Kirjoittaja Aihe: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista  (Luettu 49715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« : 19.02.15 - klo: 00.02 »
Moi,

ajetaanko kilpailu matolla vai betonilla? Kuulemma piti matolla ajaa, mutta kutsussa lukee betoni.

Mattokrossi ois jees

Yritit jemmata ton vikan kommentin niin pieneks ettei sitä huomattais, mutta hakkeroinpas sen näkyviin  :tongue:

Ei ole olemassa mattokrossia... se on 3D turistia, eikä siinä oo mitään jeessiä jos krossia haluttais ajaa.

Toivottavasti on se loistava betoni alusta mitä näytti kuvien perusteella halli olevan ja ymmärtäisivät poistaa ne matot vielä hyppyreistäkin.

Krossissa on tarkoituksenmukaista mennä sladissa.


Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #1 : 19.02.15 - klo: 00.47 »
Nyt taas niitä valoja
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #2 : 19.02.15 - klo: 00.51 »
Ei jumankavita taas ihan oikeasti. En vaan voi ymmärtää tätä suomalaista mahtavaa ajattelutapaa, kun ei vaan voi ottaa mallia muista maista ja Euroopan isoimmasta offroad kilpasarjasta. Ideaalisin oilisi savi ja betonilla yritetään jonkin näköstä driftailua hankkia, mutta se on aika kaukana savesta. Tämä kisa kun saataisiin 2 viikkoa ennen EOS osakilpailua, ehkä kaikista tähänastisista wj kisapaikoista hienoin niin mennään ja järjestetään driftailun epäviralliset sm osakilpailut. Noh eihän se mitään jääpähän noin 10 kovaa kaveria ulos kun betonilla vedellään lintassa ku 19v amis pojat lippa vinossa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #3 : 19.02.15 - klo: 02.20 »
Ohhoh...

Teinit vetäny hiimän kiisseliä iltapalaks.

Jokainen tietää ettei se betonilla ajaminen mitään driftiä ole.
Ei ollu Nokiallakaan, Vaan kaukana driftailusta.
Eipä ole muillakaan betonipinnoilla driftailtu vaan pito on ollut monesti kovempi kuin yhdelläkään ulko saviradalla.
Turha verrata Turun maalattuun asvalttiin joka on liukas.

Pojilla lähteny vähän lapasesta.

Offroad.
Hmmm... Missäs  ulkona tiestä (maastossa) on sileät matot levitettynä?

ES ja muut energiajuomat kannattaa jättää vähemmälle näin iltasella niin ei mopo lähde keulimaan  :wink:

Ilmeisesti jää Maxilta kesän polttiskisatkin ajamatta kun ei meillä suomessa ole mattoja polttis radoilla... Hitsi siellähän saattaa pöllytä ja autokin jopa vähän lipsahtaa sivuluisuun.

Kiviä taskuun pojat.  :afro:

Eikö niillä kymmenellä kovalla jätkällä pysy auto lapasessa jos takagummi pari kertaa sutasee?

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #4 : 19.02.15 - klo: 02.41 »
Kyllähän tossa mun kommentissa käy ilmi, että savi on oma suosikki ajopintana joten älä huoli voidaan maton sijasta laittaa kaakeli lavankoon.

Eikä mulle oo ongelma se takapyörän sutiminen enkä usko, että niille kymmenelle mullekkaan. Mun pointtihan oli, että mikä järki ajaa betonilla kun olisi oivallinen mahdollisuus tehdä ns. "Warm up" kisa EOS kilpailua varten. Matothan radalla on jo ollut, että siitähän se ei jää kiinni ettei niitä mattoja olisi.

Lopuksi en nauti energia juomia lainkaan ja kiisselistä en pidä. Jos betonilla ajetaan onnea kaikille kisaan menestystä renkaiden ja pitoaineen valintaan.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #5 : 19.02.15 - klo: 03.20 »
Renkaat voi kaivaa suoraan laatikosta.
Tänätalvena kaikki olleet niin hyviä ettei ole edes valkkaamalla löytynyt eroja.
Pitoaineet ei kuulu tähän lajiin vaan ne kuuluu matolle turisteihin.
Koko pitoaine lässytys on jo niin kulunut läppä että turha siihen edes lähteä.

Hyvin se on Rajaniemikin löytänyt vauhdin tekemällä asiat oikein... Kuten Haatanen, muut juniorit ja ikäloput.
Pitoaineista ja muista vihjailemalla loukkaat suoraan myös hänen ja muiden kärkijätkien ajotaitoa.

Ja tosiaanko muutaman kuskin takia pitäis tehdä rata matosta että pääsisivät ottamaan warmupit hyppyturistista?

Siellä on taas kerran ne 70 muuta ajamassa hyvää kisaa kun pari kaveria jää kotiin paijailemaan eteisen mattoa kitisten ettei lähde kisaan jos auto saattaa vaikka vähän lipsahtaa pieneen suditukseen liiallisen kaasun survomisesta.

Krossi krossina ja touring touringina.


meritane

  • Vieras
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #6 : 19.02.15 - klo: 06.36 »
Kyllä siellä on semmoiset veijarit rakentamassa rataa Etelä-Karjalan pääkaupungissa, että voidaan luottaa siihen, että matolla ei ajeta  :grin:

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #7 : 19.02.15 - klo: 09.01 »
Kiitos perusteluista.

Ihme puolustelua taas omasta pintasuosikista, vaikka kysyinkin vain järjestäjiltä pitääkö kutsussa ilmoitettu paikkaansa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.15 - klo: 09.31 kirjoittanut V6 »

meritane

  • Vieras
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #8 : 19.02.15 - klo: 09.38 »
No, tämä on suomalainen keskustelufoorumi. Ja meillä Suomessa mielipide, joka ei miellytä pyritään lyttäämään, usein monin keinoin, eikä vain hyväksymään että: "sinä olet tätä mieltä ja minä olen tätä mieltä ja kumpikaan näkemys ei ole huono tai hyvä, vaan ne ovat vain erilaisia"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #9 : 19.02.15 - klo: 09.42 »
Mulla ei ole mitään oman suosikin puolustelua.
Puolustan krossia.

Käsittätöntä että krossi halutaan tappaa ihan vaikka millä keinolla...
Varsinkin käsittämätöntä että matolla halutaan ajaa ihan vain oman navan takia.
Matto koska eos = oma napa.

Kyllä mä tykkään kanssa ajaa joskus vaihtelun takia matolla... Mutta krossista se on kaukana.

Minä puolustan krossia. En omaa napaani.

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #10 : 19.02.15 - klo: 10.11 »


Joppe75 En oikein ymmärrä mitä tarkoitat vauhtien kasvulla. Eli ongelma on liian suuri vauhti ja liian pieni rata, mitta onko vauhdit joka paikassa liian lujat vain vaan suoran päässä. En halua nyt äänestää haluisin vain tietää mitä tarkoitat tuolla.
« Viimeksi muokattu: 19.02.15 - klo: 10.16 kirjoittanut Max »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #11 : 19.02.15 - klo: 10.12 »
Kiitos perusteluista.

Ihme puolustelua taas omasta pintasuosikista, vaikka kysyinkin vain järjestäjiltä pitääkö kutsussa ilmoitettu paikkaansa.

Noh noh.

Et vain kysynyt vaan laitoit oman mielipiteesi niin pienellä printillä että hyvä kun kukaan edes näkee siellä tekstiä olevankaan.

Mun mielestä on ihmeellistä että kun totesin että toivottavasti lappeenrannassa ajetaan krossia eikä 3D turistia niin johan mun pitäis laittaa valot päälle... Drifting... Pitoaine..

Loistavaa että lappeenrannan poijjaat ovat kokeilleet molemmat ja todenneet että sillä mennään joka on lähempänä krossia. Ja kuten kaikki saatte nyt lukea niin se betoni on jopa sinnepäin savella ajamista.
Matto ei ole sielläpäinkään.

Jos ei halua ajaa krossia niin turha siitä on Maxin ja Joelin mulle alkaa suoranaisesti päätä aukomaan.
Lopettakoot sitten ulkona savella ajamisen jos ei talvella kiinnosta se materiaaleista kaikkein lähimmäksi savea pääsevä betoni.
Huom betoni... Ei kaakeli eikä liukkaaksi maalattu asvaltti.

EOS kisoihin lähtevät ovat perustelleet kisoista pois jäämisen sillä että säästyy rahat eossiin... No mitta jos oliskin mattokisat niin kyyyllähän sinne rahat löytyis.

Ei millään pahalla kenellekään, mutta kyllä mä nään tossa jotain hyvin surkuhupaisaa ristiriitaisuutta.

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #12 : 19.02.15 - klo: 10.22 »
Ihan oikeesti nytten HOKE


Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #13 : 19.02.15 - klo: 10.31 »
Mulla ei ole mitään oman suosikin puolustelua.
Puolustan krossia.

Käsittätöntä että krossi halutaan tappaa ihan vaikka millä keinolla...
Varsinkin käsittämätöntä että matolla halutaan ajaa ihan vain oman navan takia.
Matto koska eos = oma napa.

Kyllä mä tykkään kanssa ajaa joskus vaihtelun takia matolla... Mutta krossista se on kaukana.

Minä puolustan krossia. En omaa napaani.


Laitan ihan ohi alkuperäisen otsikon mutta... vähäni näyttää siltä, että crossi halutaan tappaa ihan korkeimmalta tasolta käsin kun sääntöjäkin muutettiin pika vauhdilla MM-kisoja varten (luulisi Japanissakin olevan sen verran savea, että yhdet kisat saa järjestettyä). Muutaman vuoden aikana trendi näyttää menneen pikku hiljaa enemmän matto -ja turffiratojen suuntaan, valitettavasti. Aivan slicksi renkaita ei taida vielä crossissa olla mutta mattoratojen "ansiosta" ei olla enää kaukana siitäkään.

Tosin en kisaile maailmallakaan joten minuun ei tuolla ole välittömästi vaikutusta mutta muutaman vuoden päästä saattaisi olla, jos trendi vain jatkuu ja hyppyturisti ratoja alkaa ilmaantua joka paikkaan.

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #14 : 19.02.15 - klo: 10.33 »
Hoke, laitoin sen sinne sekaan lähinnä vitsiksi ja pienellä printillä ja en ajatellut sen vaikuttavan mihinkään mitenkään.

Ja sain jo vastauksen pintamateriaalista ja plussana asialliset perustelut jopelta.

Tuskinpa minä kysymykselläni yritin tappaa krossiluokan.

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #15 : 19.02.15 - klo: 10.35 »
Tuleeko radalle vanerisia töyssyjä rossin saavuttamiseen jos pito on kuin savella?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #16 : 19.02.15 - klo: 10.41 »
Moi!

Kilpailu tullaan ajamaan betonilla. Joo ja kävin 13.2.hakemassa messumattoa hesasta jotta päästään testaamaan tilan toimivuus matolla. Ollaan jo ajettu 4-5 eri profiililla matolla sekä ilman. Ja päädytty siihen että matolla vauhdit kasvaa todella kovaksi radan kokoon nähden (rata 13mx22m) Jos meinaisi matto-kisat järjestää tyyliin EOS. Niin tila pitäisi olla urheilu-halli juuri niin kuin EOS kisoissa on.

Ja kyselin tuossa n,10 huippu-kuskilta mielipiteitä, millä he haluaisivat ajaa? Matolla vai Betonilla? Kyllä nuo mielipiteet kääntyivät 2 matolla ja 8 betonilla.

Tämän hetkinen pito tuossa radassa on todella lähellä savella ajamista :cool: Ja pito tulee vaan kasvamaan entisestään kun siinä ajetaan. Ei ehkä ihan tappopidolle päästä mutta lähelle.

Yeeeeee.
Hyppyturisti voidaan jättää muumaailmaan ja tehdään me oikein täällä.
Voisi eos ottaa mallia Lappeenrannan pojista ja tehdä kunnon krossialusta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #17 : 19.02.15 - klo: 10.43 »
Haluuko joku selittää tämän hyppyturistin. Mielestäni aivan järjettömän hauska ilmaisu miten ois hyppydrifting.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #18 : 19.02.15 - klo: 10.50 »
Hoke, laitoin sen sinne sekaan lähinnä vitsiksi ja pienellä printillä ja en ajatellut sen vaikuttavan mihinkään mitenkään.

Ja sain jo vastauksen pintamateriaalista ja plussana asialliset perustelut jopelta.

Tuskinpa minä kysymykselläni yritin tappaa krossiluokan.

Viljami...

Ymmärsin kyllä ja siksi laitoin hymiönkin siihen perään kun kaivoin tekstisi esiin.

Itseasiassa unohtui hymiöt tuosta viimeisestä viestisi lainauksesta kun vitsailin että ethän sä ny pelkästään kysyny vaan hetitit myös oman mielipiteesi. Pienenpienellä mutta kuitenkin  :cheesy:

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #19 : 19.02.15 - klo: 10.52 »
Tuskinpa minä kysymykselläni yritin tappaa krossiluokan.

 :grin:

Kai siinä matolla rossaamisessa oma viehätyksensä on. Mutta onko EOS-kisat niin hienoja koska;

a) siellä ajetaan matolla, vai
b) ne on isot kisat, hienot puitteet ja paljon "isoja" nimiä?

Tästähän tulee kaikkien aikojen kisakutsu :)
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #20 : 19.02.15 - klo: 11.04 »
Haluuko joku selittää tämän hyppyturistin. Mielestäni aivan järjettömän hauska ilmaisu miten ois hyppydrifting.

Huopamatto (=turistialusta) + hyppyrit = hyppyturisti.

Betoni + hyppyrit = krossia muistuttava

Driftingissä ei ole mitään lähelläkään krossia, eikä sellaista pitoa kukaan ole krossiin koskaan halunnutkaan... toivottavasti ainakaan.

Jos saatais sisäradalle savet niin ajaisitko Max siellä mielelläsi?
Haluaisitko saviradan päälle matot vain siksi että voisit treenata siinä EOS kisaa varten?

Betoni on alustoista mitä sisähalleissa on... Kaikkein lähinnä sileää savirataa. Lähinnä... Ei sama, mutta lähimpänä.

Kaakeli on hanurista, varsinkin silloin kun rata on rajusti pidotettu ja mennään renkaat ulvoen. Se on myös syvältä kun siihen levitetään öljyt ja rata muuttuu paikoitellen jääradaksi.
En ole koskaan kaakeleita radoille halunnut ja joka vuosi olen tiksin radan suhteen todennut hallitukselle että pitäiskö taas kysyä kiinteistön omistajalta josko saataisiin kiskasta ne kaakelit pois... Ei ole saatu ja lopulta myös tajuttu että olis aika työläs homma kaikkineen.

Mulle on ihan turha nillittää driftingistä.
En sellaisesta henkilökohtaisesti tykkää.
Betoni on kaukana driftingistä ja tiedät sen Max itsekin kun hetken vedät henkeä.
Muistaakseni olet messuilla ollut ajamassa... Ei siellä ole driftiä vaikka todella liukas betoni kyseessä onkin. Ei samanlainen kuin mitä luulen Lappeenrannan radalla nyt olevan... Betoni mikä oli kuopiossa jossa ajettiin pienellä radalla krossia hyvin lähellä sileää savipintaa muistuttaen.

Betonipinta minipinnillä on todella lähellä kauhavan polttis radan tuntumaa ja sitähän on kaikki aina kehuneet... Mut kai se pitäis sekin rata matottaa.  :huh:



Ps: olis loistavaa jos modet leikkais tän turhanpäiväsen lätinän pois tästä kisakutsusta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #21 : 19.02.15 - klo: 11.07 »
Tuskinpa minä kysymykselläni yritin tappaa krossiluokan.

 :grin:

Kai siinä matolla rossaamisessa oma viehätyksensä on. Mutta onko EOS-kisat niin hienoja koska;

a) siellä ajetaan matolla, vai
b) ne on isot kisat, hienot puitteet ja paljon "isoja" nimiä?

Tästähän tulee kaikkien aikojen kisakutsu :)

Suomalaiset juniorit haluaisi menestyä kansainvälisissä kisoissa ja helpompaa se varmasti olisi, jos olisi
samanlainen kisa-alusta. Mutta ei tätä suomessa ymmärretä!! Huonoin selitys mitä ikinä pystyy keksimään,
että jätetään mattopinta käyttämättä on liiallinen vauhdinkasvu. :grin: :grin: Suoraan sanottuna todella typerää.
Jos tila on niin pieni pitäisikö ajaa stanu koneilla? Miten savella ajo liittyy sisäkrossiin, täysin eri hommaa. Yksikään betoni rata ei ole tuntunut samanlaiselta kuin savirata. Vähän realismia kehiin, jos halutaan junnujen pärjäävän isonmaailman sisäkisoissa matto on ainoa oikea pinta.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #22 : 19.02.15 - klo: 11.09 »
Oma mielipide on tottakai se, että savi on paras alusta krossille. Siihen ei olen vain mahdollisuutta Suomessa talvella. Niin minusta paras sen jälkeen on matto. Tasainen ja hyvä pito.

On betonillakin ihan hauska ajaa, ja monet kisat ovat olleet hyviä. Betonilla vain rata muuttuu niin nopeasti yhdestä iskariöljy läikästä yms. (tiedän myös ulkona sää muuttaa olosuhteita). Ja lisäksi rengas täytyy olla juuri oikealla kulutusasteella. Turussa huomasi selkeesti kun vasta finaalien lopussa rengas alkoi olemaan iskussa. Ja alkoi päästä jo hieman lähemmäs Hoken ja Juhon läppiaikoja.

Mutta ei mulla silti ois vauhti riittänyt haastamaan Hokea ja Juhoa vaan piti tyytyä kolmos sijaan. Okei, nyt poiketaan vähän aiheesta. Minä en tiedä vielä tulenko kisaan. Isossa hallissa olisi kiva ajaa oli pinta mikä tahansa.

Tuo Oskarin mainitsema, että suomalaiset juniorit haluavat menestyä ulkomaan kisoissa on myös totta. Tottakai haluaisin ajaa mahdollisimman samanlaisissa oloissa Suomessa kuin Euroopan muissa kisoissa.
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

mosku98

  • Vieras
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #23 : 19.02.15 - klo: 11.23 »
Niin elikkäs suomalainen sisäkrossi on eri käsitys kun sisäkrossi muualla maailmalla jota ajetaan isoissa kisoissa.

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #24 : 19.02.15 - klo: 11.25 »
Komppaan Joelia siinä, että betonilla on ollut kivoja kisoja ja välillä ihan kivakin ajaa. Mun mielestä ongelma on se, kun se pito vaihtelee niin suuresti verrattuna mattoon ja renkaiden kulutusaste on liian tärkeä.

Kuten olen sanonut henkilökohtainen pintajärjestys on 1.savi 2.matto 3. Betoni ja turffi

Kun kaikki hokee, että matolla ajaminen on hyppytyristia niin itse voin sitten hokea, että laatta on driftingiä.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #25 : 19.02.15 - klo: 11.30 »
Niin elikkäs suomalainen sisäkrossi on eri käsitys kun sisäkrossi muualla maailmalla jota ajetaan isoissa kisoissa.

Sisäkrossi käsitteenä on sama, mutta ajoalusta on eri.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #26 : 19.02.15 - klo: 11.32 »
Kuopiossa voi käydä ajamassa rossareilla lauantaisin matolla. Hyppyreitä siellä ei ole, mutta ei kyllä ole niissä euroopankaan kisoissa, mitä oon viteoita nähny! Ja tais olla 10€ päivä. Lisäksi pääsee itse olemaan mukana radan rakentamisessa, niin ei tarvihe valittaa huonosta profiilistakaan! Matto ei kuulu krossiin! Piste!  :grin: :grin: :grin:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #27 : 19.02.15 - klo: 11.33 »
Ja mielipide on kuin persreikä, jokaisella on sellainen...  :grin:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #28 : 19.02.15 - klo: 11.36 »
Oma mielipide on tottakai se, että savi on paras alusta krossille. Siihen ei olen vain mahdollisuutta Suomessa talvella. Niin minusta paras sen jälkeen on matto. Tasainen ja hyvä pito.

On betonillakin ihan hauska ajaa, ja monet kisat ovat olleet hyviä. Betonilla vain rata muuttuu niin nopeasti yhdestä iskariöljy läikästä yms. (tiedän myös ulkona sää muuttaa olosuhteita). Ja lisäksi rengas täytyy olla juuri oikealla kulutusasteella. Turussa huomasi selkeesti kun vasta finaalien lopussa rengas alkoi olemaan iskussa. Ja alkoi päästä jo hieman lähemmäs Hoken ja Juhon läppiaikoja.

Mutta ei mulla silti ois vauhti riittänyt haastamaan Hokea ja Juhoa vaan piti tyytyä kolmos sijaan. Okei, nyt poiketaan vähän aiheesta. Minä en tiedä vielä tulenko kisaan. Isossa hallissa olisi kiva ajaa oli pinta mikä tahansa.

Tuo Oskarin mainitsema, että suomalaiset juniorit haluavat menestyä ulkomaan kisoissa on myös totta. Tottakai haluaisin ajaa mahdollisimman samanlaisissa oloissa Suomessa kuin Euroopan muissa kisoissa.

Joel hyvä.
Missä olet ajanut krossia betonilla???

Eipäs ollut Maxikaan kuopiossa ajamassa.

Turussa ei ole betoni vaan maalattu asvaltti joka on erittäin liukas verrattuna betoniin.
Turussa tulee liukasta jos öljyt leviää...
Myös nokialla jossa on millälie maalattu betoni joka ei sekään ole edelleenkään vastaava kuin se perus varastohallin betoni joka on putsattu.

Messuilla on todella sileä epoksilla vai millälie pinnoitettu betoni.
Ei sekään suoraan verrattavissa.
Mutta eipä sielläkään ole ollut pidon kanssa mitään ongelmia vaan pito on ollut hyvä ja tasainen.

Kuopiossa levisi öljyt radalle... Se otettiin pikaisesti ja pintapuolisesti pois ja meno jatkui.
Radalla näkyi kosteat läikät mihin öljy oli lirahtanut.
Ei vaikutusta pitoon.
Hyvä ja tasainen pito, mutta ei niin kova kuin matolla missä jätkät joutu viime eos kisoissa laittamaan rautakankea vakaajien tilalle ja Mörtin hiilaripohja ei toiminu ollenkaan koska jousti erittäin kovalla pidolla jo pelkästä kiihdytyksestä.

Teette käsityksenne puhtaasti eri alustojen pohjalta kuin se betoni.

Suomalainen sisäkrossi on käsitys missä yritetään jäljitellä ulkona savella ajamista mahdollisuuksien mukaan.

EOS on kilpasarja missä yritetään taata jokaiseen kisaan identtinen alusta.
Siellä myös hommataan matot joka kisaa varten ja hävitetään välittömästi kisojen jälkeen.
Reikiintyvät jatkuvasti ja huoltoporukka joutuu teippailemaan reikiä tämän tästä.

Suomen budjeteilla ja porukan huoltohalukkuuden johdosta huopamatto olis täysin turha idea varsinkin tikkurilaan missä kulutusaste on monesti todella kova.
Tiksissä huopamatot olis alle kuukaudessa yhtä kuolleet kuin EOS kisoissa yhden kisan jälkeen.
Tiksissä vielä sillä erolla että kun mattoon tulee reikä niin sitä ei paikata vaan se tulee repeämään moninkertaiseksi.
Eipä olis järkeä ostaa uusia mattoja kuukauden välein.
Pääkaupunkiseudulla on myös haaveiltu jo pitkään sisä saviradasta.
Sellainen myös mitä ilmeisemmin tulee mikäli se vain joku päivä mahdollistuu.

Hmmm... Sisäkrossi muualla maailmassa missä ajetaan isoja kisoja.
Justhan tuossa ajettiin kesällä EM kisat sisällä.
Eipä näkyny mattoja.

Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua sisäkrossin pintamateriaaleista
« Vastaus #29 : 19.02.15 - klo: 11.39 »
Anteeksi käytin väärä sanavalintaa. Betonilla tarkoitan siis näitä ns. "liukkaita" pintoja mitä on esim. Turussa, Nokialla ja Model Expossa. Ei kiinnosta sen enempää se radan koostumus niin käytän sanaa betoni.
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/