Kirjoittaja Aihe: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?  (Luettu 13394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« : 19.09.04 - klo: 19.57 »
?
Itse sain siitä, kun kaverini osti madin. Nyt olen harrastanut vasta tasan vuoden :wink:

Poissa CueBall

  • Jäsen
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #1 : 19.09.04 - klo: 20.02 »
Nuthing anymore

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #2 : 19.09.04 - klo: 20.44 »
Myin veljen vanhan sähkömonsterin pois ja alkoi harmittamaan. Piti saada tilalle uusi  :)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #3 : 19.09.04 - klo: 20.47 »
Kaveri ajoi turistilla kovaa kotitiellä. Tottakaihan sitten piti itsellekkin saada.
Nyt on harrastettu 4 vuotta.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #4 : 19.09.04 - klo: 21.04 »
Tästä muuten oli jo topici. Itse muistaakeni näin koulussa yhellä kaverilla kyoshon luettelon, jolloin rupesin puhua kaverille. Aina vain höpisin näistä, kunnes lopulta sekin innostui ja yhdessä ostettiin kyosho pureten alphat.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #5 : 19.09.04 - klo: 21.15 »
Olin ajanut jo pitkän aikaa "hienolla ja nopealla" nikollani, no huiput ovat 29km/h, nurtisille ei oo asiaa :mrgreen: Sitten näin kerran infernon ja mulle sanottiin ettei kannata koskaan edes unelmoida tällasesta :shock: Unelmoida nyt Infernosta :) No, sitten alkoi uuden nikon ostaminen kiinnosta ja eytsin nikkoa myyviä liikkeitä googlella, sieltä bongasin kyoshon sivut ja rupesin unemoimaan madista... No sitten, seuraavalla viikolla koulun jälleen alkaessa kaverini m@sse ilmoitti ostaneensa oikein "kunnon" auton joka kulkee "muka" kovempaa kuin nikkoni. En voinut uskoa että se olisi kulkenut lujempaa jos se kerran EI ollut kyösti, hän sanoi sen olevan Traxxas Bandit. Ajattelin että se on joku halpismerkki joka jäljittelee nikkoa :mrgreen: No, sitten kun näin sen niin vakuutuin samoin tein :o No hän sitten meni näille sivuille ja jo samana päivänä lähetin viestin tänne (topiciin Nikkoauto projekti?). Nyt olen aktiivisesti mukana tällä sivustolla ja omistan jo ylpeänä Mini-Z Monsterin 8) Seuraavana päivänä aloitin topicin nimeltä Kyosho vai Traxxas. Nyt tähtäimessä on Asso B3 käytettynä. Ja pljon muuta :mrgreen: Urani jatkukoon pitkään :) Niin, tästä oli topic jo mutta väliäkös tuolla...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #6 : 19.09.04 - klo: 22.01 »
Jos jatketaan tässä.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #7 : 20.09.04 - klo: 00.21 »
Mistä se johtuu, ettei rc-laitteita tunnu koskaan olevan tarpeeksi? Pitäisi olla jokaista typpiä (buggy, monsteri jne.) edustettuna, että olisi sopiva auto joka tarkoitukseen.

Ja lentokoneet, veneet, helikopterit jne...  :P
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #8 : 20.09.04 - klo: 13.20 »
Eiköhän tuo idea lähtenyt jo '70-luvulla Aku Ankassa olleista mainoksista joita pikkupoikana ihastellen tuli katseltua. Nyt vasta 2004 sen "haaveeni" toteutin. Toki radio-ohjattavia on ollut muitakin kuin nykyinen "kalusto", mutta se haave olikin OIKEA polttomoottori RC-auto, hajuineen, äänineen, nopeuksineen, kaikkineen.
 :lol:
- nälkä kasvaa syödessä -
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #9 : 20.09.04 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Lähti siitä ku kaveril oli PTA1 ja huomasin sillon kuin lujaa se kulkee :mrgreen:

Viikonloppuna päristeltii mökil niin PTA jäi monta kertaa savagen jalkoihin... ainiin, saatiin pta asvaltilla katolleen ilman mitään hyppyriä  :|
Katolleen?? Miten te siinä onnistuitte.. Eikö joo olen mäkin saanut mun sähkö PTAn katon kautta ympäri tasasella asfaltilla ku otin pikkasen sisästä tai no se ruoho otti auton ja viskas katolleen ja hienot naarmut upo uuteen koppaan ja autoon. :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #10 : 20.09.04 - klo: 15.56 »
Milläinen on PTA?
M-8?

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #11 : 20.09.04 - klo: 16.04 »
Itse keksi siitä kun Tommi Mäkinen oli iskän kaveri ja isi ehdotti että ostettaisiin joku polttomoottori-ralliauto ja pyydettäisiin Tommin nimmari siihen. Siinä aikani katseluani Kyosho-luetteloa tuli mieleen että krossiauto olisi parempi.
Ultima RB:stä olin kovasti kiinnostunut mutta sitten eksyin Jr-Hobbyn sivuille ja siellä oli Ultiman näkoinen Traxxas Bandit tarjouksessa 183 euroa. Samantien auto oli tilattu ja postista haettiin ja akkua lataamaan.
Ekalla kerralla lähti käsistä koko ajan.
Nyt on jo toinenkin auto, mini-z monster. ´´Urani´´ jatkukoon pitkään. :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #12 : 20.09.04 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Milläinen on PTA?
M-8?


Kyosho PureTen Alpha  

PTA EP   :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #13 : 20.09.04 - klo: 16.58 »
Ahaa :mrgreen:

Joel

  • Vieras
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #14 : 21.09.04 - klo: 08.37 »
Innostuin rc-autoilusta joskus kuutisen vuotta sitten, kun katselin kuinka tuttavaperheen pojat säätivät krossareitaan ja sitten niillä pihalla kruisasivat... (ajoivathan he toki kilpaakin) Siinä sitten haikailin n.4 vuotta, ennen kuin säästin ja ostin ultiman. Sillä olen huristellut tyytyväisenä (ainakin tähänasti...)

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #15 : 21.09.04 - klo: 16.59 »
Ritari Ässän jossaki jaksossa ajelivat 1:1 Buggyillä kisaa ja näin paikallisen leluliikkeen ikkunassa melkein samanlaisen crossarin ja siitä se lähti n. 15-17 vuotta sitten.  8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #16 : 25.09.04 - klo: 10.30 »
mä vaan jotenkin eksyin jr-hobbyyn ja siitä se sitten alko...


PURELLA

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #17 : 10.10.04 - klo: 11.10 »
Akkarin takakannesta bongattiin pure ja netistä etittiin lisää ja Savageen ollaan kovaa vauhtia säästämässä.
Are you sure?

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #18 : 10.10.04 - klo: 20.11 »
mulla tais alkaa aku ankan takana olevista kyoshoista innostus ihailin niitä monta vuotta ja kaverinkaa sanottiin aina et mikä otettais jos saatais ja sitten mulle tuli lentsikka ja nyt mä sitten ostin polttiksen eli ekan rc auton  :mrgreen:  oon ylpeä vaikka kaikki haukkuu sitä  :mrgreen:  mutta joulupukki tuo mulle
Hobaon tai vastaavan ei oo varmaa minkä  :D
jepajee

Poissa Aleksi.K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #19 : 23.04.07 - klo: 18.56 »
joskus oli akkarissa joku kyosho mainos
Kyosho Inferno mp7,5 sport2,Team Losi Mini LST2

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #20 : 23.04.07 - klo: 23.45 »
Kaivoit aika vanhan topicin esille :azn:. No tietenkin ihastuin autoihin heti muutaman vuoden iässä, jolloin pikkuautot oli kova sana (on ne viäkin, mut en enää leiki niin paljoa  :laugh:). 6-vuotiaana sain ekan rc-auton.

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Re: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #21 : 24.04.07 - klo: 00.28 »
Eiköhän tuo idea lähtenyt jo '70-luvulla Aku Ankassa olleista mainoksista joita pikkupoikana ihastellen tuli katseltua. Nyt vasta 2004 sen "haaveeni" toteutin. Toki radio-ohjattavia on ollut muitakin kuin nykyinen "kalusto", mutta se haave olikin OIKEA polttomoottori RC-auto, hajuineen, äänineen, nopeuksineen, kaikkineen.
 :lol:
- nälkä kasvaa syödessä -

mulla ihan sama juttu  :embarrassed: nuorena kattelin maruin ja tamiyan autoja jotka maksoi reilut 1000 silloista markkaa ja aina teki mieli sellista, mutta ei ollut varaa  :cry:

nyt kun on pätäkkää niin on kiva harrastaa  :smiley:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #22 : 24.04.07 - klo: 23.28 »
Aikoinaan juhannus maistissa tuli serkun E-Maxia testailtua ja pitihän sellanen sit pojalle (itselle) ostaa ja siitä se sitten lähti...
Axial SCX 10 TR

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #23 : 27.04.07 - klo: 13.13 »
Pikkupoikana oli Nikkoja. Sitten taisivat TV:ssä näyttää jotain RC-venekisoja, muistaakseni polttisveneitä olivat. Sieltä jäi ajatus kytemään, etä josko vielä joskus... Sitten jossain välissä oli jossain myynti-ilmoituskin jostan polttis-ralliautosta. Nyt rakentelen vapaa-aikana aina inspiraation sattuessa vapaa-aikana jonkinlaista sähkövenettä tai värkkäilen tuon polttis-Assoni kimpussa...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #24 : 28.04.07 - klo: 23.00 »
Ajatus tuli isältäni, kun kerran sitten näin ne vanhat 1/8 Assokilpurit siellä "aarrearkussa" jossa se niitä säilytti. :p
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #25 : 29.04.07 - klo: 12.08 »
pienenä oli nikkoja ja kattelin akuankan takakannesta kyoshoja, kaveri kun osti mad forcen niin piti itellekkin saada polttis. harmillisesti päädyin kyoshon halpaan readysettiin jolla mentiin vuoden aikana gallona ja poltettiin rahaa varaosiin ihan todenteolla. Onneksi kiinnostus säilyi :grin:

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #26 : 29.04.07 - klo: 21.50 »
Ihan sama stoori mullakin ja meinasin lopettaa koko touhun kun se superhieno readysetti oli koko ajan rikki. No kuitenkin tossa uutena vuotena räjäytin käteni (2 sormea jäi ehjäksi) ja totesin että räjähdys aineet ei sovi minulle (eikä ollut kaupan tuotteet) enkä pysty motocrossia koko ajan harrastamaan ainakaan nyt niin tilasin hobao hyper 8  :afro:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #27 : 30.04.07 - klo: 08.40 »
Poika "pakotti" liikkeeseen. Sen jälkeen pojat "pakottivat" liikkeeseen. (liike on kauppa, jossa niitä myydään. ruumiinrakenteenikin jo kertoo, että muusta liikkeestä ei ole kyse)
Voin sanoa, että yhtään en ole syyllistänyt heitä siitä, elän täysillä mukana, ja pojista poiketen joskus jopa ylikierroksillakin.... :cool:

Niin se on vain allekirjoittaneen tie kulkenut 1/1 autojen, maanrakennuskoneiden ajon , esittelyn ja markkinoinnin kautta pienenpieniin (näihin em. verrattuna) autoihin.
Asiaa olen kompensoinut kasvattamalla omaa kokoa.... :roll:

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #28 : 03.05.07 - klo: 08.48 »
Aku Ankan takakannessa oli kyosho mainos  ja aloin etsiskelemään tietoa autoista ja ostin traxxas rustlerin.  On joskus ollu joku tamiyan auto sähköt yhdellä piirilevyllä.Olen ollut foorumilla vuoden verran vaikka rekisteröidyn vähän aikaa sitten.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa zimi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mistä sait idean harrastaa rc-laitteita?
« Vastaus #29 : 31.07.07 - klo: 21.58 »
Aikoinaan jo mietin tätä, mutta silloin (markka) hinta laitteilla oli kohtuuton. Tämän vuoden aikana on mieli kypsynyt noitten 1:1 autojen rakenteluun ja päätin lopettaa sen kokonaan. 19 vuotta tuli rakennettua autoja mutta ei enää jaksa kiinnostua ja kaikki rahat niihin menee. Joku harrastus pitää olla ni polttis auto on ainut vaihtoehto mulle. Tässä lähi kuukausien aikana jonkun härvelin hommaan, kun ensin selvitellään mitä haluaa ja missä haluaa ajella.