Kirjoittaja Aihe: Etuvetoinen 1/10 touring/sedan "dragster"?  (Luettu 3128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Etuvetoinen 1/10 touring/sedan "dragster"?
« : 20.02.15 - klo: 08.37 »
Heippa!
Olen jo yli vuoden päivät miettinyt ja haikaillut tietyntyyppistä vauhtihirmu-autoa.
Tämän topicin ideana olisi että jos muilta löytyisi tietoa automallia/malleja mitkä sopisivat haluamaani projektiin, niin voisi ehdotella :)

Autoksi siis tulisi 1/10 skaala, moottorina mulla odottelisi valmiina 1/10 6900kv castle creations, johon myös olisi nopariksi hobbywing 1/10-1/8 vesitiivis yksilö. Akkuina käyttäisin LiPo 2 cell.
Auton tavote olisi olla mahdollisimman kevyt, kulkea suoraan ja lujaa ja kiihtyä myös nopeasti, asvaltilla tietenkin.
Toivoisin hiilikuitua/alumiinia autolta, ja toivoisin myös että voimansiirtoa saisi metallisena ainakin jossain määrin.

Näitä etuvetosia autoja on tuntuu olevan aika vähän vaan  :shocked:

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Etuvetoinen 1/10 touring/sedan "dragster"?
« Vastaus #1 : 20.02.15 - klo: 09.01 »
Tuolta löytyy jotain tietoa  http://rc10.fi/index.php?topic=64799.0
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Etuvetoinen 1/10 touring/sedan "dragster"?
« Vastaus #2 : 20.02.15 - klo: 09.38 »
Juu tattista! Tulikin jo luettua kutakuinkin kaikki viestit tuolta :)
Varsinaisesti mitään kisavehjettä en ole tekemässä enkä osallistumassakaan, mutta tietoa löytyy ja automalleja  :azn:
Tämmönen amatööripähkinä, olen nyt katsellut ja aiemminkin, noissa etuvetosissakin näyttäis monessa olevan joku hihnavälitys. Mitä etuja tolla hihnalla saa eli miksei niissä ole vaan suoraan hampaat hampaita vasten?
Mahtaako tollanen hihna siellä välissä kestää tuota 6900kv ja 2 cell lipoa  :undecided:

Siitä "haastava" tai haastava siis myös tuo mun etuveto-halu kun tahdoisin metalliset rattaat luultavasti ilman hihnoja.

EDIT: Menee jo vähän offtopiciksi noilta osin mitä kriteerejä aiemmin kerroin, mutta toisaalta olen myös miettinyt jos vaikka tollaseen Thunder Tiger:in 1/8 ER4G3 4wd Miniin sorvauttaisi 100% jäykän keskidiffin ja jättäisi kardaanit yms takaata pois (=etuvetoinen) ja siihen sitten vermeet että saa kulkemaan lujaa (5-6cell), joka kyllä jo vaatiisi kyllä hyvät ilmanvaihdot koppaan.  Team associatelta saa sopivaamn pienempää metallista spurria ja mod1 pinioneita löytyy vaikka mistä ja mitä kokoa :grin:
« Viimeksi muokattu: 20.02.15 - klo: 10.05 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Etuvetoinen 1/10 touring/sedan "dragster"?
« Vastaus #3 : 21.02.15 - klo: 12.59 »
Ei mitään ongelmaa hihnojen keston suhteen,siitä ei kannata huolehtia.
Tommosella combolla tuli ajeltua remmivetoista crossaria yksi talvi...oli ehkä hmm..hivenen liian tehokas motti
tuohon touhuun :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi