Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup IV Lappeenranta 7.3.2015. Lopputulokset ja jälkipelit  (Luettu 5032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ossih

  • EKpa ry
    • Profiili
Kiitoksia kaikille kilpailijoille. Kisat sujui mukavasti ja ilman suurempia ongelmia. Tulokset löytyy MyRCM-verkkopalvelusta. Linkit:

SC2-10: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/19389/145866
SC4-10: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/19389/145867

Team Old Farts

Poissa TomH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos järjestäjille ja kilpakumppaneille hyvästä kisasta.

Tom #56

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
jou ! hyvät pikku kisat... pito oli niin lähellä savea ku voi olla.meikä ei ihan päässy tavotteeseen,mut asson sc10 oli loistava sen 10 kierrosta ku toimi =) jos panostais ees vähän mekkaamiseen =) mut hauskaa oli ja parasta et tuupin top 3 oli eri merkkejä !!! radasta ei oo moitittavaa ja tila on loistava ! järjestäjät vaa on juntteja =) t:peltimikko 83

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitoksia järjestäjille, hyvät kisat olitte järjestäneet!
Rata oli lopulta ihan mukava ajaa, vaikka välillä kaadot turhauttikin.
Pito oli alkuun jopa yllättävän kova ja finaaleissa tuntui vähän liukkaammalta, mikä ei kyllä haitannut yhtään. Renkaana puolipintainen minipin tuntui olevan just oikea. Viimeisessä alkuerässä kokeilin akullisen sisäänajettua settiä, joka oli liukkaampi, mutta ihan ajettava.
Oma suoritus meni ihan "nappiin", ainoastaan vikan finaalin turaamiset ja törmäilyt jäi vähän harmittamaan..

Juho #2

edit. ps. Ponderilinja taisi välillä ottaa osuman jo ennen mutkaa kun bestläppejä kattelee...
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo: 12.15 kirjoittanut -Juho- »
Liikaa Kyoshoja

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Niin taisi ottaa kyllä. Sen takia ensimmäisen finaalin maaliin tulo järjestys ihmetyttikin.

Muuten oli kyllä hyvät kapinat ja pito oli mukava ajaa. Pääsi lintassa jos halusi  :grin: mutta ei liian liukasta kuitenkaan.
#LAR

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Kiitokset Lappeenrannan puuhamiehille SC-sarjan puolesta hyvin järkätystä kilpailusta!

Kun perjantaina iltapäivällä pääsi vetämään ekat akulliset, niin itsellä rata tökki kovasti vastaan ja varsin kulmapöytä tuntui irvailevan minulle. Pikku hiljaa kisapäivän aikana rutiini alkoi löytymään ja finaaleissa vauhtikin oli paikoitellen kohdallaan. Radan pito oli yllättävän kova betoni-alustaksi, ja esim. itsellä tuuppi kippasi pidosta pari kertaa pääsuoran pään mutkassa. Itse en ainakaan jäänyt kaipaamaan mattoja, joista on paljon keskusteltu.

Tuupissa Juhon vauhtiin ei ollut kenelläkään asiaa (ei edes osalla nelkun A-finalisteista), mutta ratamestari Jorin kanssa käytiin tasapistein kovaa taistelua 2-sijasta.

Sarjapisteet on päivitetty:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HRk2r3nDtl9qjCtX9wTWHBPBzl0xgb8nV_7qMJDQuO0/pubhtml

Takavedossa sarjan voittaja ja muut kärkisijat ratkaistaan vasta Nokian päätöskisassa. Sarjavoitossa on kiinni kolme Mikkoa, Miro sekä tietysti Juho, joista viimeksi mainitulla on mahdollisuus ottaa vielä maksimipisteet "puhtaalla" sarjalla.

Nelivedossa voittaja on ratkennut, ja se on Eeli! Himmämmät mitalit jaetaan vasta Nokialla.

Terveisin,

Mikko M (#12)

 
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Kukas otti kuvia palkintojen jaossa? Olisiko kuvat mahdollista saada jakoon?
Wacky Stack Racing Team

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulevia jumpseja silmällä pitäen...oliko radan pito millainen verrattuna esimerkiksi nokian betoniin?

Poissa Spurri

  • EKpa ry
    • Profiili
Kukas otti kuvia palkintojen jaossa? Olisiko kuvat mahdollista saada jakoon?
Laitetaan muutama räpsy jakoon kun saan kuvat eteenpäin :shocked:
Mestaruuksia jossain muussa lajissa kuin pienoisautoilussa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset kisoista!

Saavuimme Mikon kanssa perjantai hallille,joka löytyi suhteellisen helposti.

Joku mainitsi Tikkurilan radalle tullessa kulttuurishokista, josta toipuminen kesti aikansa. Itsellä oli aivan sama fiilis kun päästiin radalle, niin erilainen ajofiilis oli. Radassa oli muutama haastava kohta, jotka aiheuttivat päänvaivaa pitkin viikonloppua.

Haastavimmat kohdat olivat ehdottomasti kääntöpöytä, jossa oli muovitötterö ilmeisesi estämässä oikaisuja ja siitähän sitä löysi itsensä liiankin usein. Toinen hankala kohta oli keskellä rataa olevat pikkuhyndät tai oikeastaan ekassa hyndässä ollut autonrengas. Hiukankin liian tiukalla linjalla osui renkaaseen ja auto nurin.

Aloitin ajamisen TiksiSlikseillä minipinneillä ja niilläkin ajaminen sujui, mutta olihan se aika luistelua. Jotain radastakin renkaisiin tarttui ja renkaat oli aivan nihkeät. Vaihtamalla uusiin pinneihin ajaminen oli huomattavasti nopeampaa, mutta tällöin ongelmaksi muodostui sairas pito hyndien lähdöissä, joissa oli punaista mattoa.

Itse kisapäivänä radalla ajo alkoi sujumaan jo hiukan paremmin ja ajamisesta jopa nautti aika-ajoin :). Harjoistusten mukaan oli melko selvä, että pääsisin A finaalin ja neljän alkuerä kierroksen jälkeen siellä oltiinkin 7. ruudussa. Kärki oli oletettua kauraa ja paikka oli ihan ok. Erityismaininta pitää antaa Hallikaisen Tompalle, joka otti uran ekan A finaali sijoituksen ollen aika-ajojen 8.

Kisat menivät oikein hienosti ja tavoitteena oli pokaalin vieminen kotiin eli minimissään 5. sija.
7. lähtöruutu ei ollut otollisin paikka lähteä tavoittelemaan tuota sijoitusta, mutta kanssakilpailijoiden haasteet auttoivat siinä ja sain ekasta finaalista viitos sijan ja pahimmat uhkaajat eli Ossi ja Ravantti jäivät taakse. Toisessa finaalissa oli todella tiukkaa vääntöä Ossin kanssa ja olin edellä pari kierrosta ennen maalia, mutta oma moka ja Ossi ohi. tulos kuudes.

Vikassa finaalissa tiesin, että olisi oltava niin Ossin kuin Ravantin edellä, jotta viides sija varmistuisi.
Oma ajo sujui melko täydelisesti Ossin ja Ravantin koomaillessa. Minuutti ennen ajon loppumista auto alkui hyytyä ja tuskan hiki virtasi valtoimenaan. Auto ei sitten tuntunut liikkuvan mihinkaan ja kanssa kisaajat ottivat kiinni todella nopeasti. Onneksi kello pelasti ja pääsin maaliin neljäntenä. Autosta katkesi vasen takavetari, onneksi keskidiffi oli lukossa, niin pääsin maaliin.

Lopputuloksena siis 5. sija.

Plussat
- Mahtava pinta radassa
- Rata oli niin iso kuin tiloissa oli mahdollista
- Aikataulu piti hienosti
- Kuulutus toimi finaaleissa hienosti

Miinukset ja parannus ehdotukset
- Kuulutuksien kuuluvuus korokkeelle huono> kenties kaiutin tai pari lisää ajajakorokkeelle
- Lähtövälit liian lyhyet, mutta voiko asiaa parantaa niin en tiedä
- Kääntöpöydän tötsä pois
- "Silpan" seinään se valkoinen tiiliseinä joku kunnon kanttare tai suoja ettei tulevat krossarit riko tukivarsiaan siihen

Sitten kun pikkusielu olen, niin kisajärjestäjät voisivat lukea sarjan säännöt ennen kuin kisoja järjestävät ja jakaa viidelle (5) A finaalin parhaalle pokaalit. :)

SC sarja huipentuu Nokialla, jossa on vielä monta sijaa jaettavana.

Sami #60
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo: 19.03 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuolta löytyy kuvia kisapäivältä https://onedrive.live.com/redir?resid=5884B8F42AB5C6C7%21139
Tuupin B-finaalin voittajasta ei ole vielä kuvaa, mutta eiköhän sekin löydy :smiley:

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset alkuun kisan järjestäjille ja kilpakumppaneille!

Itselleni myös radan näkeminen oli aikamoinen järkytys: muut radat ovat olleet visuaalisesti "hieman eri tasoa" ja näin mielessäni Nikko-autot kiertämässä rataa lasten ajamana  :huh: Tiesin toki kyseessä olevan väliaikainen rata ja se ei voi olla yhtä näyttävä kuin vaikka Tikkurilan nykyinen luomus   :angel:

Ekalla kerralla ajajakorokkeen kohdalla ekan kerran pöytähyppyriin ajaessa en tiennyt nouseeko Tekno ylös hyppyyn vai meneekö se koko hässäkän läpi massallaan. Ihme kyllä, mutta se lähti lentämään kohti taivasta joka oli ilmeisesti tarkoitus.

Kun sitten pääsi sisälle rataan, niin ajo alkoi sujumaan lukuunottamatta noita Bigbearin mainitsemia ongelmakohtia. Betonin pito oli kova ja alustana se oli siitä huolimatta loistava. Pitoa olisi toki voinut olla vähemmän, mutta se ei ollut ongelma. Matot olivat ongelma: niiden vuoksi tuli turhia kaatoja niin shikaanissa kuin laineissa. Betoni/ matto yhdistelmä ei siis tässä tapauksessa palvellut ajajia ainakaan omalta osaltani.

Itse kisasta:

Lauantaina kokeilin vielä muutamaa säätöä ja eri renkaita. Jostain syystä en saannut ajosta kiinni, vaikka auto tuntui toimivan aivan yhtä hienosti kuin treeni-iltana. Harjoituksissa huomasin parhaimman kilpakumppanini Tonyn ajavan paljon itseäni paremmin ja Eeli oli aivan maagisessa iskussa. Reiluina jätkänä Eeli antoi kysyessä jopa vinkkejä itselleni haastavasta kohdasta, miten hän sen ajaa. Isot peukut tosta, se auttoi itseäni eteenpäin!

Ajoni parani päivän mittaan, vaikka flunssa painoi ja oli huono olo fyysisesti. Ekassa finaalissa ihmettelin alusta asti, onko Tonylla autossa jotain vikana kun meni niin hitaasti alkupäivään verrattuna. Normaalisti treenatessamme voimme molemmat ajaa täysillä perä kiinni perässä ilman kolareita. Sama homma oli tällä radalla aiemmin, mutta Tony vain oli itseäni nopeampi.

Aiheutin sitten myös ekassa tai toisessa finaalissa Tonylle ulosajon ajamalla perään. Kun yritin päästää hänet ohi pöytähyppyriin jälkeen, niin homma meni aivan sekaisin. Koitin tehdä tilaa vielä uudelleen, mutta silloin Tony ajautui ulos radalta.

Sain topparin kohelluksesta, mutta eromme oli jo liian iso eikä Tony päässyt enää kannoille. Tuon erän toinen sija ei kyllä lämmittänyt mieltä, kun harmitti toisen erän pilaaminen.

Seuraavissa finaaleissa onneksi pystyin ajamaan ilman kohelluksia ja pystyin olemaan toiseksi nopein Eelin ollessa täysin ylivoimainen. Kokonaisuudessaan kisasta jäi siten todella hyvä fiilis, vaikka toi kohellus harmitti vielä kotiinpäin ajaessakin.

Anteeksi siis omalta puoleltani vielä kerran Tonylle.

Miinukset ja plussat (kivempi järjestys):

- Alussa mainittu vaikutelma radasta

- Elementit: kannattaisi POLTTAA KAIKKI nykyiset ja tehdä alusta saakka uudet. Tämä siis siinä tapauksessa, että teillä on niille säilytystila. Esimerkkinä ison pöydän "taivaslähtö" ja sitten vielä se lisäelvytykseen sen vasemmalla puolella. Hyppäsin siihen monta kertaa ja auto jäi tasan tarkkaan paikalle kamalalle iskulla.

- Nostaminen ei aina sujunut parhaalla mahdollisella tavalla. Vahditaan omaa sektoria ja autetaan auto liikkeelle, jos se on kuskin mielestä jumissa letkuissa tai kanttareessa, yms.

- Korokkeella ei saanut selvää kuulutuksesta. Ellei Mikko olisi nostajana huutanut, että sain stopparin niin olisi käynyt köpelösti.

- Radassa oli siis paikkoja, joissa auton pystyi rikkomaan aivan turhaan. Yleensä en murehdi niistä koska ajan TEKNO:lla, mutta esimerkiksi toi hyndan lisälevy oli silkkaa itsemurhaa ilman adrenaliinin tuomaa tyydytystä.

- Välillä sain pelätä kierroksella ohittamaani kuskia. Kerran jopa ajoin shikaanin pitkäksi kakkosena ollessa koska takana tuleva olisi muuten ajanut yli ja meni vielä ohi samalla, eli jouduin ohittamaan kuskin uudelleen. Kunnioitetaan sitä kierroksella ohittava kuskia, joko?

Plussat:

- Hyvät järjestelyt
- Mukava fiilis
- Aikataulu piti
- Hyvin käytetty rata-alue ja mekkaustilat
- Ei tarvittu omaa pöytää tai tuoleja

Nokialla nähdään ja taistelu jatkuu,

T: Martti

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitoksia kisoista, oli hyvä rento fiilis radalla ja sen ulkopuolellakin :wink:

Tultiin treenaamaan edellisenä iltana ja kyllä se auttoi oppimaan näin vähän hitaammankin oppijan radan haasteellisimmat paikat ettei hölmöillyt liikoja, no niistä olikin jo tuossa aiemmin jotain mainittuna.

Kisapäivä lähti käyntiin hyvin ja reseedaus oli kyllä toimiva järjestely. Aika-ajojen loppupuolella tuli jonkunlainen notkahdus ja homma vähän latistui. Tein sitten normaalit kuviot eli lähdin autosta etsimään vikaa enkä katsonut peiliin mutta tällä kertaa osui oikeaan. Etudiffin ulostulo hajosi lopullisesti ja yksi erä tuli ajettua tuuppina. Sitä ennen hain lisää kääntyvyyttä autoon säätämällä linkkien pituutta niin hymy palasi taas kasvoille ja finaaleihin oli hauska lähteä.

Lähtövälit oli kyllä tosi lyhyet ja kun ekaan mutkaan tultiin niin kontitus oli miltei sanomattakin varmaa, sori Ossi!
Kahdessa ekassa lähdössä tuli kelpo sijoitukset ja ne riittivätkin neljänteen sijaan, oma paras sijoitukseni ikinä :grin:
No eipä tuollakaan sijalla pystiä päässyt pokkaamaan kuin A:n kolmelle ensimmäiselle vain oli niitä tarjolla vaikka säännöt niitä viidelle ensimmäiselle ehdottaakin :sad:

#32 Jarkko
RC-eläkeläinen

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt alkuun pitää sanoa kiitos kaikille kisan järjestäjille ja kanssakilpailijoille!

Oma kisahan meni aika putkeen :azn:. Koko päivä oli todella mukava ja mitään suuria ongelmia tullut. Durango toimi aivan mahtavasti ja oli enään kuskista kiinni miten menisi.

Rata oli todella mukava ajaa, vaikka olikin aika pieni. Pito oli omasta mielestä juuri täydellinen ja vaikka pito oli kova niin samalla renkaalla pystyi huoletta ajamaan koko päivän.

Perjantaina radan oppiminen oli aika vaikeaa. Varsinkin laineet ja kulmapöytä tuotti jonkin verran vaikeuksia. Onneksi sitten muillakin näytti olevan ongelmia radan kanssa :grin:.

Lauantaina olin päättänyt tavoitteekeseni voiton, koska pari aika kovaa kuhaa eivät olleet paikalla. Lauantaina sitten löytyikin se varmuus omaan ajoon ja nautin todella paljon radasta kun siihen sai hyvän rytmin. Varsinkin ison hypyn jälkeiset mutkat ja porrasshikaani olivat todella makeat ajaa. Jo aamusta huomasin, että voitto on aivan mahdollinen. Finaalit menivätkin sitten aika itsekseni ajeluksi kun paalulta pääsi lähtemään ja muut vaan kolaroivat takana. Voitto tuli ja samalla varmistui Cupin mestaruus!

Plussat:
-Todella hyvä pito radassa, mutta jos halusi niin pystyi silti viemään pienessä luisussa.
-Todella mukava yleinen fiilis ja hyvä ilmapiiri
-Omalta osalta kanssakilpailijoilta rehtiä ajoa
-Reeseedin oli hyvä lisä

Miinukset:
-Korokkeelle ei oikein kuullut juuri mitään kuulutuksia, jonka takia alkuerissä oli vähän vaikea asettaa vauhtiaan kohdilleen.

Vielä täytyy mainita pari mahtavaa suoritusta!
Martille onnittelut toisesta sijasta! Hyvää ajoa koko päivän. Tasaisuus taitoi vain puuttua.
Jarkko: todella hyvää vauhtia koko päivän ja hieno neljäs sija!
Tom: Ensimmäinen kerta a-finaalissa!

Kiitos kaikille! Valitettavasti itse en Nokialle pääse :angry:. Pitäkäähän hyvät kisat ja ratkaiskaa sarjan muut sijat rehdisti!

Eeli
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]