Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC10  (Luettu 27747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Team Durango DESC10
« : 21.03.15 - klo: 21.26 »
Durango julkaissut uuden Short Coursen, tässäkö tulevaisuuden nopein auto?

http://www.team-durango.com/race-cars/desc10/

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #1 : 21.03.15 - klo: 21.48 »
Hmmm...
Paljonkoon painaa ja miten etenee 2s sähikölöisillä vai kuulunoonkoon vaan suhina vempeleistä...  :undecided:
Nuo hexit näyttää mielenkiintoisilta-voikohan tuossa käytellä vaikka m8-renkaita...? -se ois kova sana!
« Viimeksi muokattu: 21.03.15 - klo: 21.54 kirjoittanut iceracer »
VD12

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #2 : 21.03.15 - klo: 22.22 »
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.

http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #3 : 22.03.15 - klo: 14.01 »
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.

http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf

Olisi perin kummallista jos tuo painaa 3,5kg 2s sähköillä . Sisarmalli DEX8 painaa 3,2kg
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #4 : 22.03.15 - klo: 16.18 »
Tossa corrissa varmaan puskurit, isompi kori ja painavammat renkaat tuo lisäpainoa. Racing weight 3500g ton pdf:än mukaan, siitä ton painon lunttasin.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #5 : 22.03.15 - klo: 17.48 »
Tossa corrissa varmaan puskurit, isompi kori ja painavammat renkaat tuo lisäpainoa. Racing weight 3500g ton pdf:än mukaan, siitä ton painon lunttasin.

Juu 4s racing weight voisi olla tuollainen. Rtr malli eli Arrma Senton painaa 3,6kg 6s:llä

2S:llä tuo varmaan painaa 3-3,2 kg. Joten onhan se aika möhkäle siltikin. Joku kevennetty puskuri hässäkkä ja jotain kevennys osia niin ollaan varmaan alle kolmessa kilossa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #6 : 24.04.15 - klo: 23.33 »

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #7 : 26.04.15 - klo: 21.24 »
Dodiin poijjaat...
Joko alkaa ekat desckympit olla kasassa?
Millasia sähköjä olette autoihin ruuvailleet ja miltä vekotin muutoinkin tuntuu?
VD12

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #8 : 26.04.15 - klo: 21.40 »
Dodiin poijjaat...
Joko alkaa ekat desckympit olla kasassa?
Millasia sähköjä olette autoihin ruuvailleet ja miltä vekotin muutoinkin tuntuu?

Suomen ensimmäinen Desc10 kasattiin viimeviikon ke iltana ja perjantaina sillä ajettiin Lavangon rc radalla.
Laitan huomenna hiukan kuvia ja raporttia.

Sähköinä Orca Vritra vx3
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/orca-vritra-vx3-black-oes810v3
550 2 pole moottori ja Orionin akku

Akulla ajaa yli 10min ja nopari on 35asteinen. Moottori 85 ja akku 40.

Käsittääkseni ensimmäinen erä myytiin loppuun todella nopeasti eli kysyntää uudelle Duralle löytyy.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #9 : 26.04.15 - klo: 21.50 »
Oletko punninnut auton ajokuntoisena, tarvittiinko monta miestä kantamaan auto radalle?
Toivottavasti uudet durat ja teknot saa talvella ihan oman ajovuoron. :wink:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #10 : 26.04.15 - klo: 22.26 »
Auto painaa sen mitä valmistaja ilmoitti eli n.3,5kiloa. Ajossa paino ei tunnu niin paljoa kuin olisi luullut. Siinä saa Oskukin antaa reilusti tilaa kun modernit sc autot puhaltaa ohi 😅
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #11 : 27.04.15 - klo: 08.31 »
On vissiin jo sama nakata patterikasin päälle sc-koppa... :evil:
Onko mm tuon kössin painossa mukana motti yms..., -akku näyttäs olevan.
Markkinoilla on varmaankin myös köykäsempiäkin m8e kärryjä...
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/kyosho-inferno-mp9e-tki3-0130897

Tekno ois keponen 3200gr.
http://fi.eurorc.com/product/8171/tekno-rc-eb482-electric-18th-4wd-competition-buggy-kit
« Viimeksi muokattu: 27.04.15 - klo: 08.38 kirjoittanut iceracer »
VD12

Poissa sanaksen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #12 : 27.04.15 - klo: 09.05 »
Joo tuli kokeiltua tuota sc koppaa tollasessa patterikasissa. Muuten ihan hyvä, mutta muutaman kunnon pannun jälkeen se koppa meni ihan säpäleiksi juurikin tuon painon takia. Pitäis varmaan aivan oikeat turvakaaret vääntää sinne sisälle...

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #13 : 27.04.15 - klo: 10.32 »
3500g näyttäisi painavan ajokuntoisena, voi tehdä aika tiukkaa 2s sähköille. Tekno on 500g kevyempi ja siinäkään
ei tahdo edes tehokkaimmat 2s akut kestää.

http://www.team-durango.com/pdf/specs/TD102034/TD102034.pdf

Ottaisiko joku kuvan tämän auton "kuivapainosta", kuten mä tein TeknoRC SCT 410.3:lle? Kiinnostaisi kovasti se tarkka paino, kun yleensä keveyttä autojen välillä on mittailtu grammoissa ja porukka on hankkinut vaikka kevyempiä vantteja saadakseen sitä alaspäin  :tongue: Mun ekassa versiossa oli jo viriosia, mutta uusi oli silti taas hivenen kevyempi.


http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=90619.0;attach=63422;image

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #14 : 27.04.15 - klo: 23.11 »
Tossa ajovideoa perjantailta kun Artsi sitä kokeili:

Team Durango DESC10 first test at Lavanko 1/10 track

Pakettisetupilla ja Pro-Line 2.0 M3 renkailla kuulema kääntyi yhtä hyvin kuin vanha DESC:i sekä toimi röykyissä ja hyndissä hyvin. Mielenkiinnolla odotan että pääsen itsekin kokeilemaan autoa  :smiley:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #15 : 28.04.15 - klo: 10.33 »
Muutama kuva omasta autosta

http://1drv.ms/1z8xUao
http://1drv.ms/1z8y55A
http://1drv.ms/1z8ygxW
http://1drv.ms/1z8ym8P
http://1drv.ms/1z8yrcA
http://1drv.ms/1z8yxRu

Auto oli erittäin helppo kasata ja iso osa osista oli jo kasattu valmiiksi. Näihin kuuluu iskarit, diffit, tukivarret, hubit vetareineen ja ohjaus linkisö sekä vantit.

Kasaamiseen meni noin 4h. Kaikki osat oli hienosti omissa pusseissaan ja kaikissa oli selkeät merkinnät.

Tämä on ensimmäin Pivotti keulallinen auto, joka minulla on ollut ja sen säädettävyys on aivan omaa luokkaansa. Lyhyellä testillä Lavangossa auto toimi todella loogisesti varsinkin kun hiukan pehmensi takajousitusta sekä keskidiffiä.

Eilen kokeilin Tikkurilassa autoa M8 savi renkailla, mutta ne olivat liian töksähtelevät matolle. Lähinnä testasin miten lämmöt pysyy kurissa sisällä.
Noparin oli 35 asteinen ja moottori 75-85asteinen. Eli ei ongelmia sen suhteen.

Kokeilin myös hiukan jyrkempää casteria, niin auto kääntyi todella agressiivisesti, mutta renkaat eivät oikein toimi matolla. Jos ehdin niin testaan minipinneillä sisällä miten auto toimii.

Palataan asiaan.


Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #16 : 24.05.15 - klo: 22.01 »
sähkö crossi gruisailija

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #17 : 27.05.15 - klo: 11.38 »
Hienoa Jussi, että saadaan lisää autoja radalle. Käsittääkseni Jani ajoi turun M8e kisoissa DESC10 autolla, jossa oli tietenkin M8e kori ja siivet.

Autossa oli 2s sähköt ja taisi tulla B finaalin toinen sija!

Eli voisi sanoa, että DESC10 on loisto hankinta, jos haluaa ajaa samalla autolla niin SC kisoissa kuin M8e kisoissa

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #18 : 08.06.15 - klo: 23.37 »
Tosta löytyy Janin setuppia turusta  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=84663.msg773791#msg773791

Kannattaa kokeilla, mitä itse olen ajanut Janin autolla niin on kyllä ollut hyvä ajaa! Toki Saminkin ja Tomminkin autot ovat olleet kivoja ajaa, melkein tekis mieli kasata omakin jos aika vain riittäisi...  :grin:

Tuntuu että Dura on saannut tuotua vanhan auton loistavan kääntyvyyden uuteen autoon ja kuitenkin saannut perän vieläkin pitävemmäksi. Röykyissä auto menee sitten tosi pehmeesti ja huolettomasti ja ei tee yhtä yllättäviä liikeitä kuin vanha Durre
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #19 : 12.08.15 - klo: 21.00 »
Tuli itsekin hairahduttua tällaiseen  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #20 : 07.09.15 - klo: 18.33 »
Osaako joku sanoa mikä on suurin moottorin koko tähän autoon ? Meneekö Tekin T8 kone tähän..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #21 : 07.09.15 - klo: 19.07 »
1/8 moottorit menee heittämällä paikalle.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #22 : 07.09.15 - klo: 20.49 »
1/8 moottorit menee heittämällä paikalle.
Kiitos  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #23 : 14.09.15 - klo: 18.42 »
Desc10 osoitti jälleen kilpailukykynsä Tattarisuon syyskunkku kisassa.
Kilpailuun osallistui 23 kuljettajaa ympäri suomea

Autosta saatiin erittäin nopea ja helppo ajaa aivan vakio-osilla.

Desc10 vei koko podiumin Janin ollessa nopein. Viimeisessä finaalissa Desc10:n kierrosaika oli 1,6 parempi kuin parhaan ei Durangon kierrosaika.

Tulokset
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/22539/156646

1   A   Jani Ravantti   Desc10
2   A   Sami Suokas   Desc10
3   A   Janek Pähn   Desc10
4   A   Juuso Nuotio   
5   A   Mikko Lampinen   
6   A   Olli Palonen   
7   A   Tommi Suuripää
8   A   Tommi Tervo
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #24 : 14.09.15 - klo: 20.45 »
Seuraavaksi siirrytään sisäradoille hiomaan setuppeja talven Sc sarjaa varten. So stay tuned
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #25 : 01.10.15 - klo: 17.59 »
Iso kiitos *HOKE*lle.. Ihan jäätävä ero kun vaihdoin noi iskarin alatiivisteet  :wink:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #26 : 05.10.15 - klo: 11.25 »
Sisäkausi korkattu Desc10:llä ja tuloksena TQ ja voitto sekä 2 sija.

Rank    Pilot   Total   
1 Jani Ravantti   5   DESC10
2 Sami Suokas   6   DESC10
3 Juuso Nuotio   6   DESC410
4 Mikko Mäkelä   10   DESC410
5 Teemu Äyhö   13   
6 Janne Maula   17   
7 Jethro Lehtojärvi   18   
8 Janek Pähn   23   DESC10
9 Meeme Kuuse   24   
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #27 : 05.10.15 - klo: 19.57 »
Niin on taputeltu kesäkausi päätökseen ja aika yllättävällä lopputuloksella,
ainakin omalta osalta!

Sc-sarjan ylivoimaisesti painavin auto, DESC10, osoittautui todella kilpailukykyiseksi tuotteeksi,
niin krossiradoilla kuin asfaltillakin. :grin:
Saatiin Hoken kanssa auto todella vakaaksi ja silti ketteräksi ajettavaksi kesän aikana, jopa niin
hyväksi että oma pää ei aina anna periksi ajaa sitä vauhtia minkä auto sallisi.

Pääpiirteittäin homma eteni kokoajan löysempää jousitusta kohti ja jousiksi jäi siniset eli löysimmät ja
öljyt sitä mukaa haarukassa 45-25ur kelistä riippuen.
Vakaajat sitä vastoin jäi jäykimmät käyttöön.

Diffien kanssa tuli kans askarreltua jonkin verran ja auto tuntu toimivan parhaiten aavistuksen jäykemmillä
kuin ohjekirjan öljyt. Takana 3-4k, keskellä 7-10k ja edessä 8-15k radasta ja kelistä riippuen.

Pivottikeulan tarjoamalla casterin säätö mahdollisuudella kannattaa pelata ja hakea kääntyvyyttä
itselle mieleiseksi.

Sähköistä sen verran, että itsellä oli käytössä orionin R10 nopari ja moottoreina 550 kokoinen 2-pole motti
sekä HW4000kv 4-pole, joista jälkimmäinen tuntuu sopivan tähän tankkiin just hyvin.
540 kannunen 4-pole on pikkasen turhan hento Descin massan alla.

Nytsit lähetään kokeilemaan miten auto toimii sisäradoilla.
Niinku Sami jo tossa edellä kirjoitteli, niin kohtalaisesti tällä pääsi ainakin turun turistimatolla.

Että tämmöstä.

-J-

Ps. Thanks for HobbyFactory and whole Team. It was an awesome season! :afro:
« Viimeksi muokattu: 05.10.15 - klo: 20.36 kirjoittanut JaniR »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #28 : 04.02.16 - klo: 12.06 »
Onko muuten jotain ideaa miten toi keskidiffi pitäisi noi nesteet paremmin sisällään vai pitääkö vaan kiristää niin pirusti  :smiley: ? Tuntuu, että se pikkusen puskee sitä fluidia ulos siihen spurriin.. Diffi on siis uusi ja se tiiviste näyttää olevan hyvässä kunnossa.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC10
« Vastaus #29 : 04.02.16 - klo: 12.34 »
Kato ettei oo mitään purseita tms valujätteitä tiivistepinnoissa. Kyllähän se kireällä saa olla mutta rajansa silläkin. Tietty jos sen ylitäyttää niin jostainhan se alkuun ylimääräiset koittaa puskea ulos. Ei oo vuotanu kummassakaan omassa autossa, eikä varikolla muutkaan oo raportoinu ongelmasta. Eli kyl sen tiivis pitäis olla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)