Kirjoittaja Aihe: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa  (Luettu 38122 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #30 : 31.03.15 - klo: 17.35 »
Hmmmm..

Oliko täällä joku tiimi joka tuli ja meni niin nopeasti etten ehtinyt sitä listaamaan???

Tosiaan, ettehän ilmoittele ihmisiä tänne heiltä kysymättä ensin.

-A-

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #31 : 31.03.15 - klo: 18.27 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.46 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa oldfart

  • TamUA
    • Profiili
    • http://www.oldfartsracing.org
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #32 : 31.03.15 - klo: 18.46 »
Voishan tuota harkita. Pitänee pojat taivutella . Voihan sitä yhden auton loppuun ajaa..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #33 : 31.03.15 - klo: 19.21 »
Mistä näitä nimiä tulee? Ei multa ole kukaan mitään kysynyt...ja tietääkseni syntymätodistuksessa lukee Sami Salmela. Nyt äijä(t) jäitä hattuun! Kilpailu kuulostaa kivalta, mutta asioita ei hoideta näin.

Sami Salmela
Sori Sami. Aake sanoi soittaneensa sinulle, Karrin mukaantulo oli vielä epävarmaa. ehkä voidaan palata vielä asiaan..ja onhan siihen kisaankin vielä aikaa, muitakin saattaa kiinnostaa täys sponssattu neljän tunnin kisa.

Naama alennuksella näköjään mennään.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #34 : 31.03.15 - klo: 21.52 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.47 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #35 : 31.03.15 - klo: 22.06 »
Näköjään on ratakasi luokka mennyt hieman eteenpäin :)
Kymmenen joukkuetta jos saa kasaan niin hieman eri meininki kuin muutama vuosi sitten.
2008 kun yritettiin/ajettiin joku näytös luontoinen kilpailu GT-kisan yhteydessä niin juuri ja juuri saatiin tarvittavat neljä autoa radalle.  :)
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #36 : 01.04.15 - klo: 12.12 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.47 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #37 : 01.04.15 - klo: 12.26 »
jenkeissä GT voi todella hyvin.
lisää autoja tulee, mm. Mugen lähti mukaan.

suomessa renkaiden hinta on aika kova GT luokassa. 40 kierros on vähän liikaa. myös  ajokausi monelle lyhyt kun on kesälomareissua sun muuta mutta toki tämä on sama kaikissa luokissa. sääntöväätö ihan oma asiansa siihen päälle, toiset tykkää säännöstelystä ja toiset ei. GT luokassa päädyttiin ensimmäiseen.

ei tuonkaan luokan taru kokonaan ohi ole, ja hyvä jos ratakasi voi hyvin.


Kiitos 20 vuodesta!

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #38 : 01.04.15 - klo: 17.07 »
Se on hyvä vaan että luokat vähenee, luokkia on muutenkin liikaa. Yilmääräisiä luokkia saisi karsia kyllä huomattavanki kovemmalla kädellä kuin nykyisin on vahingossa tapahtunut. Mutta jostain syystä jokaista luokkaa pitää ajaa vaikka puoliväkisin, vain sen vuoksi että tällainen luokka on olemassa ja on kivaa ajaa kilpaa. Kilpaahan pitää ajaa vaikka minkäläisella härvelillä jolla ei ole mitään tekemistä todellisen ajettavuuden ja kilvanajon kanssa.

Hyvä juttu että sitä hienointa luokkaa, 1/8 nitrotrack, on saatu elvytettyä näinkin paljon. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaa tämän luokan hienouden lähivuosina.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #39 : 01.04.15 - klo: 17.28 »
Se on hyvä vaan että luokat vähenee, luokkia on muutenkin liikaa. Yilmääräisiä luokkia saisi karsia kyllä huomattavanki kovemmalla kädellä kuin nykyisin on vahingossa tapahtunut. Mutta jostain syystä jokaista luokkaa pitää ajaa vaikka puoliväkisin, vain sen vuoksi että tällainen luokka on olemassa ja on kivaa ajaa kilpaa. Kilpaahan pitää ajaa vaikka minkäläisella härvelillä jolla ei ole mitään tekemistä todellisen ajettavuuden ja kilvanajon kanssa.

Hyvä juttu että sitä hienointa luokkaa, 1/8 nitrotrack, on saatu elvytettyä näinkin paljon. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaa tämän luokan hienouden lähivuosina.

Ei pahalla mutta nyt olet kyllä pihalla kuin lumiukko.
Missään nimessä ei ole hyvä että karsitaan luokkia.
Joskus jengi vaan haluaa vaihtaa maisemaa.
Itse olen 14 eri autoluokkalla ajannut kilpaa ja tosiaan en osaa sanoa mikä on paras laji.
Ja se että sanot että c8 on hienoin luokka se on vain sinun mielipide, ei lainkaan minun.
hienosta lajista on kylläkon kyse ja tällainen kestävyyskisa on mitä mainioin tälle luokalle.
Jukka hei. Miten tuo gt luokka perustuu krossareihin??
Se että kyosho gt autossa on edessä kickuppia ei tee lajista "pohjautuu krossiautoihin".
Voimansiirto kyllä muistuttaa se miten se on toteutettu krossiautoissa mutta olihan sg columbia tuollainen voimansiirto ja se taas oli puhdas c8 auto.

KYSYMYS TEAM SHEPARDILLE
Saiko kuskit itse päättää joukkueesta??
Vai olikos tämä team shepardin tiimipäälikön käsky miten mennään.
Ihmetyttää vain kuin noistakin kuskeista olis 4 joukkuetta saatu tehtyä..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #40 : 01.04.15 - klo: 17.43 »
Miksi ei ole?! Olen kyllä täysin eri mieltä.

Jos ajatellaan että Suomen kokoisessa pienessä maassa on vaikka kaikenkaikkiaan 200 kisakuskia ja luokkia on vaikka arviolta 15-20 kpl. Niin miten ihmeessä kaikkiin luokkiin saadaan riittävästi kuskeja takaamaan esimerkiksi vaikkapa luokan jatkuminen pitkällä jänteellä vaikkapa 10 vuoden ajaksi tulevaisuuteen taaten luokan elinvoimaisuuden, siirtäminen tämä luokka seuraavalla sukupolvelle tai vaikkapa se monessa luokassa himoittu SM-arvo.

Jos ajettavia kisaluokkia olisi vaikkapa 5 kpl:tta, niin onhan se selvä, että kuskeja olisi enemmän kisoissa ja jatkuvuus parempaa.. Mutta kun pitää olla niitä vaihtoehtoja... Ja mitä enemmän niitä vaihtoehtoja on, sitä enempi ihmiset ovat pihalla, että mihin satsata vaikka seuraavan 5 vuoden ajan.

Empä viitsi enempää tästä vääntää.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa vaan kaikille!  :azn:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #41 : 01.04.15 - klo: 18.14 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.47 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #42 : 01.04.15 - klo: 21.26 »
Siltä osin kun puhutaan kilpailuluokista, niin täältä tulee tukea meritanen näkökannalle, +1.

Nykyisestä 15-20 kilpailtavasta RC-luokasta tulisi karsia ihan kunnolla, ehkä jopa puolet. Karsintaa pitäisi tehdä niiden luokkien osalta, joiden osallistujat ovat pois ns. virallisten kisaluokkien (nykyiset ja tulevat) osallistujista.

Omaksi huvikseen silloin tällöin ajelevat, joille kilpailu on lähinnä samantyyppisillä autoilla ajavien kaverien tapaaminen, tulee saada omat tapahtumansa. Liian usein näitä rentoutta korostavia ajotapaamisia halutaan kuitenkin tuoda osaksi ns. virallista (esim. AKK:n kalenterissa, SM tai kansallinen) kilpailutapahtumaa. On tietty helppo tulla valmiiseen tapahtumaan ajamaan, mutta silloin juuri samalla lähestytään meritanen kuvaamaa ongelmaa.

Tää keskustelu on tietty ihan väärässä paikassa, sori omalta osaltani.

Miksi ei ole?! Olen kyllä täysin eri mieltä.

Jos ajatellaan että Suomen kokoisessa pienessä maassa on vaikka kaikenkaikkiaan 200 kisakuskia ja luokkia on vaikka arviolta 15-20 kpl. Niin miten ihmeessä kaikkiin luokkiin saadaan riittävästi kuskeja takaamaan esimerkiksi vaikkapa luokan jatkuminen pitkällä jänteellä vaikkapa 10 vuoden ajaksi tulevaisuuteen taaten luokan elinvoimaisuuden, siirtäminen tämä luokka seuraavalla sukupolvelle tai vaikkapa se monessa luokassa himoittu SM-arvo.

Jos ajettavia kisaluokkia olisi vaikkapa 5 kpl:tta, niin onhan se selvä, että kuskeja olisi enemmän kisoissa ja jatkuvuus parempaa.. Mutta kun pitää olla niitä vaihtoehtoja... Ja mitä enemmän niitä vaihtoehtoja on, sitä enempi ihmiset ovat pihalla, että mihin satsata vaikka seuraavan 5 vuoden ajan.

Empä viitsi enempää tästä vääntää.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa vaan kaikille!  :azn:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #43 : 01.04.15 - klo: 23.30 »
Jarkolla hyvä puheenvuoro kieltämättä. Se näkökulma kuitenkin on pakko lisätä että nitro rataluokkien osalta tilanne on se ettei pelkkä tp-10 sellaisenaan elä, koska on supistunut niin pieneksi. Se että on toinen luokka mukana tekee mm. Kilpailunjärjestämisestä mielekkäämpää.

Tämän otsikon alla ollaan nyt kuitenkin suunnittelemassa muusta täysin irrallista tapahtumaa.

-A-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #44 : 01.04.15 - klo: 23.45 »
Eli Jarkon ja Tanen ajattelutapa on siis tämä.
Kielletään kaikki ns viralliset/ perinteiset luokat eli seuraavat
Vtr
formula
minit
foffit
offit
driftingit
femma krossi
sc
mini z

eli nuo kuin poistetaan kilpaluokista niin saadaan enemmän kuskeja näihin ns virallisiin luokkiin.
EN VAAN JAKSA USKOA SIIHEN
Nuo luokat on perustettu ihan syistä.
En jaksa millään uskoa että jos mini zetat kielletään ne menos c8 luokkaan ajelemaan.
Vai olenko ihan väärässä tässä.
Onko teidän mielestä c8 tai c12 hyviä sisäänheittoluokkia. Minun mielestä ei todellakaan ole.
Ja täksi kaudeksi on ainakin yksi uusi luokka perustettu ja VÄITÄN että se on niin että c8 luokasta tai muistakaan luokista ei ole kuskeja siirtymästä siihen uuteen luokkaan.


Ja Jukka.
Kuin vuonna 2008 järjestin kestävyyskisat ls5 luokalle minun tiimissä olivat sellaisia kuskeja jotka eivät omistanedt luokan autoa eli näin ollen saon uusia kuskeja testaamaan tätä luokkaa.
Eli nyt kuon sinun huipputiimissä on 4 kaveria jotka kiertää jo kyseistä sarjaa niin onhan se nyt selvä että joukkueita jää pois.
Kuskeja Suomessa on joka kiven alla, ne eivät lopu kesken.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #45 : 02.04.15 - klo: 07.34 »
Jerzi, luepa kommenttini huolellisemmin ennekuin alat kiteyttämään ajattelutapaani. Lue ensin ajatuksella ja provosoidu vasta sen jälkeen jos aihetta on.

Pienessä maassa pienen kisakuskimäärän jakaminen pariinkymmeneen luokkaan tekee pieniä luokkia.

Pidetään foffit, offit ja muut vastaavat erillään niistä ns. viralisista kisaluokista, joihin viittaan. Niitä kisoja, joissa porukkaa luokassa on yhteensä vähemmän kuin mitä mahtuu a-finaaliin, on nähty turhan usein.

Ja siis sharkit, Forkit, FWD:t jne tarvitsevat omia tapaamisajojaan, kerhokisojaan ja muita harrastukseen lisää porukkaa tuovia tapahtumiaan. Ei niitä kukaan ole kieltämässä. Minullakin on WGT ja Corri ja F-1 ja tykkään joskus käydä niillä ajamassa. Ne kaikki ja muutkin ovat osa tätä hienoa harrastusta.

Harrastusluokat ja kisaluokat ovat lähtökohdiltaan erilaiset. Itsekin olen käynyt moneen otteeseen keskustelua siitä, kun joku haluaisi liittää FTT-kisaan tai LS-5 SM-osakilpailuun jonkun juuri sillä hetkellä suositun lisäluokan, johon toivotaan ja uskotaan osallistuvan ainakin 4 kuskia.

C-8 on eri juttu esim. kehityshistoriansa sekä pitkän ja laajan kansainvälisen kilpailu-ulottuvuuden vuoksi. Luokan kehittymiskyky näkyy selvästi ja kehityksen on helppo uskoa jatkuvan.
« Viimeksi muokattu: 02.04.15 - klo: 08.10 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #46 : 02.04.15 - klo: 08.36 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.49 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #47 : 02.04.15 - klo: 10.30 »
No minun mielestä kaikki rc luokat ovat yhtä tärkeitä.
Muistetaan että tämä c8 luokka on se uusin vaikka onkin perinteinen sellainen niin aletaankos karsia sitten siitä vai mistä luokista.
c8 söi yhden luokan pois ja tp10 hävis kartalta parin vuoden aikana ja en tiedä miten ls5 tänävuonna.
Eli minun mielestä ei ole turhia luokkia lainkaan vaan on liian vähän kuskeja.
Lamaa syyttäisin ekana.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #48 : 02.04.15 - klo: 10.43 »
Tuohon raddaddyn tekstiin hieman viitaten:

Kävin kirjastossa ja kysyin että löytyykö vanhoja -90 luvun Pienoismallilehtilehtiä (siis jostain puolivälistä -90 lukua ja vanhimpia mitä varastosta löytyy). Sain käsiini vuosikerrat -96-99. Fiilistelin etenkin niitä -96 vuoden lehtiä kun niissä oli juttua mm. Asson C10 asvalttirata-autoista. Ja ihailin myös kilpailukalenteria, jossa oli yli 10 eri kisaa C10/C8-autoille sulan maan aikana kotimaassa, jopa Joensuussa ajettiiin Fintrack10-osakilpailu asvaltilla.

Mutta sitten tapahtui jotain kummallista 98-99 kun tuli nämä touringautot ja kiilat katosivat. Kilpailukalenterikin kääntyi ylösalaisin  esim. vuoden -99-kisakalenterissa oli touringkisoja vaikka millä mitalla ja vain pari C8-kisaa (C10 katosi kokonaan touringin tieltä).

Mistä tässä muutoksessa oli oikein kysymys? Ei ainakaan autojen estetiikasta, vaan jostain muusta  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #49 : 02.04.15 - klo: 10.57 »
Jengi vaihtaa lajia koska vanhaan luokkaan on kyllästynyt tai se on jo nähty.
Tää c8 kiinnostaa nyt varmasti kuin renkaatkin saa valmiiksi sorvattuna halpaan hintaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #50 : 02.04.15 - klo: 11.04 »
C-10 ei koskaan ollut kovin suosittua. Suomessa kuskeja parisenkymmentä parhaimmillaan. Muutamia syitä luokan loppumiseen olivat koneiden kestävyys silloisella tekniikalla, renkaat, radat (vaatii puhtaan radan jossa pitoa jotta touhussa mieltä) jne jne. Itse en ole C-10 ajanut kuin ihan juniorina pari kisaa, joten Tony ja Sakke ja muut vanhankoulun kuskit osais sanoa sen luokan historiasta enemmän, jotka on sitä ajaneet.

Touringin tulo 90 luvun lopulla söi monia luokkia, helppoutensa takia. C-8 alkoi nousta tähtitieteellisen kalliiksi, siinä yksi syy.

Muistutetaanpa vuodesta 2003 - silloin ajettiin FinTrack sarjassa talvella 7 osakilpailua, ja kesällä 6 jonka lisäksi oli kerrastapoikki SM-kisat. Tuon lisäksi vielä syksyllä oli Mäntsälän kapinat. Eli 14 isoa kisaa turisteille vuodessa, ja jengiä kuitenkin riitti.

Mielestäni luokkia on liikaa harrastajamäärään nähden, se on ihan selvää. Myös harrastuksen ulkopuolisella on vaikea ymmärtää keskimäärin miksi luokkia on niin monia. On ihan selvä asia, että jos harrastajamäärä on suht vakio, ja se jaetaan useampaan osaan, on lopputulos se mikä se on > vähän kuskeja kaikissa, ei "paljoa" missään. Fakta on että uusi luokka syö aina kuskeja muista luokista, niin kauan kun kyse on vanhoista harrastajista. Jos on kyse aina uusista kavereista, niin tilanne on sillon hyvä. Pitää kuitenkin muistaa että nykyisin odotettavissa oleva harrastusvuosien määrä on oleellisesti pienempi kuin vanhoina hyvinä aikoina. Jengi ajaa kauden  tai kaksi ja katoaa, pitkäjänteistä ja tavoitteellista harrastamista näkee enää hyvin harvoin ja ei ainakaan siinä mittakaavassa kuin ennen pleikkareita ja muita mediaseksikkäitä ja helppoja ei-niin-teknisiä -harrastuksia, valitettavasti.

Ongelma on seuralähtöinen - jos seuroissa ei tehdä promootiota ja saada junioreita mukaan, 10v päästä ei ole kuin vanhoja partoja kisoissa. Jo nyt keski-ikä kisoissa on selkeesti korkeampi kuin vaikkapa 10v sitten tai 20v sitten. Niin kauan kuin vakioluokissa ei ole kuskeja riittävästi, on turha olettaa että viriluokkiin tulee kylmiltään porukkaa pitkäksi aikaa harrastamaan ja toteamaan että "ei vain ole kivaa olla liikkuva shikaani". Siinä yksi syy miksi "helppoja" kertsikisaluokkia on niin paljon. Mielestäni ongelma tossa on kuitenkin osin asenteellinen, koska tarjolla olisi niitä luokkia jotka on lajin kulmakivi ja ylipäänsä silta esim AKK:hon, joka taas on silta EFRA:an ja yleisesti arvokilpailukisaamiseen, josta ne trendit tulevat.

« Viimeksi muokattu: 02.04.15 - klo: 11.07 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #51 : 02.04.15 - klo: 14.04 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.50 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #52 : 02.04.15 - klo: 15.52 »
Niin on. Nyt pääsisi ajamaan 10 pan car:lla myös kilpaa la 11.4. Tähän mennessä on luokkaan ilmoittautunut vain 2 kuskia, tästäpä näpsäkkä treenikisa C8 nitrokuskeille http://rc10.fi/index.php?topic=90153.0

Lisäystä: Eihän sitä nyt kannata mitään hupiluokka-ajeluita pitää, koska se karkoittaa juuri ne tiukkapipoiset sääntöorientoituneet kisakuskit. Joten ei tarvitse kisakuskien pelätä osallistumista, koska myö vedetään Kuopiossa veren maku suussa, aina  :grin:
« Viimeksi muokattu: 03.04.15 - klo: 21.38 kirjoittanut meritane »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #53 : 02.04.15 - klo: 15.56 »
Myös Laukaan FTT:n ilmoittautuminen on auki - C-12 ja CS-12 mukaan vaan!

CS-12:een on suunnitteilla ensi talveksi toivon mukaan kuljettajamäärää lisääviä muutoksia joista myöhemmin lisää ja tarkemmin:
-avoin 13,5t moottori, blinky säädin
-sallittujen renkaiden lukumäärän rajoittaminen
-spec-rengas tai rajatut seokset
-jne
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #54 : 07.04.15 - klo: 09.34 »
Loistava pääsiäinen takanapäin, viikonloppuna ilmoittautui kaksi uutta tiimiä mukaan. Enää neljä ja puoli tiimipaikkaa vapaana...

-A-

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #55 : 08.04.15 - klo: 10.30 »
?
« Viimeksi muokattu: 14.05.15 - klo: 00.50 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #56 : 08.04.15 - klo: 11.07 »
Kyllä  niitä tiimejä tulee lisää, kunhan saadaan ratasesonki alkuun. Olisi hyvä saada tietoa kisaformaatista, millä säännöllä ajetaan ? 1/10 j 1/8 vuorotellen vai kumpikin yhtenä putkena .  Kahdeksan tunnin rupeama on aika raju yhtenä päivänä tahkottavaksi...  onko tarkoitus että tiimin jäsenet toimivat myös mekkareina ? Kukaan muu ei saa koskea autoon? Mitä saa vaihtaa, mitä ei ? Alustalevy ja moottori plommataan ( merkitään ) ja ne tulee säilyä kisa-autossa.  Jos tulee paha mälli, saako motin ja alustalevyn siirtää toiseen autoon yhtenä kokonaisuutena.. Olisi hyvä tietää, että osaisi suunnitella strategiaa...

Tietysti toisen tiimin kuskit toimivat mekkareina, näin varmistetaan että kaikkien tankkaukset toimivat erittäin jouhevasti tiukoissakin tilanteissa.

Autoista ei luonnollisesti saa vaihtaa mitään, jos ajat seinään oot ulkona kisasta!

Eikun oikeesti, nyt vähän järkee, kyseessä on leikkimielinen kisa/tapahtuma missä ei oikeesti tarvita muita sääntöjä kuin maalaisjärki missä lähtökohtaisesti ajetaan yhdellä autolla maaliin asti johon vaihdetaan yksittäisiä osia (ei kokonaisuuksia). Jos jotain erikoista/tarkennuksia kaivataan sen voi hyvin sopia ennen lähtöä paikan päällä, niin voidaan keskittyä tässä tapahtuman promoomiseen vänkäämisen sijaan :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #57 : 08.04.15 - klo: 11.14 »
Miten jos pannu leikkaa kiinni, niin eikö saa vaihtaa uutta tilalle kesken kisan?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #58 : 08.04.15 - klo: 11.22 »
Miten jos pannu leikkaa kiinni, niin eikö saa vaihtaa uutta tilalle kesken kisan?
Mitäs maalaisjärki sanoo? :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

meritane

  • Vieras
Vs: Ratapolttisten Lemans-tyyppinen kestävyyskisa
« Vastaus #59 : 08.04.15 - klo: 11.26 »
Itse ainakin vaihtaisin. Jos kone leipoo kiinni vaikka ekan 15 min aikana, niin on se vähän kyllä sitten nolo suksee koko homma jos ei saisi vaihtaa...