Kirjoittaja Aihe: Pätevä "kisavehje"  (Luettu 4186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Uruquell

  • Tulokas
    • Profiili
Pätevä "kisavehje"
« : 06.04.15 - klo: 10.32 »
itse olen jo monta vuotta harrastanut pienoisautoilua monessa eri muodossa(lisäksi hyllystä on aina löytynyt jokin nitrokrossi auto) joten jonkin laista ymmärrystä laitteista on ja aikeissa olisi tehdä jonkinlainen pääpainoites sähkökrossi puolelle ja nyt olis tarkoitus löytää pätevä kisaauto ainakin tuohon M8e luokkaan?

Näitä olen itse katsonut:
Team Associated RC8.2e Factory Team
THE eCar White Edition Kit

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan(en ole merkki uskollinen :D) kunhan vain on helppo ostaa ja varaosien saanti pitäisi olla hyvällä tasolla!

sitten se jokseenkin isompi murhes on sähköpuolella mikä olisi edullinen/järkevin ratkaisu pitkälle tähtäimelle..

-Servojakin on yhtämonta kun harrastajia ja valinnan vaikeus iskee..
-Moottori+säädin niitäkin näyttäisi olevan miljoona tarjolla mikä olisi toimiva/yleispätevä ratkaisu
-Ohjain + vastaanotin


olisi kiva jos porukka suosittelisi kokemuksien mukaan/ kertoisivat minkälaisella combolla aikovat viivalle mennä..ja ymmärrän sen että suurin tekijä kisoissa on "ratin" kääntäjässä mutta on se vain mukavempi lähteä kisoihin kun on asiat tehty oikein.

:Muokattu luokka oikeaksi  :grin:
« Viimeksi muokattu: 06.04.15 - klo: 11.18 kirjoittanut Uruquell »

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #1 : 06.04.15 - klo: 10.45 »
nuo autot jotka viestissäsi mainitsit
ovat m8e autoja.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #2 : 06.04.15 - klo: 10.48 »
itse olen jo monta vuotta harrastanut pienoisautoilua monessa eri muodossa(lisäksi hyllystä on aina löytynyt jokin nitrokrossi auto) joten jonkin laista ymmärrystä laitteista on ja aikeissa olisi tehdä jonkinlainen pääpainoites sähkökrossi puolelle ja nyt olis tarkoitus löytää pätevä kisaauto ainakin tuohon m4-10 luokkaan? (onko tarvetta vielä hommata vakio luokaan oma moottori+säädin talvikisoja varten vai onko luokka jo hautaus kunnossa?  :evil:)

Näitä olen itse katsonut:
Team Associated RC8.2e Factory Team
THE eCar White Edition Kit

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan(en ole merkki uskollinen :D) kunhan vain on helppo ostaa ja varaosien saanti pitäisi olla hyvällä tasolla!

sitten se jokseenkin isompi murhes on sähköpuolella mikä olisi edullinen/järkevin ratkaisu pitkälle tähtäimelle..

-Servojakin on yhtämonta kun harrastajia ja valinnan vaikeus iskee..
-Moottori+säädin niitäkin näyttäisi olevan miljoona tarjolla mikä olisi toimiva/yleispätevä ratkaisu
-Ohjain + vastaanotin


olisi kiva jos porukka suosittelisi kokemuksien mukaan/ kertoisivat minkälaisella combolla aikovat viivalle mennä..ja ymmärrän sen että suurin tekijä kisoissa on "ratin" kääntäjässä mutta on se vain mukavempi lähteä kisoihin kun on asiat tehty oikein.

Moi, mihinköhän luokkaan olet autoa etsimässä?  Noi kaksi autoa on M8e luokan autoja joita olet katsellut.
Mutta jos tuo luokka on M4-10 niin siihen löytyy monta vaihtoehtoa, Associated , Durango ,Yokomo,Xray,Team C,Losi noihin nyt ainakin löytyy varaosia suomesta ja kilpailuista. Sekä näitä merkkejä myyvissä liikkeissä on osaava henkilökunta kertomaan mitä muuta kannattaa ostaa. Radiot,noparit,servot jne...

-Asso 4wd http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/team-associated/team-associated-b44-3-factory-team.html
-Durango 4wd  http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/team-durango-dex410-v4-110-electric-4wd-off-road-buggy-td102030
-Yokomo,Losi,Xray,Team C http://fi.eurorc.com/category/325/110-4wd-krossi
« Viimeksi muokattu: 06.04.15 - klo: 10.53 kirjoittanut Joppe75 »

Poissa Uruquell

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #3 : 06.04.15 - klo: 11.00 »
Joo olin luokan kirjoittanut väärin ajatus oli oikeasti ajella tuota m8e kisoja mutta taidan vaihtaa kelkkaa näin loppu metreillä tuohon s4-10 /m4-10 luokkiin näyttäisi olevan paljo kattavammin kisoja tarjolla..autoja jota ajatellut:

Associated B44.3 ja Durango DEX410

Päteviä moottori/säädin comboja voi heitellä
minkälaisia radioita porukalla käytössä?
« Viimeksi muokattu: 06.04.15 - klo: 17.04 kirjoittanut Uruquell »

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #4 : 06.04.15 - klo: 13.08 »
Mulla on kummatkin.. Asson myin pois juuri...
Itse päädyin Durangoon.. Se on nopea ja helppo huoltaa.. Esim. Diffit saa todella nopeasti ja kätevästi irti..
Varaosa palvelu pelaa hyvin kisoissa ja säätöapua saa todella hyvin..

Radiona mulla on Kopropo ex-1 Kiy.. Se on erittäin hyvä mankka..
Sanwa taitaa olla yleisin ja valikoima hyvä esim. MT-4 on tosi suosittu...

Mulla on Orionin compo..
Vortex R10.1 säädin VST2pro moottori.. 7.5T varmasti hyvä.. (Tää on kallis, mutta rahalle saa vastinetta..)

Hobbyfactory myy durangoo ja noita muitakin.. Itse käytän tätä firmaa ja olen todella tyytyväinen palveluun..

HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #5 : 06.04.15 - klo: 16.50 »
Itelläni on tuo Xrayn XB9e versio ja ainakin omiin ajoihin tuntuu olevan pirun hyvä vehje.

Siinä mielessä voisin suositella XB8e:tä josta tuossa tovi sitten tulikin "virallinen" sähköversio (eli ei vaan konversiokittiä kuten XB9e:n tapauksessa).

EuroRC ainakin myy nykysin Xrayta. Laadussa ei oo ollut mitään valittamista. Klappia ei ole ohjauksessa ja auto kestänyt kovatkin kolhut (mm. kun yritin takaperinvolttia radalla isosta hyppyristä ja tuli yleensä jollekkin muulle osalle alas, kuin renkailleen).

En tiedä onko "paras" vaihtoehto, mutta ainakin omasta mielestäni Xray on kyllä se miellyttävin ja henk.koht mielestä se paras  :azn:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #6 : 06.04.15 - klo: 17.33 »
Team Durango DEX410 V4
Team Associated B44.3
Team Losi Racing 22-4
Xray XB4 - 2015 Specs - 4WD
Yokomo B-Max4 III



Kaikki päteviä kisapelejä joilla osaava kuski varmasti pystyisi voittamaan. Itse jos olisin 1/10 4wd autoa nyt ostamassa niin ehkä valitsisin tuon Xrayn. On kalliimpi kuin moni muu, mutta laatu on saanut paljon kehuja sekä täältä, että maailmalta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Pätevä "kisavehje"
« Vastaus #7 : 06.04.15 - klo: 19.14 »
Kah, nyt vasta luin tuon yhden viestin ihan ajatuksella ja tosiaan M8e ei siis ollutkaan enää kyseessä  :angel:

Tuohon XB4 - 2015 versioon kallistuisin itsekkin. Sitä tässä olen katsellut myös ja punnittuani noita vaihtoehtoja (mitä MiG-77 listasi myös) niin täytyy sanoa että Xray tuntuisi "parhaalta" vaihtoehdolta. Varsinkin kun 2 xrayta omistan jo eikä laadussa ole mitään pahaa sanomista.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]