Kirjoittaja Aihe: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT  (Luettu 13145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« : 16.04.15 - klo: 16.46 »
Kauden ekassa ENS -kisassa harjoitukset ovat alkaneet !

Tuloksia voi seurata täältä:
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=19464#

Suomesta mukana:

TP-10
Teemu Leino
Jari Valkola

Ratakasi
Henri Fredriksson

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #1 : 16.04.15 - klo: 19.56 »
Kauden ekassa ENS -kisassa harjoitukset ovat alkaneet !

Tuloksia voi seurata täältä:
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=19464#

Suomesta mukana:

TP-10
Teemu Leino
Jari Valkola

Ratakasi
Henri Fredriksson

minun Shepherd blogissa kuvia Henkalta  ja vähän uutistietoa. Päivitän saittia sitämukaa kun Henkka lähettää infoa ja kuvia.   http://raddad-racinginfinland.blogspot.fi/

« Viimeksi muokattu: 17.04.15 - klo: 10.16 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #2 : 18.04.15 - klo: 00.57 »
Leino kärjessä aika-ajoissa go Leino go! Onko tietoa näkyykö nää skabat jotain kautta livenä?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa devito

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #3 : 18.04.15 - klo: 09.24 »
RedRC.n kanavalla pitäs näkyä live
http://m.youtube.com/channel/UCI5xLiH6GMUBbOF7GtLWAeQ

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #5 : 18.04.15 - klo: 13.15 »
Prkl Jari oli tuolla tuloksella kympin joukossa......
Teemu nyt on omalla paikalla..
Hyvä pojat..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #6 : 18.04.15 - klo: 14.27 »
Prkl Jari oli tuolla tuloksella kympin joukossa......
Teemu nyt on omalla paikalla..
Hyvä pojat..
Jerzi
Oletkohan nyt katsonut Jerzi oikeata listaa ??  jarin paras on 17.274 kun 16 sekkan kuskeja laskin ainakin kahdeksantoista.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #7 : 18.04.15 - klo: 14.45 »
Pääasia, että Jartsa pitää juraj´n takanaan jatkossakin.  :wink:

Teemulla on ollut erinomainen suoritus ja vauhti päällä ekasta kellotetusta harjoituksesta alkaen. Rata on ilmeisesti ollut valmiiksi hyvin pidotettu, kun kierrosajat eivät ole alkutreeneistä parantuneet tuon enempää.

Italian ja muiden lämpimämpien maiden pojilla on treenimahdollisuudet olleet hieman paremmat kuin alkukeväisessä Suomessa elävillä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #8 : 18.04.15 - klo: 17.24 »
Miksi ajetaan 4min alkuerät  :undecided:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #9 : 18.04.15 - klo: 17.30 »
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #10 : 18.04.15 - klo: 17.33 »
Miksi ajetaan 4min alkuerät  :undecided:
jerzi
Koneet on 5 min koneita eli ei kulje maaliin 5 min erää kun pitää ajaa lähtökierros ja 5 minuutin jälkeen maaliin.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #11 : 18.04.15 - klo: 19.10 »
Collarin rata on supernopea jossa jokseenkin kaikki kaarteet kallistettuja. kaasu täysin auki ajetaan koko rata ympäri muutamaa neulansilmää lukuunottamatta. Henkka sanoi että 125cc 16% fuilia riittää neljä minuuttia ja kierroksen, pari päällle. Välitys ja kytkin optimoidaan niin että kestää justiinsa tuon eikä enempää.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #12 : 18.04.15 - klo: 19.22 »
1/8 luokassa kovimmassa erässä #13 jossa ajavat piech, balestrieri jne ajaa 8 kaveria 17 kierrosta, erässä#12 kaksi 17 kierrosta,  erässä #11 kolme .. Sitten on noita 16 kierrosta ajaneita erästä # 10 alaspäin.
Henkka ajoi juuri 16 kierrosta erässä #8 eli kohtalaisesti ollaan joukon keskivaiheilla.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #13 : 18.04.15 - klo: 22.30 »
Miksi ajetaan 4min alkuerät  :undecided:
jerzi

Neljän minuutin ajoajalla alkuerässä on kyse puhtaasti nopeuskilpailusta. Kenenkään ei tarvitse ruveta nostelemaan kaasua ennenaikaisesti varmistellakseen fuilin riittämisen maaliin asti. Tai ei tarvitse ruveta asentamaan 5 minuutin alkuerää varten eri pillejä tai pakokäyriä sen mukaan mikä kuluttaa vähemmän polttoainetta.

Minusta 4 minuutin ajoaika on hyvä tapa pitää alkuerät puhtaasti kuskien nopeuteen keskittyvänä lajitteluna.

Kotimaassa on turhan usein nähty kuinka alkuerissä top 10 kuskien autoista loppuu fuili viimeisellä kierroksella ennen maaliin tuloa. Silloin on esim. tattiksella ajettu jo 5:15 - 5:30, siis niillä 5 minuutin moottoreilla.

Kun fuili loppuu ennen 5 minuutin erän loppua ei sillä ole mitään väliä vaikka kuski olisi ollut nopein 4:00 kohdalla tai 4:30 ajassa, kun ei pääse maaliin. Toinen kaveri säästelee paremmin ja saa hyvän tuloksen kun ylittää maalilinjan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #14 : 19.04.15 - klo: 07.45 »
No niin, tänään Sunnuntaina homma on putkessa. En nyt muitten puolesta ala tulosta kommentoimaan... kovaa siellä mennään, huiput koko ajan sekunnin sadasosien erolla. kaikki täytyy olla aivan justiinsa kohdallaan, sekä auton säädöt ja motin toiminta. Pikkunen sään muutos jo muuttaa asetelmia, jos ei osaa varautua. Tulppa vaihdetaan joka erään, vaihteen laakeri myös, sekä usein paljon muuta. Teemulla opn tehtaan mekatsu paikalla (Entinen Kyoshon pääsuunnitelija) rakentaa  auton about joka yö alusta asti, about kymmenen ajovalmista, sisäänajettua mottia säädöissään valmina vaihtoon, jos vaikka pienempikin ryppy ilmestyy kulkemiseen... No en sano, ettei "amatöörillä" olisi mahiksia, tehdas tukee loistavasti "omia miehiä". Jos Henkkaa huvittaa kertoa kokemuksistaan, esim Tiimin aloitus pirskeissä ennen kauden alkua, niin sieltä varmaan tihkuu vinkki jos toinenkin.Sitten vaan Finaaleja ja live streamia odottaessa. jari ajoi kanssa ihan O.K.
Kumpikin porukan noin puoleenväliin.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #15 : 19.04.15 - klo: 11.48 »
Henkka meni jatkoon ja n.tunnin päästä on Jartsa lauteilla tsemiä ja hanaa!!!
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #16 : 19.04.15 - klo: 12.37 »
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #17 : 19.04.15 - klo: 13.03 »
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Lue ylläoleva selostus radan luonteesta. kuvia on RedRc saitilla.  On se varmaan käsittämättömän yksitoikkoista kun mennään sekunnin sadasosien päässä toisistaan minuutti tolkulla ja jos hellittää hetkeksi kaasua  liikaa kaarteeseen mennessä, heti on joku terveessä ja tuuppaa linjalta ulos ja löytää itsensä metrien päästä ruohikolta...Rata on moninkertaisen maailmanmestarin Lamberto Collarin omistama ja siellä ajetaan useita merkittäviä kisoja vuodessa.
« Viimeksi muokattu: 19.04.15 - klo: 13.11 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #18 : 19.04.15 - klo: 13.07 »
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Lue ylläoleva selostus radan luonteesta. kuvia on RedRc saitilla.  On se varmaan käsittämättömän yksitoikkoistakun mennään sekunnin sadasosien päässä toisistaan minuutti tolkulla ja jos hellittää hetkeksi kaasua  liikaa kaarteeseen mennessä, heti on joku terveessä ja tuuppaa linjalta ulos ja löytää itsensä metrien päästä ruohikolta...Rata on moninkertaisen maailmanmestarin Lamberto Collarin omistama ja siellä ajetaan useita merkittäviä kisoja vuodessa.

Vastausta et kuitenkaan pystynyt antamaan eli odotellaan jonkun kuskin näkemys asiaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #19 : 19.04.15 - klo: 13.12 »
C8 ja muille kokeneemmille kuskeille kysymys. Onko kyseisen kisan rata miten korkealle rankattu kuskien parissa? Omaan silmään vaikuttaa aivan käsittämättömän yksitoikkoiselta radalta, jossa ainoastaan kova vauhti antaa säväreitä.
Lue ylläoleva selostus radan luonteesta. kuvia on RedRc saitilla.  On se varmaan käsittämättömän yksitoikkoistakun mennään sekunnin sadasosien päässä toisistaan minuutti tolkulla ja jos hellittää hetkeksi kaasua  liikaa kaarteeseen mennessä, heti on joku terveessä ja tuuppaa linjalta ulos ja löytää itsensä metrien päästä ruohikolta...Rata on moninkertaisen maailmanmestarin Lamberto Collarin omistama ja siellä ajetaan useita merkittäviä kisoja vuodessa.

Vastausta et kuitenkaan pystynyt antamaan eli odotellaan jonkun kuskin näkemys asiaan.
Sinähän olet varsinainen vitsiveikko...Jos nyt rautalangasta sinulle vääntäisin, niin tuskin millekkään syherölle kerhoradalle ENS KISOJA ANNETAAN AJETTAVAKSI. Tattis esimerkiksi ei täytä mitään vaatimuksia, ei edes Hyvinkää.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #20 : 19.04.15 - klo: 13.28 »
Ok. Makuja on monia ja jos tuollainen rata on c8 kuskeille mieleinen niin eipä siinä mitään. Itse diggailen enempi syheröistä radoista jossa vauhtia ja syheröä sopivassa suhteessa. end offtopic. Tsemiä Leinolle finaaliin!
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #21 : 19.04.15 - klo: 13.46 »
Ok. Makuja on monia ja jos tuollainen rata on c8 kuskeille mieleinen niin eipä siinä mitään. Itse diggailen enempi syheröistä radoista jossa vauhtia ja syheröä sopivassa suhteessa. end offtopic. Tsemiä Leinolle finaaliin!

Niin, tämä on ongelmana kunnon kisojen järjestämiselle, Ei meillä ole Nitro ratapolttikselle soveltuvia ratoja ollenkaan. Hyvinkää olisi, mutta nuo radan reunukset täytyisi korjata, pinta tasoittaa ja valaa uusi asvaltti. Kun Hyvinkäällä kerhon yhteispeli meni sellaiseksi kun meni, ei sielläkään ole odotettavissa mitään. Ainoa toivo on että nuorisoasiainkeskus Hesassa tulisi hätiin ja auttaisi Tattiksen korvaavan radan aikaan saamisessa, laitoin jo Nettiin seikkaperäisen suunnitelman asian hoitamiseksi Malmin lentokentän jäljelle jäävälle osalle huoltorakennusten yhteyteen mutta asia e saanut kuin muutaman puolestapuhujan joten en viitsinyt edes viedä asiaa kaupungin tietoon. Olkoon tilanne sama, kun on jo ollut monia vuosia, eli ei tapahdu mitään 1/8 nitro ratakuvioissa... harrastellaan ja puuhaillaan vaan "mukavasti" niinkuin valtaosa harrastajista toivoo. Ainahan voi kisailla ulkomailla, ei se niin kauhean kalliiksi tule... Portugalissakin on radat avoinna läpi vuoden, siellä järjestetään EM kisat ensi vuonna, hyvää treenia tarjolla ensi talvena.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #22 : 19.04.15 - klo: 13.52 »

Niin, tämä on ongelmana kunnon kisojen järjestämiselle, Ei meillä ole Nitro ratapolttikselle soveltuvia ratoja ollenkaan. Hyvinkää olisi, mutta nuo radan reunukset täytyisi korjata, pinta tasoittaa ja valaa uusi asvaltti. Kun Hyvinkäällä kerhon yhteispeli meni sellaiseksi kun meni, ei sielläkään ole odotettavissa mitään. Ainoa toivo on että nuorisoasiainkeskus Hesassa tulisi hätiin ja auttaisi Tattiksen korvaavan radan aikaan saamisessa, laitoin jo Nettiin seikkaperäisen suunnitelman asian hoitamiseksi Malmin lentokentän jäljelle jäävälle osalle huoltorakennusten yhteyteen mutta asia e saanut kuin muutaman puolestapuhujan joten en viitsinyt edes viedä asiaa kaupungin tietoon. Olkoon tilanne sama, kun on jo ollut monia vuosia, eli ei tapahdu mitään 1/8 nitro ratakuvioissa... harrastellaan ja puuhaillaan vaan "mukavasti" niinkuin valtaosa harrastajista toivoo. Ainahan voi kisailla ulkomailla, ei se niin kauhean kalliiksi tule... Portugalissakin on radat avoinna läpi vuoden, siellä järjestetään EM kisat ensi vuonna, hyvää treenia tarjolla ensi talvena.

Maatilan emännän sanoin, pirtin leivinuunia ei kannata prinssinakin takia lämmittää  :wink:
Jouko Hyvärinen

Poissa Henkka.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #23 : 19.04.15 - klo: 15.54 »
Nyt alkaa Teemun finaali.
Henry Tanskanen
HB R10

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #24 : 19.04.15 - klo: 16.43 »
Harmin paikka, epäonni vaivaa Teemua näissä skaboissa :(
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #25 : 19.04.15 - klo: 16.45 »
Nyt alkaa Teemun finaali.
taisi myös loppua...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #26 : 19.04.15 - klo: 17.39 »
Uskomatonta menoa kasissa, radan isäntä näyttää vievän karkelot kotiin  mutta sitten on kierroksen päässä neljä/viisi jamppaa kahdenkymmenen minuutin ajon jälkeen. Huh huh! Varmaan on liian helppo rata, kun tuolla tavalla päästelevät...??!!

Nunni.. Collari 178,Balestri 177, piraini 177, Picco 176,- kutzbuch 176, Tironi 175,- Vrielinjic 174 merlin  172 sitten muilla jo huonoa säkää (tai huonoa mekkausta)
« Viimeksi muokattu: 19.04.15 - klo: 18.06 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #27 : 19.04.15 - klo: 20.01 »

Lopputulokset:
Bruno voitti, vaikka Koheloi itsekseen ja Teemun kanssa.

ENS 1/10 onroad

1      A   Bruno Coelho   1   1:1   Dry   PT   XRAY NT1   N/A   Protoform      Sanwa M12   Details
2      A   Jilles Groskamp   2   1:2   Dry   NL   HB HPI R10   Maxima   Protoform      Sanwa   Details
3      A   Alexander Hagberg   3   1:3   Dry   SE   XRAY   ORCAN   Protoform   Hot Race   Sanwa   Details
4      A   Gerhard Kandelhart   4   1:4   Dry   AT   Shepherd   Orcan   SRC      Sanwa   Details
5      A   Martin Hudy   5   1:5   Dry   SK   Xray NT1               Details
6      A   Alessio Mazzeo   6   1:6   Dry   IT   Serpent 748   GIMAR   SRC   CONTACT   SANWA   Details
7      A   Joe Kerry   7   1:7   Dry   GB   Capricorn   OS Speed   Protoform      Futaba   Details
8      A   Léo Arnold   8   1:8   Dry   FR   Capricorn   Orion      Matrix      Details
9      A   Thilo Tödtmann   9   1:9   Dry   DE   Capricorn   Orcan   PF      Sanwa   Details
10      A   Teemu Leino   10   1:10   Dry   FI   HB R10   Novarossi         Sanwa   Details

32      D   Jari Valkola   4   1:4   Dry   FI   XRAY NT1   Novarossi         Sanwa   Details


ENS 1/8 onroad

1      A   Lamberto Collari   1   1:1   Dry   IT   /   COLLARI MODIFIED   PFR18   /   SANWA   Details
2      A   Dario Balestri   2   1:2   Dry   IT   capricorn   novarossi tesla   protoform   capricorn   sanwa   Details
3      A   Andrea Pirani   3   1:3   Dry   IT   WRC GTX   OS Engine   Protoform   Matrix   Sanwa   Details
4      A   Alberto Picco   4   1:4   Dry   IT   Mugen MRX-5   PICCO   PF   Matrix   KO   Details
5      A   Simon Kurzbuch   5   1:5   Dry   CH   Shepherd Velox EC   Novarossi   Protoform   Contact Tyres   Futaba   Details
6      A   Francesco Tironi   6   1:6   Dry   IT   Shepherd   Xrd   Protoform   Matrix   Kopropo   Details
7      A   Rick Vrielijnck   7   1:7   Dry   NL   Mugen Seiki   Picco   PF   Matrix   Sanwa   Details
8      A   Merlin Depta   8   1:8   Dry   DE   Serpent 977 Viper   Picco   Blitz   Handout   KO   Details
9      A   Andrea Lorenzi   9   1:9   Dry   IT   capricorn   OS SPEED            Details
10      A   Robert Pietsch   10   1:10   Dry   DE                  Details

53      G   Henri Fredriksson   1   1:1   Dry   FI                  Details

Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Henri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #28 : 22.04.15 - klo: 20.43 »
Kisaraportti ENS Round 1, Bologna, Italia

Tuli lähdettyä pienen tauon jälkeen ajamaan kilpaa ulkomaille kasi ratapolttiksella.

Mekaanikko on tarpeen ulkomailla niinkuin kotimaassakin. Jarin kanssa oli sovittu kuviot valmiiksi ja minä mekkasin Jaria kympissä ja Jari minua kasissa.

Lähdettiin matkaan keskiviikkoaamuna ja herätys oli kotona noin klo 03:30. Lentokone lähti 06:00 ja vaihto Frankfurtissa. Perille saavuttiin siinä klo 10, kisapaikalle noin klo 11 ja radalle ensimmäisen kerran puoleltapäivin.

Rata on loistava ja sopii erinomaisesti kasi ratapolttiksille. Se on erittäin nopea, mutta se ei tee siitä kuitenkaan helppoa. Kasilla pitää tulla oikealla linjalla jarrutuspaikkaan, jarruttaa ja kääntää mutkaan. Ajo oli aluksi hieman totuttelua, mutta kisan edetessä rytmi löytyi kohtuullisen hyvin. Ajaminen on kuitenkin aivan jotain muuta kuin Suomessa johtuen haastavammasta radasta ja suurista nopeuksista. Ajoaika oli neljä minuuttia. Aloitus ja lopetuskierroksen lisäksi fuili ei olisi sitten enempää riittänytkään.

Keskiviikkona oli vielä vähän rauhallisempaa, mutta torstaina radalla oli koko ajan yhtäaikaa 17 autoa. Eroa on Suomena ajeluihin kuin yöllä ja päivällä. Jo radalle meneminen on haastavaa, jos kaikki ei toimi täydellisesti. Kaiken pitää olla kohdallaan, auto, kytkin, vaihde, kone ja kuski, että ei joudu muiden yliajamaksi radalla.

Aluksi oli pieniä ongelmia kytkimen ja koneen säätöjen kanssa, mutta sain Saksalaisilta Shepherdin tehtaan kavereilta hyvin tukea ja he auttoivat. Q2:ssa minulla oli käytössä nopein auto, millä olen koskaan ajanut.

Alkueräsijoitus ei ollut sijoituksellisesti mitenkään ihmeellinen (52. ja kisassa yli 80 kuljettajaa), mutta ajallisesti kuitenkin lähempänä kärkeä, mitä ehkä etukäteen ajattelin. Bestlap oli 15,3s kun kärki tai oikeastaan 30 kuljettajan kärki ajoi noin 14,8s. Muutama nopeampi haamukierros löytyy, mutta tuolla 0,5s parannuksella per kierros pääsee aivan kärjen tuntumaan.

Nousufinaalissa homma lähti hienosti liikkeelle kakkospaikalta ja johdin finaalia. Sitten tarkkuus herpaantui aavistuksen ja tein muutaman oman pienen ajovirheen. Se riitti, olin kolmas ja ensimmäinen karsiutuja. Rata oli kylläkin sateen jäljiltä ehkä hieman liukas ajouran ulkopuolelta joka teki ajamisesta entistäkin haastavampaa. Samalla tuloksella ilman virheitä olisin noussut myös seuraavasta nousufinaalista. Sen jälkeen olisi tullut muiden vauhti liian kovaksi ja katselin, että omalla vauhdilla maksimisijoitus olisi ollut kaiken onnistuessa 41. Sijoilla 30 ja jotain oli jo runsaasti nimimiehiä. Nyt sijoitukseksi itselle jäi 53.

Kotiin saavuttiin takaisin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä siinä klo 03:00.

Hommasta jäi tosi hyvä maku ja tarkoitus on mennä tänä kesänä vielä uudestaankin ENS kisaan.

ENS kisajärjestäjä osasi muokata pienten sateiden takia aikataulua joustavasti niin, että kaikki ajot ajettiin kuivalla.
« Viimeksi muokattu: 23.04.16 - klo: 18.06 kirjoittanut Henri »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Euro NITRO Series Onroad Round 1 Bologna / IT
« Vastaus #29 : 22.04.15 - klo: 21.35 »
Mitenköhän kovaa noi meni suoran päässä ja mikähän kierroksen keskinopeus?