Kirjoittaja Aihe: Tekno SCT410.3  (Luettu 24786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #30 : 05.10.17 - klo: 07.50 »
http://www.teknorc.com/wp-content/uploads/2014/06/Set_Up_Guide.pdf
Ja tämähän on hyvä dokumentti luettavaksi.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa waariz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #31 : 10.10.17 - klo: 12.44 »
Kiitos kaikille vastauksista! Nyt on talouteen kotiutunut Teknon 410.3 4700kV moottirilla (käytetty) ja on se vaan peto! Vielä kun saisi lapasessa pysymään, niin olisi hyvä. Kitin rakentaminen olisi varmasti hyvää opettelua tekniikan, säätöjen jne suhteen, mutta tämänhetkiseen elämäntilanteeseen se ei oikein sovi. Opetellaan tässä pikkuhiljaa. Kaverille tuli tuo vanhempi 410 ja nöösin silmään erot ovat hyvin pieniä.

Itse olen nyt käynyt testaamassa pihalla asfalttia, malmilla RC-ratakeskuksen pieni mattorata, Vantaan vauhtikeskuksen turffi ja eilen aloittelijaillassa Hakkilan sisärata. Hyvin auto tuntuu kulkevan ja vaikea mihinkään kokemattomana verrata. Oma ajo on vielä niin hapuilevaa, että säädöistäkään ei osaa hirveästi sanoa. Näistä kolmesta radasta omaan makuun kuitenkin Hakkilan sisärata tuntui parhaalta, sopivan pieni, mutta ei liian iso ja pomppuinen. Varmaan Vantaan kymppiluokan savirata olisi hyvä, mutta nyt eivät ole kelit suosineet sitä ajatellen.

Kunhan tässä ajo alkaa tasaantumaan niin täytyy alkaa kokeilemaan erilaisia säätöjä. Eli jos porukalla on jotain hyviä setuppeja, niin jakoon vaan. :) Jos tuo indoor outdoor dirt oli toimiva, niin sitäkin voisi kokeilla.

Jos jollain on tiedossa jotain järkeviä tarvittavia modifikaatioita, jos sellaisia on, niin kuulisin mielelläni. Piha-ajelun ajaksi olisi kiva keksiä jotain suojaa. Toimiiko vetoketjuosuojat ollenkaan? Miten tuo EB48 koppa, mitä sen laittaminen edellyttää? Lisäksi nöösille voisi tarkentaa, mitä edellyttää uuden korin valinta, käykö kaikki vai onko rajoitteita?

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #32 : 10.10.17 - klo: 15.53 »
SCT410 vs. SCT410.3 konversion jos haluaa tehdä, niin siihen riittää käytännössä tukivarret, tornit, A - D palat, hingepinnien "pillerit" sekä takakallistuksen vakaaja. Muutoin erot on melkoisen pieniä.

Ajettavuudessa eroa on siinä, että .3 on hiukan ketterämpi sekä helpompi ajaa, tosin ohjekirjan setupilla todella "perälevoton". Uudemmassa mallissa riittää myös säädöt pidemmälle kuin vanhassa, joten auto on ainakin teoriassa helpompi saada kuskille mieleiseksi.

Tuo viimeisin julkaistu suositussetuppi on ihan toimiva lähtökohta, mutta betonille korvaisin oranssit etujouset keltaisella. Kannattaa huomata, että uusin suositussetuppi käyttää uusia LF jousia.

Ja kummallakaan versiolla ei heti tule tilannetta, että kuskin vauhti radalla jää autosta kiinni :grin:
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #33 : 11.10.17 - klo: 10.42 »
Ohjekirjan asetukset toimi mulla alkuun hyvin, Lavangon pienellä radalla. Kääntyi sopivasti, ja oikeni kaasulla. Sitten kun siirryttiin isolle radalle ja vauhdit lisääntyi, alkoi perä pomppia. Lisäksi vaikutti siltä, että takapään jouset olisi kuoleutuneet melko nopeaan tahtiin.

Nyt betonilla aika tarkalleen se Teknon sivuilta löytyvä uusin asetus käytössä. Erona keltaiset jouset edessä, ja ohjausta rajoittavat prikat poistettu.

Joku jossain kirjoitti, että uutta asetusta käytettäessä pitää tehdä kaikki muutokset, ennen kuin toimii.

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #34 : 12.10.17 - klo: 01.53 »
Tuskin olet saanut jousia varsinaisesti kuoleentumaan, ellei sitten auto ole jatkuvasti renkaiden varassa maassa. Itsellä on vanhimmat "mustat" jouset jostain ~4 vuoden takaa eikä nekään ole vielä mainittavammin kuoleentuneet. Pehmentyneet varmasti toki jos uusiin vertaisi, mutta edelleen varsin toimivat, vaikka nykyisin ajankin LF jousilla.

Mikäli perä alkaa pompottamaan ilman järkevää syytä (esim. mekaaninen vaurio tai ulos vuotaneet öljyt), kannattaa tarkistaa että sisempien hingepinnien reiät tukivarsissa on varmasti puhtaat ja auki. Sinne kertyy suht helpolla p**kaa jolloin jousitus alkaa tahmaamaan, eikä toimi enää kuten pitäisi. Ulompien hingepinnien reikiin kertyy myös hiljaksiin p**kaa, mutta ne on sisempiä väljemmät, joten siitä ei yleensä koidu ongelmaa.

Ohjauksen rajoitinprikat voi halutessaan jättää pois, mutta se ruuvi kannattaa jättää paikoilleen. Tämä siksi, että kääntölinkkien päiden hiljaksiin kuluessa renkaat pääsevät lopulta kääntymään enemmän kuin vetoakselit sallii (huomaa kaasulla tappiin asti kääntäessä sisäkurvin renkaan nykimisenä) mikä taas ei ole vetoakselien ulkopäille kovin hyväksi.

Tuon Teknon uusimman sheetin täydelliseen toteuttamiseen tarvitaan HRC takahubit (TKR5545B), 8x1.3 männät porattuna 1.4mm (TKR6051), LF jouset sekä uusittu ohjaus (TKR8104 ja TKR8100). Olettaen toki, että vakaajatankoja on jo ennestään sopivia. Lisäksi ohjauslinkkien vantteja pitää lyhentää tai vaihtaa tilalle jotkin M4x45mm vantit. Siihen en ota kantaa, että tarvitseeko nuo kaikki olla, mutta yleensä setup on kokonaisuus ja toimii tarkoitetulla tavalla vain jos kaikki kohdat on kuten pitäisi :smiley:.
« Viimeksi muokattu: 12.10.17 - klo: 01.59 kirjoittanut SepiMies »
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekno SCT410.3
« Vastaus #35 : 12.10.17 - klo: 10.52 »
Perä painui niillä alkuperäisillä jousilla aika nopeaan, niin että sai vähän väliä olla säätämässä korkeutta ylemmäs. Kun autolla ei ajettu, oli se pukilla. Lopulta ei enää paljoa ollut säätövaraa jäljellä. Jotain outoa siinä oli. Tämä siis tämän vuoden elokuussa hankittu uusi auto.

Perän pompottamisen syyksi arvelin sen, että paketin mukana tulleet männät eivät sopineet röykkyiselle radalle. Reiät liian pienet, eli "pakkasi" liikaa. (Miten se "pack" sitten ikinä suomentuukaan)

Mä kokeilin ohjekirjan asetuksilla ajaa niillä uusilla korkean kallistuskeskiön takanavoilla. Piti ottaa äkkiä pois, kun tarjosi perää sivulle ihan jatkuvasti. Mutta nyt kun se "indoor outdoor dirt" käytössä, niin uudet takanavat toimii. :-)