Kirjoittaja Aihe: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua  (Luettu 55595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kuten lupailin, alla koostettuna sääntöjen ja sarjan rakenteen muutos ehdotukseni seuraavalle kaudelle ja tulevaisuuteen.

Yleisesti luokkien tilanteesta.


C-12 ja CS-12 on ajettu FinTrack tourin yhteydessä käytännössä 90-luvulta asti, aluksihan koko FinTrack12 oli vain mattorataluokista koostuva sarja jossa touringit olivat sivuluokkana. Myöhemmin 2000-luvun alussa siirryttäessä kuudesta 4-kennoon suurten tehojen tehdessä autoista vaikeita ajaa ja renkaita ja kalustoa syöviä, vakioluokka putosi pois kyydistä noin vuonna 2000. Sitä ennen Cj-12 luokan nimellä ajettiin alle 12, alle 16 ja yli 16v sarjat. Ajoaika oli 5minuuttia.

Myöhemmin tulivat lipo-akut, ja meni vuosia kunnes vakioluokka herätettiin henkiin vuonna noin 2010, jolloin se ajettiin 10.5t koneilla ja lipoakuilla. Ekoina kausina kuskeja oli parhaimmillaan toistakymmentä, kuten virissäkin reilu 20-30 kuskia.

Mielestäni tilanne on se, että uusien kuljettajien rekryäminen suoraan viriluokkaan on todella vaikeaa, jo senkin takia että taso on erittäin kova ja vauhdit sitäkin kovemmat. Nykyisin ajettaessa suurilla ja nopeilla touringhenkisillä radoilla vauhdit ovat ajoittain myös kärkikuskeille liikaan, saati vähemmän ajaneille. Toisaalta vakioluokkaa on todella tylsä ajaa isolla lentokentällä, ainakin joka kisaa. Luokalle ominaisia ratoja ovat tekniset ja hieman pienemmät radat, joissa ei käytetä ns. mollia. EM-kisoissa mollat on kielletty säännöissä. En kuitenkaan näe ongelmaa mollaradoissa jos profiiili on järkevä ja vauhdit sellaisia, että osumasta ei lennä heti 25m suoraan kiviseinään 75km/h:ssa. Noh, ehkä hieman kärjistetty esimerkki.

Se mitä tarvitaan, on mattoautojen vakioluokka, josta kuskit voivat sitten nousta viritettyyn ajan kanssa. Itse uskon maailmalla kisoja viimeisen 10v kiertäneenä että alla olevassa olisi ideaa. Haasteena ovat luonnollisesti kulujen kattaminen, mutta siihenkin on ehdotettu alla ratkaisua. Mielestäni 1/12 luokkien kasvulle olisi tärkeää päästä ympäristöön jossa luokka voi kehittyä sille ominaiseen suuntaan. FTT-sarjan ratojen kompromissit muutaman C-12 kisaajan vuoksi ovat aina hankalia, tällä saavutettaisiin myös tuo etu jatkossa - radat olisivat enempi molempien mieleen. Toki kaikkia ei voi koskaan miellyttää yhtäaikaa. Myös pidon kehitys touringkisoissa olisi luonnollisempi ilman foameja - Oulussa pito kasvaa huomattavasti foamirenkailla ajettaessa, kun taas Laukaalla ja kuusankoskella käy päinvastoin!

Miinuspuolia voidaan nähdä erillisissä kisaviikonlopuissa, mistä löytyy kuskit ja järjestäjät? Itse voin kilpailun järjestää vaikka yksin, ei aiheuta ongelmia kun kokemusta on, KyPAK on myös järjestäjänä alustavasti käytettävissä, enkä näe ongelmaa saada loppuja kahta järjestäjää mukaan. Itse uskon, että varsinkin toteutuessaan GT-12 luokka olisi kiinnostava luokka niidenkin keskuudessa, jotka ovat muinoin ajaneet mattoautoilla, mutta viritehot ovat liikaa. Ja niille jotka empivät 13.5t koneen tehoja, voin kertoa että kyllä sillä ajaa erittäin kovia kierrosaikoja vaikka suoralla ei menekkään 2metriä pitkäksi liikatehon takia :) Kustannusrakenne kilpailuviikonlopulle on ihan eri luokkaa kun kisat ajetaan koulujen saleissa jne. En ole missään FTT-kisoissa nähnyt niin paljoa yleisöä kuin on ollut esim. projektissani EM 2013 -kisoissa Kiimingissä, mainonta auttaa. Joten jos haluaa vetää "suljettujen ovien takana kisaamisen"- kortin esiin niin kannattaa muistaa, ettei niissä hienoissa urheiluhalleissakaan sitä väkeä ole saatu paikalle syystä taikka toisesta.  Ajat ovat taloudellisesti vaikeat, mutta yhteistyökumppaneiden avulla homma hoituu, näin uskon.

Kerta-SM ei mielestäni ole järjevä vaihtoehto, kauden ollessa n7-8kk pitkä meillä Suomessa. Muutosten kautta nousuun on minun usko tässä asiassa, mitään menetettävää ei ole. Kriittinen massa on yleisesti ollut se noin 15 kuskia, kun siihen päästään niin tilanne helpottuu huomattavasti. Mutta siihen päästään vain yhdessä aktiivisina, toivoisinkin kaikkien mattorata-autoilijoiden, vanhojen ja uusien aktivoituvan mukaan rekryämään vanhoja jermuja ja uusia lupauksia mukaan koko sarjaa kiertämään! Tiedän, että niitä kavereita on kolmatta kymmentä Suomessa, jotka tulisivat mukaan jos jengiä olisi enemmän. Lisäksi toivoisin, että kisoihin lähtemisen kynnys olisi tällä tavoin matalampi, ja asenne stokkiluokkaa kohtaan suopeampi myös oldskool kavereilla - vaikka virillä ja megatehoilla on aina kiva ajaakkin.

Yleiset muutokset
-C-12 = avoin mattorataluokka, SM-luokka
- CS-12 nimi muutetaan GT-12:ksi
-GT-12 = kansallinen mestaruussarja, jossa ei tarvita lisenssiä
- FinTrack12 on neljästä (4) osakilpailusta koostuva mestaruussarja, jossa kilpailut ajetaan marras-maaliskuun aikana siten, että kilpailuviikonloppu koostuu vähintään kolmesta kisaviikonlopusta. Yksi tuplakisa on mahdollinen. Myös 3 erillistä osakilpailua + yksi tuplakisaviikonloppu on mahdollinen (yhteensä 5 kilpailua).
- Kilpailuformaatti on 2-päiväinen, lauantaina C-12 SM-kilpailu + lisäluokka ja sunnuntaina GT-12 + lisäluokka. Sarjassa ovat lisäluokkina kilpailusta riippuen TSS-10, TSP-10, VTR, Formulat tai Minit kansallisena kilpailuna, jossa ei tarvita lisenssiä. Lisäluokkia voi olla mattorataluokan lisäksi max. 2 per päivä, järjestäjän toiveiden mukaisesti. Lisäluokista (1-2) voidaan myös muodostaa sarjan, mikäli niin ennen kauden alkua ohjeistossa määritellään.
- Kisaformaatti kilpailupäivänä koostuu seuraavasti: 2 vapaata harjoitusta, 3-4 alkuerää (nopein tulos jos 3 alkuerää tai 2/4 pisteet jos 4 alkuerää), 3-kertaiset finaalit kaikille.
- Kilpailumaksu SM-luokassa 30euroa, kansallisissa 20euroa
- Kilpailun 3 parasta palkitaan pokaalein, kaikki A-finalistit mitalein. B-finaalin 3 parasta ja muiden finaalien voittajat palkitaan mitalein. Jokaisesta osallistujasta tilitetään 1-2 euroa sarjapalkintoja varten kauden päätöskisan järjestäjälle/luokkayhteyshenkilölle.
- C- ja GT-12 sarjan kuusi (6) parasta palkitaan kunniakirjalla ja/tai pokaalilla/tavarapalkinnolla kauden päätöskisassa.
- Pitoaineet rajataan öljyttömiin, 3-4 vaihtoehtoista ainetta joilla saa ajaa. Lista olemassa EFRA:lla. Pidon kehitys on johdonmukainen ja vältetään radan yhtäkkinen hidastuminen kesken päivän.
- Sarjalle muutama sponsori avuksi, jotka ovat näkyvissä kaikissa osakilpailuissa bannerein sekä painetuin/tulostettujen esitteiden muodossa


GT-12 luokan säännöistä

-Siirtytään GT-koreihin, lightweight korit kielletty(?)  http://racepf.com/blog/wp-content/uploads/IMG_2032.jpg
-Sallittujen korien lista lajiryhmän ylläpitämä.
-13.5t moottori, lajiryhmä ylläpitää sallittujen moottorien listaa. Moottorin ennakko vapaa. Suositusvälitykset yleisesti saatavilla madaltamaan kynnystä.
-Sallittujen renkaiden lukumäärä rajoitetaan 3 sarjaan (3+3paria) per kuljettaja/kilpailu. Renkaat merkataan ajon jälkeen katsastuksessa. Seokset ovat ainakin aluksi vapaat. Myös Spec-renkaat ovat mahdollisia (tunnistettava värillinen silikooniraita), mutta eivät ainakaan aluksi tarpeellisia, koska lähes kaikki Suomessa myytävät seokset toimivat Suomen matoilla vakiomoottorisilla autoilla.
-Ajoaika 5 minuuttia.
-Osallistumisrajoitus siten, että SM-ja KV-menestyneet kuljettajat saavat osallistua max 1-2 kilpailuun promomielessä kauden aikana.
-Suositus maavaraksi 3mm. Hyvin harvoin pienemmällä maavaralla saavutetaan mitään hyötyä, yleensä päinvastoin.
- Samat tekniset säännöt kuin C-12  - muutamin tarkennuksin
- Autoja ei katsasteta ennakkoon, ajon jälkeen tarkistetaan paino ja renkaat, sekä yleisesti sääntöjenmukaisuus "riittävällä tarkkuudella". Pistotarkastuksina nollaennakko, jännite, moottori - mikäli jotain silmiinpistävää ylivoimaa ilmenee.



Alustavia ilmoittautumisia kauden 2015-2016 kisoihin voisi kerätä vaikka tähän. Tiedostan, että osalla mieli voi vaihtua monta kertaa ennen kauden alkua, mutta tehdään tämä siltikin. :)

Nimi - Kalusto - Kisojen lkm - seura

GT-12
Tauno Meriläinen, CRC, 3-5 kilpailua, KUA
Vesa Yli, V-Dezign, 1-2 kilpailua
Aapo Koro, V-Dezign, 2-3 kilpailua, MikUA
Janne Idström, V-Dezign, n kilpailua, PKSRCA
Tony Raikas, - , 1-2 kilpailua, KyPAK
Ilari Lamminsivu, - , 2--> , Mäntän UA
Ville Aalto, - , 1-2 kilpailua, JoeUA
Tommi Tirroniemi, 2-> kilpailua, OSPA
Olavi Tenno, 2-> kilpailua, OSPA
Petri Tuomainen, - , 1->kilpailua,  PKSRCA
Rami Maikola, - , 3-5 kilpailua, RaumRC
Jari Järviluoma, Asso, 3-5 kilpailua, RaumRC
Artti Viitaniemi , - , 1> kilpailua, Loppi
Jukka Laine, Supastox GT, 1 kilpailu, RiiUA

yht 14

C-12
Vesa Yli, V-Dezign, kaikki kilpailut
Ari-Pekka Kyykkä, V-Dezign, kaikki kilpailut, EPUA
Tony Raikas, - , kaikki kilpailut, KyPAK
Panu Vehniäinen, V-Dezign, kaikki kilpailut, TamUA
Sami Munck, CRC, 1-> kilpailua, TamUA

yht 5

Kilpailujen järjestämisestä on alustavasti keskusteltu seuraavien paikkakuntien kanssa:

Oulu (V.Yli)
Kuopio
KyPAK
RauRC
Tervakoski
« Viimeksi muokattu: 22.05.15 - klo: 23.32 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa race

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #1 : 22.04.15 - klo: 17.37 »
Mulla on kiinnostusta CS12-luokkaan.
Kaavaillu säännöt vaikuttavat mielestäni hyvältä, joskin asiantuntemus ei kyseiseen luokkaan vielä ole kovin vahva. Vaikuttavat siltä, että itse aloittelijana lähtisin kyseisillä säännöillä mielellään mukaan.
Jos tuo GT12 tulee olemaan luokan nimi tulevaisuudessa, niin onhan se sitä myös AKK:n papereissa, ettei luokasta ole kahta nimeä käytössä? Ihan vain selvyyden vuoksi.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #2 : 22.04.15 - klo: 18.33 »
CLAP-CLAP-CLAP... sanoo Eric Clapton ja kumartaa...  loistava ehdotus, noita GT-12 koreja on muunmuassa uusi Protoform McLaren F1 tyylinen todella mallikas kori. Pienet lisätoivomukset: Voitatisiin ajaa myös Formula 1 (1/10) samassa kisassa jossa olisi myös "Concours D`Elegance arvostelu josta saisi voittaja erikoispalkinnon, Tämä lisäisi huomioarvoa ja jos mahdollista esim kuvia mediaan (En lupaa saada Kimiä radanvarteen, ainakaan Räikköstä...) kannatan lämpimästi ja toivon että saadaan asiallinen oma rata luokkaan kunhan kerhon radat siirtyy uuden katon alle !
« Viimeksi muokattu: 18.08.15 - klo: 21.13 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #3 : 22.04.15 - klo: 19.34 »
Sellainen unohtui lisätä ylläolevaan, että GT-korit mahdollistavat myös supastox-luokan autojen läsnäolon. Eria vauhdissa on toki niiden tappioksi mutta jos vaan kuskeja on tarpeeksi niin luokan sisällä voidaan palkita nopein supastox-kuski joukosta tai jotain muuta.

Myös oleellinen kustannuksia vähentäviä seikkoja ovat , että kilpailunjärjestäjän kustannuksia vähentää aiempaan verrattuna mm:
-tuomariston puheenjohtajien kulut maksetaan tukijoiden toimesta
-sarjapalkinnot kustannetaan em. tuloilla
-palkintojen määrä ja laatu määritelty ennalta järjestäjän eduksi
-sarjalla yhteiset tukijat
-lisenssittömyyden/lisäluokkien mahdollistamat edut


Niin sanottuja alustavia ilmoittautumisia ja kiinnostusta jompaakumpaa luokkaa kohtaan voisi ilmoitella tähän ketjuun. Osaan kyllä vuosikymmenien kokemuksella suhtautua niihin varauksella mutta optimistisesti. :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #4 : 22.04.15 - klo: 19.51 »
Racing Hobby "All Scale Team" ilmoittaa oitis kaksi autoa; miika vatanen, "kotimainen superauto" V-Dezign C-12 luokkaan ja sitten toinen GT-12 luokkaan jonne joku noista vanhoista patuista fiilistelemään kunhan message kiirii niihin piireihin asti.
« Viimeksi muokattu: 13.09.15 - klo: 16.08 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #5 : 22.04.15 - klo: 20.12 »
Supastox pohjaisella GT:llä osallistuminen voisi olla mahdollista. Toki jos sillä saa jo heti lähdössä neniin niin sitten kiinnostus laskee.

Oliko tähän muuten jokin hyvä syy miksi GT12 ei voisi olla Supa/mardave/Zen alustoilla kuten Englannissa?
Nythän tuossa ei mun silmään ole muuta eroa nykyiseen CS12 kuin kori?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #6 : 22.04.15 - klo: 20.17 »
Siirtyminen c-12:sen vaatisi kokonaan eri kaluston joten siksi autot kuten "oikeassa" mattoluokassa.  Nyt on mahdollista ajaa vielä ja stanua samalla autolla. Eli ei olla keksimässä uutta luokkaa joka vaatisi täysin oman kaluston vaan faceliftiä ja juurille paluuta. 5min erä tasoittaa eroja todella paljon kuitenkin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #7 : 23.04.15 - klo: 09.15 »
Omat 20 senttiä.

Vesan ehdotus GT koreista on mielestäni hyvä, Supastoxit myös. Pienet hauskan näköiset autot, mitkä ei kulje järjettömän kovaa kuulostaa helposti lähestyttäviltä.

Itse olen varmasti tyyppiesimerkki kaverista, joka on ajanut "aina" erilaisilla radio-ohjattavilla ja nyt aloittanut kilpailemisen.

Miten itse innostuin vakavammin harrastamisesta oli oman seuran järjestämät kerhokisat Tamiyan mineillä -> siitä sitten kalustoa on kertynyt enemmän.

Itse kirjoittelin Mineistä aloittajan oppaan http://www.mikkelinpienoisautoilijat.fi/minicup, eli niitä konkreettisia linkkejä ja tuotteita mitä Mineillä ajamiseen tarvitaan. Samaa kaipaisin nyt C12/CS12/GT12 autoille, vaikka kisoissa voi neuvoja kysyä - ostopäätökset tehdään kuitenkin nykypäivänä pitkälti netin ääressä kotona "yksin", ainakin niillä paikkakunnilla, missä ei ole ainuttakaan alan liikettä. Itselle ainakin mattoautojen sähköt on vielä silkkaa hepreaa verrattuna touringin helppoon - valmiiksi testattuun ja valittuun nopari/moottori -comboon verrattuna.

Kehutaan nyt vielä paikallisia harrastusmahdollisuuksia, Mikkelissä on rata auki koko kesän ja radalla on viikottain mattoautoja, touring-autoja sekä minejä - tervetuloa!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #8 : 23.04.15 - klo: 09.18 »
Minulla on työnalla opas aloittelevalle mattoautoilijalle, jossa käydään läpi auton huoltoa ja säätämistä. Sen pitäisi myös osaltaan madaltaa mukaantulemisen kynnystä.


Pitääpä sanoa että yhteydenottoja on tullut eilisen jälkeen varsin mukavasti YV:llä ja meilillä aiheeseen liittyen!  :afro: :cool:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #9 : 23.04.15 - klo: 09.35 »
Tarkennetaan tässä vielä että ajatukseni ylläolevaan on siis nykyisestä FinTrack-sarjasta erillään olevat kisat, jolloin radoilla ja muulla järjestelyllä voidaan tukea luokkia paremmin kuin nykyisin (4-5 kilpailua eli 3-4 kisaviikonloppua, riippuen onko jokin kisoista ns. tuplakisaviikonloppu).
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #10 : 23.04.15 - klo: 09.36 »
Onko todella niin että Supastoxien GT12 korit sopii "normaalin" 12-mattiksen päälle?
Taannoin kun GT-koria havittelin, mielestäni ne olivat kaikki liian pitkiä ja kapeita?
Eihän Supastox vastaa perusmitoiltaan perus 1/12 pancaria ?

-Niki-

NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #11 : 23.04.15 - klo: 09.47 »
Ainakin Protoformin PFM-12 on akseliväliltään täsmälleen samanmittanen, ja autoon sopiva pidemmillä koritolpilla. Kori hieman leveämpi toki kuin C-12 korit.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #12 : 23.04.15 - klo: 10.24 »
PFM-12: Width 165mm, Wheel base 203mm.
AMR-12: Width 173mm, Wheel base 198mm.
Eli ymmärtääkseni vakiomattiksen takagummit pilkottaa korin ulkopuolella?
Kuka kokeilee?
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #13 : 23.04.15 - klo: 10.28 »
On niitä muitakin korivalmistajia kuin Protoform...

http://www.kamtec.co.uk/
« Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo: 10.40 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #14 : 23.04.15 - klo: 10.42 »
Kori on kotona pöydällä, PFM-12 siis. Ja oli Laukaalla näytillä varikolla. Takapäätä voi säätää monta milliä joten se ei ole ongelma.

Mattoautojen akseliväli vaihtelee noin 10mm merkistä toiseen, ja merkin eri mallienkin välillä, joten tuo 5mm ei merkitse mitään.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #15 : 23.04.15 - klo: 11.24 »
Hyvä että sopii. Numeroita kun tuijotin, en uskaltanut koria ostaa.
Pistä kuvaa näytille.

Kamtec... hmm... mulle välikoppa Escort :)
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #17 : 23.04.15 - klo: 11.44 »
Ekaan viestiin lisäsin alustavien ilmoittautumisten listan, jonne päivitän AnttiO:n tyylistä listaa. Kuten sanottua - tiedostan että tilanteet muuttuvat, mutta luonnollisesti toivomuksena olis saada sarjaan sitoutuneita kuljettajia kiertämään kisoja - ja se selville jos tässä vaiheessa helpottamaan muidenki päätöstä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #18 : 23.04.15 - klo: 13.02 »
Kori ilman siipeä vielä tuossa:
-
otan kuvan illalla siiven kanssa niin tulee järkevämpi kuva.

Ei siivestä niin väliä, mutta mittaisitko tarkan leveyden takapyörien kohdalta kun kori on leikattu ja rungossa kiinni. Thanks.
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #19 : 23.04.15 - klo: 13.02 »
Hyvä että sopii. Numeroita kun tuijotin, en uskaltanut koria ostaa.
Pistä kuvaa näytille.

Kamtec... hmm... mulle välikoppa Escort :)
Niitä vois ottaa, kunhan pästään vauhtiin, myös moottoreita, akkuja ym sopivaa sälää.. sopivaan hintaan.
rengasmerkeistä Shepherd/Enneti,  Hot Race ,  sekä UFRA on jo kontaktien piirissä, kas kun tekevät pääasiassa  1/8 nakkeja.
« Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo: 13.06 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

  • Vieras
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #20 : 23.04.15 - klo: 15.44 »
GT12, Tauno Meriläinen, CRC, 3-5 kilpailua

meritane

  • Vieras
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #21 : 23.04.15 - klo: 15.48 »
Kuopio voisi mahdollisesti pitää yhdet kisat. Pitää vaan roudata radalle paremmat matot nykyisten tilalle (meillä on toiset matot varastoituna seuran vintille, ne ovat vanhat Tiksin matot).

Mitenkäs, olisiko Mikkelillä kiinnostusta järjestää yksi osakilpailu?

Meiltä voisi saada lainaksi (tätä ei ole vielä selvitetty tarkemmin) kisojen ajaksi MY RCM-ajanottolaitteiston sekä meiltä löytyy myös 2 protason ajanottojaa :azn:
« Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo: 15.51 kirjoittanut meritane »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #22 : 23.04.15 - klo: 15.58 »
Ajanottolaitteistoja löytyy kyllä jos puitteet on tarjolla. Erittäin hyviä vaihtoehtoja molemmat kisapaikoiksi, eteenkin kun kyse "uusista" kisapaikkakunnista rc-kartalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #23 : 23.04.15 - klo: 23.16 »






Auto keulasta ja takaa 167mm leveä, renkaat ei tule enempää näkyviin kuin c-luokan koreillakaan.
« Viimeksi muokattu: 24.04.15 - klo: 00.25 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #24 : 24.04.15 - klo: 10.53 »
Sehän on hieno!

Varmasti Mikkelissä on kiinnostusta pitää kisat - ainakin tilat pystytään tarjoamaan.

Itse kuvittelisin osallistuvani ensi kaudella pääasiallisesti FTT sarjaan ja lisäksi tuo GT-12 kiinnostaa. Sikäli kun alkaa oppimaan noita mattiksen saloja niin ehkä myös C12.

GT12, Aapo Koro, V-Dezign, 2-3 kilpailua

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #25 : 24.04.15 - klo: 11.03 »
Hienoa!

Ajatuksena kahdepäivän kisaviikonlopuissa on se, että toisena päivänä olisi mahdollista GT-kuskeilla ajaa myös C-12 luokassa. Konseptiajattelu on samantyylinen kuin englannissa hyväksi todettu (lauantaina stanu, su viri - samat kuskit ajaa molemmissa luokissa) ja tuohon koitetaan päästä. GT-12:n ajatus on kuitenkin olla uusille kuskeille, tarkoitus ei ole että kokeneet vie tikkarit suusta, mestaruus jaetaan muiden kuin virikuskien kesken.

« Viimeksi muokattu: 24.04.15 - klo: 18.45 kirjoittanut APK »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #26 : 24.04.15 - klo: 12.19 »
Tämä stokkihankehan on lähtenyt mukavasti käyntiin  :azn:

Ymmärsinkö oikein, että noita tuplakisaviikonloppuja on vain yksi kauden aikana?

Vai onko jokainen kisaviikonloppu 2 päiväinen tuplakisaviikonloppu eli launtaina ajaa stocki-autot ja sunnuntaina viriluokat? Vai tarkoittaako se tuplakisaviikonloppu sitä että 2:na päivänä peräkkäin ajetaan vain stockia eli GT12-luokkaa tai jotain sinnepäin?

Ja kun lisäluokista on ollut puhetta, ehdotan lisäluokaksi WGT10-luokkaa. Se on yksi hienoimmista rc-autoluokista, jota ajettiin takavuosina ihan sarjakilpailunakin kilpaakin. Ja parhaimmillaan kisoissa saattoi olla 10-15 kuskia  :azn:
« Viimeksi muokattu: 24.04.15 - klo: 12.43 kirjoittanut meritane »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #27 : 24.04.15 - klo: 12.32 »
Tuplakisa= molempina päivinä osakilpailu molemmissa luokissa. Normisti joko yksipäiväinen kisa jolloin esim la viri ja stokki. Tai sitten la viri ja lisäluokat ja su stanu ja lisäluokat tai toisinpäin. Kaudessa 4-5 osakilpailua eli jos on 4 kisaa ja yksi on tupla niin pisteitä jaetaan 4 eri paikassa mutta viidessä kilpailussa. Sovellettavissa.

Wgt ei oo suomessa ollu koskaan sarjakilpailu. C-10 ajettiin kisoja 90-luvulla mutta siitä on jo 20 vuotta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #28 : 24.04.15 - klo: 12.45 »
Hmm... sehän saattaa sitten olla, että pitää hankkia jossain vaiheessa toinen auto, mutta ei vielä kun ei tiedä vielä ensi kauden kuvioita.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mattorataluokkien sääntömuutosehdotuksia ja keskustelua
« Vastaus #29 : 24.04.15 - klo: 12.48 »
Kisat ois nimenomaan siksi eri päivinä jotta kuski voi ajaa molemmat luokat kisaviikolppuna. Erohan on vaan kori ja moottori. Näin ei tartte olla kahta autoa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC