Kirjoittaja Aihe: Auttakaa USA-1:n säätöä!  (Luettu 794 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Auttakaa USA-1:n säätöä!
« : 05.10.04 - klo: 00.44 »
Ajoin autollani viimeksi n. vuosi sitten, jonka jälkeen säilyttänyt lämpimässä. Elein yritin käynnistää autoa, mutta ei ollut mitään jakoa saada sitä käyntiin, eikä kone edes luvannut. Tänään kokeilin uudestaan ja kone lähti käyntiin monta kertaa, mutta oli aika kovan työn ja tuskan takana.

Koneena on siis vakio sinikantinen GS21R ja vetostartista ei ole koskaan ollut muuta kuin haittaa, joten älkää neuvoko käynnistämään sillä.

Sain koneen käyntiin sillä tavalla, että auto oli pystyssä ja käsistartterilla pyöräytin vauhtipyörää samalla kun veljeni piti hehkua kiinni. Kone näytti olevan ihmeen ronkeli hehkun kanssa, koska jos se oli vähänkin väärässä kulmassa ei kone lähtenyt käyntiin ollenkaan. Kun hehkua hieman väänteli ja käänteli, niin koneen sai käyntiin. Kone kuitenkin alkoi lähes heti käynnistymisen jälkeen huutamaan aika korkeilla kierroksilla ja vähän ajan päästä sammui.

Huomasin myös, että letkussa joka menee äänenvaimentajasta tankkiin näytti olevan hieman likasta polttoainetta. Muistaakseni puhdistin vaimentajan kuitenkin ennen säilytystä, joten ei siellä likaa pitäisi olla.

Kertokaa mistä tämä voisi johtua ja miten saan auton toimimaan? Tässä pari vinkkiä, joista voi olla apua:

1. Polttoaineletkut eivät ole normaalia silikonia, vaan hieman kovempaa materiaalia ja olen huomannut muissa autoissa, että liitokset saattavat vuotaa hieman (varsinkin pakoputkeen tuleva letku on joskus irronnut muista autoista ja kaasariin tuleva letku on myös ollut hieman liian suuri sisähalkaisijaltaan)

2. Bensa on seissyt lämpimässä autotallissa yli vuoden ja olen käynyt pari-kolme kertaa ravistelemassa purkkia talven aikana. Onkohan tavara vielä käyttökelpoista?

3. Olen säätänyt kaasarin sopivaan asentoon ohjaimen throttle-trimmistä. Onko tämä väärä tapa?

Kaikki apu on tarpeen ja tervetullutta. Ellen saa autoa kuntoon, niin otan vastaan säätöapua Tampereella tai lähistöllä, mikäli tarjoutuu auttaja  :)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Auttakaa USA-1:n säätöä!
« Vastaus #1 : 05.10.04 - klo: 01.23 »
Jos et saa autoa toimiin viikonloppuun mennessä ni kannattaa poiketa auton kanssa Tampereen "radalla" sunnuntaina klo 11.00. Sieltä pitäs avun sitte viimestään löytyä..

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Auttakaa USA-1:n säätöä!
« Vastaus #2 : 05.10.04 - klo: 01.37 »
Koitan rassata sitä ja poikkean radalle viikonloppuna mikäli mitenkään pääsen. Olisi kyllä mahtavaa saada toi toimimaan, niinkuin sen pitäis  :cry:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z