Kirjoittaja Aihe: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.  (Luettu 33570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili

No aloitetaan yleisön pyynnöstä rehab jakso tälläisille modatuilla offi autoille.
Ihan sama onko 1/36 vai 1/5 kokoluokan auto ja onko sähkö  vai bensa, jos olet sellaista rakentamassa niin laittaa kuvia tänne voit sinä harrastaja :grin:
MUTTA NE JOILLA EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ KOMMENTOITAVAA, VOIVAT OLLA TÄNNE NIITÄ FIKSUJA KOMMENTTEJA OLLA LAITTAMATTA, JA YLLÄPITO VOI KATSOA PARHAAKSI MITÄ POISTETAAN JA MITKÄ ON TOISTA KÄYTTÄJÄÄ PILKKAAVAA TEKSTIÄ.

Yritän muistaa tekstit ja kertomukset omiin kuviin, näin jälkikäteen teksti ei varmasti ole sama mitä se oli
alkuperäisessä osiossa.

Itsellä siis rc into alkoi tuossa alkuvuodesta kun en voinut punttisalilla käydä kun oli ties mitä tautia koko ajan päällä poskiontelontulehduskesta lähtien.

Olen sellainen ihminen joka ei malta olla jotakin harrastamatta olla, aika käy pitkäksi ja alkaa suomeksi sanottuna v..maan se jonnin jouten olo.

Alunperin ostin siis rtr auton Sotkamon rceet.net kaupasta tuossa olikohan tammikuu vai helmikuu, 1/8 patterikasi, auto joilla moni ajaa kisaakin, ei siis tällä rtr autolla vaan 1/8 koon luokan krossiautoilla.
Auto kuitenkin oli siis rtr ja se kiksejä antava kokoaminen jäi puuttumaan ja eihän siinä mennyt kuin viikko kun auton hankittua siihen kaikenlaista viriosiaa jo kiinnitin.
Kuitenkin tuollainen hiekkamontun peli on ollut jo pitkään mielessä, mm RC FOFF autoja olen ihastellun jo silloin kun viimeksi 1/5 autoja harrastin, mietinkin nyt että keskitän harrastuksen 1/8 sähköautoihin, niin harrastus "pysyy" edullisena kun tietyt osat voisi käydä heittämällä toiseen autoon, kuten akut noparit jne.
No eihän tääkään taas ihan lapasessa pysyny, kotona ei ole viittiny kuitteja säilytellä ettei selipaattiin joudu yksinäiseksi kippariksi  :laugh:
Mutta kun sitä jotain harrastaa sydämmestään josta tykkää, mikä se laji kenelläkin on, niin ei sitä rupea laskemaan että paljonko sitä johonkin on rahaa syytänyt.
Tosiaan eka auto oli siis rceet.netistä ostettu team c/absima stoke e.

Mukava auto ajaa jo paketista otettuna.
Siihen siis jotain pientä tuning osaa tuli ostettua heti, en vain malta pitää laitteita tehdas kunnossa päivää pitempään  :laugh:


Mietin siis rtr auton ostettua, että joku pieni projekti olisi kiva ottaa alle, saisi tekemistä ja käsille töitä.
Mietin että toisen tuollaisen team c auton ostaisi ja siihen truggyn pohjalevyn ja jotain hiekkapeliä rakentaisi siitä, mutta kun sellainen pohjalevykin maksaa jo 60-80€, niin mister P-MAN ehdotti että ostaisin häneltä rullaavaan kyosho st-rr auton, auto on truggy jossa oli paljon hipo osia, joten ei tarvinnut sitä kolmea kertaa miettiä kun kuvat autosta sain sähköpostiin, kaupat tehtiin saman tien ja en ole katunut kauppoja.

Autohan oli melkein ns atomeina, vaati putsaamista ja purkamista ja joitain uusia osien ostoa, mutta se olikin tiedossa.
Tässä kuva kun avasin paketin, renkaat laatikossa oli tuohon  jo ostettuun rtr krossiin, nämäkin samalta herralta ostin, kiitoksia vielä kaupoista :wink:.


Diffien huolto oli ekana työn alla.
Edestä mm oli pinioni poissa pelistä ja se piti ostaa.
Ja koska auto oli ex-polttis, niin sähkömoottorille piti pukki hommata, sen tilasin jenkeistä dollar hobbyz kaupasta ja sieltä tarttui mukaan myös akkuteline.

Autossa kun ei ollut koria ja tuollainen oma korinsa st-rr autolla oln kallis kuin pieni sika, niin päätin hommata hpi:n valikoimista gigante monsterin korin.

Pohjalevyn ammetta piti leikata puoleltaan 10mm pois että kori mahtui nätisti paikalleen.


Tuolla tavalla kori istuikin nätisti paikalleen.


Alun perin olin ajatellut että autoon tulee proline sand paw 2.8 renkaat, ei olisi yliampuvan kokoiset tai niin itse tykkään ajatella.

Ei olisi niin raskaatkaan nämä renkaat vs 1/8 kokoluokan laparenkaisiin, joten voimaa siirtyisi enemmän alustaan kuin renkaiden liikuttamiseen.

Monsterin kori sai maalin, ei mennyt täysin suunnitelmien mukaan, mutta tyydytti kuitenkin.


Ei tuo nyt omaan makuun daijumman näköinen ole noilla 2.8 renkaillakaan.


Amerikasta jo eka pakettia pukkasi.


Moottoripukki tuli ja hommasin moottoriksi eurorc:ltä hobbywing xerun 4274 kokoluokan 1800KV moottorin.
Jälkikäteen harmittaa etten ottanut suoraan 2200KV moottoria jos tulee ajettua 4S akuilla vain.


Sitten alkoi noparin metsästys.
Kyseistä hobbywing xerun 150A mallia ei enää valmisteta ja eurorc:llä ei niitä enää ollut.
Harkitsin jo skyrc toro 150A mallin ostoa mutta löysin Jyväskylästä RCM:ltä yhden noparin vielä  :azn:

Moottorin päädyn modasin 4mm kierteille.

Pukissa on myös 4mm reikä, niin tuollainen 3mm ruuvi voi liikkumaan alkaa siinä pukissa ja korkata tai jopa katkaista ruuvin kesken ajon.

Alussa layout sähköille oli sellainen kuin se olisi tullut tehtaalta.


Mutta se FOFF auto oli koko ajan mielessä, ja ei tuohon runkoon oikein saanut suunnittelusta huolimatta aikaan sellaista mallia, että se olisi ollut siedettävän näköinen, joten rautasahalla runko poikki ja jatkoa tekemään.
Kotona kun ei ole kunnon työkaluja ja tarvikkeita, niin lopputulos oli mitä oli, mutta toimiva.
Pitkän takakardaanin sain eräältä rf foff foorumilaiselta, se pidensi autoa 60mm.



Samalla mietin että mitä tekisi tälle viallisilla mitoilla tehdylle team c t8te truggyn korille joka tuli ostettua
eurorc:stä.
Porasin uudet reiät ja iskin tuohon krossiin kyoshon st-rr:n koritolpat kiini ja sehän istu siihen suht nätisti.


Laparenkaatkin tuli ostettua eurorc:ltä ja asensin nuo proline sling shot mallin kumit 4" truggyn vanteelle.


Eihän se ole FOFF jos siinä ei ole putkikehikkoa, joten sellaista piti alkaa väsäämään.
4mm ja 6mm hydrauliikka putkea ostin 6m joista se lähti sitten muuttamaan muotoaan.


Kehikko valmiina hitsattavaksi, tuon verta painoa ilman akkuja tuli autolle.


Team c krossiin ostin hpi ford broncon korin, tähän en jaksanut rueta putkikehikkoa tekemään.
Mielestäni todella nätti kori tämä bronco 1973 vuosimallia.






« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 09.22 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #1 : 01.06.15 - klo: 12.15 »

Tässä on mut gt sand eater.
Alunperin 1/10 stadium polttis kun halvalla sai.
Sen jälkeen oli 1/8 gt auto mutta oli vähän tylsä kun ei rataa lähellä.
Nyt on oikein kiva peli,tarttee vielä hommaa muoviset patteri alustat.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #2 : 01.06.15 - klo: 13.30 »
Löysin pari kuvaa tuosta mun vanhasta foffi-autosta.





Auto on pohjiltaan Axial Scorpion johon on itse rakennettu tuollainen todella komea kori.  :shocked:

Tekniikkana oli Castlen sidukka, castlen 7700-motti ja 3s lipot. Liikkui niin ettei tahtonut voimansiirto kestää. Aina oli joku tukivarsi poikki tai lukkopalikka halki.  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #3 : 01.06.15 - klo: 13.39 »
Tämä teksti on R2 nimimerkin tekstit tuolta poistettavasta topikista, laitan hänen puolesta tekstin tänne, jos se on sallittua.


Pistetääs tännekkin pikku tarina omasta isosta foffarista..

Eli tarina alkoi TeamC RTR Torchen tilaamisella talvella, ja het perään Towerhobbiesilta lähti Panther paddlet ja Maximizerin beadlock vanteet tilaukseen.



Muutamia akullisia leikin pihalla hangilla ja hauskaa sekin oli mutta kevään koittaessa piti alkaa ns tekemäänkin jotain..

Auto palasiksi ja runkolevyn kanssa kaverin pajalle jossa 3mm köykämiinilevystä taiottiin ~70mm pitempi pohjalevy.
Tämä mitta siitä että ostin toisen takakardaanin minkä vaihdoin eteen.



Akseliväliksi asettui näillä keinoilla melkolailla 460mm.



Tarkoitus on vielä jossain vaiheessa ajan kanssa alkaa tekemään putkikehikko tähän päälle, mutta nyt ensimmäisten kisojen puskiessa päälle piti tehdä "hätä"ratkaisu ja istuttaa lexanikoppaa päälle. (Infidel! huutivat kisakumppanit  :evil: )



Kopaksi valikoitui HPI:n XL savagen jeepin koppa mikä ainakin omaan silmään istuu melko hyvin tuohon, kunhan vähän leikkeli.. Ja onhan muuten sitten piip ohut tuo koppa varsinkin helmoistaan.. Hiukan vahvistusta tuo vaati.

Pikaiset maalaukset pintaan..



Ja lineuppia kohti  :wink:






Semisti sivuun maaliportista  :shocked:


Action kuvista kiitos Sarkan veljeksille   :smiley:

Noh, mitä jäi käteen ekasta kisasta...

RTR sähköt ovat, no, RTR sähköt :) Servo ei vaan jaksa, vaihtoon.. Motorissa/noparissa riittää potku vallan mainiosti, ei moitteen sijaa yhtään. Ainut minkä takia nyt noppa lähtenee vaihtoon on säätöjen puute..
Ja kyllä, kaukaa fiksumpi ratkaisu olisi ollut se kitti mutta näillä mennään.
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo: 13.49 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #4 : 01.06.15 - klo: 13.45 »
Pari ajokuvaakin löytyi. Tuossa on tuollainen korkea hiekkarinne. Se on niin jyrkkä kuin se luonnossa voi olla. Nämä oli tuon auton ensimmäisiä testejä. Autolla pystyi ajamaan 3s 2200mah lipolla 10-15 minuuttia kunhan piti välissä jäähdyttelytauon.






Tässähän tulee ihan innostus uudestaan rakentaa vastaava auto...  :grin:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #5 : 01.06.15 - klo: 14.29 »
Kehikko tuli hitauksesta.


Siihen sitten piti alkaa paneleita rakentelemaan.

Eka versio näytti tältä.


Ajattelin jotta jotain se kaipaa, ehkäpä jonkin sortin lokareita.
Tuosta samaisesta muovista sitten taittelin joka kulmaan jonni sortin lokasuojat.




Testing ajotkinhan piti suorittaa.
Kaverini Ville kuvasi montun alla gopro kameralla, tollasta tuli hiukan hiastetulla kuvalla.

https://www.youtube.com/watch?v=orflF2-H2mo

Oma kamera oli hiukan etäämmällä ja otti normi kuvaa.

https://www.youtube.com/watch?v=lmOjPbXsRYY

Tähän mennessä en ole löytänyt montaa ajopaikkaa jossa olisi oikeasti hyvä tuota FOFF ajoa harrastaa, niin yksi ilta sitten mietin, että mitenkä se tuollanen frod broncon kori kävisi tämän kyoshon päälle ja hyvinhän se kävi ja tilasin yhden korin lisää hobbylinnasta.

Sitä ennen piti tehä jotain ohjaukselle, ei tuo 12kg servo jaksanut hoitaa kunnolla urakkaa, joten tilasin tollasen noin 30kg vääntävän.


Uuden korin asennusta.


Nyt on sitten kaksi broncoa tallissa.


Hommasin vielä truggyn korinkin autoon, sen verta edullinen hinta oli korilla.


Voimapuolta päivitin leopardin 4082 kokoisella 2000KV moottorilla.

Ja uudet iskarin hobbylinnasta, nämä on hpi:n bigboret kyoshon jousilla.


Ja testiajolle.
Panther paddlet alla.
https://www.youtube.com/watch?v=KZy0wNnfOMg

Motti hiukan lämpeni ajossa joten siihen oli "flekti" hommattava.
Eurorc:ltä löyty hyllystä tarvittava palikka.

Pinionin vaihdoin vielä 2 hammasta pienempään.
Ja testille :laugh:.
Renkaina tällä kertaa proline sling shotit, ei meinaa autoa nähä takaapäin kun sellasen hiekkampäärän heittää ilmaan :laugh:
Muokattu video.

https://www.youtube.com/watch?v=BokzxycbARc

Nyt on omiin ajotaitoihin nähen ihan sopivasti kitskua autossa.

Tänään tuli Elfving racingista pikku lähetys, kiitos Tonille  :wink:.
Meinaan tuon noparin suojauksen tehä uusiksi.
Tälläisen suojan, idean sain rc foff sivuilta, kiitoksia vain muuten kun jaoit tämän kuvan  :azn:



Huomenna jos pääsisi askartelemaan suojusta.
Tilasin 250ml purkin sitä kilpailevan merkin kumimaalia purkista, oliko maston merkkistä ja maksoi 13€ mutta en saa vasta kun ens viikolla kun ei ollut hyllyssä tuota pientä kokoa, ei kehtaa ostaa 1L pienten hommien takia :grin:
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo: 14.33 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #6 : 01.06.15 - klo: 18.13 »
Sain jo tänään tuon suojan rei´itettyä ja paikoilleen.
Biltemasta ostin nahkap*skan, kukahan tuollekkin tuon nimen on keksinyt  :shocked:
tein 4.5mm reiät outerwearsin suojaan ja istuu paikalleen sellaisenaan ja tiiviisti.
Vanhat suojat revin noparista irti mitkä siihen olin liimannut, nekin oli outerwearsin kangasta jostain sähkömoottorille tarkoitetusta suojasta.
Nyt hengittää ja suoja on helppo irroittaa jos tarve vaatii.

Kyllä tuohon sen kumin vedän piuhojen kohdalle, toimii läpivientintä ja estää kankaan repeämisen ja tiivistää entisestään tuota reiän kohtaa.

Seuraavalla kerralla montulla kokeilen jotain mitä ei varmaan kukaan ole ennen kokeillut, elikkäs
kokeilen edessä ja takana erilaista laparengasta, kumminkin päin tarkoitus koettaa miten vaikuttaa auton kääntyvyyteen ja liikkumiseen hiekalla.
Ainakin eka kerralla kun pantherin laparenkailla ja tuolla leopardilla ajoin, niin se keuli helposti, kokeilla jos tuo proline antaisi enempi pitoa eteen, tai sitten toisin päin.
Sitten näkee kun pääsee ajamaan.


Leikkelin tuosta giganten korista perästä palan pois että mahtuu tuon siiven kanssa paikalleen.
Tuosta jos laittaisi ameriikan foorumille kuvan, niin hillbillyt jossain ameriikan takamailla olisivat varmasti innoissaan :laugh:
Siellä kun se pickup kulttuuri on "melko" suosittua.


Vähän tekisi mieli joku hobbykingin 5S akku ostaa jossa ois jotain 5A ja 40-50C jatkuvaa purkuja, miten tämä auto sellaisella akulla liikkuisi, tosin voi olla jotta ajettavuus menee kun auto kimpoilee sen jälkeen...
Tosin ei tiedä ennen kuin kokeilisi... :roll:

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #7 : 01.06.15 - klo: 20.19 »
Mäkin oon ajanut foffia ja itseasiassa vieläpä tuuppi foffia. Autona Kyosho Scorpion XXL ja ainoat modit oli Kössin omat alu-iskarit ja Prolinen laparenkaat. Hyvin kiipes tuupillakin rinteitä.. lähinnä ongelma oli pitää keula maassa  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #8 : 01.06.15 - klo: 20.23 »
Mäkin oon ajanut foffia ja itseasiassa vieläpä tuuppi foffia. Autona Kyosho Scorpion XXL ja ainoat modit oli Kössin omat alu-iskarit ja Prolinen laparenkaat. Hyvin kiipes tuupillakin rinteitä.. lähinnä ongelma oli pitää keula maassa  :cool:

Miten korkeaalla oli auto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #9 : 01.06.15 - klo: 20.33 »
Todella korkeella  :police:

Pahimmillaan noin 10m korkeudelta tasaselle alas! Enkä saanut muistaakseni kuin main shaftin mutkalle..
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #10 : 01.06.15 - klo: 20.35 »
Oliko vakio sähköillä?

Tuossa ois jo autolla kuin autolle kestämistä kun kymppi metristä laskeutuu lailla mäkikotkan  :laugh:

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #11 : 01.06.15 - klo: 20.42 »
Oliko vakio sähköillä?

Tuossa ois jo autolla kuin autolle kestämistä kun kymppi metristä laskeutuu lailla mäkikotkan  :laugh:

Oli vakio sähköillä. Tuossa autossa on hyvät sähköt! Täysin vedenpitävät ja tehokas 2250kv moottori. Säädin on Orion XXL ja moottori Orion Vortex7.

Alastuloon jos osui niin 10m ihan peruskauraa.. Tasaselle laskeutuminen onkin sit eri juttu  :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #12 : 01.06.15 - klo: 20.59 »
Minäkin kannan korteni kekoon.

Näköjään jo 6 vuotta sitten tuli kuvattua tällainen pieni Foff-videopätkä. Oma auto rosterilevystä leikatulla rungolla ja Axial AX10 tekniikalla. Elektroniikka Castlen Sidewinder ja n. 6000kv moottori.

https://youtu.be/OYbiO8DOkbo

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #13 : 01.06.15 - klo: 22.14 »
Tuossa aikojen alusta pari itse rakennettua scale offroad autoa. Toyota oma ja Ford kaverin. Siihen aikaan  oli kova innostus putkitöihin ja kovajuottamiseen, mikä reippaasti näkyykin autoissa. :)

https://youtu.be/B6fhLy2bQCo
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo: 22.31 kirjoittanut Tomy »

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset
« Vastaus #14 : 02.06.15 - klo: 09.15 »
Tämähän on ollut jo tähän mennessä suositumpi topikki kuin tuo aikaisempi, paljon uusia kirjoittajia, hyvä niin jatkakaa samaan malliin  :wink:


Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #15 : 02.06.15 - klo: 09.45 »
Tuossa Tomyn videolla näkyy hyvin mitä tuo FOFFi oikeastaan on. Autolla ei mennä kovaa vaan tarkasti. Ei ole mitään helppoa hommaa. Hiekalla ajaessa auton liiallinen paino on haitaksi.  :smiley:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #16 : 02.06.15 - klo: 09.58 »
Saku näyttää mallia miten unlimited autoa ajetaan, katsokaa loppu huipennus  :smiley:
Huomaa että kaveri on ajanut paljon ja auto pysyy hanskassa.

https://www.youtube.com/watch?v=BT5svQu7bUc

Tässä kymppi skaalan autolla samanlaista tarkkaa ajoa.

https://www.youtube.com/watch?v=Ym9FbXUgk24

Poissa race

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #17 : 02.06.15 - klo: 10.02 »
Tomyn "Riverbank Trail" video on ehkäpä paras rc-adventure pätkä mitä olen nähnyt. Vaikeita paikkoja, hyvät äänet, vesi tuo ajoon ihan oman lisänsä. Suosittelen katsomaan.

Putkirungot/korit on hienoja, millä tavalla olette kiinnittäneet ne pohjaan, onko se helposti irrotettava? Miten olette vääntäneet kaarien muodot putkeen?
« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 10.16 kirjoittanut race »

Poissa Welho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #18 : 02.06.15 - klo: 10.29 »
Mä tein bensa autoon putki rungon.
Putken taivuttimella saa helposti ja tarkasti taivutettua kaikki mutkat. Vaatii kuiten vähän harjottelua et onnistuu saamaan taivutukset kohilleen. Itellä oli helppo homma ku putki hommia 8v tehny  :afro:

Kiinnitykset tein alkuperäisen etu ja taka puskurin kiinnitys paikkoihin pohjaan ja pohjan sivuihin tein reiät ja 6mm pulteilla kiinni. Eli koko koppa on yhteensä 8 ruuvilla/pultilla kiinni.
On helppo purkaa ja pystyy jotain tekemäänki autolle vaikka koppa päällä.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #19 : 02.06.15 - klo: 11.28 »
Putkirungot/korit on hienoja, millä tavalla olette kiinnittäneet ne pohjaan, onko se helposti irrotettava? Miten olette vääntäneet kaarien muodot putkeen?

Itselläni putkirakenteiden kiinnitystapa vaihtelee. Mikäli mahdollista, olen juottanut putkirakenteet suoraan runkoaisoihin. Jos on tarve kyetä irrottamaan putkien alle jääviä korin osia esimerkiksi, täytyy putkien olla irrotettavissa. Silloin putkihäkkyrä voi olla muutamasta kohdasta ruuveilla kiinni rungossa.

Omissa projekteissani olen käyttänyt lähes yksinomaan 4 ja 6mm hydrauliputkea. Se taipuu nätisti menemättä lyttyyn. Taivututksessa voi käyttää pientä putkentaivutinta (esim. Biltemasta) tai ihan vapaalla kädellä tai pihdeillä voi taivuttaa tai jonkun sopivalla säteellä oleva pyöreän esineen ympärille. Hydrauliputken kanssa taivuttelu on helppoa.

Tässä kuva muutaman vuoden takaisesta projektista, jossa runkoaisat ja lähes kaikki putkirakenteet ovat yhtä puuta. Se on ilman muuta helpoin tapa, jos se vain on mahdollista.








Noille penkeille, joiden alle akkukotelo lopuilta kätkeytyi, päädyin tekemään irrallisen putkitelineen. Penkit pysyivät paikallaan telineen jalkoihin liimattujen pienten voimakkaiden magneettien avulla. Näin akun vaihto helpottui.

Valmis auto näytti lopulta tältä:



« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 11.35 kirjoittanut Tomy »

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #20 : 02.06.15 - klo: 14.09 »
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #21 : 02.06.15 - klo: 16.14 »
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.

Minulla ei valitettavasti ole enää tuota oranssia Toyotaa tallessa. Tietääkseni se kuitenkin vielä on jollakulla käytössä jossain päin Suomea. Helposti käy niin, että kun viettää 6kk suunnilleen non-stop projektin parissa, on sen helposti valmis myymään, kun se vihdoin valmistuu.

Tämä hetken projekti on tuunata ja modata Axial SCX Deadbolt -autoa. Tässä muutamia kuvia osista ja muutoksista, joita olen autoon tehnyt. Minulla on nykyään pieni harrastesorvi ja cnc-jyrsin käytössä, joilla on näppärä ja mukava askarella osia autoihin.

Auton yleisilme tällä hetkellä:




Tee se itse -vanteet:






Vanteisiin navat:




Jarrut:




Muoviset helmaputket, joissa ura johon kori uppoaa:






Muovista ja alumiinista valmistettu maski, jonka taakse jäähdytin.

Tässä ensi vakiomaski:




Ja tässä omani:










Ohjausta parantamaan high steer ohjauspalat:






Ja hiukan enemmän realismia etuakselille. Asensin servon ylös runkoon piiloon ja tein etuakselille Panhard -ripustuksen nelilinkin sijaan:








Ja lopuksi vielä takapuskuri. Vakiossahan ei puskuria ole takan lainkaan.




Seuraavaksi vuorossa on etupuskuri ja kaikkien tukivarsien teko 4mm ja 5mm pyörötangosta. Samoin valot pitäisi virittää. Ja sisälokasuojat ym. ym. Tekmistä siis vielä riittää. Ja se on hyvä.  :laugh:






Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #22 : 02.06.15 - klo: 17.25 »
Tomyllä kyllä hienoja noi autot ja taitaa pysyä työkalutkin käsissä kun itse olet noin hienoa työtä tehnyt osien kanssa, ei erota onko option osista  :azn:

Kohta saatte kutsua mua että olen insane in the memrane kuten tässä biisissä sanotaan....
Kun saan nuo uudet kuvat ladattua  :laugh:

https://www.youtube.com/watch?v=zAlNrtcPCLw
« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 19.51 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #23 : 02.06.15 - klo: 17.41 »
Tomyllä on kyllä todella hieno tuo auto.

Minulla ei valitettavasti ole enää tuota oranssia Toyotaa tallessa. Tietääkseni se kuitenkin vielä on jollakulla käytössä jossain päin Suomea. Helposti käy niin, että kun viettää 6kk suunnilleen non-stop projektin parissa, on sen helposti valmis myymään, kun se vihdoin valmistuu.

Tällä Toyota edelleen majailee (samassa paikassa kuin jo pari kolme vuotta aikaa), paljoa ei ole ajeltu ja vieläkin on entisöinti hieman kesken kun on ollut muut harrastukset taas välillä etusijalla.

Itellä on tällainen foffi, nyt tosin katurenkaat alla kun piti koittaa miten kulkee asfaltilla. Pirun lujaa meni sekä oli lähes mahdoton pitää hallussa, kaasu päällä ei voinu kääntää lainkaan kun heitti oitis ihan raivolla voltteja.





SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #24 : 02.06.15 - klo: 18.46 »
Hienoja pelejä tallista silti vain löytyy  :tongue:
Oletko tuohon ajatellut laparenkaita laittavan ja montulla kokeilla tuota autoa?

Tossa muokkasin hieman tuota yhtä videota, hieman hihdastin liikettä ja lisäsin omaa suosikki musiikkia päälle.

Like it or not  :grin:

https://www.youtube.com/watch?v=PTR8jHVrRKk&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=wpeYaTXLuxY

JA sitten itse asiaan....
Miehän olen vähän hullu, jos ei ole jo tullut selväksi joillekkin  :laugh:
Tykkään kokeilla kaikenlaista hullua, ja nyt siihen tuli taas tilaisuus kun sain halvalla kyosho scorpion xxl:n renkaat  :roll:

TIEDÄN että auto n 4WD jne jne jne, mutta se ei minua estä tätä kokeilemasta  :cool:
Leikkimistä ja hauskanpitoa varten nämä pelit ovat, en tätä lajia itse niiiiiiin vakavasti ota etteikö jotain voisi hullutella.

Joten saanen esitellä, hyvät herrat ja narrit, kyosho stadium scorpion  :laugh:




Voi olla että on nokka taivaalla koko ajan laparenkailla.




Sainkin jo tänään tämän kumimaalin.
Maston tosiaan valmistaa tätä kumimaalia ja värivalikoima on laaja.
Saa spraynä ja tölkissä.
Tää 250ml purkki maksoi ale hinnalla mulle 11€.


Suojasin tuosta noparin läpivienneistä nuo reiät tällä tökötillä ja otin tarkoituksella kirkasta maalia.


Yhteen kertaan on tässä kuvassa kumimaalia levitetty, vielä jos laittaisi kerroksen tai kaksi lisää johtojen kohdalle.
« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 19.49 kirjoittanut Juha-Matti »

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #25 : 02.06.15 - klo: 19.25 »
Tuohon on lapakumitkin olemassa, jäi noi katukuviolliset vaan alle kun viimeksi koitin asfaltilla.

Taitaa noita auto härveleitä ainakin kymmenkunta olla, pelkästään kyoshon landmaxejakin on jo kolme.
« Viimeksi muokattu: 02.06.15 - klo: 19.31 kirjoittanut Micco »
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa Zarizi Tech

  • Jäsen
    • Profiili
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #27 : 03.06.15 - klo: 18.16 »
Nuo scorpionin renkaat ovat todellakin p*skaT renkaat, ei ole ihme että URC sanoi niin videossaan.

https://youtu.be/z-NQk5Yce24?t=159

Mutta miepä en noita riepuja käytä takana ollenkaan seuraavassa kokeessani :roll:.

Voin siis heittää ne dumpsteriin.

Harmi kun ei ole kameraa seuraavalle ajokerralle(ehkä huomenna), emäntä lähti sukuloimaan kameran kera eteläiseen suomeen.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #28 : 03.06.15 - klo: 19.10 »
Nuo scorpionin renkaat ovat todellakin p*skaT renkaat, ei ole ihme että URC sanoi niin videossaan.

https://youtu.be/z-NQk5Yce24?t=159

Mutta miepä en noita riepuja käytä takana ollenkaan seuraavassa kokeessani :roll:.

Voin siis heittää ne dumpsteriin.

Harmi kun ei ole kameraa seuraavalle ajokerralle(ehkä huomenna), emäntä lähti sukuloimaan kameran kera eteläiseen suomeen.

Se riippuu missä ajaa. Asfaltilla ja kovalla hiekalla ne on hyvät! Taas savella ja pehmeellä hiekalla niillä ei tee mitään.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC FOFF ja OFFROAD autot ja modaukset ja muut rakennelmat.
« Vastaus #29 : 03.06.15 - klo: 19.43 »
Mitä tuossa pihassa pari kiesiä otin noilla xxl vakio kumeilla niin ei ollut pitoa missään, sit kun laitto noi prolinen crime fighterit, niin auto meni sinne minne pitikin.

On muuten varsin erikoinen auto ajaa nelikkona tollanen auto, missä on pitävät renkaat takana ja ohjaavat edessä, jotka kuitenkin hiukan vetävät, ainakin tossa murskeella :laugh:

Kiva nähä kuhan pääsee montulle ajamaan, josko ottas etummaisen kardaanin veke, mut sit voi olla että perä ei kestä sitä kuormaa, ainakaan lappareilla.

Testi voi olla suoraan hulluutta, mutta ihan sama, kiva nähä miten tässä käy, hullu kun olen  :shocked:

Siinä viisu nuoruuteni  musiikkia, musiikkia jolloin moni osasi soittaa oikeita instrumetteja, eikä mitään lp:n scrätsäämistä.....

https://www.youtube.com/watch?v=8Q-sspKzRx4


Tekstiä muokattu huonon kielenkäytön ja valituksien johdosta.

-Ylläpito
« Viimeksi muokattu: 04.06.15 - klo: 20.47 kirjoittanut mcly »