Kirjoittaja Aihe: FTT 2016 Sääntökeskustelu  (Luettu 41059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #30 : 05.06.15 - klo: 11.55 »
Renkaat: Talvella vaihtoehdot pitäisi olla ainoastaan Lrp tai se kumi millä ajetaan ETS-sarjaa. Se, että testataan 10 sarjaa/ehdokas on valmistajan tai maahantuojan rahojen tuhlausta. Ja jos renkaat ei ole vielä tuotannossa, niin se on muutenkin turhaa, sillä ikinä esisarja ei vastaa tuotantoa. Se on todettu jo moneen kertaan. Viime talven testirengas muistutti ominaisuudeltaan huippurengasta, mutta tuotantorengas oli täysin eri rengas. Rengas kootaan kolmesta osasta eli kumi, vyö ja liima, jos joku näistä muuttuu, niin renkaat on erilaiset. Lisäksi tulee insertti ja vanne, mitkä vaikuttaa myös huomattavan paljon. Joku jos on ollut tuotannon kanssa tekemisessä mukana tietää sen, että muutoksia saattaa tulla.
Sama oli MM-kisoissa, jossa versio 4 oli viimeinen.
Eli 2 vaihtoehtoa ja kisajärjestäjä ottaa ne sieltä, mistä parhaiten saa.

Mä kannatan myös ETS-sarjan renkaita, mielellään myös stockissa moottorit/säätimet samat.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #31 : 05.06.15 - klo: 11.55 »
Kannattaa myös tehdä reality check viime talven renkaiden suhteen. Jos on edellisen kerran ajanut Voltanteilla syksyllä ja perustaa mielipiteensä siihen, on kyllä todella pihalla renkaan laadusta (vaikkakin ekassa erässä oli ongelmaa liimausten kanssa, se on selvä).
Totanoin. Ajoin kaikki talven kisat. Laukaan kisaassa mun ja naapurikuskin renkaat eivät olleet pyöreät liimaa puuttui 2 sentin matkalta. Vaikka kuinka yritettiin puristella ne renkaat kohdilleen liiman kanssa niin pyöreitä niistä ei tullut kirveelläkään. Paskimmat renkaat ainakin mulla oli Laukaalla, siis viimeisessä kisassa. Mikä kehitys se on?

Syksyllä palautin renkaita kauppaan koska suomen kuluttajasuojalain nojalla siihen oli perusteita. Sainkin uudet renkaat, tosin eivät olleet juuri sen paremmat. Laukaan kisoissa olisi ollut perusteita vaatia uusia renkaita mutta eihän se kisoissa onnistu koska ilmeisesti ovat suomen kuluttajalain ulkopuolella?

Näköjään ei voi renkaista kirjoittaa mitään negatiivista ilman että eräs ottaa asian aina henkilökohtaisena. Se että Volante oli testeissä paras ei tarkoita sitä että se olisi sitä nyt enää tämän kauden kokemusten valossa. Niin heikko se on että en ymmärrä miksi sitä olisi pakko jatkaa vain sen takia että joku sopimus on tehty. Sopimusta voi aivan varmasti purkaa jos, ja tässä tapuskessa kun tuote ei ole sitä mitä varmastikin on luvattu, ja mitä sen pitäisi olla.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #32 : 05.06.15 - klo: 12.00 »
Vain yksi on kommentoinut ajojärjestely viri la tai su, mutta hänkin ilman mitään perusteluita. Voisko joku esittää pätevämpiä perusteluita (kuin se että näin on aina ennekin tehty) kuin minä, miksi viriä ei kannattaisi ajaa sunnuntaina kun pitoa on enemmän?

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #33 : 05.06.15 - klo: 12.04 »
Vain yksi on kommentoinut ajojärjestely viri la tai su, mutta hänkin ilman mitään perusteluita. Voisko joku esittää pätevämpiä perusteluita (kuin se että näin on aina ennekin tehty) kuin minä, miksi viriä ei kannattaisi ajaa sunnuntaina kun pitoa on enemmän?

Mielellään viri / poro samana päivänä, muuten mulle ihan sama.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #34 : 05.06.15 - klo: 12.13 »
Sen kannalla en ole, että AKK ne ostaa koska se ei ole edes mahdollista. Mutta maahantuoja voisi ne toki investoida kerralla. Tuon tavan realistisuudesta voidaan sitten käydä eri keskustelu.
Miksi AKK ei voi ostaa tai rahoittaa renkaita? Nyt on jo 2 kertaa sanottu ettei voi, mutta ei kerrottu miksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #35 : 05.06.15 - klo: 13.29 »
Joku siis haluaa ajaa sunnuntaina virin yksistään (tai lisäluokan kanssa) ja stanun ja prostockin lauantaina?

Syy miksi viri ja stanu on samana päivänä, on se, että halutaan junnukuskeilla olevan mahdollista olla samassa kisassa seuraamassa tähtien menoa ja auttaa hahmottamaan ja oppimaan mitä luokka on huipputasolla. Ei se kiveenhakattua ole etteikö sitä voisi muuttaa.

Toinen syy miksi sunnuntaina ei ole ajettu viriä on C-12 joka on myös SM-luokka ja kahta SM-luokkaa jossa on ollut samoja kuskeja ei ajateta samana päivänä. Nyt tilanne on muuttunut joten kyllä FTT-formaatin sisällä voi ajopäivä vaihtua. Mutta edelleenkin suurin osa on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja tulee kyllä paikalle kun kisoja ylipäänsä joku viitsii järjestää. Se ei ole nimittäin mikään itsestäänselvyys.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #36 : 05.06.15 - klo: 13.56 »

Näköjään ei voi renkaista kirjoittaa mitään negatiivista ilman että eräs ottaa asian aina henkilökohtaisena.

Jos minuun viittaat niin sen kun kirjoitat. En minä ole saanut penniäkään siitä että volante on renkaana, tai vaikka se olis lrp. En myöskään voi sille yhtään mitään että tehtaalta tulee jotain mitä ei ole haluttu, jos siihen viittaat. Olen kuitenkin päättämässä siitä, mitä renkaita valitaan, ja valinnassa on kuunneltu testaajia, joten siinä mielessä otan "henkilökohtaisesti" jos päätöstä arvostellaan. Tai ainakin siitä keskustelu koskettaa myös minua ja lajiryhmää.

Ja tottahan sitä saakin arvostella jos siltä tuntuu. Pitää kuitenki muistaa että jos mulle ja muillekkin maksettaisiin tästä valituksenkin kuuntelemisesta (tai edes seura korvaisi aiheutuneet kulut) niin asioihin voisi käyttää keskimäärin enemmän kuin nykyiset muutaman tunnin viikossa (ilmaiseksi). Jostain ihmeen syystä muutamilla on jokin pakkomielle ja pinttymä uskoa, että lajiryhmä pyrkii hankaloittamaan harrastamista. Ihan ku tässä ei puhuttaisi edes samasta lajista, tai että ei muisteta että ajetaan lajin etua kokonaisvaltaisesti.

Ja mitä tulee volanteen - tehdas on reagoinut muutostarpeisiin ja niitä on tehty ja uusi painos olisi luvassa ensi kaudeksi, kyseessä selkeitä parannuksia tehtaan ja maahantuojan mukaan.

Edelleenkin pitää palauttaa mieliin aiempien vuosien ja erimerkkisten renkaiden ongelmat. 
« Viimeksi muokattu: 05.06.15 - klo: 14.25 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #37 : 05.06.15 - klo: 14.35 »
Kun näitä ns. keskusteluita lukee, niin olisi hyvä ymmärtää että kaikkien ideoita ei voida toteuttaa, eikä se ole tarkoituskaan. Asioita voi parantaa ja siihen pyritään joka vuosi, vaikka se ei aina siltä tunnu. Työmäärä jonka pelkästään FTT-sarja aiheuttaa lajiryhmälle ja luokkayhteyshenkilölle on tunneissa vuositasolla muutama kymmenen tuntia valmistelua jne asioiden suunnittelua ja miettimistä. Se on palkatonta.

Jos resursseja on käytettävissä rajattomasti, niin voin sitten kertoa myös oman tahtotilani asioiden suhteen. Sitä ennen on mentävä kutakuinkin keskitietä - osaa se miellyttää, osaa ei. Itse pystyn sen kanssa elämään ongelmitta. Mutta siitä asenteesta ja ajatusmallista, että lajiryhmällä ei ole kehityshalua tai tahtoa muuttaa vaan olla mukavuussektorilla johon on totuttu, ei pidä todellakaan paikkaansa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Crikter

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #38 : 05.06.15 - klo: 23.02 »
Sen kannalla en ole, että AKK ne ostaa koska se ei ole edes mahdollista. Mutta maahantuoja voisi ne toki investoida kerralla. Tuon tavan realistisuudesta voidaan sitten käydä eri keskustelu.
Miksi AKK ei voi ostaa tai rahoittaa renkaita? Nyt on jo 2 kertaa sanottu ettei voi, mutta ei kerrottu miksi.

AKK ei rahoita ralliautojen renkaita. Tämän vuoksi he eivät rahoita myöskään RC-autojen renkaita.
Tämä kaupallinen mahdollisuus on jätetty avoimeksi mahdollisuudeksi alan kauppialle.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #39 : 05.06.15 - klo: 23.09 »
Itse olen huomannut selvää kehitystä Volanten renkaissa kauden aikana. Ensimmäiset setit jotka sain käsiini kärsivät vyön irtoamisesta. Kun vyön irtoamis onglema korjattiin, niin useampi rengas repesi vyön vierestä, vaikka kulutuspintaa oli vielä jäljellä paljon. Keväällä ostamissani renkaissa en tavannut kumpaakaan ongelmaa, vaan renkaat pystyi ajamaan loppuun asti. Ajotuntuman kannalta pidin enemmän Sweepin renkaasta, mutta mielestäni on positiivista, että Volantella ollaan tehty muutoksia tuotteeseen ja parempaan suuntaan ollaan menossa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #40 : 06.06.15 - klo: 11.47 »
AKK ei rahoita ralliautojen renkaita. Tämän vuoksi he eivät rahoita myöskään RC-autojen renkaita.
Tämä kaupallinen mahdollisuus on jätetty avoimeksi mahdollisuudeksi alan kauppialle.
en jaksa vänkää, eiköhän lajiryhmän kanta ole tullut selväksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #41 : 07.06.15 - klo: 12.48 »
Vain yksi on kommentoinut ajojärjestely viri la tai su, mutta hänkin ilman mitään perusteluita. Voisko joku esittää pätevämpiä perusteluita (kuin se että näin on aina ennekin tehty) kuin minä, miksi viriä ei kannattaisi ajaa sunnuntaina kun pitoa on enemmän?

Tämä sen takia, että lauantaina nuoret näkisi miten TSM-10 kuskit vie autoa ja hoitaa asiat ammattitaitoisesti. Sunnuntai kaikille avoin prostockki sen takia, että sielä kun ajaa TSM - luokan kuskit, TSS-luokkalaiset junnut näkee vauhdin mihin pitää yltää ja ottavat oppia. Tässä lajissa ei ole oikotietä huipulle, vaan kovat kisat opettavat enemmän kuin pelkkä ajelu. Lisäksi kärkipään prostockki kuskit saa kunnon vastusta.

Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #42 : 10.06.15 - klo: 09.50 »
Tere!

Eipä mitään järisyttävää ole tuullut esille. TSP-kuskit ovat ihan turhaan huolissaan sunnuntain pidosta, koska solukumirenkaaliset pirssit (C- / GT-12) puuttuvat ensikauden kisoista näillä näkymin.
Rengasvääntö...??? Se onkuin suomen kesä, aina sanomista. Jos jollain on ylimääräistä takametsässä niin että kestää pienet takaiskutkin, kenttä on vapaa.
Palkintoihin tulee muutoksia, mutta tehdään ne järkevästi, kustannuksia hilliten.
Euromääräisiä sääntöjä ei tule, sieltä voidaan ottaa jotain meidän sarjaamme, jos ne sopivat.

Mitä FTT-sarjaan tulee niin pari viimeistä kautta on ollut erittäin leppoisia, sitä pipon kiristystä ei ole ollut. Johtuisikohan se siitä, että ainut jolla pipo on kiristänyt ei ole ollut ajamassa sarjaa?

Miksi suuret starat, kuten Viljami, Juho ja moni muukin, ei kierrä kotimaisia sarjoja? Heillä ei vaan aika riitä jokapaikassa ravaamiseen, kun on kierrettävä sovitut kilpailut. Itse aikanaan aktiivisena kilpaurheilijana tiedän sen, että kisat laitetaa siihen järjestykseen kun työnantaja kertoo ja kalenteri sallii. Jotain on jätettävä pois.

PS. Jos siltä tuntuu että homma ei toimi niin lajiyhteyshenkilön paikka on aina auki.

t. Lajiyhteyshenkilö / Pentti
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: FTT OHEISTO 2015-2016 SEKÄ KILPAILIJANUMEROT
« Vastaus #43 : 15.08.15 - klo: 12.36 »

1. - Ei ole tulossa muutoksia, liite lisätty ensimmäiselle sivulle.

t. Pentti
Nyt kun kapasiteettirajaa ei ole mutta lataus rajattu 1C tasolle, olisi varmaan aiheellista muuttaa lataussääntöä. Muuten kannustetaan kapasiteetin väärinilmoittamista akussa, jotta saataisiin etua stock luokissa mitä tehdään jo suurissa määrin. Ehdotan että C luvuksi suositellaan 1-2C ja rajataan ampeerit 9A:n.  Näin lataus on riittävä joustavaa, turvallista, tasavertaista sekä laturien hinnat pysyvät kurissa. Valtonta olisi myös helpompaa, koska voit suoraan kiertää varikkoa ja katsoa lataako joku yli 9A, nyt pitäisi aina katsoa mitä akkua ladataan.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #44 : 31.08.15 - klo: 14.37 »
Mistä löytyy kontakti FTT lajiryhmään, jonne voi toimittaa oman ehdotuksen yksityyppi moottoriksi ja säätimeksi ??
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #45 : 31.08.15 - klo: 14.39 »
Mistä löytyy kontakti FTT lajiryhmään, jonne voi toimittaa oman ehdotuksen yksityyppi moottoriksi ja säätimeksi ??

Ei oo haussa tällä hetkellä. MM kausi taitaa loppua kesään, joten keväällä 2016 sit luultavasti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #46 : 31.08.15 - klo: 15.06 »
Kevään aikana katsotaan uusia koneita ja comboja, hausta ilmoitellaan jossain vaiheessa syksyllä lähempänä joulua. Tämä kausi ajetaan sovitusti vuosi sitten päätetyillä moottoreilla ja säätimillä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #47 : 31.08.15 - klo: 15.16 »
Kevään aikana katsotaan uusia koneita ja comboja, hausta ilmoitellaan jossain vaiheessa syksyllä lähempänä joulua. Tämä kausi ajetaan sovitusti vuosi sitten päätetyillä moottoreilla ja säätimillä.
Onko REDS motteja ja säätimiä listattu ??
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #48 : 31.08.15 - klo: 15.19 »
En osaa sanoa siihen. Kauppiaat ottaa ite selvää ennen kuin toimittavat testiin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #49 : 31.08.15 - klo: 17.55 »
Eli palaan tuohon ekaan kysymykseen: KENELTÄ TIETOA, PLEASE ???
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #50 : 31.08.15 - klo: 18.49 »
Kyllä ne tehtaalla tietää kun kysyy onko niiden kamat efra tai roar tai brca laillisia ja hyväksytty noille listoille. Listat löytyy kunkin blokin ja liiton sivuilta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #51 : 31.08.15 - klo: 19.03 »
kaikki REDS sähkömotit in hyväksytty, tietenkin kyseisiin luokkiin oikeilla käämeillä. Niillä siis saaa ajaa...?

Mikä siis oli tuo edellinen yritykseni TRINITY, kaikki kellettyjä ??
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #52 : 31.08.15 - klo: 19.09 »
En ilmeisesti ymmärrä kysymystä. Eli milloin olet ajatellut haluta niillä ajaa ja missä luokassa? Virissä on vapaa kone. Stanussa ja prostokissa on ykstyyppikone tai combo ens syksyyn asti.

Trinityt ja niiden johdannaiset on meille kielletty.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #53 : 31.08.15 - klo: 19.42 »
En ilmeisesti ymmärrä kysymystä. Eli milloin olet ajatellut haluta niillä ajaa ja missä luokassa? Virissä on vapaa kone. Stanussa ja prostokissa on ykstyyppikone tai combo ens syksyyn asti.

Trinityt ja niiden johdannaiset on meille kielletty.

Vesa. Hän tarkoittaa KYSEISIIN LUOKKIIN :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #54 : 31.08.15 - klo: 20.16 »
En halua ajaa yhtään mitään... uutena REDS diilerinä en halua tehdä tyhmiä investointeja vaan haluan ennalta tietää mitkä moottorit ja mitkä käämit on sallittuja eri 1/10 sähköluokissa. Ei niitä niin kauheasti ole ettei vierailemalla REDS sivustolla, jossa on kaikki speksit, voisi plokata kyseisiin luokkiin sallitut moottorit. On täällä tyhmenpiäkin kysytty, joten kenties ...??

(Vai tartteeko ekaksi vaihtaa nikki "sähköpaimeneksi" ) :)
« Viimeksi muokattu: 31.08.15 - klo: 20.22 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #55 : 31.08.15 - klo: 21.22 »
TSS - ja TSP-10-luokissa on yksityyppikoneet vielä kaudelle 2015 kuten Vesa kirjoittikin. Siitä seuraavalle kaudelle on uusi kilpailutus. Muissa 1/10-luokissa moottorin tulee täyttää seuraavat säännöt: "HARJATTOMAT SÄHKÖMOOTTORIT:

Harjattoman moottorin yleinen määritelmä:

a) Sekä sensoreilla että ilman olevat moottorit ovat sallittuja.

b) Moottori täytyy olla uudelleen rakennettavissa. Kuulalaakerit ovat sallittu.

c) Mikäli moottori toimii sensoreiden avulla:

- Moottorin tulee käyttää kuusi nastaista JST ZH liitintä mallinumeroltaan ZHR-6 tai SZH-002T-P0.5, joka on sopiva 26-28 awg mitoitetuille johdoille.

Johdin järjestys tulee olla seuraava:
Nasta #1 - Musta johdin: maapotentiaali
Nasta #2 - oranssi johdin: vaihe C
Nasta #3 - valkoinen johdin: vaihe B
Nasta #4 - vihreä johdin: vaihe A
Nasta #5 - sininen johdin: lämpötila-anturi, 10k termistori maapotentiaalin suhteen
Nasta #6 - punainen johdin + 5.0 VDC +/- 10%.

Yhteensopivan nopeudensäätimen täytyy käyttää kuusi nastaista JST:n naarasliitintä osanumeroltaan X-6B-ZR-SMX-TF (missä X merkitsee liittimen tyyppiä), tai vastaavaa.

- Virtaliitin tulee olla selkeästi merkattuna kirjaimilla A, B, C.
Kirjain A vaiheelle A
Kirjain B vaiheelle B
Kirjain C vaiheelle C

d) `05` kokoisen moottorin määritelmä:
Kannu:
Suurin sallittu halkaisija on 36,02 mm mitattuna kohdasta, joka antaa suurimman halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Pienin sallittu halkaisija on 34,00 mm mitattuna kohdasta, joka antaa pienimmän halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Suurin sallittu pituus on 53,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Pienin sallittu pituus on 50,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Moottorin kiinnitys reiät tulee olla 25,0 – 25,4 mm etäisyydellä toisistaan moottorin keskilinjan suhteen.

Staattori:
Staattorin vähimmäispituus on 19,30 mm ja enimmäispituus 21,00 mm. Sisähalkaisijan pitää olla vähintään 12,50 mm ja enintään 16,00 mm.Jos staattori muodostetaan levyjen avulla, täytyy sen kuitenkin olla yhtenäinen. Levyjen tulee olla toisissaan suoraan kiinni, kaikki väliaineet levyjen välissä ovat kiellettyjä. Levyjen paksuus on 0,35 +/- 0,05 mm. Kaikki levyt tulee olla samaa materiaalia.

Käämitys:
Ainoastaan kolmihaaraiset staattorit ovat sallittuja. Käämitysten tulee olla tähti- tai delta-mallisia. Ainoastaan pyöreä kuparijohdin on sallittu. Kierrosmäärää ei ole rajoitettu.

Roottori:
Akselin halkaisijan tulee olla 0,125 tuumaa (3,175 mm). Ainoastaan yksiosaiset neodyymi- tai ferriittimagneetit ovat sallittuja. Magneetilla saa olla vain kaksi magneettista napaa. Magneetin pituus tulee olla vähintään 23,00 mm ja enintään 27,00 mm. Magneetin halkaisijan täytyy olla vähintään 12,00 mm ja enintään 15,50 mm.

e) Kaikissa moottoreissa täytyy olla alkuperäisen valmistajan logo tai nimi pysyvästi merkittynä moottorin päädyssä.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #56 : 31.08.15 - klo: 22.26 »
Kiitos, kerrankin tyhjentävä esitys. Printtaan talteen... Yksi selvennys: Koska noita valmistajia on monta, ja valmistaja on brändännyt kullekin markkina-alueelle oman brändin, voiko suomalainen maahantuoja brändätä omaa moottoriaan, täytyykö se tarkistuttaa lajiryhmällä ?
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #57 : 01.09.15 - klo: 13.31 »
Kiitos, kerrankin tyhjentävä esitys. Printtaan talteen... Yksi selvennys: Koska noita valmistajia on monta, ja valmistaja on brändännyt kullekin markkina-alueelle oman brändin, voiko suomalainen maahantuoja brändätä omaa moottoriaan, täytyykö se tarkistuttaa lajiryhmällä ?

Käy läpi AKK:n pienoisautoilun säännöt sekä FTT- ja maastosarjan sarjasäännöt liitteineen sekä vielä EFRA-säännöt. Näillä säännöillä ja niiden liitteillä säätimistä, moottoreista ja akuista meillä mennään.
Tosin meillä on vielä käytössä brittien nopeudensäädinlista.

Onhan oman moottorin brändääminen mahdollista ja sillä voi jopa meillä ajaa, mutta jos mennään EFRA:n alle niin sillä pitää olla EFRA hyväksyntä
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #58 : 01.09.15 - klo: 17.47 »
Tämän ymmärrän. En tosin vieläkään saanut listaa niistä käämeistä joita eri stanuluokissa käytetään ja säätimistä jotka ovat hyviä k.o. mootoreille, mutta tutkitaan.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« Vastaus #59 : 01.09.15 - klo: 18.09 »
Tämän ymmärrän. En tosin vieläkään saanut listaa niistä käämeistä joita eri stanuluokissa käytetään ja säätimistä jotka ovat hyviä k.o. mootoreille, mutta tutkitaan.
TSS-10, vain ja ainoastaan Muchmore säädin ja 21.5T muchmore moottori. 'Muchmore Fleta ZX 21.5T Brushless Motor Type-W Fixed Timing Version – FinTrack, valm. koodi: MR-FZX215WF' sekä 'ME-FLEK FLETA Euro Brushless ESC Black, 0-ennakkosäädin, tuotenumero ME-FLEK'
TSP-10 vain ja ainoastaan, 'ORCA 13.5t TX, 10° ennakolla, asteikon keskimerkissä, tuotenumero OTM135TX'
Näin 2016 kauden loppuu noissa kahdessa luokassa.

Eli TSP-10 luokassa sallittuja blinky säätimet jotka löytyy joko roar listalta tai lajiryhmän erilliseltä listalta (esim. säätimiä jotka ovat joskus olleet roar listalla mutta tippuneet sieltä saattaa lajiryhmän listalta löytyä).
« Viimeksi muokattu: 01.09.15 - klo: 22.47 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest