Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC10SC5M  (Luettu 61650 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Team Associated RC10SC5M
« : 01.06.15 - klo: 15.16 »
Tuollainen on sitten ilmestynyt! Näyttää hyvin pitkälti sellaiselta kuin odotinkin.

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1592-NEW_RC10SC5M_Team_Kit



Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #1 : 07.06.15 - klo: 09.51 »
Onhan tämän julkaisua spekuloitu pitkään, varsinkin kun Asso veti nelkkucorrin pois tuotannosta ja näyttää keskittyvän kisapuolella tuuppeihin.

Oletettavasti tämä on hyvinkin toimiva paketti suoraan kittisetupissa, jos vähänkään samalla teillä ollaan mitä B5M:n kanssa. Olisivat kyllä saaneet tehdä Factory-version suoraan, niin saisi ne tarvittavat aluosat yhdessä paketissa. Metallipohja on kyllä plussaa, niin ei tartte sitä muovipohjan rikkoutumista pelätä.

Amainin 309.99USD pre-order hinta on kyllä aika suolainen, varsinkin kun tuohon tulee ALV päälle ja dollarin kurssi on melkein 1:1 euron kanssa.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #2 : 04.09.15 - klo: 11.16 »
Kesäloman viimeinen päivä ja talvi jo mielessä.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #3 : 04.09.15 - klo: 16.18 »
Täällä kanssa ruvetaan kasamaan :wink:
Team Associated SC5M

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #4 : 29.10.15 - klo: 09.05 »
Video arvostelu SC5M rakentamisesta.

https://www.youtube.com/watch?v=A7IRp7vThpo
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #5 : 04.11.15 - klo: 20.07 »
Onnex toi englanti on niin hiton huonoa,et ei ymmärtäny olla ostamatta tätä härpätintä :cool:

Joo, tuli tuossa eilen kasattua auto ja ilman mitään kommervenkkejä toi sujui. Tietty ei tullu manuaalia avattua, ehkä se johtu sit siintä :wink:  Mutta täytyy sanoa että on ainakin tässä mallissa asso taas parantanut osien laatua entisestään. Aivan huippu herkät osat ilman mitään kikkailuja. Kasasin auton vähän omien mieltymysten mukaan parilla "bling"palikalla. Alumiiniset takahubit ja C-holderi messinkiä. Iskareihin eteen 2x1.5/ae35 ja taakse 2x1.6/ae30 rojut. Tänää sitten pääs testaamaan 2akun verran autoa. Ensi kertaa voin sanoa että nyt on löytynyt sellainen postilaatikko jolla voi ajella vaikka huvikseenkin. Toimii törkeen hienosti meidän liukkaalla sisäbaanalla, kierrosajat painui lähellä buggyn aikoja heti ensi vedolla. Nyt kun tuota vielä käy muutaman kerran hieromassa niin sc-kisat kutsuu varmasti :cool: Saa nähdä monta niitä sit ehtii ajaa :grin:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #6 : 04.11.15 - klo: 21.05 »
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #7 : 04.11.15 - klo: 23.41 »
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...

Iskunvaimentimet ovat kuitenkin laittaneet.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #8 : 05.11.15 - klo: 07.49 »
Olenko oikeassa että kyseisessä härpäkkeessä ei ole kallistuksenvaimentajia ollenkaan ?? Sellaisen oloiselta noitten muittenkin luokan vehkeiden meno näyttää. KYLLÄ, esikuvan mukaisilta kun noita Asson videoita on katsonut. Kun tarpeeksi kuski kanttaa niin pyllähtää laite ympäri.. Varsin hienoa  katsojista, mutta tuskin ihan optimaalista noin kisaamisen kannalta..   :)
Vähän niinkuin Rättisitikalla menis mukaan ratakisoihin...

Juu, kyllä sinne vakaaja taakse löytyy jos niin haluaa. Mutta rättisitikasta nää on kaukana :wink: Kuka tykkää tyttärestä kuka äidistä.... Voishan se olla näkemisen arvonen homma laittaa ratakasi auto lavangon crossirataa kiertämään :laugh: Siihen en ota kantaa miltä ne näyttäs (M8) kuninkuus luokan radalla :smiley:

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #9 : 16.12.15 - klo: 18.16 »
Tuli hommattua kyseinen laite ja seuraavaksi pitäis alkaa kasailemaan. Onko porukalla tullu jotakin osia vastaan jotka kannattaa päivittää heti alkuunsa? Nokialla oli ajatus osallistua ensimmäiseen corrikisaan, enkä laita pahakseni jos joku Nokian radalla ajanut laittaisi toimivaa setuppia linjoille.

Kiitokset jo etukäteen!

-Jussi-

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #10 : 16.12.15 - klo: 20.31 »
Team Associated SC5M

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #11 : 17.12.15 - klo: 23.10 »
Mikä pinjoni 7.5 koneen kaveriksi Nokian kokoluokan sisäradalle?

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #12 : 18.12.15 - klo: 05.52 »
Mikä pinjoni 7.5 koneen kaveriksi Nokian kokoluokan sisäradalle?

Aika rajulla koneella meinaat ajella :shocked: Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista. Eteen kannattaa hommata harmaa jousi(pykälää jäykempi kuin paketissa). Loistavan auton on kyllä asso tehnyt tästäkin, pystyy niin liukkaalla kuin matollakin kiusaamaan crossareita ja vielä hyvin pienillä muutoksilla :cool:

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #13 : 18.12.15 - klo: 06.22 »
Ite ajan Nokialla 7.5 koneella ja 19/81 kompolla. 18 tuntu aavistuksen lyhyeltä...
Etkä ihan välttämättä tarvi harmaata jousta eteen, kiertää neulansilmät notkeemmin valkosella orkkisjousella. Harmaa jousi hieman helpottaa ajoa mutta on hitaampi...
Mutta kai se on vähä mieltymys asia, toinen tykkää harmaasta ja toinen valkosesta   :wink:

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #14 : 18.12.15 - klo: 07.22 »
Kiitokset vinkistä! 19 siis kiinni ja harmaata jousta pakkiin.. :azn:

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #15 : 18.12.15 - klo: 10.47 »
Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista.

Ehkä mielummin 21/87?  :tongue: ...tässä mitään stanua ajeta...

Mulla on itsellä 19/84, 8,5T koneella. Vakiospurri on se 84-hampainen.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #16 : 18.12.15 - klo: 12.44 »
Jollain 19/81, 21/78 lähtisin kokeilee. Siintä sitten säätämään jos tarvista.

Ehkä mielummin 21/87?  :tongue: ...tässä mitään stanua ajeta...

Mulla on itsellä 19/84, 8,5T koneella. Vakiospurri on se 84-hampainen.

8.5T koneella mennään täälläkin ja välitys on spurrin ja pinjonin osalta  tällä hetkellä 78/21. Tämä välitys nyt kiinni mattoradalla ja jollain boxilla :tongue:  Tuo 84 spurri kun ei mahdu tällä hetkellä paikalleen :wink:

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #17 : 18.12.15 - klo: 13.54 »
Aaavikko välit ukoilla :grin:
16/84  SP8,5T mylly,  5min ja jäähylle :angry:
Team Associated SC5M

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #18 : 18.12.15 - klo: 17.36 »
Kun tässä nyt alettiin vertailemaan kokoja, omassa assossa 24/84 ja 9.5T. Ei lämpöongelmia ja ainakin tuolla koneella ei auto kiihdy tarpeeksi 18-20 piikkisellä pinionilla. Samalla välityksellä ajettu muutama akullinen Nokialla hurua ja talven eka kisa Turussa.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #19 : 19.12.15 - klo: 22.13 »
Samat ongelmat kun sc10.2 kanssa. Koritolpat :angry:
täytynee vissiin väsätä joku sydeemi :grin:
Team Associated SC5M

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #20 : 26.12.15 - klo: 18.02 »
hyvin meni auto kasaan ja herkkyyskin löytyi ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita. Tänään pääsi autoa jo pari akullista kokeilemaan ja yllättävän hyvä ja tasapainoinen ajettava. Hiukan on sellanen laiskan pulskee
Kääntymään, mutta sekin varmasti korjaantuu kun saa renkaat toiminta-alueelle yms pikku viilaukset kuntoon.
Vertailupohjaa muihin sc autoihin ei ole, mutta kylmiltään hauska ja helppo auto ajella.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #21 : 27.12.15 - klo: 12.57 »
Nyt ilmenny ongelmia korien kanssa.
JC Nissan ja Ford f-250 ei käy. Takaa ei saa kiinni :angry:
Team Associated SC5M

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #22 : 28.12.15 - klo: 21.59 »
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #23 : 31.12.15 - klo: 20.58 »
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊

Itselleni vastaten ja muille infoksi. RCM:stä saa ainakin ensivaikutelman perusteella hyviä Schumin uusia sc-vanteita mustana ja valkoisena +3 offsetilla. Nyt kun schumilta saa myös vanteet sc autoon, ei valmiiksi liimattu pinnikään ole varmaan kaukana tuotannosta.. 😎

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #24 : 06.02.16 - klo: 12.34 »
Onko kukaan hakenu bunkkeriin toimivaa lähtösetuppia?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #25 : 06.02.16 - klo: 20.02 »
Onko kukaan hakenu bunkkeriin toimivaa lähtösetuppia?

Vähänlaisesti on Asson correja bunkkerissa nähty. Ohessa varmaankin ainakin suuntaa-antavaa setuppia.

https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC10SC5M/setup_sheets/SC5M_2015_Cavalieri_ROAR.pdf

Ulosjoustoa on jouduttu rajoittamaan sekä nelkuissa, että tuupeissa melko reilusti. Jos vaakaaja löytyy niin kiinni ehdottomasti.

AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa rxv89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #26 : 11.02.16 - klo: 18.04 »
Onko Nokialle hyvää setuppia tähän autoon?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #27 : 11.02.16 - klo: 19.19 »
Onko Nokialle hyvää setuppia tähän autoon?

Voisin huomenna ottaa ylös ja laittaa linjoille toimivan setupin.

Poissa rxv89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #28 : 12.02.16 - klo: 04.38 »
Kiitoksia 😊

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #29 : 01.03.16 - klo: 08.09 »
Moi!
Laitetaampa tännekkin tuo EOS matto setup.(setup löytyy myös facesta Team Associated Finland) Autoa tuli säädettyä koko päivä ja tuohon setuppiin se sitten jäi. Vielä siinä viilattavaa on......  Mutta mukava tuolla oli kunnon pidolla päästellä :cool:

https://www.dropbox.com/s/nfzhyw69huutjjn/SC%20Winter%20Cup%20Helsinki%20%20EOS%20Carbet%20RC10SC5M.pdf?dl=0