Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC10SC5M  (Luettu 61179 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #60 : 09.12.17 - klo: 09.07 »
Itse taistelen saman probleeman parissa, eli eikös nämä korjaa tuon pienen offsetin vanteen.
http://fi.eurorc.com/product/14770/team-associated-b5b6-clamping-wheel-hex---70mm
On siis itsellä mm. DeRacingin väärän offsetin vanteita niin tulee todella kapea auto.


Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #61 : 09.12.17 - klo: 10.56 »
Pelkkää silmänkoristetta. Alkuperäiset kuluneet hexit 8mm
Team Associated SC5M

Poissa leppis2001

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #62 : 11.12.17 - klo: 19.21 »
Tuli tilattua tämmönen sitten. Saapa nähdä osaako tämmösellä ajella 10v tauon jälkeen, edelliset autot ollu 1/8 polttiksia. Joululomilla pääsee varmaan koittaan ekan kerran kuhan saa kaikki osat kotio ja läjään auton.
SC5M

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #63 : 11.12.17 - klo: 19.53 »
Tuli tilattua tämmönen sitten. Saapa nähdä osaako tämmösellä ajella 10v tauon jälkeen, edelliset autot ollu 1/8 polttiksia. Joululomilla pääsee varmaan koittaan ekan kerran kuhan saa kaikki osat kotio ja läjään auton.

Sama peli meni Turussa lauantaina todella siististi suoraan pakettisetupilla.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #64 : 11.12.17 - klo: 20.25 »
Pakettisetuppi oli ekalla ajokerralla kyllä hyvä - en vaan osannut oikein pallodiffiä säätää niin se meni rahisevaksi kerrasta. Sitten toinen treenikerta oli 3000cst öljyillä ratasdiffillä, vähän turhan herkästi heitti perää. Ja nyt Turussa sitten 30000cst öljyt, mikä oli kyllä liian jäykkä, auto puski todella paljon kurveissa. Kasailin pallodiffin nyt uusiksi halpisteräspalloilla ja manuaalia paremmilla ohjeilla, joten josko tuurilla sen ekan kerran helppo ajettavuus löytyisi taas seuraavalla ajokerralla. Pitäis tuohon jotkut sopivat öljyt keksiä ratasdiffiinkin että voi sitäkin vielä kokeilla, mietin josko joko 5k tai 7k.

Iskarithan on myös löysillä öljyillä (32.5 / 27.5), mutta toisaalta kyllä aika hyvin on silti toiminut kun on ollut taka-sway bar asennettuna. Nelkussa puolestaan vaikutti samat öljyt liian löysältä Turussa, hakkasi pikkuhypyistäkin pohja lattiaan ja matolla kääntäessä oli helposti katollaan.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #65 : 11.12.17 - klo: 20.43 »
Kuuladiffin saa tehdä kisapäivän aikana vähintään kerran uusiksi SC-autossa, tekee sen miten ja millä ohjeilla hyvänsä.. Autossa on paljon muitakin ominaisuuksiin vaikuttavia säätökohteita, eikä siksi kannata kokeilematta julistaa foorumilla jotakin varsin toimivaa toimimattomaksi. Oliko sulla ne neuvotut kaksi ratasta sen 30kilosen öljyn kaverina? Jos ei niin neljällä rattaalla varmasti onkin liian jäykkä. 30000 öljyllä ei ole minkäänlaisia vaikeuksia saada auto kääntymään vähintään tarpeeksi jos setuppi muuten on kunnossa. SC-tuuppi pitää kallistua että se toimii ja silloin liian kevyt öljy purkaa vedon mutkassa keventyvästä sisärenkaasta ja menosta tulee kulmikasta ja nyökkivää.. Vielä kerran, 30kilonen öljy, kaksi ratasta diffissä ja kolmerattainen boxi niin ei tarvi arvailla vaan varmasti toimii riittävän hyvin kaikilla liukaspintaisilla sisäradoilla Suomessa.. Ota se vakaaja pois, sitä ei tarvi. Öljyt on ihan ok alueelka ja jousiksi eteen harmaa ja taakse valkonen. Noilla eväillä on kivijalka jo lähellä ja loput kuski ja ratakohtaiset on helppo itse etsiä linkkejä muuttamalla.. Niin ja aurausta kanssa pienemmäksi kuin ulkoradoilla.
« Viimeksi muokattu: 11.12.17 - klo: 20.58 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #66 : 11.12.17 - klo: 21.43 »
Se kolmirattainen boksi puuttuu, kun ei ainakaan tällä hetkellä ole budjettia sitä ostaa. Kaksi diffiratasta otin neuvon mukaisesti pois. Ensin meinasin jättää sisään kestävyyden kannalta, mutta tuumasin sitten että varmasti liian tuhti sen kanssa. Mutta oli sitten ilmankin. Tosin nyt kun tässä tuota taas availin, niin rupesin katselemaan että onkohan tuossa öljyssä mitä laitoin jotain mätää. Oli vanha käytetyn auton mukana tullut purkki, ja 30k-etiketistä huolimatta vaikuttaa koostumuksensa puolesta olevan enemmänkin samaa luokkaa tuon uudemman 50k-purkin kanssa minkä tässä hiljattain ostin. No, jos hommais uudemman 30k-öljyn ja kattois vielä sillä.

Huomioitava tosin että meikäläinen on tottunut ajamaan pirun löysillä diffeillä noin yleisesti. SC10 RS:n black grease-ratasdiffihän on öljymittapuulla tosi löysä (jostain luin että vastais ehkä 1000-2000cst öljyjä?) enkä sitä ole kertaakaan aukonut, joten voi ne rasvatkin olla jo aika entiset. B5M:llä lähes koko kesän ja sen puoleen tuolla SCTE:lläkin etu- ja takadiffin osalta jonkun aikaa ajelin välillä tyytyväisesti käytännössä ilman diffiöljyjä kun en ollut edes tajunnut että ne oli valunut pihalle... :roll: Taidan olla sikäli aika toivoton tapaus tän lajin suhteen.

Pallodiffistä sen verran, että vaikka se rahisemaan rupesi, niin ajotuntuma oli erittäin hyvä koko 3-4 tunnin ajan mitä sillä silloin ajoin, ja kisapäivänä sitä ajoa taas ei tule kuin se tunti. Joten mun "säätöimmuniteetilla" eiköhän tuo menis vähintään sen yhden kisaviikonlopun harjoituksineen (ellei nuo uudet teräskuulat ole ihan susia kestävyydeltään). Mutta kunhan taas radalle pääsee niin mukaan tulee SC5M näillä molemmilla diffeillä ja huvikseen verrokiksi vielä tuo SC10 kun en sillä ole sisällä 2015 kevään jälkeen ajanut, katsoo sitten miten siinä käy.

Joka tapauksessa ainahan nuo säädöt on osittain ajotyylistä ja mieltymyksistä riippuvaisia, ja toisaalta kaltaiseni aloitteleva hidas kuski kokee muutokset eri tavalla kuin kokenut nopea kuski. En siis mitenkään tarkoita haukkua annettuja neuvoja, tai esimerkiksi sanoa etteikö muiden kannattaisi itse kokeilla jotain.

Poissa leppis2001

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #67 : 15.12.17 - klo: 04.25 »
Kylläpä huonoo säkää tossa kun kasannu autoo tässä niin pussukasta suoraan neitseellinen yks turnbuckle ihan käppyräinen..

Nyt perjantaina pitäis postista tulla se RPM etupuskuri siihen, joulukalenterialesta noukittu.

Aika läjä tota roinaa täs olkkarin lattialla  :grin:
SC5M

Poissa leppis2001

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #68 : 06.01.18 - klo: 21.42 »
Meni tuosta kuuladiffistä se ratas rikki, keskiosa irtos kehästä ja veto lakkas. Olinkohan kiristäny sen ruuvin liian piukkaan kun tolleen teki vai mikähän siinä? Muuten kyllä jakso puoli akullista kulkee pihalla ihan ok.
SC5M

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #69 : 13.01.18 - klo: 20.02 »
Kylläpä "toimi" mun SC5M tosiaan ihan miten sattuu Äänekosken kisassa. Ensin slipperiongelmaksi luulemani juttu osoittautuikin nopariongelmaksi, ja sitten varanopari toimi vielä huonommin vaikka aiemmin on toiminut normaalisti kun on viimeksi käytetty. Enkä sitten saanut aikaiseksi vaihdettua sitä alkuperäistä takaisin jostain syystä *naamapalmu* Olis tarttenut olla SC10:n RTR-sähköt mukana kun eivät ole missään autossa just nyt kiinni, mutta hölmönä luulin että yks varanopari riittää :shocked:

Mutta sähköongelman lisäksi auto tykkäs sekä puskea että heittää perää satunnaisesti. Luulis vaan että joko tai. Ja tuo perän heittäminenkin alkoi vasta puolessa välissä päivää, vaikken mitään asetuksia muuttanut. Oli kyllä melko hirveä ajaa, enkä ymmärrä miksi. Eli ois kai tarttenut olla se koko SC10 mukana, sen puoleen :angry:

Nyt en sitten tiedä mitä nopariakaan tässä pitäis kiinni, ehkä se tuo RTR-Reedy toistaiseksi oltava kun oireilleiden ja tuon ohella ainoat jotka ei ole käytössä on 60A värkki jota on tarkoitus touring-puolella käyttää ja sitten pikku-Traxxasiin tarkoitettu 30A. Ellen sitten anasta SC10:n nykyistä noparia taas.

Harmi kun en hoksannut EuroRC:n Hobbywing-alepäivästä napata XeRun V2.1:tä, ei ois jääny paha hinta silloin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.18 - klo: 20.19 kirjoittanut tvih »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #70 : 14.01.18 - klo: 11.03 »
Näin yön yli mietittynä taidan kyllä laittaa tuon perän heittelyn kuitenkin nopariongelman piikkiin, koska tuo varanoparin ongelmakin oli juurikin kaasuun liittyvä eikä sitä muukaan kunnolla selitä - ja ei tainnut sillä ekalla noparilla ainakaan samalla tavalla heitellä. Kääntyvyys ja pito mutkissa silti melkoisesti nopeampia kuskeja jäljessä, eikä tuo MX-V:n "lyhyt jarru" kyllä sekään asiaa auta kun meinaa tulla liikaa sitä jarrua helposti jos sillä yrittää pitoa mutkassa lisätä. Kärkiautoja katsellessa ois hyvin voinut luulla nelivetoja katselevansa. Nelivetoauto sentään itselläkin toimi mainiosti vaikka iskariratkaisu olikin vähän omanlaisensa, siinä puuttui vaan ajotaito. Tuupissa oli jatkuvaa tappelua noita ongelmia vastaan, jäi itse kilpa-ajo kovin vähälle.

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #71 : 15.05.18 - klo: 23.46 »
Onko joku muu laiska auton säätäjä ajanut SC5M:llä ulkona ratasdiffillä? Mennäänkö kahdella vai neljällä rattaalla ja miten löysät öljyt? Nyt ei ehdi enää itse testaamaan ennen kisoja.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #72 : 20.05.18 - klo: 12.06 »
Jäin itsekin diffikysymyksiä taas miettimään Toivakan jälkeen. Pallodiffi oli hyvä ajaa sen hetken minkä se kesti ennen kuin alkoi kuulostamaan pyykinpesukoneessa olevilta kiviltä - tipahti toisessa harjoituksessa melkein 5s keskikierrosaika ekaan nähden kun se diffi lahosi. Taidan luovuttaa kyllä sen osalta. Ratasdiffistä en nyt sitten ole varma mitä sille tekis. No, mulla tietysti SC10 kyseessä kun SC5M on jätetty sisäsetuppiin, mutta eiköhän noi aika samanlaisella diffisetupilla mene. Mulla oli neljä ratasta ja 5k öljyt, ja kyllä se tuppas juipertamaan turhan herkästi kun yritti kiihdyttää, pääsuorallakin lähti lapasesta useamman kerran. Epäilyttää vaan paksuntaakaan, ettei sitten ihan puskemiseksi menisi liukkailla radoilla.

Tekis kyllä mieli verrokiksi tuota SC5M:ääkin ulkona kokeilla, mutta sitä siivoamisen määrää sitten taas pelkän kertatestin vuoksi... ja jos ei muuten ole tarvetta SC6.1:lle niin kelpais kyllä se helppo diffiin käsiksi pääseminen, sekä SC10:ssä että SC5M:ssä turhan monen ruuvin takana. Ei hirveästi innosta niitä erilaisia öljyjä ym. testailemaan!

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #73 : 21.05.18 - klo: 14.25 »
Onko joku muu laiska auton säätäjä ajanut SC5M:llä ulkona ratasdiffillä? Mennäänkö kahdella vai neljällä rattaalla ja miten löysät öljyt? Nyt ei ehdi enää itse testaamaan ennen kisoja.

Ei ole Asson diffistä suoranaisesti kokemusta, mutta Losin "pystyrattaiden" kanssa tehdassetup on 30k ja samoin 22-4 2.0 kanssa olen käyttänyt diffiöljyissä (40-60k) lähinnä 10-kerrointa vrt kartiorattaalliset diffit joten 30k Losissa -> 3k perinteisessä diffissä. Tämä siis johtuu siitä kun Losissa hampaiden välit ovat väljemmät joten vaatii vahvempaa öljyä jotta saavutetaan sama vastustus vrt. kartiorattaat.
Toki mun kaasusormella on aina pitänyt olla riittävän notkea diffi ettei "lukkoperä" ala heti kirjoittamaan joten voi olla alakantissa muihin Krossikonkareihin nähden.
AE/Destiny/TLR

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #74 : 21.05.18 - klo: 18.12 »
Näköjään tuosta omasta diffista oli taas vuotanu suurin osa öljyistä pihalle. Vähän vaikea sen pohjalta sitten tehdä säätöjä, joten tungin sinne vaan rasvaa niin eipähän vuoda. Miettii sitten tarkemmin jos ihan ajokelvottomalta tuntuu. Black greaseahan se SC10RS-manuaali sinne neuvoo ja orkkisrasvoilla ajoinkin tähän kevääseen saakka, mutta nyt laitoin toisenlaista testiin. Jos jaksais ni vois tietysti ottaa B5M:n ratasdiffin ulos ja testata sitäkin tässä, olettaen että siellä on vielä 3k-öljyt tallella.

Poissa JuTa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #75 : 23.07.18 - klo: 19.55 »
Moi
Onko jollakin näköhavaintoa siitä mistä löytyis ratasdiffi kyseiseen värkkiin?
Rapakon takana yhdessä liikkeessä näyttäis olevan  2 kpl jäljellä. Euroopasta en ihan äkkiseltäni löytänyt mistään.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10SC5M
« Vastaus #76 : 23.07.18 - klo: 21.12 »
Katsele myös sitä SC10-diffiä, eli osanumero 9827. On huomattavasti edullisempi ja ajaa saman asian. Saatavuus voi toki sillekkin olla vaihteleva.