Kirjoittaja Aihe: nerudan Axial Yeti XL kit  (Luettu 22418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
nerudan Axial Yeti XL kit
« : 16.06.15 - klo: 21.10 »
Aloitellaanpas tänne jonkinlainen topikki tuosta tällä viikolla saapuneesta Axial Yeti XL kitistä. Yeti XL RTR:n saapuessa markkinoille olin jo sitä mieltä, että tuon auton tulen jossain vaiheessa hankkimaan. Nyt kun kitti ilmestyi markkinoille kuume nousi entistä korkeammaksi. En tiedä mikä tässä autossa vetää puoleensa, ilmeisesti tuo jäykkä taka-akseli ;) Tai ehkä se on koko, omaan silmään näyttävä ulkonäkö..

Itse olen rakentanut aiemmin yhden auton, joka oli sekoitus Wraithia ja SCX10. Olen siis kittien suhteen aloittelija, mutta ohjeita seuraamalla tämäkin auto onnistunee hienosti. Yritän laittaa tänne kokemuksia ja ajatuksia auton rakentelusta kuvineen.

Topikkiin voi kommentoida itse tästä autosta tai Yeti XL:sta yleensä. Tähän mennessä olen pyöräyttänyt kumit vanteille, joten aika alkutekijöissä ollaan. Ai niin, vanteella ja renkaalla painoa n. 430g.. Ja kuvassa vertailu siis Axial Wraithin 2.2" vanne/rengas -yhdistelmään.

Ensimmäiset ajatukset paketin aukaisun jälkeen. Auto on iso, pakkaukset on Axial -tyyliin merkitty hyvin, mutta ikävä Axialin ratkaisu on monet erikokoiset ruuvit. Löytyy esim. 15mm, 18mm, 20mm... Näiden valinta oikeassa kohdassa voi aiheuttaa välillä päänvaivaa. Ohjeissa on kuitenkin joka sivulla mallikuvat tarvittavista ruuveista, joten se helpottaa vähän työtä.

Korin kanssa positiivinen yllätys oli se, että lexaniset koripaneelit oli valmiiksi leikatut ja niissä oli valmiiksi reiät asentamista varten. Ei siis päänvaivaa niiden leikkaamisen kanssa.



Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #1 : 16.06.15 - klo: 21.43 »
Wraithin kanssa huomasin, että yksi tärkeä osa kitin kanssa on kunnolliset työkalut. Pienimmistä Wraithin ruuveista tuli "nyplättyä" kannat pilalle halppiskuusiokoloilla, joten päätin hommata vähän lisää työkaluja. Katsotaan saadaanko näiden välillä eroja :D



Vasemmalla siis 1,5 koossa olevat Wera ja Arrowmax (jälkimmäinen "RC-käyttöön" eurorc:lta). Seuraavaksi 2,0 koossa Wera, Tengtools ja Bondhus. 2,5 koossa jälleen Tengtools ja sitten halppis Wisentti sekä viimeisessä kuvassa 3,0 koossa myös Wisentti. Koot 1,5 ja 2,0 ehkä tässä tapauksessa ne tärkeimmät. Suuremmat koot onnistuu hieman huonommallakin avaimella. Tengtoolsissa pidempi pää on pallokantainen, joten näillä saa hieman kulmastakin esikiristettyä.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #2 : 17.06.15 - klo: 11.38 »
Katos, sie kerkesit tuon jo ostaa :azn:
Mistä tilasit ja mitkä sähköt meinasit laittaa autoon?

Nautinnollisia kokoamis hetkiä :wink:

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #3 : 17.06.15 - klo: 12.09 »
Tamicolta Saksasta. Oli 1 kpl varastossa, joten tuli viikossa minulle. Sähköt hieman auki, voi olla että lainaan alkuun Madista noparin+motin. Ohjain, vastari ja servo vielä hankkimatta.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #4 : 17.06.15 - klo: 14.51 »

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #5 : 17.06.15 - klo: 15.00 »
Aloittelen lähipäivinä rakentamisen. Loma alkaa viikon päästä, sitten on paremmin aikaa. Kyllä noita hop-up osia on tullut jo katseltua, mutta katsotaan ensin miten auto kestää / mitä menee helpoiten rikki..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #6 : 17.06.15 - klo: 16.13 »
Wraithin kanssa huomasin, että yksi tärkeä osa kitin kanssa on kunnolliset työkalut. Pienimmistä Wraithin ruuveista tuli "nyplättyä" kannat pilalle halppiskuusiokoloilla, joten päätin hommata vähän lisää työkaluja. Katsotaan saadaanko näiden välillä eroja :D

Vasemmalla siis 1,5 koossa olevat Wera ja Arrowmax (jälkimmäinen "RC-käyttöön" eurorc:lta). Seuraavaksi 2,0 koossa Wera, Tengtools ja Bondhus. 2,5 koossa jälleen Tengtools ja sitten halppis Wisentti sekä viimeisessä kuvassa 3,0 koossa myös Wisentti. Koot 1,5 ja 2,0 ehkä tässä tapauksessa ne tärkeimmät. Suuremmat koot onnistuu hieman huonommallakin avaimella. Tengtoolsissa pidempi pää on pallokantainen, joten näillä saa hieman kulmastakin esikiristettyä.

paremmin toimii Boschin sähköväännin ja vaihtoterät
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #7 : 17.06.15 - klo: 21.50 »
Hienoa neruda !! Loistava valinta  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #8 : 18.06.15 - klo: 19.25 »
Pussien merkintää, jos jotain nyt tämä osa kiinnostaa. Aika selkeästi löytyy tavarat näiden avulla. Toki esim. iskareiden kohdalla käskettiin avata pussi G, mutta muoviosia löytyi sitten pusseista 1, 2 ja 3. Eli logiikka ei toimi tässä kohtaa.



Ensimmäiseksi hyppäsin sivulle 36 ja aloitin projektin putkirungon kasaamisesta. Halusin nähdä, että miten iso tästä autosta tulee :) Ensimmäinen pussi, tarkemmin ruuvipussi auki, ja kas.. Ruuveja puuttuu. Voi löytyä toki jostain muusta pussista, mutta ei kyllä antanut kovin hyvää kuvaa ensimmäisen pussin perusteella. No, onneksi löytyy vararuuveja omasta takaa.

Joka tapauksessa, putkirungosta kuva:



Ja toinen:



Seuraavaksi sitten kävinkin iskareiden kimppuun eli en mene missään järjestyksessä tuota ohjetta. Iskarit ovat kyllä melko vaikuttavan näköiset, kun aiemmat kokemukset rajoittuvat Mad Force Kruiserin sekä Wraithin muovi-iskareihin. Ohjeen mukaan taka- ja etuiskareihin tulee eri paksuiset öljyt sekä eri jäykkyyksiset jouset. Iskarin "piggy back" ei ole toimiva, ainostaan koriste. (Ja kuva näköjään väärinpäin, mutta ei anneta sen haitata)



Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #9 : 19.06.15 - klo: 09.43 »
Etudiffin sisältö, ei mitään kummallista. Tuplarattaat löytyy, toisin kuin esim. Mad Forcesta vakiona. Laitoin paketissa tulleet diffiöljyt, vaikka ulkomaisilla foorumeilla on jotkut kertoneet laittaneensa reilusti jäykempää öljyä. Mennään nyt noilla ja katsotaan vaihtotarve myöhemmin.



Etudiffin osia lisää.



Etudiffi koteloineen, iskaritolppa ja etukardaani. Iskaritolppa muovia, mutta tuntuisi olevan melkoisen järeää tekoa. Uskoisin siis kestävän ihan hyvin. Tähän löytyy kyllä jo jos jonkinmoista aluosaa, joten katsotaan missä vaiheessa mopo karkaa.

Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #10 : 19.06.15 - klo: 14.12 »
Takakardaani, suht järeää tekoa. Toki muovia tuo putki, mutta paksua sellaista.



Takavetarit.



Etuvetarit.



Taka-akseli.



Taka-akseli verrattuna Wraithin taka-akseliin. Wraithin akseli on suht leveän oloinen ollut aiemmin, nyt tuntuu melko vaatimattoman kokoiselta :D



Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #11 : 20.06.15 - klo: 12.47 »
Yksi harvoista metallisista osista eli voisiko tätä kutsua nyt pohjapanssariksi.



Taka-akseli ja etupääkin alkaa pikku hiljaa hahmottumaan.



Sitten tulikin tämän projektin ensimmäinen kohta, joka alkoi nostattamaan v-käyrää. Etuakseliston kiinnittäminen itse runkoon. Ruuveja tuohon kiinnittämiseen tarvitaan muistaakseni 10-15 kappaletta. Kyllä se pienellä sovittamisella sitten istui paikalleen.



Sitten seuraavaksi takakehikon kasaaminen. Tähän tuli kiinni myös kallistuksenvakaaja. Itse tanko on metallia, mutta muuten tuo vakaaja onkin muovia. Hieman halvan oloinen ratkaisu. No, tähänkin on saatavilla "hop-uppeja" mikäli tarve tulee.



Ohjauksen komponenteista  ei tullutkaan sitten otettua kuvia. Rakenne suht simppeli, mutta tässä kohtaa muovin käyttäminen on minusta hieman erikoinen ratkaisu. Näihin onkin ulkomailla vaihdettu melko ahkeraan alumiinisia osia tilalle. Nyt tuolla ohjauksessa on hieman turhaa "väljyyttä". Servosaverin alle ovat ulkomailla laittaneet 2mm prikan, kun tuo saveri kuulemma on vakiona liian löysä. Itse jätin nyt tuon prikan kuitenkin asentamatta. Menen siis ohjekirjan mukaan, testailen ja teen tarvittavat muutokset.

Maalausteemaakin miettinyt. Toisaalta tuon rungon+vanteiden mustanpuhuvuus houkuttelisi maalaamaan myös paneelit mustalla. Toinen vaihtoehto olisi tehdä sellaiset paneelit, jotka istuisivat putkirungon sisäpuolelle ja nämä maalaisi sitten mattamustalla. Voi kuitenkin olla, että maalaan jonkun kaksi- tai kolmiväri teeman tuohon. Mitäs mieltä yleisö on?
« Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo: 12.54 kirjoittanut neruda »
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #12 : 20.06.15 - klo: 17.55 »
Näköjään tämän kitin kirjoittamiseen ei mene kovinkaan paljoa aikaa. Nyt alkaa olla siinä mallissa, että seuraavaksi tarvittaisiin servo ja vastari sekä maalit.

Muutama kuva taas vaihteeksi. Yleiskuvaa rungosta:



Tarkempaa kuvaa taka-akselin nelilinkkien kiinnityksestä sekä iskareiden ja vakaajan kiinnityksestä.



Ja muutama tarkempi kuva etupään rakenteesta:





Vaihdelaatikkoa:



Vaihteisto, motti ja nopari:



Moottorin johdot hieman turhan lyhyet ja kankeat. Nuo ei välttämättä riitä viemään noparia sille suunniteltuun paikkaan. No, autosta löytyi toinen kohta johon nopari istuu näppärästi, joten tutkitaan myöhemmin tarkemmin.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #13 : 20.06.15 - klo: 18.20 »
Hyvää mallia autoa kasaantuu...
Ittee mietityttää tuo auton "päärungon" muovinen rakenne..
Kestää kait se kun tuosta on rakennettu ja mitä videoita kattoo, jossa auto lentää metrien korkeuteen ja sieltä tulee alas ja meno jatkuu.
Silti 500€ on kova hinta tuosta kitistä, saa nähä tuleeko tuota ostettua, vaikka tekisi mieli kovasti ostaa.
Oletko miettinyt muita rengas vaihtoehtoja tuohon, kuin tuon mitä tuli paketissa?
Jos rengas painaa 450g ja se X 4 = melkein 2000g, niin minusta tuo on aika hveteisti painoa jo renkailla.
Syö tehokkaasti voimaa ja syö voimansiirtoa.
Mutta auto on toki iso, joten siihen ei ihan pienet renkaat istu.
Mutta esim 1/8 truggyn renkaat tai prolinen badlandsit voisi olla toimivat kumit.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #14 : 20.06.15 - klo: 18.50 »
Tuo päärungon muovisuus itsekin mietitytti. Runko on kuitenkin melko tukevan oloinen. Pohjassa on tuollaista "kennokuviota" ja kiinteät akkukotelot sivuissa tuovat entisestään tukevuutta. Jos tuo jostain ratkeaa, niin tuosta "etukelkan" ja päärungon välistä. Mutta siitähän ne kaikki taitaa hajota, jos hajoaa.



Toki olisin itsekin odottanut tuon hintaiselle paketille enemmän aluosaa jne, mutta toisaalta muovi on halpaa korjata :D Toisaalta, en tiedä mihin tuota autoa hintansa puolesta oikein vertaisi? Wraith kit on jotain 350-400€ välistä ja ei siinä sen enempää metallia ole, päin vastoin muovi-iskarit jne. Eli on tuo kokoisekseen ihan siedettävän hintainen. Ja mikä parasta, tuo kulkee hieman vastavirtaan nykytrendeissä. Itse olen aina pitänyt hieman erikoisemmista ratkaisuista. Ja autohan on omaan silmään erittäin näyttävän näköinen, joka on aina iso plussa!

Renkaiden painoa toki mietin, mutta on ne muutkin isot renkaat melko painavia. En sitten tiedä esim. minkä painoiset vaikka tuollaiset Badlansit ovat ja mitä ne ovat halkaisijaltaan? En mielelläni ainakaan pienempiä renkaita tähän laittaisi. Jos säästökuurille painon suhteen haluaa lähteä, niin ensimmäiseksi tuo varapyörä pois kyydistä :D Toisaalta veikkaan, että tuo varapyörä on ihan hyvä olla painona tuolla perässä. Yeti XL RTR hyppäsi nimittäin hieman nokkapainoisesti, joten tuo saattaa tasapainottaa autoa. Myös perän pomppinen voi olla tässä pienempää suuremman peräpainon takia.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #15 : 20.06.15 - klo: 19.12 »
Eipä tuo pohjan muovisuus ole mikään ongelma,jos vaan muovinlaatu on kohillaan.onhan bajaankin olemassa muovirunko joka näköjään kestää tosihyvin.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #16 : 21.06.15 - klo: 17.18 »
Hieman maalailua suoritettu. En viitsinyt ostaa näitä osia varten erikseen maaleja, joten vedin nämä varastossa olleilla Mastonin tuotteilla. Uskoisin, että noissa osissa kuitenkin pysyy ihan tarpeeksi hyvin. Korin paneelit vedän tottakai kunnon lexan-maaleilla.



Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #17 : 23.06.15 - klo: 11.45 »
Hyvältä kyllä näyttää  :wink: tuliks tossa metallispurri vakiona messissä ?

Aina hauskan näköistä kun noi ukkelit ui jossain mustassa liejussa  :laugh:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #18 : 23.06.15 - klo: 11.52 »
Joo metallispurrilla tuli. Kaikki rattaat valmiiksi metallisia.

Samaa itsekin naureskelin noiden ukkojen kohdalla, iso öljyvuoto :)
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #19 : 23.06.15 - klo: 13.51 »
Kyllähän tehokkaan auton pitää öljyä kuluttaa  :cool:

Mutta aika pirun hyvä kun kaikki rattaat on metallisia. Ei tainnut olla diffit kuitenkaan spiraalirattailla vaan suorat hampaat, eiks näin ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #20 : 23.06.15 - klo: 19.56 »
Kyllähän tehokkaan auton pitää öljyä kuluttaa  :cool:

Mutta aika pirun hyvä kun kaikki rattaat on metallisia. Ei tainnut olla diffit kuitenkaan spiraalirattailla vaan suorat hampaat, eiks näin ?

Suaraa suaraa o rattaat juu
http://i.imgur.com/sYxQszEl.jpg

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #21 : 24.06.15 - klo: 18.51 »


Näköjään muutama koiran karva eksynyt korin pinnalle :D Maalauksen kanssa kävi muutama "ylivuoto", mutta tuskin tuo koppa kovin pitkään nättinä muutenkaan pysyy..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #22 : 26.06.15 - klo: 18.42 »


offtopiccina.. Wroncholle pitäisi keksiä madallusta. Näköjään SCX10:n ja Wraithin yhdistäminen jättää auton "hieman" korkeaksi :D
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #23 : 06.07.15 - klo: 15.05 »
Nyt meni tilaukseen viimeiset tähän projektiin tarvittavat osat eli servo, vastari ja ohjain. Servoksi valikoitui Savöx SW-1210SG, 20kg vääntävä servo. Saa nähdä riittääkö tuo 20kg tämän auton kanssa, on se ainakin tehokkaampi kuin RTR-version vakioservo, joka on ymmärtääkseni vain 10kg vääntävä. Jos tuo ei riitä, niin siirrän sen tuohon Wronchoon ja tilaan XL:aan järeämmän.

Ohjaimeksi tulee Sanwan MX-V, ilmeisen hyvä ohjain ja hinta kuitenkin ihan kohtuullinen. Nyt vain odotellaan pakettia saapuvaksi, joten saattaa olla, että tällä viikolla pääsee testaamaan!
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #24 : 07.07.15 - klo: 21.53 »
Ensitestit takana. Voimaa tuntuu olevan 4s ihan kivasti ja mikä mukavinta, meno oli erittäin vakaata hiekkatietestissä. Pari pikku ongelmaakin ilmeni, renkaiden liimaus oli liian heikko sekä pinjonin ruuvilukite ei pitänyt. Veto loppui yhtäkkiä kesken, luulin jo, että lähti spurrista hampaat.. Sitäkin on tullut vastaan ulkomailla. Ilmeisesti syitä löytyy pari. Ensinnäkin moottorin kiinnike pääsee löystymään, jolloin hampaat lähtee irti. Toinen ongelma onkin sitten spurrin akselissa. Näitä on ollut joissain kiteissä valmiiksi kieroina. Tässä omassakin on pientä "vippaamista" tuossa spurrilla, joten pitääpä tutkia hieman tarkemmin.

Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #25 : 08.07.15 - klo: 08.41 »
Pistäs videota ajokista  :azn:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa sykke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #26 : 15.08.15 - klo: 11.56 »
Hei,
olisikos täällä joku joka osaisi auttaa yetiä koskevassa kysymyksessä?
Velipoika hommasi itselleen Yeti XL kitin ja minä annoin hänelle omasta crossarista motti+nopari combon. Moottorina toimii Absiman Brushless Motor "Thrust BL" 2300KV ja noparina Brushless ESC "Thrust A8" 120A 1:8 waterproof. Nyt kun hän on ajellut autolla niin syö tuon axialin pinionii aika huolella ja nyt on spurristakin katkennut pari hammasta. Olisiko kyseinen moottori liian tehokas autoon vai johtuuko pelkästään huonosti asennetusta pinionista? Autolla ei kumminkaan ole päästy ajamaan pitkää matkaa vaan ihan 15 minuutin ajon jälkeen pinioni on täysin kulunut. Akkuina on ollut 4s kokoonpano.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #27 : 15.08.15 - klo: 13.17 »
neruda varmaan osaa kertoa paremmin miten se pitää asentaa mutta tietämättä miten se on kulunut kun kuvaa ei ole niin voisin epäillä, että mesh on pielessä pinionin ja spurrin välillä tai sit se on vinossa. Ei se teho siinä mielessä näitä kuluta tai hajota..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #28 : 15.08.15 - klo: 18.39 »
Jenkkisivuilta lukenut noista hammasrikoista. Syitä on ollut muutamia, mm. löystyneet moottorin ruuvit. Yhdestä viasta olen jo aiemmin kertonut eli spurrin akselia on ollut valmiiksi kieroja paketeissa. Spurri ei pyöri tasaisesti ja suurella voimalla tietää kyllä kuinka käy. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että hampaiden välys on sopiva, ohjeissakin taidettiin mainita, että paperin palalla etsitään oikea välys.

Tuo käytetty Combo pitäisi olla ihan sopiva varsinkin, kun käytetään 4S akkuja. Tehon takia tulevat rikot taitavat olla enemmän 6S ongelmia. Onhan tähän toki saatavissa vaihtoehtoisia spurreja/pinioneita muilta valmistajilta, mutta jos syy löytyy esim. huonoista välyksistä, niin uskon että ei niillä paljoa parempaa tulosta saavuteta. Muutenkin tähän autoon löytyy ulkomailta mukavasti erilaisia hop-upeja.

Omalla autolla olen ajanut todella vähän työkiireiden takia. Lisäksi illat mennyt lapsenvahtina, kun vaimo on töissä. Keskittynyt rakentelemaan ja nyt on  SCX10 kohta ajokuntoinen. Saa nähdä joutuuko sitä hommaamaan kohta uuden projektin :D
« Viimeksi muokattu: 15.08.15 - klo: 18.43 kirjoittanut neruda »
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa sykke

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #29 : 15.08.15 - klo: 19.41 »
Kiitoksia vinkeistä. Nyt tässä iteki olen alkanut epäillä tota välyksiä mutten sulje pois maanantai kappalettakaan :D
Ensi viikolla auto saapuu taas tänne nii saadaan se pajalle ja toivon mukaan myös ajoonkin. Olisihan se huonompi homma ettei autolla pääsisi ajamaan kuin yhteensä 20 minuuttia  :embarrassed:
Spurrejakin on nyt tilattu varastoon niin jos vastaavaa tulee vastaan nii ei jää ajelut kesken.
Tulipahan tämänkin johdosto vietyä tämänkin foorumin neitsyys.