Kirjoittaja Aihe: nerudan Axial Yeti XL kit  (Luettu 21494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fatthouni

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #30 : 16.08.15 - klo: 21.38 »
Tuo veli jo kyselikin teiltä apuja minun Yeti XL:ään, kiitokset vastauksista myös minulta. Lueskelin kanssa jenkki-foorumeilta ja joillain muillakin on tullut samanlaisia efektejä autonsa kanssa...mutta kyllähän se tuossa minun tapauksessa hyvin vahvasti haiskahtaa siltä, että meshausta en saanut onnistumaan kunnolla. Ruutupaperin avulla laitoin ja rattaat tuntu pyörivän ihan ok, mutta ääni oli melko kova. Luin jostain ohjeesta, että pinjonista ja spurrista ei pitäisi ihan hirveän kovaa ääntä lähteä. Tiiä sitten mikä se on se oikea ääni...

Joka tapauksessa uutta osaa on tilattu ja tulevalla viikolla pääsee sitten taas säätämään (lue hajottamaan) Yetiä :tongue:

Ja loppukevennyksenä kuva siitä minkälainen se lopputulos oli noiden rattaiden osalta

« Viimeksi muokattu: 16.08.15 - klo: 21.44 kirjoittanut fatthouni »
Axial Yeti XL

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #31 : 17.08.15 - klo: 07.27 »
Itsellä kyllä riittää ääntä tuossa Yetissä, mutta olenkin odottanut sopivaa hetkeä, niin puran tuon vaihteiston ja katson mikä siinä nyt on vialla. Luultavasti kiero tuo akseli..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #32 : 17.01.16 - klo: 20.20 »
Jatketaan tänne pieni tiiseri, eli tuo nerudan kiesi on nyt allekirjoittaneella ja
siitä tulee RC Formula Offroadiin soveltuva kisavehje!



Tosiaan tuo spurritanko on kiero ja laahaa lootan alakuorta pitkin, joten siihen tulossa uutta osaa.
Renkaiden osalta onkin mysteeriä tiedossa, sillä nuo maxx paddlet aka slingshotit 145mm on todella
pienenkokoset tuohon autoon (vaikka voivat toimia / riittääkin). Anyway, omatekoisia on tehty tovin,
joten eka vararengas jo nyletty ja huomenna sheivaukseen ja siitä lapoja liimailemaan! Vakiothan
tässä KIT-mallissa on jopa 185mm, joten ero on aikamoinen.

Hobbylinnasta katoin näitä Sand Bustereita:
http://www.hobbylinna.fi/tuote/sand-buster-paddle-tire-m-compound-%28170x80mm-2pcs%29/4846/

..mutta ovat todella kovat, eivätkä välttämättä toimi siis lainkaan, jos tahtoo oikeesti foffikisailla.
Noh, katsotaan nyt maxxit, omat ja edetään sen mukaisesti. Kenties tilataan aikanaan nuo busterit,
jos ei muuta ratkaisua löydy.

Tänne harvemmin kirjottelen, joten tod.näk enempi foffijuttua tulee suoraan rc-foff -topikkiin:
Kerberos 1/8 Foff Unlimited Car


Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #33 : 17.01.16 - klo: 20.25 »
Jep, niin tämä vaihtoi omistajaa ja hyvä koti löytyikin!
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #34 : 31.01.16 - klo: 17.43 »
Löytyykös näitä XL Yetejä suomesta montakin? Lähinnä kokemuksia KIT / RTR,
mitä hajonnut, jos hajonnut - mitä upattuja osia hankittu yms..

Oma auto rakentelussa, muutaman kuvan kera:


Foffiautoksi tehdään ja paljon on tehtävää, mutta hyvän lookin saa helpostikin.


Laparenkaiden osalta ongelmana on se, ettei sopivan isoja ole. Maxx Paddle / nyk. slingshot ja pantherin
paddle ovat 145mm. Yetin vakirengas 180-185mm. Bajaan sopivat on 170mm, mutta ne renkaat ei toimi.


Täten vakirenkaista kuviot veks, sheivaus ja odottaa ulkomaalta pantherin lapoja, jotka liimataan päälle.


4S tuntu 15t pinjonilla + vakispurrilla vielä laiskalta, joten pakkiin yks 5S, pari 3S sarjaan 6S ja vielä
17, 19 ja 21t pinjonit eurorc:ltä, muuten pirunnopee toimitus, kuten akuillakin verticalista!

Tuosta edetään ja katsotaan miten käy. Muutama 1:1 esikuva mielessä, jota vois harhaisesti mallintaa,
mutta katsotaan, jahka etenee..

Jos näitä autoja on enempi suomessa, niin ihmeessä kertokaa kokemuksia yms..

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #35 : 08.02.16 - klo: 21.42 »
Kun ei markkinoilla ole, niin itsehän se pitää tehdä  :grin:

Ekat pantherit saapu vaihtiksesta, joten tottakai heti ideoimaan, sovittelee ja leikkoo.


4x pantherit, joista leikellään lavat pois. Kuvassa myös maxx paddleja, joista pari jo meni muualle,
mutta 4 jää kans leikottavaksi. Siinähän on sitten taas sliksii vanteilla, joten..


Eka pihdeillä leikkelin, mut saksilla sai parempaa jälkee ja silosemman sliksin jättörenkaasta.


Pantherin laparengas sliksinä 127mm - versus yeti xl vakkis sliksinä 173mm, yli 25% ero!  :o


Lapasijoittelu tuon kokoiselle renkaalle onkin sitten ihan oma juttunsa. Perusleveenä tuo lapa on liian leveä ja liimattuna, jos taivuttaisi olisi ns. "hymyilevää mallia".
Tähän ratkaisuna on lavan kavennus / erilaiset muut mahdollisuudet, joita jo on mielessä.


Erittäin hyvä vaihtoehto, jonka myös tulen tekemään on sand paw tyylinen lavoitus. Tällä saadaan tiiviimpi lavotus verus nakuun esim. 8-lapaseen.




Perus Panther lapana, 8-sijoteltu on liian vähän. Jos jo 145mm pantherissa on 9 lapaa, niin tähän on saatava enempi. Ideaali voisi olla 12 lapaa.
16 lapaa kun saattanee jo mennä tukkoon tai ellei mene, tarvii lapoja tilata aika hulluna..  ;D Lapahalkasija 195mm abouttiarallaa.


Maxx Paddlet alko saamaan kans kyytiä...

Omat renkaathan tähän on tosiaan pakko tehdä, koska yksinkertaisesti maxx paddle nyk. slingshot ja panther ovat liian pienet tähän autoon.
Look kärsii liikaa, enkä aio siitä lipsua, ellei ole pakko. Bajan 170mm renkaat vaatis adapterit ja ne ei noh, ne ei.. Joten itse tehdään.

Ensviikolla saapunee vielä lisää panthereita leikkaukseen, joten saa tehtyä nykysille esim. sand paw version ja toisille perus panther lapa kavennettuna.

BTW.. Nää renkaat versus maxx/sling/panther 145 - 195, 5cm ero halkasijassa alkaa näkyä vääksyn kauden avauskuvassaki  ;D

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #36 : 09.02.16 - klo: 20.26 »
Onko käytössä se Vertical Hobbyn taikaliima? :grin:
Se liimaa kyllä niin tiukkaan kumin, ettei irti lähde, ei ainakaan liimasaumasta.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #37 : 10.02.16 - klo: 11.29 »
Onko käytössä se Vertical Hobbyn taikaliima? :grin:
Se liimaa kyllä niin tiukkaan kumin, ettei irti lähde, ei ainakaan liimasaumasta.

Sitä kyllä ja eurorc:ltä muchmoree, molemmat toimii  :wink:

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #38 : 16.03.16 - klo: 20.59 »
Päivitellääs taas hieman..


Renkaiden tekeminen karkas lapasesta.. piti alunperin nopeet testirenkaat tehdä, mutta kun ekan tein liki vimosenpäälle, niin olihan ne muutkin..
Katkastut lavotukset pantherin 1:8 laparenkaista. Pantherin lavat toimii niin yks kynppi kun kasi koossakin katkastuna loistavasti.

Ensin oli yksi ja sitten alettiin tekee ihan urakalla, jotta saisi renkaat valmiiksi ja pääsisi rinteeseen kokeilemaan. Auton vakiorenkaat, joista oma kuvio veks
ja hiomakoneella pinta sen verran sileeksi, että saa pantherin lavat kii ja miellyttää omaa silmää.


Auton orginaalipyörä ja sheivattu valmis foffipyörä.


Vertailuna perus maxx paddle a.k.a slingshot.


Vaihtoehtorenkula; saatanee n. 100-150g painoetu..




Kuvakulmia kiesistä.


Keula: 400mm, perä 410mm..


V Productions Unlimited F00 - "Wild Panther Falken Peak"

Vakiopaneeleilla ja 6S akuilla painoa matkalaukkupuntarilla 5800g.

Ensitestit ajettu!
Tätä hetkeä on odoteltu kuin kuuta nousevaa! Yetillä ei ole päässyt ajamaan kuin lumella, mutta tänään vihdoin, vihdoin sain tilaisuuden monttuajolle!
Omatekoiset KIT:n renkaista hiotut laparenkaat söi reilun 8h työaikaa, mutta kyllä se kannatti! Pehmyttä koneen kääntämää hiekkaa päästiin auraamaan
ja ai että, kun ne pari kiperää ajatusta saivat vastauksen: a) kääntyykö auto riittävästi b) miten jousitus pelaa / oikee rengas nostelee.

Kyllä sitä oltiin yhtä hymyä, tässä on todellakin potentiaalia rc-foffaukseen!  ;)

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #39 : 02.04.16 - klo: 17.38 »
Eipä ole toviin tullut päiviteltyä tätä, mutta pääasiassa eilen ja tänään auto saatu valmiuteen.
Enempää lörisemättä, kuvat kertoo aina kivasti..




Leikkuupihdit sai tässäkin töitä, wreitin tavoin. Paljon pois ja erilaista ilmettä ideoimaan. Semmonen "onskamainen" wraith-look tästä saattas tulla..


Sähköt sain nyt paremmin sijoiteltua ja painoa edemmäs, joka on hyvä. Tätä ajetaan siis 2x 3S 2250mAh akuilla, sarjaankytkettynä.
Tuo kori ei muuten vakiona pääse kääntymään tuonne taakse, mutta tuollainen "onskamainen wreith takaosa" antoi tässä mahkun kääntyä.


3S 2250mAh akku sijoteltuna ja "akkushimmit" hyödynnetty, akku edempänä mitä aiemmin -> painopiste parempi.


Sitten panelointiin. Foffimaista oranssia luvassa ja tietty teipattuna "rapid airilla". Omat paneelit, kun vakiot on jo nähty..


Kehikon leikkuu tuotti veronsa nokalle, joka menee helposti näin... noh, tuo fiksattiin lisäämällä ruuvit korin etuosan akkukoteloille, nyt pysyy ryhdissään.


Keulasta lähti toinen poikkituki veke (ylempi), koska ei vaan omaa silmää miellyttänyt. No, sen takia tuo etuosa on noin avoin..
Siinä sitten modiin kumimatosta sisäkumiloksuja jo tehneenä aloin miettii, jos tähänkin kokeilis, että saako silmään sopivat?


Löyty tuota läpinäkyvää vielä, niin mallasin tuulilasin paikoilleen.


Hieman tarrotuksia ja tämän hetkistä luukkia. Hieman siinä omaa silmää härnää yks asia ainakin..


Puskurin poistin aikoinaan, mutta nyt nokan pituus härnää kokonaisuutta ja nokkaa ei voi lyhentää, miks, no:


Keulaa ei voi lyhentää, koska seuraava jatkopalkki on iskaritornien kohdalla ja keula lyhenisi hömösti liikaa.
Voishan tota leikata puoliks pienemmäksi, mutta miten sitten saa kestävän kiinnityksen tehtyä?


No iskin sitten puskurin takasin ja heti sopi omaan silmään paremmin, tällä nyt ainaskin alkuun sit.


Luukkia puskurin kera ja ilman. Kyllä se vaan parantaa ulkonäköä, vaikka normaalisti noita vihaankin.


Kuskikin sopisi kooltaan aika hienosti sisälle, Bjöern Gustavsson! Niin ja kisapaino (ilman kuskia) on maltilliset 5800g.

Semmone siit nyt tuli!

Enää akkujen lataus, muutoin auto on kisavalmiudessa. Tuota kuskia tuonne sovittelin ja saisi tuosta kitin mukana tulleesta
sisuksesta askarreltua jotakin, mutta katsotaan nyt tuleeko tehtyä. Painoa on nyt jo huolella, mutta onneksi sisäkumiloksut,
sähköjen uudet sijoittelut yms.. siirsi pistettä hieman edemmäs.

Diffiin en koskenut. Kokeillaan nyt oikeesti kisatilanteessa ensin miten vaikuttaa ja reakoidaan sitten seuraavaan, jos tarve.
Myös iskareiden kiristys/joustolla voi tuota ehkä hieroo (ristiriipunnan kannalta).

Innolla odotellaan kisapäivää!  :cool:

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #40 : 02.04.16 - klo: 20.57 »
Siitähän tuli aika pirun hieno.
Mita tuli rengas renkula painoa?

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #41 : 02.04.16 - klo: 23.04 »
Siitähän tuli aika pirun hieno.
Mita tuli rengas renkula painoa?

Kiitoksia, kyllä se omaan silmään on likimain ok.


Itse modattujen renkaiden painoksi kertyi 332g/rengas.

Enslauantaina nähdään tämä teos vääksyssä ekaa kertaa foffailemassa (kisassa).
Toki testejä jo takana ja niistä juttua rc-foffissa.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« Vastaus #42 : 10.04.16 - klo: 21.42 »

Niin NE Axial Yeti XL:t saivat debytoida Vääksyn hienoissa maisemissa ja upeilla radoilla!


Kausi korkattiin Kerberoksen osalta täydellisesti. Puhdas 350p suoritus ainoana autona.


Toisella radalla maaliportteja hiveltiin ja koomisesti auto yritti "yhden pyörän edennällä päälle".


Sinne se ei kuitenkaan koskaan päässyt  :(

3 radalta ei ole kuvia, mutta se sujui hyvin ja päästiin loppupystysuorasta ylöskin ja fiilis oli mahtava!
Tässä kohtaa yksi kuski kyseli jo, että jos toisen voisin myydä ja kokeili tätä autoa samalla radalla.
Samalla näin itse miten hiljaa, jopa 2m ennen isoa pystyä pysty kiihdyttää ja modimaisesti nousta päälle  :o


3 radan jälkeen akut latinkiin ja eipä se paljoa kuluttanut 3 radan ajalta.


Nopeusjaksolla ja vielä RTR-version jälkeen eli sinänsä tuntuma olisi, mutta kasvaisiko "nälkä" syödessä?


Pitkää suoraa pitkin takakäännökselle ja voi hitsi..  :-[ Tämä on kallein mahdollinen virhe oman kisansa kannalta, nopeudella kaataminen.


5 rata sujui loppupystyä lukuunottamatta hyvin. Hyvä päästä loppupystylle, mutta näinä tiukkoina kisapäivinä se ei enää riitä..


..jos maaliin tullaan näin ja taas ollaan katollaan..


6 rata ei mennyt mukiin itseltä, tässä kaunein kuva siitä  ;D

Foffitopikkeja päivitelles, paan videoita tännekin tulemaan.
Hommasin KIT:n rinnalle myös RTR:n, et saa vertailla eroja  :grin:

1 jakso eilen vääksystä, rtr + jousimodattu:
https://youtu.be/MRip_Flwj_k

KIT eli Kerberos, rata 3:
https://www.youtube.com/watch?v=oE5hV3e5Xqc&feature=youtu.be

Saakos tänne upotettua vielä videoita vai ei?
« Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo: 22.38 kirjoittanut -SS- »