Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 416171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saerki

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1680 : 21.03.09 - klo: 11.14 »
Sepäse, nuo on kyllä löydetty.
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1681 : 21.03.09 - klo: 11.26 »
Jeps, eikä näytä löytyvän edes tuolta Ofnan puolelta.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1682 : 21.03.09 - klo: 12.03 »
PDF:ää ei näytä olevan saatavilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1683 : 21.03.09 - klo: 20.25 »
Mulla taitaa olla scannattu ohjekirja PDF:nä. Ei järin hyvä-laatuinen mutta varmasti parempi kuin ei mittään. Voin pistää meilitse tarvitseville..

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1684 : 21.03.09 - klo: 20.39 »
LÖYTYIS PDF

Poissa Saerki

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1685 : 24.03.09 - klo: 16.24 »
PDF osoitteeseen sayrkkinuup[ätmerkkitähän]gmail[pissste]com
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

Poissa Saerki

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1686 : 05.04.09 - klo: 15.48 »
Edelleen PDF kelpaa em. osoitteeseen.
HoBao Hyper 8 Pro/GO 21R-SPEC-3PT

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1687 : 05.04.09 - klo: 21.37 »
Yv?
Huehue

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1688 : 05.04.09 - klo: 23.50 »
Yv:hen kiitos.. :smiley:

Poissa Hippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1689 : 10.04.09 - klo: 15.14 »
Pyörittelin tuossa pöydällä diffejä ja huomasin, että laakerit meinaa pyöriä väärästä välistä eli akselin ja laakerin välistä. Laakerit on uudet. Kannattaako laakereita lukita jollain akseliin, ettei akseli ala kulumaan? Vai onko akseli jo kulunu kun se pyörii tuosta välistä?

Toinen juttu, kuinka tiukaksi spurri kannattaa shimmata tai onko tällä yleensä merkitystä?
FG Baja 4wd

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1690 : 10.04.09 - klo: 16.24 »
Sopiiko hyper kasiin hobaon bigboret heittämällä?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1691 : 10.04.09 - klo: 19.23 »
Kun muistaa ostaa myös pidemmät yläpallo:

http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?products_id=511
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1692 : 23.04.09 - klo: 23.33 »
viimein löytyi se setuppi jolla hobista on kiva käskyttää,ja alusta pelaa nätisti:
takaiskarin männät 2*1,4+2*1,5 reiät,öljy 35wt
etuiskarin männät 2*1,2+2*1,5 reiät,öljy 40wt
siniset jouset joka nurkassa.
diffit edestä taakse: 5,3,2
ei olis uskonu kuinka paljon voi auto muuttua,kun rupes noitten iskrimäntien kanssa hifistelemään :smiley:
hobao hyper 8

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1693 : 24.04.09 - klo: 00.17 »
Kyseessä ilmeisesti pikkuiskarit?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1694 : 24.04.09 - klo: 16.50 »
juu pikkuiskarit on..ja toi säätö sopii paremmin vähän röykkysämmälle.
hobao hyper 8

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1695 : 07.07.09 - klo: 20.53 »
Riittääkö tämä kone Kasiin? http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_31/products_id/12591/n/OFNA-Picco-21B-3-Port-Nitro-Engine-w-Pull-Start
Onko kyseinen kone hyvä? Kannataako ostaa? Löytyykö muita hyviä halpoja .21 moottoreita?

-Jarkko

Poissa ryskis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1696 : 07.07.09 - klo: 21.42 »
EA Importilla (www.eaimport.net) näyttää olevan myös muutama GO merkkinen moottori 100 - 150 euron hintaluokassa. Suoranaista kokemusta näistä ei ole, mutta nämä GO:n moottorin tuntuvat olevan jonkin verran suosittuja juuri nyt. Itse olin ostamassa GO .21 3port (155 eur) moottoria keväällä, mutta markkinoille tulikin O.S:n V-SPECeja 200 euron hintaan. O.S:n moottoreilla on hyvä maine ja toisaalta minulla oli edellisen "halvan" mooottorin kanssa paljon ongelmia, joten halusin pelata varman päälle ja ostin O.S:n moottorin.

Racing Factoryllä näyttäisi olevan Novarossin .21 kone 129 euron hintaan.

Oman kokemukseen pohjautuen en "uskaltaisi" ostaa ihan halvinta moottoria. Muutamien kymppien ero hinnassa saattaa merkitä isoakin eroa toimintavarmuudessa ja laadussa.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1697 : 03.12.09 - klo: 19.52 »
Miten bigbore iskareita kannattaa säätää kun esim. metrin pudotuksessa takaosan pohja kolahtaa maahan melko kovaa. Jouset on harmaat(Mugen?) ja säädinkin jännitystä hieman kovemmaksi, mutta pitäisköhän laittaa jäykempää öljyä? Ja tosiaan tämä on sähkökonversio kahdella lipolla jotka tuovat n. 800g painoa takapäävoittoisesti.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1698 : 03.12.09 - klo: 20.24 »
EA Importilla (www.eaimport.net) näyttää olevan myös muutama GO merkkinen moottori 100 - 150 euron hintaluokassa. Suoranaista kokemusta näistä ei ole, mutta nämä GO:n moottorin tuntuvat olevan jonkin verran suosittuja juuri nyt.

Ajoin yhtä kisaa lukuunottamatta kaikki viimekesän polttiskrossikisat GO:n 5 porttisella konella. Kokemukset olivat varsin myönteisiä ja rohkaisevat jatkamaan valitulla linjalla. Erittäin varmakäyntinen ja helppotoiminen kone, taatusti hintansa väärti.

Ainoa mieleen jäänyt negatiinen asia on se, että koneet ovat uutena niin hemmetin tiukkoja ja ensimmäiset käynnistykset on hieman hankalia. Ymmärtääkseni tämä asia on parantunut uuden mallin myötä.
Flying Calacucco

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1699 : 05.01.10 - klo: 19.06 »
Millaisessa ajossa tarvii kallistuksenvakaajia buggyssä? Olis tossa vakaajat ylimääräisenä, mutta pitäis hankkia koiranluut jos haluaa ne sovittaa kiinni. Maksaako vaivaa?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1700 : 05.01.10 - klo: 21.07 »
Mitä ihmettä? Kyllähän vakaajat paikoilleen menee nivelvetoakseleillakin ihan samalla tavalla...

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1701 : 05.01.10 - klo: 21.30 »
Yritin prosessoida Mikan viestiä siinä onnistumatta..? Eli selkokielellä kiitos. :grin:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1702 : 05.01.10 - klo: 21.46 »
Hmm.. tarkoitatko koiranluilla niitä pallopäitä/pallolinkkejä?

RC sanastossa koiranluut (eli dog bonet) tarkoittavat perinteisesti vetoakseleita. Nykyään ne on korvattu pääosin nivelvetoakseleilla ainakin kilpa-autoissa.

Jos kuitenkin tarkoitat noita pallolinkkejä, niin kyllä vakaajat ovat usein hyvä asia krossareissa rata-ajossa, niillä säädetään painonsiirtoa ja auton kallistumista kurveissa niinkuin nimikin sanoo. Suorallahan ne ei tee mitään.

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1703 : 05.01.10 - klo: 22.12 »
Saako kallistuksenvakaaja liikkua "pallopään" läpi, vai täytyykö sen olla kiinni siinä.

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1704 : 05.01.10 - klo: 22.20 »
Kiinni siinä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1705 : 05.01.10 - klo: 22.25 »
Kallistuksenvakaaja krossarissa kiinnitetään pallopäihin, jotka ovat kupeissaan ja kupit taas pallonivelillä tukivarsissa molemmin puolin. Pallopäissä on pienet pidätinruuvit, joilla vakaaja kiristetään tiukasti. Vakaaja kulkee diffikotelon kylkeä myötäille, johon se kiinnitetään myöskin ruuveilla ja usein pienillä muovinpaloilla. Tässä kohtaa ei kuitenkaan tiukalle, vaan siten että jousitus liikkuu vapaasti, muttei vakaaja klappaa. Siis tuntumalle, muttei jumiin.

Jos vakaaja on päistä auki, se ei vakauta. Jos se on keskeltä liian kireä, niin jousitus (ja vakautus) ei toimi halutulla tavalla.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1706 : 05.01.10 - klo: 22.26 »
Joo, eli noita kuvassa olevia linkkejä tarkoitin:



Ymmärrän kyllä mitä vakaajilla tehdään, mutta buggykäytössä niiden funktio jää hieman epäselväksi ku kuitenkin krossiradat on aika epätasaisia jos vertaa asfalttiratoihin. Vai käytetäänkö noita vaan jossain Rallygame tms. rata-ajossa? Tosin en itse radalle oo ajamaan tulossa, kunhan bashaillen vain. Mietin vain miten noi vaikuttaa ajokäytökseen epätasaisella ja pehmeällä alustalla..?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1707 : 05.01.10 - klo: 22.51 »
Ei ne kurvit niin epätasaisia ole, sielläkin tarvitaan vakaajia usein.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1708 : 06.01.10 - klo: 01.48 »
Ilman vakaajia auto on todella epävakaa hypätä varsinkin koska radalla on monttuja ja ilman vakaajia tultais monesti hyppyriin hieman auto kallellaan.

Pitkät parinkymmenen metrin loikat olis aika villejä vetää jos ei auto tule vakaasti hyndään.

Muutenkin kyllä vaikuttaa vain positiivisesti, koska autoissa kuitenkin on aikalailla massaa, mutta silti varsinkin radalla erittäin paljon pitoa, eli autot menis todella kallellaan, ja varsinkin silloin mutkassa olevaan monttuun osuminen tarkottais lähes vääjäämättä kaatoa niissä nopeuksissa.

Eniveis...
Vakaajat on erittäin tärkeät polttiskrossarissa ja vaikuttaa ajamiseen selvästi.

Itseasiassa esim touring autoissa käytetään vakaajia kohtuu harvoin.
Niissä kun on alusta tehty jo muutenkin jäykäksi ja joustot hyvin pieniä muutenkin.

polttiskrossarissa on jousitusvaraa lähes 10 senttiä ja alustan pitää olla pehmeä epätasaisen ajoalustan takia...
Ilman vakaajia siis kallistelis todella rajusti, ja taas jäykällä ja pienellä jousituksella montuissa ajeleminen niissä nopeuksissa mahdotonta.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1709 : 06.01.10 - klo: 11.16 »
Ok, tämä selventi paljon, kiitoksia. Eli taidan ruuvata noi vakaajat kiinni. Vielä kun sattui löytymään noi linkitkin pallopäineen avaamattomista pusseista tosta miljoonalaatikosta niin ei ole mitään estetätään kokeiluun...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton