Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 416253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #30 : 01.11.04 - klo: 01.02 »
Lainaus käyttäjältä: "k_ingman"
Valaiskaapas mulle asiaa että miten tämä pivot ball juttu toimii.. Onko jollain jotain kuvaa ym. mistä näkee näiden toiminnan.. Ja minkälaiset C-Palat sitten on?

Olen vähän aikaa sitten hommannut monsterin ja nyt myynnissä, joten ei ihan vielä tiedossa kaikkia nimityksiä/toimintoja.

Onko tuossa W04 sitten vakiona nuo pivot ball systeemit?


Mulla on kuvia noista mun Hyper7 PCR PRO autoista jotka ovat molemmat Pivoteilla.
Voin laittaa mailitse mikäli haluat.

Pivot mahdollistaa edessä aktiivisen casterin. Caster kulma suurenee mitä enemmän keula painuu alaspäin jolloin esim jarruttaessa ja kiihdyttäessä on jatkuvasti sama caster maahan nähden.
Myöskin casterkulman säätö tapahtuu todella yksinkertaisesti, paria klipsiä siirtäen.
C-paloilla pitää aina vaihtaa sekä ylätukivarsi että C-pala.
Takana pivot helpottaa aurauskulman säätöä erittäin paljon.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #31 : 01.11.04 - klo: 01.12 »
Kyllä, selväksi tuli.. Mutta sitä vielä, että onko tuossa W04:sessa vakiona ne pivot ball jutut?
Kyllä se sen tekee..

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #32 : 01.11.04 - klo: 01.26 »
Uudessa autossa c-palat, koska se on suositumpi ratkaisu. Veikkaan, että HoBao tekee myös tähän autoon jossain vaiheessa erikseen saatavan pivot ball ripustussarjan, mikäli kysyntää riittää.

C-palat suositumpia, koska ensinnäkin C-palaripustus on kevyempi ja yksinkertaisempi. C-paloilla auto kääntyy huomattavasti paremmin. C-pala rakenne mahdollistaa ohjauspalan kääntyä enemmän. C-paloja vaihdettaessa edes Hyper 7 autossa ei tarvitse vaihtaa ylätukivartta, ellei halua 17 asteen c-paloja, joita en ole kenenkään nähnyt tai kuullut kaipaavan Hyper 7 autossa. 20 asteen caster on suosituin. Toimii Suomessa radalla kuin radalla. Itse olen kokeillut kaikkia kolmea casteria, jotka auton mukana tulivat ja 20 asteen caster palat toimivat parhaiten. Uuden auton castersäätöä en tiedä tarkalleen. Siinä ei ainakaan tarvitse vaihtaa ylätukivarsia eri castereille vaan ylätukivartta säädetään samanlaisilla klipseillä kuin pivoteissa. Pivotin caster säätö on todella pieni.

Siinä C-palojen etujen pääkohdat.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 8
« Vastaus #33 : 01.11.04 - klo: 09.43 »
Mielenkiinnosta Niko, onko toi hihna vai keppiveto? Sivuillanne ei mainittu (?)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HoBao Hyper 8
« Vastaus #34 : 01.11.04 - klo: 09.49 »
Olisi aika rajua, jos uudessa 1/8 polttiskrossarissa olisi hihnaveto.  :wink:

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 8
« Vastaus #35 : 01.11.04 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Olisi aika rajua, jos uudessa 1/8 polttiskrossarissa olisi hihnaveto.  :wink:


Perhana, tippu väärään topiiccin :D
Tarkoitin sitä toureria. Sorry, AP voit poistaa ton viestin jos haluut. Vanhuus ei tuu yksin...

Vastailkaapa tonne http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9177 siitä tourerin vetoisuudesta, tänks

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #36 : 01.11.04 - klo: 20.37 »
Saas nähdä onko nää uudet hienot likasuojalla varustetut pyöränmutterit vakiona.

http://www.ofna.com/images/new-nutsnclips-big.jpg
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
HoBao Hyper 8
« Vastaus #37 : 01.11.04 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Saas nähdä onko nää uudet hienot likasuojalla varustetut pyöränmutterit vakiona.

http://www.ofna.com/images/new-nutsnclips-big.jpg


Ompas ihan pölön hienot :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 8
« Vastaus #38 : 01.11.04 - klo: 20.54 »
Makeet!

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #39 : 01.11.04 - klo: 21.05 »
On muuten uudessa autossa vakiona pitkät iskarit 3,5 mm iskarin varsilla. Mun mielestä hyvä uutuus. Kestävyyttää ei voi parantaa liikaa, eikä iskarinvarsien paksuntaminen ainakaan vaikuta mihinkään huonossa mielessä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #40 : 01.11.04 - klo: 21.35 »
Kukahan ottais hyllyyn noita umpimuttereita...... Nikoo??
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #41 : 01.11.04 - klo: 21.38 »
Onkos tästä uudesta autosta tulossa myös ns.karvalakkimalli,vai tuleeko ainoastaan Pro-malli?

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #42 : 01.11.04 - klo: 22.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Uudessa autossa c-palat, koska se on suositumpi ratkaisu. Veikkaan, että HoBao tekee myös tähän autoon jossain vaiheessa erikseen saatavan pivot ball ripustussarjan, mikäli kysyntää riittää.

C-palat suositumpia, koska ensinnäkin C-palaripustus on kevyempi ja yksinkertaisempi. C-paloilla auto kääntyy huomattavasti paremmin. C-pala rakenne mahdollistaa ohjauspalan kääntyä enemmän. C-paloja vaihdettaessa edes Hyper 7 autossa ei tarvitse vaihtaa ylätukivartta, ellei halua 17 asteen c-paloja, joita en ole kenenkään nähnyt tai kuullut kaipaavan Hyper 7 autossa. 20 asteen caster on suosituin. Toimii Suomessa radalla kuin radalla. Itse olen kokeillut kaikkia kolmea casteria, jotka auton mukana tulivat ja 20 asteen caster palat toimivat parhaiten. Uuden auton castersäätöä en tiedä tarkalleen. Siinä ei ainakaan tarvitse vaihtaa ylätukivarsia eri castereille vaan ylätukivartta säädetään samanlaisilla klipseillä kuin pivoteissa. Pivotin caster säätö on todella pieni.

Siinä C-palojen etujen pääkohdat.


Okei.. Nyt tiedän ainakin kyseisen auton C-palojen hyödyt ja kaikkea muutakin..  :wink:
Kyllä se sen tekee..

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #43 : 01.11.04 - klo: 22.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Kukahan ottais hyllyyn noita umpimuttereita...... Nikoo??


2 viikon sisällä hyllyssä. Väreinä sininen ja purple.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #44 : 01.11.04 - klo: 22.26 »
Onko muuten uutta tietoa crossarin ilmestymis kuukaudesta/päivästä? Ja tulevasta nimestä, sekä hinnasta?
Kyllä se sen tekee..

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #45 : 01.11.04 - klo: 22.42 »
Hintaa ei tiedä vielä kukaan. Riippuu niin paljon siitä mitä kaikkea siinä tulee mukana, esim titaani vanttiruuvit ja ruuvit?

Tulee myyntiin ensi vuoden puolella helmi- maaliskuussa. Eivät ehdi tämän vuoden puolella pistämään markkinoille asti joulukiireiden takia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #46 : 03.11.04 - klo: 22.27 »
Onkos uuden auton pakoputkisto uudistunut,vai tuleeko jo Hyper-7:sta tuttu setti mukaan?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #47 : 03.11.04 - klo: 22.54 »
Tiettävästi uusi putki.

HoBaolla on nyt uutuutena uusi alumiiniputki ja ruostumaton teräsputki. Tilasin muutaman noita molempia nyt kokeeksi. Luultavasti jompi kumpi näistä on uudessa autossa mukana.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #48 : 08.11.04 - klo: 10.35 »
OFNA:n foorumissa joku höpötti, että olisi videota uudesta kärrystä. Lupaili laittaa nettiin. Täytyy kärkkyä :-)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #49 : 08.11.04 - klo: 11.57 »
Neo bugin sivuilla kun noita MM-kisojen videoita kun katselee,niin ei voi ku ihmetellä....     millaisilla iskari/jousi yhdistelmillä ukot vetää kun ei juurikaan näy peräkorkeita  kenelläkään...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #50 : 08.11.04 - klo: 21.28 »
MM-kisoissa ajettiin ihan tavallisilla jousilla. Kyosho/Hobaon sinisillä tai valkoisilla jousilla. Iskareissa 50-60W öljyä. Iskarit uloimmissa reijissä ripustuksissa ja takana käytettiin 3mm vakaajaa ja edessa paksuin vakaaja mikä löytyi.
Suurin syy kuitenkin minkätakia perä ei hirveästi nouse on se, että niissä mutkissa piti osata ajaa jouhevasti.
Myös betonimutkissa oli erinlaista betonia. Esim. pääsuoranpään mutkan betoni oli liukkaampaa, kuin seuraavat betoniosuudet.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #51 : 10.11.04 - klo: 23.27 »
Mitä olen Josen kuullut sanovan, niin kuulemma parasta mitä HoBao on tehnyt.

Tarkka hinta ei ole vielä tiedossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #52 : 11.11.04 - klo: 09.19 »
Onhan se mukavaa kun pirssit parenee, mutta itse jatketaan vanhalla mallilla. Kun on saatu se vajaa 10% kierrosajoista pois (siis sama mihin Jose vetää nyt), niin hankitaan uutta sitten parempaa kalustoa tai sitten kun vanha mätänee vanhuuttaan.

Toivon sydämestäni (ja lompakko), että Hobao ei tee puolivalmista uutta autoa, vaan jaksaa hieroa sen virheettömäksi, jolla on monta elinvuotta. Hyvän lisäajan hieromiseen antoi MM-kisassa nopeus vanhalla autolla.

Ja miksikö näin toivon. No siksi, että ei varaosien hallinta myyjillä, valmistajalla ja asiakkailla karkaa käsistä näiden upgradien, servicepackien, vuosimallien jne.. takia. Yksi valtamerkki on siinä suossa, että kukaan myyjä ei näin pienessä maassa voi pitää kunnon varastoa. Kun malleja on monta, jotka kuitenkin päällisin puolin näyttävät samalta, mutta vaativat eri osat. Tätä voisi sanoa huonoksi busineksen johtamiseksi - luodaan kallis kustannusrakenne, joka ei palvele kuluttajaa. Juurisyyt ovat muualla kuin Suomessa.

Se mitä Hobao valmistajana ja sen suomalaiset myyjät ovat saaneet aikaiseksi, on huomattava kustannusten aleneminen ja palvelun paraneminen. Tämä on tehnyt m8 sarjasta toimivan ja kasvavan harrastuksen. Tyhmää olisi tämä tilanne pilata, se ei palvele ketään.

Siis Hobaolle malttia uuden auton tekoon ja muille tsemppiä Hobaon suistamiseksi suosituimman auton asemasta. Siitä kuluttaja tykkää.

Johan tuli paatosta taas päästettyä, mutta eihän tähän ole lukupakkoa.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #53 : 11.11.04 - klo: 14.04 »
Uusi auto on jo valmis, mutta HoBao ei halunnut laittaa uutta kärryä kiireessä markkinoille jouluruuhkan takia (minun mielestäni järkevää). Autoa testataan vielä valmiina riittävän pitkään ja onhan tässä vielä aikaa ajella kun auton pitäisi tulla myyntiin vasta helmi- maaliskuussa.

Hyper 7 diffit pitäisi sopia uuteen kärryyn tietojeni mukaan, sillä uudessa autossa on muunnellut Hyper 7 diffit. Diffejä on kevennetty, sekä käytetty uusia kestäviä materiaaleja.

Hyper 7 varaosia saa jatkossakin, mutta se on eri asia mitä Hyper 7 automalleja on jatkossa saatavilla. Luultavasti uusi kärry korvaa Hyper 7 Pro:n ainakin jos hinta on lähellekkään samaa luokkaa. Silloin ei olisi järkeä myydä vanhempaa autoa saman aikaisesti kuin uutta (asiakas haluaa aina uusimman mallin). Sanderssona Oy jatkaa ainakin Hyper 7 RTR myyntiä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 8
« Vastaus #54 : 11.11.04 - klo: 17.40 »
ei se ole vielä valmis. Siihen tehdään pieniä muutoksia tällä hetkellä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #55 : 11.11.04 - klo: 21.06 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
ei se ole vielä valmis. Siihen tehdään pieniä muutoksia tällä hetkellä


Kerros vähän minkälaiset noi diffit nyt sit on? En ole varma noista. Tiedät kuitenkin parhaiten millainen auto on tulossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 8
« Vastaus #56 : 12.11.04 - klo: 08.22 »
pienet
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
HoBao Hyper 8
« Vastaus #57 : 12.11.04 - klo: 08.25 »
vanhat ei sovi. Vanhasta autosta ei välttämättä sovi kun jotain pieniä osia. Vetaritkaan ei välttämättä sovi.
keski kardaanit, ulostulokupit, iskarit, kori, roiskesuojat vissiin sopii. Muovilinkit ehkä, kuten ohjauslinkit...
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #58 : 12.11.04 - klo: 12.25 »
Iskarit periaatteessa sopii, mutta uudessa autossahan on ne uudet HoBaon iskarit, jotka on pidemmät ja 3,5 mm iskarinvarsilla. Mites sitten kori? Jostain kuulin, että ainakin OFNA ois suunnitellut laittavansa autoihinsa sen uuden Prolinen Hyper korin. Ei kyl sovi oikein HoBaolle, koska yleensä melkein kaikki HoBaon tuotteet on niiden itse tekemiä. Mut oisko HoBao mahdollisesti tekemässä uutta koria uuteen kärryyn?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #59 : 16.11.04 - klo: 16.56 »
JQ: Tiedätkö onko uudessa autossa uusi vastariboksi? Protokuvissa on sama boksi kuin Hyper 7 autoissa. Muutamat henkilöt ovat kitisseet, että boksi on huono, kun ei ole vastarinakku boksin sisällä. Mielestäni boksi on ihan riittävän hyvä. Isompikin vastari mahtuu ja vastarin akun ei tarvitse olla boksin sisällä, vai miksi pitäisi? Paljon helpompihan se on vaihtaa kun on boksin ulkopuolella.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND