Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 415917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1020 : 19.04.07 - klo: 13.33 »
No morjes, mulle tuli nyt tää hobao hyper 8 rtr ja sanokaas tarviiko vesitiivistää tätä missä on vastaanotin ja akkujen paikat ja nää servot kestääkin vettä?

Aattelin muuten vaa ettei sähköt heti tuhoudu kun jostain mutalammikon yli vetäsee, välillä sillä tulee mudassa leikittyy.  :grin:

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1021 : 19.04.07 - klo: 14.09 »
Öö auttaako noi cnc ohjauspalat ja kannattimet myös hyppy juttuihin? Vai mitkä jutut siinä autossa yleensä hajoaa jos nyt se auto pomppaa 20m ilmaan ja tulee oikein päin maahan?  :cool:

Itelläni hajos alkuperäinen valu-ohjauspala heti kättelyssä. CNC-palat kestivät ainakin vähän aikaa sitten suoritetussa "rankaisussa" erittäin mallikkaasti. Ei tuntunu olevan oikeestaan mitään heikkoa kohtaa Hobaossa vaikka ei nyt ihan 20m korkusia loikkia tullutkaan tehtyä.. ainoo vaan, että pakarin etukiinnike petti kesken kaiken (ruuvi katosi) ja pakari pääsi sitten sulattelemaan hiukan tankin kylkeä. Ei menny onneks läpi.
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1022 : 19.04.07 - klo: 14.28 »
Itelläni hajos alkuperäinen valu-ohjauspala heti kättelyssä.
Mulla kesti ihan ok valuohjauspalat, vaihdoin tosin CNC-työstettyihin, koska ne ovat kuulemma "pomminvarmat."
..ainoo vaan, että pakarin etukiinnike petti kesken kaiken (ruuvi katosi) ja pakari pääsi sitten sulattelemaan hiukan tankin kylkeä. Ei menny onneks läpi.
Mulla ei ollut ihan yhtä hyvä tuuri. Lähti pikkuruuvi auki ja sulatti PA-tankin puhki. Uusi tankki tilalle vaan. Varmistukseksi tein kehoituksesta reijät kylkisuojaan ja laitoin pillin kiinni nippusiteellä. Ei ainakaan irtoo enää.  :grin:
Ilmari
Huehue

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1023 : 19.04.07 - klo: 14.46 »
Onko tuo pitänyt? Mun käsitys on ettei nippusiteet kestä pakoputkiston kuumuutta kauaa. Riippuu varmaan mistä kohtaa kiinnittää. Päästäkö?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1024 : 19.04.07 - klo: 15.06 »
Mulla ainakin kestänyt kuumuutta. Se on n. 5 cm pillin loppupäästä koneeseen päin, eli ei kuumin kohta.  :wink:
Huehue

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1025 : 19.04.07 - klo: 15.12 »
Ok. Kai tää sit on joku päällikkö pro vihje ja pakko uskoa  :police:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1026 : 19.04.07 - klo: 15.19 »
Onhan tätä jotkut (monet) harrastaneet, antaa myös putkelle tuota liikkumavaraa jonkun verran.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1027 : 19.04.07 - klo: 15.52 »
Itsellä on jo pitkään ollut vain nippusiteellä kiinnitettynä.
Ja vaikka etukiinnike olisikin paikalaan niin silti pillin ympäriltä menee nippuside.

Siitä änkkärin sauman kohdalta kannattaa kiinnittää tuhdilla nipparilla.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1028 : 19.04.07 - klo: 16.04 »
Nippusiteiden materiaaleissa on eroa lämmönkestävyyden osalta. PET tai teflon kestää paremmin kuin perus PE. Nylonikin parempi suhteessa PE:hen.

Mika R

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1029 : 19.04.07 - klo: 16.11 »
Pitää olla insinööri että tietää nippusiteiden olevan erilaisia  :cheesy:
No tässä on hyvää vinkkiä taas halukkaille

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1030 : 19.04.07 - klo: 16.12 »
Nippusidekiinnitys on hyvä ratkaisu. Pilli kiinnitetään nippusiteellä painenipan etupuolelta. Myös Jose käyttää tätä kiinnitystä, niin kai se aika varma on  :afro:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1031 : 20.04.07 - klo: 09.20 »
Voiko starttiboksia käyttää huoletta samaan aikaan, jos vetokäynnistin on paikallaan?
Axial SCX 10 TR

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1032 : 20.04.07 - klo: 09.36 »
Voi käyttää. Naurustartin ykssuuntalaakeri antaa periksi samalla tavalla kuin moottorin käydessä.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1033 : 20.04.07 - klo: 11.33 »
Ok. Kai tää sit on joku päällikkö pro vihje ja pakko uskoa  :police:

Esim Kyoshon Turbo Infernossa oli sellainen nippuside kiinnitys pala jo tehtaan suosituksena(ainoa kiinnitys tapa). Mutta, tämähän oli silloin talvisodan jälkeen niin ei voi kaikkea muistaa :mrgreen:

Poissa Miikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1034 : 20.04.07 - klo: 15.28 »
Itsen muistelen kanssa että vanhassa (uutena ostetussa, joka löytyy vieläkin nurkista)MP5:ssä oli pakoputki pelkästään nippusiteellä kiinni. Pakoputkessa ei edes ollut mitään muuta kiinnitysmahdollisuutta. Ja kyllä siinä kesti hienosti ihan normi nippuside
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1035 : 26.04.07 - klo: 13.31 »
Lueskelin hieman jenkkilehdistön mielipiteitä Hyperistä (tosin sen verran OT että oli ST:stä)..
Toimittaja suositteli että ilmasuodattimen sisin filsu kostutetaan normaaliin tapaan, mutta ulkofilsu jätetään kuivaksi.
Käsittääkseni suurin osa kuljettajista kostuttaa molemmat..? Onko tästä mielipiteitä? Ainakin ulkofilsu päästäisi pidempään ilmaa lävitseen mutta päästääkö sitten koko filsu myös enemmän roskaa koneeseen..

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1036 : 26.04.07 - klo: 14.17 »
Lueskelin hieman jenkkilehdistön mielipiteitä Hyperistä (tosin sen verran OT että oli ST:stä)..
Toimittaja suositteli että ilmasuodattimen sisin filsu kostutetaan normaaliin tapaan, mutta ulkofilsu jätetään kuivaksi.
Käsittääkseni suurin osa kuljettajista kostuttaa molemmat..? Onko tästä mielipiteitä? Ainakin ulkofilsu päästäisi pidempään ilmaa lävitseen mutta päästääkö sitten koko filsu myös enemmän roskaa koneeseen..

Pysyyhän se ulkofilsu puhtaampana ja paremmin hengittävänä kun kaikki pöly on sisäsuodattamissa. Tässä asiassa on kahta koulukuntaa. Itse en nää mitään perusteita jättää ulkofilsua öljyämättä.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1037 : 26.04.07 - klo: 15.52 »
Hei kaikki konkarit ja miksei muutkin!

Kohta kymmenen vuotta on vierähtänyt siitä kun viimeksi radio-ohjattavaa autoa käsittelin. Silloin alla oli sähköcrossari. Nyt olen päättänyt palata lajin pariin, tällä kertaa enemmänkin harraste puolelle ja polttiscrossin muodossa. Saa nähdä jos sitä ensi kesänä intoutuisi pari kisaakin ajamaan mutta päätarkoitus siis käydä vain nauttimassa ajamisesta.

Luettuani näitä keskusteluja olen päätynyt Hobaon rtr pakettiin. Auto on vielä tilaamatta koska haluaisin kuulla teiltä mitä kaikkea muuta minun kannattaisi saman tien hankkia jottei eka ajokerta tyssää siihen etten ole osannut hankkia jotain tuiki tärkeää osaa, työkalua tms.

Mitä muuta minun pitäisi huomioida näin alussa? Asun Helsingissä joten ilmeisesti Vantaalta löytyy lähin rata? Mikä on Hobao cup?

Kaikki vinkit ovat tervetulleita! Ja muistakaa arvon ystävät etten ole mukana "täysillä tosissani" joten pitäkää tämä perspektiivi mukana kun kehotatte minua ostamaan "tuhannen euron tuiki tarpeellisen viritysosan".  :wink:

Kymmenessä vuodessa paljon on muuttunut joten kaikki vinkit ovat tervetulleita! Kiitos jo etukäteen!


Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1038 : 26.04.07 - klo: 16.09 »
Tere pööki!
Itse en kyseistä autoa omista, niin en ota auton osiin kantaa. Mutta muita mitä hommaisin niin tulppia, ilmanputsari filsuja repullinen+öljyä, ruuveja sais olla varalle, ruuvilukitetta ainaki mediumia, hyvät kuuskolo avaimet, vastarin
akkuja useampi, iskari öljyjä, diffi öljyjä. Siinä jotakinäin alkuun :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1039 : 26.04.07 - klo: 16.19 »
Moi Hakabu!

Ja kiitos vinkeistä! Tulipa mieleeni, löydänkö jostain/jaksaisiko joku ystävällinen sielu kirjoittaa minulle "käyttöoppaan". Luulenpa että huomioon otettavia asioita ja ostettavia kamoja tulee sellainen lista että vaikka kaiken ostaisinkin, vielä en tiedä kuinka usein vaihdan diffin öljyt tms.

Kuinka kauan yhdellä vastarin akulla ajaa? Se ilmeisesti on ensimmäinen asia jonka johdosta ajosessio tyssää?

Kertokaahan kaikkea mahdollista mitä HARRASTAJAN täytyy ottaa huomioon!

Mä tulen olemaan teidän riesana kysymyksineni pitkin kevättä ja kesää mutta enköhän mä syksyyn mennessä ole kaikki niksit oppinut.. :wink:

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1040 : 26.04.07 - klo: 16.36 »
No itse kokeilen täsä sirionin tulppia, kun os tulpat ei ollu mistään kotoisin ja ehkä starttiboksi olisi kova sana kun tää vetokäynnistys narukin lähti hemmettiin äske mul ainakin  :angry: No oli siin pient raivoa siin käynnistykses myös mukana ja sain sen vielä korjattuakin  :cheesy:

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1041 : 26.04.07 - klo: 16.38 »
Hankit kaksi vastarin ja hehkun akkua sekä pikalaturin, niin ajo ei lopu koskaan tästä syystä.

Seuraava kysymys :laugh:

Aika epeli olet jos syksyllä tiedät kaikki jutut. Siksi tämä on niin mielenkiintoinen, että jotain tahtoo vielä jäädä huomiseksikin.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1042 : 26.04.07 - klo: 16.46 »
Tarvitset:

Hehkulaitteen + laturin
Pari vastariakkua
Ilmansuodattimia Hyper 8 mallia
O.S. A5 tulppia alkuperäiseen moottoriin. Tulppia kannattaa olla pakissa varalla
16% tai 25% RC-autoille tarkoitettua polttoainetta

Näillä pärjäät jo melkoisen pitkälle. Jossain vaiheessa haluat myös starttiboksin :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1043 : 26.04.07 - klo: 17.38 »
Vastauksia alkaa satelemaan, hienoa!

Onko teillä jotain suosituksia tuohon hehkuun, laturiin ja starttiboksiin? Eli mitä merkkejä ja paljonko kustantaa?

EDIT: Löysin tuolta Racing Factoryn sivuilta hinnat hehkulle+laturille ja olipa siellä sarttiboksikin.

Joku varmasti osaisi kertoa "huoltoväleistä". Kuinka usein pitäisi tehdä ja mitä? Tuleeko tuon RTR paketin  mukana mitään ohjeita tyyliin "näin pääset alkuun"?
« Viimeksi muokattu: 26.04.07 - klo: 17.45 kirjoittanut Pööki »

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1044 : 26.04.07 - klo: 17.44 »
Jartsalla on varmaan tämän hetken paras hehku myynnissä.. Tarvitset ton lisäks viel hehkunlaturin.. http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=349
Ja onhan jartsalla myös starttilootaa: http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=354&osCsid=ba7ae87d4526349b0fe791bb82da4d22
Ja onhan Nikollakin loistavia vaihtoehtoja ellei jopa parempia..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1045 : 26.04.07 - klo: 17.49 »
Ja nyt tulee siis tyhmä kysymys:

Jaksaisiko joku selittää miten auton starttaaminen käytännössä tapahtuu?  :shocked:

Eli missä vaiheessa hehku jne?

Yrittäkää jaksaa mun kanssa.. Näitä kysymyksiä tulee riittämään!


Muutenkin saa neuvoa! Kertokaa mitä ikinä mieleen juolahtaa mistä luulisitte olevan hyötyä minulle (varmasti onkin!).

Käykö joku teistä ajamassa Vantaan radalla ja jos käy olisitko halukas antamaan lyhyen ekskursion autosta ja sen huollosta jos tulisin käymään paikalla sovittuna ajankohtana?

EDIT: tunnenpa itseni tyhmäksi tuon hehku kysymyksen johdosta..
« Viimeksi muokattu: 26.04.07 - klo: 18.03 kirjoittanut Pööki »

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1046 : 26.04.07 - klo: 17.53 »
siis nää pikku autojen moottorit on kuin diisselit. Eli niitä pitää hehkuttaa startatessa ja kun kone on käynnissä hehkun voi ottaa pois..
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1047 : 27.04.07 - klo: 14.30 »
Mach .28 kaasarin perus-säätö?
Axial SCX 10 TR

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1048 : 27.04.07 - klo: 14.39 »
Tehtaan asetuksilla luultavasti starttaa, kun käynnistyy, niin säädä tarpeen mukaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1049 : 27.04.07 - klo: 15.07 »
Niin niin, mutta mitkä ne tehtaalla on ruuvattu, jos sattuu sotkemaan tai muuten ei toimikaan.
Axial SCX 10 TR