Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 415980 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1620 : 22.03.08 - klo: 22.36 »
Mikä radio ja servo tossa 8.5 rtr hommassa on?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1621 : 24.03.08 - klo: 11.51 »
Ihan perus Futaba 9 kg servo ohjauksessa ja ohjain on perus 2 kanavainen Futaban valmiste.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Narmer

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1622 : 10.05.08 - klo: 19.49 »
Vaihdoin viime syksynä CNC-ohjauspalat. Sen jälkeen on usein lähtenyt vetari irti edestä, diffin ulostulosta. Etupyörät ovat sisäänpäin kallellaan, jos säädän pyöränkulmat oikeiksi, niin vetoakseli on vain 2-3 milliä diffinulostulon sisällä. Onko mitään muuta ratkaisua, kuin että joudun jatkamaan vetareita n. 5 milliä.
Onko saatavana pidempiä vetareita?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1623 : 10.05.08 - klo: 19.59 »
Laita ohjauspalat oikeille puolilleen.

Eli sulla on nyt oikee ohjauspala vasemmalla jne.

Narmer

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1624 : 10.05.08 - klo: 20.35 »
Laita ohjauspalat oikeille puolilleen.

Eli sulla on nyt oikee ohjauspala vasemmalla jne.

Kävin tallissa kattomassa, ja kyllä näyttäisi siltä, että ristiin ovat menneet.
Kiitos neuvosta!

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1625 : 19.05.08 - klo: 14.08 »
Päivää,

Löytyykö kellään mittaustietoa Hyper 8:in tankin suuruudesta? Tietäisi kuinka paljon kilometri-löpöletkuja pitäisi lyhentää PM-kisoja varten..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1626 : 19.05.08 - klo: 14.28 »
Eipä oo tarkkaa tietoa tankin oikeesta koosta, mutta itellä on letkua ollu kohtalaisen reilusti ja nätisti on mennyt EM kisojen mittauksissa läpi.

Eli vedät letkut siten kun ne näppärästi saat autoon sovitettua niin hyvä tulee.
Siellä sä sit näät tarkemmin paikanpäällä tarviiko olla lyhentelemässä.
Tietysti vaikuttaa paljon että minkä kokonen polttoainesuodatin on käytössä.

Itellä on seiskasta tuttu suodatin joka taitaa tulla kasissakin vakiona...
Sen kanssa on ollu soppaletkua ainakin 30 senttiä ja ihan helposti menee sallitun rajan alapuolelle.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1627 : 19.05.08 - klo: 19.11 »
Postataas nyt tänne vaikka jos tämä jotakuta auttais jollain lailla. Eli kun on ollut vähän epätietoisuutta 8 ja 8,5 suodattimien välillä. Tässä kuvassa molemmat rungot on alunperin Hyper 8 suodatinrunkoja. Toisesta poistin ulommat laipat jolloin siitä tuli nyt sitten Hyper 8,5 runkoa vastaava, tosin aidossa 8,5 rungossa sisemmät laipat on hivenen suuremmat. Kuvassa on filttereinä molemmissa rungoissa 8,5 suodatin. Hommahan lähti siitä että monien muiden tapaan tuli vääriä PSR suodattimia tilattua. Toimikoon tämä nyt ohjeena sitten miten modataan 8 runko 8,5 suodattimille sopivaksi, ja jopa paremmaksi sillä tuohon modattuun runkoon sopii nyt molemmat, sekä 8 että 8,5 suodattimet.

- Jussi

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1628 : 19.05.08 - klo: 20.55 »
no niin nyt selkis minkä takia kytkinlaakereita saa vaihtaa alvariinsa...
motti oli snadisti vinossa,ja luonnollisesti painatti laakeria ajossa päittäin :evil:
eli kattelkaa välillä että moottori on pysyny suorassa linjassa niin kestää lakrutkin pitempään...
hobao hyper 8

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1629 : 19.05.08 - klo: 21.18 »
Mitenkäs kun uudessa reiskassa on moottori vinossa päärattaaseen nähden???

Tärkeämpää on rattaiden oikea välys.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1630 : 19.05.08 - klo: 22.08 »
häh :huh:
enpä oikein muuta selitystä oikein keksiny..kyllä noi lakrut sais kauemmin kestää kun 2 litraa.
noin maalaisjärjellä ajateltuna kuormitus on päittäistä siinä vaiheessa kun mosa on vinossa..mulla oli pyrkiny kytkinkello pihalle motista.
pistäppä kuvaa,mua rupes kinnostaa :grin:
juu ja kyllä noi välykset oli muuten ihan kunnossa.
hobao hyper 8

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1631 : 20.05.08 - klo: 00.29 »
2 litraa on ihan normi aika kytkinlakuille. Itse vaihdan käytännössä joka ajopäivän jälkeen moiset uusiin ja taitaa tuo reilu puoli gallonaa olla aika lähellä meikäläisen ajoja /päivä silloin kun radalle ehtii. Toisethan ne sanoo että jopa litran välein mutta eipä tule radalla vaihdettua jos toimii. Liekö siksi katosi viime lauantaina kytkinkellosta hampaat. :wink: Kytkinlaakerijuttuun ei vaan ole kestävää ratkaisua, ne kun rundaa pahimmassa tapauksessa sen 40krpm, kytkintä luistattava ajotyyli pitää laakerit myös suhteellisen kuumina eikä lubrikoinnista eli voitelusta ole tietoakaan.

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1632 : 20.05.08 - klo: 06.24 »
Keraaminen hybriidi!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1633 : 20.05.08 - klo: 10.14 »
Kuvaa en lähde netistä linkittelemään, koska samalla vaivalla löydät sen itsekin.
Annetaan nyt hieman vinkkiä että kannattaa teamxray sivustolta vaikkapa asiaa tutkia.

Ja jos laakereiden kestoa haluaa maksimoida niin JP-Nitroracing... Keraamiset hybridi laakerit on omassa käytössä ollu jo vuosia ja erittäin hyvin kokemuksin.
Pystyy ajamaan koko kisapäivän samoilla laakereilla ja tämän päälle vielä treenit...
Gallonan kohdalla olen vaihtanut ja monesti todennut että hyviltä ne vieläkin vaikutti.
Hintakaan ei päätä huimaa, varsinkin kun kestää selvästi pidempään kuin perus laakerit.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1634 : 20.05.08 - klo: 10.15 »
Okei... 2 vuoden tauko teki näköjään tehtävänsä, eikun tilaukseen. :lol:

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1635 : 20.05.08 - klo: 17.37 »
Mitenkäs kun uudessa reiskassa on moottori vinossa päärattaaseen nähden???

Tärkeämpää on rattaiden oikea välys.

no vinossahan se...kai se vaan sit pitää uskoo :lol:
laitoin nyt keraamiset laakerit paikalleen,täytyy kattella et kauanko noi kestää ja hommata varalle läjä uusia.
hobao hyper 8

Narmer

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1636 : 01.06.08 - klo: 17.44 »
Tämän päiväsessä ajossa katkesi oikeanpuolen takavetoakseli. Onko kenelläkään myytävänä ylimääräisiä, tai onko tietoa missä niitä olisi varastossa?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1637 : 01.06.08 - klo: 19.00 »
soita ja kysy Racingfactory, jp-nitroracing, hobao finland

Narmer

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1638 : 02.06.08 - klo: 15.35 »
Jos käytän RTR-mallissa CVD-takavetareita, niin täytyykö tehdä mitään muutoksia takapään ripustuksiin?
RTR-mallissa on vakiona takana koiranluuvetarit.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1639 : 02.06.08 - klo: 16.01 »
Ei muutoksia.

Tietysti siis sun pitää purkaa ne renkaalle menevät akselit pois kun CVD vetareissa ne tietystikin on.
Mutta siis ei tarvii muuttaa mitään.

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1640 : 01.09.08 - klo: 17.14 »
minkäs laisia öljyjä kannattaa hommata diffeihin?eteen,keskelle,taakse.
3000 cps jne....
kiitos etukäteen
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1641 : 01.09.08 - klo: 17.30 »
minkäs laisia öljyjä kannattaa hommata diffeihin?eteen,keskelle,taakse.
3000 cps jne....
kiitos etukäteen

se riippuu ihan siitä minkälaiseksi haluat auton ajo-ominaisuudet.
mulla on omassa nyt 5000/7000/3000 taka/keski/etu ja kulkee vähän kuin takavetonen mutkassa.
jos neutraalin haluat niin pistä vaikka 3000 joka nurkkaan.
ainakin sen huomasin että pienellä radalla ei meinaa rullaamalla kääntyä kun edessä on liian jäykkää...eli kokeilemalla löytyy oikea setuppi.
onneks noi diffit on kohtuu helppo irrottaa.
hobao hyper 8

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1642 : 01.09.08 - klo: 21.14 »
jep,tänks.takaveto sladit on jees aina!!!
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1643 : 02.09.08 - klo: 00.00 »
Mikäli radalla ajelee niin eteen 5000, keskelle 5000 ja taakse 3000.
Itsellä tällähetkellä on spider diffit edessä ja keskellä noilla kyseisillä öljyillä.
Koskaan aikasemmin ei ole hyperi toiminut niin hienosti kuin tällä setupilla.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1644 : 17.09.08 - klo: 16.21 »
Josko täällä joku kehtais vastata. Kuinka pitkät vetarit hyper 8 on ? Kokonais pituus pyöränakselin kans ja pelkkä vetarin pituus cvd akseleita tarkotan. Kiitoksia tulee etukäteen hänelle joka vois nää ilmottaa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1645 : 23.09.08 - klo: 21.02 »
Onkos tossa 8.5 rtr mallin koneessa kolmipalanen kytkin?  :huh:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1646 : 23.09.08 - klo: 21.04 »
On.
Huehue

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1647 : 23.09.08 - klo: 21.06 »
tänks :azn:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1648 : 17.01.09 - klo: 10.25 »
Mikäli radalla ajelee niin eteen 5000, keskelle 5000 ja taakse 3000.
Itsellä tällähetkellä on spider diffit edessä ja keskellä noilla kyseisillä öljyillä.
Koskaan aikasemmin ei ole hyperi toiminut niin hienosti kuin tällä setupilla.

Tuosta löysin tästä tiedon jo diffi öljyiksi. Tarkottaako tuo sitä että takana kannattaa olla normi 8.5Pro-mallin diffi eikä Spideri?

Mitkä iskari öljyt ois hyvä lähtökohta?

Moniko hampainen kytkinkello ois hyvä? Ajattelin kokeilla tuolla mukana tulleella 14t kellolla aluksi(se on vaikuttanu hyvältä joka autossa ja moottorissa tähän mennessä)
(motti Speed, pilli Speed 2060)
Ps. ostin viime viikolla kesän ajetun 8.5Pron ja vaikutti niin hyvältä kamppeelta, että hain eilen postista uuden samanlaisen :grin: )
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1649 : 17.01.09 - klo: 11.18 »
Jeps...
Eli takana vakio diffi.
Myös edessä ja keskellä on vakio diffi todettu hyväksi lähtökohdaksi.
Spider lähinnä säätö mikäli tarvitaan agressiivisempaa käytöstä.
Mutta varsinkin perus harrastajana ja aloittelevana kilpailijana kannattaa lähteä liikkeelle ihan vakio diffeistä juuri auton rauhallisemman käytöksen takia...
Homma toimii paremmin kun auto on mahdollisimman rauhallinen ajaa jolloin yleensä kierrosajatkin ovat paremmat kun pysytään paremmin ajolinjalla renkaat maata kohden.
14 kytkinkello on ihan hyvä... Joskin koskaan en ole kyseistä välitystä tarvinnut suomen radoilla, vaan 13 kellolla jo nopeus on suoralla sitä tasoa että hitaampia pitää pujotella.
Varsinkin kun näkyy tuo speed olevan koneena niin 13 kellolla on suoranopeudet kyllä sitä luokkaa että loppuu suora ennemmin kesken kuin nopeuden tarve.
Iskareissa olen käyttänyt paria eri setuppia.
Molemmissa olen porannut iskarin mäntiä.
Eli esimerkiksi poraat jokaiseen mäntään 2 kpl 1,2mm reikiä lisää, jolloin männissä on yhteensä 6kpl 1,2mm reikiä.
Öljyinä muistaakseni edessä 55 ja takana 50...
Tämä on ollut hyvä ja toimiva ratkaisu lähes kaikissa tilanteissa.
Öljyt tietysti määräytyy tarkemmin radan mukaan ja varsinkin radan kunnon mukaan.
Iskarit alapäästä tukivarteen sisempiin reikiin sekä edessä että takana.
Yläpäästä edessä sisä reikiin ja takana noin keskipaikkeille, tai lähempänä ulkoreunaa riippuen pidosta.
Takatukivarsi hubin alempaan reikään... eli tukivarsi on ulkolaidassa mahdollisimman alhaalla.
Taka auraus 3 astetta.
Maksimi antisquat, eli takatukivarren etu kiinnikkeessä mahdollisimman ylös.
Etu ylätukivarsi sisäpäästä alas.
Eteen haritusta kohtuu reilusti... tekee autosta suoralla suuntavakaamman ja tulee mutkasta ulos kohtuu rauhallisesti.
Camppeerit edessä noin 2-3 astetta ja takana aste enemmän.
Maavara, edessä ja takana tukivarret vaaka asentoon.
Eli kun painat auton maata vasten ja päästät irti niin auto nousee vain sen verran että tukivarret ovat suorassa...
Sama juttu kun tiputat esim perän kohtuu korkealta niin auto palautuu tukivarret vaaka asentoon.
Ulosjoustot sopivaksi...
Edestä ja takaa pitää rajoittaa... edessä ulosjoustoa vähemmän kuin takana.
Mikäli auto pyrkii pienissä montuissa kaatumaan herkästi ja nousemaan 2 renkaalle liian herkästi niin vähennä ulosjoustoa.
Loput tarkemmat setupit saat kun olet päässyt paremmin ajamisen makuun ja tiedät mitä muutosta auton käyttäytymiseen kaipaat...
Ja tietysti mikäli jossain radalla törmätään niin tulehan kiskomaan hihasta niin katsotaan miten auto toimii ja mitä tarvitsee trimmata.

Moottoriin laitat pienimmän kurkun mikä mukana tulee...
Muuten ei sen ihmeempiä setuppeja tarvitse ainakaan alkuun...
Kaikkein tärkeintä on että moottori on säädöissään.