Kirjoittaja Aihe: Aloittajalle  (Luettu 22055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #60 : 12.10.04 - klo: 18.56 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Kylläpä sen pitäs käydä, se tulee hehkutulppaan kiinni kannen "päälle".
                   



Missäs se hehkutulppa on.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #61 : 12.10.04 - klo: 19.06 »
Puressa kansi on oranssi ja hehkutulppa on kannen "sisällä".
Ja kyllä sinä osaat sen verran englantia että kasaaminen onnistuu
sillä ne on yleensä selitetty kuvilla

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #62 : 12.10.04 - klo: 19.08 »
Kuinka paljon siinä pitää osata enkkua. Jos en tajua kyllä äiti varmaan auttaa. Mäkin haluaisin tietää miks kaikki pilkkaa unoa.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #63 : 12.10.04 - klo: 19.11 »
No jos 8 oli toikkarissa nii seleviää kyllä.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #64 : 12.10.04 - klo: 19.22 »
No mä kerron miks uunoa mollataan se on sentakia koska
siinä ei oo diffejä eikä 4 iskaria itellä on uuno ja oon tyytyväinen
menee tarpeeks lujaa ja hyvä moottori ainuat huonot puolet on
maan vara ja diffitömyys ja diffit saa esm:jr-hobysta
 :evil:  ja onkos kyöshon vehkeis rautasia levyjarruja  :evil:
jepajee

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #65 : 12.10.04 - klo: 19.31 »
[OT] Ei nyt millään pahalla Stumpelo, mutta koitas jatkossa muistaa ainakin pisteet ja pilkut. Ei muuten, muttaontokihelpompilukeajaymmärtäätoisentekstiäkunseeioletä lläistäpötkäänkirjoittamista...[/OT]
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #66 : 12.10.04 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
mitä mollausta aina uunoa haukkumassa ei se haittaa jos siinä ei oo muutako yks iskari ja ei diffejä diffit saa jos haluaa ja iskarit vaikka sinne ja sitte unossa on viä RAUTASET LEVYJARRUT
 :evil:  sitä ei oo mones autos
Tjaah,no kyllä ainakin minua tämmöiset "pikkujutut" haittaavat kovastikkin :roll:

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #67 : 13.10.04 - klo: 09.27 »
Kyl minä varmaan ostan käytetyn polttiksen. Mistä se polttis laitetaan käyntiin.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #68 : 13.10.04 - klo: 09.37 »
Olisko tää hyvä www.rc10.fi/viewtopic.php?t=9200
Oks toi polttis.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #69 : 13.10.04 - klo: 09.38 »
Toi linkki ei ikinä toimi Mut kuitenkin se on Asson b2. Onko se polttis.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Aloittajalle
« Vastaus #70 : 13.10.04 - klo: 09.41 »
Asso B2 on takavetoinen SÄHKÖkrossari.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Aloittajalle
« Vastaus #71 : 13.10.04 - klo: 09.54 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Olisko tää hyvä www.rc10.fi/viewtopic.php?t=9200
Oks toi polttis.


 [OT]
Kun katselet autoja ja haluat kopioida linkin niin kopioit sen osoiteriviltä niin tulee varmasti oikea ja tiedämme mitä sinä tarkoitat.
 [OT]
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #72 : 13.10.04 - klo: 13.03 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kyl minä varmaan ostan käytetyn polttiksen. Mistä se polttis laitetaan käyntiin.


Hehku kiinni ja nykäset narusta tai hehku kiinni ja painat nappia.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #73 : 13.10.04 - klo: 13.16 »
Missäs se hehku on.. Minulla on tyhmiä kysymyksiä :oops:

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #74 : 13.10.04 - klo: 13.19 »
Oliskohan pureten käytetty polttis hyvä. Meinaan löysin yhden tuolta myydään palstalta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Aloittajalle
« Vastaus #75 : 13.10.04 - klo: 14.06 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Missäs se hehku on.. Minulla on tyhmiä kysymyksiä :oops:


Nitro-auto infoa
Tuolla on paljon asiaa jota sinun kannattaa lukea. Hehkulaite on erillinen laite joka toimii sähköllä ja jolla käynnistetään auto. Enempää en näistä polttiksista ala selittämään.


Kuvassa keskellä on hehkulaite.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #76 : 13.10.04 - klo: 14.08 »
Tähän väliin pistän ikävän kommentin.
Marko__ : Kun sulla tuntuu olevan kaikki totaalisen haussa etkä tiedä yhtään edes mitä haluat, eikä tunnu olevan mitään käsitystä edes eri automerkeistä tai malleista saati yhtään mistään, niin suosittelisin kyllä aloittamaan ihan puhtaasti jollain käytetyllä sähköautolla. Oppisit edes ensin ajamaan ja huoltamaan autoa ennenkuin siirryt paljon enemmän huoltoa/säätöä vaativaan polttikseen.
Tuntuu vaan siltä että jos saat jonkun polttiksen kouraan niin saat tehtyä sillä/sille paljon vahinkoa.
Sähkäri on sitäpaitsi halvempi eli jos ja kun jotain hajoaa niin on halpa korjata ja pääsee taas treenailemaan.

Polttiksella on aloittelijan vähän vaikea harjoitella ajamaan jos ei ole ketään kokeneempaa mukana säätämässä konetta edes jotenkin sinnepäin. Menee treenailu säätämiseen ja pahimmillaan koneen saa täysin kokematon leikkaamaan erittäin herkästi.

Sähköllä pääset ajamaan kun laitat radiot päälle ja hanaa.

No mutta tietysti päätös on sinun, mutta koska tunnut olevan täysin pihalla koko RC-autoista niin suosittelen aloittamaan hyvällä käytetyllä sähköautolla.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #77 : 13.10.04 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tähän väliin pistän ikävän kommentin.
Marko__ : Kun sulla tuntuu olevan kaikki totaalisen haussa etkä tiedä yhtään edes mitä haluat, eikä tunnu olevan mitään käsitystä edes eri automerkeistä tai malleista saati yhtään mistään, niin suosittelisin kyllä aloittamaan ihan puhtaasti jollain käytetyllä sähköautolla. Oppisit edes ensin ajamaan ja huoltamaan autoa ennenkuin siirryt paljon enemmän huoltoa/säätöä vaativaan polttikseen.
Tuntuu vaan siltä että jos saat jonkun polttiksen kouraan niin saat tehtyä sillä/sille paljon vahinkoa.
Sähkäri on sitäpaitsi halvempi eli jos ja kun jotain hajoaa niin on halpa korjata ja pääsee taas treenailemaan.

Polttiksella on aloittelijan vähän vaikea harjoitella ajamaan jos ei ole ketään kokeneempaa mukana säätämässä konetta edes jotenkin sinnepäin. Menee treenailu säätämiseen ja pahimmillaan koneen saa täysin kokematon leikkaamaan erittäin herkästi.

Sähköllä pääset ajamaan kun laitat radiot päälle ja hanaa.

No mutta tietysti päätös on sinun, mutta koska tunnut olevan täysin pihalla koko RC-autoista niin suosittelen aloittamaan hyvällä käytetyllä sähköautolla.




Kyllä minä sen tiesin missä hehku on. Sen takia kysyin sitä koska jos olisin sanonut väärin olisitte nauranu. Niin kyllä minä sen tiesin.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #78 : 13.10.04 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Missäs se hehku on.. Minulla on tyhmiä kysymyksiä :oops:


Nitro-auto infoa
Tuolla on paljon asiaa jota sinun kannattaa lukea. Hehkulaite on erillinen laite joka toimii sähköllä ja jolla käynnistetään auto. Enempää en näistä polttiksista ala selittämään.


Kuvassa keskellä on hehkulaite.




Ton nitro-infon olen lukenut jo.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #79 : 13.10.04 - klo: 14.17 »
Ei olisi pitänyt tulla tänne mitään neuvoja kysymään kun haukkumiset saa vaan päälle. :cry:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #80 : 13.10.04 - klo: 14.18 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kyllä minä sen tiesin missä hehku on. Sen takia kysyin sitä koska jos olisin sanonut väärin olisitte nauranu. Niin kyllä minä sen tiesin.


En nyt tarkottanu tota hehku juttua, vaan kaikkea mitä kyselet ja hätäilet niin ettet viitti edes tutkia mikä auto on minkäkin lainen.
Tolla hätäilyllä saat polttiksen romuks tai kyllästyt kun et saa konetta edes sisäänajettua.
Muutenkin kun sun viestejä lukee niin huomaa että sulla ei ole mitään kokemusta RC-autoista, korkeintaan naapurin patterilla toimivasta Nikosta.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #81 : 13.10.04 - klo: 14.20 »
Ihan tiedos vaan että yksi kaverini ei tiennyt rc-autoista mitään ja osti heti polttiksen. Nyt se on suomenmestari.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #82 : 13.10.04 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En nyt tarkottanu tota hehku juttua, vaan kaikkea mitä kyselet ja hätäilet niin ettet viitti edes tutkia mikä auto on minkäkin lainen.
Tolla hätäilyllä saat polttiksen romuks tai kyllästyt kun et saa konetta edes sisäänajettua.
Muutenkin kun sun viestejä lukee niin huomaa että sulla ei ole mitään kokemusta RC-autoista, korkeintaan naapurin patterilla toimivasta Nikosta.


Kiitti vaan sullekki :cry:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #83 : 13.10.04 - klo: 14.35 »
En siis sano pahalla vaikka suoraan sanonkin.
Suosittelen vain aloittamaan edes vähän helpommalla/paremmalla autolla kuin halvimmat polttis romut.

Jos hommaat vaikka laadukkaan käytetyn sähkökrossarin esim. vaikka joku Asso B2,B3,B4 niin opit sillä vuodessa ajamaan sekä edes vähän säätämään.
Noilla halvimmilla polttiksilla et pääse edes opettelemaan mitä merkitystä millään alustan säädöllä on.
Sitten voi harkita siirtymistä johonkin muuhun kun on edes perus asiat kunnossa ja tietää edes vähän autojen tekniikasta ja eroista.

Monet harrastaja eivät edes koskaan ole ajaneet polttiksella vaikka ovatkin harrastaneet useita vuosia sähköautolla kilpaa.
Itse hommasin ekan polttiksen vasta kolmisen kuukautta sitten vaikka olen harrastanut jo yli kymmenen vuotta.
Sähköautojen nopeus oli/on aivan riittävä.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #84 : 13.10.04 - klo: 14.59 »
Ajattelin asiaa niin kyllä minä sähköauton voin ottaa pitäis vaan löytää  käytetty.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Aloittajalle
« Vastaus #85 : 13.10.04 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Toi linkki ei ikinä toimi Mut kuitenkin se on Asson b2. Onko se polttis.


Tämä olisi varmasti hyvä aloitusauto, laadukas merkki ja varaosien saanti on hyvä. Auto on vaan vähän vanha malli mutta tietääkseni varaosia saa vieläkin.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #86 : 13.10.04 - klo: 15.14 »
Pureten vois olla hyvä auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #87 : 13.10.04 - klo: 15.19 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Toi linkki ei ikinä toimi Mut kuitenkin se on Asson b2. Onko se polttis.


Tämä olisi varmasti hyvä aloitusauto, laadukas merkki ja varaosien saanti on hyvä. Auto on vaan vähän vanha malli mutta tietääkseni varaosia saa vieläkin.


Toi ois kyllä varsin oiva peli aloittelijalle, tai sit pykälää uudempi.
Mutta niinkuin m@sse sanoin niin varaosia saa tuohon B2 malliinkin vielä. Tai vois tietysti tarkistaa tuon RC-Pisteeltä.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #88 : 13.10.04 - klo: 15.44 »
Olen etsinyt sähköautoa mutta sopivaa ei ole löytynyt. Polttiksia olis myytävänä 90eurolla. Nyt en tiedä kumman ostaisin polttis vai sähkö.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #89 : 13.10.04 - klo: 15.55 »
Eks polttis olis sillain hyvä ostasin sähköauton opettelisin kaikki jutut sähköautoista sitten ostasin polttiksen niin pitäis opetella kaikki jutut uudestaan. Mut jos ostaa heti polttiksen niin ei tartte opetella niitä erikseen.