Kirjoittaja Aihe: Aloittajalle  (Luettu 22060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #90 : 13.10.04 - klo: 16.00 »
Joo mutta sitten jos vaihta sähköön niin pitää opetella ne.  :mrgreen:  Sähköthän on kauheen helppoja pitääkkin, mää oisin halunnut polttiksen mutta sainkin vaan sähkön ekaks autoks..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Aloittajalle
« Vastaus #91 : 13.10.04 - klo: 16.14 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Eks polttis olis sillain hyvä ostasin sähköauton opettelisin kaikki jutut sähköautoista sitten ostasin polttiksen niin pitäis opetella kaikki jutut uudestaan. Mut jos ostaa heti polttiksen niin ei tartte opetella niitä erikseen.


Sähköt ovat siksi parempia aloitusautoja koska eivät kulje niin kovaa ja ajamaan opetteleminen on helpompaa. Jos ostat suoraan jonkun Infernon mikä kulkee lähes 80 km/h niin hallitseminen ilman aijempaa kokemusta on todella vaikeaa. Siksi kannattaa aloittaa sähköautolla, ja kyllä käytettyjä löytyy paljonkin. Vaikkapa Huuto.net.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #92 : 13.10.04 - klo: 16.35 »
Mä olen ite ajanut sähköautoa (1:10) 2 vuotta sm-tasolla, ja nyt kesällä hankin ekan polttiksen.
Polttis on 100 kertaa vaikeempi kuin sähköauto.

Polttiksessa menee 95% ajasta aloittelijalla koneen säätöön, ja loput auton korjaamiseen.
Pitäisi vielä säätää alustaa yms, että saadaan auto toimivaksi käyttäytyvyydeltään.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #93 : 13.10.04 - klo: 16.38 »
Mutta, jos sä polttiksen haluat niin hanki sitten, koska se ei oo kivaa, jos heti tylsistyy omaan autoonsa.
Mutta en tiedä onko parempi hankkia polttis, joka ois (ehkä) kokoajan hajalla ja ei tiedä mikä on vikana
vai sähkö joka huomattavasti helppokäyttöisempi.
Are you sure?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #94 : 13.10.04 - klo: 16.58 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Eks polttis olis sillain hyvä ostasin sähköauton opettelisin kaikki jutut sähköautoista sitten ostasin polttiksen niin pitäis opetella kaikki jutut uudestaan. Mut jos ostaa heti polttiksen niin ei tartte opetella niitä erikseen.
Polttis ja sähkis on tekniikaltaan suurinpiirtein saman lainen, ainakin radiot ja servot. Erot ovat että sähkömoottorin siasta on onkin polttomoottoria ja akun tilalla on polttoain säiliö, noparia korvaa toinen servo. Kokeneemmat saavat tarkentaa!

Itse olen myös siinä tilanteessa että olen ostamassa ensimmäistä autoani, kokemuksia on kahdesta nikosta. Jätin polttikset suosiolla myöhemmälle.

Kyllä ne sähkiksetkin saa kovaa kulkemaan, vieläpä paljon halvemmalla! Sitten kun sinulla on sähkis ollut muutaman vuotta on sinulla huomattavasti parempi ajotaito! Sitten sinulla osia kuten servo ja radiot jotka käyvät myös polttikseen, joten voit ostaa kitin ja säästät näin rahaa!

Kun ostat sähkistä niin kannattaa ostaa samoin tein oikein kunnon auto! Riippuu tietenkin millaisen auton haluat, tournig vai krossi? Mutta esimerkiksi kyseinen B2 on varmasti hyvä ja käyttökelpoinen auto kisailuunkin!

Ja kuten moni on sanonutkin että sähkiksistäkin iloa pitkäksi aikaa, jopa pidemmäksi kuin plottiksista!
Ehdottomasti SÄHKIS sanon minä!

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #95 : 13.10.04 - klo: 17.09 »
Minä saan maaliskuun ekana viikkona 90e niin voisin jostain etsiä sähköauton.  Saiskohan tolla rahalla hyvän auton.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #96 : 13.10.04 - klo: 17.20 »
160€ saa ainaski jonku moisen sähkiksen  :)
jepajee

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #97 : 13.10.04 - klo: 17.24 »
Oikeastaan se on minun päätös ostanko polttiksen ja sähkön.
Eli minä mietin vielä mutta jos löytyy joku halpa polttis niin kyllä ostan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #98 : 13.10.04 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Oikeastaan se on minun päätös ostanko polttiksen ja sähkön.
Eli minä mietin vielä mutta jos löytyy joku halpa polttis niin kyllä ostan.


No kyllä sä saat sähköauton reilusti halvemmalla kuin polttiksen.
Ainakin reilusti laadukkaamman sähkön saat samalla hinnalla kuin polttiksen.
Etkä joudu tosiaankaan opettelemaan mitään uusiks jos joskus siirryt sähköstä polttikseen. Joudut ainoastaan opettelemaan lisää vaikeita juttuja.
Kuten jo monet ovat todenneet niin homma hyvä mies sähkis ja treenaa sillä aluks, sit kun oot mahdollisesti liittyny johonki kerhoon ja käyny vaikka kisoissa niin voit harkita polttiksen hommaamista.
Jos edes vähän ajatellaan taloudellista puolta (vaikuttaa että olet nuori eikä rahaa oo hirveesti tuhlattavissa) niin polttomoottorin saa rikki erittäin helposti jos ei varmasti tiedä mitä on tekemässä ja uusi maksaa 150€- reilusti ylöspäin. Sähkö moottorin saat (kireimmästä päästä olevan kisakoneen) alta 90€.
Polttiksissa on paljon aioita joihin ei aloittelijan kannata näppejään tunkea ellei ole joku kokenut aluksi vieressä neuvomassa.
Pelkästään jos ajatellaan millaista myrkkyä tuo polttoaine on.
Oletko tutkinut mitä myrkkyä noissa käytetään? Oletko tietoinen vaaratekiöistä?

Ja niinkuin edellä tuli ilmi niin polttista joudut säätämään/huoltamaan 95% ja ajamiselle jää se 5%.
Sähkistä putsailet ja säätelet samalla kun akut latautuu, jos siis säädettävää tai huollettavaa ylipäätään on.

Eli aloittavalle RC-autoilijalle ehdottomasti paras auto on laadukas sähkö auto ja mielestäni paras harjoitteluun (mikäli ei ole kerhoa jossa touring rata) on ehdottomasti takavetoinen krossari.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #99 : 13.10.04 - klo: 17.46 »
Halvin sähköauto minkä olen löytänyt on 150e.
Polttis 100e

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #100 : 13.10.04 - klo: 17.54 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Halvin sähköauto minkä olen löytänyt on 150e.
Polttis 100e


No esim. myydään osastolla on Asson B2 (jonka olet jo nähnyt) 80€

Mietippäs hetken...
Jos saat polttiksen 100€ kaikilla vermeillä ja sähkiksen 100€ josta puuttuu radiot niin kumpi niistä on totaalissen surkee vehe?

Varsinkin aloittelijan kannattaisi aina ostaa ekaks härveliks joku hyvä jota ei tarvii paljon korjailla ja ajo-ominaisuudet on erinomaiset.
Mitä järkeä on ostaa auto jota soutuu joka käänteessä korjaamaan ja lopuksi voi kiinnostava harrastus kaatua alkumetreille kun kiinnostus lakkaa siihen kun on auto kokoajan rikki.
Nyt hyvä mies järki kätöseen ja mietit kannattaako niitä vähäisiä rahoja laittaa romuun vai hyvään. Jäis hyvässä rahaa sit ostella vaikka viri palikkaa kun ei tarvii kaikkia rahojaan tuhlata varaosiin.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #101 : 13.10.04 - klo: 18.09 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Halvin sähköauto minkä olen löytänyt on 150e.
Polttis 100e


No esim. myydään osastolla on Asson B2 (jonka olet jo nähnyt) 80€

Mietippäs hetken...
Jos saat polttiksen 100€ kaikilla vermeillä ja sähkiksen 100€ josta puuttuu radiot niin kumpi niistä on totaalissen surkee vehe?

Varsinkin aloittelijan kannattaisi aina ostaa ekaks härveliks joku hyvä jota ei tarvii paljon korjailla ja ajo-ominaisuudet on erinomaiset.
Mitä järkeä on ostaa auto jota soutuu joka käänteessä korjaamaan ja lopuksi voi kiinnostava harrastus kaatua alkumetreille kun kiinnostus lakkaa siihen kun on auto kokoajan rikki.
Nyt hyvä mies järki kätöseen ja mietit kannattaako niitä vähäisiä rahoja laittaa romuun vai hyvään. Jäis hyvässä rahaa sit ostella vaikka viri palikkaa kun ei tarvii kaikkia rahojaan tuhlata varaosiin.
 


Siis siinä polttiksessa on kaikki tarvittava ajamiseen ja myös bensaa saa. Siihen assoniin mitää ostaa nopeudensäädin ja se on joku 60e eli hinnaksi tulisi 140-170

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Aloittajalle
« Vastaus #102 : 13.10.04 - klo: 18.32 »
Mutta ajatelkaapa, ainakin minun mielestäni rc-autoilla olisi tylsä vain "ajaa". Siksi minulla on polttis. Kun sää polttis koneen säätöihin, niin tuntee saaneensa jotain aikaan. Samoin, jos ostat sähkiksen, et välttämättä opi paljoa autostasi, jos se ei hajoa.

SITÄ EN MENE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN etteikö sähkis olisi hyvä aloittelijalle, mutta kyllä minäkin aloitin 1v sitten polttiksella ja hyvin olen tähän mennessä oppinut säätämään ja korjaamaan.

Ehkäpä polttiksien parissa parissa kärsivällisyyskin paranee paremmin.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #103 : 13.10.04 - klo: 18.34 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta ajatelkaapa, ainakin minun mielestäni rc-autoilla olisi tylsä vain "ajaa". Siksi minulla on polttis. Kun sää polttis koneen säätöihin, niin tuntee saaneensa jotain aikaan. Samoin, jos ostat sähkiksen, et välttämättä opi paljoa autostasi, jos se ei hajoa.

SITÄ EN MENE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN etteikö sähkis olisi hyvä aloittelijalle, mutta kyllä minäkin aloitin 1v sitten polttiksella ja hyvin olen tähän mennessä oppinut säätämään ja korjaamaan.

Ehkäpä polttiksien parissa parissa kärsivällisyyskin paranee paremmin.





No niin löytyi sellatteitakin jokka on vähän polttiksen puolella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #104 : 13.10.04 - klo: 18.40 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Halvin sähköauto minkä olen löytänyt on 150e.
Polttis 100e


No esim. myydään osastolla on Asson B2 (jonka olet jo nähnyt) 80€

Mietippäs hetken...
Jos saat polttiksen 100€ kaikilla vermeillä ja sähkiksen 100€ josta puuttuu radiot niin kumpi niistä on totaalissen surkee vehe?

Varsinkin aloittelijan kannattaisi aina ostaa ekaks härveliks joku hyvä jota ei tarvii paljon korjailla ja ajo-ominaisuudet on erinomaiset.
Mitä järkeä on ostaa auto jota soutuu joka käänteessä korjaamaan ja lopuksi voi kiinnostava harrastus kaatua alkumetreille kun kiinnostus lakkaa siihen kun on auto kokoajan rikki.
Nyt hyvä mies järki kätöseen ja mietit kannattaako niitä vähäisiä rahoja laittaa romuun vai hyvään. Jäis hyvässä rahaa sit ostella vaikka viri palikkaa kun ei tarvii kaikkia rahojaan tuhlata varaosiin.
 


Siis siinä polttiksessa on kaikki tarvittava ajamiseen ja myös bensaa saa. Siihen assoniin mitää ostaa nopeudensäädin ja se on joku 60e eli hinnaksi tulisi 140-170


Nyt missasit pointin.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #105 : 13.10.04 - klo: 18.41 »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #106 : 13.10.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta ajatelkaapa, ainakin minun mielestäni rc-autoilla olisi tylsä vain "ajaa". Siksi minulla on polttis. Kun sää polttis koneen säätöihin, niin tuntee saaneensa jotain aikaan. Samoin, jos ostat sähkiksen, et välttämättä opi paljoa autostasi, jos se ei hajoa.

SITÄ EN MENE VÄITTÄMÄÄN VASTAAN etteikö sähkis olisi hyvä aloittelijalle, mutta kyllä minäkin aloitin 1v sitten polttiksella ja hyvin olen tähän mennessä oppinut säätämään ja korjaamaan.

Ehkäpä polttiksien parissa parissa kärsivällisyyskin paranee paremmin.


Suosittelen nimenomaan HYVÄÄ sähkistä siitä syystä että pääsee kokeilemaan auton säädöt läpi ja on auto jolla on hyvä ajaa, kestävä ja halvat varaosat.
Jos aloittelijana ostat jonkun romun jonka saat 100€ ja sisältää ihan kaiken niin et paljoa pääse opettelemaan autosta mitään muuta kuin millainen romu se loppupeleissä on.

Jo vanha sananlaskukin sopisi tähän kun ei kerta ole paljon rahaakaan käytettävissä: "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa".
Vähän muuteltuna: Aloittelijan ei kannata ostaa halpaa ja huonoa.

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #107 : 13.10.04 - klo: 18.47 »
Kuinka mulla vois olla rahaa pajon käytettävissä jos olen 12v.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #108 : 13.10.04 - klo: 18.48 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kuinka mulla vois olla rahaa pajon käytettävissä jos olen 12v.
No miksi ei voisi olla?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #109 : 13.10.04 - klo: 18.48 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"


Lue ne viestit ja ajattele.

"Mietippäs hetken...
Jos saat polttiksen 100€ kaikilla vermeillä ja sähkiksen 100€ josta puuttuu radiot niin kumpi niistä on totaalissen surkee vehe? "

Tässä kokoajan yritetään neuvoa sua ostamaan auto joka olisi hyvä ja joka voisi viedä sinua eteenpäin harrastuksessa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #110 : 13.10.04 - klo: 18.50 »
Lainaus käyttäjältä: "marko__"
Kuinka mulla vois olla rahaa pajon käytettävissä jos olen 12v.


Tätä mä just tarkotinkin että älä nyt mee ostamaan mitään surkeeta romua halvalla, kun saat samalla rahalla paljon paremman ja edullisemman auton.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Aloittajalle
« Vastaus #111 : 13.10.04 - klo: 18.51 »
Riippuu autosta kanssa, jos ostaa touringin niin sähkö voi olla parempi, mutta jos ostaa monsun, missä alustaa ei paljoa joudu säätämään, niin se....

Äähh.

JOKAINEN OSTAA SEN MINKÄ ITSE HALUAA. EIKÄ SITÄ, MINKÄ TOINEN KÄSKEE.    
 Suosittelen kuitenkin että panostaa autoonsa vähintään 150€. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #112 : 13.10.04 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
mie ostin 12v 400€ auton (ultima ST GP ) pari vuatta sitte. keräsin rahaa 1v,siitä vuos eteen päin ostin savagen 600€, 13v, keräsin rahaa 8kk..


Isi liising.  :mrgreen:

Vai mistäs rahat keräsit?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #113 : 13.10.04 - klo: 18.54 »
Minä: (Pieni kertomus)  :)

Sain Maruin Shogunin syntymäpäivänäni (taisi olla seitsemäs lajissaan). Ajelin sillä, kunnes kyllästyin ja laitoin sen kaappiin pölyttymään. Jotenkin autourheilusta kiinnostuneena ajattelin hommata polttiksen, koska ne pärisee ja menee NIIIIN lujaa.
Model Expossa kiinnostuin eräästä autosta (Duratraxin Rustleri), jota minulle sitten  lupailtiin ja selitettiin miksei autoja jo ole Suomessa.
Koko tämän ajan olin pettynyt pikkupoika, jonka isä joutui soittelemaan liikkeeseen viikon välein ja kuuntelemaan niitä selityksiä.
Isäni luonne ei tätä kestänyt ja hän ei suostunut tuottamaan pettymystä "pikkumiehelle" (eli siis minulle), joten eräänä lauantaina lähdimme Tietonikkariin. (Kyoshon kataloogi minulla siis aikaisemmin jo olikin.) Hyllyssä ihailin autoja ja kyselin huippunopeuksia. Vaihtoehdot rajautuivat Sandmasteriin ja Inferno Mp-6 Sporttiin. Päädyimme kuitenkin Infernoon myyjän vakuuttavan myyntipuheen johdosta. No hienoa nyt oli auto, sähköt, ohjaimet ja systeemit. Kotona availimme pusseja ja availimme manuaalia. Osia oli paljon ja kiireisenä yrittäjänä isäni ei usein ehtinyt perehtyä auton kokoamiseen. Itse olin turhan pieni vielä osatakseni autoa koota. No auto saatiin kasaan ja sitten alkoikin ihmettely. Auto ei lähtenytkään ensimmäisellä nykäisyllä käyntiin ja ampaissut tuhatta ja sataa kohti hiekkoja. Säätöjen etsiminen tuntui ylivoimaiselta ja tästä syystä kyselimme Tietonikkarista vinkkejä. He antoivat erään asiakkaansa numeron, johon soittamalla voisi saada apua säätöihin. No me soitimme ja sovimme tapaamisen Espooseen. Sillä kerralla autoni kulki hyvin ja säädöt olivat suht kohdillaan. Seuraavalla viikolla auto palautui taas vanhaan kuntoon, eli ei säätöjä löytynyt millään. Eräällä ajokerralla auto vain pysähtyi ja luulimme sitä isoksikin viaksi, kun ei enää voimansiirto liikkunut. Auto päätyi kaappiin ja siellä se sitten lojuikin nelisen vuotta, kunnes nyt olen asiaan perehtynyt ja opetellut hieman perusteita. (Autossa ilmennyt vika olikin vain neulalaakerin pamahtaminen kytkimestä ja päärattaan sileys.) Nyt on harrastus todella päässyt vasta vauhtiin ja VAU:n jäseneksi on pitänyt liittyä. Vielä, jos auton saisi toimimaan edes tunnin ehjänä. No ens kesäks tulee uusi kiesi ja koitetaan sitten uudelleen. Jospa hieman paremmin alkais touhut.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #114 : 13.10.04 - klo: 18.58 »
jos nyt tässä ajajana sanoisin niin voisin suositella tota:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_24&products_id=237
nääs olisin ostanuut ton jos olisin sähkön valinnu mut polttikseen suosittelen tota: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=144

mutta se on sun päätös  :D  tai sitten tilaat towerhobbiesta jonku erikoisen merkin johon ei saa varaosia
jepajee

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #115 : 13.10.04 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
jos nyt tässä ajajana sanoisin niin voisin suositella tota:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_24&products_id=237
Jaa milläs perustein tuota suosittelet,on meinaan niin lelun näkönen auto että oksat pois :roll:
Mikälie idänihme.........sijoittunee johonkin Nikkojen ja Tamiyan halvimpien mallien välimaastoon.
Kellään en ole tätä nähnyt,en edes ulkomaisilla forumeilla,joten kovin suosittu tämä ei ainakaan ole.

Tosin itselläni ei tätä ole,joten tämä viesti oli pelkää spekulaatiota.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #116 : 13.10.04 - klo: 19.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
jos nyt tässä ajajana sanoisin niin voisin suositella tota:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_24&products_id=237
Jaa milläs perustein tuota suosittelet,on meinaan niin lelun näkönen auto että oksat pois :roll:
Mikälie idänihme.........sijoittunee johonkin Nikkojen ja Tamiyan halvimpien mallien välimaastoon.
Kellään en ole tätä nähnyt,en edes ulkomaisilla forumeilla,joten kovin suosittu tämä ei ainakaan ole.

Tosin itselläni ei tätä ole,joten tämä viesti oli pelkää spekulaatiota.


Samoilla linjoilla olen Joonan kanssa.
Ja mitähän Stumpelo tarkotit tolla "ajajana" viittauksella?

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #117 : 13.10.04 - klo: 19.46 »
noh jos kerta se uno ny nii lelu on niin sovitaan että leluautoilija
 :evil:
jepajee

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #118 : 13.10.04 - klo: 19.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
noh jos kerta se uno ny nii lelu on niin sovitaan että leluautoilija
 :evil:


Missä kohtaa mainitaan UNO? Meni ainakin multa ohi.

Ja itse pidän kyllä UNO:a täysin leluna.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittajalle
« Vastaus #119 : 13.10.04 - klo: 20.11 »
[OT] Jakakaa mainoksia, joilla ei ikä vielä riitä kunnon töihin! Mä oon jakanu pari vuotta mainoksia ja tienaan mielestäni ihan hyvin, kun saan 120-160€ kuukaudessa. Tosin toi palkka voi vaihdella hurjan paljon enemmänkin. Riippuu aina minkä verran sattuu tulemaan mainoksia. Työtä vaan tekemään. Ei se autokaa muuten miltää tunnut jos on pappa betaalar -periaatteella kaikki hommattu! Mä jaan kaks kertaa viikossa 370 taloutta. Jakamiseen menee n. 1.5h ja lajitteluun ehkä keskimäärin sama. Niin, ja mä täytän tammikuussa 16v. [OT]