Kirjoittaja Aihe: Robosota ja Robot Wars  (Luettu 4026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Robosota ja Robot Wars
« : 11.10.04 - klo: 19.34 »
Robosota
Täällä foorumilla kun projekteihin intoa riittää ja kaiken maailman servoja on nurkissa pyörimässä niin alkakaapas tekemään tälläisiä. Osanottajia ei taatusti ole liikaa. Ja kyllähän tuollaisen aikas halvalla tekee jos johkin Brushless Maxxiin vertaa. Sivuilta löytyy myös foorumi ja videoita, selaamaan vaan.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #1 : 11.10.04 - klo: 20.32 »
Kuinkas moni on kattonu tota sub tv:ltä tulevaa robot wars ohjelmaa?
Mä katon ja se on iha huippu :!:
Ketä on teidän suosikki kyseisessä ohjelmassa?
Mulla on hypnodisck!

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #2 : 11.10.04 - klo: 20.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Kuinkas moni on kattonu tota sub tv:ltä tulevaa robot wars ohjelmaa?
Mä katon ja se on iha huippu :!:
Ketä on teidän suosikki kyseisessä ohjelmassa?
Mulla on hypnodisck!


Mä katoin koko viime ´´sodan´´ alusta loppuun. Mikäköhän oli mun suosikki? Öötota... Varmaan se voittaja Chaos 2 aika voimakas kippi sillä.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #3 : 11.10.04 - klo: 21.48 »
Robot Warsissa, sen jälkeen, kun "Cassius" avas pelin ensimmäisellä kiilakippikatapultilla (  :wink: ), meni hommasta maku, kun kaikki alkoi sitä apinoida. Nyt ei oikeen pariin vuoteen ole päässy kattoon kun satunnaisesti, jotain ihan omaperäsiäkin luomuksia näköjään löytyy.. Mutta niillä vaan ei pärjätä.
Lahti Rock City

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #4 : 12.10.04 - klo: 02.19 »
Katsoin tässä ihan vähän aikaa sitten yhden jakson ja siinä oli tyylikäs panssarivaunu. Näittekö sen?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #5 : 12.10.04 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Katsoin tässä ihan vähän aikaa sitten yhden jakson ja siinä oli tyylikäs panssarivaunu. Näittekö sen?


En katsonut mutta kaveri kertoi että hieno oli ollut.
Itsekkin voisi tuollasista 150 g robottia yrittää tehdä vaikka noista traxxasin vakioservoista joiden kestävyys tiedetään.  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #6 : 12.10.04 - klo: 12.15 »
Hitto, kun ei pääse kattoo tota Robot Wars-ohjelmaa, kun täällä asuntola ei oo kaapeliverkossa, eikä oo vielä tullut ostettua digiboksia...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #7 : 12.10.04 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Katsoin tässä ihan vähän aikaa sitten yhden jakson ja siinä oli tyylikäs panssarivaunu. Näittekö sen?

Mä näin. Hienosti veti muitten yli.
ainot heikkous mikä on ollut jokaisessa telaketju vetosessa niin on se että ketjut lähtee pois paikoiltaan tai poikkee, kuten siinäkin mikä siellä oli

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #8 : 12.10.04 - klo: 17.55 »
Mäki katon ROBOT WARSSIA aina ku se tulee viime vuodesta alkaen
 :mrgreen:   razer on paras mun mielestä
jepajee

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #9 : 12.10.04 - klo: 18.01 »
Noi "hyvät" ei oo enän niin hyvii, Razer ja Hypno disk..  Ite katon aina kun mahollista, tasalta loppu just. :) Tiistaisin ja lauantaisin..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #10 : 13.10.04 - klo: 01.20 »
Tänään tuli taas. Lopussa vastakkain joku Arnold A. Terminegger ja Pussycat. Jälkimmäinen voitti  :)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #11 : 13.10.04 - klo: 11.14 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Katsoin tässä ihan vähän aikaa sitten yhden jakson ja siinä oli tyylikäs panssarivaunu. Näittekö sen?
Tarkoitatko "Panzer Wraith" :wink:

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #12 : 13.10.04 - klo: 14.49 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Katsoin tässä ihan vähän aikaa sitten yhden jakson ja siinä oli tyylikäs panssarivaunu. Näittekö sen?
Tarkoitatko "Panzer Wraith" :wink:


En muista sitä nimee, mutta siinä oli leikisti joku laivasto, ilmavoimat ja maajoukot vastakkain ja viimeisen ryhmän robottina oli se panssarivaunu...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #13 : 13.10.04 - klo: 16.12 »
Niin se pomminpurku räpellin... Kerran oli oikee sellanen panssarivaunu jonka ase oli ylävaunu joka pyöri ja siinä piipussa oli reunoilla sellaset "kolmiot", ainut heikkois oli siinä robotissa että se  oli puuta.  :mrgreen:  Madilta meni vähän sörkkimään sitä..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #14 : 14.10.04 - klo: 02.49 »
Joo, just sitä pomminpurkuu-vehjettä tarkotin. Se oli ihan nätti, mutta hidas ja vähän kömpelö...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #15 : 14.10.04 - klo: 11.02 »
Aikooko kukaan alkaa näitä robotteja tekemään? Seuraava sota olisi Malli-Expossa marraskuussa... Mä meen ainakin kattoon niitä sinne...  8)
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #16 : 14.10.04 - klo: 20.21 »
Missä toi expo järjestetään ja mitä kaikkea siä on näytillä?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #17 : 14.10.04 - klo: 20.24 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Missä toi expo järjestetään ja mitä kaikkea siä on näytillä?


http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9140

Tuosta kaikkee tietoa....
Ja Lahdessa järjestetään.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #18 : 16.10.04 - klo: 23.07 »
Kattoko kukaan tänään? Jotkut oli vähän kidutuksessa
Are you sure?

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #19 : 11.11.04 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Kuinkas moni on kattonu tota sub tv:ltä tulevaa robot wars ohjelmaa?
Mä katon ja se on iha huippu :!:
Ketä on teidän suosikki kyseisessä ohjelmassa?
Mulla on hypnodisck!

mun suosikit on razer ja panic attack

Poissa h3n4

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.danpat.fi/~lauri/tiimi/
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #20 : 27.11.04 - klo: 23.48 »
Ajattelinpa nyt kirjoitella tänne, kun kerrankin löytyi mielenkiintoinen topicci.

Olemme tiimimme (Team Iivari) kanssa rakennelleet roboja suunnilleen vuodesta 2003 lähtien. Olemme tähän päivään mennessä rakentaneet neljä kisakuntoista roboa. Olemme voittaneet kolmessa kisassa peräkkäin 12 kilosella robollamme ja nykyisin eläkkeellä oleva 25kiloinen robomme on voittanut kaikki kahdeksan kisaansa, mikä on paljon. Eli voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että olemme varsin menestynyt porukka!

Robosota on hieno laji. Olen  kuullut, että se on outo kummajainen muiden R/C-asioiden parissa puuhaavien keskuudessa, mutta robosotaa harrastettuani olen huomannut, että juuri tällaista pitäisi muidenkin harrastaa. Miksi? Siksi, että roboja ei saa minkäänlaisina rakennussarjoina. Tämä tarkoittaa sitä, että rakentaakseen robon, on hiukan mietittävä, mitä on tekemässä. Ei ihan riitä, että ruuvataanpa tuo ruuvi nyt tuohon tai siirränpä tätä reikää Dremelillä vähän sivuun. Siinä rakennetaan itse robon voimansiirrot ja asejärjestelmät, ja rakennetaan suuri osa elektroniikkaa itse. Se on mielestäni paljon opettavaisempaa kuin ihan R/C-autoilu. Olen kokeillut sitäkin.
Robot voivat olla kalliita, kuten jo mainittu, mutta uskallan väittää, että robot käyvät paljon halvemmiksi kuin hyvin viritelty monsteri tai muu auto. Lisäksi näissä ei tarvitse räpeltää pienenpienten ruuvien ja mutterien kanssa =). Ei sentään, jos haluaa räpeltää (minä en halua) niin voi hyvin rakentaa 150g painoisen robon, niissä voi tosiaan käyttää pitkälti samoja osia kuin autoissa käytetään.
Kaiken kukkuraksi, täytyy vielä mainita se juttu, että laite, jonka on itse suunnitellut ja rakentanut on aina taideteos ja ainoa kaltaistaan, eikä sellaista ole kenelläkään muulla. Jos vielä onnistuu voittamaan kisassa pokaalin, se on tunne jota on vaikea verrata mihinkään.

Nyt olen luultavasti riittämiin paasannut Robosodan ihanuudesta, nyt on teidän vuoronne toimia: Robosota kaipaa aina uusia kilpailijoita ja roboja, käykää kaikki robosodan kotisivuilla www.robosota.fi ja lukekaa vaikkapa foorumia ja ruvetkaapa rakentamaan omaa roboanne!
Robosota on kivaa koko perheelle!

Poissa virittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
Robosota ja Robot Wars
« Vastaus #21 : 08.03.05 - klo: 19.29 »
noihin robotti hommiin tarvii aika hyvää taitoo sähköjuttujen kanssa kun kävin tolla teijän foorumissa niin en tajunnu noista "teijän" jutuistä
hölkäsen pöläystä 8)

ja olen ylpeä siitä

saaako siis noihin roboihin minkäänlaista ohje kirjaa ?
Ei kokemusta kesäajosta.