Kirjoittaja Aihe: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.3 ja kilpailijanumerot  (Luettu 24828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Liitteenä ensi talven sääntöpaketti. Allekirjoittanut sekä AKK:n pienoisautoilun lajiryhmä pidättää oikeuden muutoksille. FTT-ohjeisto ja talven kalenteri julkaistaan ensi viikon alussa.

Lyhyesti:

12TrackTour -osakilpailut  2015-2016

·   12TrackTour  I              Lauantai 12.12.2015    KyPAK            C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
·   12TrackTour  II             Lauantai 6.2.2016       RaumRC/ATAK       C-12, GT-12, F1-10/TSS-10
·   12TrackTour  III & IV     La ja su     5.-6.3.2016    OSPA             C-12, GT-12, F1-10, TSS-10   


Luokat
·   C-12 (1/12th Modified) avoin Suomenmestaruus -sarja
·   GT-12 (1/12th Stock) harjoituskilpailusarja

Lisäluokat
·   F1-10 (1/10 Formula1) harjoituskilpailusarja
·   TSS-10 (1/10 Touring Saloon Stock), harjoituskilpailuluokka

Kilpailunjärjestäjä voi halutessaan ajattaa joko F1-10 tai TSS-10 luokkaa. Ajatuksena kuitenkin on, että F1-10 luokalle muodostuu talven kisoissa 4 kilpailun sarja, josta osa kilpailuista/kaikki ovat 12TrackTour -sarjassa ja tai FTT-sarjassa lisäluokkana sunnuntaina. Tähän tarkennusta lähiaikoina.


Osallistumisrajoitukset
C-12 kilpailijat, jotka ovat sijoittuneet C-12 SM-sarjassa viimeisen kahden (2) vuoden aikana kuuden (6) parhaan joukkoon, saavat osallistua korkeintaan kahteen (2) GT-12 osakilpailuun kauden aikana, joista paremman sijoituksen pisteet lasketaan sarjan lopputuloksiin.

Lisenssi on suositeltava, mutta ei pakollinen sarjan GT-12, F1-10 ja TSS-10 –luokissa. SM-luokassa lisenssi on pakollinen.

Kilpailuformaatti
·   2 ohjattua harjoitusta
·   4 alkueräkierrosta
·   3 finaalikierrosta

Pitoaineet
·   Spider Grip Green X Strong (SGSX-125)
·   Spider Grip Blue Strong (SGBS-125)
·   SXT 3.0 Traction Compound (SXT3)
·   H-Speed Indoor Traction Oil Free (HSPT001)

*tarvittaessa tätä sovelletaa vain solukumirengasluokille.

Moottorit
GT-12
·   1S LiPo: Vapaa* 13.5t moottori, ennakko vapaa. Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa alkuperäisen kaltaiseen. Suositusvälitys 80-85mm.

·   2S LiPo: Vapaa* 25.5t moottori, ennakko vapaa. Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa alkuperäisen kaltaiseen.

Moottorilista osoitteessa:
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2015/07/2015%20EFRA%20Brushless%20Motors%2013.5T%20Spec.%20v7%20pdf2.pdf

*Team Trinity/ Team Epic sekä samaan runkoon perustuvat viripajojen moottorit ovat Suomen sarjassa KIELLETTY!

Akut
1S LiPo:   Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 1S-akut ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa. Myös ns.saddle packin puolikkaan (1S 2P) käyttö on sallittua.

2S LiPo GT-12:
   Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 2S-akut, joiden maksimimitat ovat maksimimitat ovat 93x47x19mm, ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa.

2S LiPo:   Kaikki kaupallisesti saatavilla olevat kovakuoriset 2S-akut ovat sallittuja ilman kapasiteettirajaa. Lipopussin käyttö aina pakollista ladattaessa.

6-kennon NiCd/NiMh: Sallittu vain F1-10 luokassa.

LiPo-akkujen maksimilatausvirta on 10A



EDIT: V1.2 ohjeistosta lisätty. muutoksena lisätty ajoajat luokittain, sarjapalkintomaksu sekä tarkennusta numerokäytäntöön.

EDIT: V1.3 lisätty, päivitetty korilistaa (Blitz P1)
« Viimeksi muokattu: 23.09.16 - klo: 23.48 kirjoittanut APK »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #1 : 07.08.15 - klo: 22.10 »
Tänne tiedoksi vielä ennakkoon, että FTT-sarjan talven kilpailut ajetaan seuraavasti:

FTT I 28.-29.11. PKSRCA
FTT II 23.-24.1. KyPAK
FTT III 13.-14.2. EPUA
FTT IV 19.-20.3. OSPA

Kesällä 2 FTT-kisaa.
« Viimeksi muokattu: 30.09.15 - klo: 16.51 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto ja kilpailijanumerot
« Vastaus #2 : 08.08.15 - klo: 11.37 »
Kilpailijanumerot kaudelle 2015-2016:

Numero määräytyy viime kauden sarjatuloksista, ja uusille kilpailijoille seuraava vapaa numero. Numerot varataan laittamalla minulle yv.

1 Vesa Yli  C-12/GT-12
2 Teemu Saarinen  C-12
3 Panu Vehniäinen C-12
4 Ari-Pekka Kyykkä  C-12
5 Eetu Pesonen C-12
6 Lari Jäppinen  C-12
7 Tony Raikas  C-12/GT-12
8 Tommi Tirroniemi GT-12
9 Olavi Tenno GT-12
10 Lauri Ruotsalainen C-12
11 Tauno Meriläinen C-12/GT-12
12 Jere Saarinen C-12
13 Arne Tamme C-12
14 Henri Fredriksson C-12
15 Janne Liinkangas C-12
16 Erno Venäläinen GT-12
17 Aapo Koro GT-12
18 Ilari Lamminsivu GT-12
19 Jaakko Huhmarsalo GT-12
20 Jari Järviluoma GT-12
21 Rami Maikola GT-12
22 Jukka Häkämies  GT-12
23 Eetu Laaksonen GT-12
24 Jukka Laaksonen GT-12
25 Petri Tuomainen GT-12
26 Manu Hakala  C-12
27 Janne Kiiski C-12
28 Taneli Erkkilä C-12
29 Nico Haapalehto GT-12
30 Antti Luoto GT-12
31 Jyrki Lehto GT-12
32 Jaakko Mursula GT-12
33 Marko Aava GT-12
34 Ville Aalto GT-12
35 Hannu Kartano GT-12
36 Jari Paasikivi
37 Tuukka Tiainen
38 Santeri Jokela  GT-12
39 Artti Viitaniemi  GT-12
40 Henri Huhtanen GT-12
41 Niko Sinervo GT-12
42 Jussi Leivo GT-12
« Viimeksi muokattu: 26.02.16 - klo: 10.09 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #3 : 08.08.15 - klo: 17.09 »
Gt12 luokassa ei ole pakollinen lisenssi, pitääkös kuitenki olla jonkun seuran jäsen😕
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #4 : 08.08.15 - klo: 20.28 »
Formuloitsijat, kommentoikaa ja antakaa tarkennusta sääntöihin mikäli tarve. Päivitän jossain vaiheessa ohjeistoon, että EFRA/ROAR -speksin mukaiset koneet sallittu (pl.Trinity/Epic).

Halutaanko F1 sarjaan kiinteät numerot?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #5 : 10.08.15 - klo: 00.50 »
Miten voi olla kansallinen sarja / kilpailu jossa ei vaadita lisenssiä?

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #6 : 10.08.15 - klo: 02.29 »
Totta - virhe sanamuodossa, menee samalla statuksella kuin winterjumps, eli harjoituskilpailu/-sarja. Ei käytännön eroa kuitenkaan kilpailjalle.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1
« Vastaus #7 : 10.08.15 - klo: 07.50 »
Kävin asvalttipolttiskisoissa Kouvolassa eilen ja keskusteltiin varikolla WGT-luokasta. Ilmeni halukkuutta kyseisen luokan ajattamiselle GT12-kilpailun osana.

Sen takia tiedustelen: Voitaisiinko ajaa vaihtoehtoisena lisäluokkana myös WGT:tä osassa kilpailusarjan kilpailuja (WGT olisi vaikkapa F1-luokan tilalla kyseisessä osakilpailu(i)ssa tai ihan omana lisäluokkanaan)?
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo: 08.06 kirjoittanut meritane »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1
« Vastaus #8 : 10.08.15 - klo: 10.34 »
Toki mahdollista mutta onko niitä autoja oikeesti montaa? Aikataulu venyy jos on monta luokkaa.... Riippuu ihan missä kisassa niitä halutaan ajattaa
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #9 : 10.08.15 - klo: 12.10 »
Tehdään selvitys asiasta, että kuinka monta autoa saadaan radalle.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #10 : 10.08.15 - klo: 13.03 »
Sinänsä ajatus on varmasti ihan OK, mutta en ainakaan tälle kaudelle lähde sarjaan lisäämään "oletuksiin" perustuen mitään WGT-luokkaa.  Eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi uusia luokkia tarjolla, kantava idea kuitenkin on tuoda kuskeja C-12 luokkaan, joka on SM-luokka. Menee liikaa ohi sektorista jos otetaan vielä monta muutakin luokkaa jakamaan kuskimäärää.

Koitetaanko pitää nyt tämä jotenkin aisoissa, eikä olla lisäämässä "mulle ja kavereille" lisäluokkaa, koska ne kyl sano että ne tulis jos on kisoja", ok? Mulla ei riitä resurssit enää yhtään enempään luokkien pyörittelyyn.

Sitten kun on vakaa pohja 1/12 kuskeja eli 50 niin sitten katotaan lisää. Ideaalia toki on että WGT olis mukana, mutta EI näillä määrillä jossa jengi sitten jakautuu edelleen kahtia.
« Viimeksi muokattu: 10.08.15 - klo: 13.09 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #11 : 10.08.15 - klo: 14.12 »
Sitten kun on vakaa pohja 1/12 kuskeja eli 50 niin sitten katotaan lisää. Ideaalia toki on että WGT olis mukana, mutta EI näillä määrillä jossa jengi sitten jakautuu edelleen kahtia.

Täysin mutua, mutta uskon että WGT kuskeja olisi helpompi saada mukaan kisoihin kuin Formula kuskeja. Mitä potentiaalisten F1 porukan kanssa jutellut niin haluavat ajaa FTT sarjan yhteydessä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #12 : 10.08.15 - klo: 14.18 »
Kuten sanottua, osa kisoista F1:lle on FTT-kisoissa lisäluokkana sunnuntaina, joten ei aiheuta toimenpiteitä. Se että ne kuskit jotka ajaa WGT:tä on pois suoraan C-12 tai GT-12 listalta, ei ole se mihin pyritään.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #13 : 10.08.15 - klo: 15.50 »
vähän vaan heittona, jos Formuloilla ja WGT autoilla on suurinpiirtein sama vauhti niin samaan erään radalle? Epäilen ettei näitä täyteluokkakilpailijoita kuitenkaan kovin paljoa ole? (toivottavasti oon väärässä)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #14 : 10.08.15 - klo: 16.10 »
WGT menee samaa vauhtia kuin GT-12 tai kovempaa. En ole F1-vauhdista tietoinen mutta karkee veikkaus että + 3-4sekuntia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #15 : 10.08.15 - klo: 18.22 »
Tässäpä näkee vähän vauhtia, että mitä se formula kulkee (tosin ei ole tietoa, että mitkä sähköt autossa on ja pääseekö auto kyseisellä radalla oikeuksiinsa). Jos vauhti on todellisuudessa tuo myös kisatilanteessa, niin jokainen voi päätellä kannattaako WGT-autoja, jotka kulkee lähes yhtäkovaa 2S sähköillä kuin TSM-viritouringauto, laittaa samaan erään formuloiden kanssa... Ei kannata!

https://www.facebook.com/MikkelinPA/videos/vb.741069842589460/1040250632671378/?type=2&theater

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #16 : 10.08.15 - klo: 19.23 »
Formulat kulkee suurinpiirtein samaa kierrosaikaa stanujen kanssa 21.5t koneella.
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #17 : 11.08.15 - klo: 06.08 »
Formulat kulkee suurinpiirtein samaa kierrosaikaa stanujen kanssa 21.5t koneella.

Me mitattiin mun ETS-setupissa olevan formulan huiput samoiksi kun poroluokan turistin tiksin radan pääsuoralla, eli yllättävän kovaa se menee sillä 21.5T koneella.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #18 : 11.08.15 - klo: 06.10 »
Formuloitsijat, kommentoikaa ja antakaa tarkennusta sääntöihin mikäli tarve. Päivitän jossain vaiheessa ohjeistoon, että EFRA/ROAR -speksin mukaiset koneet sallittu (pl.Trinity/Epic).

Halutaanko F1 sarjaan kiinteät numerot?

ETS:ssä ei ole alipainoa formuloissa, mutta suomessa olisi hyvä olla koska verrattiin kahden samalla sähkösetupilla olevan Yokomon ja CRC F1 auton painoeroa ja se oli yli 100g CRC:n hyväksi. Yokomossa oli vielä kaikki mahdolliset painoa säästävät viriosat mitä rahalla sai kiinni.

meritane

  • Vieras
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #19 : 11.08.15 - klo: 09.06 »
Vesa on laatinut hyvät säännöt sarjalle ja arvostan suuresti tekemääsi työtä mattoautoluokkien (C12 ja GT12) nostamiseksi korkeammalle tasolle.

Luokkien, joilla ei ole riittävää määrää sitoutuneita kuskeja sarjan aloitusvaiheessa ei ole järkevää ajattaa, koska se saattaa hyvinkin mahdollisesti viedä kuskeja pois sarjan pääluokilta (C12 ja GT12). Nyt tarkoitan WGT- ja muita lisäluokkia, joilla ei ole vankkaa omaa harrastajapohjaa, jotka voivat elää omaa elämäänsä viemättä kuljettajia pois pääluokista.

Joten on kannattavaa mennä alkuperäisen suunnitelman mukaan, johon kuuluvat sarjan pääluokat: GT12, C12 ja lisäluokkina TSS-10 ja F1-luokat.

« Viimeksi muokattu: 11.08.15 - klo: 09.10 kirjoittanut meritane »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #20 : 11.08.15 - klo: 10.22 »
@Juha:

Mikä on autojen paino? Mikä olisi hyvä minimipainoksi?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #21 : 11.08.15 - klo: 10.29 »
ETS:ssä ei ole alipainoa formuloissa, mutta suomessa olisi hyvä olla koska verrattiin kahden samalla sähkösetupilla olevan Yokomon ja CRC F1 auton painoeroa ja se oli yli 100g CRC:n hyväksi. Yokomossa oli vielä kaikki mahdolliset painoa säästävät viriosat mitä rahalla sai kiinni.

ETS säännöissä on kyllä merkitty 1050g vähimmäispainoksi ja lisäksi on 190mm enimmäisleveys.
Kun autoja talvella punnittiin niin kaikkein keveimmät on vähän alle 1050g.
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #22 : 11.08.15 - klo: 16.22 »
Ja kuin saataisi tamiyan 103 alusta sääntöihin niin hieno homma.
Oma veikkaus että vaikka on vähän leveämpi kuin 104 auto niin 104 auton tekniikka on kuitenki niin paljon parempi että siinä kompensoituu erot .
Noita vanhoja runkoja kuin varmasti jengillä on varastossa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.0
« Vastaus #23 : 11.08.15 - klo: 17.48 »
ETS:ssä ei ole alipainoa formuloissa, mutta suomessa olisi hyvä olla koska verrattiin kahden samalla sähkösetupilla olevan Yokomon ja CRC F1 auton painoeroa ja se oli yli 100g CRC:n hyväksi. Yokomossa oli vielä kaikki mahdolliset painoa säästävät viriosat mitä rahalla sai kiinni.

ETS säännöissä on kyllä merkitty 1050g vähimmäispainoksi ja lisäksi on 190mm enimmäisleveys.
Kun autoja talvella punnittiin niin kaikkein keveimmät on vähän alle 1050g.

Se on sitten nyt lisätty sinne toi painoraja, aiemmin sitä ei ollut ollenkaan (tän kauden avauskisassa).

Edit. näköjään tullut sinne lisäys, kauden avauskisassa sitä ei vielä ollut.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #24 : 19.10.15 - klo: 00.02 »
Kehtaankohan tehdä tyhmän kysymyksen?
Eli GT-12 moottori: vapaa 13.5T 1S:llä tai 25.5T 2S:llä pois lukien tirinity/ epic moottorit.
Kuitenkin pari riviä alempana moottorilista?
Yhtään 25.5T moottoria ei löydy listalta ?
Eli pitääkö moottorin olla listalla vai ei ?

Terveisin Aava (ehkä tulevan GT12 auton kuljettaja)

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #25 : 21.10.15 - klo: 11.52 »

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #26 : 23.10.15 - klo: 10.53 »
Kehtaankohan tehdä tyhmän kysymyksen?
Eli GT-12 moottori: vapaa 13.5T 1S:llä tai 25.5T 2S:llä pois lukien tirinity/ epic moottorit.
Kuitenkin pari riviä alempana moottorilista?
Yhtään 25.5T moottoria ei löydy listalta ?
Eli pitääkö moottorin olla listalla vai ei ?

Terveisin Aava (ehkä tulevan GT12 auton kuljettaja)
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2015/07/2015%20EFRA%20Brushless%20Motors%2013.5T%20Spec.%20v7%20pdf2.pdf
Tuossa on 13.5 lista siis. 25.5T listaa ei ole olemassa (ainakaan vielä).
25.5T suhteen tällä tietoa siis mennään 540 kokoisella moottorilla. Sen ei saa olla Trinity/Epic rakenteeseen perustuva.

moottorisäännöillä on tarkoitus rajata ns. outlaw moottorit pois, jotka voivat olla hyvinkin ylivoimaisia muihin nähden. Moottorisäännöt on siksi olemassa että luokka olisi mahdollisimman tasaväkinen.
Näissä outlaw moottoreissa on eri roottorit, pakat ja käämit, joiden avulla on suorituskykyä saatu "huijaamalla" perus stock moottoriin nähden.

offtopic: Esim. Japanissa on 2S 21.5T luokka, jossa on sallittu outlaw moottorit. Moottorit ovat ylivoimaisen nopeita perinteiseen stock-moottoriin nähden.

Vesa voi tähän asiaan ottaa lopullisen kannan, kunhan ehtii asiaan paneutua paremmin.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #27 : 23.10.15 - klo: 20.12 »
Tätä juuri tässä hieman haettiin. Tällä hetkellä säännöissä on aikamoinen tulkinnan mahdollisuus moottorin suhteen.
Toinen voi ajatella moottorilista on vain löyhä ohjeistus mahdollisista moottoreista ja tiukkapipoisempi voi ajatella, että mootoreiden on löydyttävä listalta.
Tosin omasta ja muutaman muunkin mielestä ei voida puhua vapaasta 13.5T:n moottorista mikäli sen on kuitenkin löydyttävä tuolta listalta. Vaan enemmänkin muodossa: Moottori 13.5T , moottori efran listalta.
Tuo EFRAN lista on muutenkin hieman suppeampi kuin esim. ROAR:in lista.
Muutama helposti saatava edullisemman pään moottori ei listalta löydy.
Sinänsä noiden viri ja outlaw moottoreiden kieltäminen on ihan aiheellista.
Ja sinällään voidaan myös kysellä koko 25.5T/2S combon tarpeellisuudesta varsinkin kun tuo GT-12 akku sääntö
on kerrankin loistava esimerkki yksinkertaisesta ja toimivasta säännöstä!


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #28 : 10.11.15 - klo: 15.49 »
Jostain syystä ajoaika on jäänyt ohjeistosta pois, päivitän sen pikimmiten. GT-12 ajoaika on siis 5 minuuttia, C-12 normaalisti 8 minuuttia.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12TrackTour 2015-2016 ohjeisto v1.1 ja kilpailijanumerot
« Vastaus #29 : 11.11.15 - klo: 23.11 »
GT-12 kisakuskeja lisätty ja numeroita varattu taas lisää listalta!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC