Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 29684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« : 04.09.15 - klo: 11.59 »
SC Winter Cup 2015-2016 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Alustavat Kisapäivät:
21.11 Turku, TUA, HPI-Areena
9.1 Nokia, PRCA, Nirk
27.2 Helsinki, PKSRCA, Bunkkeri, HUOM, Muuttunut päivämäärä
5.3 Ulvila
9.4 Nokia, PRCA, Nirk

Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokas (Bigbear)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Web:
http://shortcourse.fi/

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia.

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2015 Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Winter Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle.

Ajoformaatti (ALUSTAVA):
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 3 kertaa 5 min joista paras lasketaan.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuharjoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY

Sarjaa tukee EuroRC

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 13.38 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #1 : 04.09.15 - klo: 12.00 »
Varattu
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #2 : 04.09.15 - klo: 13.24 »
Aika-ajo/alkuerä formaatista oli ajatus "keskustella".

mielipiteitä aiheesta.

Itsehän pidän tuosta 7min ja 3 nopeita kierrosta tavasta enemmän.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #3 : 04.09.15 - klo: 13.39 »
Aika-ajo/alkuerä formaatista oli ajatus "keskustella".

mielipiteitä aiheesta.

Itsehän pidän tuosta 7min ja 3 nopeita kierrosta tavasta enemmän.

Sama

Toisaalta huutoäänestyksellä ei saa kuitenkaan yksimielistä tulosta.. Ehdotan, että kokeillaan samaa kuin kesällä ja vaihdetaan jos kuskit sitä yksimielisesti vaativat.



/Sami




Toinen vaihtoehto olisi 3x4min alkuerät samalla kolmen parhaan kierroksen systeemillä
« Viimeksi muokattu: 04.09.15 - klo: 13.50 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #4 : 04.09.15 - klo: 13.59 »
Tarkensin tonne sääntöihin vielä että kyseessä on kolmen perättäisen kierroksen tulos

Kisoissa kun formatista on ollut juttua niin pääsääntöisesti ollaan oltu tämän kolmen perättäisen kierroksen kannalla. Totta kai niitäkin on ketä mielummin ajaisi aika-ajot perinteisellä formatilla.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #5 : 04.09.15 - klo: 18.49 »
Aika-ajo/alkuerä formaatista oli ajatus "keskustella".

mielipiteitä aiheesta.

Itsehän pidän tuosta 7min ja 3 nopeita kierrosta tavasta enemmän.

Sama

Toisaalta huutoäänestyksellä ei saa kuitenkaan yksimielistä tulosta.. Ehdotan, että kokeillaan samaa kuin kesällä ja vaihdetaan jos kuskit sitä yksimielisesti vaativat.



/Sami




Toinen vaihtoehto olisi 3x4min alkuerät samalla kolmen parhaan kierroksen systeemillä

Vaikken sarjaa ajakaan, enkä anna mielipidettäni kumpi parempi niin eikös tuo yksimielisesti samaa mieltä ole hieman hölmöä?

Yksikin on eri mieltä niin olkoot vaikka sata muuta kuskia toista mieltä niin sen yhden ääni on se ratkaseva...?

Eikös näitä sääntöjä yleensä duunailla ennemminkin sen mukaan mitä mieltä valtaosa porukasta on?

Yksimieliseen päätökseen ei ton asian suhteen pääse ikinä.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #6 : 04.09.15 - klo: 20.06 »
Aika-ajo/alkuerä formaatista oli ajatus "keskustella".

mielipiteitä aiheesta.

Itsehän pidän tuosta 7min ja 3 nopeita kierrosta tavasta enemmän.

Sama

Toisaalta huutoäänestyksellä ei saa kuitenkaan yksimielistä tulosta.. Ehdotan, että kokeillaan samaa kuin kesällä ja vaihdetaan jos kuskit sitä yksimielisesti vaativat.



/Sami




Toinen vaihtoehto olisi 3x4min alkuerät samalla kolmen parhaan kierroksen systeemillä

Vaikken sarjaa ajakaan, enkä anna mielipidettäni kumpi parempi niin eikös tuo yksimielisesti samaa mieltä ole hieman hölmöä?

Yksikin on eri mieltä niin olkoot vaikka sata muuta kuskia toista mieltä niin sen yhden ääni on se ratkaseva...?

Eikös näitä sääntöjä yleensä duunailla ennemminkin sen mukaan mitä mieltä valtaosa porukasta on?

Yksimieliseen päätökseen ei ton asian suhteen pääse ikinä.

Päästään Pohjois Koreassakin 😋. No kaksimielisesti sitten. Tai sitten pidetään äänestys ennen jokaista kisaa 😁
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #7 : 04.09.15 - klo: 23.17 »
Tällanen tasasen hidas puurtaja ajaa mieluummin täyttä viittä minsaa. Paremmin se finaalivauhti siinä kai ilmenee, kuin kolmessa läpissä.. Finaalit vois olla 7 tai 8 min..
Liikaa Kyoshoja

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #8 : 07.09.15 - klo: 10.20 »
Kolmen läpin bässäys formaatti on ihan persiö. Ei sinänsä vaikuta mun ajamisiin tai ajamattomuuksiin, mutta ei siinä silti mitään järkeä ole jos ajatellaan miten kisassa pitäis ajaa. Koko kesähän tuota on jo kokeiltu ja nyt pitäius kokeilla koko talvi? Mitä talven tulevassa kokeilussa ilmenee mitä kesällä ei jo nähty?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #9 : 07.09.15 - klo: 10.29 »
Multa ääni myös perinteiselle 5min alkuerille. Opettaa ajamaan tasaisesti kovaa.
Wacky Stack Racing Team

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #10 : 07.09.15 - klo: 10.39 »
Kerron mielipiteeni vaikka en sarjaa tällä kaudella aja (eikä ketään ehkä kiinnostakkaan...).

Kolmen peräkkäisen kierroksen tulos toimii hyvin reseedissä. Silloin saadaan suunnilleen samaa tahtia etenevät autot oikeisiin alkueriin.
Viiden minuutin tulos kertoo paljon enemmän finaalinopeudesta, eli miten kuljettaja saa tehtyä tulosta finaaleissa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #11 : 07.09.15 - klo: 12.05 »
Ajoformaatteja on erilaisia.
Perinteisen sähkökrossin alkuerissä taidetaan useasti laskea 2/3 tai 2/4 kenties myös 3/5. Varsinkin tuo 2/3 on aika raju tapa laskea finaalisijoitukset.
 
Ratapuolella on käytössä esim 1/4, joka antaa kuvan nopeista kuljettajista ilman, että tekniikka murheet tai huono nostotoiminta heti pilaa lopputulosta.

Ilmeisesti ratapuolella on myös superpole, jossa ajetaan sitä parasta kierrosaikaa.

Joskus kannattaa katsoa lajia hiukan avarammin ja ottaa vaikutteita muultakin. Edelleen harvassa 1/1 autokisassa lähtöjärjestys määräytyy kisamittaisen tai pahimmillaan kolmen kisa mitan tuloksen mukaan.

Samat kaverit siellä kärjessä ajaa oli formaatti mikä tahansa. Kolmen peräkkäisen kierroksen tapa vaan antaa enemmän anteeksi ja oo meno oli ainakin kesällä leppoisampaa kuin perinteisellä formaatilla ja saatiin ajaa enemmän mies miestä vastaan kilpailua.


Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa junuoti

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #12 : 07.09.15 - klo: 13.53 »
Olen Samin kanssa täysin samaa mieltä. Enkä kiistä sitä, etteikö oma tasoni olisi mahdollisesti noussut tästä formaatista johtuen.
Lähtökohtaisesti tuntuu kuitenkin siltä että kesäformaattissa tekniikka murheet ja muutamat epäonnistuneet kierrokset eivät pilanneet kokokisaa ja lähtöpaikkaa. Ei finaalilähdöissäkään tarvita 100% onnistumista vaan kyllä siellä voi pari kierrosta epäonnistua ja silti pärjätä kohtuullisesti. Lisäksi mukavaa oli, ettei finaaleita lähdetty tahkoamaan niin myöhään vaan pääsi mies miestä vastaan ajamaan aikaisemmin ja enemmän.
Kaikenkaikkiaan oma mutuni on että kokeilu sai kyllä enemmän positiivista kannatusta kuin negatiivista palautetta.
Mielestäni tämä asia täytyy ehdottomasti ratkaista lippuäänestyksellä, niiden henkilöiden kesken ketkä sarjaa kiertää, eikä täällä huutelemalla. Ehdotan että Turun kisojen jälkeen, kun nähdään miten kesäformaatti toimi sisällä, suoritetaan äänestys. Tällöin saamme demokraattisen päätöksen asiasta.

Juuso

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #13 : 07.09.15 - klo: 15.58 »
Itse olen vanhan alkueräsysteemin kannattaja, lämmittelyissä voisi ajaa 3 peräkkäistä ja niiden jälkeen reseed. Mut miks ei finaalitkin voisi olla 7 min...

Kokeilemisen arvoinen vois olla 2x5min lämmittely, ajetaan 3 peräkkäistä nopeinta. Sitte 2x5min alkuerä vanhaan malliin. Lopuksi sitte xx7min finaalit???

Syy miksi en kannata tuota 3 peräkkäisen kierroksen ajoa talvella on yksinkertaisesti liian ahtaat radat. Samalla estyy aika-ajoissa 3 kierroksen välein tapahtuva mahdollinen kamikazesyöksy...

Ja jos halutaan ajaa 3 peräkkäistä. Niin sitte pitää talvella ajaa alkuerät useemmassa erässä jolloin autoja vähemmän radalla kerrallaan...

-Janne
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #14 : 07.09.15 - klo: 17.24 »
Ratapuolella on käytössä esim 1/4, joka antaa kuvan nopeista kuljettajista ilman, että tekniikka murheet tai huono nostotoiminta heti pilaa lopputulosta.
Ratapuolella tuntuu pidon vaihtelut tekevän melkoista lottoa, millä kierroksella parhaat tulokset ajetaan ja jos epäonnistut sillä "nopealla" rundilla niin sitten jäät kauas kärjestä. Tosin polttiksissa on mahdollista nousta finaaleista..
Liikaa Kyoshoja

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #15 : 07.09.15 - klo: 18.20 »
Kolmen peräkkäisen kierroksen tapa vaan antaa enemmän anteeksi ja oo meno oli ainakin kesällä leppoisampaa kuin perinteisellä formaatilla ja saatiin ajaa enemmän mies miestä vastaan kilpailua.

Mitä enemmän aika-ajoformaatti "antaa anteeksi" ei mielestäni ole pelkästään hyvä asia. Voit ajaa paalulle vaikka auto tai kuski ei kestä ku pari minuuttia kasassa.. sähköt voi savuta joka lähdössä mutta ei haittaa tuloshan saatiin jo kolmesta läpistä. Auto katolleen katsomon alle, veneen kylkeen tai metriseen heinikkoon kadotukseen jokaisessa aika-ajossa, mut ei haittaa.  eli formaatti sallii koheltamista, yliyrittämistä ja suosii riskinottoa.. ja kuitekin finaaleissa kaikki edellä mainittu on pahasta lopputuloksen kannalta? Miksi siis kannustaa siihen aika-ajoissa?

Samalla estyy aika-ajoissa 3 kierroksen välein tapahtuva mahdollinen kamikazesyöksy...

Ponderilinjan sijoitus voisi olla säännöissä semmoinen, ettei kamikaze systeemiä voi hyödyntää missään vaiheessa kisaa. Muutamassa kesäsarjan radassa oli erittäin hyvin kamikaze keijoilua suosiva linjan paikka. Eikä aiempien talvien kisoissakaan ennen näkemätöntä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #16 : 07.09.15 - klo: 18.37 »
[humoristisen sarkastisesti, tai ainaki yritetty]
Jos halutaan vaan selvittää kuka ajaa 5min nopeesti ja kaatamatta niin miksei ajeta pelkkiä alkueriä ja unohdeta se kilvan ajaminen kokonaan  :tongue:
[/humoristisen sarkastisesti, tai ainaki yritetty]

En ole ku pari kisaa ajanut aika-ajo systeemillä mutta mun mielestä se tuo paljo enemmän taktikointi ja kilpahenkeä kisapäivään. Erän aikana voi vähä tunnuselta tuulioloja, venttailla sopivaa rakoa radalla, kuunnella vähä miten muilla menee jne.

Riippuen radan pituudesta 7min aika-ajossa on teoreettiset mahdollisuudet vetää åbuut 12-18 kovaa stinttiä (jos kaks eräkierrosta). Mun mielestä aika-ajo formaatti tasaa kotikenttä etua sillä että on varaa mokata moneen kertaan ja silti on vielä runsaasti yrityksiä jäljellä. Perinteisellä alkuerä formaatilla, laskenta tavasta riippuen, ei ole varaa mokata kun kerta tai pari.
Jos haluaa aika-ajo formaatista vähemmän anteeks antavan niin lyhentää sen pituutta, 4min setissä alkaa jo tasasuus korostuun kun teoreettisten stinttien määrä vähänee.

eli multa "ääni" aika-ajolle. Jos jotain halutaan kokeilla niin vois lyhentää aika ajoa.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #17 : 07.09.15 - klo: 19.43 »
Jeph...

Otan sittenkin kantaa vaikka ei pitäny...

3 kierroksen tulituksessa ei järjen häivää ja sen esim Tervo toi esille.

Mutta jos SC porukka kokee sen 5 minuutin alkuerätahkoomisen epämiellyttävänä niin miksi ajetaan 5 minuuttia????? Miks ei pudoteta sitten vaikka kolmeen tai kahteen minuuttiin???

Sekin kuvastaa paremmin kuskin finaalivauhtia ja karsii järjettömät kamikazet pois hyvin vahvasti.

Kolmen kierroksen järjettömyydestä itsellä omakohtainen kokemus kun viimeksi messuilla ajettiin reseediä nelkuissa.
En meinannu pienellä radalla saada minkään valtakunnan kierroksia täyteen koska jatkuvasti joku oli katollaan tai tuli reikäpäänä takaa jne.
Kun vihdoin sain kolme suurinpiirtein ajettua kierrosta aikasiks, ja nostin tahtia entisestään niin johan joku vetäs pelit edessä poikittain juuri pahimmassa paikassa ja osat lens.
Onneksi ehdin tosiaan juuri saada ne kolme kierrosta ajettua tai olisin ollut missälie alkuerähiitissä.
Eli en pidä reseedistäkään silloin jos se ratkaisee alkuerän... Jos se ratkaisee vain omassa hiitissä lähtöjärjestyksen itse alkuerään niin ei haittaa mitään.

Mutta että reseedaus tyylillä ratkastaan ajatko ylipäätään edes A finaalissa... Juu ei ikinä kiitos.

En ole nyt hetkeen corria ajanutkaan kun ei ole vaan jaksanut joka viikonloppu olla jossain kisoissa, mutta jos reseedaus tyylillä ratkaistaan lähtöruutu ja jopa finaali niin enpä edes harkitse osallistumista.

Muutenkin kun se tilan saaminen on kyseisessä luokassa ollut niinä vuosina kun olen edes ajanut... ollut usein aika haastavaa... Niin ei ny hittovie tule mitään kun edessä kaveri vetää omaa kolmen kierroksen tulosta ja mun pitäis päästä ohi... juu ei onnistu.

Ulkoradat isompia niin ongelmat on harvemmassa... Pienet sisäradat... Voi hel...

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #18 : 07.09.15 - klo: 20.47 »
HOKE kiteytti hyvin yhteen viestiin kaikki ton 3 peräkkäisen ongelmat... Tuo alkuerän lyhennyskin voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu... :wink:
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #19 : 07.09.15 - klo: 21.11 »
Tai sitten rata-auto tyyliin vain yksi alkuerä lasketaan.
Tosin 2x7 min ajossa voi tulosta yrittää vähintään 16kertaa. Eli luulisi radalla löytyvän siihen mahdollisuus. Mutta vanhoja perinteitä ei saa muuttaa :)

« Viimeksi muokattu: 07.09.15 - klo: 21.16 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #20 : 07.09.15 - klo: 21.12 »
Minun ehdotus :wink:
Aika ajot kuten entisaikaan oli formuloissa eli 2 tuntia aika ajo aika ja yksi paras läppi lasketaan.
Saat mennä radalle milloin haluat.
Ja tuolla systeemillä pääsee nopeasti kotiinkin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #21 : 07.09.15 - klo: 21.22 »
Minun ehdotus :wink:
Aika ajot kuten entisaikaan oli formuloissa eli 2 tuntia aika ajo aika ja yksi paras läppi lasketaan.
Saat mennä radalle milloin haluat.
Ja tuolla systeemillä pääsee nopeasti kotiinkin.
Jerzi

+1  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #22 : 07.09.15 - klo: 21.24 »
Ja tuolla systeemillä pääsee nopeasti kotiinkin.
Jerzi

Entä jos on jäänyt kotiin kisapäivänä, mihin tuo silloin vaikuttaa?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #23 : 07.09.15 - klo: 21.35 »
Eikö kannattaisi arpoa finaali paikat heti aamusta. Kaikki laittaa nimen paperilapulle ja lapun kylän isoimpaan hattuun, sitten miss maitokori tulee nostamaan finaali paikat.
Pääsee ajamaan suoraan finaaleita.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #24 : 07.09.15 - klo: 21.46 »
Eikö kannattaisi arpoa finaali paikat heti aamusta. Kaikki laittaa nimen paperilapulle ja lapun kylän isoimpaan hattuun, sitten miss maitokori tulee nostamaan finaali paikat.
Pääsee ajamaan suoraan finaaleita.

Oskari. Minun formaatilla ajettaisi vähän enemmän😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #25 : 07.09.15 - klo: 22.03 »
Mun mielestä kumpikaan formaatti ei estä ajattelemattomien urpojen keijoilua radalla.
Siihen auttasi enneminkin avomielisyys opettelemaan uusia ajoformaatteja ja tapakasvastus koko rc-scenelle.
Jos taas haluaa aika-ajo/alkuerä-formaatin jossa muiden kekeily ei vaikuta ajoon olisi ajettava yksitellen.

nimim. ajattelematon urpo keijoilija  :grin:
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #26 : 08.09.15 - klo: 16.35 »
Tervon ja Hoken kanssa täysin samaa mieltä.
Eiks tätä bestläppi kohellusta nyt riittäny jo yks kesä, kuinka ihmeen kauan tätä pitää kokeilla et voidaan päättää jotain...

Edelleen toivon perinteistä 5min tulosta. Tasaista pyörillään ajamista pitäisi suosia enemmin kuin kolme kierrosta pyörillä, loput katollaan...

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #27 : 08.09.15 - klo: 18.19 »
Ulkoradoilla tuo 3 x nopeeta peräkkäistä kierrosta ainakin toimi kuluneella kaudella. Talvi ja sisäkisoihin en ota kantaa koska niitä en oo vielä ajanu.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa junuoti

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #28 : 08.09.15 - klo: 18.32 »
Tossa kesäsarjassa en ainakaan itse huomannut täällä mainittuja ongelmia. Ihan yhtä terveestä on ajaa 5 min alkuerää kuskin kanssa joka on sua nopeampi mutta kaataa jatkuvasti ja on kokoajan ruinaamassa et päästä ohi. Tällaista kävi talvisarjassa itselleni ainakin jatkuvasti. Tossa 3 nopeen setissä kaikki varmasti löytää sen aukon tehdä ne kolme nopeeta jos on vähänkin pelisilmää.

Kuten jo aiemmin sanottu, ni äänestetään asiasta ni kaikki varmaan hyväksyy enemmistön päätöksen ja loppuu ruinaus.

Joku foliohattu varmaan pystyy luomaan sellasen äänestys hässäkän johon ei voi vastata ku kerran. Tai sit mennään turussa kesäsarjan mukaan ja äänestetään siellä jatkosta.

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #29 : 08.09.15 - klo: 18.36 »
Ennen turkua äänestetään ja sen perusteella ajetaan turussa,,, Siis jos asia äänestyksellä ratkaistaan... Jos sarjavetäjä päättää et ei äänestetä ni sitte ajetaan niin ku sarjavetäjä päättää ja ollaan turpa kiinni... :police:
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX