Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 29705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #60 : 04.10.15 - klo: 13.34 »
Juuri SC-tuupin hankkineena ja kisoihin tulevana tuen ehdottomasti ideaa yhdestä setistä renkaita per kisa, oli ne renkaat sitten mitä vaan. Niistä en osaa kommentoida kun ei ole mitään kokemusta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #61 : 04.10.15 - klo: 14.14 »
Tässä on nyt alle vuorokausi mennyt talven ekasta kisasta ja testiä ei ole juurikaan tehty, on vaan mielipiteitä miten eri rengas toimii eri autoissa joissa on erilaiset säädöt.

Joten vähän malttia, testailua ja keskustelua ensin. Treeneissähän voi ajella millä renkaalla vaan ja kisoihin sitten se nopeampi gummi. Nyt kun mattoratoja on enemmän niin aloittelijoiden RTR renkaatkin toimii eikä välttämättä tarvitse ostaa toisia renkaita kun lähtee kisoihin kokeilemaan.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #62 : 04.10.15 - klo: 14.15 »
Suokkaan Sami aka Bigbear on lupautunut ottamaan SC sarjan sekä SC luokan epävirallisen yhteyshenkilön hommat itselleen. Sami on SC luokan konkareita ja on ajanut SC sarjaa sen alusta asti joten homma jatkuu hyvissä käsissä tästä eteenpäin.

Omasta puolesta haluan kiitää joka ainoaa kun on SC sarjassa yhdenkin kisan ajanut, henki on todella hienoa ja porukka todella mukavaa.
En ole SC sarjaa todellakaan jättämässä, kisoja kierrän kuten tähänkin asti ja Samille olen luvallut olla taustalla ja auttaa jos tarvitaan.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #63 : 05.10.15 - klo: 10.46 »
Kiitos Terolle Sarjan vetämisestä tähän päivään saakka.

Tällähetkellä on kolme avaintekijää vielä ratkomatta.

1. Missä kisataan ja milloin.

TUA järjestää ensimmäisen kisan ainakin alustavan suunnitelman mukaan.
PKSRCA tulee järjestämään myös kilpailun ja toivon mukaan Nokia myös.
Entä Viro?

Ne ketkä haluavat pitää SC kisan tänä talvena ottakaa minuun yhteyttä ASAP!

2. Alkuerä formaatti

Kesällä ajettiin kolmen parhaan peräkkäisen kierroksen formaatilla ja siitä on ollut paljon keskutelua, josko sitä voisi käyttää myös talvella. Turun viimeviikonlopun kisassa ajettiin perinteisellä 5min alkuerällä ja porukka oli ihan tyytyväisiä.

Jatkossa formaatti siis voisi olla 3 alkuerää a' 5min ja paras tulos ratkaisee eli eräänlainen kompromissi. Tätä ei vielä lukita.

3. Renkaat
Nykyisellään suuntaus on mattoratoihin, jolloin pito paranee roimasti. Nyt sitten ollaan sitä mieltä, että pitoa on liikaa ja sitä pitäisi rajoittaa renkailla.

meillä on kolme vaihtoehtoa.
1. Mennään vapaalle rengastuksella
2. Mattoradoilla yksityyppirenkailla
3. Rajoitetaan rengas sarjojen määrää.


Yksityyppi renkaat ja rengassarjojen rajoittaminen tuo mukanaan muutamia lieveilmiöitä ja vaatimuksia kisaorganisaatiolle. Jos edettäisiin näillä, niin katsastus (molemmissa vaihtoehdoissa) ja renkaiden merkkaus(jos sarjojen määrää rajoitetaan) olisi pakollista.

Meillä ei ole riittävästi tietoa mikä yksityyppi rengas toimii kaikilla autoilla ja kaikilla matoilla ja myös "likaisilla" keinoilla voisi saavuttaa merkittävää etua. Esim Traxxasin vakio rengas toimii paljon paremmin pidotettuna kuin ilman sitä. Kuka näitä sitten valvoo?

Rengassarjojen rajoittamisella taas jokaiselta pitää löytyä pakista useita erilaisia renkaita (kuten nytkin) ja sitten aloittelijankin pitäisi pystyä valitsemaan se oikea rengas kahden 5 min treenin pohjalta. Eli liian vaikea ja lisänä vielä katsatus/renkaiden merkkaus.


Eli menemme vapaalla renkaalla. Renkaan ei tarvitse myöskään olla MUSTA

T.Sami

yhteydenotot yv:llä jos on ideoita/ajtuksia/huomautuksia jne. Toki vapaa keskustelu on sallittua kuin ennenkin  :grin:
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #64 : 07.10.15 - klo: 08.48 »
Samin kanssa ehdottomasti samoilla linjoilla, eli vapaalla renkaalla.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Ljungqvist100

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #65 : 22.10.15 - klo: 19.44 »
saisko varattua numeron 99 ja luokka SC2-10 ?


-Jerry Ljungqvist

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #66 : 27.10.15 - klo: 19.19 »
Nyt kaikki on valmista tulevaa kautta ajatellen. Katsokaa ensimmäisestä viestistä kisa kalenteri/paikat. Myös kilpailuformaatti on lyöty lukkoon.

Nyt vaan kovaa treeniä ennenkin sarja pyörähtää käyntiin!
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #67 : 18.11.15 - klo: 20.34 »
Huomioikaa sitten rengas säännöt.
Eli renkaan minkäänlainen kemiallinen käsittely ei ole sallittua. Kiellettyihin asioihin lasketaan myös renkaan kulutus pinnan liimaaminen tai muu vastaava kemiallinen käsittely, jolla halutaan muuttaa renkaan ominaisuuksia

Pilkun viilaajille tiedoksi, että renkaan saa edelleen liimata vanteilla kiinni ja se on jopa suositeltavaa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #68 : 03.12.15 - klo: 13.52 »
Huomioikaa Muuttunut kilpalu kalenteri. Fullspeed RC:n kisa siirtyi 13.2>27.2 ajankohtaan. Siitä on sitten vain viikko Ulvilan kisaan, mutta eiköhön  SC kuskit tuosta selviä :)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #69 : 14.01.16 - klo: 10.31 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #70 : 14.01.16 - klo: 10.42 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Miro älä nyt vielä ole häviämässä kisaa kun ensimmäistäkään erää ei ole ajettu :)
Käsittääkseni jo nyt on ajettu kilpailuja 4wd>2wd konversiolla.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #71 : 14.01.16 - klo: 13.56 »
Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Mikään ei oo lyömätöntä. Vanha SC sananlasku. Kyösti vaan matalaks ja jämäkäks niiin kyllä säkin finaaliin pääset!  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #72 : 14.01.16 - klo: 14.52 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Miro älä nyt vielä ole häviämässä kisaa kun ensimmäistäkään erää ei ole ajettu :)
Käsittääkseni jo nyt on ajettu kilpailuja 4wd>2wd konversiolla.

No ehää mä sillä, vaan että alanko rakentaan autoa  :evil:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #73 : 14.01.16 - klo: 17.52 »
Rakennat tietenkin. Mikä kysymys toi edes oli  :tongue:
Treeneissä katsot kumpi on parempi.
Oikeesti, protoilla on saanut ajaa ennenkin ja autohan perustuu yleisesti myytyyn sarjaa.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #74 : 14.01.16 - klo: 19.52 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Miro älä nyt vielä ole häviämässä kisaa kun ensimmäistäkään erää ei ole ajettu :)
Käsittääkseni jo nyt on ajettu kilpailuja 4wd>2wd konversiolla.

No ehää mä sillä, vaan että alanko rakentaan autoa  :evil:

Reilun viikon päästä tulet sitten peittelemään nopeuttasi bunkkerin kerhokisaan, joohan? :grin:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #75 : 09.03.16 - klo: 05.00 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämän takia krossipuolella on tehty erikseen takavetoisia keski- ja "etu"moottorisia, nuo etumoottoriset siis käytännössä vastaavalla runkoratkaisulla kuin nelivetokrossarit. Esimerkiksi TeamC TC02C Evo vs. Team C TM2 V2

Kisat oli ja meni joten ei näitä vissiin vielä ehditty kieltää...  :wink:
En sano että pitäisi kieltää, mutta näin tilanne oli joskus kaukaisessa menneisyydessä että 4wd-rungot kiellettiin 2wd-luokassa.

-Jykä
AE/Destiny/TLR

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #76 : 09.03.16 - klo: 07.53 »
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämän takia krossipuolella on tehty erikseen takavetoisia keski- ja "etu"moottorisia, nuo etumoottoriset siis käytännössä vastaavalla runkoratkaisulla kuin nelivetokrossarit. Esimerkiksi TeamC TC02C Evo vs. Team C TM2 V2

Kisat oli ja meni joten ei näitä vissiin vielä ehditty kieltää...  :wink:
En sano että pitäisi kieltää, mutta näin tilanne oli joskus kaukaisessa menneisyydessä että 4wd-rungot kiellettiin 2wd-luokassa.

-Jykä

Wj ja Eos sarjassa ilmeisesti kyseisiä kieltoja ei ole?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #77 : 09.03.16 - klo: 10.21 »
Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämä sääntö tuli aikoinaan siitä että Teemu Leino ja minä (Kim Elfström) ajettiin talvisarjaa matolla ja foumirenkailla Shumacher Catilla liian kovaa Similän mielestä joka oli silloin Asson maahantuoja. Muistaakseni oli vielä niin että tuuppipävänä ajettiin kovemmat tulokset kuin nelkkuluokassa. Tähän syy oli tietenkin se että tuolloin sähkö loppui aina kesken kun akussa oli kaikki 2000 mAh ja ajettiin tietenkin hiilikoneilla. Similällä, eli Asson maahantuojalla meni herne nenään ja lobbasi sääntömuutoksen. Intressit sääntömuutokseen olivat siis vain ja ainostaan yhden maahantuojan liiketaloudelliset syyt, ei mikään muu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #78 : 09.03.16 - klo: 12.20 »
Ja kyseistä sääntöähän ei löydä nykyään mistään virallisesta sääntökirjasta.
Jo monesti ihmetelty etuveto auton luvallisuus 2wd luokassa on sekin selvä.
2wd luokassa ei määritellä missä nurkassa vetävien pyörien kuuluu olla, eli ovat sallittuja.

Meillä täällä suuressa mahtavassa Suomessa on vain tapana osoitella sormella asioita kun ei oma suksi luista.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #79 : 09.03.16 - klo: 12.27 »
Meillä täällä suuressa mahtavassa Suomessa on vain tapana osoitella sormella asioita kun ei oma suksi luista.

Niin ja lähteä kotiin kisoista, kun tippuu B-finaaliin.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa espoolainen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #80 : 11.03.16 - klo: 10.52 »
Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.
Tämä sääntö minun mielestä yksinkertaisesti sanoo sen että jos ei kyseinen auto valmistaja tee 2wd niin silloin
ei 4wd;stä voi tehdä 2 wd,tä toki voi olla että olen tulkinnut sen väärin mutta reilu peli olis aina paras...
ja sitten herättiin  :roll:
« Viimeksi muokattu: 11.03.16 - klo: 13.04 kirjoittanut espoolainen »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #81 : 12.03.16 - klo: 23.14 »
Vaikka miten moneen kertaan tuon luen niin en näe että siinä kiellettäisiin nelivedosta kaksi osaa poistamalla tehty 2wd auto.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #82 : 19.03.16 - klo: 08.51 »
Pointti taitaa pyöriä sanojen "tätä tarkoitusta varten valmistettuun" ympärillä, 2wd valmistettu 2wd-luokkaan ja 4wd sitten 4wd-luokkaan.

Tosiaan, erittäin tulkinnanvarainen sääntö ja joku V-mäinen kilpailunjohtaja voisi halutessaan liputtaa 4wd-koversiot pois 2wd-lähdöstä koska kyseistä runkoa ei ole valmistettu SC2-sarjaan.

Löytyykö noin V-mäisiä kilpailunjohtajia? Olis taas foorumeilla tohinaa :D
AE/Destiny/TLR

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #83 : 19.03.16 - klo: 09.33 »
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #84 : 19.03.16 - klo: 11.08 »
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Minä en taas ymmärrä mitä ihmiset luulevat siitä hyötyvän, että ajaa 4wd konversiolla (paitsi kestävyys)? Kyllä se yleensä niin on, että kevyempi on nopeampi. Ja jos ei siltä tunnu niin ainahan voi siihen omaan 2wd autoon laittaa niin paljon lyijy puntteja kuin omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Kyllä tästä keskustelusta jää hyvin mieleen kuinka "rento ja aloittelija ystävällinen" luokka on kyseessä  :wink:

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #85 : 19.03.16 - klo: 14.25 »
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Minä en taas ymmärrä mitä ihmiset luulevat siitä hyötyvän, että ajaa 4wd konversiolla (paitsi kestävyys)? Kyllä se yleensä niin on, että kevyempi on nopeampi. Ja jos ei siltä tunnu niin ainahan voi siihen omaan 2wd autoon laittaa niin paljon lyijy puntteja kuin omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Kyllä tästä keskustelusta jää hyvin mieleen kuinka "rento ja aloittelija ystävällinen" luokka on kyseessä  :wink:

Ennen kuin tuomitsee koko keskustelua kannattaa huomata että iso osa ulisijoista ei edes aja tätä luokkaa. Sen huomaa kyllä kisapäivänä radan varressa, ei sielä puristeta mailaa rystyset valkoisina. 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #86 : 21.03.16 - klo: 01.16 »
Anteeks ulkopuolisuuteni,mutta miksi ei voi olla kolmasluokka jossa näillä rakennetuilla autoilla voi ajaa?4wd,2wd ja modattujen oma erä?mielenkiintoinen keskustelun aihe muuten  :roll:

Minä en taas ymmärrä mitä ihmiset luulevat siitä hyötyvän, että ajaa 4wd konversiolla (paitsi kestävyys)? Kyllä se yleensä niin on, että kevyempi on nopeampi. Ja jos ei siltä tunnu niin ainahan voi siihen omaan 2wd autoon laittaa niin paljon lyijy puntteja kuin omasta mielestä tuntuu hyvältä.

Kyllä tästä keskustelusta jää hyvin mieleen kuinka "rento ja aloittelija ystävällinen" luokka on kyseessä  :wink:

Ennen kuin tuomitsee koko keskustelua kannattaa huomata että iso osa ulisijoista ei edes aja tätä luokkaa.

Meni tuo osa kommentista mulla jotenkin ohi...
Ainoat ulisijat on henkilöt jotka haluavat kiellettävän jotain ja he kyllä ajavat kyseistä luokkaa.

Minä esim en aja, mutta kalusto löytyy edelleen ja ilmestyn kisoihin taas kun sattuu aikataulu sopimaan.
Tosin... Sen verran kovaa mailan puristamista ja kiukuttelua on näkynyt luokkaan liittyen, tätä touhua ajavilta että enpä tiedä jaksaisko lähteä katsomaan kiukuttelua ihan paikanpäälle vaikka aikataulu sopiskin...
Noh. Aika näyttää


Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #87 : 21.03.16 - klo: 09.15 »
Tosin... Sen verran kovaa mailan puristamista ja kiukuttelua on näkynyt luokkaan liittyen, tätä touhua ajavilta että enpä tiedä jaksaisko lähteä katsomaan kiukuttelua ihan paikanpäälle vaikka aikataulu sopiskin...
Noh. Aika näyttää

On se Hokekin poistunut paikalta SC-kisoista alkuerien jälkeen kun ei ajot sujunu et sattuu sitä kiukuttelua ja pettymystä joskus kai kaikille...

Mutta totta on että mailanpuristus on lisääntynyt siitä mistä joskus alotettiin. Kuitenkin luokkia verratessa nää corrirallit on vielä aika lepposia, empä kyllä muista että olis mitään huutelua tai muuta tunteiden purkausta tapahtunu pitkään aikaan mitä taas  buggy kisoissa tapahtuu lähes joka kisassa.

Jos joku haluaa ängetä tuuppiluokkaan nelkulla niin aivan sama. Ilmeisesti noista ei ole hyötyä kuin näillä muutamalla tourinkiradalla jota sarjassa on mutta niihin kisoihin ei ole pakko osallistua jos asia liikaa harmittaa. Varsinkaan pk-seudun omasta SC-mestaruudesta on aivan turha kehäkolmen ulkopuolelta lähteä ajamaan, luokka kun tarvitsee krossiradan ollakseen mielekästä.

Hyvä kuitenkin että säännöt päivitettiin tämän nelkkutuuppi asian tiimoilta  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 21.03.16 - klo: 09.20 kirjoittanut micsa »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #88 : 21.03.16 - klo: 23.39 »
Tosin... Sen verran kovaa mailan puristamista ja kiukuttelua on näkynyt luokkaan liittyen, tätä touhua ajavilta että enpä tiedä jaksaisko lähteä katsomaan kiukuttelua ihan paikanpäälle vaikka aikataulu sopiskin...
Noh. Aika näyttää

On se Hokekin poistunut paikalta SC-kisoista alkuerien jälkeen kun ei ajot sujunu et sattuu sitä kiukuttelua ja pettymystä joskus kai kaikille...

Kyllä.
Olen häippässyt ja ehdin kotiin täydellisesti seuraamaan formuloiden aika-ajoa ☺
Yksi syy miksi en kyseistä luokkaa sittemmin enää ole ajellut, johtuu lähinnä siitä että tunnen itseni ja tiedän ottavani homman tosissani ja vaikka kuinka rennosti yritin ajella niin ei siitä mitään meinannut tulla.
Eli oli mielestäni parempi pistää kalusto jälkikasvulle.
Eli huomasin että luokka ei ollut minulle silloin.

Se nyt ei sinäänsä kyllä liity mitenkään siihen asiaan onko jotenkin luokan hengen mukaista kieltää ajamasta autolla joka on rampautettu nelivedosta jotta pääsee ajamaan myös tuuppia.

Eniten luokan henkeen kuuluis jopa poistaa säännöistä tuo kaupallinen pykälä.
Se kun on tehty kauan sitten ja tarkoitusperä oli silloin oikea. Nyt kun kalusto on muuttunut jo muutaman sukupolven niin sääntö on käytännössä turha.

Luokan hengen mukaista ei ole tiukentaa sääntöjä jopa tiukemmaksi kuin luokissa joissa mailaa puristetaan totisemmin. Se on mielestäni vain ristiriitaista.