Kirjoittaja Aihe: Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)  (Luettu 62715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #30 : 24.10.04 - klo: 01.25 »
Kuinkas vanhaa se sun polttoaine on? Ja mikä tulppa koneessa on kiinni?
Ultima sc CC01 M03

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #31 : 24.10.04 - klo: 05.31 »
No näkyykö bensa letkussa tasasesti polttoainetta vai näkyykö välissä ilmaa?

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #32 : 24.10.04 - klo: 11.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Spyrox"
Kuinkas vanhaa se sun polttoaine on? Ja mikä tulppa koneessa on kiinni?
On se varmaan kolme-neljä vuotta vanhaa. Ja tulpasta ei oo harmainta haisua mikä se on.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No näkyykö bensa letkussa tasasesti polttoainetta vai näkyykö välissä ilmaa?
Välillä ei ole ilmaa ja sitten hetken päästä saattaa ilmestyä pieni kupla.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #33 : 24.10.04 - klo: 12.12 »
Uutta polttoainetta ja polttoaineletkut uusiksi. Pistä vielä liitoskohdat nippusiteilla kiinni...
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #34 : 24.10.04 - klo: 12.18 »
No ei ole ihme ettei kone käy ku on löpöö vuodelta potku ja kelkka. Suosittelen lämpimästi koneenkin kannalta et hankkisit uutta löpöö :wink:
-EhtoollisWeli

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #35 : 24.10.04 - klo: 13.21 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "Spyrox"
Kuinkas vanhaa se sun polttoaine on? Ja mikä tulppa koneessa on kiinni?
On se varmaan kolme-neljä vuotta vanhaa. Ja tulpasta ei oo harmainta haisua mikä se on.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No näkyykö bensa letkussa tasasesti polttoainetta vai näkyykö välissä ilmaa?
Välillä ei ole ilmaa ja sitten hetken päästä saattaa ilmestyä pieni kupla.


Jep.
Eli kone saa polttoainetta.

Suoraan kauppaan hommaamaan uutta löpöä.
Ja myös uutta tulppaa sen mukaan mitä polttoainetta hankit.

Ja tarkista nyt että se tankki ei varmasti vuoda.
Ei saa tulla pisaraakaan ulos vaikka antaisit auton olla katollaan vartin.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #36 : 24.10.04 - klo: 13.35 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jep.
Eli kone saa polttoainetta.

Suoraan kauppaan hommaamaan uutta löpöä.
Ja myös uutta tulppaa sen mukaan mitä polttoainetta hankit.

Ja tarkista nyt että se tankki ei varmasti vuoda.
Ei saa tulla pisaraakaan ulos vaikka antaisit auton olla katollaan vartin.
Mihinkäs kärrään nuo 7 litraa tuota nykystä polttoainetta? Ongelmajätteisiin? Miten seisonut polttoaine voi vaikuttaa siihen että sen tulo lakkaa kesken käynnin?

Minkäslaatusta tulppaa ja polttoainetta tohon kannattais hommata?

Syvältä kun kaikki kamat pitäs tilata joltain toiselta paikkakunnalta.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #37 : 24.10.04 - klo: 15.18 »
Mut mitenkä sen polttoaineen vanhuus voi vaikuttaa siihen että sen tulo lakkaa kesken käynnin?

Ei viittis ihan huvikseen ostaa sitä helevatan kallista lientä jos se ei olekkaan se syy toimimattomuuteen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #38 : 24.10.04 - klo: 15.26 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Mut mitenkä sen polttoaineen vanhuus voi vaikuttaa siihen että sen tulo lakkaa kesken käynnin?

Ei viittis ihan huvikseen ostaa sitä helevatan kallista lientä jos se ei olekkaan se syy toimimattomuuteen.


Jos kone ei käy kunnolla niin eipä ole mikään sitä polttoainetta kierrättämässäkään.

VAikea uskoa että polttoaineen saanti katkeaa.
Oletko katsonut samalla letkuihin että kun auto pärähtää käyntiin niin ei liiku löpö letkuissa? En usko.

Ja mene nyt tarkistamaan sen halvatun tankin tiiveys!
Jos korkki vuotaa niin spadarista tuleva paine katoaa eikä se työnnä koneeseen löpöä.

Hopi hopi.
Polttoainetta tankkiin ja auto katolleen MARS MARS!
Vartin päästä tarkistat onko jostain tullut tavaraa pihalle.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #39 : 24.10.04 - klo: 15.30 »
Ei kait sulla ole koko 7 litraa avatussa purkissa?? Jos sulla on avaamaton purkki niin ota siittä tuoretta tavaraa..
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #40 : 24.10.04 - klo: 16.25 »
Juu tankki on tiivis.

Mitään uusia polttoaineita, avasin vähän sen servon puolella luistissa olevaa ruuvia ja hyvin käy tyhjäkäyntiä.

Korkeilla kierroksilla rupee röpöttään ja sammuu, vissiin käy vähän rikkaalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #41 : 24.10.04 - klo: 16.44 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Juu tankki on tiivis.

Mitään uusia polttoaineita, avasin vähän sen servon puolella luistissa olevaa ruuvia ja hyvin käy tyhjäkäyntiä.

Korkeilla kierroksilla rupee röpöttään ja sammuu, vissiin käy vähän rikkaalla.


Lentääkö putkesta polttoainetta korkeilla kierroksilla paljon.
Jos siis ajat autolla niin meinaako sammua kun on lähes täysi vauhti saavutettu? Jos näin niin avaa pääruuvia.
Jos taas röpöttää ja ottaa huonosti kierroksia kiihdyttäessä niin ruuvia kiinni.

Huom. näissä moottoreissa säädetään polttoaineen määrää eikä ilman määrää niinkuin esim. mopossa yms.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #42 : 24.10.04 - klo: 17.01 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lentääkö putkesta polttoainetta korkeilla kierroksilla paljon.
Jos siis ajat autolla niin meinaako sammua kun on lähes täysi vauhti saavutettu? Jos näin niin avaa pääruuvia.
Jos taas röpöttää ja ottaa huonosti kierroksia kiihdyttäessä niin ruuvia kiinni.

Huom. näissä moottoreissa säädetään polttoaineen määrää eikä ilman määrää niinkuin esim. mopossa yms.
En viittiny tässä asutusalueella sunnuntaina ajaa, mut tosiaan nii ei kestä korkeita kierroksia lainkaan. Kyllä mä varmaan saan nyt säädöt kuntoon kun rupes pysymään käynnissä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #43 : 24.10.04 - klo: 17.09 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lentääkö putkesta polttoainetta korkeilla kierroksilla paljon.
Jos siis ajat autolla niin meinaako sammua kun on lähes täysi vauhti saavutettu? Jos näin niin avaa pääruuvia.
Jos taas röpöttää ja ottaa huonosti kierroksia kiihdyttäessä niin ruuvia kiinni.

Huom. näissä moottoreissa säädetään polttoaineen määrää eikä ilman määrää niinkuin esim. mopossa yms.
En viittiny tässä asutusalueella sunnuntaina ajaa, mut tosiaan nii ei kestä korkeita kierroksia lainkaan. Kyllä mä varmaan saan nyt säädöt kuntoon kun rupes pysymään käynnissä.


Siis jos ei kestä korkeita kierroksia niin on pahasti laihan puolella eli ruuvia auki 1/4 kierrosta eli 15 minuutin verran.

Jos taas ei yhtään kärsi kaasua polkasta niin silloin luultavasti saa liikaa polttoainetta ja tukehtuu. Ruuvia kiinni 5 minuutin verran.
Niin kauan kiristellään kunnes auto rupeaa kulkemaan suoralla kovaa ja ottaa hyvin kierroksia.

Pitää myös ottaa huomioon että oikeat säädöt löytyvät VAIN ajamalla.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #44 : 24.10.04 - klo: 18.34 »
No niin, nyt rupes vetokäynnistin sutimaan tyhjää. Mielenkiintoista.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #45 : 24.10.04 - klo: 18.42 »
Yksisuuntalaakeri vissiin rikki? Kokeile pyöräyttää konetta vauhtipyörästä pikkusen, niin sitten se todennäköisesti tarttuu taas. Välillä ehytkin lyö tyhjää, kun se ei vaan syystä tai viidennestä ota tarttuakseen...

Poissa rc taiteilija

  • Tulokas
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #46 : 24.10.04 - klo: 18.47 »
Kova peli älä myy,sellasii ne vaan on aluks mut sitte kun ymmärtää sitä konetta niin sitte kulkee,mullakin meni 3 vuotta siihen että sammuilee ja kone vittuilee. :(
Älä aja kyosholla lätäkköön.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #47 : 24.10.04 - klo: 18.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Yksisuuntalaakeri vissiin rikki? Kokeile pyöräyttää konetta vauhtipyörästä pikkusen, niin sitten se todennäköisesti tarttuu taas. Välillä ehytkin lyö tyhjää, kun se ei vaan syystä tai viidennestä ota tarttuakseen...
Pyörittelin kyllä. Välillä saattaa yhen nykäsyn ottaa ja sit taas tyhjää...

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #48 : 24.10.04 - klo: 21.45 »
Mulla oli kans sama onkelma puressa että kun kaasua painaa nii alkaa röpöttämään ja vähän ajan päästä sammuu.
Homma selevis sillä et kuumempi tulppa kehiin ja kävi paljon paremmi.

Ja metanooli imee ilmasta kosteutta ja tietenkään ei enää pala kun on kauan seisonut avatussa purkssa.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #49 : 25.10.04 - klo: 18.28 »
Jahas, nyt se vetokäynnistin rupes tuossa pikkuhiljaa toimimaan. Voi kyllä olla että tulppa on väärän lämpönen, kun ei seosruuvin kääntely auta.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #50 : 26.10.04 - klo: 19.08 »
Oliskos kellään tota samaa konetta, Hyper 21 tai jotain? Auttais jonkun verran tietää et miten ne luistin päissä olevat ruuvit pitäs suunnilleen laittaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #51 : 26.10.04 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Oliskos kellään tota samaa konetta, Hyper 21 tai jotain? Auttais jonkun verran tietää et miten ne luistin päissä olevat ruuvit pitäs suunnilleen laittaa.


No johan mä oon sanonu kuinka luistin päissä olevien ruuvien pitää olla.

Putken puolella täysin ulkopinnan kanssa tasoissa ja itse luistissa oleva niin että kurkusta katsottuna jää luisti noin 1-1,5 milliä auki.
ei muuta. Siihen putken puolella olevaan ruuviin ei sais/kannattais koskea ikinä.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #52 : 26.10.04 - klo: 22.14 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Putken puolella täysin ulkopinnan kanssa tasoissa ja itse luistissa oleva niin että kurkusta katsottuna jää luisti noin 1-1,5 milliä auki.
ei muuta. Siihen putken puolella olevaan ruuviin ei sais/kannattais koskea ikinä.
Mutsiis eikös myös se sieltä alaalta vinosti tuleva ruuvi säädä luistin asentoa tyhjäkäynnillä? Ja eikös se luistissa oleva ruuvi vaikuta suoraan alakierrosten seokseen?

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #53 : 26.10.04 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Putken puolella täysin ulkopinnan kanssa tasoissa ja itse luistissa oleva niin että kurkusta katsottuna jää luisti noin 1-1,5 milliä auki.
ei muuta. Siihen putken puolella olevaan ruuviin ei sais/kannattais koskea ikinä.
Mutsiis eikös myös se sieltä alaalta vinosti tuleva ruuvi säädä luistin asentoa tyhjäkäynnillä? Ja eikös se luistissa oleva ruuvi vaikuta suoraan alakierrosten seokseen?


Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori  vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä.  Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa?  8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #54 : 26.10.04 - klo: 23.46 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Putken puolella täysin ulkopinnan kanssa tasoissa ja itse luistissa oleva niin että kurkusta katsottuna jää luisti noin 1-1,5 milliä auki.
ei muuta. Siihen putken puolella olevaan ruuviin ei sais/kannattais koskea ikinä.
Mutsiis eikös myös se sieltä alaalta vinosti tuleva ruuvi säädä luistin asentoa tyhjäkäynnillä? Ja eikös se luistissa oleva ruuvi vaikuta suoraan alakierrosten seokseen?


Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori  vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä.  Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa?  8)


Näin juuri.

Tietysti mulla menee jo ruuvitkin sekasin.
Eli siitä alhaalla vinosti olevasta säädät sen kurkun 1-1,5 milliä auki.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #55 : 27.10.04 - klo: 15.34 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori  vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä.  Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa?  8)
Sehän siinä onkin kun ne luistin päissä olevat ruuvit on miten sattuu. Ei siis kierrä kovin paljoa tyhjäkäyntiä korkeammalle, rupee röpöttämään ja sammuu. Pääruuvia oon säädelly vaikka mihin asentoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #56 : 27.10.04 - klo: 15.41 »
Tähän väliin pieni kyssäri.

Kuinka paljon käännät ruuvia kerrallaan?
Kierroksen vai puoli?

Kerro minkäverran ruuvia käännät minuuteissa. Eli puol kierrosta on 30 min. jne.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #57 : 27.10.04 - klo: 15.47 »
Pitäähän sitä nyt reilulla kädellä että näkee mitä vaikutusta on.. :D

Pitäs tosiaan olla vähän kärsivällisempi ja  kokeilla useimmilla säädöillä, mutta tuntuu että käyttäytyy samalla lailla oli pääruuvi sitten 6 tai 2 kierrosta auki... Joku päivä pitäs paneutua ihan kunnolla ja monta tuntia varata säätämiselle..

Tuntuu että on liikaa ruuveja mitä pitäs säätää kun oon joskus ilmeisesti menny niitä luistin ruuveja säätämään. Tämän siitä saa kun ostaa auton ulkomailta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #58 : 27.10.04 - klo: 16.03 »
Pitää ottaa huomioon että neulat ovat erittäin pieniä näin pienissä koneissa jolloin ruuveja käännetään kerrallaan vain vähän. Kierroksen säätö vaikuttaa jo niin paljon että on kone kokoajan pielessä.
Ajattele jos kone on ollut vain vartin liian laihalla ja sitten käännät ruuvia kierroksen auki niin se on jo kolme varttia liian rikkaalla eikä toimi taaskaan.

Vähän kerralla niin näkee oikeasti mitä vaikutusta oli.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #59 : 27.10.04 - klo: 16.55 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Luistin puolella olevalla ruuvilla ei säädetä mitään muuta kuin sitä miten moottori  vastaa kaasua painettaessa, eli niitä alakierreosten seoksia. Kaasarin alapuolella on juuri se tyhjäkäynti ruuvi. Sen yläpään seosruuvin kääntely kyllä muuttaa varmasti tyhjäkäyntiä. Tuon polttoaineen vanheneminen on kyllä totta. Ittellä ei meinaa tulpat kestää ku ajelee vanhalla löpöllä.  Jaksaako moottorisi ottaa täysiä kierroksia ilman kuormaa?  8)
Sehän siinä onkin kun ne luistin päissä olevat ruuvit on miten sattuu. Ei siis kierrä kovin paljoa tyhjäkäyntiä korkeammalle, rupee röpöttämään ja sammuu. Pääruuvia oon säädelly vaikka mihin asentoon.


Joopa joo. No tässä tapauksessa sun kannattais tehdä seuraavaa:
1. Kierrät ne luistin ruuvit pintojen tasolle.
2. Säädä tyhjäkäynti juuri siihen 1-1,5mm kohtaan
3. Ruuvaat pääneulan täysin kiinni (varovasti!!)
4. Avaat pääneulan n. 2 kierrosta auki, silleen että rupee käymään tyhjäkäyntiä.
5. Jos pakoputkesta tulee reilusti polttoainetta, kiristä pääneulaa n. 1/8 kierrosta kerrallaan kiinnipäin kunnes polttoaineen tulo lakkaa
6. Painele kaasua rauhallisesti. Jos kone rupee mooamaan niin kiristä sitä luistin puoleista ruuvia kiinnipäin 1/8 kierrosta kerrallaan. Jatka tätä niin pitkään kunnes saat kaasun vastaamaan ripeästi. Älä koske siihen pakoputken puoleiseen ruuviin!!
7. Jos omistat infrapunamittarin niin säädä moottori toimimaan niin että lämpötila on n.120C´viiden minuutin revittelyn jälkeen. Jos et niin suosittelisin hommaamaan

Itse sain koneeni toimimaan tällä tavalla niin kuin halusin. 8)

Olethan muistanut öljytä ilmanputsarin?!?!
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.