Kirjoittaja Aihe: Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)  (Luettu 63404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #60 : 27.10.04 - klo: 17.20 »
Sitä luistin puoleista ruuvia ei voi hirveesti tasalle kääntää Hobaon koneessa.

Kun kävin äsken katsomassa omista autoista niin molemmissa oli apaut 2-3mm. ulkopuolella. Molemmat kiekuu todella iloisesti.
Kyseessä siis 8Port Pro with boost ja polttoaineena 25%

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #61 : 27.10.04 - klo: 17.26 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"

Joopa joo. No tässä tapauksessa sun kannattais tehdä seuraavaa:
1. Kierrät ne luistin ruuvit pintojen tasolle.
2. Säädä tyhjäkäynti juuri siihen 1-1,5mm kohtaan
3. Ruuvaat pääneulan täysin kiinni (varovasti!!)
4. Avaat pääneulan n. 2 kierrosta auki, silleen että rupee käymään tyhjäkäyntiä.
5. Jos pakoputkesta tulee reilusti polttoainetta, kiristä pääneulaa n. 1/8 kierrosta kerrallaan kiinnipäin kunnes polttoaineen tulo lakkaa
6. Painele kaasua rauhallisesti. Jos kone rupee mooamaan niin kiristä sitä luistin puoleista ruuvia kiinnipäin 1/8 kierrosta kerrallaan. Jatka tätä niin pitkään kunnes saat kaasun vastaamaan ripeästi. Älä koske siihen pakoputken puoleiseen ruuviin!!
7. Jos omistat infrapunamittarin niin säädä moottori toimimaan niin että lämpötila on n.120C´viiden minuutin revittelyn jälkeen. Jos et niin suosittelisin hommaamaan

Itse sain koneeni toimimaan tällä tavalla niin kuin halusin. 8)

Olethan muistanut öljytä ilmanputsarin?!?!
Kiitoksia, täytyypä kokeilla. Eli siis putken puolella oleva ruuvi ei ole alkuperäisessä paikassa, koska kone ei toiminut uutenakaan kunnolla ja asiasta tietämättömänä sitä tuli säädeltyä kaikkia mahdollisia ruuveja. Ja ilmanputsari on öljytty äskettäin. En omista infrapunalämpömittaria, enkä aio ostaa, koska eikös sen lämpötilan saa kokeiltua vesipisaran kanssa?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #62 : 27.10.04 - klo: 17.29 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "arska82"

Joopa joo. No tässä tapauksessa sun kannattais tehdä seuraavaa:
1. Kierrät ne luistin ruuvit pintojen tasolle.
2. Säädä tyhjäkäynti juuri siihen 1-1,5mm kohtaan
3. Ruuvaat pääneulan täysin kiinni (varovasti!!)
4. Avaat pääneulan n. 2 kierrosta auki, silleen että rupee käymään tyhjäkäyntiä.
5. Jos pakoputkesta tulee reilusti polttoainetta, kiristä pääneulaa n. 1/8 kierrosta kerrallaan kiinnipäin kunnes polttoaineen tulo lakkaa
6. Painele kaasua rauhallisesti. Jos kone rupee mooamaan niin kiristä sitä luistin puoleista ruuvia kiinnipäin 1/8 kierrosta kerrallaan. Jatka tätä niin pitkään kunnes saat kaasun vastaamaan ripeästi. Älä koske siihen pakoputken puoleiseen ruuviin!!
7. Jos omistat infrapunamittarin niin säädä moottori toimimaan niin että lämpötila on n.120C´viiden minuutin revittelyn jälkeen. Jos et niin suosittelisin hommaamaan

Itse sain koneeni toimimaan tällä tavalla niin kuin halusin. 8)

Olethan muistanut öljytä ilmanputsarin?!?!
Kiitoksia, täytyypä kokeilla. Eli siis putken puolella oleva ruuvi ei ole alkuperäisessä paikassa, koska kone ei toiminut uutenakaan kunnolla ja asiasta tietämättömänä sitä tuli säädeltyä kaikkia mahdollisia ruuveja. Ja ilmanputsari on öljytty äskettäin. En omista infrapunalämpömittaria, enkä aio ostaa, koska eikös sen lämpötilan saa kokeiltua vesipisaran kanssa?
Saa, mutta hyvin epävarmasti! Ilman lämpömittaria et koskaan saa varmuutta koneen lämmöistä, etkä saa autoa parhaisiin säätöihin.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #63 : 27.10.04 - klo: 18.19 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Saa, mutta hyvin epävarmasti! Ilman lämpömittaria et koskaan saa varmuutta koneen lämmöistä, etkä saa autoa parhaisiin säätöihin.
Ei välttämättä tarttis ihan parhaisiin säätöihin saaha, kunhan ajokuntoon.. :D

Sain sen taas käymään tyhjäkäyntiä, mutta korkeemmat kierrokset on edelleen hukassa, ja pääneula ei kummosesti vaikuta. Nyt ilmeisesti kannattaa hienosäätää luistissa olevia ruuveja, vai mitä?

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #64 : 27.10.04 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Saa, mutta hyvin epävarmasti! Ilman lämpömittaria et koskaan saa varmuutta koneen lämmöistä, etkä saa autoa parhaisiin säätöihin.
Ei välttämättä tarttis ihan parhaisiin säätöihin saaha, kunhan ajokuntoon.. :D

Sain sen taas käymään tyhjäkäyntiä, mutta korkeemmat kierrokset on edelleen hukassa, ja pääneula ei kummosesti vaikuta. Nyt ilmeisesti kannattaa hienosäätää luistissa olevia ruuveja, vai mitä?


Kyllä! Sitä luistin puoleista siis!! Kokeile aluks miten vaikuttaa kun käännät ruuvia kiinnipäin. Jos rupee auttamaan niin jatka kiristämistä siihen asti kun olet itse tyytyväinen. 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #65 : 27.10.04 - klo: 19.43 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Saa, mutta hyvin epävarmasti! Ilman lämpömittaria et koskaan saa varmuutta koneen lämmöistä, etkä saa autoa parhaisiin säätöihin.
Ei välttämättä tarttis ihan parhaisiin säätöihin saaha, kunhan ajokuntoon.. :D

Sain sen taas käymään tyhjäkäyntiä, mutta korkeemmat kierrokset on edelleen hukassa, ja pääneula ei kummosesti vaikuta. Nyt ilmeisesti kannattaa hienosäätää luistissa olevia ruuveja, vai mitä?


Millä tavalla ne ylärundit on kateissa?


Tarkistin just tosta toisesta koneesta missä asennossa sen yläruuvi on: 2 kokonaista ja 1/4 rundia oli.
Eli alota 2,5 kierrosta auki niin ei oo paljoa pielessä.
Siitä voi sit karvanverran kerralla säätää kireemmälle kunhan kaikki muu on kunnossa.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #66 : 27.10.04 - klo: 19.59 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Millä tavalla ne ylärundit on kateissa?

Tarkistin just tosta toisesta koneesta missä asennossa sen yläruuvi on: 2 kokonaista ja 1/4 rundia oli.
Eli alota 2,5 kierrosta auki niin ei oo paljoa pielessä.
Siitä voi sit karvanverran kerralla säätää kireemmälle kunhan kaikki muu on kunnossa.
Eli ei kestä kaasua paljoa, meinaa sammua ja sammuukin kun avaa kaasua enemmän. Yläruuvi? Siis luistissa servon puolella oleva? Se putken puolella oleva on muistaakseni nyt suurin piirtein siinä tasalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #67 : 27.10.04 - klo: 20.11 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Millä tavalla ne ylärundit on kateissa?

Tarkistin just tosta toisesta koneesta missä asennossa sen yläruuvi on: 2 kokonaista ja 1/4 rundia oli.
Eli alota 2,5 kierrosta auki niin ei oo paljoa pielessä.
Siitä voi sit karvanverran kerralla säätää kireemmälle kunhan kaikki muu on kunnossa.
Eli ei kestä kaasua paljoa, meinaa sammua ja sammuukin kun avaa kaasua enemmän. Yläruuvi? Siis luistissa servon puolella oleva? Se putken puolella oleva on muistaakseni nyt suurin piirtein siinä tasalla.


Ei luistissa vaan törröttää yläviistoon siinä mihin bensaletku tulee.
Se on siis ylä/pääruuvi. Sen säädät 2,5 kierrosta auki. (Pitäisi olla silloin pinnan alapuolella).

Luistissa oleva on edelleen alaseosruuvi jonka säädät noin reilun 2mm. ulos pinnasta. Ja luistia vastapäätä putken puolella oleva ruuvi täysin pinnan tasalle, eikä sitä sitten enää säädellä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #68 : 27.10.04 - klo: 20.14 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Millä tavalla ne ylärundit on kateissa?

Tarkistin just tosta toisesta koneesta missä asennossa sen yläruuvi on: 2 kokonaista ja 1/4 rundia oli.
Eli alota 2,5 kierrosta auki niin ei oo paljoa pielessä.
Siitä voi sit karvanverran kerralla säätää kireemmälle kunhan kaikki muu on kunnossa.
Eli ei kestä kaasua paljoa, meinaa sammua ja sammuukin kun avaa kaasua enemmän. Yläruuvi? Siis luistissa servon puolella oleva? Se putken puolella oleva on muistaakseni nyt suurin piirtein siinä tasalla.


Mites, pystytkö ollenkaan ajamaan vaikka isolla asvaltti kentällä niin että pääsis kunnolla vauhtiin. Pinta kaasulla liikkeelle ja siitä varovasti kaasuttelemalla sais lisää kierroksia.

Mutta säädä nyt ensin noi ruuvit niinkuin sanoin niin katsotaan mihin siitä pitää edetä.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #69 : 27.10.04 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mites, pystytkö ollenkaan ajamaan vaikka isolla asvaltti kentällä niin että pääsis kunnolla vauhtiin. Pinta kaasulla liikkeelle ja siitä varovasti kaasuttelemalla sais lisää kierroksia.

Mutta säädä nyt ensin noi ruuvit niinkuin sanoin niin katsotaan mihin siitä pitää edetä.
En ole ees yrittäny nyt ajaa. Pikkuhiljaa oon avannu kaasua ja kyllä se jonkun verran kiertää mut sit rupee röpöttään ja pakko höllätä kaasu.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #70 : 27.10.04 - klo: 20.18 »
Jos alkaa röpöttää niin seos on liian rikasta. Neuloja timmimmälle.
-EhtoollisWeli

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #71 : 27.10.04 - klo: 20.22 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mites, pystytkö ollenkaan ajamaan vaikka isolla asvaltti kentällä niin että pääsis kunnolla vauhtiin. Pinta kaasulla liikkeelle ja siitä varovasti kaasuttelemalla sais lisää kierroksia.

Mutta säädä nyt ensin noi ruuvit niinkuin sanoin niin katsotaan mihin siitä pitää edetä.
En ole ees yrittäny nyt ajaa. Pikkuhiljaa oon avannu kaasua ja kyllä se jonkun verran kiertää mut sit rupee röpöttään ja pakko höllätä kaasu.


Tuleeko putkesta polttoainetta?

Saattaa olla myös liian laihalla jolloin ei saa korkeilla kierroksilla tarpeeks fuilia.

Jos on niin rikkaalla että hyytyy ylä kierroksilla niin pitäis tulla aika reilusti pakokaasua ja pärskiä polttoainetta putkesta niin että on pienen ajon jälkeen kylki oljyssä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #72 : 27.10.04 - klo: 20.24 »
Laita ne neulat nyt niinkuin olen sanonut ja seuraavan kokeilun jälkeen ihmetellään mihin suuntaan ja varsinkin mitä ruuvia säädetään.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #73 : 27.10.04 - klo: 20.43 »
Nojoo, nyt täytyy myöntää että oon aika kehno tulkitsemaan moottoreita.. :D

Avasin pääneulaa johonkin 4 kiekkaan nii johan kieku. Tosin tuli kyllä ainettakin putkesta jonkun verran. Tästä se lähtee.

Iso kiitos kaikille auttajille, etenkin *HOKE*:lle.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #74 : 27.10.04 - klo: 21.09 »
Miten muuten on mahollista että näissä nykysissä hobaon nettisivuilla olevissa krosseissakin näyttää olevan tuo startteri tossa pakoputkee vasten? Mulla ainakin palo heti naru poikki kun hetken ajo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #75 : 27.10.04 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Nojoo, nyt täytyy myöntää että oon aika kehno tulkitsemaan moottoreita.. :D

Avasin pääneulaa johonkin 4 kiekkaan nii johan kieku. Tosin tuli kyllä ainettakin putkesta jonkun verran. Tästä se lähtee.

Iso kiitos kaikille auttajille, etenkin *HOKE*:lle.


Eli tosta lähet sit v'h'n keerralla sitä pääneulaa kiristämään sen 1/8 kierrosta kerrallaan. Jos tulee eteen ongelma että aikas kiristeltyä huomaat että just kun on päästy täyteen vauhtiin niin auto meinaakin sammua tai sammuu niin oot reilusti liian laihalla jolloin käännät 1/4 auki.
Putkesta pitää kokoajan tulla pakokaasua niin että sen näkee, silloin liikutaan ainakin tuevallisella puolella.

Jos pysäytät auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä kymmenen sekuntia ja painat kaasun pohjaan niin mitä tapahtuu? Lähteekö auto iloisesti vai yskiikö/sammuuko?
Olettaen siis että olet saanut auton käymään tyhjäkäyntiä niin hyvin että pysyy sen 10 sekuntia käynnissä.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #76 : 27.10.04 - klo: 21.22 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli tosta lähet sit v'h'n keerralla sitä pääneulaa kiristämään sen 1/8 kierrosta kerrallaan. Jos tulee eteen ongelma että aikas kiristeltyä huomaat että just kun on päästy täyteen vauhtiin niin auto meinaakin sammua tai sammuu niin oot reilusti liian laihalla jolloin käännät 1/4 auki.
Putkesta pitää kokoajan tulla pakokaasua niin että sen näkee, silloin liikutaan ainakin tuevallisella puolella.

Jos pysäytät auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä kymmenen sekuntia ja painat kaasun pohjaan niin mitä tapahtuu? Lähteekö auto iloisesti vai yskiikö/sammuuko?
Olettaen siis että olet saanut auton käymään tyhjäkäyntiä niin hyvin että pysyy sen 10 sekuntia käynnissä.
Juu kyllä käy tyhjäkäyntiä vaikka koko tankin. En tosiaan viittiny näin illasta ajaa ihan vaan naapurisovun säilyttämiseksi, mut siinä pukilla laitoin hanat kaakkoon nii tais se vähän röpöttää ennenkö rupes kiekumaan. Huomenna koitan saaha servot silleen et pääsee ajeleen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #77 : 27.10.04 - klo: 21.24 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli tosta lähet sit v'h'n keerralla sitä pääneulaa kiristämään sen 1/8 kierrosta kerrallaan. Jos tulee eteen ongelma että aikas kiristeltyä huomaat että just kun on päästy täyteen vauhtiin niin auto meinaakin sammua tai sammuu niin oot reilusti liian laihalla jolloin käännät 1/4 auki.
Putkesta pitää kokoajan tulla pakokaasua niin että sen näkee, silloin liikutaan ainakin tuevallisella puolella.

Jos pysäytät auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä kymmenen sekuntia ja painat kaasun pohjaan niin mitä tapahtuu? Lähteekö auto iloisesti vai yskiikö/sammuuko?
Olettaen siis että olet saanut auton käymään tyhjäkäyntiä niin hyvin että pysyy sen 10 sekuntia käynnissä.
Juu kyllä käy tyhjäkäyntiä vaikka koko tankin. En tosiaan viittiny näin illasta ajaa ihan vaan naapurisovun säilyttämiseksi, mut siinä pukilla laitoin hanat kaakkoon nii tais se vähän röpöttää ennenkö rupes kiekumaan. Huomenna koitan saaha servot silleen et pääsee ajeleen.


Ok.
Pistä kommenttia kuinka auto etenee niin neuvotaan lisää.
Koska pukin päällä auto on helppo saada toimimaan mutta voi olla ettei maassa sit enää tapahdukaan mitään.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #78 : 28.10.04 - klo: 18.17 »
Noniin, äsken tuossa säädin sservot kohilleen ja ajelin pikkusen. Nyt on säädöt aika lähellä oikeeta, paikaltaan lähtee välittömästi kun painaa kaasun pohjaan. Ei vielä ota ihan korkeimpia kierroksia, sehän on seosruuvin säätämisestä kiinni. Huomenna testailen lisää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #79 : 28.10.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Noniin, äsken tuossa säädin sservot kohilleen ja ajelin pikkusen. Nyt on säädöt aika lähellä oikeeta, paikaltaan lähtee välittömästi kun painaa kaasun pohjaan. Ei vielä ota ihan korkeimpia kierroksia, sehän on seosruuvin säätämisestä kiinni. Huomenna testailen lisää.


Hienoa!

Joo se on yläruuvista kiinni jos ei oikein kierrä eli kiristelet pikkuhiljaa niinkuin neuvoin.

Kokeiles vielä niin että ajat koneen lämpöseks ja pysähdyt, annat auton käydä puolminuuttia tyyhjäkäyntiä (katso kellosta aika)
ja sitt nykäset kaasun pohjaan. Joko nyt meinaa sammua?
Jos ei puolen minuutin seisoskelun jälkeen yski kovasti kun heittää kaasun pohjaan on alaseos liian laihalla, eli kännä luistissa olevaa ruuvia auki 1/8 kierrosta (viisarikellosta katsottuna siis 7,5 minuutin verran).
Auton siis pitäisi ajon jälkeen lähteä ripeesti apaut 15 sekunnin jälkeen mutta 30 sekunnin jälkeen pitäis jo yskiä kunnolla.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #80 : 31.10.04 - klo: 16.52 »
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #81 : 31.10.04 - klo: 19.37 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.


Hmmm...
Aikas rikkaalla siis käybi.
Mutta mikäs siinä... sillonhan se on oikein säädetty kun se tosissaan kulkee.

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #82 : 31.10.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.
Hmmm...
Aikas rikkaalla siis käybi.
Mutta mikäs siinä... sillonhan se on oikein säädetty kun se tosissaan kulkee.
Sitä vähän mäkin, ja putkeen tulee runsaasti öljymähmeliä. Mut ei kai rikkaalla käymisestä oo haittaa jos käy kumminkin riittävän lämpösenä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #83 : 31.10.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "sasasas"
Tuossa äsken taas testailin. Sen pääruuvin täytyy olla aika lähelle sen pinnan tasalla, joku 5 kierrosta auki että ottaa kaikki kierrokset.
Hmmm...
Aikas rikkaalla siis käybi.
Mutta mikäs siinä... sillonhan se on oikein säädetty kun se tosissaan kulkee.
Sitä vähän mäkin, ja putkeen tulee runsaasti öljymähmeliä. Mut ei kai rikkaalla käymisestä oo haittaa jos käy kumminkin riittävän lämpösenä?


No eihän siitä muuta haittaa oo kun että kuluu sitä menovettäkin aika paljon.

En muista enkä jaksanut selata että ootko jo kertonut mitä polttoainetta käytät?
Paljonko on nitroa?

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #84 : 01.11.04 - klo: 18.04 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En muista enkä jaksanut selata että ootko jo kertonut mitä polttoainetta käytät?
Paljonko on nitroa?
Model technicsin valmiiks sekotettua ainetta jossa on nähtävästi 10% nitroa.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #85 : 01.11.04 - klo: 19.00 »
No siitä ongelma kiikastaakin.
.21 kone ei jaksa käydä 10% fuililla.
Pitää olla vähintään 15% nitroa, että edes käy.

Laita 25% fuilii tankkii, ja tuu sit kertoo mitä tapahtu.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #86 : 01.11.04 - klo: 19.37 »
Laitappa tankkiin morgan cool power 15% ja siitä ylöspäin niin käy kone kuin kone  :wink:
Kyllä se sen tekee..

Poissa sasasas

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #87 : 01.11.04 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
No siitä ongelma kiikastaakin.
.21 kone ei jaksa käydä 10% fuililla.
Pitää olla vähintään 15% nitroa, että edes käy.

Laita 25% fuilii tankkii, ja tuu sit kertoo mitä tapahtu.
Noniiin enpä olis ite tullu ajatelleeksi. Siitähän se sit johtuu että joutuu pitämään niin rikkaalla. Entäs voiko sit' nitroo lisätä tohon nykyseen bensaan?

e: ainiinjuu, eilen ilmeisesti katkes vetokäynnistimen jousi. Ei nyt innosta korjata sitä, se kun on niiin äärimmäisen rasittavaa...

Poissa sameli

  • Tulokas
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #88 : 18.12.04 - klo: 23.00 »
Lueskelin täs vaan, jokohan käy? jottei oo niin käyny että huonon sekoittamisen vuoksi oot tankannu sinne nitrolla terästettyä öljyä, sitä pitää olla paljo että syttyy ja voi liikkua putkissa niin kankeesti että ei siksi ehdi koneeseen enää kierroksilla, tai jotain... vois koittaa lainalöpöllä pelaako paremmin, tai ees erilailla

Poissa Paddington

  • Jäsen
    • Profiili
Hobaon piinaavat käyntiongelmat (säädöt pielessä?)
« Vastaus #89 : 31.12.04 - klo: 17.25 »
Mikäs muuten noissa avatuissa purkeissa se polttoaineen säilyvyys on?

Mikäs se motti ylösalassuin tulppa irti juttu oikein on?