Kirjoittaja Aihe: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015  (Luettu 24361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #60 : 21.09.15 - klo: 12.13 »
Lähtekää kaikki parin kuukauden päästä Slovakiaan kokeilemaan niin voitte jutella itse Uwen kanssa sarjan nimestä.
Xrayn tehdaskierrokselle pääsee myös.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #61 : 21.09.15 - klo: 12.14 »
Minkälainen haloo siitä tulee sitten, kun joskus vaihdetaan ne matot pois maailmalla. Kun siihen mennesä jokainen rc-kerho on ostanut ne matot ja se on niin hieno juttu. Mutta eihän meillä, joilla ei ole rahaa/aikaa kierellä EOS-sarjaa ole näköjään oikeutta ilmaista mielipidettä millainen ajoalusta vastaisi off-road luokkaa. :lipsrsealed:
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #62 : 21.09.15 - klo: 12.18 »
Ja joo, euro OFFROAD series. Kyllä on junteilla tylsää kun pitää tähän sarjan nimeen jämähtää. Eihän se todellakaan mitään ulkona ajettavaa krossia vastaa, läheskään. Mutta voi voi, kyllähän sen jokainen joka nettiä osaa käyttää tietää millaisilla radoilla siellä ajetaan.

Lähtekää kaikki parin kuukauden päästä Slovakiaan kokeilemaan niin voitte jutella itse Uwen kanssa sarjan nimestä.

-Toni

Lähden heti jos siihen on mahdollisuus.
Mut että nyt ollaan jo juntteja.

On junttia heittää oma mielipide siitä onko matolla ajaminen krossia vai ei... okei.

En kyllä olis arvannu että näin hirveesti porukan tunteisiin uppoo että netissä höpisevien mietteet kirvoittaa lähes haukkumiseen.

Onks tää ny tulevaisuutta vai mitä jos olet juntti kun kommentoit millään tavoin ristiin jonkun henkilökohtaiseen mielipiteeseen?
 :laugh:

Joo... annan olla.
Eipä olis pitäny alottaakaan.
Sorry... en tajunnut että porukka ottaa näin raskaasti

Edit:
PS: Mua ei kyllä henk kohtasesti nappais yhtään jos lähtisin ajamaan ja joku kommentois että olen mattohyppelyihin lähdössä... Tai mitä kukakin nimeksi keksiikään.
No sitähän se on... Mitä sitten? Se on siistiä jos se on kisaamista. Ei täällä sentään kukaan ole kisoissa käyneitä millään tavoin nimitellyt tai arvostellut.
« Viimeksi muokattu: 21.09.15 - klo: 12.23 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #63 : 21.09.15 - klo: 12.18 »
Minkälainen haloo siitä tulee sitten, kun joskus vaihdetaan ne matot pois maailmalla. Kun siihen mennesä jokainen rc-kerho on ostanut ne matot ja se on niin hieno juttu. Mutta eihän meillä, joilla ei ole rahaa/aikaa kierellä EOS-sarjaa ole näköjään oikeutta ilmaista mielipidettä millainen ajoalusta vastaisi off-road luokkaa. :lipsrsealed:
kait jokainen kerho voi itse päättää oman ajoalustansa, ei kukaan sano että on pakko tehdä niinkuin EOS sarjassa tehdään. EOS kisat on kerhokisat siinä missä WJ tai DHI cup Tanskassa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #64 : 21.09.15 - klo: 13.34 »

Aioin ehdottaa nimeksi   "european winter jumps"  mutta sitten olisi syntynyt sota tuosta, onko talvi, siispä ehdotan että  " european indoor jumps"   :cool:

En ollut paikalla, mutta jotenkin yksi asia jäi mieleen videoista, ei tainneet olosuhteet muuttua päivän (-vien) aikana, ei eri erien välillä.  Eli kaikki saivat ajaa tasapuolisissa olosuhteissa koko kisojenajan, varmaan tarkemmin kuin touringkisoissa olosuhteet pysyy.
Ja kiitos, ei sotaa nyt siitä, että pitäisi muuttua.
Kesällä sitten, kun ajetaan kaatosateessa, tihkusateessa, hirveässä helteessä, loppupäivä reikäradalla, joskus jopa liian tasaisella savella.  Aina sieltä löytyy kuitenkin ne törpöt jotka ajaa konttiin, tai muuten vaan päälle, kun eivät älyä väistää, tai jäädä kotiin tykkänään.  :shocked:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa valanhar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #65 : 21.09.15 - klo: 21.00 »
englich version :

last weekend the EOS seaaon-opener took place at legendary Nuerburgring.
Wonderful location with the ADAC Blancpain- Masters, race in 1:1 !

One of the most important experiences we did in all our EOS years was the brandnew carpet!

Without any tests before, we used as usual in our "no risc - no fun" - style that brandnew carpet with same surface as in HUDY ARENA, but not as plates. We bought same carpet in rolls. The result was the same as in Trencin, so we will use for all 4 races same surface !!

Most positive facts are for example :

grip from the first battery!!
no powder in your car at any time!!
easy to fix on the ground, because the 30 meter-rolls are absolutly streight, when you roll the carpet out.

But the best fact :

absolutly less tyre-wear, you can race easy for all heats and finals only
1 (one) set!

That means for all EOS races in the future :

only maximum 2 sets are allowed for heats and finals !! 


If you are interested in that carpet, here some facts :


name :  EXPO TEXWAY
width :  2  or  4 meters
length :  30 meters
color   :  only black
price   :  Euro 4,50 / m²  ( excl. transport and VAT )


DEALER:   same as ETS carpet !!

HEBO Flooring Solutions BV
Mr. Bob Jannink
+31 320 260190
email : bob@heboflooringsolutions.nl


If you need more info, please check the drivers-list from last weekend.
For sure, you know anyone of these drivers. Ask them, that´s better!! 


Keep racing,

your Uwe

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #66 : 21.09.15 - klo: 21.45 »
Loistavaa ettei rengas kulu ja pito on sama alusta alkaen.
Keksispä ne vielä renkaan jolla pito ei olis noin kova. Olisko se esim mini spike joka on ymmärtääkseni valittu myös turffi MM kisoihin renkaaks.

Eli tähdennetään nyt vielä kerran mitä mieltä olen matoista.
Olkoot matto, savi, vaikka parketti tai mikä tahansa... Kannatan. Jos vaan pito saadaan edes hieman vastaamaan krossia, eli menee sladissa, puskee jne mikä on yks selkeä elementti krossissa.

Jos rengas palaa alle parin kolmen hiitin aikana ja pito on todella kova niin en vaan näe hommaa krossina vaikka krossareilla ajettaiskin.
Kivaa, loistavaa, mahtavaa jne... Varmasti... Mutta senhän luo ylipäätään onnistunut kisa.

Nyt on löytynyt matto missä on paljon plussaa.
Sit kun löytyy rengas millä saadaan vähän krossimpaan suuntaan sitä pitoa niin avot.

Nimittäkööt kuka tahansa sitä ajamista siloradalla mun puolesta miksi ikinä keksiikään... Sekin mulle aivan se ja sama. Vaikka puppelihyppelyks. Hah... Nimittäkööt jos se on kuvaavaa touhulle. Pääasia että kisaaminen on tiukkaa ja rehtiä.

Mut enemmän ja enemmän pitoa. Eih. Alkaa krossin perusasiat jäämään taka alalle ja jos rata on kuin turisti rata mihin on lisätty hyppyrit niin mikä sitä kuvaa paremmin kuin hyppyturisti.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #67 : 21.09.15 - klo: 22.17 »
Ottamatta kantaa tähän "kuumaan" mattokysymykseen ollenkaan, vähän asian vierestä:

Minkä verran Euroopassa on sisäsaviratoja? Luulisi että niitä riittäisi Eurooppaankin asti, kun jenkeissä niitä on kuitenkin useita. Käsittääkseni EOS:n pilottikisa 2011 järkättiin Ruotsissa Tomelillan saviradalla. Miksei savella jatkettu? Ei oo ratoja?
Wacky Stack Racing Team

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #68 : 21.09.15 - klo: 22.21 »
Mä ainakin puppelihyppelen tästä eteenpäin! Voin puppelihypellä sileellä ja nappulaisella, riippuen haluanko millaista luistoa. Täysiä mä silti hyppyytän, puskee eli ei.

Samppa

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #69 : 21.09.15 - klo: 22.28 »
Ottamatta kantaa tähän "kuumaan" mattokysymykseen ollenkaan, vähän asian vierestä:

Minkä verran Euroopassa on sisäsaviratoja? Luulisi että niitä riittäisi Eurooppaankin asti, kun jenkeissä niitä on kuitenkin useita. Käsittääkseni EOS:n pilottikisa 2011 järkättiin Ruotsissa Tomelillan saviradalla. Miksei savella jatkettu? Ei oo ratoja?

Kyllä niillä varmaan järjestettäisiin kisoja, jos semmoisia olisi. En ole törmännyt yhteenkään kisaraporttiin missä
olisi ajettu sisäsaviradalla Euroopassa. Ruotsin EM kisoja ei lasketa, koska ei ollut mikään pysyvä ratkaisu.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #70 : 21.09.15 - klo: 23.12 »
. Jos vaan pito saadaan edes hieman vastaamaan krossia, eli menee sladissa, puskee jne.

Kokeile mun säätämää autoa niin se tekee just tolleen ja todennäköisesti yhtä aikaa ja kokoajan...
Kaikilla renkailla ja alustoilla..!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #71 : 22.09.15 - klo: 07.26 »
Miten nuo matot kesti kulutusta? Tuliko kisojen aikana reikiä tai viiltoja mattoon?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #72 : 22.09.15 - klo: 09.31 »
Miten nuo matot kesti kulutusta? Tuliko kisojen aikana reikiä tai viiltoja mattoon?

Finaali videoiden perusteella näytti, että ison hyppyrin lähdössä oli korjattu kohtia. Muuten ei radassa näytä olevan
korjaus teippiä.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #73 : 22.09.15 - klo: 09.51 »
Myös muiden hyppyjen  lähdöissä oli huomattavasti vaaleampi kohta. Millaisella maavaralla tuolla muuten ajellaan?
Ospa Rc

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #74 : 22.09.15 - klo: 10.56 »
Miten nuo matot kesti kulutusta? Tuliko kisojen aikana reikiä tai viiltoja mattoon?
Matto on siis paksua, ei mitään paperinohutta. Eipä se juuri kulu.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #75 : 22.09.15 - klo: 12.23 »
Miten nuo matot kesti kulutusta? Tuliko kisojen aikana reikiä tai viiltoja mattoon?

Finaali videoiden perusteella näytti, että ison hyppyrin lähdössä oli korjattu kohtia. Muuten ei radassa näytä olevan
korjaus teippiä.

Tuo ison hyppyrin lähtö oli aivan trampoliini. Varmaan vaikuttaa sekin ehkä kai vissiin. Mutta vastaavasti Hudy areenalla keväällä ajetussa kisassa ei tarvinnut mitään paikkailla ja sama matto siellä on edelleen paikallaan.
#LAR

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #76 : 22.09.15 - klo: 17.25 »
 Millä tavalla tuo EOS matto eroaa ajotuntumalta esimerkiksi PKSRCA:n mattoon tai messumattoihin?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #77 : 22.09.15 - klo: 19.47 »
Millä tavalla tuo EOS matto eroaa ajotuntumalta esimerkiksi PKSRCA:n mattoon tai messumattoihin?
pito on kova matto ei kulu ja renkaat ei kulu... Max ajoi yhdellä setillä molemmissa luokissa koko kisan. Eli todella harrastaja ystävällinen ainoa mikä meillä tuotti päänvaivaa oli saada auto säädettyä sille mutta aika lähelle päästin jo. Matto on todella paksua melkein yhtä paksua kun tennismatto. En itse ainakaan nähnyt matossa mitään huonoa... Kisojen jälkeen 4wd autossa testattiin eri eturenkaita että saas nähdä muuttuuko eturengas..
-Henry Mort

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #78 : 23.09.15 - klo: 12.24 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #79 : 23.09.15 - klo: 14.24 »
Olisko Mikko niin että kauppiaat on maksaneet matot😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #80 : 23.09.15 - klo: 15.07 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.

Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #81 : 23.09.15 - klo: 15.10 »
.mites jos kisat järjestettäis kelliksellä pyöreissä ja pehmustetuissa tiloissa?
TRKMANS racing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #82 : 23.09.15 - klo: 16.18 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.

Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.

Niinkuin milloin ennen😯
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #83 : 23.09.15 - klo: 16.43 »

Niinkuin milloin ennen😯
Jerzi

Ennen tätä hetkeä.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #84 : 23.09.15 - klo: 17.04 »
Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.
voin kertoa, miten on kun mikään ei "ole kuin niinkuin ennen":

lajit kehittyy mutta vain detaljitasolla, aalkaa "pilkunviilaamisen vaihe". tavallinen harastaja alkaa kutsua touhua "hifisrtelyksi" ja kyllästyy lajiin (tai luokkaan)Tulee "helpompia" luokkia kuten SC, porukka siirtyy joukolloa niihin kun ei jaksa tai kykene keskittymään entisten luokkien vaatimiin juttuihin.

Tämän takia on HYVÄ että kuviot muuttuu entisissä luokissa, uudet speksit tulee kehiin, jos aikoo pärjätä.. Tämä estää "pirstoutumisen" harrastajakentässä. ei ole hyvä että luokkia on liikaa. luokissa sisällä pitäisi olla enemmän hajontaa, Juniorimestaria, eri teknisiä spekselä mutta itse kisalaitteet ja luokat pysyisivät melko samanlaisina. Tämä on harrastukselle hyvä sekä hobbi että bisnes mielessä.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #85 : 23.09.15 - klo: 18.12 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.

Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.

No ei nyt ihan noinkaan.

Kestävyys ei ole kasvanut samassa tahdissa vauhdin kanssa.
Eikä kestävyys sinäänsä muutenkaan kuin joissain autoissa vain paranneltu.
Esim vanha peltiasso oli panssarivaunu kun taas välissä oli heiverömpää autoa ja nyt uusimmassa on sitten taas jotain tehty tuhdimmaksi.
Matskut ollu 10 vuotta sitten aivan samat... Vain vauhdit ovat kasvaneet.
Mitä kovemmasta vauhdista jysäytät, sitä herkemmin auto hajoaa, tai mitä kovempi pito sitä suurempi rasitus ja kuluma osissa.
Tämä ei ole muuttunut mihinkään.

Mitä vähemmän pitoa, sitä hiljaisemmalla vauhdilla pystyt törmäämään.
Mitä kovempi vauhti, sitä herkemmin sama teräs antautuu kuin 15 vuotta sitten.
Mitä kovempi pito, sitä kovempi vauhti ja sitä pidemmälle auto lentää siitä samasta sisämollasta kuin liukkaammalla... Kovempaa osut katollaan rötköttävään autoon kun ei kaatanut kuski saanut sanaa suusta jne.

Fysiikan lait on kuitenkin edelleen aivan samat kuin ennenkin.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #86 : 23.09.15 - klo: 18.35 »
Mattokeskusteluun pari "jo aikanaan koettua" näkökulmaa.

Kun pito kasvaa, kasvaa myös nopeudet -> kun sattuu - sattuu oikeasti. Jotkut saattavat muistaa ulappatorin hajonneiden tukivarsien, iskaritornien, runkojen, jne, jne saaliin.

Toisaalta myös jos pito kasvaa tarkoittaa se myös huomattavaa voimansiirron rasituksen kasvua, ts. vetareita, rattaita, hihnoja saa olla vaihtamassa jo pelkän kulumisen takia aivan toiseen tahtiin kuin edes ulkona.

Vauhdit on kasvanut, mutta on autojen kestävyyskin parantunut huomattavasti.
Kaikki kehittyy, mikään ei ole enää niinkuin ennen.


Matskut ollu 10 vuotta sitten aivan samat... Vain vauhdit ovat kasvaneet.


Muoveja kehitetään kokoajan kestävämmiksi samoin alumiinia ja hiilikuitua. Esimerkkeinä voi heittää Team C:llä muovien laatu vaihtui todella hauraasta erittäin kestäväksi vuoden sisällä, samoin tapahtui TLR:n muoviosille.

Kovapito mahdollistaa myös tarkemman ajon kuin liukaspinta. Auto pysähtyy silloin kuin pitää ja lähtee liikkeelle kun painaa kaasua. Tasaisessa pidossa on se hyvä ettei mitään yllättäviä lipsahduksia pääse sattumaan, esim. auto poikittain pääsuoralla ylläri liukkaan takia. Aina se on ajajan virhe kun auto hajoaa, se on ihan sama mitä
materiaalia radanpinta on.
Aina voi vähentää tehoja jos tuntuu siltä ettei pysty hallitsemaan autoa kovalla pidolla.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #87 : 23.09.15 - klo: 19.19 »
Kova pito, kova vauhti, tarkemmat ajolinjat = pienemmästä virheestä rokotetaan kovemmin.

Aina voi tehoja laskea joo.
Tiedät kyllä että näinhän ei kukaan tee.

Ja taas käänteisesti.
Jos ei osaa kun auto vähän luistaa niin ainahan voi vähentää tehoja.

Blaaa blaa.

Jokainen kyllä ymmärtää että kovemmasta pidosta seuraa kovempi vauhti ja kovemmasta vauhdista lipsahdus päätyy aina kovempaan rysähdykseen.

Millä tavoin 7075 T6 alumiini on kehittynyt kestävämmäksi?
Se on eri asia jos joku valmistaja on aikaisemmin käyttänyt jotain huonompaa laatua kustannus syistä.
Vanha kunnon tamiya ämpärimuovitukivarsi kesti paremmin kuin yksikään tämänpäiväinen. Muista ominaisuuksista sit turha puhuakaan.
Jos tarkkoja ollaan niin on ennen ollu jopa kestävempiä materiaaleja käytössä kuin tänäpäivänä.
Jossain vaiheessa vaan kun yritetään tehdä jotain osaa paremmaksi että saavutettais kehitystä auton nopeudessa niin saattaa siinä kestävyys olla hieman kompromissi. Ja taas tajutaan kehittää nopeasta osasta myös kestävämpi.
Mutta edelleenkään se ei tarkoita että tänäpäivänä autot kestää enemmän kuin ennen.
Peltiasson takatukivarsi versus minkä tahansa tän päivän kymppikrossarin tukivarsi. Peltiasso vie voiton kestävyydessä.

Edelleen. Fysiikan lait on samat ja kovemmasta pidosta seuraa kovempi rysäys

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #88 : 23.09.15 - klo: 19.41 »

Millä tavoin 7075 T6 alumiini on kehittynyt kestävämmäksi?

Mutta edelleenkään se ei tarkoita että tänäpäivänä autot kestää enemmän kuin ennen.
Peltiasson takatukivarsi versus minkä tahansa tän päivän kymppikrossarin tukivarsi. Peltiasso vie voiton kestävyydessä.

Edelleen. Fysiikan lait on samat ja kovemmasta pidosta seuraa kovempi rysäys

En tiedä miten alumiinia kehitetään, en ole alaa opiskellut.

Tämän päivän autot on kestävämpiä ja se on fakta. Perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin.

Kovan pidon ja rysäyksen yhtälöä en ymmärrä. Onko täysin varmaa että kovalla pidolla rysähtää, jos näin on eikö
radat kannata pitää silloin mahdollisimman liukkaina jollain liukasteilla?
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: EOS 1 kilpailu NÜRBURING 18-20.9.2015
« Vastaus #89 : 23.09.15 - klo: 19.57 »
Eikös savi olisi hyvä liukaste radalla.  Nojoo, meinasin eksyä aiheesta eli EOS ja mattorata, joten lopetan höpötykseni tähän.