Kirjoittaja Aihe: Traxxas X-Maxx  (Luettu 156422 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #210 : 07.03.16 - klo: 18.20 »
äh. kirjoitin ennenkuin mietin. kaikki toimii nyt ja jännitteen mittaa ajoakuista pienen kolvailun jälkeen. seuraavaksi puhelimen kiinnittelyä ohjaimeen
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #211 : 07.03.16 - klo: 18.34 »
äh. kirjoitin ennenkuin mietin. kaikki toimii nyt ja jännitteen mittaa ajoakuista pienen kolvailun jälkeen. seuraavaksi puhelimen kiinnittelyä ohjaimeen

Otit vastarista punaisen johdon/liittimen irti ja veit siitä akulle? Itse kolvailin oman jännite sensorin ESC:n plus johtoon, tämä tulee telemetry expanderilta ja BEC:in jännite näkyy akkujen ohella (tosin tuo BEC:in jännite aika turha). Laita kuvaa minkälaisen kiinnityksen puhelimelle kehittelet.  :wink:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #212 : 08.03.16 - klo: 14.59 »
äh. kirjoitin ennenkuin mietin. kaikki toimii nyt ja jännitteen mittaa ajoakuista pienen kolvailun jälkeen. seuraavaksi puhelimen kiinnittelyä ohjaimeen

Otit vastarista punaisen johdon/liittimen irti ja veit siitä akulle? Itse kolvailin oman jännite sensorin ESC:n plus johtoon, tämä tulee telemetry expanderilta ja BEC:in jännite näkyy akkujen ohella (tosin tuo BEC:in jännite aika turha). Laita kuvaa minkälaisen kiinnityksen puhelimelle kehittelet.  :wink:
joo itsekin kolvasin noparin johtoon. mutta seuraava kysymys: kävin hakemassa kierrosluku anturin ja auto levällään tässä, mutten löydä paikkaa kiinnittää anturia eikä spurrissakaan ole paikkaa magneetille. miten kiinnitit tuon anturin?
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #213 : 08.03.16 - klo: 17.37 »
Tähän ei tuota RPM anturia saa suoraan laitettua. Itselläni ei tuota RPM anturia ole ollutkaan, tällä hetkellä alkuperäisten moottorilämpötilan ja BEC:in jänniteen lisäksi expanderilta tulee akun jännite anturi. Sitten oli vielä GPS moduli, joka näyttää nopeuden. Tarkoitus laittaa vielä yksi lämpötila anturi noparille. Aikaisemmin tuli jo yritettyä sitä, mutta taisin tunkea sitä liian innokkaasti jäähdytysripojen väliin, enkä saanut sieltä lukemia. No uusi odottaa jo asennusta pöydällä. Tosiaan RPM anturille ei ole valmista paikkaa, voihan tuon yrittää patentoida paikalleen. Vaikka sen saisi toimimaan niin epäilen, että ei välttämättä näytä todellisia lukemia. Mutta voihan sitä kokeilla.  :smiley:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #214 : 08.03.16 - klo: 17.49 »
Viimein Dustymotorsilta tuli tuo suoja X-Maxxiin. Videot: https://m.youtube.com/watch?v=jOZz2EDB3W8 ja https://m.youtube.com/watch?v=FzBXMrbsjn4&feature=youtu.be Ja sieltä vaan tilaamaan, löytyy listalta ensimmäisenä: http://www.dustymotors.com/shop/shroud-covers-by-model/ Laitoin itselle jo mustana tulemaan.  :cool:
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Gujiz

  • Tulokas
    • Profiili
Traxxas X-Maxx
« Vastaus #215 : 08.03.16 - klo: 19.13 »
Sama vika, tulossa on. Lumessa X-maxx on aivan täynnä lunta pienenkin session jälkeen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #216 : 10.03.16 - klo: 14.02 »
No niin, testattu on, lumessa, mutta vain 2 x 2S, hieman laiska oli silloin, mutta eteni hyvin ja pysyi pystyssä. lunta kerasi sopivasti, mutta noita "pusseja" en jaksa hankkia, koska ne ei ole mukavia käsitellä, ja sitten kun se on märkä..... Kevättä odotellessa että pääsee testaamaan sitä kunnolla, niin ja akkuja odotellessa....



Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #217 : 11.03.16 - klo: 17.59 »
https://www.youtube.com/watch?v=UqayHxwQrM8 omaa maxx videopätkää. niin ja uutta vikaakin taas tarjolla. noparin valo ei syty eikä auto reagoi kaasuun. vastari saa virtaa ja valot toimii. nopari vissiin rikki(kö?).
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #218 : 11.03.16 - klo: 21.21 »
Hieno videopätkä, täytyy itse satsata niihin tässä joskus, ja varsinkin silloin kuin ei itse aja. Viimeeksi olin itse yksin ajamassa, silloin on hieman huono kuvata.... onko sulla kaikki kamerat vielä ehjät? Ainakin yksi sai alussa aika hyvän iskun....
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #219 : 12.03.16 - klo: 00.44 »
Hieno videopätkä, täytyy itse satsata niihin tässä joskus, ja varsinkin silloin kuin ei itse aja. Viimeeksi olin itse yksin ajamassa, silloin on hieman huono kuvata.... onko sulla kaikki kamerat vielä ehjät? Ainakin yksi sai alussa aika hyvän iskun....
omistan vain yhden kameran. isku joka ei selvitynyt leikkauspöydältä videoon oli hieman kovempi. sony hdr-as100v on todella kestävä laitos. ottanut iskua myös asvalttiin
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #220 : 14.03.16 - klo: 15.57 »
Jeah,parit akulliset maxxilla ajeltu. Kiva laitoshan tämä on. Tosin vaan 4s akut käytös. Mut kohtuu mukavasti niilläki menee.

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #221 : 19.03.16 - klo: 11.11 »
Siittä ohjeet ohjaus servon päivittämiseen https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=6rctl1xsQ7s

Itse kyllä odotan jos vaikka savöx tekisi jonkun servon joka sopii suoraan.
.......

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #222 : 19.03.16 - klo: 17.55 »
X-maxxi olis ensviikolla tulossa pohjoista kohti. Samoten 3s 5800mah zippyt ja dustymotorsin suoja.
Miten on autot porukalla pysyny nipussa?
Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #223 : 23.03.16 - klo: 20.16 »
Muutamat akulliset ajeltu,slipperi kytkin piti putsata ja kiristää. Muuten toiminu ok.

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #224 : 28.03.16 - klo: 23.21 »
Kymmenkunta akullista ajettu. Hyvin pelaa paitsi sliperi piti kiriä parin akun jälkeen.
Kovasti kerää loska lunta ja painoa tulee lisää. Hetkessä 6000mahin gensacet tyhjät.
Mitä diffi ja iskari öljyjä tähän kannatas laitella?
Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #225 : 30.03.16 - klo: 15.57 »
No niin, nyt on sitten ajettu X-Maxxilla ja 3s Zippyn akuilla, ja nyt meno oli hienoa. Kulkee aika hyvin, on sen verran iso että vaatii ison ajo-alueen. Mun E-Maxxi kulkaa kyllä lujempaa mutta hauska tämä oli. Ei mene herkästi nurin, meni kyllä hypyissä, ja pääsin kokeilemaan sitä automaattista palautusta oikeinpäin, siinä se heilui eestaas mutta ei se vaan noussut oikeinpäin, ehkä johtui siitä että ei ollut ihan tasaista alla. Viive siitä kun painaa nappulaa (SET) siihen että alkaa tekemään jotain on aika pitkä. No sain ainakin koko katun täyteen koiran sitä itteensä, ainakin näytti siltä, ja kori siinä kyllä kärsii kun se pyörii ja keinuu ylös-alasin. Ja niin kuin aina, jotain pitää saada rikki kanssa, eli kori antoi hieman periksi, ja en ihmettele ollenkaan, en tiedä missä se tapahtui, voi olla että se oli kun tein pari näyttävää parin kolmen metrin hyppyä ja sitten nurin, mutta kiinnikkeet korkkasi lexanista läpi. Katso kuva. Näyttää siltä että on vaan ruuveilla kiinni, täytyy tutkia kun ehtii, tänään en ehtinyt muuta kun puhdistaa hieman. Jos se on ruuveille kiinni, joku jolla on se ehjä voi kertoa mulle....... niin ei muuta kuin uutta isompaa prikkaa alle ja taas kovaa ajoa. Hauskaa oli ainakin, ja auto etenee hyvinkin pahoista paikoista, hieman E-maxxin ja Summitin välimuoto!



Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #226 : 06.04.16 - klo: 19.36 »
No niin, nyt on laitettu hieman järeämpää prikkaa alle ettei ihan heti korkkaa.



Kun on pieni ruuvi ja vain hieman leksania välissä niin korkkaa kyllä helpolla, nyt kunnon prikat alle ja pidemmät ruuvit. Ruuvit voisi olla hieman järeämmät kanssa, nyt 3mm.



Yleensä hajoaa kyllä jotain muuta eikä kori ensimmäisenä........ ;)
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #227 : 11.04.16 - klo: 19.56 »
no niin tulipahan puuhasteltua valot autoon, ei ole nyt tällä hetkellä autosta kuvia mutta suuntaa antavaa, kun en oikein tykkää siitä että valot ovat jossain puskurissa, ei ne ole näin tavallisessa autossakaan. Tässä 10mm ledit edessä ja takaa, valojen "pidikkeet" on leikattu tölkkipurkin korkista..... Virtalähteenä toimii 9V paristo koska en halua menettää "vesitiiviyttä". Tämä on näyttänyt olevan hieno tapa, mulla sama monessa autossa.

tässä lampunpidikkeet....



korin alta katsottuna....



edestä.




ja takaa.



valojen on/off onnistuu korin ulkopuolelta

Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #228 : 27.04.16 - klo: 23.45 »
itsekin vääntelin valot maxxiin ja vähän extra valoa vielä.
korin ympärille löytyi reunalistaa biltemasta.

etuvaloiksi valitsin lähinnä skaalamalleille suunnatun led palkin jonka saa myös napista painamalla vilkkumaan viidellä eri tavalla (myös ohjaimesta jos on vapaa kanava). takavalot 6kpl peruslediä juoteltu rinnan ja vastarista sähköt. etuvalotkin saavat sähkönsä vastarista.

taipuisa ja vesitiivis led lista taas haluaa sen 12 volttia ja sen saisi ajoakusta tasausliitännästä, mutta aion silti asentaa niille oman pienen 3S lipon jonka kiinnitän korin sisäpintaan.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #229 : 02.05.16 - klo: 22.07 »
n. kuukauden odottelun jälkeen maxx sai uuden noparin ja on jälleen liikenteessä. hobbywing max8 ja sanoisinko että tehoa riittää taas toviksi. keulii käskystä ja huippunopeutta tuli lisää. mittailen huomenna ja päivitän tänne tuloksia.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #230 : 17.05.16 - klo: 02.20 »
täytyy kyl ihmetellä,miks porukat haluu x-maxxiin tehoa lisää.. omasta mielestä on kohtuu mukavasti vakionakin.. ja koppa entinen.. painaa kuiteski akkujen kera 10kg. muuten kyl kestäny hyvin,vaikka niin sanotusti "kenkää" saanukki. mut kyl tämän hintanen rohjon pitää jo jotaki kestääkki :grin:

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #231 : 28.05.16 - klo: 21.49 »
Ootteko mittaillu nopeuksia?
Kiinnostaisi tietää miten kovaa tuo menee
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #232 : 31.05.16 - klo: 12.09 »
Muutamia ollut jo kaupan lyhyen ajan sisällä. Ymmärrän että autoja myydään ja vaihdetaan mutta kiinnostaisi miksi näin kalliista autosta luovutaan niin nopeasti vai painaako hankintavelat taustalla? Autohan on hieno mutta onko se sitten sitä käytössä?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #233 : 31.05.16 - klo: 21.23 »
Muutamia ollut jo kaupan lyhyen ajan sisällä. Ymmärrän että autoja myydään ja vaihdetaan mutta kiinnostaisi miksi näin kalliista autosta luovutaan niin nopeasti vai painaako hankintavelat taustalla? Autohan on hieno mutta onko se sitten sitä käytössä?

Omalla kohdalla ei hankitavelat ainakaan painanut. X-Maxi tuli itsellekkin käytettynä vaihdossa ja meni myös vaihdossa eteen päin. Mikä itseä tuossa x-maxissa eninten "hatutti" oli se että esimerkiksi ohjaus servo on ns.uniikki ja sen tilalle ei vielä päivitystä ole. Toki varmaan tuleivaisuudessa löytyy vaihtoehto servo mutta sitä tiedä koska. Muutenkin auto tuntui melko kömpelöltä ja hitaalta omasta mielestä.
.......

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #234 : 01.06.16 - klo: 08.08 »
Oukei! Hyvä tietää
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #235 : 30.07.16 - klo: 18.43 »
Moi.Onkos tässä tuo ajonvakautus suoraan päällä eli nupista pyöritetään plussalle tai miinukselle vai pitääkö se jostain ohjaimen valikosta kytkeä päälle?En itse ainakaan huomannut multifunktion napin pyörityksellä olevan mitään merkitystä hiekkamontulla ajaessa.Oletteko huomannut tuolla toiminnolla olevan merkitystä ajoon?

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #236 : 07.08.16 - klo: 14.30 »
Moi.Onkos tässä tuo ajonvakautus suoraan päällä eli nupista pyöritetään plussalle tai miinukselle vai pitääkö se jostain ohjaimen valikosta kytkeä päälle?En itse ainakaan huomannut multifunktion napin pyörityksellä olevan mitään merkitystä hiekkamontulla ajaessa.Oletteko huomannut tuolla toiminnolla olevan merkitystä ajoon?
kyllähän sen pitäisi olla pakasta vedettäessä päällä ja nupista pyörittämällä suuremmalle tai pienemmälle. vaikuttaa paljon ajamiseen ja suosittelen etenkin kokemattomille kuskeille. netistä löytää tqi mankkaan ohjeet valikossa navigoimiseen jos tuntuu ettei TSM mene  päälle vaikka nuppia pyörittelisikin
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #237 : 11.10.16 - klo: 00.29 »
useita kuukausia sitten joku mainitsi että kannattaa pitää silmällä laakereita ettei jumitu ja hankaa bulkheadin laakeripesiä väljäksi. pitikö asia sisäistää ja ymmärtää kantapään kautta? kyllä. maxx levällään ja käyn läpi jokaikisen pienen palan hammasharjan kanssa. kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #238 : 08.12.16 - klo: 11.33 »
Tuli kuitenkin hommattua tämä xmaxx vaikka traxxas kiintiö on ollut täynnä jo pitkän aikaa.

Tuossa tuli kateltua ettei tähän nyt ihan hirveesti vielä saa mitään bling-bling osaa, mutta onko kukaan vaihtanut tähän 1/5 losin adapterit ja ajanut Losin 5ive renkailla ja vanteilla? 1/5 kokoon löytyy vaikka minkälaista kumia ja vannetta. Sinänsä en osaa nyt alkuun sanoa onko noissa traxxasin renkaissakaan mitään vikaa.

Poissa myk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #239 : 08.12.16 - klo: 12.31 »
Mitäs porukka ollut mieltä näistä xmaxxeista? Ittellä kiikarissa myös niin kysyisinkin että onko ollut hintansa veroinen peli ?