Kirjoittaja Aihe: Traxxas X-Maxx  (Luettu 155688 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #300 : 09.03.17 - klo: 16.55 »
Ja taas tökkäsi: ehdin tänään ajaa ehkä 30 sek. kun meno loppui ja nyt aina kun painaa kaasua, vilkkuu A (overcurrent) punainen led. Hieno laite tuo VXL-8S  :angry:
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa myk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #301 : 09.03.17 - klo: 16.57 »
Kuulostaa yhtä hyvältä kun tuo 6s mallis  :grin:

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #302 : 09.03.17 - klo: 17.16 »
Kuulostaa yhtä hyvältä kun tuo 6s mallis  :grin:

Ei sentään ole auto vielä palanut... Olen hiukan myös jännittänyt milloin tuo päättää antaa servolle ja vastaanottimelle täydet 8s-jännitteet.
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa myk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #303 : 09.03.17 - klo: 17.21 »
Omalla 6s noparilla sai ajettua 5-10 min kunnes alko valot vilkkua.. hobbywingin noparilla ei mitään ongelmia ja autokin kulkee paremmin  :laugh:

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #304 : 09.03.17 - klo: 18.15 »
Aika äkkiä tuohon X-Maxxiin näköjään tottui: ajelin nyt Summitilla ja se tuntui kovin pieneltä, hitaasti liikkuvalta ja huonosti etenevältä. Vaikka ennen se oli mahtava isokokoinen menijä (kyseessä tuo brushless Summit, vakiohan on täysin erityylinen "menijä").
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #305 : 09.03.17 - klo: 18.20 »
Hw nopari ollu itelläkin harkinnassa mutta kumpi kannattais
ostaa max5 vai max6? 8s kiinnostais kokeilla.
Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #306 : 09.03.17 - klo: 19.25 »
max5

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #307 : 09.03.17 - klo: 20.12 »
max5

Miksi tuo eikä max6? Aika monella näyttää X-Maxxissa kuitenkin olevan max6, se mahtuu suoraa entisen paikalle, max5 ei.
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa myk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #308 : 09.03.17 - klo: 20.39 »
Max5 mulla ainakin käytössä. Ei voi muuta kun kehua kyllä, 6s ajelen ja teholisäys siinä aika huomattava  :laugh: eikä se sovittaminen sinne mikään ongelma ollut.

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #309 : 09.03.17 - klo: 20.52 »
x

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #310 : 09.03.17 - klo: 22.50 »
Max6 tänne on jo postissa tulossa, joten sillä mennään, toivottavasti hiukan pitempään kuin tuolla vakiolla...

Eikö Max5 pidä asentaa aika ylös ja viritellä joku alusta sille? Jossain videossa sahattiin runkoa vastaanotinkotelon kohdalta jotta se mahtui vähän alemmaksi, ei siltikään oikealle paikalle. Painopisteeseenhän tuo vaikuttaa, mutta ei sillä tuossa järkäleessä paljon käytännön vaikutusta taida olla.

Tehonlisäys VXL-8s mallissa ei taida olla niin selvä kuin 6s säätimessä.
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #311 : 10.03.17 - klo: 09.47 »
max6 noparia pidin ehkä enemmän 1:8 autojen noparina, kummallakaan ei varmaan metsään mene.

Prolineltä on tullut koria ja rengasta xmaxxille, pitää soitella johonkin suomiliikkeeseen tilaisivatko. ei kehtaa koria netistä ottaa

https://www.youtube.com/watch?v=60o9rvA4qHY&feature=youtu.be

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #312 : 11.03.17 - klo: 13.39 »
Nyt on Max6 asennettu ja testattukin jo. Hyvin toimii, ainakin vielä nyt... Kaasu tuntuu olevan jotenkin hienojakoisempi tuolla ja pystyy myös ajamaan hitaammin kuin VXL-8s:llä. Akut hyytyi aika äkkiä, tosin (melkein) kaikki aikaisemmat kokemukset oli vakiovälityksillä.

Miten olette säätäneet akkujännitteen tarkkailun? Tuo vakioasetus (intermediate) ajaa akut liian tyhjiksi. Ohjekirja on hyödytön, siellä vain höpistään sekavia eikä kerrota jännitteitä. Eikä custom tilaa kai ole. Helikopterin ESC:in ohjeissa ne mainitaan, middle on 3.0v ja high 3.25v, mutta onkohan nuo samat autojen ESC:eissä?

Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #313 : 11.03.17 - klo: 14.48 »
max6 noparia pidin ehkä enemmän 1:8 autojen noparina, kummallakaan ei varmaan metsään mene.

Prolineltä on tullut koria ja rengasta xmaxxille, pitää soitella johonkin suomiliikkeeseen tilaisivatko. ei kehtaa koria netistä ottaa

https://www.youtube.com/watch?v=60o9rvA4qHY&feature=youtu.be
missä prolinen renkaita maxxille? ei löytynyt nettisivuilta
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa janiz78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #314 : 11.03.17 - klo: 14.52 »
Onko muilla ollu sliperin kans ongelmia? Oma kesti 6 akullista tällä kertaa ja taas löysäs. Oli uus mutteri ja lukiteella kiinni.
Traxxas x-maxx 6s, Arrma nero blx 6s

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #315 : 11.03.17 - klo: 15.35 »
Laitoin vakiovälityksen takaisin ja kyllä ajoaika on sama/parempi kuin VXL-8s säätimelläkin.

Akkujännitteen tarkkailu high-asennossa näyttää akut 3,6v/kenno jännitettä hetki sen jälkeen kun suojaus meni päälle. Intermediate-asennossa näytti 2,95-3,0v arvoja eli liian alas menee sillä. Saisi tuossa olla parempi säätö. Säätöjen puolesta muutenkin aika karvalakkimallihan tuo on esim. Castle MMX:ään verrattuna joka minulla on Summitissa.

Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #316 : 12.03.17 - klo: 09.44 »
Lainaus
Onko muilla ollu sliperin kans ongelmia? Oma kesti 6 akullista tällä kertaa ja taas löysäs. Oli uus mutteri ja lukiteella kiinni.
Mulla se on löystynyt monet kerrat, mutta nyt taas kestänyt, talvella tehnys sitä, ei kesällä. V-mäinen juttu ja hankala kiristää.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa TimoJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #317 : 23.03.17 - klo: 14.43 »
X-Maxx on toiminut hyvin tuon MAX6-säätimen kanssa. Pakin kytkeytyminen voisi olla vähän loogisemminkin tehty, mutta on tuolla pärjännyt.

Valot tuli tuohon viritettyä, eteen neljä ja taakse kaksi LED:iä Axialin valosarjan koteloihin.

Erillisen BEC:in tilasin, voisi testata 6,2-6,4V jännitettä servolle, jos saisi siihen vähän enemmän vauhtia. MAX6:n jännite näyttää olevan 5,7-5,8V eikä sen 7,4V jännitettä uskalla käyttää.  Castlelta oli tullut vesitiivis 12S asti toimiva BEC-malli, niin sen sitten tilasin.

Millaisia 4S-akkuja teillä on käytössä? Minulla on Turnigy Graphene 5.0 45C.
Traxxas X-Maxx 8S, Traxxas Summit 1/10 (Castle MMX & Hobbywing 2200), Tamiya The Fox

Poissa myk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #318 : 29.03.17 - klo: 09.43 »
Onkos jollain kokemusta noista traxxassin spiral cut diffi osista ?

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #319 : 07.04.17 - klo: 16.32 »
Talvella tuli ajeltua maalla järvellä RC-autolla jonkin verran, niin ja tuli hieman kuvattua kanssa. Tässä kooste, kiitos Jonas Sjögård avusta. Musiikin on tuttuun tapaan tuottanut Jari Knuters, suurkiitos siitä. Ja kannattaa vääntää nupit kaakkoon ja ei kuunnella millään puhelimella/kannettavalla vaan kunnon laitteistolla, subbari aina plussaa, sillä nyt jytisee! :)

https://www.youtube.com/watch?v=sSBtykqxSBo
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #320 : 10.04.17 - klo: 12.31 »
Onko muilla ollu sliperin kans ongelmia? Oma kesti 6 akullista tällä kertaa ja taas löysäs. Oli uus mutteri ja lukiteella kiinni.
itsellä slipperin jatkuva löystyminen johtui lukittuneesta/tuhoutuneesta slipperin laakerista. kannattaa tarkistaa se kun on niin helppo irrottaakin
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #321 : 29.05.17 - klo: 20.54 »
Moi, takadiffi sanoi sitten sopimuksen irti, ja eihän Traxxas ole saanut sitä osanumeroa kuviin... Onko jollain tietoa mikä se voisi olla? Eri osat siihen siis.

Edit, löytyi osalistalta, mutta ei kuvista.
« Viimeksi muokattu: 29.05.17 - klo: 22.55 kirjoittanut Nudde »
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #322 : 30.05.17 - klo: 15.34 »
Moi, takadiffi sanoi sitten sopimuksen irti, ja eihän Traxxas ole saanut sitä osanumeroa kuviin... Onko jollain tietoa mikä se voisi olla? Eri osat siihen siis.

Edit, löytyi osalistalta, mutta ei kuvista.
mikä osa diffistä?
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Nudde

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #323 : 30.05.17 - klo: 21.27 »
mikä osa diffistä?

Diffin sisäkalut ja diffin kotelo. Olen bongannut osia Suomesta ja ulkomailta...... Suomessa oli se kuppi loppu.
Traxxas X-maxx, Summit 1/10, E-maxx, Stampede 4x4, Rally 1/10, 2 kpl , e-revo 1/16 2 kpl, Summit 1/16, Bandit. Axial Exo, Yeti, ja SCX10 2 kpl.

Poissa cht

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #324 : 10.07.17 - klo: 09.40 »
Mulla on menny laakeri p*skaks siitä pitkästä akselista joka menee diffille..
Vissiin aika paha lähtee siitä vaihtamaan laakereita?

Itse ajattelin päivittää mun  6S maxxin omin keinoin tehopakkaukseks, ESC,moottori,diffit,renkaat jne.
Jos jollain on vinkkejä upgradeemisesta niin jes!  :afro:
TOP RC CARS: HPI Savage Flux XL, Traxxas Slash 4x4

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #325 : 12.07.17 - klo: 12.24 »
Mulla on menny laakeri p*skaks siitä pitkästä akselista joka menee diffille..
Vissiin aika paha lähtee siitä vaihtamaan laakereita?

Itse ajattelin päivittää mun  6S maxxin omin keinoin tehopakkaukseks, ESC,moottori,diffit,renkaat jne.
Jos jollain on vinkkejä upgradeemisesta niin jes!  :afro:

tämä näyttää kohtuu setille:
https://www.youtube.com/watch?v=e4AfzJ458Qo

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #326 : 30.07.17 - klo: 18.32 »
Mitä akkuja teillä on tuossa 6s versiossa?Riittääkö noi traxxasin omat 5000mah 25c akut kun tuo c lukema on noin pieni?Entä mitä akkuja 8s versiossa?

Poissa Mikatapani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #327 : 04.08.17 - klo: 19.57 »
Juu 6S versiossa noi 5A 25c pelaa kyllä hienosti..ei juuri lämpene :smiley:

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #328 : 07.08.17 - klo: 12.30 »
omassa maxxissa HW MAX8 nopari ja toimii mainiosti, joten max6 ja max5 riittävät varmasti
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Mikatapani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas X-Maxx
« Vastaus #329 : 01.09.17 - klo: 16.36 »
Löytyy uusi maalaamaton kori tarrasarjalla jos tarvetta :cool: