Kirjoittaja Aihe: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD  (Luettu 16130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #30 : 15.01.16 - klo: 19.47 »
No Losi ei paljoa päivityksiä tarvitse. En ole saanut muovidiffiä koskaan rikki. Heikoin lenkki taitaa olla Losissa tuo pinjonin ja spurrin välinen ratasvälys. Kunnon tuki keskidiffiltä kytkinkellon kannakkeeseen hoitaa asian.

Lisäksi etu- ja takadiffin pinjonin laakereista kannatta pitää hyvää huolta. Jos laakeri menee jumiin niin pikkuratas on ainakin sökö ja huonolla tuurilla diffin lautasratas menee samalla.

Baja mulla oli ekana bensa-autona mutta sillä tuli loppujen lopuksi ajettua niin vähän että kokeneemmat saavat valistaa sen auton heikoista kohdista.

Tässä tulikin aika hyvin esille se miksi en ole aikoinaan losia hankkinut. Voimansiirrossa liikaa osia ja suunnittelun kukkasia. Käytännössä savage uudestaan: Diffin välykset liian suuret ja heikko laakerointi. Aina sai tehdä diffien purkamisen gallonen välein. Jos ajoi enenmmän, niin poskilaakerit petti diffeistä. Losissa ei myöskään taida olla diffin ulostulot laakeroitu mitenkään, toisinkuin bajassa? Kupit rupeaa nopeasti heilumaan diffinkuorissa ja vuotamaan ölpät ulos. Losissa ei taida olla myöskään vetoakselien päissä suojakumeja? Tälläkin on suuri vaikutus varsinkin kuppien kulutuskestävyyteen. Toki, en puolustele bajan diffikuppikumien kestävyyttä. Niitä saa kokoajan vaihtaa, mutta on se silti pieni vaiva diffikupin vaihtamiseen useammin.

Ainakin silloin kun losi tuli, niin bajan voimansiirto vaikutti paljon enemmän kulutustakestävämmältä ja siksi tykkäsin siitä. Puhumattakaan yleisesti 1/6 autojen varaosien hinnoista. Eikä ole tähän päivään mennessä mennyt mitään muuta voimansiirrosta rikki kuin päärattaita, mutta senkin vaihdoin metalliseen, niin eipä ole enää senkään kanssa ollut ongelmia. Kaikki laakerit vaihdan kerran vuodessa talviajojen jäljiltä, ettei tule turhia keskeytyksiä kesällä ja väkisinkin keräävät kosteutta sisäänsä.

Muita ongelmia ei pahemmin ole ilmennyt. Melkeimpä eniten on ongelmia ollut moottorien kanssa. Milloin kytkin kuumennut tai runkolaakerit pettänyt jne.

Muutamia viriosia olen hommannut kestävyyden lisäämiseksi, vaikka ei ne vakionakaan rikki menneet. Ehkä suurin vaikuttaja tähän on ajotyyli. Rauhallisempia ja kankeampia, niin ei nämä kutoset mielestäni sovellu niin korkeisiin hyppyihin ja pahassa maastossa ajamiseen, kuin 1/8 autot. Tietty jokainen tyylillään.
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa Fire Wheels

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #31 : 15.01.16 - klo: 19.50 »
Pienet postitus kulut tulee kun laittava metrin paketin suomeen tulee,varmaan satkun paikkeilla

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #32 : 15.01.16 - klo: 19.56 »
Ehkä kannattaisi ottaa selvää,ennen kuin pistää mutu tuntumaa.
http://rc-car-online.de/shop/en-service_versand.html

Poissa Jukka J.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #33 : 15.01.16 - klo: 20.06 »
Niin niin...kuuluhan se... Postit päälle si 43,5€ Miten hän tuo modelsport mahtaa toimia ku sieltä saman paketin sai 150€ halvemmalla?? Losi kehutaan....bajaa kehutaan... Kummassakin varmaan on hyvät ja huonot puolensa, mutta alan kallistuu kuitenkin nelivedon puolelle ja käsittääkseni senkin vetosuhdetta pystyy keikkailee :-) 

Poissa Fire Wheels

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #34 : 15.01.16 - klo: 20.11 »
Omasta kokemuksesta voin sanoa että losi kyllä kestää.mitä tulee laakereihin ym kulutus osiin niin kyllähän niitä menee kun autoa käyttää :grin: Itse ajoin koko viime kesän omalla radalla DTT.n kanssa joka täysin sama auto losin kanssa ilman mitään vikoja.diffeistä ei kesän aikana pisaraakaan ulos,pinjonin ratas vieläkin toimintakunnossa,syksyllä kauden loputtua purin kummankin auton atomeis ja vaihdoin kaikki laakerit vaikkakin toimintakuntoisia olivat vielä nekin,mutta mikäli haluaa autonsa toimia niin huoltaa pitää.ja voin vakuuttaa että oma ajoni radalla ei ole aivan hiljaisimmasta päästä.koneet menee vaihtoon kun valmistuvat tehtaalta.29cc ja 38cc koneet tulee ensi kahdeksi.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #35 : 15.01.16 - klo: 20.22 »
Sullahan fw oli se rata jossain siellä susirajan takana :grin:
Mites olis skapat siellä ens keväänä ? Joko ens kesä suunniteltu?

Poissa Fire Wheels

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #36 : 15.01.16 - klo: 20.31 »
Ajamaan pääsee kyllä ja mikäli kuskeja löytyis niin pidetään ns.kokoontumis riennot bensakuskeille kesällä.heti keväällä iso kaivuri tulee muokkaamaan radan uuteen kukoistukseen😉

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #37 : 15.01.16 - klo: 20.35 »
Kunhan viikonloppu ei mee päällekkäin rc jokkis kisojen kanssa. Ei se 450 km oo paha hyvästä ajopäivästä tai viikonlopusta :grin:

Poissa Fire Wheels

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: EFRA:lta Large Scale:een uudet luokat SC 2WD ja SC4WD
« Vastaus #38 : 15.01.16 - klo: 21.45 »
Järjestely kymysys :grin: