Kirjoittaja Aihe: Keskustelua WJ-sarjan perjantaitreenistä ja kilpailuformaatista  (Luettu 28737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pyritään siihen että puolenpäivän aikaan saataisiin ovet auki.
Ilmotellaan tässä vielä tarkemmin.

Tää on kyllä niin väärä käytäntö kuin vaan voi olla.
Eikös olis reilumpaa että kaikille rata olis tuore/uusi.
Tai sitten illan päätteeksi perjantaina profiili muutetaan kokonaan.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta tulla treenaamaan perjantaina niin sanoisin että on todella epäreilut lähtökohdat kuin kisa starttaa lauantaina.
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 12.43 kirjoittanut APK »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Pyritään siihen että puolenpäivän aikaan saataisiin ovet auki.
Ilmotellaan tässä vielä tarkemmin.

Tää on kyllä niin väärä käytäntö kuin vaan voi olla.
Eikös olis reilumpaa että kaikille rata olis tuore/uusi.
Tai sitten illan päätteeksi perjantaina profiili muutetaan kokonaan.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta tulla treenaamaan perjantaina niin sanoisin että on todella epäreilut lähtökohdat kuin kisa starttaa lauantaina.
Jerzi

Tällä tavalla saadaan porukka tuhlaamaan vapaansa tai ottamaan palkatonta vapaata että pääsee yöpymään pari yötä hotellissa ja maksamaan tunnin tai kahden sähläyksestä ratamaksun.
Tästä on myös pari nelkkukuskia nurissu että ei tartte lähteä ajamaan kun tarttis olla perjantai treenaamassa, lauantai neppailla hotellilla tai missälie turhanpäiten kun ei tuuppia ajele.
Koulusta ja töistä pitää lähteä ennenaikojaan että on toivoakaan parin tunnin sekatreenille ja osien pätkinnälle.


Perjantai treenit pois ja aina tuore profiili kisaa varten niin saadaan kaikkia kuskeja parhaiten palvelevat kisat.
Mut tää on turha haave ja muisto entisistä ajoista.
Kehitys menee siihen suuntaan että parin vuoden päästä on vapaa treeni torstaina, pakolliset eräharjotukset perjantaina ja kisat loppuu maanantaina klo 12.00

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Minä taas tarkoitan noin yleisesti.
Tämä järjestely kuin ei luo tasavertaisuutta, vai luokos😯😯
Eikös olis kiva että rata olis kaikille lauantaina se sama niin olis sen kohdalta lähtökohdat ne samat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vaikka en nyt koko sarjaa näillä näkymin aja, niin todella terve käytäntö kun tosiaan nelkkukuskin pitäisi varata yhden päivän kisaa varten 3 päivää ja 2 hotelliyötä. Ei houkuta yhtään. Ottakaa mallia FTT-sarjasta jossa säännöt märittelevät että kisaprofiili pitää olla uusi la aamuna kaikille kilpailuun osallistujille. Kaikki ovat samalla viivalla jota myöskin kutsutaan reiluksi meiningiksi, ja kaikki säästää 350e rahaa kun ei tarvitseo ttaa töistä vapaata, nukkua hotellissa ja törsätä renkaisiin.

Ja en todellakaan osoita kritiikkiä vain yhtä kilpailunjärjestäjää kohtaan, vaan asia oli yhtä epäreilu bunkkerissakin. Joku voisi ihan omatoimisesti ottaa järjen käteen jos säännöt pakota siihen.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Ja kun se vielä tehtäis kokonaan uusiksi la-su yönä, niin niilläkään ei olis etua, jotka ajaa tuuppia ja nelkkua...

Rajallinen määrä resursseja jne.. Nyt mennään tällä järjestelyllä, vaikka Hoken ehdottama olis toki parempi. Mut veikkaan, että oli järjestely mikä tahansa, niin valittajia on aina ja Hoke on tuloslistalla varmasti mun edellä :)

Tuo yöpymisjuttu on toki terveestä, jos ei pääse sukuloimaan tms ilmaista yöpymistä. Ja 3 pvää pois kotoa on aina vaikeampaa anoa kuin 1 ;)
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Profiili vaihdettiin perjantaina illalla, eikä kukaan kisakuski ajanut uutta profiilia ennen lauantaita. Ajopintaan tutustumista ja säätämistä pystyi tietenkin halukkaat tekemään perjantaina.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Ei mitään eroa ja voin luvata että kyllä mä täällä päässä ihan kasvotuste avauduin kyseisestä asiasta jo kauan ennen kisaa.
Yritin ehdottaa että rata on kokonaan uusi lauantaille ja sunnuntaille käännetään ajosuunta niin ollaan kaikinpuolin edes lähempänä reilua meininkiä.
Radan kääntäminen ei vaadi mitään resursseja.
Pari jätkää kääntää hyppyrit 180 astetta vartissa sisältäen tupakkatauon.
Uusi ratapaikka ja perjantaitreenin kieltäminen ei vaadi mitään resursseja. Se ratahan sinne rakennetaan jokatapauksessa just ennen kisaa.
Ajokielto perjantaille... Lauantaina kaikki aloittaa aikataulun mukaisesti treenit... Laitetaan sitten vaikka yks eräharjotuskierros enemmän jos aikatauluun mahtuu, tai ollaan laittamatta. Edelleen tasapuolista kaikille.
Lauantai iltana palkintojenjaon jälkeen hihkasee että porukka ottaa hyppyreistä kiinni ja kiepauttaa ne ympäri kiitos.
Ei mee montaa minuuttia ja siinä sitä on resursseja vaikka pienelläkin kerholla kun on kisaajia paikalla kymmeniä.

Se ei silti poista sitä tosiasiaa että kohta tässä kisaillaan siitä kenen työ, koulu tai perhekuviot on kaikkein joustavimmat... Ja kenen hanuri kestää käytännössä 3 päivän himasta poissa olon kuluineen.

Edit: tarkennuksena ennenkuin joku kuitenkin takertuu. Millään resursseilla tarkoitan tietysti lisäreursseja. Samalla vaivalla se rata on lauantaina kaikille uusi ajamaton kuin se on muutenkin sinne tehty, ja lauantai iltana on tasan varmasti resursseja paikalla niin paljon että suunta on käännetty ennenkuin kukaan on ehtiny sanomaan schumacher minipin.
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 01.19 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitäs  tässä wj kisassa on eroa hesan kisaan? Tais siellä kuvien ja videoiden perusteella olla hesassa tupa täys perjantaina? Järjestävä seura ja wj sarjan vetäjät päättää varmaan aikatauluista, niillä mennään :cool:
Jyväskylässä jo keskiviikkona kumminkin😂😂 Kisoissa vasta lauantaina😎

Ei mitään eroa ja voin luvata että kyllä mä täällä päässä ihan kasvotuste avauduin kyseisestä asiasta jo kauan ennen kisaa.
Yritin ehdottaa että rata on kokonaan uusi lauantaille ja sunnuntaille käännetään ajosuunta niin ollaan kaikinpuolin edes lähempänä reilua meininkiä.
Radan kääntäminen ei vaadi mitään resursseja.
Pari jätkää kääntää hyppyrit 180 astetta vartissa sisältäen tupakkatauon.
Uusi ratapaikka ja perjantaitreenin kieltäminen ei vaadi mitään resursseja. Se ratahan sinne rakennetaan jokatapauksessa just ennen kisaa.
Ajokielto perjantaille... Lauantaina kaikki aloittaa aikataulun mukaisesti treenit... Laitetaan sitten vaikka yks eräharjotuskierros enemmän jos aikatauluun mahtuu, tai ollaan laittamatta. Edelleen tasapuolista kaikille.
Lauantai iltana palkintojenjaon jälkeen hihkasee että porukka ottaa hyppyreistä kiinni ja kiepauttaa ne ympäri kiitos.
Ei mee montaa minuuttia ja siinä sitä on resursseja vaikka pienelläkin kerholla kun on kisaajia paikalla kymmeniä.

Se ei silti poista sitä tosiasiaa että kohta tässä kisaillaan siitä kenen työ, koulu tai perhekuviot on kaikkein joustavimmat... Ja kenen hanuri kestää käytännössä 3 päivän himasta poissa olon kuluineen.

Edit: tarkennuksena ennenkuin joku kuitenkin takertuu. Millään resursseilla tarkoitan tietysti lisäreursseja. Samalla vaivalla se rata on lauantaina kaikille uusi ajamaton kuin se on muutenkin sinne tehty, ja lauantai iltana on tasan varmasti resursseja paikalla niin paljon että suunta on käännetty ennenkuin kukaan on ehtiny sanomaan schumacher minipin.

Itse olen täysin samaa mieltä näistä asioista. Mutta tää kisakutsu on mun mielestä väärä paikka aloittaa näppis ralli. Ja sen verran mitä olen Mattia ja kump=wj sarjan vetäjiä olen oppinut tuntemaan niin aivan varmasti ottavat kehittävää palautetta aina vastaan. Viemällä tätä sarjaa eteen päin, eikä taakse päin :cool:

P.S. ylläpito siirtäköön keskustelun sinne minne se kuuluu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Täysin oikea paikka koska tästä tän näkee jokainen kisaaja ja järjestäjä.
Ylläpito siirtää sit kun on tarve, eli aina pienellä viiveellä jokatapauksessa jolloin aihe on ehtinyt herättämään porukalle ajatuksia... ennenkuin siirretään paikkaan mistä iso osa ei edes käy vilkaisemassa kun ei kiinnosta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se mikä olis myös kiva tietää on että kuinka moni jättää lähtemättä tuonne koska on 3 päivän kisat.
Sanotaan näin että olishan se kiva lähteä mutta rahkeet eivät kestä.
Budjetti tuollaiseen kisaan on melko varmasti lähes 250-300e ja sillä summalla 2 henkilöä syö kotona aika pitkään joten ei ole vaikeata arvata missä itse olen tuonna viikonloppuna.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se mikä olis myös kiva tietää on että kuinka moni jättää lähtemättä tuonne koska on 3 päivän kisat.
Sanotaan näin että olishan se kiva lähteä mutta rahkeet eivät kestä.
Budjetti tuollaiseen kisaan on melko varmasti lähes 250-300e ja sillä summalla 2 henkilöä syö kotona aika pitkään joten ei ole vaikeata arvata missä itse olen tuonna viikonloppuna.
Jerzi

Tässä ilmoittautuu yksi.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Se mikä olis myös kiva tietää on että kuinka moni jättää lähtemättä tuonne koska on 3 päivän kisat.
Sanotaan näin että olishan se kiva lähteä mutta rahkeet eivät kestä.
Budjetti tuollaiseen kisaan on melko varmasti lähes 250-300e ja sillä summalla 2 henkilöä syö kotona aika pitkään joten ei ole vaikeata arvata missä itse olen tuonna viikonloppuna.
Jerzi
Jää kyllä WJ kisoja ajamatta, koska on kolmen päivän kisat. Kesällä homma on ok, mutta vuoden ympäri ei yksinkertaisesti into ja aika riitä käydä vetämässä kolmepäiväisiä kisoja. Varmasti muutama kisa tulee ajettua, mutta ei täyttä sarjaa.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kilpailulliselta kannalta ajateltuna olisi tietenkin hyvä, että profiili olisi kaikille uusi. Tämä sopii myös kaikkein parhaiten niille jotka ovat jo siinä vaiheessa harrastusta, että harjoittelua ei tarvita niin paljon, kun perusasiat ovat jo hanskassa.

SM –luokissa (esim. FTT) tämä järjestely toimii erittäin hyvin.

Toisaalta tämä avaa myös hyvän mahdollisuuden harjoitella uusilla radoilla ja itse kyllä olen nykyisin tykästynyt tähän SC –sarjasta tuttuun malliin sallia harjoittelu perjantaina. Tulen nytkin varmaan käyttämään tämän mahdollisuuden.

Eli minulle tämä perjantain harjoittelumahdollisuus lisää sarjan kiinnostavuutta.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Perjantain reeni tuo kisajärjestäjälle on 30-40% kisan tuotosta.

Nostetaan kisamaksu 30e niin ei tarvitse perjantain reenipäivää. Kisa-aamuna ajetaan 1h reenit ja sitten normaalisti kisat.
Jouko Hyvärinen

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Perjantain reeni tuo kisajärjestäjälle on 30-40% kisan tuotosta.

Nostetaan kisamaksu 30e niin ei tarvitse perjantain reenipäivää. Kisa-aamuna ajetaan 1h reenit ja sitten normaalisti kisat.

Tuo on vähän huono kortti nostaa pöydälle Jouko😯 Mutta onhan se tosia asia kylläkin että se tuottaa seuralle jotain.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Perjantain reeni tuo kisajärjestäjälle on 30-40% kisan tuotosta.

Nostetaan kisamaksu 30e niin ei tarvitse perjantain reenipäivää. Kisa-aamuna ajetaan 1h reenit ja sitten normaalisti kisat.

Tuo on vähän huono kortti nostaa pöydälle Jouko😯 Mutta onhan se tosia asia kylläkin että se tuottaa seuralle jotain.
Jerzi

Miksi seurat järjestävät kisoja? Koska kisatuotoille katetaan seuran investoinnit. Näillä rahoilla sitten rakennetaan ratoja ja jne...

Seura katsoo parhaimmalla tavalla miten se kisat järjestää, osa kisoista ei tuota mitään vähäisen osallistujamäärän takia mutta jotkut kisat pitää optimoida että niistä saadaan riittävän hyvä tuotto.

Kilpailijat/osallistujat sitten voivat jokainen itse tehdä päätöksensä osallistuuko se kilpailuun vai ei.

WJ on suosittu kun katsotaan osallistujamääriä eli kolmipäiväsyys ei ole ongelma. Jos se olisi ongelma niin kukaan ei tulisi kisoihin.

Kaksipäiväisyyteen päästään helposti korottamalla osallistujamaksu 30e ja aamuun lisäämällä 1h ohjattu reeni.
Jouko Hyvärinen

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
JoukoH nosti tärkeäan asian esille.

Enää ei pitkään pystytä järjestämään laadukkaita isoja kisoja talkoovoimin, on pakko mennä kaupalliseen suuntaan.

Osallistumismaksujen korotuspainetta on.

Painetta nostaa uudet kulut esim.
-tv striimaus ja laadukkaat videoinnit
-tulospalvelut
-muonitus
-jne
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Sc.AS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Muutama kommentti meidän tiimin kannalta:

- perjantaisin hyvin vaikea lähteä järkevään aikaan (aamupäivä) kohti kisapaikkaa
- hienoa, että on paljon osallistujia mutta kisojen aikataulutus on mennyt aika haastavaksi 13-vuotiaalle. Nyt viikonlopun kisaan lähdetään lauantaina 5.30 ja tullaan sunnuntaina kotiin 22.30-23.00? Saa nähdä sitten millainen kouluviikko tulossa... Viime helmikuun Nokian "kokeilu" kaksipäiväinen kisa päättyi kuitenkin sunnuntaina jo n. 16.00-17.00 aikaan
- tulevassa kisassa on sallittu kaksi rengassarjaa. Tarkoittaa meillä: 3 autoa = pelkät renkaat 160 €, vanteiden kanssa 235 €
- jos oltaisiin kaksi yötä niin hotellikustannus olisi 140 €
- kisaosallistuminen yhteensä 60 €
- ruuat päälle niin ollaan n. 500 € kustannuksessa (ilman matkustuskuluja)

Nyt kun ei päästä perjantaina paikalle niin kustannustaso n. 440 € ilman treenimahdollisuutta ja rataan tutustumista. Tällä satsauksella olisi kiva jos olisi edes samat lähtökohdat kuin muilla, eli koskematon rata lauantaiaamuna.

Ymmärrän hyvin seurojen varainhankintakannanoton ja ainakin minä olen valmis maksamaan korkeamman osallistumismaksun jos se antaa tasapuolisemmat lähtökohdat kisaan.

terv. Antto

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se mikä olis myös kiva tietää on että kuinka moni jättää lähtemättä tuonne koska on 3 päivän kisat.
Sanotaan näin että olishan se kiva lähteä mutta rahkeet eivät kestä.
Budjetti tuollaiseen kisaan on melko varmasti lähes 250-300e ja sillä summalla 2 henkilöä syö kotona aika pitkään joten ei ole vaikeata arvata missä itse olen tuonna viikonloppuna.
Jerzi

Tässä ilmoittautuu yksi.

Tiedän jo varmasti 4 potentiaallista kuskia jotka varmasti ei lähde.
Eli 4×perjantai treeni
Osallistumis maksut
4 kuskin renkaat
Buffettiin menevät rahat
Kyllä 4 kin kuskista aika paljon rahaa jää seuralta pois ja myös rengas ja varaosa kauppiaalta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Tään on harrastusta sehän on kun laittais rahaa pankkiin! :smiley:

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oukei, jatketaan sitten :smiley:
3 päivän kisoja ajettu jo 2-3 vuotta. Ja tuolla Anttonin budjetilla suurin piirtein menty. Johtuen ihan paikasta josta lähden kisoja kohti. Joskus on lyhyempi joskus pidempi matka :smiley: Tänne siis aivan sama ajetaanko 2 vai 3 päiväset kisat. Kisamaksu 30€ passaa kun puitteet sen mukaiset.

Tuosta perjantai reenamisesta.
-Pitää muistaa että jollekkin kisat saattaa olla ensimmäiset.
-Eikä välttämättä koskaan ole matolla ajanut.
-Järjestävä taho häviää 300-600€.

Renkaista vielä samaan syssyyn :laugh:
-EOS rengas sääntö käyttöön.
-Kaikilla samat insertit ja valmiiksi liimatut kumit.
-Saadaan sekin salatreenin tulos pois käytöstä.

 Hyvin on porukkaa ilmonnut jämsään 97autoa viivalla :cool:




Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Tuo seurojen saama tuotto kisoista on todella tärkeä asia ja siitä pitää huolehtia jatkossakin. Järkevä tuotto kisoista on loppupeleissä se motivaattori, että kansallisen tason kisoja haetaan ja järjestetään. Ainakin meidän seurassa niillä rahoilla mahdollistetaan radan ylläpito ja kehittäminen siten, että ratamaksut pysyy järkevällä tasolla. Toki kilpailujen järkkäämisestä on myös muita hyötyjä, mutta raha toiminnan pyörittämiseen on kuitenkin se tärkein asia. Ihmisillä on nykyään rajallinen aika käytettävissä seuratyöhön ja ensimmäinen tehtävä on huolehtia homman jatkuvuudesta mm. taloudellisesta näkökulmasta. Kyllä ainakin itse miettii pariin kertaan, että mihin aika on järkevä käyttää.

Henk koht haluaisin tiiviimmän kisaformaatin, mutta pitämällä kuitenkin järjestäjän saaman tuoton järkevällä tasolla. Vaikka se tarkoittaisi korkeampaa ilmoittautumismaksua tai jotain muuta. Esim 5 tai 10 euron korotus ilmoittautumismaksussa on kuitenkin aika pieni osuus koko viikonlopun budjetista.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kisat on suuri tulonlähde kerhoille. 100% totta.

Mutta.
Unohdetaanko se että ei niitä kisoja järjestetä kerhon tulojen takia vaan kisat järjestetään kuljettajien takia...?
Kyllä... Ne järjestetään kuskeille.

Jos ei kisoja järkätä kuskeille (maksavalle asiakkaalle) niin moni varmasti huomaa että tässä on pieni kitka silloin välissä.

Esim jos on nostopaineita hinnalle, tarvitaan rahaa kerholle niin mitä enemmän kisat on tehty kuskeille, sitä enemmän tulee kuskeja... sitä mielummin kuskit maksavat isomman osallistumismaksun.
Kuten yllä nähdään kuljettajien kustannuslaskelmia niin jos jätetään perjantai pois, säästetään kustannuksissa jopa toista sataa per kuski tai perhe.
Jos joutuu maksamaan kympin per luokka enemmän niin ollaan edelleen satku pienemmissä kustannuksissa per nuppi ja se maksetaan mielellään... Silloin varsinkin kun ne kisat on tehty kisaajille.

Toisinsanoen. Perjantain poistaminen laskee kuskejen kustannuksia mutta parantaa miellekkyyttä kun jokainen lähtee kisaan ns. samalta viivalta.
Kilpailuiden laatuun panostetaan... Eli just vaikka laadukas buffa jne jne... Mitä nyt keksitäänkään mitä kuskit yleensä haluavat jotta on parempi tunnelma.
Väitän että jokainen perjantain kustannukset säästävä henkilö maksaa mielellään osallistumismaksuja ihan vaikka tuplat isomman summan kuin nyt joka kattaa sen menetetyn perjantai tulon ja taitaa jopa vain parantaa sitä.
Noin sata "kuskia" oli viimekisassa. Osallistumismaksu 20e per nuppi.
Jos perjantai poistetaan mutta nostetaan osallistumismaksua kympin per nuppi niin saadaan jo ekana päivänä enemmän extraa kuin perjantai olisi kokonaisuudessaan tuonut. Jos nostetaan vitosella niin väitän että lauantai ja sunnuntai on jo maksanut puuttuneen perjantain ja tuonut jopa enemmän rahaa kassaan... Silti kuskeilla kustannukset laskeneet selvästi verrattuna kolmepäiväisyyteen... Joten ei voi olla vitosen tai jopa kympin korotus missään nimessä ongelma... Vaan se on säästö.

Edit: ehti tulla 3 viestiä tässä välissä... en siis tiedä kuinka paljon kirjoitin samasta asiasta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Perjantai treenit kuin nyt on niin tärkeä osa seuralle niin viimeinen puolituntia perjantaista voi käyttää uuden profiilin luomiseen.
Näin saadaan edes VÄHÄN tätä reilupeliä kaikille.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Niinpä niin, katsokaapa joskus FB:stä italian jamppojen kisoja: uskomattomat buffetit, Salamit ja Proscuttot pöydässä. En nyt tarkoita että tarttis mennä Stockan herkkuun hakemaan kamaa, mutta pientä yritystä tuohon catering hommaan vois kehitää. Noita on olemassa safkan nettimyyjiä jotka tuovat isompia eriä kerralla esim maukasta keittoa isossa kattilassa, sitten vaan tukusta pöytälinat, lautasliinat ja kunnon serviisi, sitten kunnollinen ruokapaussi niin eiköhän jampat ja tyttöystävät alkaisi viihtymään. isolta screeniltä playbackia eristä ja silleen...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Ei kannata kehittää buffaa,  saman verran tulee voittoa "gourmee" vaihtoehdoilla kuin vain makkaralla ja limulla.  Juokaa kaikki kahvia,  siinä on hyvä kate. Turussa se on vielä turun kahvipaahtimon special roastia,  ja viiden minuutin päässä on Suomen paras leipomo jos haluaa leivoksen kahvinsa kanssa :-)

En oikein ymmärrä tätä radan muuttamis keskustelua, kotietu ei poistu profiilia vaihtamalla. Elämä ei vaan ole reilua.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kaikki kotirata ym. edut pienenee merkittävästi tai jopa poistuu kokonaan kun jokainen tulee kisa aamuna uudelle ajamattomalle profiilille.

Jokainen vähänkään osaavampi kuski menee radalla kuin radalla huomattavasti kovempaa suhteessa täysin kylmiltään radalle hyppäävään kuskiin nähden mikäli on saanut muutaman tunnin treenin pohjille.

Päivänselvä juttu.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyllä tolla kotiradalla on hirmu etu. Ei tarvitse kun kattoa tuloksia, muutama kaveri ajaa kotikisoissa A-B vauhtia ja kun siirrytään toiselle radalle vauhti on enää C-E finaalin vauhtia. Mutta jostain kumman syystä tuo top5 on aina melkein sama :wink: Ja homma ei tasoitu ainakaan sillä että ajetaan matolla. Hesassa EOS-matto, Jämsässä tulee nyt olemaan messumatto, Turussa ilmeisesti jotain huopaa, Nokialla betoni, Modelissa mikä lie ja Tallinnassa varmaan tanssilattia. Salatreeni näillä kiinteillä radoilla jeesaa jo aivan sikana, tietää 100% varmuudella mikä pito tulee radassa olemaan. Ja tuo on 90% etu. Profiilin muutos opettelu vie  sen 5-15min kuskilta kun kuskilta. Jos joka paikassa olisi sama mattorata niin asia olisi aivan eri. Tyyliin EOS skabat, ei tarvii hirveesti arpoa mikä pito siellä on kun tiedetään että sama matto on joka kisassa. Ja ilmeisesti uusitaan joka kisaan?
Yksi asia minkä voisi edelleen tehdä on tuo rengas sääntö nyt kun ajetaan matolla. Kisapaikalta VALMIIKSI LIIMATUT KUMIT jokaiselle kisaajalle. Tällä tasotetaan edes vähän taas koti etua. Tuohon vielä profiilin muutos ja perjantai treeni kielto. A wot! Homma toimii tai sit ei :tongue:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Valmiiksi liimattu rengas +1
Yksi sarja / kisa, valitaan sellainen seos tai rengas joka kestää. Pito on kaikille sama.

On hyvä että kisat on kaksipäiväisiä. Perhetiimit voivat ajaa kahta luokkaa kun se aikataulullisesti on mahdollista.
Kustannukset kyllä karkaavat :embarrassed:. Pelkkiin kisa- ja treenimaksuihin menee 100€ kun kahdella kuskilla ajetaan kahta luokkaa.