Kirjoittaja Aihe: Keskustelua WJ-sarjan perjantaitreenistä ja kilpailuformaatista  (Luettu 28671 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Kovalla pinnalla kisa-aamuksi rakennettu profiili ja uudet aamulla kiireessä liimatut renkaat kuulostaa kyllä
todella hauskalta. Jännä että RC:n pitäisi olla laji jossa on mahdollista menestyä ilman että uhraa aikaa ja vaivaa asian eteen. Eiköhän se muissakin lajeissa mene niin että jos ei pysty ja ehdi, niin sitten ollaan niillä
sijoilla mihin pääsee pystymättä ja ehtimättä..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Tässä luokassa kisataan tällä hetkellä siitä kenellä on paras työnantaja että voi pitää päivän tai pari vapaata...

Jokainen kisaaja haluaa tasapuoliset lähtökohdat. Ihan turhaan nyt puolustelet.


Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kovalla pinnalla kisa-aamuksi rakennettu profiili ja uudet aamulla kiireessä liimatut renkaat kuulostaa kyllä
todella hauskalta. Jännä että RC:n pitäisi olla laji jossa on mahdollista menestyä ilman että uhraa aikaa ja vaivaa asian eteen. Eiköhän se muissakin lajeissa mene niin että jos ei pysty ja ehdi, niin sitten ollaan niillä
sijoilla mihin pääsee pystymättä ja ehtimättä..

Pelkkä kietosuunnan vaihtokin tasaa asetelmia kisa-aamuun ja ylläpitää motivaatiota niillä joilla kärkikahinat on se juttu jonka takia kisareissuun panostetaan.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Tässä luokassa kisataan tällä hetkellä siitä kenellä on paras työnantaja että voi pitää päivän tai pari vapaata...

Jokainen kisaaja haluaa tasapuoliset lähtökohdat. Ihan turhaan nyt puolustelet.

Selvis syy näiden junnujen nopeuteen..  :grin:

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Varmasti hyvät kisat oli ja onnittelut voittajille. Kaikki varmasti tietää että juniorit menee kovaa, mutta Hoken kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä että perjantaina rata kiinni ja uutta profiilia kehiin. Olisi varmasti ihan oman keskustelun arvoinen aihe (taas kerran).
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Varmasti hyvät kisat oli ja onnittelut voittajille. Kaikki varmasti tietää että juniorit menee kovaa, mutta Hoken kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä että perjantaina rata kiinni ja uutta profiilia kehiin. Olisi varmasti ihan oman keskustelun arvoinen aihe (taas kerran).

Samaa mieltä, siitä että omaan keskusteluun...

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Varmasti hyvät kisat oli ja onnittelut voittajille. Kaikki varmasti tietää että juniorit menee kovaa, mutta Hoken kanssa ehdottomasti samaa mieltä siitä että perjantaina rata kiinni ja uutta profiilia kehiin. Olisi varmasti ihan oman keskustelun arvoinen aihe (taas kerran).

Heitetäänpäs omakin lusikka soppaan.
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Kysyttiin muutetaanko profiilia kisoihin, ja vastaus oli, ettei niitä ulkoratojakaan muokata kisapäivien välissä.

Tästä viisaampana, ens kisat jos järkätään, niin treeni mahdollisuutta ei ole, ja profiili muuttu radassa päivien välissä.  :laugh:  :laugh:
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Missäs tällaista on kyselty?

Se nyt on ollut iät ja ajat tiedossa että mielummin halutaan uusi rata ja sillä ajetaan ekaa kertaa vasta kisa aamuna.
Ennen muutettiin jopa ulkoradat pienemmällä jäsenmäärillä jne.

Se on koko kilpailun kannalta kaikille paras ratkaisu.
Oikea selitys sille perjantain treenille on aina ollut... Kerholle rahaa.
Se sama ja jopa enemmän saataisiin nostamalla osallistujamaksua vitosella.
Vitosen korotus mutta jopa satasien säästö kuskeille.
Radat on usein ollu perjantaisin muutenkin kiinni että on saatu talkoiltua.

Nykyään alkaa näkymään hävyttömän usein että rata on sama vanha millä paikalliset on ajanu tuhansia kierroksia treeniä. Tottakai kotikenttäetu on valtava ja sen tietää jokainen.
Perjantaitreenit siihen päälle jolloin kisoissa on kolme lokeroa lähtökohdille. Paikallinen = osataan jokainen sokeakin kulma vaikka kädet selän takana. Perjantaina aamulla paikalle = otin palkattoman, käytin lomapäiviä, jne jne. Kylmiltään paikalle = thanks guys.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Niin uskomattomalta kuin se kuullostaa niin minä kyllä löydän yhden syyn että ajettaisi perjantaina vapaata treeniä mutta ei välttämätön juttu ole.
Eli nyt kuin kisat olivat missä olivat niin jos olis uusi profiili tehty niin pito olis ollut selvästi huonompi kuin mitäs se nyt oli.
Mutta kuten aikaisemmin on kirjoitettu niin uusi profiili ja uudet renkaat niin kisan tasaväkisyyttä on enemmän kuin mitäs se on perjantai rata auki menolla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

Kysytty myös ulkopaikkakuntalaisilta, jotka käyneet aikaisemminkin treenaamassa.
Mutta asiaa enempää märehtimättä, toin oman kantani esille  :azn:
Tehdään asiat toisin ensi kerralla.
Kalle
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikös ainoa seura joka poikkea tästä häslingistä ole juurikin stadin seura😉
Kotikenttäetu on viety pois silleen että rata kiinni perjantaina jossain vaiheessa ja uusi profiili kiinni.
Ja kysymys.
Eikös se olis kivempaa mennä kusapaikalle kuin tietää että vieruus kaverikaan ei ole ajannut metriäkään radalla ennen kisaa😉😉
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysytty myös ulkopaikkakuntalaisilta, jotka käyneet aikaisemminkin treenaamassa.
Jos on käynyt säännööllisesti treenaamaassa niin silloin ei ole ulkopaikkakuntalainen... Ulkopaikkakuntalaisella on 300 km matka paikalle, ei 35 km Jyväskylästä.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

Anteeksi mitä?? Olisko ne pe treenit suunnattu juurikin muualta tuleville? Eiköhän oman kylän pojat ole reeninsä ajanu jo aikasemmin... Hieno homma että pari jatkuvasti napisevaa jantteria kuvittelee omat ajatuksensa koko RC skenen kattavaksi.

Joku mode vois siivota tän aiheeseen kuulumattoman pois tulostopikista?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysyttiin halutaanko pe treenit, ja vastaus oli, että kyllä.
Jos kysyy omassa kerhossa paikallista niin tottakai vastaus on kyllä. Jos kysytään kaikilta muilta ulkopaikkakuntalaisilta niin vastaus on ei.

Anteeksi mitä?? Olisko ne pe treenit suunnattu juurikin muualta tuleville? Eiköhän oman kylän pojat ole reeninsä ajanu jo aikasemmin... Hieno homma että pari jatkuvasti napisevaa jantteria kuvittelee omat ajatuksensa koko RC skenen kattavaksi.

Joku mode vois siivota tän aiheeseen kuulumattoman pois tulostopikista?

Modet voisi avata ihan uusi topikki tälle keskustelulle koska kukaan täällä ei uskalla sitä tehdä.
Ihan vain tiedoksi niin minun ja Kimin rc kokemus on yli 70vuotta iisy joten eikait meitä nyt ihan aloittelijoina pidetä nyt sentään.
-80 luvulla HMR klubbenilla tehtiin niinkuin pitää eli rata rakennetiin perj iltana ja rata on kiinni sen jälkeen ja lau aamuna kaikki oli samalla viivalla. Schumacher in isopiikkiset olivat aika suosittu rengastus.
Mutta ehkä silloin osattiin miettiä paremmin mikä on/oli kuskeilla parempi juttu.

Mitäs tulee itse kyseiseen kisaan niin kuinka paljon tuli enemmän pitoa kisapäivän aikana.
Eli paranikos ajat päivän mittaan.
Kukaan ei ole mistään öljystäkään vielä puhunnut joten siitä ei ollut ongelmaa lainkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Käsittääkseni alunperin WJ:n on ollut tarkoitus olla rentomielinen sarja jotta päästäs ajelemaan talvellakin.
Näin olen ainakin kuullut, en tiiä kun sarja on paljon vanhempi kuin minun rc-urani...

Tuolta rentouden pohjalta, mitä väliä sillä on että reenataanko perjantaina tai muutellaanko profilia joka välissä.
Tarkoutus on ollut kait saada porukka kasaan ja pitää yhdessä hauskaa!?!
No, tuo hauskan pito tuntuu hävinneen niin WJ- kuin SC-sarjoista... Välillä kuulee kuljettajien toteavan että ei ota tätä tosissaan ja kohta kumminkin näppis huutaa hoosiannaa kun yksinäinen vapaaehtonen tuomari ei nähnyt joka tapahtumaa mitä juuri hänelle sattui tai jonkun renkaat kirsku erilailla kun toisten tjsp....

En tiiä toisiko perjantai reenikielto tuota rentutta ja hauskuuta takaisin lajiin, saattaa ollaa.
Ehkä kisareissu ei ressaisi niin paljoa kun ei tarvi yrittää järjestää perjantaita vapaaksi ja/tai paahta putku punasena perjantaina muutamaa sataa kilometriä...
Tai ehkä mieltä kohottaisi ajatus siitä että pääsee ajamaan kilpaa radalla jonka profiili on kaikille uusi eikä kotikenttäetu ole välttämättä niin suuri...

Näin radan kanssa monesti puuhastelevana olisi myös positiivistä että perjantaina kerkeisi rauhassa huoltaa rataa ja muuttaa sen profiilin, ehkä saisi jopa muutaman lisä apupojankin kun harjoittelu olisi kielletty...

No, oli miten oli... Messuilla kuitenkin perjantaina reenataan! Siellä kun pitää saada messukansalle katseltavaa....
« Viimeksi muokattu: 13.02.17 - klo: 17.49 kirjoittanut niemis »
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Hei!

Pakko kommentoida tätä keskustelua WJ-sarjavastaavan ominaisuudessa.

Joka kauden lopussa on kyselty palautetta kuljettajilta ja huoltajilta sarjan toimivuudesta ja otettu muutosideoita vastaan. Perjantaitreenit tai niiden kieltäminen eivät ole aiemmin nousseet selvästi esiin, toki treenejä vastaan on osa palautteen antajista ollut. Tällä kaudella on ajettu kisoja sekä perjantaitreenin kanssa että ilman, joten kokemusta molemmista malleista on nyt kisaajille tullut.

Kevätpuolella otetaan aina vastaan palautetta, joten silloin on hyvä kertoa, mikä toimii ja mikä ei. Valitettava trendi vain palautteen antamisessa tuntuu olevan, että sitä ei juurikaan anneta silloin, kun sitä kysytään. Toki kaikki palaute kentältä on tärkeää, mutta se on helpoin kerätä ja prosessoida, kun se tehdään sovitulla formaatilla.

Viime kauden lopulla kyseltiin sekä täällä rc10:ssä että WJ:n facebook-kanavalla asioita seuraavalla kysymyspatteristolla:

* Osakilpailujen määrä 6 kpl ja niiden sijoittuminen kisakalenteriin (lokakuu - huhtikuu, kisat n. 4-5 viikon välein)

* Kisaformaatti (alkuerien määrä)
** Reseedaus harjoitusten jälkeen
** Kilpailupäivien pituus ja rakenne

* Radan pintamateriaali; kovapitoinen matto vai liukas lattia

* Renkaat; käytitkö valmiiksi liimattuja renkaita ja kuinka ne mielestäsi toimivat
** 1 vai 2 sarjaa renkaita ja millä materiaalilla

* Kisoissa oli joitain pieniä eroavaisuuksia; oliko mielestäsi tässä epäkohtia, joita pitäisi yhdenmukaistaa tai korjata

* Informaation määrä ennen kisoja ja kisojen jälkeen; oliko tietoa kisoihin liittyvistä keskeisistä asioista riitttävästi saatavilla
** Kuinka tammikuussa avattu facebook-kanava (https://www.facebook.com/WinterJumps/) toimi ja löytyikö sieltä tarvittavaa tietoa ennen kisoja ja kisojen jälkeen

* Sana vapaa

Jos haluaa jo nyt antaa palautetta ja vaikuttaa seuraavaan WJ-kauteen, niin mieluusti palautetta otetaan vastaan. Mitä kattavammin palautetta saadaan, sitä paremmin kisaajien ja huoltajien toiveet voidaan ottaa huomioon.

Anna siis palautetta siitä, mikä toimii ja mikä ei. Palautteen voit lähettää yksityisviestillä tai sähköpostilla matti.eskelinen (at) kolumbus.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ainoa kotikenttäetu mitä äänekosken kisoissa koin oli puhtaasti vain ja ainoastaan profiili.
Kaikki reunamerkinnät kun on tehty lankusta mihin ei missään nimessä saa hipaista kovassa vauhdissa.
Tottakai 2000 kierrosta treenannut vetää sentin päästä lankkua kaasu pohjassa silmät sidottuina.
Myös joidenkin kohtien hahmotus oli hieman hankalaa, joka korjaantuu treenaamisella.
Alustalla en ollu koskaan ajanutkaan, mutta lattiapinta... Ihan verrattavissa nokian ja turun lattiaratoihin.
Ei ihmeellistä.
Renkaat liimailin lauantaina, illan parin treeniakun alussa suditin lattiaa vasten ihan niinkuin kaikki muutkin teki.
Kaks treenivetoa ja renkaat sisäänajettu ja mentiin jo kovaa.
Tuupissa otin taipalsaaressa ajetut finaalirenkaat taakse. Samantien toimivat...

En nähny äänekoskella yhtään laikkua mistä olisi iskariöljyjä putsiailtu pitkään aikaan.
Ihmeellisen vähän hajoamisia jne.

Mutta siis... Mä en ole koskan nähny ajoalustan tuntemusta edes 10%
Eos matolla elämäni eka kerta ja tokassa eräharjotuksessa ajoin jo kovemman läpin kuin kukaan muu päivän aikana.... Noin niinkuin esimerkkinä.

Profiilin tunteminen että voi ajaa kovaa ja tarkasti... 90% koko hommasta oli rata kuin rata.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Eihän se perjantaitreeni pelkästään mitään ratkaise jos ajatellaan kahta luokkaa ajavia joita suuri osa on.
Varmasti vaikuttaa nelkun tuloksiin kun on ensin lauantaina ajanut tuuppikisan.
Tähän taas ei auttais oikein muu kuin että kumpikin luokka ajettaisiin 2 päiväsenä tai sitten profiili uusiks nelkulle.
Mutta joo...aina joku on eri mieltä asioista.
Mulle on ihan sama kunhan kisoja on ja pääsee ajamaan :smiley:
Oli ihan hauska ajella välillä muullakin alustalla kuin matolla.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
Ja jos tarkkoja ollaan niin oli juttua vaan tästä talvikaudesta
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
Ja jos tarkkoja ollaan niin oli juttua vaan tästä talvikaudesta

Syksyn alkukisa ei siis ollut vielä talvikautta? :)
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vaikka niin moni pitää WJ,tä höpöhöpö sarjana niin minä pidän sitä SM sarjaa laadukkaampan.
Olis sellainen kysymys.
Oliskos se reilumpaa kisailua se että rata olis kiinni perjantaina ja fillarit saisi vasta lau aamuna ja ilmoitus maksu olis 5e kalliimpi.
Fillareitahan löytyy valmiiksi liimattuna jolloin häviää myös tuo insertin kanssa leikkiminen.
Tiedän että moni kuski vain lukee nää kirjoitukset ja eivät halua tänne mitään kirjoittaa mutta nyt voisi hekin hiukan avartaa näkemystä niin saisi porukat hiukan näkemystä missä mennään..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
JOS kaikki ajaisivat kahta luokkaa, niin mä aloittaisin kisat vasta klo 1200 lauantaina ja sitten ajettaisiin pitkälle iltaan. Sitten sunnuntaina aamusta jatkoa toiselle luokalle. Näin lähes jokainen voisi lähteä vasta la aamulla kisoihin ja sitten sunnuntaina pois. Jos la illalla jäisi aikaa, niin voisi jo aloittaa nelkkujen treenit jolloin sunnuntaista tulisi lyhyempi.
Näin koko viikonlopusta selviää yhdellä hotelliyöpymisellä ja bonuksena ei tarvitse lauantaina lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan kisoihin
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Turussa sovittiin syksyllä et täst eteenpäin mennään aina koko kausi samalla profiililla.... Niin kesällä kun talvellakin...

Jokaiselle jää reilusti aikaa treenaamiseen...
Ja jos tarkkoja ollaan niin oli juttua vaan tästä talvikaudesta

Syksyn alkukisa ei siis ollut vielä talvikautta? :)

Ei ollu ei....
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vaikka niin moni pitää WJ,tä höpöhöpö sarjana niin minä pidän sitä SM sarjaa laadukkaampan.
Olis sellainen kysymys.
Oliskos se reilumpaa kisailua se että rata olis kiinni perjantaina ja fillarit saisi vasta lau aamuna ja ilmoitus maksu olis 5e kalliimpi.
Fillareitahan löytyy valmiiksi liimattuna jolloin häviää myös tuo insertin kanssa leikkiminen.
Tiedän että moni kuski vain lukee nää kirjoitukset ja eivät halua tänne mitään kirjoittaa mutta nyt voisi hekin hiukan avartaa näkemystä niin saisi porukat hiukan näkemystä missä mennään..
Jerzi

olisi
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
JOS kaikki ajaisivat kahta luokkaa, niin mä aloittaisin kisat vasta klo 1200 lauantaina ja sitten ajettaisiin pitkälle iltaan. Sitten sunnuntaina aamusta jatkoa toiselle luokalle. Näin lähes jokainen voisi lähteä vasta la aamulla kisoihin ja sitten sunnuntaina pois. Jos la illalla jäisi aikaa, niin voisi jo aloittaa nelkkujen treenit jolloin sunnuntaista tulisi lyhyempi.
Näin koko viikonlopusta selviää yhdellä hotelliyöpymisellä ja bonuksena ei tarvitse lauantaina lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan kisoihin

Tässä olisi riskinä että nelkkujen osallistujamäärä kasvaisi :)

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
JOS kaikki ajaisivat kahta luokkaa, niin mä aloittaisin kisat vasta klo 1200 lauantaina ja sitten ajettaisiin pitkälle iltaan. Sitten sunnuntaina aamusta jatkoa toiselle luokalle. Näin lähes jokainen voisi lähteä vasta la aamulla kisoihin ja sitten sunnuntaina pois. Jos la illalla jäisi aikaa, niin voisi jo aloittaa nelkkujen treenit jolloin sunnuntaista tulisi lyhyempi.
Näin koko viikonlopusta selviää yhdellä hotelliyöpymisellä ja bonuksena ei tarvitse lauantaina lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan kisoihin

+1 tälle

Lisäbonuksena jäisi ilta aikaa mekata/säätää autoa finaaleja varten ns. rauhassa.

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Uutena harrastajana ilman kisakokemusta tuntuu aika oudolta, että perus kisareissujen pitäisi olla 2-3 päiväisiä. Kaksi päivää ymmärrän, jos ajaa kahta luokkaa, mutta kolmas päivä treeneihin kuulostaa aika kovalta vaatimukselta. Lapsiperheellisenä tulee äkkiä hellasärö, jos tälläisiä alkaa itse harrastamaan enemmän. Ehkä joku päivä meidän juniorikin alkaa kiertämään kisoissa, mutta ei hänellekään saa kotoa kahden päivän reissua järjestettyä helpolla. Jos jotkut haluaa tehdä pidemmän reissun ja seura kerätä rahaa, niin voihan perjantaina järjestää leikkimieliset esikisat ja näin haalia porukkaa talkoisiin profiilin vaihtamiseksi. Hieman korkeampi osallistumismaksu on paljon halvempi kuin hotelli+päivän ruuat perjantaina. Sitä paitsi esim. uinnissa kisojen osallistumismaksut on helposti 4x enemmän.

Ihmettelen myös sitä miten tätä samaa asiaa on taisteltu jo monta vuotta. Jotenkin kaikki ajaa asiaa tiukasti omasta näkökulmastaan. Tuoreilla silmillä katsottuna tuntuu päivän selvältä, että kisatilanteen pitäisi olla kaikille mahdollisimman tasapuolinen. Eli ilman muuta profiili pitäisi olla kaikille uusi. Mitä järkeä muuten on lähteä kisaamaan tosissaan kärkisijoista. Minusta hupikisat ovat erikseen ja niistä mennään sitten kieliposkella.

Itsellä kun on vielä kokemusta vain EOS-matosta, muulle alustalle ajamaan lähteminen tuntuu vaikealta. Ehkä kuitenkin tuntumaa kannattaisi lähteä hakemaan esim. edellisenä viikonloppuna - ja ehkä jollekin tarpeeksi vastaavalle radalla lähiseudulla. Eli ehkä uudellekkaan harrastajalle ei perjantaitreeni ole pakollinen.

Mut hei, näin uutena harrastajana voin huoletta heittää, että mitä minä mistään tiedä. Ihan hymyssä suin tämän kirjoitin. Mielenkiintoista seurata keskustelun etenemistä.  :wink:


Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ihmettelen myös sitä miten tätä samaa asiaa on taisteltu jo monta vuotta.
Sitä minäkin ihmettelen. Varsinkin kun on hyvin läheltä todiste siitä että uusi rata kaikille kisoihin-konsepti toimii aivan hemmetin hyvin eikä kellään sen jälkeen ole mitään valittamista vaan kaikki ovat hemmetin tyytyväisiä. Puhun tietenkin FTT-turistikisoista. En tiedä kuinka monta kymmentä vuotta tuota on ajettu samalla konseptilla joka toimii ei kukaan valita. Kisoihin uusi rata ja laatikosta yhdet uudet renkaat joilla kisaa helposti koko kisan.