Kirjoittaja Aihe: Keskustelua WJ-sarjan perjantaitreenistä ja kilpailuformaatista  (Luettu 28672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kimi.
Olisko kiva tietää mikä poro nousisi jos ftt kisoissa olis samanlainen käytäntö kuin wj kisoissa😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Nyt kun porukka on jo vähän rauhottunut kisoista  :laugh: toivottavasti, niin pitäiskö palkintojen jaon jälkeen pitää sellanen sana vapaa hetki. Jossa kaikki voisivat ilmaista negatiiviset asiansa, ja ehkäpä myös positiivistakin asiaa saattaisi tulla.
 
Sitä ihmetellyt jo pitkään, ettei kellään ole mitään sanottavaa kisoista/järjestelyistä kisapäivän jälkeen, vaan kamat kyytiin ja kulmakarva pinkeenä kotia kohti tietokoneen ääreen. Sit näpytellään näppis punahehkussa  :laugh: :laugh: nimimerkin takaa asioista, jotka olisi voinut sanoa myös paikan päälläkin julkisesti.

Ja nämähän on vaan minun ajatuksiani  :azn:

Kalle Raatikainen
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kalle. Nimenomaan NIMIMERKIN takaa.
Kuinka moni haluaa kirjoittaa oman nimen kanssa. Veikkaan että tästä porukasta ihan vain muutama😂😂
Jos siirretään kyseinen keskustelu faceen jossa 95% on omalla nimellä ja loput 5% on näitä oikean elämän etsiviä tai salapoliiseja jota on kielletty käyttämästä julkisesti omaa nimea facessa..
Ainoa selitys jonka olen lukennut on Jorin kirjoittama viesti joka haluaa perjantai treenit on just tuo kerholle rahaa juttu ja onhan se tosiasia että seurat aina sitä rahaa haluaa ja paljon mutta täällä on myös esitetty minun mielestä ihan fiksu asia jolla sen treenin saisi pois eli nostamalla osallistumis maksua.
Eikös se olis kaikille mukavaa että kaikki lähtis samalta viivalta eikä silleen että aamulla kuin tulee kisapaikalle niin tietää että vierus kaveri on vetäisyt juuri eilen 1000 kierrosta.
Toinen on sellainen idea että treenit loppuu niin aikaisin että uusi profiili rakennetaan perj illalla ja sitten rata kiinni ja aamulla kaikki lähtee uusilla renkailla.
No se taas vaatis lisää talkoo henkee sille illalle tai sitten paikalla olevat kuskit jeesaavat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vuokrien, ja muiden kulujen maksamiseen pe treenit pidettiin Äänekoskellakin. Parempihan se olisi, jos rata olisi neitseellinen kaikille la aamuna. Ei kukaan saisi etulyönti asemaa.

Katsotaan, jos päättävät herrat tekee sääntö uudistuksia, tämän asian suhteen.

Minullehan se on sama, miten päättävät, kun en kyseistä sarjaa aja.

Kalle
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuinka paljon kovempi kisamaksu olisi teillä pitänyt olla, jotta olisitte saaneet saman tuoton ilman pe treenejä?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa xsaara1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Itselläni se kaikkein huonoin asetelma, kun ajan pelkkää nelkkua...Eikä mahdollisuutta perjantai reeniin oikein ole...Mulle sopisi mainiosti, tuupin jälkeen profiilin tai ajosuunnan vaihto, mutta se ei esim äänekosken kaltaisella radalla ihan helpolla ole toteutettavissa, ainakaan profiilin vaihto...Mutta näillä mennään ja itse pidän pääasiana, että ylipäätään pääsee myös talvella ajamaan... :azn:
xray xb4 17, Agama A215 sve

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vuokrien, ja muiden kulujen maksamiseen pe treenit pidettiin Äänekoskellakin. Parempihan se olisi, jos rata olisi neitseellinen kaikille la aamuna. Ei kukaan saisi etulyönti asemaa.

Katsotaan, jos päättävät herrat tekee sääntö uudistuksia, tämän asian suhteen.

Minullehan se on sama, miten päättävät, kun en kyseistä sarjaa aja.

Kalle

Tästä puhuttiin jo vuosi sitten kisoissa monien kuskien kanssa...
Tästä oli jopa aivan samanlaista keskustelua täällä foorumilla.

Olen useaan kertaan jo maininnut sen että uusi rata, perjantaitreenit pois. = Todella iso rahallinen säästö kuljettajille. Mattoradoilla puhutaan pahimmillaan jopa satasista per naama.
Se mainittiin jo vuosi sitten erään kerhon toimesta että kerholle se on 300-400 tienesti perjantain treeneistä.
Jos meillä edelleen on isoimmissa kisoissa yli 100 ilmoittautumista... Aikalailla vois lonkalta heittää että keskiarvo on tällä kaudella ollut päälle 80... Kisamaksun nostaminen vitosella tuo kyseisen summan kerholle... Jopa enemmän.
Kuskit säästää jopa satasia, vaikka maksaa isomman osallistumismaksun.
Kuskit on tyytyväisempiä kun lähdetään mahdollisimman tasapuolisista asetelmista ja säästyi rahaakin iso potti.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Täytynee Hoke muistaa myös että jos on paikallisia kuskeja reenaamassa he eivät välttämättä joudu sitä perj maksua maksamaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kuinka paljon kovempi kisamaksu olisi teillä pitänyt olla, jotta olisitte saaneet saman tuoton ilman pe treenejä?

Tuolla pe treenaaja määrällä noin 5€ korotus olisi kattanut noin suurin piirtein pe treenit. Kioskin tuotot mukaan huomioituna korotus olisi ollut 8€ huitteissa.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vielä kannattaa muistaa että jotku kuskit jättävät jopa tulematta kisaan koska ajavat vain nelkkua ja kokevat ettei kiinnosta lähteä ottamaan käkättimeen kavereilta jotka on ensin treenannu koko perjantain ja tahkonnu tuupilla koko lauantain.
Kenties on myös kuskeja jotka jättävät tuupinkin ajamatta koska ei ole mahdollisuutta tulla perjantaitreeniin.
Tällaisia mainintoja on minulle tullut muutamilta jotka eivät esim olleet äänekoskella nyt ollenkaan.
Siihen en ota kantaa oliko syy sitten todellinen vai ei, mutta ehkä se on nostanut kynnystä sen verran että jäi sitten kaikkien muiden syiden ja tekosyiden takia väliin.

Eli väitän että jos jokainen kisa mentäis ilman perjantaitreeniä, uudella edes puoliksi muutetulla profiililla... (edes vaikka suunta käännetty tai pari hyppyriä siirretty) Olis kisoissa jopa enemmän kuskeja.
Jolloin huomattais nopeesti että se vitonen olis kattanu helposti kerhon "menettämän" summan.

Taipalsaaressa tosiaan ajettiin ekan kerran lauantai aamuna... Lauantai iltana pojat siirsi paria hyppyriä.
Lauantaina rata oli kaikille yhtä uusi tuttavuus... Sunnuntaina oli hieman vaihdettu hyppyreiden paikkaa joka muutti radan luonnetta, ollen siis eri rata nelkuille.
Keltään ei tullut napinoita ettei päässyt perjantaina treenaamaan.

Bunkkerissa tehtiin edellistalvena niin että perjantai iltana treenien jälkeen todettiin... Ähäkutti ja käännettiin radan ajosunta toisinpäin.
Lauantaina jokaiselle uusi profiili. Sunnuntaina radasta oli poistettu yksi hyppyri... Jälleen radan luonne muuttui eikä lauantain tuuppailusta ollut niin selkeää hyötyä.

Ihannehan olis mitä vuosi sitten mainitsin meidänkin kerhon porukoille, että uusi profiili kisoihin... Ja lauantai iltana otetaan hyppyreiden kulmista kiinni ja käännetään radan kulkusuunta. Tällöin ne rataesteet ja kanttarit voi olla edelleen pultattuna lattiaan... Vain ne pari hyppyriä joita ei pysty ajamaan väärään suuntaan, täytyy kääntää.
Tällä tyylillä saadaan molemmille päiville uusi rata. Eikä ole pienillä kerhoilla myöskään ongelma henkilöstön suhteen kun lauantain palkintojenjaossa kuulutetaan että paikalla olijat nappaa hyppyreistä otteen ja kiepsahtaa sen 180 astetta. Ei mee minuuttia ihmeempää aikaa ja parhaimmillaan järjestävän kerhon kaverit ei edes kumarru kuin korkeintaan kiitokseen.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Itse olen kyllä hoken kanssa täysin samoilla linjoilla. Vaikka en olekaan aktiivisesti wj sarjaa ajanut vielä mutta esim tämän talven bunkkerin kisaan oli hauska tulla aamulla paikalla ja mennä katsomaan rataa että minkälaisella profiililla tänään ajetaan. Mielenkiintoa lisäsi kovasti myös tieto siitä ettei profiililla ollut kukaan muukaan ajanut vaikken ollutkaan perjantaina treenaamassa. 

Lisäksi uudella profiililla kisailu varmasti kehittää kuskeja vielä enemmän kun rata pitää oppia parin treenin aikana ja sit se pitäisi jo olla hallinnassa täydellistä suoritusta varten. Samalla saadaan kisoista tasaisempia.
Team associated RC8B3.1

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Jos profiili muutetaan perjantai illalla niin pitäisikö silloinkin perjantaitreeni kieltää ?
Silloinhan on aika sama onko käynyt treenaamassa vaikka jo torstaina tai aikaisemmin.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Jos profiili muutetaan perjantai illalla niin pitäisikö silloinkin perjantaitreeni kieltää ?
Silloinhan on aika sama onko käynyt treenaamassa vaikka jo torstaina tai aikaisemmin.

Profiilin muuttaminen mukavampaa kun ei tarvi ootella yömyöhään että harjottelu olis ohi.
Tosin kun näit kirjotuksia lukee niin eihän profiilin muuttaminen vaadi kun sen että pari jantteria nostaa vähä elementin kulmista ja buf profiili on uusittu  :roll:
« Viimeksi muokattu: 20.02.17 - klo: 17.05 kirjoittanut niemis »
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nykyisellä aikataululla pe treenin kieltäminen ei välttämättä poista kaikkia kuluja kun osan on kuitenkin pakko matkustaa paikalle jo perjantaina ja sitten jos ei ole treenejä niin koko päivä menee hukkaan. Jos taas kisat aloitettaisiin pa myöhemmin niin tuo edellämainittu ongelma käytännössä poistuisi ja jäisipä radan muutoksiin aikaa myös lauantaille.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos profiili muutetaan perjantai illalla niin pitäisikö silloinkin perjantaitreeni kieltää ?
Silloinhan on aika sama onko käynyt treenaamassa vaikka jo torstaina tai aikaisemmin.

Kulujen kannalta pitäisi olla kielletty vaikka profiili vaihtuukin eikö tarvii yöllä tehdä rataa niinkuin bunkkerissa tehtiin tänä talvena. Jos taas profiilin muutos onnistuu illalla myöhään niin rata voisi olla auki niin porukka voisi totutella alustaan. Mut radan pitäisi olla sitten vähintään yhdeksään asti auki.
Team associated RC8B3.1

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Toi Hoken ehdotus on ehdottomasti paras!
Ei treenejä ja radan kulkusuunta käännetään nelkuille.
Kun ajoissa päätetään tämä niin kaikki kilpailunjärjestäjät osaavat tehdä radat tuollaisilla käännettävillä tai molempiin suuntiin ajettavilla hyppyreillä. Lauantai illalla on siis todella pieni työ muuttaa rata.
Lauantaiksi myös reilu profiilin muutos, jotta myös paikalliset kuskit aloittavat uudelta radalta.
T: Petteri Langenoja