Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu  (Luettu 5372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TurunUARC

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
SC2-10
1   A   Mikko Lampinen   
2   A   harri kallonen   
3   A   Mikko Heikkilä   
4   A   Olli Palonen   
5   A   Tommi Suuripää   
6   A   Petri Tuomainen   
7   A   Jari Toivonen   
8   A   Kim Elfström   
9   A   Simo Juvonen   
10   A   Marko Tammi   
11   B   Pakkala Kimmo   
12   B   Albin Ljungqvist
13   B   Aki Kaukovirta   
14   B   Mika Lehtiö   
15   B   Ilkka Teittinen   
16   B   Topi Salminen   
17   B   Johan Ljungqvist
18   C   Meeme Kuuse   
19   C   Sami Huurresalo   
20   C   Mikko Nepponen   
21   C   Jukka Jalonen   
22   C   Jon Lotila   
23   C   Niemistö Ossi   
24   C   Olle Saarenpää
Tarkemmin: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/23456/159874

SC4-10
1   A   Mikael Yrjänäinen
2   A   Jarkko Savola   
3   A   Mikko Maula   
4   A   Tony Liljeqvist   
5   A   Martti Myllyntaus
6   A   Janne Maula   
7   A   Juuso Nuotio   
8   A   Sami Suokas   
9   A   Mikko Pyhältö   
10   A   Jani Ravantti   
11   B   Jethro Lehtojärvi
12   B   Heikki Suontausta
13   B   Olli Palonen   
14   B   Samuli Saarelainen
15   B   Hartlin Tommi   
16   B   Joona Lempiäinen
17   C   Mika Mäkinen   
18   C   Janek Pähn   
19   C   petri roine   
20   C   Äyhö Teemu   
21   C   Meeme Kuuse   
22   C   Hideki Koivisto
Tarkemmin: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/23456/159875
Turun UA Pienoisautoilu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Hyvin ollu kuskeja!! kiva kiva!

seuraaviin karkeloihin pääsee itekin mukaan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Kiitoksia järjestäjille & kanssakilpailijoille minun & Albinin puolesta. Pitkän ajo- & kisatauon jälkeen palattiin ajamaan, oli todella mukava kisapäivä. Osallistujamäärä oli just sopiva ja kisapäivä eteni aikataulun mukaisesti. Erityisplussa järjestäjille makkara-keitosta, hyvä arkiruoka antoi puhtia pitkälle kisapäivälle.

Oli erityisen hauska huomata että fiilis kisoissa oli just se rento SC-meininki mitä sarjan alkuvuosina nähtiin. Itse olen ainakin kokenut että homma on ollut vähän liian totista aikaisemmissa kisoissa, tässä palattiin siihen rentoon kerhokilpailumeininkiin mikä mahdollistaa sen että saadaan lisää aloittelevia kisaajia mukaan. Hyvä niin. Radan profiili oli OK, itse ainakin tykkäsin tästä matto-pinnasta, pitoa oli tasaisesti muttei liikaa. Vuosikertarenkaillakin pystyi ajamaan....

Toivottavasti ehdimme mukaan johonkin toiseen talvisarjan kisaan, yritetään saada mukaan lisää E-TMK U/A porukkaa seuraaviin kisoihin.
E-TMK UA


Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset muille kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Rata oli correille paremmin sopiva kuin EOS-matto ja todiste, että myös mattoradalle voi tehdä pöytähyppyreitä. Nähdään Nokialla seuraavan kerran.

Petri Tuomainen
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Olipas talvikauden avaus. Taso oli nelkun A:ssa aivan mieletön. Yksikin virhe ja heti tuli ainakin 1 auto ohi. Ja mikä parasta, ajettiin todella usein erittäin lähekkäin ja silti ajaminen pysyi reiluna ja siistinä!!! Tätä lisää jatkossa, kiitos.

Omat ajot meni varsin odotetusti. Alkueriin löytyi hyvä vauhti ja tasaisen tappavalla ajolla irtosi 3. ruutu mikä on paremmin kuin koskaa ennen. Finaaleissa oma ajaminen rentoutui ja vauhti oli todella hyvin kohdallaan. Savolan, Martin, Tonyn, Jannen ja Juuson kanssa tuli ajettua kunnon vääntöä. Itse sorruin kahdessa finaalissa pieneen virheeseen joista toisesta maksoin 3 sijaa ja toisesta yhden. Toinen finaali oli aivan käsittämätön, 4 autoa maaliin 2s erolla. Mikkelle ei tänään mahtanut mitään, onnittelut hienosta voitosta.

Tekno RC SCT410 toimi läpi päivän kuin se kuuluisa junan vessa. Ei tarvinnut koskea säätöihin eikä korjata. Akkuja kun muisti latailla, niin eipä tarvinnut muuta varikolla tehdä. Ainoa mikä varjosti päivää oli vanhat rapsakat vanteet joista meni hexejä lähes joka erässä. Viimeiset 2 finaalia takana oli lähes ehjät ja edessä lähes pyöreät mikä hiukan vei tasaisuutta autosta, mutta hyvää vauhtia pääsi silti. Tekno toimii näemmä jopa 2,5 vetoisenakin :laugh:.

Lopullinen sijoitus oli 3. joka on melko paljon parempi mitä vuosi sitten (silloin 9.), joten tästä on hyvä jatkaa sarjaa eteenpäin.

Kiitokset Tekno RC, Turun kahvipaahtimo/RC Center sekä eurorc. Ja toki myös järjestäjille (itse pyörin myös osa-aikaisena tuomarina)

-Mikko #87-
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vuosi takaperin samassa kisassa tuli aloitettua harrastus uudestaan. Tavoitteena oli lähteä parantamaan sijoitusta.

Perjantaina radan viimeisten muutosten ja auton säätöjen jälkeen palaset tuntui loksahtaneen kohdalleen. Vanha desc410 oli lauantai aamusta alkaen maagisen nopea ja samalla todella helppo ajaa, kiitokset Thusberg ja Salonen.

TQ+voitto olikin kaikki mitä voi toivoa, kiitokset hyvistä kisoista järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.

« Viimeksi muokattu: 22.11.15 - klo: 15.58 kirjoittanut MikaelY »

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille todella kovista kisoista!
Itse en ole saanut tuosta matotetusta radasta oikein otetta ja tiesin tämän olevan mulle todella haastava kisa. Siihen nähden neljäs lähtöruutu ei ollut iso pettymys ja homma oli siltä osin kohdallaan.

Ensimmäinen finaali meni aivan käteen jo lähdössä: summerin soidessa painoin lusikan pohjaan, mutta auto lähti liikkeelle vasta PITKÄLTÄ tuntuneen viiveen jälkeen. Janne oli tarkkana lähdössä koska ehti välttämään kolarin eikä ajanut täysillä perään (kuten monelle kuskille olisi käynnyt).
Viive ilmeisesti johtui nopeudensäätimen virran rajoituksesta, vaikka sen ei pitäisi tuollaista efektiä aiheuttaa.

Toisessa erässä sitten lähdin liikkeelle escin 100 % voimalla ja ei ollut kovin iso yllätys, että auto lähti kuin tykin suusta ja ammuin mutkan pitkäksi. Eipä toi lähtö enää hirveästi häirinnyt ja Janne ohitti mut taas todella tyylikkäästi. Rävelsin tämänkin erän ja fiilisi ei ollut kovin korkealla omien virheiden osalta.

Kolmannessa erässä vihdoin homma toimi ja ajoimme nätissä letkassa Jarkko-Mikko-minä muodostelmassa hyvin lähekkäin toisiamme, mutta osumia välttäen. Se oli jo todellista kisaamista ja Jarkon virheen odottamista. Mikon auto lähti kahdelle renkaalle ponderilinjalle ja mä osuin siihen. Mikon auto nousi pystyyn, mun jäi katolleen  :shocked:

Neljäs erä meni vihdoin omalta kohdalta hyvin nappiin ja pääsin jossain vaiheessa seuraamaan Jarkkoa aivan perässä kiinni. Vaikka kärkikuskin vauhti vaikutti hetkellisesti jopa rauhalliselta, niin meno oli todella tasaista ja virheetöntä. Itse jouduin jo tuossa vauhdissa tekemään kaikkeni, kun auto liukui alta monessa kohdassa ja tuntui ettei pito riitä mihinkään. Maaliin päästiin sitten toisena aikamoisen rävellyksen saattelemana.

Kisapäivä oli kaikesta huolimatta hieno ja oli upeaa nähdä erään vanhan legendan tekevän paluun SC-sarjaan!

Onnea todella hyvästä ajosta Mikaelille, Jarkolle, Mikolle, Tonylle ja Jannelle (muitakaan unohtamatta).

Tästä on mukava jatkaa Nokialla!

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ensimmäisenä pitää kiittää Turkulaisia hyvin järjestetyistä kisoista joissa homma toimi ja aikataulu piti hyvin.

Itselleni tuli vähän kiire valmistautua kisaan kun selvisi reilu viikko ennen kisoja että automerkki vaihtuu seuraavaksi vuodeksi. Ei siinä mitään, Onneksi Mäkisen Juha suostui lainaamaan autoa kun ei itse päässyt kisoihin mukaan. Auto Martille joka laittoi autoon bunkkeriin sopivan setupin ja sillä ehdin ajaa pari akkua kotiradalla ennen kisoja.

Perjantaina Samin kyydillä Turkuun ihmettelemään rataa. Noin viisi akullista tuli ajettua perjantaina ja pikku säätöjä samalla autoon joka alkoi tuntua suht hyvältä ajaa.

Lauantaina harjoituksissa jo huomasi että paikalliset menee tosi kovaa ja kympin kärki on todella tasaista. Pari ekaa alkuerää ajelin varman päälle että saa tuloksen jolla on mahdollisuus päästä a-finaaliin. Viimeiseen lähdin yrittämään kunnolla ja homma alkoi toimimaan hyvän ja oli tulossa kova tulos mutta sitten tuli se yksi virhe ja nostaja ei huomannut autoa heti niin 7 sekunnin kaato ja tuloksen parannus oli siinä. 6 ruutu finaaliin oli ihan jees mutta parempaankin oli mahdollisuus.

Finaalit oli sitten hyvin kaksijakoiset. 1 ja 4 finaalit oli lähes pilalla jo ekalla kierroksella kun ruuhkassa jäin jumiin ennen ponderilinjaa olleeseen letkukelaan. taisin molemmissa olla maalissa viides. 2 ja 3 finaalit oli sitten taas sellaista ajoa minkä takia kisoihin lähdetään. Rehtiä ja kovaa kilvan ajoa monta kierrosta. 2 finaalissa pääsin hyvin nousemaan taistelemaan Jarkon kanssa sijasta 2 mutta Jake piti hyvin linjan kiinni ja ohi ei päässyt, maalissa kolmas. Kolmos finaalissa pääsin taas hyvin nousemaan ja Mikaelin tehdessä alussa virheen pääsin Jarkon kanssa taistelemaan finaali voitosta. Vikalla kierroksella pääsuoran jälkeen Jarkolla meni vähän linja leveäksi ja äkkiä oma auto sinne sisälinjalle ja ohi. Sen jälkeen pitkässä mutkassa pieni kosketus Jaken kanssa ja mun auto katollaan ja Jake jäi odottamaan niin kolmantena tullut Mikko keräsi finaalivoiton ja minä toisena maaliin. Lopputuloksissa olin neljäs johon pitää olla tyytyväinen laina-autolla.

Hienot kisat oli ja nelkussa on todella tiukkaa ja tasaista menoa.

Ainoa miinus lähtee siitä että kuulutukset ei kuulunut korokkeelle juuri olleenkaan.

Onnea menestyneille ja kiitos Team Tekno RC.

Tony #24
Team associated RC8B3.1

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Kovaa kurvailtiin... rennoin rantein.
Onnittelut itsensä ylittäneille  ja muille leukaa rintaan ja kohti... Nokiaa.

Tuo ajajakorokkeen äänentoiston ongelmaa on koitettu ratkaista, mutta tausta-häly/kaiut on kisoissa ihan omaa luokkaansa.  No kokeillaan jotain uutta seuraaviin kisoihin... luurit päähän ja suora linja vahvarille  :grin:

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu
« Vastaus #10 : 23.11.15 - klo: 08.45 »
Kiitos järjestäjille hienoista kisoista ja kisaajille rennosta fiilisestä niin kuin SC-luokassa kuuluukin ollakin.
Kisaan lähtiessä en asettanut itselleni tavoitteita ja lähdin pitämään hauskaa rentoihin kisoihin. No, lopputulos olikin (A 4wd 2.sija) jotain ihan muuta ja yllätti itseni aivan täysin koska treenit corrilla oli jäänyt todella vähäisiksi ennen kisaa muiden harrastusten vuoksi.
Perjantaina tulin vähän ottamaan tuntumaa radasta ja se tuntui todella mukavalta ja profiili oli erittäin onnistunut. Matolla ajettaessa rengaskulutus nousee isoon rolliin ja se vähän teki rengasvalinnasta vaikeaa.
Aika-ajot sujuivat nousujohteisesti, ehkä 2 ekaa erää tuli otettua varmuudella ja viimeiseen sitten tuli panostettua joka tuotti tulosta ja lähtöruuduksi tuli A-finaalin 2. ruutu. Se oli itselleni paras ikinä joten yllätys oli aika suuri.
Finaaliajot meni suuremmitta murheitta ja vältyin omalta kohellukselta. Muutamassa erässä tuli koettua kauhun sekaisia hetkiä kun ”vastaantuleva” liikenne yllätti totaalisesti ja toinen niistä oli suora nokkakolari! Onneksi vanha Durango kesti iskut ja meno jatkui. Finaaleissa oli todella reilua ja tasaista vääntöä ainakin kärjen osalta ja toisen ajoa kunnioitettiin. Silloin kaikki nauttivat ajosta ja fiilis oli korkealla, kiitos siitä ja toivotaan että samanlainen toisten kunnioitus jatkuu läpi sarjan. Toivottavasti myös katsojilla oli hauska seurata rehtiä vääntöä kärjessä.

t. Jarkko #32
RC-eläkeläinen

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu
« Vastaus #11 : 23.11.15 - klo: 16.02 »
Kuvat ja videot

http://youtube.com/user/turunrckerho
http://flickr.com/photos/loomisfin/

Kiitokset videoista. Hyvä että joku kuvailee näitä koska jos olet itse ajamassa niin kiva on jälkeempäin katsoa näitä.
Varikolta saa kuitenki ne parhaat matskut, näin minun mielestä.
Ongelmaksi menee kuin katsoo näitä videoita että kukas noita ajelee ja mikä on järjestys.
Kuulutus ei kunnolla kuule videosta.
En tiedä mitä tee muut tykkäätte mutta ei sitä oman ääntä kannata pelätä.
Olen itse tehnyt monta sataa videota ja aina hauskalta tuntuu sen tekeminen.
Erän jälkeen kannattaa heti mennä voittajaa kuvamaan koska tiukan erän jälkeen tunnetila on korkeaalla ja sen näkee videolla helposti. Kannattaa jättää kuvaamatta kaveria joka on epäonnidtunut täysin.
Palkintojen jaostakin kannattaa videoida. Siellä on meno yleensä rentoa.
M8 luokassa kuin on lounastauko niin lähden kiertämään varikkoa puhumassa kameran kanssa kavereita ja se on jo monelle tuttu juttu.
Esim JQ oikein odottaa sitä, ai tehdäänkö nyt haastattelu pois😂😂😂 teen sen koska jengiä kiunnostaa ja kuin läppä on välillä todella alhaista niin fiils on myös rento.
Eikä oteta herneitä nenään vaan kokeilkaa laittaa selostusta kuvaan niin huomaatte että ei se niin pahaa ollutkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu
« Vastaus #12 : 23.11.15 - klo: 21.41 »
https://youtu.be/LutvunbWZXE

Tuosta yks mun kuvaama pätkä sc4-10 lähtö 4 ja A Finaali.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa makismika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu
« Vastaus #13 : 24.11.15 - klo: 10.51 »
Kiitos myös täältä kilpailun järjestäjille!

Oli mukavaa huomata ensikertalaisena tapahtuman rentous ja kanssakilpailijoiden auttavaisuus. Tämä varmasti vaikuttaa oman kilpailemisen jatkuvuuteen. Saattaa hyvinkin olla, että vanhaa "sotaratsu" -Slashia nähdään jatkossakin radan tukkona.  :shocked:

Myös autoni kiittää ettei tarvise enää palella ulkosudituksessa = pulkkaa vedettäessä (lapset kyydissä) :tongue:


Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 1-2016 HPI-Areena, Turku Tulokset ja keskustelu
« Vastaus #14 : 24.11.15 - klo: 11.32 »
Kiitos myös täältä kilpailun järjestäjille!

Oli mukavaa huomata ensikertalaisena tapahtuman rentous ja kanssakilpailijoiden auttavaisuus. Tämä varmasti vaikuttaa oman kilpailemisen jatkuvuuteen. Saattaa hyvinkin olla, että vanhaa "sotaratsu" -Slashia nähdään jatkossakin radan tukkona.  :shocked:
Tällaisten asioiden takia SC sarjasta itse pidän ja on hienoa kuulla että homma toimii aloittelijoiden kannalta näin hyvin vieläkin.

Itse en tällä kertaa kisassa ajanut vaan olin pelkästään järjestelytehtävissä. Suurin miinus järjestelypuolella menee kuulutuksiin joista ei korokkeella saanut mitään selvää. Tuomarina piti varoitukset ja ne muutamat stopparit jota jaettiin käydä toimittamassa ihan henkilökohtaisesti. Tämä on jo otetty työn alle ja seuraavissa kisoissa pitäis olla kuulutustenkin kuuluvuus korokkeelle hyvä.

Kiitokset kaikille osanottajille hienosta ja reilusta kilpailusta, varsinkin nelkkujen finaalit oli hienoa katsottavaa kun kaverit veti puskuri puskurissa kiinni kuitenkaan muutamia kolaroiteja lukuunottamatta todella siististi.

Ja kiitokset myös omalle porukalle että saatiin kisat vietyä läpi. EuroRC:lle myös kiitokset taas lahjakortista, saatiin yhden junnun naama aikamoiseen hymyyn  :smiley:

-Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |