Kirjoittaja Aihe: Tähän on tultu...?  (Luettu 14414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #30 : 26.11.15 - klo: 20.49 »
Ihan mukava kuulla testin tuloksia.

Veikkaan "väärien" renkaiden olevan 2-4sekuntia kierroksella hitaammat kuin nopeimmat minipinnit. Pinneillä siis saisi kaataa kerran kierroksella ja olisi edelleen yhtänopea kuin hitaammilla renkailla.

Uusi minipinnit on about 0,5sekuntia jonkin verran kulunutta pinniä nopeampi, mutta paljon vaikeampi. Sliksiksi keskeltä kulunut pinni on 1,5-2s hitaampi kuin uusi. Pitää varmaan ottaa joku GT-8 alusta ja tehdä siitä corri, niin voisi olla parempi ajaa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #31 : 26.11.15 - klo: 21.48 »
No eiköhän sitä raporttia ala tulee jossain vaiheessa. Tarkotushan ei ole löytää rengasta joka korjaa kaikki murheen aiheet mitä eos matto voi ihmiselle aiheuttaa, ollen silti samalla nopeampi kuin uusi minipin.  Vaan ennemminkin rengas jolla ajaminen voisi olla mahdollisimman krossimaista ja hauskaa. Sekunttikellon näyttäessä sitten mitä tahansa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #32 : 27.11.15 - klo: 09.29 »
Kyllä se säätö on suurimmaksi osaksi ainoastaan renkaista jos ajetaan multisurfacella. Kuka on testannut eniten millä kulutusasteella rengas on nopein.

Porukka ainoastaan muodosti tuollaisen mielipiteen kun ajettiin muilla kuin mattopinnoilla.

Tänävuonna olen leikannut inserttejä, renkaita ja liimaillut kylkeä jne enemmän kuin viitenä edellisenä vuonna.
Pari vuotta takaperin renkaissa oli eroja satseissa joka johti siihen että moni syytti inserttiä vaikka oli itse ottanit hyllystä harmaat korput.
Hirveesti seliteltiin myös renkaan sisäänajosta yms.
On totta että täysin uunituoreella tai loppuun ajetulla ei tarvinnut kilpaa ajaa.
Mutta jos homma oli niin vaikeeta että tulin aamulla kisapaikalle. Liimasin uudet renkaat paikalleen ilman leikkaa liimaa askartele kikkailuita. Painoin auton maahan ja kaasua kunnes kumi haisi. Kaks eräharjotusta ajoa ja rengas oli koko loppupäivän hyvä... Kesti vielä kisan jälkeen muutaman päivän tai jopa viikon loistavasti treenirenkaana.

Correissa ei tarvinnut yhtään sen enempää rengas säätöä.

Eka WJ kisa oli puhdas vitsi. Jos et tehny renkaita oikein, ei tarvinnut oikeasti edes yrittää ajaa kovaa. Ja vaikka oli isot askartelut jne tehty niin silti oli isoin työ pitää auto renkaillaan.
Porukka selitti suu vaahdossa lasittunu katse silmillä miten nyt on tooosi helpooa... Toooooooosi hyvä ajaa... Jne. Jos edes mainitsi että minipinni varsinkin edessä oli ehkä hieman huono niin siitä seuras sellanenkin puolustus hyökkäys että nauratti. Vaikka se nähtiin jo eos kisoissa että toista rengasta kokeiltiin jo eteen. Ei tartte olla ainstaini tajutakseen miksi. Koska se tajuttiin sielläkin että ei mitään järkeä.

No nyt on staggeri eteen nelkkukrossissanin. Parani valovuoden. Olipas minipinni edessä oikein loistava.

Jämsässä ajettiin huopamatolla. Pito oli huomattavasti parempi ja edes hieman krossimaisempi... Hittovie siellähän jopa saatto sutasta kun oikein hulluna riehu.
Mattojen kesto oli puhdas vitsi. Montakohan rullaa jesseä meni radan jatkuvaan paikkailuun. Eikä ole kauaa kun sitäkin kehuttiin silmät kiiluen että olis pitäny saada tiksiin... Jos mainitsit että ne ei kestä tiksissä yhtä viikonloppua treenejä niin olit i*iootti.

Koko krossi on menny ainoastaan siihen että halutaan kovempi pito kuin turisteissa pitolitkuilla ja pitää kato kehittyä. No pito on saavutettu. Kehittyminen on ollu sitä että on menty 20 vuotta vanhaan alustaan eli huopamattoon. Eos matto ainoa uusi juttu. Huopamatot nähty jo parin kymmenen vuoden ajan. Mutta kylläbsitäkin kitistiin miten vanhat jäärät on vaan uutta vastaan. Pitää kokeilla. Mitä varten kokeilemaan kun se on tiedetty jo ennen ison osan harrastuksen aloittamista mitä se on. Kulunutta rengasta, reikiä matossa ja iso kasa teippipaikkauksia.
Ihan samat renkaiden duunailut kuin ennenkin.

Eos matoilla autojen krossimainen käytös on onnistuttu tappamaan täysin. Jos sutasee tai perä edes pyrkii luistamaan on rengas loppu.
Rengaskulutuksen voi unohtaa kun yhdellä renkaalla ajaa vaikka koko viikonlopun... Senkus vaan heottäö renkaat alle ja ajaa monta päivää... Ei tartte tehdä mitään jippoja eikä rengas kulu.
Näin sitä toitotettiin... Enpä sano enempää.

Rengaskustannukset on saatu alas... Ylipäätään kisakustannukset on saatu alas. Ei mitään muuta ku renkaat alle ja ajamaan krossia... Juu ei todellakaan.

Oikeissa krossi kisoissa ulkona M8 ja maastosarja. Siellä oikeasti laitat renkaat alle ja ajat. Toimii. Luistaa, sutii spinnailee. Mut se ei ilmeisesti ole krossia ja helppoa renkaiden suhteen.
Jo on matoista puhuttu pihallekin.

Tähän yks hymiö joka itkee ja nauraa hysteerisesti samanaikaisesti.

Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #33 : 27.11.15 - klo: 10.04 »
Minusta on ainakin hienoa, että on ajettu mattoradoilla. On ollut todella paljon helpompi mennä vetämään ekaan treenin EOS skaboissa kun ei tarvitse koko ajan varoa, että auto lentää kuuseen kun pitoon on tottunut jo Suomessa.

Minä itse tykkään ajaa kaikilla pinnoilla, erilaisten ratojen ajaminen on parasta ajo- ja säätötaitojen hiomista.

En pidä matolla ajamista crossina, vaan katson sitä ihan omana lajinaan. Jotku tykkää jotku ei. Se on sama kuin lätkä ja futis pelaaja väittelisi kumpi on parempi laji.

Missään nimessä ei pitäisi ajaa vain matolla. Vähän jo polttelisi päästä Nokialle ajamaan kun näin kuvan uusitusta profiilista...

EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #34 : 27.11.15 - klo: 10.17 »
Pakko todeta että kerrankin näen loistavan vastauksen.

Juurikin näin.

Säätämisen ym kannalta suosin että ratojen pintamateriaalit vaihtuvat.

Siitä en pitänyt alkuunkaan kun viimevuonna oli betonilla ajaminen olevinaan pelkkää driftailua ja matolla ajaminen krosseista krosseinta... Vaikka jokainenhan sen voi viimeistään nyt todeta että ei se nyt ihan niinkään ollut...

Lattioilla ajamisesta kiukutteleville sanon lähinnä että ainoa ongelma miksi homma ei pelannut oli AUTON säädöt ja kuskin haluttomuus ajaa niinkuin krossia ajetaan kun rengas jopa luistaa.
Kaikki muut nyanssit eri inserttejen leikkailuiden ym välillä oli lähinnä hienosäätöä ja välillä jopa pelkkää henkistä kikkailua.

Mä tykkäsin ekasta WJ kisasta.
Oli todella kivaa vaihtelua.
Krossia se ei ollut. Kaukana siitä, mutta tykkäsin kuin hullu puurosta... Siitä itse ajamisesta. En renkaiden kanssa pelleilystä jne.
Nelkkupäivänä nauroin ekan eräharjotuksen aikana enemmän kuin vuosiin kisapäivänä. Ekaan mutkaan katolleen vaikka vannotin ajavani tasan niin hiljaa että se ei ole mahdollista.
Kun rengas hieman sisäänajautui niin ajaminen oli hauskaa... Joskin en edelleenkään pitänyt siitä että ainoa asia mikä kertoi milloin mennään mutkassa rajoilla oli se kun auto heitti nutulleen ennenkuin vanhus ehti edes tajuamaan mitään.

Eri laji... Mä kutsun sitä hyppyturistiks. Joku muu toisella nimellä... Samppa tais omia puppelihyppely termin  :laugh:

Staggeri toi touhuun järkeä.
Tosin renkaidenkulutus ei ole edelleenkään edes samalla galaksilla sen kanssa mitä ennakkoon hehkutettiin.

Mutta toisaalta... Ei M4 seoksellakaan tarvitse paljon sen enempää treenailla lavangon saviradoilla.

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #35 : 27.11.15 - klo: 10.52 »
Moi,

Melkein samaa mieltä Hoken kanssa, mutta.

Renkaiden merkitystä lattiaradoilla on turha kiistää. Sitä on myöskään turha kiistää mattoradoilla. Tai edes savella. Väärällä renkaalla nyt vaan on radasta riippumatta ihan turha ajaa. Savella ja matolla homma on siinä mielessä helppoa, että uusi rengas on lähtökohtaisesti nopea. Renkaiden keskinäiset erot on myös pienemmät. Lattiapinnoilla rengaspelin hankaluus tulee kulutuksesta, insertistä ym ym. Kombinaatioita on paljon enemmän. Matolla ja savella renkaan kulutusta ei tarvitse arpoa, riittää kun arpoo inserttiä. Lattialla pitää lisäksi arpoa se renkaan kulutusaste. Siltikin voi olla niin, että jos ostan renkaat vahingossa väärästä piikistä, ei mun renkailla koskaan pääse riittävän lujaa. Mitä tulee kauen ekan WJ-kisan renkaaseen, näyttäkää mulle ne viestit, kertomukset ja toiveet ENNEN kisaa, että tulisi ajaa muulla renkaalla kuin minipin? Jälkiviisas on helppo olla ja siinä kisassa rengas oli väärä.

Esimerkkinä rengassettien isoista eroista lattialla viime vuodelta kun oltiin Hoke Nokialla reenaamassa. Samaan aikaan duunattiin renkaat, mulla oli ensin eri insertti. Sama auto, sama rata, sama päivä jne jne. Aloitettiin samaa kyytiä, kunnes yhtäkkiä en vaan päässyt mihinkään. Sun rengas "heräsi", mun ei. Puukotin renkaat auki ja vaihdoin insertin. Sain puolitettua eron. Ajoin lopuksi sun renkailla ja pääsin jo hyvin lähelle. 13 sekunnin radalla eroa pelkästään insertillä oli 0,3s ja kumilla toinen mokoma (yksityyppi rengas). 0,3 averagella on jo sellanen ero, että saa olla aika keppimies, että ajamalla ottaa kiinni. Jos oltais oltu kisassa, mun kisa olis menny pilalle ensimmäisessä katsastuksessa, kun leimasin renkaat. Äärimmäinen esimerkki, mutta silti melkolailla kiistaton.

Toinen juttu, mikä on kokonaan unohtunut tästä(kin) keskustelusta on radan ylläpidon työmäärä. Lattiaradat nyt vaan vaatii huomattavasti enemmän huoltoa. Myös satunnaista sellaista, kun iskareita yms. radalle leviää. Pienellä kerholla homma vielä voi onnistua, kun kierrosmäärät on pieniä, mutta esimerkiksi pääkaupunkiseudun harrastajamäärillä työmäärä on ihan posketon - jos joku haluaa tarkempia tunteja, niin voin yv:nä kertoa.

Mikään pinta ikinä ei ole hyvä kaikille. Aina niissä on joku vika. Matto ei ole täydellinen, mutta ei ole myöskään lattia. Mun vaakakupissa isoin paino on tasaisella ja tasapuolisella kilvanajolla. Lattiaradoilla on kiva treenata ja ajella, mutta kilpailuissa lattialla on aina ollut vääntöä siitä, kenellä on rengas etu ja kenellä ei. Käyttääkö joku pitoaineita vai ei. Vaikkei mitään rikettä olisi edes tapahtunut, myrkyttää noi spekulaatiot aika tehokkaasti koko kekkerit. Mä olen vähän sitä mieltä, että oli pinta mikä hyvänsä, se tulee KILPAILLESSA olla sellainen, että sama rengas (vaikka minipin yellow) toimii siinä kerta toisensa jälkeen samalla tavalla. Oli se pinta sitten savea tai mattoa tai muovia tai mitä vaan - kunhan yksittäisten rengassettien väliset erot eivät ole niin isot, että kilpailuita pahimmassa tapauksessa ratkotaan ekassa katsastuksessa. Harjoitellessa radan tulee olla sellainen, että sen ylläpito ei vie keneltäkään yksittäiseltä kerhon jäseneltä kohtuutonta aikaa ylläpitää.

Ja jep, mä puppelihyppelen ja tykkään siitä! Tykkään myös ajella krossia kesäisin.

Samppa

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #36 : 27.11.15 - klo: 11.07 »
Blaah en olisi halunnut kirjoittaa mitään mutta ratkesin.... Onko kellään muistissa viime vuotta??? Kamala tappelu tennismatoista kun rengas oli sileä melkein ekalla akulla... Jostain kummasta porukka oppi säätämään autoja ja loppuvuodesta tennismatolla ajetettiin slickseillä... Vaikka se oli muutaman kympin hitaampi kuin uusilla... Silti treenaaminen oli hauskaa ja ei tarvinnut kokoajan ajaa uusilla... EOS miehet ymmärrän että ajaa uusilla koska haluavat treenaa sitä varten mutta se on heidän valinta. Radalla voi siis ajaa slickseillä ja pito on hyvin lähellä savi baanaa.
-Henry Mort

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #37 : 27.11.15 - klo: 12.14 »
Blaah en olisi halunnut kirjoittaa mitään mutta ratkesin.... Onko kellään muistissa viime vuotta??? Kamala tappelu tennismatoista kun rengas oli sileä melkein ekalla akulla... Jostain kummasta porukka oppi säätämään autoja ja loppuvuodesta tennismatolla ajetettiin slickseillä... Vaikka se oli muutaman kympin hitaampi kuin uusilla... Silti treenaaminen oli hauskaa ja ei tarvinnut kokoajan ajaa uusilla... EOS miehet ymmärrän että ajaa uusilla koska haluavat treenaa sitä varten mutta se on heidän valinta. Radalla voi siis ajaa slickseillä ja pito on hyvin lähellä savi baanaa.

Hyvä Henkka, että kirjoitit. Mainitsit juuri tuon miksi Tennismatto on niin paljon parempi kuin EOS matto. Tennarilla voi ajaa myös sileillä renkailla olle vieläpä suht kilpailukykyinen. EOS:lla sitä et voi tehdä.

EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Perusharrastajan rengas kulut ovat räjähtäneet taivaisiin EOS matolla samoin renkaiden kanssa kikkailu on lisääntynyt aivan mielettömästi. Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #38 : 27.11.15 - klo: 12.19 »

Perusharrastajan rengas kulut ovat räjähtäneet taivaisiin EOS matolla samoin renkaiden kanssa kikkailu on lisääntynyt aivan mielettömästi. Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Ootko kysynyt muilta kun perus 4wd harrastajilta? Viesti alottelevilta ja huvikseen ajavilta takavetomiehiltä on ihan päinvastainen. Asiat ei ole joko tai, vaikka mustavalkoisen maailman maalaaminen onkin helpompaa.

Samppa

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #39 : 27.11.15 - klo: 12.22 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #40 : 27.11.15 - klo: 12.33 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?

Tuolla radalla olisi mukava ajaa.

Itse olen harrastanut vain SC luokkaa ja siinä on riittänyt tuo uuden kumin liimaus ja kovaa ajoa. Krossissa voi varmaan viritellä enemmän?

Tosin nyt on helppo aloittaa vaikka tuuppi krossi kun perus ajaminen on sairaan helppoa verrattuna kun rata on liukas.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #41 : 27.11.15 - klo: 12.48 »
Ei ole EOS-matoilla tullut kokeiltua sileillä renkailla ajamista joten pitää arvuutella: jos niillä slickseillä pääsee järkevästi eteenpäin ja on hauska ajaa, niin sitten ei luultavasti tarvitsekaan ajaa aina uusilla renkailla ja tavoitella kierrosennätyksiä? Kiinnostaa toki testitulokset muista renkaista kuin Schumacher/Dboots joilla nyt on EOSilla ajeltu.

Vakavissaan treenaavat toki laittaa tuoretta rengasta alle, heillä rengaskulut on varmasti nousseet merkittävästi.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #42 : 27.11.15 - klo: 13.28 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?

Hyvän näköistä menoa.
Ei kippaa auto mutkissa😂😂
Vetopitoa on kaikilla se melkein sama😉
Renkaat ei kulu niinkuin matolla😉
Ja varmasti on hauskempaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #43 : 27.11.15 - klo: 13.44 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?

Tuollainen alusta olisi kyllä aivan mahtava!
Ei taida olla mitään yhteistä mattoajon  kanssa...

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #44 : 27.11.15 - klo: 13.59 »
Itse olen kyllä tykästynyt tuohon EOS –mattoon ajoalustana. Tuuppicrossari sopii alustalle hyvin ja rengaskulutkaan eivät ole hirveät. Toisaalta olen kyllä enemmän kallellani ratapuoleen kuin crossiin. Voi tosin olla ,että jätän turistin kokonaan ajamatta tällä talvikaudella. Turistia onkin kivempi ajaa asfaltilla kuin matolla  :wink:

Tarkoitus olisi vielä viritellä vanha Kyosho SC tulille ja testata miten se toimii tuolla matolla. Jos vaikka ajaisi Bunkkerin SC –kisassa. SC-2 luokka näyttää taas olevan mukavassa kasvussa.

Eikös SC-4 –luokkaan kannattaisi valita EOS –matolle yksityyppirengas jossa vähän huonompi pito (ja hyvä kestävyys). Silloin porukka voisi taas paremmin vertailla noita kierrosaikoja (ei tarvitsisi aina ajaa uusilla minipinneillä).

Omien havaintojeni perusteella Bunkkerissa on ollut vähemmän porukkaa kuin Tikkurilassa. Onko syynä EOS –matto vai sijainti ? Itse veikkaan sijaintia.

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #45 : 27.11.15 - klo: 14.13 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.
#LAR

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #46 : 27.11.15 - klo: 15.15 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.

Tennarilla uuden ja sliksin minipinnin ero oli corrilla n. 0,5 s/kierros jonka jälkeen kumi oli mukava ajaa siihen saakka kunnes se repesi. Eosilla lähti n. 2 s/kierros kaljulla kumilla, joten ero on valtava.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu..
« Vastaus #47 : 27.11.15 - klo: 15.37 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.

Tennarilla uuden ja sliksin minipinnin ero oli corrilla n. 0,5 s/kierros jonka jälkeen kumi oli mukava ajaa siihen saakka kunnes se repesi. Eosilla lähti n. 2 s/kierros kaljulla kumilla, joten ero on valtava.


Onko sillä treeneissä väliä? Jos treenaatte liukkaammalle pinnalle mikä on Nokialla miksi ne slicksit ei käy? Itse olen aivan varma siitä, että jos laitatte slicksit minipinnit alle ja jonkun ulkorata setupin, slickseillä voi ihan hyvin treenata liukkaisiin olosuhteisiin. Omassa krossarissani väitteeni ainakin pätee, miksi se ei päteisi korreissa.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu..
« Vastaus #48 : 27.11.15 - klo: 16.12 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.

Tennarilla uuden ja sliksin minipinnin ero oli corrilla n. 0,5 s/kierros jonka jälkeen kumi oli mukava ajaa siihen saakka kunnes se repesi. Eosilla lähti n. 2 s/kierros kaljulla kumilla, joten ero on valtava.


Onko sillä treeneissä väliä? Jos treenaatte liukkaammalle pinnalle mikä on Nokialla miksi ne slicksit ei käy? Itse olen aivan varma siitä, että jos laitatte slicksit minipinnit alle ja jonkun ulkorata setupin, slickseillä voi ihan hyvin treenata liukkaisiin olosuhteisiin. Omassa krossarissani väitteeni ainakin pätee, miksi se ei päteisi korreissa.

Correilla pito on slikseillä pinneillä niin huono myös ulkosetupeilla, että niin huonoa pitoa ei muilla sisäradoilla ole. Renkaassa on todennäköisesti niin vähän pintapainetta, että se ei juurikaan ota rataan kiinni.  Niin kuin aikaisemmin oli viestitelty, testaamme muutamia eri rengasvaihtoehtoja joilla toivotaan päästävän pois kiskopidosta ja ajotuntumaltaan lähemmäksi muita kuin mattopintoja. Kotiradalla treenataan tietenkin myös  tavoitteellisesti kotikisoja varten jolloin on käytettävä parasta mahdollista rengasta.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tähän on tultu...?
« Vastaus #49 : 01.12.15 - klo: 07.53 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.


Mulle ei laji muutu vaikka alustan materiaali muuttuu, ajan silti krossia. Toi video nyt on vain toinen ääripää, tuli vaan mieleen viime kesän Turun kisat ja se itku varikolla mikä siellä oli.
Autojen säätöjen lisäksi pitäisi kuskin pystyä muuttamaan myös omaa ajotyyliään alustaan sopivaksi.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing