Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1560 : 08.07.05 - klo: 16.52 »
mut ei tollasel savagel asfaltil ajella... tahtois tietää miten hiekal ja mettä maastos pitää, ku sellasel lähinnä ajan. nyt on jopa savagekin kunnos nii pääsee taas illal ajaa ja bensaakin on gallona.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1561 : 08.07.05 - klo: 22.19 »
Joessa on matalampi profiili kuin dirteissä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1562 : 08.07.05 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Nöhvö"
Ja minulta löytyy myös Big Joe renkaat :wink:  ja olen todennut että ainakaan asfaltilla autoa ei saa kaatumaan läheskään yhtä helposti kuin dirt bonzeilla.

jos ne ottaa vähemmän pitoa  :roll:
RB,the power of champions.

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1563 : 09.07.05 - klo: 12.11 »
kaikkee toi savagekin kestää... tuli eile katolleen alas 2m korkeudesta 7m lennon jälkeen ja siitä sit räminäl kieppu jonku 3m eteepäin ja ainoo mitä kävi nii takaiskarin kiinnitys ruuvi löi koriin reiän. tuli oikee huolel hypytettyy tota eilen illal ja kyl se komeesti jää tassuillee hypyistä.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1564 : 09.07.05 - klo: 17.44 »
Etu skid plate tuli tehtyä.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1565 : 09.07.05 - klo: 23.26 »
Onneton ku oon ollu jonkin aikaa irti rc-asioista ja käyttämättä "kotisivujani" (ilmaispalvelu), niin ne olivat poistuneet.  :(  Olisin vain laittanut kuvan savagestani big joeilla. Ne on mun mielestä _TODELLA_ tyylikkäät savagessa! Ja ihan hyvä niillä oli ajaakkin jne.
ps. jos joku haluaa, niin pyytäkää sähköpostilla kuvaa, jollette jaksa muualta netistä etsiä...  :wink:

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1566 : 10.07.05 - klo: 02.21 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tätä en YV:hen jaksa vääntää...

Kuten jo sanoin niin kuka on sanonut mitään raskaudesta???

Ei kukaan, ja just perustelin miks raskaammassa on jopa helpompaa koneelle.

Eli jos et ymmärtäny niin kierrosten ollessa matalat koneessa ei synny läheskään niin paljon kitkaa joka nostaa koneen lämpöä ja myös kuluttaa, jolloin ei saada paremmasta polttoaineesta ja rissasta hyötyä, koska rissa suojaa konetta paremmin kuin synteettinen kun koneen kierrokset ovat korkeat ja kone en todella kauan yhtäjaksoisessa rasituksessa. Eli rissaa sisältävä polttoaine voitelee paremmin ja pitää myös koneen lämmöt matalammalla.

Tämä siis tähän koska asia liitty Savageen aivan yhtäpaljon kuin muihinkin polttomoottorin sisältäviin autoihin.

Ps:Mä en vänkää. Vänkääminen=faktoista vastaan väittämistä.


minä olen taas aina oppinut/kokenut/ymmärtänyt että moottorin "vedättäminen" nostaa käyntilämpöä ja ei ole hyväksi moottorille.

vertaan tilannetta vaikka asuntovaunun vetämiseen. eli jos 1:1 autolla hinaa vaunua(12m pitkä votkale perään 6 neliömetrin ilmanvastuksella varusteltuna, paino lienee tyyliä "tarpeeksi"), niin tästä valtavan massan aiheuttamasta kierrosten laskusta johtuen, moottori käy viileämmin, paremmin ja kestää pidempään?

rissa voitelee kuumempana paremmin, siitä olen samaa mieltä. mutta voiteluaineitahan on synteettisiäkin.
-Lithium Love Racing-

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1567 : 10.07.05 - klo: 10.00 »
Hmm. Eli jos laitan jotain kivia auton perään roikkumaan niin kuin asunto vaunuksi, niin se moottori pysyy niinkuin terveempänä kuin että heittäisin ihan vain hurua ilman sitä vaunua. Musta tuntuu että moottori käy aika kuumana. Voitelusta en tiedä. Nyt on uusi motti paikallaan. Enään on tarve polttoineesta.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1568 : 10.07.05 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tätä en YV:hen jaksa vääntää...

Kuten jo sanoin niin kuka on sanonut mitään raskaudesta???

Ei kukaan, ja just perustelin miks raskaammassa on jopa helpompaa koneelle.

Eli jos et ymmärtäny niin kierrosten ollessa matalat koneessa ei synny läheskään niin paljon kitkaa joka nostaa koneen lämpöä ja myös kuluttaa, jolloin ei saada paremmasta polttoaineesta ja rissasta hyötyä, koska rissa suojaa konetta paremmin kuin synteettinen kun koneen kierrokset ovat korkeat ja kone en todella kauan yhtäjaksoisessa rasituksessa. Eli rissaa sisältävä polttoaine voitelee paremmin ja pitää myös koneen lämmöt matalammalla.

Tämä siis tähän koska asia liitty Savageen aivan yhtäpaljon kuin muihinkin polttomoottorin sisältäviin autoihin.

Ps:Mä en vänkää. Vänkääminen=faktoista vastaan väittämistä.


minä olen taas aina oppinut/kokenut/ymmärtänyt että moottorin "vedättäminen" nostaa käyntilämpöä ja ei ole hyväksi moottorille.

vertaan tilannetta vaikka asuntovaunun vetämiseen. eli jos 1:1 autolla hinaa vaunua(12m pitkä votkale perään 6 neliömetrin ilmanvastuksella varusteltuna, paino lienee tyyliä "tarpeeksi"), niin tästä valtavan massan aiheuttamasta kierrosten laskusta johtuen, moottori käy viileämmin, paremmin ja kestää pidempään?

rissa voitelee kuumempana paremmin, siitä olen samaa mieltä. mutta voiteluaineitahan on synteettisiäkin.


Ette ajatelleet sitä että moottori joutuu tekemään "töitä" enemmän kun tuo "lisäpuntti" rajoittaa menoa.
Tulikuumat pakokaasut "säilyvät" sylinterissä tällöin pidempään, ja sitä on enemmän johtuen rasituksesta (Eli siitä että kaasarikin on reilusti enemmän auki) kuin että ajettaisiin "kevyellä" autolla.
Hitaammassa ajossa muutenkin tietysti ilmajäähdytys toimii huonommin, kun ei ole jäähdyttävää "tuulta" kannen ympärillä.
Yleensäkkin polttomoottoreita pitäisi ajaa "kevyesti", siis niin että ne saavat kyllä kiertää mutta ei äärirajoille.
Raskas vedättäminen ja ylikierrokset on moottorin "surma", se ei heti tule mutta lyhentää koneen ikää nopeasti.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1569 : 10.07.05 - klo: 10.17 »
Hohhoijaa teidän kanssa...

Menee pointti pahasti metsään.

Kokeilkaa vaikka se halvatun asuntovaunu perässä että millon kuumenee kone enemmän. Sillon kun vedätte kierrokset tapissa vai sillon kun on kierrokset alhaalla ja vastus suuri?????? Tähän hommaan ei ainstainia tarvita.

Tai kokeile kummalla tavalla saat karvanoppa tojotasta nopeemmin lämmöt tappii. Vetämällä kierrokset tapissa tai kierrokset matalalla.

Senhän nyt sanoo järkikin kumpi on haitallisempaa koneelle.

Ja mitä ihmettä tarkoitat tuolla viimeisellä kommentilla öljyistä?
Niinhän jokaisessa on syntettistä, mutta toisissa on rissaa enemmän.
Ja kun puhutaan RC-auton polttomoottorista ja sen käytöstä niin rissa on hyväksi. Kierrokset siis vedetään usein tappiin, varsinkin krossareissa kisan aikana.

Teillä on nyt näköjään joku kamppanja käynnissä että saisitte mut kyykkyyn... Ei onnistu, mutta saahan sitä ihan vapaasti yrittää.

Tyhmäks ei sentään tartte heittäytyä.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1570 : 10.07.05 - klo: 10.29 »
Löytyyköhän täältä ketään joka tietäisi enemmän kuin sinä? Mitkä renkaat käy Pro-Line velocity vanteille?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1571 : 10.07.05 - klo: 10.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Löytyyköhän täältä ketään joka tietäisi enemmän kuin sinä? Mitkä renkaat käy Pro-Line velocity vanteille?


Riippuu mitä Velocity vannetta tarkoitat, sitä on tehty useamman koon renkaalle.
Mutta jos Savagesta on kyse niin siihen käy joko Velocity 6 40 Series vanteet, tai sitten Velocity 6 Weld Wheel vanteet.
Ensimmäisiin käy kaikki Pro-Linen 40 series renkaat ja "sovittamalla" kaikki Revon renkaat (Revon vannekkoko on sama kuin 40 series vanteissa, mutta asennus reuna on erilainen).
Toiseen vaihtoehtoon käy kaikki T/E-Maxxin ja Savagen alkuperäiset renkaat ja Imexiltä löytyy myös kattava valikoima "gummeja", sekä myös Pro-Lineltä itseltään.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1572 : 10.07.05 - klo: 10.58 »
noon nuo 40 series
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1573 : 10.07.05 - klo: 11.01 »
Varmasti ja toivottavasti löytyy.

Mutta enemmän vaan näyttää löytyvän näitä jotka keksivät mitä ihmeellisempiä juttuja ja selittävät tietävinään vaikka ei mitään kokemusta ole. Sit kun joku jolla on kokemus vaivautuu kerrankin neuvomaan apua pyytävää niin ei uskota tai tyrmätään väkisin kaikki menemällä koko touhussa niin pahasti ohi aiheen kun vaan mahdollista. Miten ihmeessä esimerkiksi nestejäähdytetyn nelitahtikoneen vedättäminen asuntovaunu perässä liitty pieneen kakstahtiseen ilmajäähdytteiseen.
Nelitahdissa ei sitäpaitsi voidella polttoaineella vaan siellähän on erikseen moottoriöljy. Siis ollaan kahdessa täysin eri asiassa.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1574 : 10.07.05 - klo: 11.05 »
Mistäs tuon nelitahdin tuohon nykäsit?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1575 : 10.07.05 - klo: 11.08 »
No etkö edes sitä tiennyt että oikea auto on nelitahtinen.
Nykäsin sen tuosta kun lähettiin vertaamaan asuntovaunua vetävää autoa nurmikolla päristelevään monsteriin.

Nyt hei ihan oikeesti ne hoksottimet käyntiin ja luetaan ne kaikki tekstit edes kertaalleen ajatuksella läpi.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1576 : 10.07.05 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
noon nuo 40 series


No sitten ei ole oikein vaihtoehtoja kuin Pro-Linen 40 series rankaat ja Revon 3 eri rengasvaihtoestoa (Niinkuin kirjoitin Revon renkaat joutuu "sovittamaan" asennusreunastaan Pro-Linen vanteille).
Pro-Linen 40 series renkaita voit "ihailla" täältä
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1577 : 10.07.05 - klo: 11.11 »
voisko ton asian antaa olla jo?? tää on kuiteski savage topic eikä mikään moottori topicci

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1578 : 10.07.05 - klo: 11.16 »
HOKE Sorruit tyhmyyteen. Kirjoittelit savage topicciin sellaisie juttuja jotka eivät kuulu täänne. Älä nyt vedä herneitä nenään :mrgreen:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1579 : 10.07.05 - klo: 11.17 »
Kummat senkaat ovat paremmat Big Joet vai Bow tiet? Savagessa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1580 : 10.07.05 - klo: 11.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
HOKE Sorruit tyhmyyteen. Kirjoittelit savage topicciin sellaisie juttuja jotka eivät kuulu täänne. Älä nyt vedä herneitä nenään :mrgreen:


Kuten sanoin...
Lue niitä viestejä edes kerran ajatuksella!!!

Kuten edeltä löytyy niin tämä kuuluu tänne aivan yhtäpaljon kuin kaikkiin muihinkin polttis autoihin. Juttuhan lähti siitä että mikä polttoaine on hyvää ja mitä eroja niissä on. Sekö ei mitenkään kuulu Savage topickiin???
Ai se onkin pyhällä hengellä kulkeva vehe?? Sit myönnän että on täysin väärä paikka.

Sinä tässä näköjään taas sorruit aivan itse tyhmyyteen.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1581 : 10.07.05 - klo: 11.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Kummat senkaat ovat paremmat Big Joet vai Bow tiet? Savagessa


No se riippuu missä ja miten aiot autoasi käyttää, Bow Tie on tarkoitettu radalle ja antaa parhaan ajotuntuman autolle (Ei "veny" eikä taivu alle).
Kun taas Big Joe on enemmänkin "yleisrengas" joka pinnalle, Big Joe on noista 40 series renkaista suurin sekä painavin ja veroittaa vähän auton kiihtyvyyttä.

EDIT En huomannut sanoa mutta Bow Tie ei sovellu asfaltille vaan kuluu nopeasti slicsiksi!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1582 : 10.07.05 - klo: 11.23 »
No niin. Joo Aaasia kunnossa. Eiköhän jatketa savage topiccia
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1583 : 10.07.05 - klo: 11.25 »
Jaah taidat ottaa nuo Big Joet kun eivät kulu niin nopeasti siis voi ajaa asfaltillla
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1584 : 10.07.05 - klo: 19.36 »
olipa kiva lueskella kun ollu vkonlopun pois :mrgreen: kunnon läppää :mrgreen:noh noh.....heh...taidan alkaa laittaa uutta palikkaa kiinni autoon... 8)
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1585 : 10.07.05 - klo: 23.20 »
Aijai ku on herkkuu ajella tolla savitsulla ku alkaa toimii jo aika kivasti se... ei enää lämmötkään kiusaa vaan voi putkeen ajella ja lämmöt keikkuu jossain 115-130 riippuen miten ajelen tolla. Mut ei vielkään oo kyl säädöt ihan kohallaan mut kokoaika saan paremmaks niitä. Nyt alkaa jo vähä tajuu ton koneen säädöistäkin. On tää kivaa alkaa vaa tota bensaa menee ku ajelee aina tol vehkeel... :D
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1586 : 10.07.05 - klo: 23.42 »
Älä laske lämpöä yli 130 asteen. Aja mielluummin kovaa, että kone jäähtyy.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1587 : 10.07.05 - klo: 23.49 »
Ja siis samalla päästää koneen ottamaan usein kierrokset pohjaan ja lämpeemään enemmän.

Tuossa asiassa IHME kyllä olit oikeassa ettei kannata päästää yli 130. Jos meinaa nousta niin pikkusen ylhäältä auki.

Esco.
Miten se kone ei ole vieläkään oikeissa säädöissä?
Siis millätavalla se on pielessä?

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1588 : 11.07.05 - klo: 00.36 »
ainaki tehtaan ilmottama maximi on 135 ettei kai toi 130 oo viel paha siis... vai oonko vääräs. eikai toi ihan pahasti oo hukas vähä ehkä turhan kauan viel ku antaa tyhjää käydä nii viel lähtee liian hyvin eikä röpötä paljoo siin vaihees.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1589 : 11.07.05 - klo: 00.42 »
Joo... ei ole metsässä.
Kuten sanoin niin ei kannata päästää lämpöjä tuon 130 asteen yli.
Ohjeethan kertovat tosiaan sen MAX rajan, jota ei todellakaan kannata edes saavuttaa.

No tuohon alaneula ongelmaanhan on nimenomaan niin yksinkertainen toimenpide kuin olen jo pariin kertaan maininnut.

Ota vaikka sekkari käteen ja ota aikaa. 10 sekkaa/ampuu=hyvä, 15/ampuu= edelleen hyvä, 20 sekkaa/ampuu=ei enää niin hyvä, 30 sekkaa/ampuu=ei todellakaan enää niin hyvä.

Säädät siis sinne 10-15 sekunnin haarukkaan niin on täydellinen.
Yläneulaan ei kannata koskea, koska kun säädät tuon alaneulan niin uskon että lämmöt tippuu parit asteet tuosta.