Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 574459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #90 : 18.11.04 - klo: 21.27 »
Mistä sä kaikki tiedät?

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #91 : 18.11.04 - klo: 22.29 »
Tämä Savage topic on taas menossa hyvää vauhtia sivuraiteelle!!! Mahtaako edes puolet jutuista olla asiaa?
Harkinnassa Truckzilla ja samalla pieni tarina siitä sivuilleni, mutta siitä lisää myöhemmin.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #92 : 23.11.04 - klo: 18.02 »
Koitin tuossa viikonloppuna ajoa pakkasella, ja ei onnistunut säädöt vaihteli liikaa, korjauksena noin 5mm vuorivillaa kannen ympärille ja siihen vielä kierrospari alumiinifoliota. Ja avot nyt pelittää lämmöt / säädöt pysyy vakioina. vielä täytyy kehittää ilman suodattimelle esi-ilman lämmitys.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #93 : 23.11.04 - klo: 18.55 »
Muissa autoissa on intercooleri, Rph lykkää autoon interwarmerin ;)! Näin se homma toimii!

Varmaan se sisäilma kannattaa jättää viileäksi, sillä kyllä se lämpenee tarpeeksi ja viileä ilma sisältää enemmän happea kuin lämmin. Siksihän ne intercooleritkin ovat että saadaan enemmän happea seokseen ja voidaan ajaa rikkaammalla seoksella --> enemmän tehoa ja enemmän voitelua.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #94 : 23.11.04 - klo: 19.17 »
Aattelin estää lumen ja mahdollisen veden pääsyn filtteriin. Ehkä koteloimalla paremmin. Ideoita onko kellään :mrgreen:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #95 : 23.11.04 - klo: 20.22 »
Kannattaa aloittaa hommaamalla kunnollinen off-road ilmanputsari joka ei tukkeudu helposti esim: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDVJ2&P=7
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #96 : 23.11.04 - klo: 20.28 »
Tuollainen suodatin on nyt, mutta ongelmana on pulverilumi joka jäätyy kiinni ja tukehduttaa koneen. Hmm... entäs sade huppu?

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #97 : 23.11.04 - klo: 20.32 »
Tai tiheä reikäinen verkko koko putsarin ympärille :wink:

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #98 : 23.11.04 - klo: 20.38 »
Niin ja servot sivelin kosteuseristeellä ( Kiilto )  :wink:  Akku paketti ilmastointi teipillä kanto / kaatuma rautaan, niin pysyy kuivana ja helppo ladata ( lämpöanturi akkupaketissa ).

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #99 : 27.11.04 - klo: 17.27 »
joo, johan on taas topikki tääkin.

Mutta sanohan Jakke ihan vakavissaan, mitä pitää laittaa savagen sisään kasausvaiheessa, olen hieronu Mikon kanssa kauppoja SS:stä, kun toi mädi rupee olee myyty.

Alkuunsa tilasin lantruiserin bj:iin kopan,
ja metalliset diffikotelot, saa ne puskurit/panssarit kunnolla kiinni alumiiniin, ne kun tuppas irtoomaan muovisesta diffikotelosta.
Sitten tuplarattaat diffiin etee ja taakke
Mutta mitä muuta?
Tuleeko tossa vielä toi alkukantanen putsari tossa ss:ssä? Eli joudunko taas hommaan sen alumiinikuorisen putsarin?

Oon ollu muutaman auton verran poissa savage hommista, ja nyt ois tarkotus alottaa uudestaan savage hommat, toista ja viimestä kertaa, tällä hetkellä tuntuu vaan siltä että se on _paras_ ja siihen saa osia hyvin. Oisko kellään myytävänä mitään mitä tarvisin, esmees putsaria kunnolista?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #100 : 27.11.04 - klo: 22.43 »
Mitäs öljyä noihin savagen iskareihin kannattas laittaa?
Äläs nyt...

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #101 : 27.11.04 - klo: 22.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Tuollainen suodatin on nyt, mutta ongelmana on pulverilumi joka jäätyy kiinni ja tukehduttaa koneen. Hmm... entäs sade huppu?

T:Rami


Laitas savageen madforcen putsari se ei mene tukkoo helposti.
-EhtoollisWeli

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #102 : 28.11.04 - klo: 11.06 »
Koitin Kyoshon suodatinta sadehupulla parani. Kiitos Antti

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #103 : 28.11.04 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
joo, johan on taas topikki tääkin.

???

Gs:n 25-35w silikoniöljyt toimii pikkupakkasellakin vielä

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #104 : 28.11.04 - klo: 12.12 »
Jep,

Moneenkos iskariin tommonen yksi "purkki" riitää?
Äläs nyt...

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #105 : 28.11.04 - klo: 17.51 »
Laskeskelin tässä että kuinka paljon kaikki helposti hajoavat osat maksaisi vaihtaa kestävmpiin. (Towerin hinnoilla euroiksi muutettuna.) Hinnaksi tuli n.350€.
 
Ja onkos kellään sitä turvakaari härpäkettä joka peittää koko auton?

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #106 : 28.11.04 - klo: 19.52 »
Niin ja mitkäs ne hajoavat osat oli?  :wink:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #107 : 28.11.04 - klo: 20.44 »
Tuplarattaat tiffeihin(x2), alumiiniset diffikotelot ja se levy johon tulee puskuri(x2), off road ilmanputsari ja vanteet.

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #108 : 28.11.04 - klo: 21.15 »
Nyt on takana jo 60 sivua luettua savage topiccia ja heräsi kysymys. Ensimmäisen kerran käynnistäessä pitääkö olla kaasu hivenen auki, eli ei tyhjäkäynnillä 1mm, että käynnistyy? kyseessä savage ss.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #109 : 28.11.04 - klo: 22.19 »
Kaasua voi antaa hiukan käynnistettäessä jotta kone starttaa helpommin, mutta varo "nestelukkoa". Hpi Dvd-levyllä on hyvät ohjeet sisäänajoa varten.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #110 : 28.11.04 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Kaasua voi antaa hiukan käynnistettäessä jotta kone starttaa helpommin, mutta varo "nestelukkoa". Hpi Dvd-levyllä on hyvät ohjeet sisäänajoa varten.

Nestelukko tulee yleensä liiallisen ryypyttämisen seurauksena. Kyllä sitä kaasua voi antaa ihan reippaasti. Pyydät vaikka kaveria painaan sitä kaasua.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #111 : 29.11.04 - klo: 00.14 »
Mursu Gs:n isopullo riittää kaikkiin iskareihin ja jääkin vielä. Osta molemmat 25w ja 35w niin voit kesällä laittaa vaikka 35w. Laita talveksi 25w.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #112 : 29.11.04 - klo: 14.44 »
Näin teen.   Kiitokset neuvoista!
Äläs nyt...

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #113 : 29.11.04 - klo: 19.11 »
Juu se DVD-on kyllä tosi hyvä mikä tuli mukana (versio 2). Pariin kertaan katsonut sen. En oo vaan ennen ikinä käynnistäny polttista niin, että siinä olis kaasu auki, mutta hyvä tietää, että näin lähtee paremmin käyntiin.
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #114 : 29.11.04 - klo: 19.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Kaasua voi antaa hiukan käynnistettäessä jotta kone starttaa helpommin, mutta varo "nestelukkoa". Hpi Dvd-levyllä on hyvät ohjeet sisäänajoa varten.

Nestelukko tulee yleensä liiallisen ryypyttämisen seurauksena. Kyllä sitä kaasua voi antaa ihan reippaasti. Pyydät vaikka kaveria painaan sitä kaasua.


Joo, ja sitten kaveri pitää kaasua pohjassa ja auto ampaisee seinään. Kuka maksaa? :)  :?

On sitä kaikkea neuvoa annettu, mutta kysynpähän vain, onko tavalllinen folio hyväksi savagen kannelle talvella?

Poissa metal

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #115 : 29.11.04 - klo: 19.40 »
Savagen käynnistämisestä:

Monessa radiolähettimessä on servojen asennon säätö...kun siitä säätää kaasua hieman enemmän auki et tarvitse kaveria kun käynnistät.

Käynnistys kannattaa tehdä jonkin tukevan pukin päällä niin auto ei lähde karkuteille ja saa kaasutella rauhassa ja lämittää konetta hetken aikaa ennekuin lähtee liikkeelle.

Uudessa moottorissa tai jos muuten vain puristukset tuntuu kovilta voi hehkutulpaa hieman löysäämällä (puoli kierrosta riittää varmaankin) pienentää puristuksia jolloin kone käynnistyy helpommin. Tulppa täytyy vaan muistaa kiristää kun kone on saatu käyntiin.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #116 : 29.11.04 - klo: 20.10 »
Lainaus käyttäjältä: "metal"
Savagen käynnistämisestä:

Monessa radiolähettimessä on servojen asennon säätö...kun siitä säätää kaasua hieman enemmän auki et tarvitse kaveria kun käynnistät.

Käynnistys kannattaa tehdä jonkin tukevan pukin päällä niin auto ei lähde karkuteille ja saa kaasutella rauhassa ja lämittää konetta hetken aikaa ennekuin lähtee liikkeelle.

Uudessa moottorissa tai jos muuten vain puristukset tuntuu kovilta voi hehkutulpaa hieman löysäämällä (puoli kierrosta riittää varmaankin) pienentää puristuksia jolloin kone käynnistyy helpommin. Tulppa täytyy vaan muistaa kiristää kun kone on saatu käyntiin.


Ja jalalla poljet takaratasta nyit käyntiin oikeella käellä radio vasemmassa lapiossa .
-EhtoollisWeli

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #117 : 29.11.04 - klo: 23.56 »
Tavallisesta kotitalouskäyttöön tarkoitetusta foliosta ei kokemuksia. Itse laitoin teollisuus käyttöön tarkoitettua paksumpaa foliota. Alunperin säädöt meni hukkaan kun pulverilunta meni moottorin lohkoon ja jäähdytysripoihin jäähdyttäen konetta liikaa. Koitin myös pelkällä foliolla jättäen kuitenkin pari ylintä jäähdytysripaa avoimeksi ja kyllä ne lämmöt / säädöt pysyivät kohdallaan. Tosin ajelin tuossa pihalla, joten radalla säädöt ovat varmaan erillaiset.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #118 : 30.11.04 - klo: 17.00 »
Ajattelin käyttää alusta alkaen 20% polttoainetta ja Cool powerin polttoaineesta on aikaisempaa kokemusta mutta ei tuosta 20%:sta, joka näyttäisi olevan punaista ja tarkoitettu helikoptereille?
Kysymys kuuluukin että voinko käyttää tuota punaista(heli) morgania vai kannattaako ostaa jotain muuta?
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #119 : 30.11.04 - klo: 17.09 »
Lainaus käyttäjältä: "ilej"
Ajattelin käyttää alusta alkaen 20% polttoainetta ja Cool powerin polttoaineesta on aikaisempaa kokemusta mutta ei tuosta 20%:sta, joka näyttäisi olevan punaista ja tarkoitettu helikoptereille?
Kysymys kuuluukin että voinko käyttää tuota punaista(heli) morgania vai kannattaako ostaa jotain muuta?
Muistaakseni siinä on vain enemmän öljyä sekoitettuna. Sidewinder voisi olla myös hyvää autoissa. Vihreä polttoaine taas on eniten lennokkikäyttöön tarkoitettua, mutta silti se on toiminut mulla tosi hyvin autoissakin. Vihreää on 15% ja 25%, että jos 20% haluut, ni ostat noi molemmat ja sekotat yhteen.