Kirjoittaja Aihe: Kyosho Giga Crusher SF & DF  (Luettu 5550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pihasuttaaja

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Kyosho Giga Crusher SF & DF
« : 27.12.15 - klo: 16.10 »
Tällainen monsteri tuli ostettua käytettynä ja aika vähän löytyy keskusteluja kyseisestä autosta. Onkohan näitä edes paljon suomessa liikkeellä?
Tänne siis voitaisi jakaa kokemuksia ja kysymyksiä joista varmasti on hyötyä tällaisella harrastaville.

Auto on mielestäni kiva ajaa mitä nyt litran ajomäärällä on kokemusta. Painoahan tuolla on paljon ja omassani "vain" yksi 28 -kokoinen moottori joten keula ei nouse kaasusta. Ongelmiakin jo on ollut.. Takadiffin rattaat hajosi kun pienten rattaiden akseli katkesi sieltä tasauspyörästö sisältä. Sitten kun sen sain kuntoon niin meni kytkinkellon akseli poikki. Liekö sillä osaa asiaan kun säädin juuri ennen akselin katkeamista vaihteiston vaihtamisajankohtaa?  Tässähän on kolmevaihteinen vaihteisto. Voiko mennä kaksi vaihdetta päälle yhtäaikaa jolloin vääntäisi väkisellä tuon kytkinakselin poikki?  Tässäpä jotain keskustelun aluksi.

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #1 : 21.06.17 - klo: 09.56 »
Vanha aihe mutta saapui tällainen kunnostettavaksi. Auto kyllä sinänsä hyvässä kunnossa mutta moottorit ehkä hieman loppu, ainakin toinen vetokäynnistin vaatii kunnostuksen. Pörähti kerran käyntiin molemmat mutta siihen jäi. Uusi yritys tuonnempana.

Onko kenellekään tätä enää? Mitä vinkkejä starttaukseen ? Onko kukaan asennellut Tiger Drivea tms ?

Muuten komea auto. Kokoa on.

Moottoreille jossa on Kyosho kiinnitys olis käyttöä. Saa laittaa YV
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #2 : 21.06.17 - klo: 22.53 »
Otin motit irti ja ajattelin säätää boxilla krossarin (MP6) päällä. Sitten takas jos moottorit pelaa. Kädessä tuntui puristuksia vielä olevan ok. Toiseen tulossa uusi vetostartti rikkinäisen tilalle ebaysta pari kybää.

Yksi vaihtoehto ois tietty sähköistys. Mad forcen osilla vois mennä aika helpolla



Tyyliin:



Mutta ei ole sama kuin nitro soundien puolesta ja kalliimpi ratkaisu.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #3 : 23.06.17 - klo: 13.32 »
Noh, kyllä ne boxilla kutakuinkin pelaa vetokäynnistys on haastava. Ehkä laitan suosiolla gxr28:it kiinni.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #4 : 23.06.17 - klo: 14.31 »
Eli toinen Gigan pannuista kiinni tässä ns. entisöidyssä Inferno MP-6:ssa vm. 2000, tai no en sille juuri muuta tehny ku vähän putsasin ja laitoin kiinni tämän moottorin. Eteenpäin kulkee ja varsin lujaa itse asiassa. Pakoputki on vielä tulossa tuo vanhan junkin tilalle :)

Maksoin tuosta autosta 40e joka voi tietysti olla liikaa mutta toisaalta koska se nyt toimii ja on hyvässä kunnossakin niin onko se sitten niin paha 17 vuotta vanhasta autosta :) Ja toimiihan se mainiosti testialustana tuolle Gigalle.

MP7.5 tankki sattui löytymään vanhoista jäämistöistä joten sen vaihdoin tilalle myös. Ja ilmansuodattimen.

Hexit voisin vaihtaa uudenmallisiin joten Inferno mp75/NEO/Race Spec hexejä voi tarjota. En maksa paljoa. Toki kaikkea muuta MP-6 osaa myös .. etenkin kori ois jees!







« Viimeksi muokattu: 24.06.17 - klo: 09.43 kirjoittanut mikari »
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #5 : 24.06.17 - klo: 09.42 »
Ok, nyt olis parempi pilli ja tämä babyhan pelaa maniniosti!  :cool:

« Viimeksi muokattu: 28.06.17 - klo: 15.58 kirjoittanut mikari »
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #6 : 19.07.17 - klo: 01.29 »
Pientä edistystä. Sain crusherin liikkeelle 1-moottorisena (SF) gxr28 moottorin kanssa. Ihan vinha peli, varsin massiivinen menijä. Odottelen toista samanlaista jos sitten sais liikkeelle tupla koneella, saa nähdä. Hauska jo noinkin kyl  :cool:

Kuvia:







« Viimeksi muokattu: 19.07.17 - klo: 15.13 kirjoittanut mikari »
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Kimble7

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #7 : 08.08.17 - klo: 09.19 »
Nämä taitavat olla nykyään mulla

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #8 : 08.08.17 - klo: 13.59 »
jos tarviit gxr28 joka toivottavasti pelaa vähän paremmin vetostartin osalta (vaikka tuohon autossa olevaankin hommasin uudet kilut), niin ilmottele. hommasin nimittäin yhden toisen joka myyjän sähläyksen takia tulee 2kk myöhässä eli tänään pitäs hakee postista ja enhän mä sitä nyt enää tarvii  :grin:  :grin: saat halvalla. Laita YV

ja toivottavasti on jotain iloa vehkeistä! osiahan siellä oli uusiakin!
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Kimble7

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #9 : 08.08.17 - klo: 23.05 »
Giga toimii nätisti, akaasta nämä pelastin. Mp:ssä kiinni ollut pannu oli huudatettu väljäksi. Ehjäsin just noi vanhat vetostartit kuntoon, mut heitän yv:llä kun tulee tarve :)

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #10 : 08.08.17 - klo: 23.11 »
hyvä homma!

mä en siitä pannusta paljoa pyydä ku ei itellä käyttöä. saat sitten hienon tuplamoottorisen rakennettua!  :cool:

joo ne GS26 oli valmiiksi väljiä, boksilla sain käyntiin ja auton liikkeelle mutta vähän tuskaistahan se oli.

pistinkin ne sillä kiertoon, kun itsellä ei aikaa ole niin paljon, että jos näistä joku saa rakennettua jotain hienoa niin se ilahduttaa meikäläistäkin! Eli hyvä homma jos käyttöä on.
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Pixarmartti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 15.10.17 - klo: 22.14 kirjoittanut Pixarmartti »

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Giga Crusher SF & DF
« Vastaus #12 : 17.10.17 - klo: 08.30 »
Mikähän tälläisen giga crusherin markkina-arvo on missä myyjä ja ostaja kohtaisivat? Sf versio pyörii nurkissa

http://www.ebay.com/itm/kyosho-giga-crusher-/112587904374?hash=item1a36c31576:g:ZBwAAOSwaEhZJ3k-

http://www.ebay.com/itm/kyosho-giga-crusher-nitro-monster-truck-4wd-/112454875458?hash=item1a2ed53942:g:ua4AAOSw-89ZTltT

https://www.tori.fi/kymenlaakso/Kyosho_Radio_ohjattavia_autoja_2kpl_39857195.htm?ca=18&w=3


Itse ostin tämmöisen parivuotta sitten konevikaisena,muuten oli miltei kuin uusi.110e oli silloin hinta.luulen että oli hintahaitarin yläpää.mut halusin silloin ison monsterin.kunnosta riippuen varmaan 50-100.