Kirjoittaja Aihe: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja  (Luettu 19701 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« : 05.02.16 - klo: 16.36 »
Moi kaikki,

Tervetuloa!

Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2016 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla.

Kilpailupäivät ja paikat:
Turku 21.5.2016 (Varapäivä otettiin käyttöön seuran omien monien päällekkäisyyksien takia.)
Vantaa 10.7.2016 (SUNNUNTAI)
Nokia 24.7.2016 (SUNNUNTAI) kuitenkin sama viikonloppu kuin aiemmin Vaasan kisa
Vaasa 17.9.2016

Sarjan yhteyshenkilö:
Kai Jämsä (RC10 Jämsä) kai.jamsa @ luukku.com

Säännöt:
Kilpailulisenssiä ei vaadita, koska kyseessä on harjoituskilpailusarja.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan.

M8-luokka
Kuten viralliset M8 SM-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
M8 SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/file/d/0BxfOE8DerUqfRlliVzdQeHRiaU0/view?usp=sharing

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
- Ajoformaatti saattaa poiketa SM-sarjan yhteydessä ajettavasta M8e-luokan kilpailusta.
M8e (SM)-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=0BxfOE8DerUqfMVZzZTdtS1BQdGc

M8e luokan akku:
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo- tai LiHV-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksimijännite ladattuna
(4S) on 16.8 volttia (V), autoon asennettuna.
- Akkuja voi olla myös useampi (esim. 2S + 2S) mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksimijännitteiden mukaan ja maksimi summajännite ladattuna on 16,8V.
- 3S-akut ovat myös sallittuja. 3S akun maksimijännite ladattuna on 12,6V.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan eli esim. 1C, joka tarkoittaa 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
- Akkujen lataus tapahtuu suojapussissa!
- LiHV-akkuja voi käyttää, mutta nekin voidaan ladata maksimissaan 4,2V/kenno kuten LiPo-akutkin.
(4S tarkoittaa neljä kennoa sarjassa. 2S tarkoittaa kaksi kennoa sarjassa.)

M8e -luokan moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavankaltainen. Polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot on kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita). Useimmin käytetty transponderi on RC4 hybridi-mallinen.

Kilpailijanumero:
- Kilpailut ajetaan kiinteillä numeroilla. Tämä on ilmoitettava kilpailukutsussa.
- Jokaiseen kilpailuun määritellään kilpailijalle oma numero. Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Numerosta selviää saman erän kuljettajat. 1-10, 11-20, ... Finaaleja varten ei vaihdeta numeroita.

M8 ja M8e nostamisesta:
Nostajana voi toimia siitä vuodesta lähtien, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta.

Päivän kulku ja ajoformaatit:
Aamulla tullessa kisapaikalle Eräharjoitus on ryhmitelty kuljettajien silloisen kokonaistulostaulukon mukaisten sijoituksien mukaan. Hitaat kaverit ovat ensimmäisessä erässä nopeat seuraavissa. Sähköautot ovat ensimmäisissä erissä ja polttomoottoriautot jälkimmäisissä. Ensimmäisessä kisassa eräharjoitusryhmitys voidaan katsoa viime vuoden kokonaissijoituksen mukaan. Erät tulevat reseedin avulla kuntoon jo toisessa eräharjoituksessa.

Ensimmäinen eräharjoitus (7min)
-vapaaehtoinen nostotoiminta. Nostamista ei ole kuitenkaan kielletty.

Toinen eräharjoitus (7min)
-nostajat paikalla
-ajetaan kolmen kierroksen tulosta reseedinä alkuerää varten. Reseed lasketaan kolmen kierroksen pienimpänä summana.

Ajajakokous
Ajajakokouksessa kerrotaan miten sähköautot ja polttomoottoriautot ajavat lopun päivän. Kerrotaan muut tärkeät asiat ja esitellään kilpailun järjestäjän henkilöstö. Alkuerälistat laitetaan esille. Ne, jotka eivät saa reseediä ajettua, laitetaan hitaimpiin eriin eräharjoituksen listojen perusteella.

SÄHKÖKASIT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi max. 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Alkuerissä lähdetään lentävällä lähdöllä omaan tahtiin kuten on totuttu polttomoottoriautojen alkuerissä. Halutessaan voi lämmittelyn aikana käydä varikolla.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 10 nopeinta viimeiseen erään ja hitaammat aiempiin eriin aina max. 10 kilpailijaa kerrallaan.
Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Finaalit 3 kertaisina, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti.
Kilpailijat järjestetään finaaleihin alkuerien kokonaistulosten (pisteiden) mukaisesti. 10 nopeinta A-finaaliin, seuraavat 10 B-finaaliin jne. B ja C -finaalien ajajamääriä voidaan tasoittaa yrittäen saada mielekkäät finaalit. Finaaleissa ajetaan mies-miestä vastaan. Lähdetään ruudukosta. Aluksi max. 3min lämmittelyaika.

POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti
Alkuerät 3kpl, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. max. 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina max. 12 kilpailijaa kerrallaan.
Toinen ja kolmas alkueräkierros ajetaan samoissa erissä kuin ensimmäinenkin.

Finaalit
Ajajat järjestetään finaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja)
Ajetaan A,B,C,... -finaalit 45min pituisina. Finaaleissa on max. 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan tasoittaa, jotta saadaan mielekkäät finaalit.

Poikkeukset ajoformaattiin:
-huonojen sääolojen tai muiden kilpailua viivästyttävien syiden takia alkuerät voidaan ajaa 1/2 pistein tai 1/1 pistein.
-jos kilpailu joudutaan keskeyttämään, niin lopputulokset lasketaan sen hetkisten kokonaistulosten mukaan. Esim. alkuerien 2/3 mukaisesti tai finaalien lähtöjärjestyksen mukaisesti.

Kilpailut aloitetaan eräharjoittelulla aamulla klo 9 ja pyritään lopettamaan viimeistään klo 20. Alkueräkierrokseen kuluva aika on 1 tunti tai 1 tunti 10 minuuttia välillä. Finaaleita ennen on kuitenkin aina pieni tauko, jotta saadaan tulokset selville ja sähköautoille 1 tunnin latausaika edellisestä erästä.

Muut ohjeet:
Edeltävän sähköerän aikana ei käynnistellä/lämmitetä polttomoottoria ajajakorokkeen alla. Nitrojen eriä varten auto käynnistetään ilmoitetulla käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa. Ei ole toivottavaa käyttää moottoria varikkoalueella.


Palkintojen jako
M8 -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

M8e -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

Kannustuspalkinnot
Molemmissa luokissa palkitaan muistopalkinnoin 1-2 kpl "paras oman tasonsa ylittäminen".

Sarjapalkinnot
Molemmista sarjoista palkitaan muistopalkinnoin 10 parasta.
Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta (3/4 laskentatapa), tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari on pakollinen. Alkuerissä tuomarointi on kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur

Kilpailuorganisaatio on minimissään:
Kilpailunjohtaja,
Ajanotto,
Tuomari(t),
juoksupoika,
Ratamestari voi olla samalla myös kilpailun johtaja.


Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä tai sähköpostilla. Osoite on viestin yläosassa.

t. Kai Jämsä


Tällä kaudella Finnish Open sarjaa on tukemassa:



EDIT: Korjattu päivämääriä, niin että osuvat paremmin viikonlopulle.
Lisätty Turun päivämäärä.
EDIT2: Vantaan kisa siirtyy viikolla eteenpäin ja on sunnuntaipäivä. (15.2.2016)
EDIT3: Nokian kisa poistettu.
EDIT4: Turun kisan päivämäärä muutettu (24.3.2016)
EDIT5: Nokian kisa lisätty takaisin listaan. Järjestelyt varmistuivat. (19.4.2016)
EDIT6: Sarjasäännöt ja ohjelma päivitetty (2.5.2016)
EDIT7: Päivitetty nostajan ikä ja maininta kuulumisesta AKK:n jäsenseuraan. Jäsennelty tekstiä. (12.5.2016)
EDIT8: Päivitetty tekstiä kilpailunumerot -kohtaan. Lisätty tekstiä käynnistysalueeseen liittyen (17.5.2016)
EDIT9: Semifinaali poistettu nitroformaatista. Muutettu alkueräkierroksen aikaväliä. Päivitetty erien maksimi kilpailijamääriä. Päivitetty finaalien maksimi kilpailijamäriä. Päivitetty kilpailunumerointia. (19.5.2016)
EDIT10: Reseed tarkennus. (20.5.2016)
EDIT11: Lisätty Kymppi-Katon mainoslogo viestiin (23.6.2016)
EDIT12: Muutettu numerointiohjetta. (5.7.2016)
EDIT13: Nokian kisa siirretty Vaasan kisaviikonlopun kohdalle (6.7.2016)
EDIT14: Vaasan uusi kisapäivämäärä (29.7.2016)
« Viimeksi muokattu: 29.07.16 - klo: 08.35 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #1 : 05.02.16 - klo: 19.53 »
Taitaa päivämäärissä olla virheitä koska mun kalenterissa esim. 4.7 on maanantai. 24.7 on sunnuntai.
Team associated RC8B3.1

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #2 : 05.02.16 - klo: 20.26 »
Laitse RC GP ajetaan Virossa 20.-21.5. johon on aikeissa lähteä jonkun verran kuskeja joten toivotaan ettei Turun kisa osu samaan viikonloppuun.
RC-eläkeläinen

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #3 : 12.02.16 - klo: 14.20 »
Päivitys ekaan viestiin kisapäivämäärien osalta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #4 : 12.02.16 - klo: 14.33 »
nice!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #5 : 12.02.16 - klo: 15.42 »
Moi,

Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2016 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla:

Turku 14.5.2016 ja varalla 21.5.2016. (Varapäivämäärää voidaan tarvita, jos kisaa pitää siirtää kevätsäiden takia.)
Vantaa 2-3.7.2016
Vaasa 23-24.7.2016
Nokia elokuussa? (Päivämäärä selviää piakkoin.)

Ajettavat luokat ovat M8 ja M8e. Jos mukaan saadaan T8/T8e autoja, niin niitä otetaan mukaan siten kun
saadaan aikatauluun mahtumaan. Tästä tulee myöhemmin vielä lisää infoa.

Tarkoitus on päivän aikana ajaa mahdollisimman paljon. Koska mukana ovat sekä polttikset että sähkökasit,
niin päivän kulusta ei tule pelkästään jomman kumman luokan aikataulu.

Viime kaudesta opittiin, että polttispäivänkulku sujui melko hyvin. Sähkökasien päivän kulusta tuli kesällä kommentteja, joita ollaan mietitty ja parannetaan.

Olen keskustellut eri seura-aktiivien kanssa, joten sarjasta saadaan hyvä. Päivästä on tarkoitus saada leppoisa ja päivänkulku vaikuttaa siihen paljon.

Kun viimeisetkin kisapäivämäärät saadaan varmistettua, niin eikun varaamaan lomia ja työvuoroja niiden mukaisesti. :)


t. Kai Jämsä


EDIT: Korjattu päivämääriä, niin että osuvat paremmin viikonlopulle.
Lisätty Turun päivämäärä.

Mitä käytännössa tarkoittaa aikataulullisesti nuo kaksipäiväiset kisat?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #6 : 12.02.16 - klo: 16.50 »
Ei mitään. Yksipäiväiset kisat siis tulossa. Laitoin nyt noin, ennen kuin saan taas lisää tietoa.


Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #7 : 15.02.16 - klo: 18.02 »
Huomatkaa, että Vantaan kilpailu siirtyy viikkoa myöhemmäksi 10.7. ja on sunnuntaipäivä!
Ja on myös EM-kisojen kanssa päällekkäin, mistä on käyty myös keskustelua.


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 17.02.16 - klo: 19.43 kirjoittanut Jämsä »

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #8 : 08.03.16 - klo: 20.33 »
Moi!
Onkos tuo Noksun kisan päivämäärä jo tiedossa?

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #9 : 12.03.16 - klo: 22.21 »
Juu on selvillä. Nokialla ei järjestetä Finnish Openia. Yritän saada jonkun muun paikan tälle.
« Viimeksi muokattu: 24.04.16 - klo: 00.01 kirjoittanut Jämsä »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #10 : 24.03.16 - klo: 10.12 »
Turun kisaa siirretty viikolla 21.5.16 on siis nyt päivämäärä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #11 : 24.03.16 - klo: 12.07 »
Moi,

Huomatkaa Turun kisan muuttunut päivämäärä!!!
Lue viestiketjun ensimmäinen viesti.

t. Kai
« Viimeksi muokattu: 24.03.16 - klo: 12.10 kirjoittanut Jämsä »

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #12 : 19.04.16 - klo: 09.38 »
Millä formatilla kisat ajetaan.
Ajaako esim kaikki nitrot pitkän finaalin ?
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #13 : 19.04.16 - klo: 10.01 »
Mikä on ikäraja nostajalle?
Sähkön ajoformaatti?

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #14 : 19.04.16 - klo: 22.32 »
Moi,

Formaatti/päivän kulku/muut -asioita on sopivalla porukalla mietitty. Kerron kun saadaan valmista.
Toivottavasti mahdollisimman pian.

Lisäsin Nokian taas listalle mukaan. Heidän kisajärjestelynsä varmistuivat.


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 19.04.16 - klo: 22.37 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #15 : 02.05.16 - klo: 14.41 »
Moi,

Sarjainfo on esillä ensimmäisessä viestissä.
Jos ja kun tulee kysyttävää, niin laittakaa minulle mieluiten sähköpostia.
Osoitteeni on näkyvissä ensimmäisessä viestissä.

Nostajan ikärajalle en löytänyt nyt tietoa. Etsin vielä lisää.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #16 : 02.05.16 - klo: 22.22 »
Numeroinnista on tullut kysymyksiä.

Katotaan pitääkö erikseen pyytää numeroa vai laitetaanko vaan järjestyksessä joku.

Numero olisi siis koko kesän tai mahdollisesti vaan kisakohtainen.
Pari vaihtoehtoa on. Mut ideana olis, ettei tarttis päivän aikana vaihtaa numeroa kertaakaan.
Ei aleta ihan vielä varaamaan numeroita. ;)

Jos joku sponsoroija on halukas järjestämään numerot, niin olen kiinnostunut asiasta.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #17 : 02.05.16 - klo: 22.23 »
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.

SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.


t. Kai

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #18 : 03.05.16 - klo: 13.45 »
SM-sarjassa muistaakseni raja oli 16 nostajan iässä, mutta en varmaksi sano! Toivottavasti niin sais toi oma kuski ruveta hoitamaan sitä pestiä ainakin osan päivää!

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #19 : 11.05.16 - klo: 11.48 »
Nostajan iästä tuli lisää kysymyksiä.

SM-säännöissä ei ole mainintaa nostajan iästä.
Selvittelen tätä vielä vastuu/vakuutus -näkökulmasta.


t. Kai
Onko tähän tullut tarkennusta vai mennääkö nostajalla 18v ikärajan kanssa FO kisoissa ?
Huoltajahan alle 18v kilpailijalla pitää olla joten suurempaa ongelmaa tosta ei pitäisi tulla
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #20 : 11.05.16 - klo: 12.51 »
Ollaan saatu Kymppi-Katto sarjan tukijaksi.

« Viimeksi muokattu: 23.06.16 - klo: 20.55 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #21 : 11.05.16 - klo: 12.54 »
Kiinteillä numeroilla mennään ja jokaisen kilpailuun tulee oma numero.
Ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Ne jaetaan ajajakokouksen yhteydessä tai kun tulosohjelmisto
sitä vaatii.


t. Kai

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #22 : 11.05.16 - klo: 21.05 »
Nostamalla ei ole SM-sarjassa ikärajaa, vaan huoltaja päättää koska alaikäinen kuski voi toimia nostajana!
Toki tuossahan kannattaa pitää järki mukana, esim Jere oli viime kaudella FO- kisoissa jo 15 vuotiaana nostamassa!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #23 : 11.05.16 - klo: 21.49 »
Nostamalla ei ole SM-sarjassa ikärajaa, vaan huoltaja päättää koska alaikäinen kuski voi toimia nostajana!
Toki tuossahan kannattaa pitää järki mukana, esim Jere oli viime kaudella FO- kisoissa jo 15 vuotiaana nostamassa!

+1 tälle. Huoltaja päättää koska kuski on valmis nostamaan. Nostopaikat pitää olla hyvin katsottu ja vaarallisiin paikkoihin pitäisi laittaa nostamaan kokenut nostaja. Eli ei välttämättä numeron perusteella nostopaikkoja.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #24 : 12.05.16 - klo: 14.58 »
Moi,

Kiitos kommenteista.

Soittelin AKK:hon kyselläkseni miten vakuutukset ovat voimassa kilpailunjärjestäjän puolella.
Kilpailun järjestäjä lähettää kilpailulupahakemus-lapun liittoon ja siihen on merkitty harjoituskilpailu.

Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan, koska se on mainittuna vakuutuksen voimassaolossa. Lisäksi voi ostaa kilpailijalisenssin - sitä ei tässä sarjassa vaadita eikä kielletä.
AKK:n jäsenseuroja ovat muun muassa Turun Urheiluautoilijat, jne.

M8 ja M8e nostamisesta...
Nostajan ikärajaksi tulee se vuosi, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta. Se tarkoittaa, että
sinä vuonna voi olla 14-vuotiaana nostamassa.

Kirjaan nostokohdan myös tuonne ekaan viestiin.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #25 : 17.05.16 - klo: 10.06 »
Polttomoottorien käynnistelystä/säätämisestä on tullut kysymyksiä.

Tuo nitrojen käynnistys -kohta aikataulussa on laitettu sen takia, että kesken edeltävän sähköerän ei käynnistellä/lämmitetä moottoria nimenomaan ajajakorokkeen alla.
Viime vuonna tuli palautetta tästä ainakin Turun kisassa. Meillä ei ollut silloin erillistä käynnistelypaikkaa. En ole suinkaan kieltämässä nitrojen ääniä vaan antamassa nitroja edeltävälle sähköerälle ajorauhan myös eränsä loppupuolella.

Nitrojen eriä varten auto käynnistetään käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on aivan normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa.

Lisäsin tästä lyhyen ohjeen tuonne ekaan viestiin kohtaan: Muut ohjeet.


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 17.05.16 - klo: 10.27 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #26 : 19.05.16 - klo: 23.04 »
Moi,

Tein muutamia päivityksiä ja korjauksia sääntöihin. Muutokset lukevat ensimmäisen viestin lopussa.
Suurin muutos on varmaankin nitroissa semifinaalien poisjättäminen.
Tärkein syy on kilpailupäivän lyhentäminen.

Jos säännöissä on jotain omituista tai virheitä, niin laittakaa minulle sähköpostia. Osoite on ensimmäisessä viestissä.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #27 : 23.06.16 - klo: 20.58 »
Turun osakilpailu on ajettu ja Vantaan osakilpailusta näyttää olevan jo kilpailukutsu esillä.
Voitte vapaasti ilmoittautua.

http://rc10.fi/index.php?topic=96892.msg798371#msg798371

Huomatkaa, että kilpailun viikonpäivä on sunnuntai 10.7.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #28 : 05.07.16 - klo: 23.35 »
Morjesta vaan kaikille,

Olen saanut tällä viikolla tiedon, että Vaasan FO-kisaa ei voida järjestää aiottuna ajankohtana.
Selvittelen eri vaihtoehtoja mahdollisimman nopeasti.

Kerron lisätietoa tällä palstalla heti kun on mahdollista.

Mahdolliset kysymykset tai kommentit voi laittaa minulle sähköpostilla tai YV:nä.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2016 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #29 : 06.07.16 - klo: 17.17 »
Moikka,

Lisätietoa tarjolla:
Nokian FO-osakilpailu ajetaan saman viikonlopun SUNNUNTAINA (24.7.2016) kuin piti ajaa Vaasan osakilpailu.
Korjasin päivämäärät ekaan viestiin.

Varmistan vielä mikä on Vaasan osakilpailun uusi päivämäärä.


t. Kai