Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 47974 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #60 : 09.03.16 - klo: 19.49 »

Keneltä se loppupeleissä on pois?

2wd kuskeilta on pois.

Kyllä siinä on aika iso ero ajaako 4wd vai 2wd autolla. Jos nyt ajatellaan että 4wd autosta otetaan etuvetarit pois ja saadaan painoa siirtämällä tarpeeksi pitoa perään ulkoratoja ajatellen niin oikealla tuupilla ole ole mitään jakoja huonoilla radoilla ja isoja tai edes kohtuullisia hyppyjä sisältävällä radalla.  3kg mörkö hyppää paljon vakaammin eikä tuulikaan vaikuta lähellekään niin pahasti. Lisäksi painava auto ei ota joka kivesta sellasta pomppua kuin 2kg auto.  Esim Jyväskylän radalla tuupilla joutuu tosissaan asettaan autoo ja miettiin hyppyihin menoa, 4wd autolla ei tarvii hittookaa välittää, senku losottaa vaa. Varmasti pätee myös nelkkutuuppiin.   

Ja miksikö siitä tuupista ei voi tehä 3kg painavaa kerta 4wd autokin on sellanen. No minäpä kerron nämä nykyset 4wd autot on 1/8 johdannaisia, eli rakenteet on aivan eriluokkaa kuin 1/10 buggystä johdetuissa tuupeissa. 

Lisää kysyttävää aiheesta?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #61 : 09.03.16 - klo: 19.58 »
Kieltäkää vaan nelkku tuupit.

Samapa tuo on.
Miroshiman logiikan mukaan osia saa ottaa krossarista, porailla pohjalevyyn reikää jne jne... Ja dremelöidä vaikka omat tornit ja mitkälie osat jotta saa istutettua osia jotka ei ole edes SC luokkaan suunnitellusta autosta.

Mutta... Jos mä nyt kotona olevan tuupparin modaan niin että otan perän ja keulan nelkusta ja ajan sillä tuupissa niin onko se ok???

Lopulta voisin vaihtaa samalla sen pohjalevynkin.
Kunhan siis auto on alunperin myyty 2wd niin saan rakentaa siitä oman laiseni auton kun ne vaihdetut osat on yleisesti kaupasta saatavia...

Oottakaas nyt kun ei mulla nyt vaan raksuta.
Noh ihan sama... rakentaminen alkakoot...
Katsotaan miten nopeesti näätte "vähän" modatun tuupparin joka on olevinaan ok, mutta toistesta autosta jos repäiset vetarit pois niin auto olis olevinaan kielletty...

Joo... en ymmärrä.
Katsotaan miten nopeesti saan modauksen tehtyä ja kuvat nähtäville... Lupaan käyttää vain yleisesti ihan jopa suomen kauppojen hyllyiltä löytyviä osia, enkä tee yhtään osaa itse.

Olen joskus aijemminkin lukenyt moista uhoamista auton rakentamista ja näyttämisestä, mutta ei ole näkynyt vieläkään autoa viivalla.

Olen jo aijemmin sanonut syyt tuon auton teolle, tarviiko kokoajan toistaa?  ko. autoa en olisi rakentanut jos nelkkutuupit olis kielletty. Sinäänsä tuon tekemisestä ei ollut "mitään" hyötyä.
Vastaavaan pelleilyyn en enää lähde mukaan, jos tuntuu sille ettei "vakio" autolla kannata ajaa niin sit ei ajeta. 

Muutenkin jatkuva vänkääminen säännöistä on ihan turhaa vedoten bunkkerin kisaan. Se on ollut ja mennyt.


Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #62 : 09.03.16 - klo: 19.59 »
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.
Team associated RC8B3.1

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #63 : 09.03.16 - klo: 20.00 »
Kieltäkää vaan nelkku tuupit.

Samapa tuo on.
Miroshiman logiikan mukaan osia saa ottaa krossarista, porailla pohjalevyyn reikää jne jne... Ja dremelöidä vaikka omat tornit ja mitkälie osat jotta saa istutettua osia jotka ei ole edes SC luokkaan suunnitellusta autosta.

Mutta... Jos mä nyt kotona olevan tuupparin modaan niin että otan perän ja keulan nelkusta ja ajan sillä tuupissa niin onko se ok???

Lopulta voisin vaihtaa samalla sen pohjalevynkin.
Kunhan siis auto on alunperin myyty 2wd niin saan rakentaa siitä oman laiseni auton kun ne vaihdetut osat on yleisesti kaupasta saatavia...

Oottakaas nyt kun ei mulla nyt vaan raksuta.
Noh ihan sama... rakentaminen alkakoot...
Katsotaan miten nopeesti näätte "vähän" modatun tuupparin joka on olevinaan ok, mutta toistesta autosta jos repäiset vetarit pois niin auto olis olevinaan kielletty...

Joo... en ymmärrä.
Katsotaan miten nopeesti saan modauksen tehtyä ja kuvat nähtäville... Lupaan käyttää vain yleisesti ihan jopa suomen kauppojen hyllyiltä löytyviä osia, enkä tee yhtään osaa itse.

Sarjan ulkopuolelta kommentoidessa kannattaa lukea hiukan aiempaa ketjua.. Aikaisemmassa viestissäni ehdotin myös rakentamisen rajoittamista tuuppien osalta. Kardaania ei tarvi lisätä ratasvetoiseen tuuppiin, eikä nelkun geometriaa tarvi tuoda tuuppiin. Jos haluaa jalostaa keppituuppia, niin kannattaa hommata TeamC, mutta jos ainoa hinku on työntää nelkun geometria tuuppiin, ei siihen valitettavasti taida olla yhtään mallia markkinoilla.

Yhteyshenkilö varmaan säätää näitä yksityiskohtia jahka saa omat ajatukset setvittyä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #64 : 09.03.16 - klo: 20.05 »
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

Tuskin vaikuttaa kuskien kokonais määrään mitenkään.  Miksi pitäisi hommata auto joka ei kuulu siihen luokkaan jota ajaa, vain sen takia että muutama kuski haluaa ajaa väkisellä luokkaan kuulumattomalla autolla kisaa.

Säännöt tulee aikanaan ja ite kukin tekee sen mukaan sitten ratkaisunsa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #65 : 09.03.16 - klo: 20.05 »
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

Ei sillä ole mitään merkitystä jos samaan aikaan yhtä monta tuuppikuskia poistuu luokasta.  Mitä auton hommaamiseen tulee, niin nytkö ollaan jo sulkemassa esim Asso ja Kyosho ulkopuolelle..  :grin:

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #66 : 09.03.16 - klo: 20.17 »
Jännä asenne pojilla. Nelkkutuuppi on ylivoimainen auto jo vaikka kukaan ei ole tainnut edes testata sellaista ulkona.

Jatkakaa vaan samaan malliin niin saadaan hyvä ja rento maine luokalle.
Team associated RC8B3.1

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #67 : 09.03.16 - klo: 20.22 »
Ainoa haaste mikä tässä tulee on se kun vaikka Tekno tuo 2wd modin autoihinsa. Silloin peli menee taas uusiksi. Nyt on hyvin yksinkertaista ja selvää että tuupilla, joka siihen tarkoitukseen on suunniteltu ajetaan tuuppi luokkaa ja nelkulla sama.

Sääntöä voidaan höllentää aloittelijoiden sekä Veteraanien osalta. Mutta edelleen ihmettelen sitä, että nelkkutuuppi olisi ulkona mitenkään järkevä tai ylivoimainen. Mitä painoon tulee, niin Tommi taisi joskus ajaa 3.2 kiloa painavalla "Slashilla" kovaa sekin meni ja kesti hienosti. Ei muuta kuin kilo lisäpainoa tuuppiin ja hienosti menee. Ps. Ulvilassa taisi jokainen tuuppi painaa yli kolmekiloa, siis viime kesänä 😎
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #68 : 09.03.16 - klo: 21.45 »
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #69 : 09.03.16 - klo: 21.53 »
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #70 : 09.03.16 - klo: 22.02 »
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉

Vastataan niille ettei Suomessa ajeta kattojärjestöjen alla ja Suomen kansallisessa sarjassa konversiot on kielletty.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #71 : 09.03.16 - klo: 22.05 »
Eli sillä ei ole mitään merkitystä että saataisiin vaikka viisi kuskia lisää tuuppiluokkaan? Miksi sä et voi sitten myös hommata kyseenlaista autoa jos se kerran on noin ylivoimainen?

Tämähän asia ei mun ajoihin vaikuta mitenkään mutta ihmettelen vaan miksi asiaan suhtautuminen on noin jyrkkää.

Tuskin vaikuttaa kuskien kokonais määrään mitenkään.  Miksi pitäisi hommata auto joka ei kuulu siihen luokkaan jota ajaa, vain sen takia että muutama kuski haluaa ajaa väkisellä luokkaan kuulumattomalla autolla kisaa.

Säännöt tulee aikanaan ja ite kukin tekee sen mukaan sitten ratkaisunsa.

Ne jotka on ajanut nelkuilla tuuppina, eivät ole hommanneet autojaan tuuppiluokkaa silmällä pitäen.
Todenneet vaan että voishan tässä ajaa kahta luokkaa olemassa olevalla kalustolla.
Eipähän tarvitse sijoittaa rahojaan toiseen kalustoon kun pikaisella muutoksella homma luonnistuu.
Mutta tässähän on vaarana se että saadaan enemmän osallistujia viivalle ja sehän ei taida olla hyvästä?

Samikin spekuloi että tuskin nelkku on hyvä ulkona ja tuskin kukaan sellaisella haluamalla haluaa ajaa...
Niinpä.
Tuskin.
Mutta jos sitten päättää mennä vähän rullailemaan kyseiseen luokkaan niin onko se nyt sitten huono asia että tuo kisaan lisää osallistumismaksuja?

Miro.
En minä ole koskaan mitään uhonnut.
Ja viivalle en ole mitään virityksiä tuonut koska se ei ole ollut ensinnäkään mielestäni luokan hengen eikä varsinkaan sääntöjen mukaista... Ja toisekseen. Hyvin pärjäs vakiollakin  :wink:

Pointti halutaan hukata vaikka väkisin...
Jos minä nyt alan tuosta autosta iltojen iloksi ruuvailemaan sellaista kuin haluan niin pystyn tekemään sen puhtaasti kaupan hyllyltä löytyvistä osista ilman että edes teen yhtään osaa itse.
Vertaan tässä Miro ihan suoraan sinun luomukseesi... Miksi sinun autosi on sallittu kun osat eivät edes ole SC autosta otettuja?
Jos rakennan auton nimenomaan SC auton osista samanlaiseksi kuin nelkku on ilman etuvetolaitteistoa niin miksi se ei olisi sallittu?
Tai vastaavasti... miksi se olisikin sallittua, mutta tekemällä saman lopputuloksen poistamalla nelkusta osia... Tämä ei nyt sitten sovikaan...
Siis saan isolla rahalla muokata tuupista nelkkutuupin... Mutta en saa ilman kustannuksia muuttaa nelkusta tuuppia ja osallistua autolla pienellä veivauksella kahteen luokkaan ja ehkä jopa innostaa muitakin tekemään samoin... Tämähän tarkoittaa vain ikävästi lisää osallistumismaksuja.
Ikävää

Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #72 : 09.03.16 - klo: 22.12 »
No et näköjään, yritin tossa jo kymmenkunta viestiä ylempänä selittää.. Lyhyesti sanottuna ei ole sääntöjen mukaista tuupinkaan osalta..

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #73 : 09.03.16 - klo: 22.18 »
Kahtaluokkaa on vaikea ajaa samalla kalustolla samassa kisassa jos vaikka on erät peräkkäin niin tiukkaa tekee. Kysymys on periaatteesta ne on aina syvältä. Edelleen jos joku haluaa ajaa tosissaan tuuppia ulkoradoilla niin minkä kaluston se valitsee? Jos nelkkutuuppi on nopeampi ulkona kuin tuuppituuppi niin mulla loppuu usko rc auton valmistajiin.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #74 : 09.03.16 - klo: 22.20 »
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉



Vastataan niille ettei Suomessa ajeta kattojärjestöjen alla ja Suomen kansallisessa sarjassa konversiot on kielletty.

No jos ollaan välillä tosissaan, niin eikö oikeesti kannattaisi miettiä pari kyllä/ei rasti ruutuun tehtävää paperille ja tehdä kilpailijoilta mielipidekysely josta selviää mitä luokalta halutaan? Tässä nyt kourallinen meuhtoo ajatuksiaan ja suurin osa tekee jotakin järkevää. Itse tulen ainakin nöyrästi taipumaan valtaosan tahtoon, on se mikä hyvänsä.. Joku varmaan osaa tehdä sellasen hienon nettikyselynkin? Vastausoikeuden saa vaikka kisaamalla 15-16 talvella.
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 22.29 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #75 : 09.03.16 - klo: 22.56 »
Tai sitten vaan sarjanvetäjät istuu yhdessä alas, päättää asian ja kertoo aivotyön tuloksen...
Ollaan me loput hiljaa ja ajetaan riemulla...

Eikös sarjavetäjät kuitenkin nuo säännötkin kirjoita???

Ei missään muussakaan lajissa kisaajat päätä sääntöjä...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #76 : 09.03.16 - klo: 23.20 »
Tai sitten vaan sarjanvetäjät istuu yhdessä alas, päättää asian ja kertoo aivotyön tuloksen...
Ollaan me loput hiljaa ja ajetaan riemulla...

Eikös sarjavetäjät kuitenkin nuo säännötkin kirjoita???

Ei missään muussakaan lajissa kisaajat päätä sääntöjä...

Onkos sarjan vetäjät itsekin luokkaa ajavia  :wink:


Mutta tosissaan... Niinhän se pitäiskin olla.
Paitsi että sääntöjähän monesti muokataan kuskien mielipiteiden mukaan... liian usein todella hätäisesti ajattelematta asiaa oikeasti loppuun.

Yleensä säännöt tehdään pitkälti kopioimalla suuren maailman säännöt.
Poikkeukset on yleensä olleet luokasta riippumatta helpotuksia.
Myös luokan hengen mukaisuutta on yleensä mietitty ja puntaroitu säännön hyödyt ja haitat.

Pääsääntöisesti sääntöjä ei myöskään muokata pikaisesti sen takia että muutama harrastaja on harmistunut.

Yleensä yritetään nähdä koko kuva ja myös tarkkailla ja pureskella asiaa pidemmän aikaa jotta näkee mihin kyseinen asia ylipäätään johtaa.
Ei yhden tai kahden kilpailun takia.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #77 : 10.03.16 - klo: 10.36 »
Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Koska sitä ei erikseen kielletty, kyllähän tuota asiaa vatuloitiin jo tarpeeksi. ja kunet vieläjään ole tajunnut niin minä olin kyllä kieltämässä noi nelkkutuupit ja myös tuon oman konversionkin.  Nelkkutuuppeja ei kielletty ja oma auto kyllä menee sääntöön perustuu saatavilla olevaan autoon. Auto on pyöräntuennaltaan ja muilta geometrian ositaan täysin vakio.  joten lopetahan tästä vääntäminen.
« Viimeksi muokattu: 10.03.16 - klo: 10.43 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #78 : 10.03.16 - klo: 10.40 »
Ainoa haaste mikä tässä tulee on se kun vaikka Tekno tuo 2wd modin autoihinsa. Silloin peli menee taas uusiksi. Nyt on hyvin yksinkertaista ja selvää että tuupilla, joka siihen tarkoitukseen on suunniteltu ajetaan tuuppi luokkaa ja nelkulla sama.

Sääntöä voidaan höllentää aloittelijoiden sekä Veteraanien osalta. Mutta edelleen ihmettelen sitä, että nelkkutuuppi olisi ulkona mitenkään järkevä tai ylivoimainen. Mitä painoon tulee, niin Tommi taisi joskus ajaa 3.2 kiloa painavalla "Slashilla" kovaa sekin meni ja kesti hienosti. Ei muuta kuin kilo lisäpainoa tuuppiin ja hienosti menee. Ps. Ulvilassa taisi jokainen tuuppi painaa yli kolmekiloa, siis viime kesänä 😎

Mitään järkeä ole muklata sääntöjä alottelejoiden ja veteraanien osalta. Sarjassa on kaksi luokkaa joista voi valita mieleisensä.

Lueppas ajatuksella tuo aikaisemmin postaamani selitys 4wd ja 2wd auton eroista.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #79 : 10.03.16 - klo: 10.51 »
Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Koska sitä ei erikseen kielletty, kyllähän tuota asiaa vatuloitiin jo tarpeeksi. ja kunet vieläjään ole tajunnut niin minä olin kyllä kieltämässä noi nelkkutuupit ja myös tuon oman konversionkin.  Nelkkutuuppeja ei kielletty ja oma auto kyllä menee sääntöön perustuu saatavilla olevaan autoon.. joten lopetahan tästä vääntäminen.

Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun oma tulkintasi säännöstä.
Tuon tulkinnan mukaan saa rakentaa autonsa ihan miten huvittaa kunhan kyseessä on jostain saatavilla olevasta autosta luokkaan revityt osat.

Eihän tuo rajaa siis osia edes rc harrastukseen liittyviin osiin.
Eli ihan sama vaikka protoilis koko auton mistä lystää... Kunhan se löytyy vaikka netanttilan katalogista.


Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #80 : 10.03.16 - klo: 10.55 »
Miro, kirjoita oma sääntöehdotuksesi niin yritetään ymmärtää.
Yritä saada se vastaamaan esitettyihin kysymyksiin.

Minä en kannata muuta kun mittoihin, vetotapaan ja rengassääntöön perustuvaa sääntöä kuten krossissa. Helppoa ja yksinkertaista. Samat jätkät ajaa kuitenkin kovaa oli sääntö mikä tahansa.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #81 : 10.03.16 - klo: 11.39 »
Logiikkaa en nyt vaan ymmärrä. Eri luokan autoista otetut ja itse tehdyt osat on siis olevinaan sääntöjenmukaiset...
Mutta edes samaan autokuntaan kuuluvasta autosta rampauttamalla etuveto... Ei enää olekaan sallittua.

Selittäkää nyt mulle tämä kun en vaan ymmärrä?

Koska sitä ei erikseen kielletty, kyllähän tuota asiaa vatuloitiin jo tarpeeksi. ja kunet vieläjään ole tajunnut niin minä olin kyllä kieltämässä noi nelkkutuupit ja myös tuon oman konversionkin.  Nelkkutuuppeja ei kielletty ja oma auto kyllä menee sääntöön perustuu saatavilla olevaan autoon.. joten lopetahan tästä vääntäminen.

Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun oma tulkintasi säännöstä.
Tuon tulkinnan mukaan saa rakentaa autonsa ihan miten huvittaa kunhan kyseessä on jostain saatavilla olevasta autosta luokkaan revityt osat.

Eihän tuo rajaa siis osia edes rc harrastukseen liittyviin osiin.
Eli ihan sama vaikka protoilis koko auton mistä lystää... Kunhan se löytyy vaikka netanttilan katalogista.

Miksi ihmeessä sun pitää tätä jankuttaa? Eikö mene perille että auto on tehty vastaamaan poikkeavia autoja poikkeavalla radalla. Miro on myös sanonut ettei moista enää rakenna. Tuuppiin on ehdotettu vastaavaa muutoskieltoa kuin nelkkuunkin.

Säännöissä vois kieltää myös jankkaamisen ja asenne sanan käyttämisen koska se on menettänyt merkityksensä tässä yhteydessä..

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #82 : 10.03.16 - klo: 11.43 »
Arvon herrat.

Perustelkaa ihan ranskalaisilla viivoilla miksi tuuppinelkku pitäisi kieltää tai sallia. Voin sitten koostaa aineistoa jatkoa varten.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #83 : 10.03.16 - klo: 11.51 »
Miksi ihmeessä sun pitää tätä jankuttaa? Eikö mene perille että auto on tehty vastaamaan poikkeavia autoja poikkeavalla radalla. Miro on myös sanonut ettei moista enää rakenna. Tuuppiin on ehdotettu vastaavaa muutoskieltoa kuin nelkkuunkin.

Säännöissä vois kieltää myös jankkaamisen ja asenne sanan käyttämisen koska se on menettänyt merkityksensä tässä yhteydessä..
Koska kyseessä on sääntö jonka ainakin tähän asti on valtaosa ymmärtänyt.

Ei tulkinnut noin laajasti kuin nyt.

Eikös säännöistä pitäiskin keskustella jotta kaikki ne ymmärtää eikä tulkinnalle ole varaa?

Olkoot rakennettu vastaamaan mitä tahansa niin yleisen ymmärryksen mukaan säännöt kieltävät kyseisen virityksen.

Mun mielestä kyseisen säännön vois poistaa kokonaan.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #84 : 10.03.16 - klo: 12.02 »
Miro, kirjoita oma sääntöehdotuksesi niin yritetään ymmärtää.
Yritä saada se vastaamaan esitettyihin kysymyksiin.

Minä en kannata muuta kun mittoihin, vetotapaan ja rengassääntöön perustuvaa sääntöä kuten krossissa. Helppoa ja yksinkertaista. Samat jätkät ajaa kuitenkin kovaa oli sääntö mikä tahansa.

Jaa liityt kerhoon en viiti lukea mitä on jo kirjoitettu, mutta kommentoin kuitenkin.

Johan olen jonkin aikaa sitten tuon asian ilmaissut.

2wd luokassa ajetaan 2wd luokan autoilla ja 4wd luokassa 4wd luokan autoilla. Ei pitäs olla kovinkaan vaikeata ymmärtää tuota sääntö

4wd autoksi rakennettu auto ei ole sallittu 2wd luokkaan, eikä toisin päinkään. Kielletään samalla myös vetotavan muutokset, jos on kardaani auto niin pysyy sellasena jos taasen etuveto niin pysyy sellasena. Ratasvetoset siis pysyköön ratasvetosena myös. 

Kaikkein rennoitan homma on kun kenenkään ei tavii miettiä/tulkita sääntöjä. Minua on turha syytellä tästä vänkäämisestä sen enempää kuin muitakaan. Tätä koko soppaa ei olisi tullut jos muutama ei olisis väen vängällä tahtonut ajaa tuupissa 4wd autolla.



Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #85 : 10.03.16 - klo: 12.06 »
Miksi kieltäisin:
- Nykyiset 4WD:t perustuvat pitkälti M-8 luokan autoon ja kestävät ihan erilaista pommitusta kuin 2wd corrit jotka on aikas rimpuloita nelkkuihin verrattuna.
- Oma henkilökohtainen pelko että nelkkujen ajotapa tulee tuuppeihin kun ei tarvitse varoa niin paljoa esim tukivarren hajoamista.

Miksi sallisin:
-Jos omistaa 4wd:n voisi halutessaan ajaa myös 2wd luokkaa
-Ehkä muutama kuski lisää 2wd luokkaan

GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #86 : 10.03.16 - klo: 12.16 »
Jaa liityt kerhoon en viiti lukea mitä on jo kirjoitettu, mutta kommentoin kuitenkin.

Haista ite ;)
Olen lukenut ja siksi pyysin muotoilemaan säännön. Miten meni omasta mielestäs?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #87 : 10.03.16 - klo: 16.47 »
Miksi kieltäisin:
- Nykyiset 4WD:t perustuvat pitkälti M-8 luokan autoon ja kestävät ihan erilaista pommitusta kuin 2wd corrit jotka on aikas rimpuloita nelkkuihin verrattuna.
- Oma henkilökohtainen pelko että nelkkujen ajotapa tulee tuuppeihin kun ei tarvitse varoa niin paljoa esim tukivarren hajoamista.

Miksi sallisin:
-Jos omistaa 4wd:n voisi halutessaan ajaa myös 2wd luokkaa
-Ehkä muutama kuski lisää 2wd luokkaan

Kiitos tästä. Oliko muilla esittää samanlaista listaa?

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #88 : 10.03.16 - klo: 17.39 »
Perustelkaa ihan ranskalaisilla viivoilla miksi tuuppinelkku pitäisi kieltää tai sallia. Voin sitten koostaa aineistoa jatkoa varten.
Miksi kielto?

- Koska jokunen tuuppikuski saattaa lopettaa koko luokan ajamisen kun ei enää pysty omalla tuuppikalustolla pärjäämään. Esim. Ei ehkä kauheasti kiinnosta ajaa "kisaa" jos nelkkutuupilla sama kuski pääsee sekunnin kierroksella kovempaa kuin tuuppituupilla kuten tilanne oli bunkkerissa. Helposti suunnataan katseet muihin luokkiin koska nelkkuvekotin ei taasen välttämättä kiinnosta.

Miksi sallia?

- Koska kieltämistä ei voi tehdä millään järkevillä säännöillä joka ei menisi liian monimutkaiseksi tai ei rajaisi pois liikaa. Ja tämä kohta overridaa kiellon. Piste.

Kim Elfström

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #89 : 10.03.16 - klo: 18.59 »
Miksi kieltäisin:
- Nykyiset 4WD:t perustuvat pitkälti M-8 luokan autoon ja kestävät ihan erilaista pommitusta kuin 2wd corrit jotka on aikas rimpuloita nelkkuihin verrattuna.
- Oma henkilökohtainen pelko että nelkkujen ajotapa tulee tuuppeihin kun ei tarvitse varoa niin paljoa esim tukivarren hajoamista.

Miksi sallisin:
-Jos omistaa 4wd:n voisi halutessaan ajaa myös 2wd luokkaa
-Ehkä muutama kuski lisää 2wd luokkaan

Kopioin tuosta hieman ja vastaan myös samalla.

Tähän mennessä nelkkutuuppia on ajettu lähinnä vanhemman mallin nelkuilla, eli ovat "rimpuloita"
Eikös tuo kolarointi pitäis olla ihan selkeästi kitkettävissä. Eli tuomaristo hoitaa ja taas tämä luokkahan on se herrasmiesluokka jossa kuljettajien pitäis ajella herrasmiesmäisesti... Eli ei siis ongelmaa järeämpien autojen suhteen.

Sallimisessa samoilla linjoilla.