Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 47959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #90 : 10.03.16 - klo: 19.29 »
Lähinnä pelkoni koskee noita tekno konversioita. Tuomaristo???? Bunkkerissa taisi ollakkin ihan ok myös Ulvilassa. Tosin Ulvilan tuomari oli hieman huonosti sijoittunut radan vierelle ettei esimerkiksi edes voinnut nähdä 270 asteen mutkaa ja taisi antaa joidenkin mielestä hieman kyseen alaisen stop and go penaltin alkuerissä. Turussa joku  :lipsrsealed: en mainitse nimeä kontitti minut 3:ssa lähdössä eikä saannut mitään, että se herrasmies ajamisesta.  :police:
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #91 : 10.03.16 - klo: 20.25 »
Mun takaveto slässi painoi enemmän kuin nelivetoteknot, eikä se ainakaan mitään draamaa aiheuttanut radalla painonsa takia ainakaan. Ei se kyl mikään super kestävä ollut, siksi kävi aikanaan mielessä nelkkutuupin rakentaminenkin, jäi kuitenkin tekemättä. Mun mielestä auton kuin auton pitäis kelvata, ilman mitään keinotekoisia rajoituksia. Kunhan mahtuu sallittuihin mittoihin yms.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #92 : 10.03.16 - klo: 20.28 »
Lähinnä pelkoni koskee noita tekno konversioita. Tuomaristo???? Bunkkerissa taisi ollakkin ihan ok myös Ulvilassa. Tosin Ulvilan tuomari oli hieman huonosti sijoittunut radan vierelle ettei esimerkiksi edes voinnut nähdä 270 asteen mutkaa ja taisi antaa joidenkin mielestä hieman kyseen alaisen stop and go penaltin alkuerissä. Turussa joku  :lipsrsealed: en mainitse nimeä kontitti minut 3:ssa lähdössä eikä saannut mitään, että se herrasmies ajamisesta.  :police:

Ymmärrän, siinähän meni se herrasmies ajaminen.
Tekno konversiolla ajanut kuski tietenkin, jos saan arvata, nimiä mainitsematta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #93 : 10.03.16 - klo: 20.35 »
Lähinnä pelkoni koskee noita tekno konversioita. Tuomaristo???? Bunkkerissa taisi ollakkin ihan ok myös Ulvilassa. Tosin Ulvilan tuomari oli hieman huonosti sijoittunut radan vierelle ettei esimerkiksi edes voinnut nähdä 270 asteen mutkaa ja taisi antaa joidenkin mielestä hieman kyseen alaisen stop and go penaltin alkuerissä. Turussa joku  :lipsrsealed: en mainitse nimeä kontitti minut 3:ssa lähdössä eikä saannut mitään, että se herrasmies ajamisesta.  :police:

Ymmärrän, siinähän meni se herrasmies ajaminen.
Tekno konversiolla ajanut kuski tietenkin, jos saan arvata, nimiä mainitsematta.

Jos kontittaja olisi ollut tuuppi niin se ei olisi haitannut?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #94 : 10.03.16 - klo: 20.42 »
Ero on selkeä. Nelkkutuuppi kontittaa todella röyhkeästi vs orkkistuupin lähes herrasmiesmäiseen tuuppaamiseen..!  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #95 : 10.03.16 - klo: 20.46 »
Ero on selkeä. Nelkkutuuppi kontittaa todella röyhkeästi vs orkkistuupin lähes herrasmiesmäiseen tuuppaamiseen..!  :grin:

Nelkkutuupin kontitus ei ole mitään verrattuna alumiinipohjaisen lässykän kontittamiseen  :tongue:
Paitsi jos nelkkutuuppi on tekno :shocked:

Poissa Masi71

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #96 : 10.03.16 - klo: 20.48 »
Jos paino o ongelma niin siitä vaann normit vakaan ja siit max paino. Ei tää voi ol  vaikeeta.  Tosin mikä mä o sanoon ku en aja/omista mitään näistä.
Precirotate SB401
HongNor Nexx8. HongNor X2 CR

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #97 : 10.03.16 - klo: 20.49 »
Jännä silti kun olin Turussakin ainoo tekno konversio kuski, eikä oltu herran kanssa
samassa alkuerässä eikä finaalissa.
En ymmärrä vaan tätä tekno vastaisuutta, tai ehkä se kohdistuukin minuun eikä auto merkkiin.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #98 : 10.03.16 - klo: 20.50 »
Kontituksen aiheuttamaan mielipahaan vaikuttaa mitä myyntipakkauksessa luki aikanaan. Sama koskee tappion aiheuttamaa surua.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #99 : 10.03.16 - klo: 21.21 »
Nyt menee herroilla vähän yli hilseen  :shocked:. Turun kisassa kontittaja oli muistaakseni auto 51 voin muistaa tietenkin väärin. Eikä mua vieläkään kiinnosta millä autolla konttiin ajetaan se ei ole kivaa/oikein  :police: vaikka se olisi tamiyan mini. Olen vain yrittänyt sanoa että vaikka nyt sitten intech:stä modatulla tuupilla voi kontittaessaan rikkoa edellä ajavan auton (vaikka asson tuuppi) paljon helpommin kuin samanlaisella assolla kontittaessaan. En ole yhtäkään valmistajaa vastaan päinvastoin saadaan aikaiseksi esim. durango vs tekno kamppailuja.

Muokkaus.

Eikä se ole muiden vika, jos mun vauhtini ei riitä tuupissa kuin A-finaaalin sijoille 5-10. En silti ole lähtenyt mielipahan takia yhdestäkään kisasta pois ennen palkintojen jakoa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.16 - klo: 21.28 kirjoittanut C1S F1 »
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #100 : 10.03.16 - klo: 23.08 »
Näin sääntöjen alkuperäisenä laatijana ottaisin hieman kantaa, ihan vain siitäkin syystä, että SC sarjan alkuperäinen ajatus ja lähtökohdat pysyisivät sellaisina kuin sarjaa on alusta asti markkinoitu. (Enkä nyt toista sitä tässä)

Lähtökohtaisesti toki sääntöjä tulee rukata jos nähdään selkeä tarve asialle, ottaen kuitenkin huomioon tuo edellinen lause. En kuitenkaan nyt täysin ymmärrä mistä tässä todellisuudessa väännetään, joku Tekno vs. muu maailma väittely? Ehdottaisin että laittaisitte sukset samaan suuntaan...

*****************************
Alkuperäinen ajatus tuolle kaupalliselle lauseelle tuolla säännöillä oli se, että kisoihin ei tulla M8e autolla johon lisätty sääntöjenmukainen kori. No tämä sääntö sinänsä on tavallaan vanhentunut, koska osa nykyisistä kaupallisista SC autoista osittain tai kokonaan perustuu M8e autoon, joten koko lause kaikkine lisäyksineen on mielestäni turha.
Tosin edelleen kunnon puskurit pitää SC autossa pitää olla, niistä ei tule luopua. Tähän syy on luettavissa noin kymmenestä edellisestä viestistä (pysyy autot paremmin läjässä)

Nyt kun on selkeä "uhka" nelkkutuuppien käyttö kisoissa ja osa tulkisee sen porsaanreikänä säännöissä. On mielestäni hakoteillä (lue eka lause uudelleen). SC sarjassa on piirteenä ollut ropelihattujen rakenteluinto, minusta se on kiva mauste. Rakenteluintoa ei ole käsittääkseni suomessa missään luokassa kielletty, vai onko?

mutta...  jotta ei menisi tuuppinelkkujen kanssa ihan keulimiseksi ehdotan sääntöihin seuraavaa.

Moottori:
2WD: Vapaa 540 sarjan 2 POLE moottori (2 napainen näin niinkuin suomeksi)
4WD: Vapaa 540 tai 550 sarjan sähkömoottori

...ja ne ydinvoimalat, banaanimoottorit, polttokennot ja suihkumoottorit edelleen kielletty :laugh:

Onkin sitten kiva nähdä kuinka 3kg painavaa nelkkutuuppia liikkuu painoon nähden soveltumattomalla moottorilla...

Näin jälkipuheena vielä erään kisan tapahtumin viitattuna...
PS: PIENOISAUTOJEN KILPAILUSÄÄNNÖT, kohta 1.4.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #101 : 10.03.16 - klo: 23.15 »
Jeppe puhuu asiaa. Ja taitaa olla jopa linjassa ison maailman kanssa, käsittääkseni ROAR:in säännöissä 550/4-pole koneet sallitaan vain nelkkuihin. Tosin samassa yhteydessä kannattaa määritellä maksimipituus 540-koneelle, se kun on varsin tulkinnanvarainen.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #102 : 10.03.16 - klo: 23.30 »
Pakko ihmetellä tota Jeppenkin mainitsemaa TEKNO vs kaikki muut asetelmaa joka muutamista kirjoituksista on selkeästi nähtävissä...

Mitä väliä loppupeleissä sillä on mitä auton kyljessä lukee???

Kauheesti pelkoa herättää jos Tekno lanseeraa oman tuuppikonversio settinsä,,, mutta ketään ei kiinnosta että bunkkerissa ajettiin toiseksi melkeen 500g teknoa painavammalla autolla 2wd luokassa...

Tosin siinä ei lukenut Tekno kyljessä...


Ja turha huutaa et Tekno-ukko puolustaa TEKNOa... Ajan sillä vaan siks ku ei oo uuteen varaa, ja tunnen kuuluvani porukkaan...:(

« Viimeksi muokattu: 10.03.16 - klo: 23.35 kirjoittanut Mr-Chat »
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #103 : 11.03.16 - klo: 07.33 »
Traxxasin uudet harjattomat ovat 4-pole. Ilmeisesti laittavat niitä myös tuuppeihin.
Ihan vaan tiedoksi, että katsastus tietää tarkistaa... Jos rajoitus tulee sääntöihin.

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #104 : 11.03.16 - klo: 08.04 »
Pahoittelut ja anteeksipyynnöt, otin muutamat kommentit liian henkilökohtataisesti kun en niissä
kisoissa joissa olen käynyt ole nähnyt muita tekno konversioita kuin omani.
En ymmärtänyt että se on yleisnimitys yli 2500g painaville tuupeille..
Omanikin painoi Ulvilan katsastuksessa 2666g, eli siinä mielessä nimitys on osuva.
Olen tiedostanut painon tuoman haitan ja yrittänyt ajaa niin ettei autoni olisi muuten osuva.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #105 : 11.03.16 - klo: 08.16 »
Aki, mun lässykkä painoi saman ja Tommilla vielä enemmän. Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa, vai miten se menikään :)
Jossain painosta oli hyötyä, yleensä ei. Ajotapa pitää vaan sovittaa autoon.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #106 : 11.03.16 - klo: 08.36 »
Omanikin painoi Ulvilan katsastuksessa 2666g,

Höyhensarjalainen... vs 3200g takavetoslash! mä kunnostan slässin ja jyrään kaikki jos kerran paino on hyvästä!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #107 : 11.03.16 - klo: 08.58 »
Tiedostettu ongelma lisäpainot valmistumassa  :tongue:

Mitä sitten tulee nelkkujen ajotavan, etenkin mutkissa, suoraan siirtymiseen tuuppiluokkaan konversioiden myötä,
niin sanon että yhtä vaikeeta on kuin yrittää ajaa millä tahansa muulla tuupilla mutkaa yhtä agressiivisesti kuin nelkulla.

Toki ulkona en ole testannut mutta olen taipuvainen samaa päätelmään että epätasaisella alusta painava auto on vakaampi.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #108 : 11.03.16 - klo: 09.46 »
Traxxasin uudet harjattomat ovat 4-pole. Ilmeisesti laittavat niitä myös tuuppeihin.
Ihan vaan tiedoksi, että katsastus tietää tarkistaa... Jos rajoitus tulee sääntöihin.

Elä huolehi kyllä saat RTR slashillä ajaa, sääntöihin tulee ns. RTR pykälä. 



Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #109 : 13.04.16 - klo: 21.08 »
Onko tulossa perusteellisia sääntöuudistuksia kesän cupiin? Reilu vuosi sitten olen viimeksi käynyt talvicupin kisassa ja silloin kaikki vaikutti vielä rennon selkeältä.

Harmillista, jos joudutaan kovasti sääntöä rakentamaan lisää tähän luokkaan, jossa ainakin itselle on ollut erittäin harvoin osallistuvana vetävänä tekijänä rentous ja se, että riitti kunhan oli pari selkeää juttua kohdallaan autossa niin tiesi sen olevan ok kisaan.

Omasta mielestäni vanhat säännöt oli hyvät ja uudet säännöt kuulostaa siltä, että jotkut on testannut paljon, nähnyt vaivaa ja käyttänyt aikaa, löytänyt jotain aika hyvin toimivaa ja ajanut sitten "liian kovaa" ja nyt on kasetti sekaisin jostain syystä.

Toivottavasti saadaan säännöt selkeiksi hyvissä ajoin ennen Tammisaaren kisaa.

Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #110 : 13.04.16 - klo: 21.57 »
Mietin vielä tuota yhden rengassetin sääntöä. Se on kaltaiselleni "sunnuntai-sc"-kuskille tosi huono, koska olen usein tullut kylmiltään kisaan ekaa kertaa kisapaikan radalle ajamaan, mikä on tarkoittanut ettei rengassetupista ole ollut muuta tietoa kuin että joku pitäisi ehkä toimia. Wanhalla säännöllä on ollut mahdollista harjoitusten ja alkuerien aikana käydä vuosikertarenkaita läpi ja etsiä toimivat, jotta sitten finaaleissa on auto jotenkin toiminut.

Jos tavoitteena on pitää sarja rentona ja helppona sisäänheittosarjana ei vapaa yksi rengassetti per kisapäivä mielestäni toimi tästä näkökulmasta. Ehkä se toimii ns. vakiporukalle jotka kaipaa jotain uutta ja jotka myös käyttävät enemmän aikaa testaamiseen...

Mikäli luokan on edelleen tarkoitus toimia hyvänä sisäänheittoluokkana kannattaisin tämän miettimistä vielä kerran, jos ei ole jo mietitty.

P.S. olen itsekin kirjoittanut paljon sääntöjä, hyviä ja huonoja ja tiedän hyvin, että sellaisia sääntöjä jotka kaikkia kohderyhmiä miellyttäisi on mahdoton kirjoittaa - kaikki kunnia siis tämänkin sarjan puuhaväelle koska helppoa se ei ole.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #111 : 13.04.16 - klo: 22.37 »
yleensä tapana on ollut, että kisajärjestäjä ilmoittaa mitkä renkaat ovat ns. Toimivat. Itse olen ajanut nelkkua käytännössä pelkästään Calibereilla.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #112 : 13.04.16 - klo: 22.48 »
Yksityyppi rengas jättäisi rengas spekuloinnin pois tai sitten spekuloitaisiin miten sama rengas toimii erilaisissa autoissa. :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #113 : 14.04.16 - klo: 09.13 »
Olen kyllä kokenut, että takavetoisen "rimpulan" kanssa varsinkin sopivan eturenkaan arpominen ei ole aina ihan niin suoraviivaista, että joku tietty toimisi suoraan pussista, varsinkin kun setup on autossa vähän mitä sattuu näin lähtökohtaisesti. Tai useinkin sitten toimii kyllä kun on sopivasti kulutettu ensin takarenkaana tmv.

Mietin vielä yön yli ja itse en kyllä kannata tähän luokkaan rengassääntöä tai yksityyppirengasta.

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #114 : 14.04.16 - klo: 09.44 »
Olen kyllä kokenut, että takavetoisen "rimpulan" kanssa varsinkin sopivan eturenkaan arpominen ei ole aina ihan niin suoraviivaista, että joku tietty toimisi suoraan pussista, varsinkin kun setup on autossa vähän mitä sattuu näin lähtökohtaisesti. Tai useinkin sitten toimii kyllä kun on sopivasti kulutettu ensin takarenkaana tmv.

Mietin vielä yön yli ja itse en kyllä kannata tähän luokkaan rengassääntöä tai yksityyppirengasta.

Eikös takavetoisissa rajoitus koske vain takarenkaita eli eturenkaiden kanssa saisi leikkiä vapaasti?

Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #115 : 14.04.16 - klo: 10.16 »

Eikös takavetoisissa rajoitus koske vain takarenkaita eli eturenkaiden kanssa saisi leikkiä vapaasti?

Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #116 : 14.04.16 - klo: 17.55 »
Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #117 : 14.04.16 - klo: 18.23 »
Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.
Renkaaksi esim. ProLine Caliber niin ei tulos ole enää renkaasta kiinni. Jossain radalla joku muu rengas saattaa olla hivenen nopeampi mutta Caliber on aina ollut pitävä ja varsinkin helppo rengas ja sillä on voitettu varmasti yli 50% kesäkisoista. Tosin mulle sopisi myös yksityyppirengas, esim Caliber Medium seoksella joka on kestävä ja ainakin suhteellisen pitävä jokaisella radalla.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #118 : 14.04.16 - klo: 19.44 »
Tätä kirjoitettaessa sääntö näyttää tältä:

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.

Käsittääkseni siis takavetoisen eturenkaatkin merkittävä ennen alkueriä ja niillä mentäisiin koko päivä.
Tämä riittä syyksi ettei minua kiinnosta koko laji. 2 kisaa ajanut ja renkaisiin ja vanteisiin mennyt ihan tuhottomasti rahaa. Tällainen sääntö suosii vanhoja patuja jotka ovat samalla radalla aikaisemmin ajanut ja tietää mikä toimii. Uudet kuskit pitäisi käydä paikallisesti testaamassa ja hankkia säkillinen erilaisia renkaita. Juu ei kiitos. Yksityyppirengas ja yksi setti per kisa. Tuupissa eturengas voisi olla vapaa.
Renkaaksi esim. ProLine Caliber niin ei tulos ole enää renkaasta kiinni. Jossain radalla joku muu rengas saattaa olla hivenen nopeampi mutta Caliber on aina ollut pitävä ja varsinkin helppo rengas ja sillä on voitettu varmasti yli 50% kesäkisoista. Tosin mulle sopisi myös yksityyppirengas, esim Caliber Medium seoksella joka on kestävä ja ainakin suhteellisen pitävä jokaisella radalla.

Aivan samoilla linjoilla. Nelkkuun Caliber joka nurkkaan ja tuuppiin eteen lähestulkoon mikä tahansa isonappulainen rtr-rengas. Ei ole aineksia suuriin virheisiin rengasvalinnassa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #119 : 14.04.16 - klo: 21.41 »
On se kyllä vähän hölmöä alkaa rajoittaa renkaita ulkona ajettaessa, kyllähän kilpailussa pitäis olla vapaus vaihtaa rengasta vaikka joka lähtöön jos haluaa. Mutta tästä päätettiin Nokian kisassa ja se on kaikille sama. Eli näillä mennään.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-