Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 47952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« : 17.02.16 - klo: 10.29 »
SC Summer Cup 2016 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2016 I 7.5 Tammisaari
SC Summer Cup 2016 II 9.7, Vantaa
SC Summer Cup 2016 III 30.7, Turku
SC Summer Cup 2016 IV/V 3-4.9 Jyväskylä
Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokas (Bigbear) sami dot suokas at gmail dot com
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Web:
http://shortcourse.fi/

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.


Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2015 Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Summer Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY

Sarjan tukemista jatkaa EuroRC.

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto
« Viimeksi muokattu: 12.08.16 - klo: 17.45 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #1 : 17.02.16 - klo: 14.55 »
Tämä on hyvä!

Kesää ja saviratoja odotellessa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #2 : 07.03.16 - klo: 22.01 »
Kisakalenteri sai täydennystä. Kausi pörähtää käyntiin 7.5 Tammisaaren turffi radalla!
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #3 : 08.03.16 - klo: 12.26 »
Kisakalenteri sai täydennystä. Kausi pörähtää käyntiin 7.5 Tammisaaren turffi radalla!

Toivottavasti saadaan ajoissa ratkaisu "oikea" tuupi ja nelkkutuupi -keskusteluun, jotta ei tarvitse taas viikkoa ennen kisaa alkaa väsäämään uutta autoa. Turffi olisi varmasti sellainen alusta, jossa voisi ajatella ajavansa nelkusta rakennetulla tuupilla.

Poissa junuoti

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #4 : 08.03.16 - klo: 14.10 »
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #5 : 08.03.16 - klo: 14.54 »
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #6 : 08.03.16 - klo: 15.11 »
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.

Jatketaan keskustelua kun se kerran aloitettiin.

Periaatteessa päätös on helppo tuupit tuuppina ja nelkut nelkkuna. Toisaalta jos nelkusta purkaa tuupin, niin se ei vaadi rakentelu taitoja ja nelkkuja on hyvin saatavilla. Tällöin auto ei ole myöskään mikään proto.

Persilleen taas menee jos "joka" kisaan pitää olla erikoisauto. Silloin luokka ei palvele aloittelijoita eikä kokeneitakaan kuljettajia järkevällä tavalla.
Näen myös nelkkutuupeissa hyviä puolia, joskin myös miinuksia
+ Samalla autolla voi ajaa talvella tuuppia ja kesällä nelkkua
+ Autot on huomattavasti kestävämpiä
+ Kaikilla merkeillä ei ole tuuppeja saatavana
- Jos painava nelkku kolaa kevyen tuupin luultavammin perinteinentuuppi menee rikki. Tämä on tosin täysin spekulatiivista koska yli kolmekiloisella tuuppituupilla on ajettu ja ehkä joskus ajeltu ja sanomista ei ole tullut.
- Jos nelkkutuuppi on "liian" kilpailukykyinen liukkailla renkailla mattoradoilla tai perus renkailla kovapintaisilla radoilla, niin tuuppi kuskien pitää vaihtaa kalustoa, jotta voi menestyä

Ihmetyttää myös rc autovalmistajien kyvyttömyys rakentaa nopeaa tuuppia jos vaikka ikivanhasta rtr losista tehty tuuppi on nopeampi kuin parhaiden valmistajien uusimmat luomukset........ Tämä tosin vahvaa huhu puhetta Nokian radalta.

T/Sami





Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #7 : 08.03.16 - klo: 15.39 »
Miks kaikilla valmistajilla pitäis olla tuuppi??

Onko se aloittelija ystävällistä kun ostat halvan tuupin ja huomaat olevasi vailla mahdollisuutta voittoon kun vuosia ajaneet alan miehet vetää rakennellulla nelkulla???

Sarjasäännössä mainitaan vaatimus auton perustumisesta johonkin myynnissä olevaan autosarjaan... Teknosta, Desc410 tai Desc10 rakennettu tuuppi EI perustu mihinkään TAKAVETOISEEN (2wd) autosarjaan....
Oman tulkintani mukaan ovat siis sääntöjen vastaisia.. 

Ja tohon rengasasiaan. Rc10 ollaan nyt nussittu ton asian kanssa koko talvi eikä mihinkään ole päästy....



TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #8 : 08.03.16 - klo: 15.48 »
Miks kaikilla valmistajilla pitäis olla tuuppi??

Onko se aloittelija ystävällistä kun ostat halvan tuupin ja huomaat olevasi vailla mahdollisuutta voittoon kun vuosia ajaneet alan miehet vetää rakennellulla nelkulla???

Sarjasäännössä mainitaan vaatimus auton perustumisesta johonkin myynnissä olevaan autosarjaan... Teknosta, Desc410 tai Desc10 rakennettu tuuppi EI perustu mihinkään TAKAVETOISEEN (2wd) autosarjaan....
Oman tulkintani mukaan ovat siis sääntöjen vastaisia.. 

Ja tohon rengasasiaan. Rc10 ollaan nyt nussittu ton asian kanssa koko talvi eikä mihinkään ole päästy....

Kiitos rakentavasta kommentista.

Rengassääntö on jo niin loppuun kulunut aihe, ettei sitä edes jaksa pureksia enempää. Tämä talvi mennään olemassa olevilla säännöillä ja ensi talveksi tulee uudet rengas säännöt.

Sarjasääntö ei rajaa muuta kuin sen ettei ominpäin rakenneta protoja.
Tuohon toki voidaan tehdä muutos, että 2wd auton pitää olla 2wd:nä ostettu jne.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #9 : 08.03.16 - klo: 15.54 »
Auto sääntö päivitetty. Tuupilla tuupissa ja nelkulla nelkussa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #10 : 08.03.16 - klo: 15.56 »
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.

Jatketaan keskustelua kun se kerran aloitettiin.

Periaatteessa päätös on helppo tuupit tuuppina ja nelkut nelkkuna. Toisaalta jos nelkusta purkaa tuupin, niin se ei vaadi rakentelu taitoja ja nelkkuja on hyvin saatavilla. Tällöin auto ei ole myöskään mikään proto.

Persilleen taas menee jos "joka" kisaan pitää olla erikoisauto. Silloin luokka ei palvele aloittelijoita eikä kokeneitakaan kuljettajia järkevällä tavalla.
Näen myös nelkkutuupeissa hyviä puolia, joskin myös miinuksia
+ Samalla autolla voi ajaa talvella tuuppia ja kesällä nelkkua
+ Autot on huomattavasti kestävämpiä
+ Kaikilla merkeillä ei ole tuuppeja saatavana
- Jos painava nelkku kolaa kevyen tuupin luultavammin perinteinentuuppi menee rikki. Tämä on tosin täysin spekulatiivista koska yli kolmekiloisella tuuppituupilla on ajettu ja ehkä joskus ajeltu ja sanomista ei ole tullut.
- Jos nelkkutuuppi on "liian" kilpailukykyinen liukkailla renkailla mattoradoilla tai perus renkailla kovapintaisilla radoilla, niin tuuppi kuskien pitää vaihtaa kalustoa, jotta voi menestyä

Ihmetyttää myös rc autovalmistajien kyvyttömyys rakentaa nopeaa tuuppia jos vaikka ikivanhasta rtr losista tehty tuuppi on nopeampi kuin parhaiden valmistajien uusimmat luomukset........ Tämä tosin vahvaa huhu puhetta Nokian radalta.

T/Sami

- Samalla autolla voi myös ajaa kesällä nelkkua ja talvella nelkkua.
- Kesto ei varmastikkaan ole yhdessäkään SC autossa mikään ongelma? Itse en ole assosta saanut yhtäkään osaa rikki joulusta lähtien..
- Kaikilla merkeillä ei ole nelkkuakaan, so what?
- huhut on huhuja.

Mun mielestä asiasta voisi Nokialla kerätä palautelapun rasti ruutuun tyyppisesti kilpailijoilta, jonka mukaan päättäjät asian ratkaisee (huomioimatta liikaa omaa selväksi tullutta näkemystään). Mun ehdotuksessa autot pitää perustua myytyyn siten, ettei vetomäärää muuteta alkuperäisestä. Myös alustan layout pidettävä alkuperäisen kaltaisena, eikä esim kardaania voi lisätä autoon jossa sitä ei alunperin ole.

Vapaassa renkaassa ei ole mitään vikaa. Poikkeavissa olosuhteissa järjestäjä voi määrätä yksityyppirenkaan luokan henkeä kunnioittaen.



Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #11 : 08.03.16 - klo: 15.57 »
Auto sääntö päivitetty. Tuupilla tuupissa ja nelkulla nelkussa.

Hienoa!

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #12 : 09.03.16 - klo: 08.53 »
Ja nää uudistetut säännöt astuu voimaan Kesäsarjan alkaessa, eiks vaan ?

Tällaiselle "Yksisilmäiselle Slowhandille" on kyllä ihan sama millainen alusta/vetotapa/rengastus kulkupelissä ( Asso ) on ... kun peräpään joukoissa tullaan.

Mielestäni veteraaneille pitäisi sallia vähän erikoisvapautuksia  :wink:

t.Timppa

Ps. Tärkeintä ei ole voitto .. vaan vastustajan täydellinen murskaaminen... eiku rento meininki hyvässä seurassa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #13 : 09.03.16 - klo: 09.06 »
Ja nää uudistetut säännöt astuu voimaan Kesäsarjan alkaessa, eiks vaan ?

Tällaiselle "Yksisilmäiselle Slowhandille" on kyllä ihan sama millainen alusta/vetotapa/rengastus kulkupelissä ( Asso ) on ... kun peräpään joukoissa tullaan.

Mielestäni veteraaneille pitäisi sallia vähän erikoisvapautuksia  :wink:

t.Timppa

Ps. Tärkeintä ei ole voitto .. vaan vastustajan täydellinen murskaaminen... eiku rento meininki hyvässä seurassa

Säännöt ovat siis kesäsarjan sääntöjä.

Tuota veteraani juttua olen itsekin miettinyt kun muutama konkari ajelee rennolla fiiliksellä nellkutuupeilla ja niistä ei ole mainittu mitään. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #14 : 09.03.16 - klo: 09.23 »
Mielessä on jo pitkään ollut "epäkaupallisen konversiokitin" tekeminen JQ:hun. Valmistaja ei aio tehdä kittiä kun vihaa SC-autoja vielä enemmän kuin sähköautoja :) Omatkin intressit ovat ihan jossain muualla eikä ole mitenkään todennäköistä että tämän tekisin. Mutta, ihan vaan ajatuksen tasolla, jos joku vastaavan auton saa tehtyä onko kilpaileminen sillä kiellettyä?
Sääntöteknisenä kysymyksenä vielä, JOS kitti on myytävänä netissä onko se silloin myynnissä kaupassa? Moni konversiokitti ei ole ollut saatavana kivijalkakaupoista vaan pelkästään Ebay:stä.

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #15 : 09.03.16 - klo: 09.37 »
Kyllä kai nettikauppakin on kauppa, toki jos vaan on yksi kappale myynissä konversiota esim. myydään palstalla, sitä tuskin  kaupaksi lasketaan.
Toki jos joku näppärä ja luova henkilö saisi ajatuksen tehdä JQ:t, eli RC -auton ihan kaupallisessa mielessä ja vieläpä korrin,
niin säännöt kieltäisivät häntä testaamasta sitä kisoissa ja saamasta vertailua muihin kaupallisiin autoihin. Ekasta protosta kun on aika paljon matkaa kaupalliseen versioon.
Itse ajelin nelkkutuupilla muut kisat paitsi Bunkkeria, joka jäi harmittavasti väliin perhesyistä. En tiedä sainko jotain etua/ haittaa tästä mutta mukava oli kokeilla.
Nokian päätöskisa sitten ajetaan todennäköisesti etuvedolla, kun sitä vielä voi kokeilla.
Ja huhupuheet kertovat tämän ratkaisun olevan Nokialla nopeampi kuin nelkkukrossi  :tongue:

Edit: hyvä että saatiin selkeä sääntö, vaikka ei ollutkaan itselle mieleinen, loppuu tulkinnat

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #16 : 09.03.16 - klo: 10.06 »
Jos kerta tuollainen sääntö lyötiin lukkoon niin sitten aletaan samantien karsimaan ne omatekoiset autot jotka on ollu aina kiellettyjä mutta joilla on nyt kuitenkin ajeltu.


Oli miten oli niin jälleen tämä rento luokka missä mennään vaan pitämään hauskaa, muuttuu säännöiltään yhä enemmän tiukkapipoisemmaksi kuin muut luokat.
Sit kun määrätään vielä ykstyyppirengas niin aloittelijoiden ei tartte olla osallistumassa sillä kalustollaan mikä heillä sattuu olemaan... Kun on väärä rengas tai joku korin lirpake osoittaa väärään suuntaan.

Tuskin kukaan edes ymmärtää miksi "rikkinäinen" nelkku on nopea myös tuuppina, mutta hirveä on hätä kieltää.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #17 : 09.03.16 - klo: 10.07 »
Tarkoitin linkin mukaista ja vastaavia...
http://www.ebay.com/itm/SLICE-A-version-6-LCG-Mid-Motor-chassis-kit-for-Traxxas-Slash-Rustler-Bandit-/231867824789?hash=item35fc663a95:g:C4oAAOSwFAZTu3pM

Onko tämä sallittu vai ei?
Näitä, tai oikeastaan vanhempaa versiota, on ollut sarjan alkuvuosina muutama.
Säännössä ei saa olla tulkintavaraa kuten nyt. Katsastuksessa ei pidä joutua vääntämään vastaavista.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #18 : 09.03.16 - klo: 10.20 »

Tuskin kukaan edes ymmärtää miksi "rikkinäinen" nelkku on nopea myös tuuppina, mutta hirveä on hätä kieltää.

Tätä asiaa pohtiessa on kyllä menettänyt monet yö unet.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #19 : 09.03.16 - klo: 10.38 »
Tarkoitin linkin mukaista ja vastaavia...
http://www.ebay.com/itm/SLICE-A-version-6-LCG-Mid-Motor-chassis-kit-for-Traxxas-Slash-Rustler-Bandit-/231867824789?hash=item35fc663a95:g:C4oAAOSwFAZTu3pM

Onko tämä sallittu vai ei?
Näitä, tai oikeastaan vanhempaa versiota, on ollut sarjan alkuvuosina muutama.
Säännössä ei saa olla tulkintavaraa kuten nyt. Katsastuksessa ei pidä joutua vääntämään vastaavista.

Jos tuo on nopeampi, niin pitää ehdottomasti kieltää, samoin jos joku muu auto toimiin paremmin jossain olosuhteissa, niin sekin pitää kieltää.  :grin:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #20 : 09.03.16 - klo: 11.12 »
Muistaako kukaan tuliko bunkkerin wj kisan jälkeen valitusta Arin ja Hoken tuuppinelkuista? Eikö sellaiset ylivoimaiset rakennelmat ole vieläkin sallittuja buggy kisoissa?

Mites jos esim. Teknolta tulee konversio kitti jossa keskidiffin tilalla on slipperi ja vähän muutettu keskipukki? Saako sellaisella ajaa kun perustuu nelkkuun mutta myydään tuuppina?
Team associated RC8B3.1

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #21 : 09.03.16 - klo: 11.29 »
Sillähän saa tietysti ajaa jos sen saa yleisesti ostaa...
Eiku hetkinen...
Sen saa ostaa vain jos se on hitaampi tai muutaman harrastajan hyväksymä.

Edelleen ei mene mun kaaliin että kielletään jotain mitä ei eds tajuta miksi se kielletään, mutta kyllä itsetehdyt proto osat on sallittu vaikka ne on säännöissä aikalailla kielletty.

Ps: Ei tullu wj kisoissa kitinää kun hyvin moni ajoi nelkusta rampautetulla autolla tuuppia.
Pps: Juuri edellisten EOS kilpailuiden aikana ajettiin perinteisellä tuuppikrossarilla bunkkerin radalle ennätykset vaikka juuri edellisinä päivinä oli EOS kisoihin osallistuvat kaverit treenaamassa tuupeilla jotka on suunniteltu puhtaasti kovapitoisille mattoradoille. Jos ei ymmärrä mikä tekee autosta nopean tai toimivan niin on aivan turha kieltää toista ja hyväksyä toista.

Lisäystä:
Kieltämällä nelkuista tehdyt tuupit, ei voiteta mitään.
Hävitään ehkä muutama tuuppiluokan osallistuminen.
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 11.32 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #22 : 09.03.16 - klo: 11.49 »
Lisäystä:
Kieltämällä nelkuista tehdyt tuupit, ei voiteta mitään.
Hävitään ehkä muutama tuuppiluokan osallistuminen.

Tästä asiasta olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Team associated RC8B3.1

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #23 : 09.03.16 - klo: 11.52 »
Eikös sääntöjä tehdä ja noudateta sen takia,  että kaikilla on samat edellytykset ajaa kilpaa tasaväkisesti ja jos Hoke olisit nähnyt millä tavalla nelkut ulvilan finaaleissa pommittavat ekaan mutkaan on ajotavassa hieman parannettavaa ennen ku tulee tuuppi teknolla jyräämään tuuppi assoja  :police: . Ja ei kai sc-sarjan tarvitse millään tavalla seurata crossin trendejä  :afro:. Joku mainitsi ettei kaikilla valmistajilla ole tuuppia niin ei kaikilla valmistajilla ole sitä nelkkuakaan.

GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #24 : 09.03.16 - klo: 12.04 »
Eikös sääntöjä tehdä ja noudateta sen takia,  että kaikilla on samat edellytykset ajaa kilpaa tasaväkisesti ja jos Hoke olisit nähnyt millä tavalla nelkut ulvilan finaaleissa pommittavat ekaan mutkaan on ajotavassa hieman parannettavaa ennen ku tulee tuuppi teknolla jyräämään tuuppi assoja  :police: . Ja ei kai sc-sarjan tarvitse millään tavalla seurata crossin trendejä  :afro:. Joku mainitsi ettei kaikilla valmistajilla ole tuuppia niin ei kaikilla valmistajilla ole sitä nelkkuakaan.

Mitäs jos perustuuppiin laittaa 1,5 kg lisäpainoa, niin se on sitten ok?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #25 : 09.03.16 - klo: 12.15 »
Ei autoja tarvitse kieltää sen takia että jotku ajaa miten lystää.

Mistään trendeistä ei puhuta kun höpistään nelkuista tehdyistä tuupeista.
Niillä on ajettu krossia jo 80 luvulta lähtien.

Painotan taas.

Luokka josta on aina puhuttu että on rento luokka.
Silti säännöissä on kummallisempia käppyröitä kuin missään muussa luokassa.
Ja annas olla jos aloittelija tulee kisaamaan autolla jossa on vakiona siipi... Eeehei... Eihän se käy päinsä

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #26 : 09.03.16 - klo: 12.38 »
 :shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #27 : 09.03.16 - klo: 12.39 »
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?
Team associated RC8B3.1

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #28 : 09.03.16 - klo: 13.20 »

Tää nyt tuskin on Helsinki vs Jyväskylä asia vaikka näin koitetaan kovasti hommaa nostaa pöydälle.
Mulla ei ainakaan ole tarvetta saada mitään hätäistä päätöstä yhden perustelun nojalla, vaan hyvä vaihtoehto on ratkaista asiaa keräämällä nokialla osallistuvilta kuljettajilta mielipide vaikka paperilapulle joka jaetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 16.31 kirjoittanut niemis »

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #29 : 09.03.16 - klo: 13.29 »
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

Itseasiassa vei, mutta se ei ollut mun pointti. Vaan miksi ei voida ajaa luokkiin kaupallisesti saatavilla olevilla autoilla.
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace