Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt  (Luettu 47948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #30 : 09.03.16 - klo: 13.33 »
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

Itseasiassa vei, mutta se ei ollut mun pointti. Vaan miksi ei voida ajaa luokkiin kaupallisesti saatavilla olevilla autoilla.

Pete, määrittele "kaupallisesti saatavilla oleva".
Säännöissä ei saa olla noin paljon tulkinnanvaraa.

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #31 : 09.03.16 - klo: 13.37 »
Eikös sääntöjä tehdä ja noudateta sen takia,  että kaikilla on samat edellytykset ajaa kilpaa tasaväkisesti ja jos Hoke olisit nähnyt millä tavalla nelkut ulvilan finaaleissa pommittavat ekaan mutkaan on ajotavassa hieman parannettavaa ennen ku tulee tuuppi teknolla jyräämään tuuppi assoja

Pakko kommentoida tätä kun olin itse paikalla ja taisin olla ainoo jolla oli tuuppi tekno.
Mut ajettiin ulos ekassa mutkassa kahdessa finaalissa koska jarrutin ekaan mutkaan etten pilaisi kärjen kisaa.
Yhden stopparin sain kun takahypyssä en saanut ilmassa jarrutettua ja törmäsin edelläolevaan autoon jonka hyppy meni
pieleen ja se kääntyi eteen eikä sekään tainnut olla asso.
Mutta toki voin muistaa väärin asiat

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #32 : 09.03.16 - klo: 13.43 »
Eikö olisi kumminkin tärkeintä saada mahdollisimman paljon autoja viivalle ja rahaa järjestäjien kassaan? Oli se sitten väärin kasattu alunperin neliveto auto tai muuten corrin näköinen peli. Kunhan 2wd luokassa vetää kaksi pyörää oli ne sitten vaikka samanpuolen renkaat.
Team associated RC8B3.1

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #33 : 09.03.16 - klo: 14.03 »
Kuinka moni haluaisi ajaa kesällä nelkkutuuppia ja jos se on kiellettyä, niin kuinka moni jättää ajamatta?
Voi myös vastata privana.

T.Sami

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #34 : 09.03.16 - klo: 14.07 »
Hokella ja Tony_L:llä ajatus kohdillaan..
Rento meininki, paljon osallistujia.. hillot himaan  :smiley:

Ja rakenteluhan on yksi iso osa tätäkin lajia.. ainakin eräille.
Eihän sitä pidä tappaa pois liian jäykillä säännöillä.

Timppa

Ps. Tai sitten pitää lisätä "No Limit-luokka".... johon kaikki "Tuunarit" saa keksiä uusia virityksiä  :evil:
Pss. Samin kyselyyn.. niin mä ajaisin tuunatulla Assolla kesällä näillä näkymin.. C/D-Finaaleissa
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 14.24 kirjoittanut Stinde »
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #35 : 09.03.16 - klo: 14.24 »
jtr on sitten hyvä ja lopettaa heti alkuunsa porukan nimittelyn.
Minä vastailen omalla vapaalla ajallani mihin haluan, kuten muutkin.

Sami.
Miksi edes spekuloida keneltä kielto olisi pois jne?
Jos antaa homman olla yksinkertainen ja jättää turhan kiristelyn sääntökiemuroista niin se on vielä vähemmän keltään pois.

Autoja viivalle ja varikolla naureskelemaan minkälaisella virityksellä kukakin ajaa.
Jos jotain alkaa turhaan kiristämään kun kaveri ajaa kovempaa erilaisella autolla niin ikävä fakta (vaikka en tätä mielelläni sanokaan) on että silloin on väärä luokka.

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #36 : 09.03.16 - klo: 14.29 »
:shocked: mutta eihän sc kisoissa edes katsasteta autoja, joten kaipa se on ihan sama mitä säännöissä sanotaan. Ruetaan ajamaan vielä eos-matolla ilman porrashyppyjä niin luokan suosio on taattu. Alle voi ruuvata vaikka foamit kunhan ne on sc-renkaan kokoiset.  :evil:

Veikö nelkkutuuppi sun tikkarin Ulvilassa vai mikä tässä hommassa noin kovasti painaa mieltä?

Itseasiassa vei, mutta se ei ollut mun pointti. Vaan miksi ei voida ajaa luokkiin kaupallisesti saatavilla olevilla autoilla.

Pete, määrittele "kaupallisesti saatavilla oleva".
Säännöissä ei saa olla noin paljon tulkinnanvaraa.

Sellainen joka maksaa x määrän valuuttaa,  on kaikkien saatavilla sekä paketissa lukee esimerkiksi 2wd short course.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni asiasta ja miten sitten säännöt sanovatkaan olen ajamassa corria ihan okeasti takavetoisena autona myytävänä olevalla laitteella jos ei sitä kielletä
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #37 : 09.03.16 - klo: 14.39 »
. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

Olkoonkin hymiöllä varustettu viesti mutta alkaa meneen ylitte. "sarjavastaavana" toivoisin vähän korrektimaa kirjoittelua. Paistaa pikkasen liikaa pk seudulle veto nyt.  Itse olin vastaan noita tuuppinelkkuja ihan enne kisaakin, niitä ei saatu pois kisasta niin oli pakko koittaa jotain. Myöskään WJ:ssä ei moisilla ajettas jos minä asiasn päättäisin.

Mitä kesän sääntöihin tulee niin 2wd ajetaan 2wd autoilla ja 4wd ajetaan 4wd autoilla. Jos joku haluaa ajaa tuuppinelkkua niin ajakoon sitä nelkkuluokassa, tai vaikka 3wd:nä jos siltä tuntuu.
Rentona tämä luokka ei pysy juurikan sen takia, kun aletaan tunkemaan jo 1/8 crosseja konversio setillä kisaan.

Auton rakentelussa ei ole mitään pahaa, se vaan että tuodaan toisen luokan auto kokonaisuudessaan kisaan ei ole ok. 
Mitähän F luokan rallikuskit tuumais jos sinne tulis WRC autolla ajaan kisaa, josta on vaan etuveto tai takaveto poistettu. Eihän se varmastikaan ole yhtään parempi kuin joku jeesuksen vanha ascona tai 325 3koppanen bemari.

Jos kerta tuollainen sääntö lyötiin lukkoon niin sitten aletaan samantien karsimaan ne omatekoiset autot jotka on ollu aina kiellettyjä mutta joilla on nyt kuitenkin ajeltu.


Kielletään vaan kaikki, mulle passaa ehottomasti.  Missäs näillä omavalmisteisilla on ajettu? Yhtään täysin omavalmisteista autoa ei ole tullut vastaan. Minen ainakaan ole nähnyt kuin modattuja autoja. Traxuun teki monikin LCG pohjia ite ja moni valmistajakin teki niitä, auto oli silti sama traxu. Muokattu autohan perustuu aika pitkälle olemassa olevaan ja saatavaan autoon.
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 14.46 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #38 : 09.03.16 - klo: 14.43 »
Aina joku voittaa kisat kumminkin jollain autolla ja uusia parempia tulee kokoajan. Jos joku auto on ylivoimainen niin kyllä ne ketkä haluaa ajaa voitosta yleensä on myös sellaisen ostanut tai rakentanut eikä silti kaikki voi voittaa kisoja.

Talven kisoja matolla ajatellen yksityyppirengas on ihan hyvä ajatus koska säästää rengaskuluja mutta siitäkin pitäisi joustaa aloittelijoiden kohdalla. Uusille kuskeille vapaat renkaat niin pääsee helposti koittamaan kilpailuja.
Team associated RC8B3.1

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #39 : 09.03.16 - klo: 14.46 »
......

Autoja viivalle ja varikolla naureskelemaan minkälaisella virityksellä kukakin ajaa.
Jos jotain alkaa turhaan kiristämään kun kaveri ajaa kovempaa erilaisella autolla niin ikävä fakta (vaikka en tätä mielelläni sanokaan) on että silloin on väärä luokka.

Tuohon kun lisää

...

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.


Niin rupee olemaan SC säänöt pääosin kasassa


Niemis-entinen SC-kuski, toivotavasti tulevakin
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #40 : 09.03.16 - klo: 14.48 »
Niin ja pidetään asialinja, nimitteleyt pois ja puhutaan asiasta.

Niemis-aluevalvoja
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #41 : 09.03.16 - klo: 14.50 »
Kuinka moni haluaisi ajaa kesällä nelkkutuuppia ja jos se on kiellettyä, niin kuinka moni jättää ajamatta?
Voi myös vastata privana.

T.Sami

Jos sallittua, niin todnäk ajaisin nelkkutuupilla jos se testauksen jälkeen tuntuu järkevältä ajettavalta savipinnalla.

Jos kiellettyä, en ostasi sitä varten toista autoa, kun edellisestä on juuri luopunut. Ajaisin nelkkua tai olisin ajamatta mitään laatikkoautoa.

Viimekin kesänä oli enemmän haasteita tuupin osallistujamäärissä joita kielto ei tule auttamaan.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #42 : 09.03.16 - klo: 14.52 »
Aina joku voittaa kisat kumminkin jollain autolla ja uusia parempia tulee kokoajan. Jos joku auto on ylivoimainen niin kyllä ne ketkä haluaa ajaa voitosta yleensä on myös sellaisen ostanut tai rakentanut eikä silti kaikki voi voittaa kisoja.


Totta hemmetissä tulee uusia autoja jotka on nopeempia, voi olla esim vaikee pärjätä SC10:llä uudella RC10SC5M:lle sisäradoilla, kukaan ei silti ole kieltämässä uutta versiota autosta vaikka moottori vaihtoikin paikkaa.

Siltikään toiseen luokkaan tarkoitetull autolla ei ole tarvis päästä ajamaan kaikkia luokkia.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #43 : 09.03.16 - klo: 14.53 »
Onko jtr:n auto alkanu kulkee paljonko kovempaa tän näppisrallin avulla, vai kannattaisko keskittää noi selkeästi vähäiset resurssit johonkin hyödyllisempään, kuten esim treenaamiseen?

Voisiko tän turhan länkyttämisen jättää suosiolla jo pois. Ei varmana auta minkään asian etenemistä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #44 : 09.03.16 - klo: 14.53 »
Miro, ekat nelkkusc:t on tehty 1/8-krossareista... Ihan tehtaalla.
Nyt myytävistä valtaosa on hyvinkin läheistä sukua 1/8:seille.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #45 : 09.03.16 - klo: 14.54 »
 :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #46 : 09.03.16 - klo: 14.54 »
. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

Olkoonkin hymiöllä varustettu viesti mutta alkaa meneen ylitte. "sarjavastaavana" toivoisin vähän korrektimaa kirjoittelua. Paistaa pikkasen liikaa pk seudulle veto nyt.  Itse olin vastaan noita tuuppinelkkuja ihan enne kisaakin, niitä ei saatu pois kisasta niin oli pakko koittaa jotain. Myöskään WJ:ssä ei moisilla ajettas jos minä asiasn päättäisin.


Miten väität että vedän PK seudulle, tuohan vaan oli fakta. Matolla ajettiin tietyllä tavalla väärillä renkailla ja se loi tuon mahdollisuuden, jolloin erikoisautoilla vietiin Tikkarit. Nythän säännöt muutettiin kesäksi, joten miten vedän "kotiin päin?"
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #47 : 09.03.16 - klo: 14.55 »
Toinen, mikä määritellään protoksi?
Montako omatekemää osaa saa olla?
Saako geometria muuttua vai pitääkö olla samat kun tehtaan osassa?
Saako käyttää ko. autoon tehtyjä viriosia?
Minkä valmistajan tekemät viriosat on sallittuja?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #48 : 09.03.16 - klo: 14.59 »
Miro, ekat nelkkusc:t on tehty 1/8-krossareista... Ihan tehtaalla.
Nyt myytävistä valtaosa on hyvinkin läheistä sukua 1/8:seille.

Saako siis 1/8 crossarilla osallistua nelkkuun? Ei tarvi purkaa edes vetareita..

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #49 : 09.03.16 - klo: 15.01 »
Miro, ekat nelkkusc:t on tehty 1/8-krossareista... Ihan tehtaalla.
Nyt myytävistä valtaosa on hyvinkin läheistä sukua 1/8:seille.

Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Miro laittoi minun ajatukseni sanoiksi paremmin ja rengas vatvomiseen aloittelijoille voitaisiin suoda vapautus.
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #50 : 09.03.16 - klo: 15.07 »
Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Honkkarilla nimenomaan EI ollut buggyä. Tai ei ainakaan myyty täällä. Remppa teki sellaisen SC:stä.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #51 : 09.03.16 - klo: 15.12 »
. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

Olkoonkin hymiöllä varustettu viesti mutta alkaa meneen ylitte. "sarjavastaavana" toivoisin vähän korrektimaa kirjoittelua. Paistaa pikkasen liikaa pk seudulle veto nyt.  Itse olin vastaan noita tuuppinelkkuja ihan enne kisaakin, niitä ei saatu pois kisasta niin oli pakko koittaa jotain. Myöskään WJ:ssä ei moisilla ajettas jos minä asiasn päättäisin.


Miten väität että vedän PK seudulle, tuohan vaan oli fakta. Matolla ajettiin tietyllä tavalla väärillä renkailla ja se loi tuon mahdollisuuden, jolloin erikoisautoilla vietiin Tikkarit. Nythän säännöt muutettiin kesäksi, joten miten vedän "kotiin päin?"

Sami yhteyshenkilönä sun ei pidä kohdistaa loan heittoa henkilöihin vaikka miten olis faktoja pöydässä. Muutenkin kannattaa selkeyttää linja päätöksenteossa, eikä hötkyillä laidasta laitaan porukan pienen paineen alla. Sun tehtävä on tasotella montut eikä kaivella kuoppia kenellekkään..

Se on totta että meidän pitää nyt lopettaa tää p*skan heitto puolin toisin.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #52 : 09.03.16 - klo: 15.13 »
Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Honkkarilla nimenomaan EI ollut buggyä. Tai ei ainakaan myyty täällä. Remppa teki sellaisen SC:stä.

ja hyper SC10 kait perustu kasikrossariin
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #53 : 09.03.16 - klo: 15.18 »
Aina joku voittaa kisat kumminkin jollain autolla ja uusia parempia tulee kokoajan. Jos joku auto on ylivoimainen niin kyllä ne ketkä haluaa ajaa voitosta yleensä on myös sellaisen ostanut tai rakentanut eikä silti kaikki voi voittaa kisoja.


Totta hemmetissä tulee uusia autoja jotka on nopeempia, voi olla esim vaikee pärjätä SC10:llä uudella RC10SC5M:lle sisäradoilla, kukaan ei silti ole kieltämässä uutta versiota autosta vaikka moottori vaihtoikin paikkaa.

Siltikään toiseen luokkaan tarkoitetull autolla ei ole tarvis päästä ajamaan kaikkia luokkia.


Keneltä se loppupeleissä on pois? 
Team associated RC8B3.1

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #54 : 09.03.16 - klo: 15.26 »
Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #55 : 09.03.16 - klo: 15.31 »
SC sarja säännöt on alusta asti ollu hyvinkin tulkinnan varaisia ja kuskit ajo herrasmiessäännöillä eikä tarkkoihin sääntöihin ollut tarvetta

Se mitä tässä on nyt ilmeisesti muuttunut on että ennen ajettii huvin vuoksi ja voittaminen oli vaan mukava bonus eikä sen takia tarvinnut lukea sääntöjä että "onkohan tämä erikseen kiellettyä".

Ps. Tai sitten pitää lisätä "No Limit-luokka".... johon kaikki "Tuunarit" saa keksiä uusia virityksiä  :evil:
Vois olla hyvä, huvin ja harrastuksen vuoksi ajavat voivat ajaa omaa luokkaansa ja pitää hauskaa. Aika kaukana ruvetaa olemaan siitä SC sarjasta millä joskus aloteltiin

Jokainen voi omalta osaltaa miettiä mitä on tehnyt luokan rentouden hyväksi.

Mulle kyllä riitti, palaillaan asiaan kun ollaan taas renommalla meiningillä
T:Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #56 : 09.03.16 - klo: 16.07 »
Korjatkaa jos olen väärässä,  mutta eikö ekat nelkku sc-autot olleet 1/10 buggyjen johdannaisia honkkarin nexx-10 ja vanhempi desc-410???

Honkkarilla nimenomaan EI ollut buggyä. Tai ei ainakaan myyty täällä. Remppa teki sellaisen SC:stä.

ja hyper SC10 kait perustu kasikrossariin
Menee ihan OT, mutta vastaan silti: päinvastoin 1/12 truggyyn HN crt.5

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #57 : 09.03.16 - klo: 16.54 »
Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.

Mä oon aloittelija , ekan kisan ajoin viime kesäkuussa ja koko harrastuksen alotin tasan vuosi sitten. Eli lasken itteni alottelijaks kyllä edelleen.

Sitten tää 2wd 4wd asia, siitä on tehty päätös ja jokainen varmasti tietää mitä se tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan, siitä varmaan on turha tehdä liian vaikeaa asiaa ja vääntää vaan vääntämisen halusta. Ja saahan optio osia edelleen autoihin laittaa niinku tuossa yhdessä postauksessa oli tuo Slashin pohja, eihän niitä missään oo kielletty.
« Viimeksi muokattu: 09.03.16 - klo: 17.43 kirjoittanut Kipsi »
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #58 : 09.03.16 - klo: 17.30 »
Ei SC-sarjat ole enää aloittelija sarjoja.
Samat naamat siellä on pyörinyt monta vuotta ja alottelijoita ei ole saatu mukaan. Päinvastoin varsinkin 2wd tuntuu kuihtuvan kokoajan pienemmäksi.
Nelkkutuupit mahdollistaisi sen että että takavetoon saataisiin muutama lisäkuski viivalle.

Mä oon aloittelija , ekan kisan ajoin viime kesäkuussa ja koko harrastuksen alotin tasan vuosi sitten. Eli lasken itteni alottelijaks kyllä edelleen.

Jep, kirjoitin ehkä vähän huonosti pointtini.
En siis tarkoittanut että SC-sarjoissa ei olisi aloittelijoita ollenkaan. Tottakai on, niin on muissakin sarjoissa.
Ennemmin tarkoitin että SC-sarjoista on kadonnut se henki ja fiilis jolla siihen aikanaan, n.5v sitten, alottelijoita ohjattiin.
Toki sarjat on vielä lisenssittömiä ja suht helposti lähestyttäviä.

Ehkä pitäis keskittyä ennemminkin siihen että miten tuota fiilistä saadaan palautettua kun siihen että onko jokin juttu kielletty vai ei.
Kilpasarjaa on toki vaikea järjestää ilman kilpailua ja kilpa-henkisyyttä... Ehkä sitten jokin tuning-luokka tai sitten toisinpäin stock-luokka olisi paikallaan.

Ite ajoin WJ:ssä yhen talven S2-10 luokan eli takavetokrossari stokki luokan joka oli muistaakseni silloin 17,5T koneella ja tais olla vapaa rengas (WJ:ssä normaalisti minipin/spike). Siellä oli vähäisestä osannottaja määrästään huolimatta mahtavia vääntöjä finaaleissa ja ajaminen oli todella hauskaa. Silloin oppi myös paljon ajamisesta, vaikka sitä ei kyllä uskoskaan kun kattoo mun menoo radalla.

Eli olisko mitään ideaa lähteä kehittämään StockSC luokkaa? Toisiko se mitään lisää RC:hen tai SC:hen? Saisiko siitä hyvän alottelija luokan ja tiukempi, enempi kilpamielinen vääntö sitten mod. luokissa?

SC sarja säännöt on alusta asti ollu hyvinkin tulkinnan varaisia ja kuskit ajo herrasmiessäännöillä eikä tarkkoihin sääntöihin ollut tarvetta
Tuo on se joka aikanaan sai minut SC sarjaa kiertämään ja koukutti harrastukseen.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2016 info ja sarja säännöt
« Vastaus #59 : 09.03.16 - klo: 19.48 »
Kieltäkää vaan nelkku tuupit.

Samapa tuo on.
Miroshiman logiikan mukaan osia saa ottaa krossarista, porailla pohjalevyyn reikää jne jne... Ja dremelöidä vaikka omat tornit ja mitkälie osat jotta saa istutettua osia jotka ei ole edes SC luokkaan suunnitellusta autosta.

Mutta... Jos mä nyt kotona olevan tuupparin modaan niin että otan perän ja keulan nelkusta ja ajan sillä tuupissa niin onko se ok???

Lopulta voisin vaihtaa samalla sen pohjalevynkin.
Kunhan siis auto on alunperin myyty 2wd niin saan rakentaa siitä oman laiseni auton kun ne vaihdetut osat on yleisesti kaupasta saatavia...

Oottakaas nyt kun ei mulla nyt vaan raksuta.
Noh ihan sama... rakentaminen alkakoot...
Katsotaan miten nopeesti näätte "vähän" modatun tuupparin joka on olevinaan ok, mutta toistesta autosta jos repäiset vetarit pois niin auto olis olevinaan kielletty...

Joo... en ymmärrä.
Katsotaan miten nopeesti saan modauksen tehtyä ja kuvat nähtäville... Lupaan käyttää vain yleisesti ihan jopa suomen kauppojen hyllyiltä löytyviä osia, enkä tee yhtään osaa itse.