Kirjoittaja Aihe: Digikamerat  (Luettu 11823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #30 : 08.11.04 - klo: 11.26 »
Vastauksia:
MarGox:
-No etkös itse sanonut että 3* optinen zoomi ei riitä mihinkään? -> En.
(MG:"3X optinen ei juuri riitä mihinkään, mutta vakiona miltei kaikissa, ja siis "vähimmäisvaatimus".)
-Etkös itse sanonut että pixelimäärällä ei ole väliä? -> Kyllä, ja se pitää paikkansa täysin. Edelleen. Pixelin laatu on avaintekijä. Optiikka sen tekee.
-Itse sanoit että optiikkaan pitää panostaa, joten tästä päättelin oman kamerasi toiminnot....! -> ÄLÄ hypi johtopäätelmiin.
-Eli 1 megapixeli, 2 000 kertainen optinen zoomi ja 5000€ optiikka...! -> tuon naurettavuutta ei kaiketi tarvitse ääneen todeta. (Jos Minulla tuollainen olisi, se olisi erääseen käyttööni sopiva - sillä tekisi loistavasti nettikuvia)
-Ja jos 200€ kameralla pärjää paremmin kuin 400€ kameralla niin laitappa vaikka linkit tällaisesta tapauksesta!! -> En ole sanonut että pärjäät paremmin, mutta käyttötarkoitukseesi löydät huokeallakin (.."matkailevan perheen joululahjaksi!"). Huomioi vaikka Fuji.
-Ja kysyn että mitä mieltä olet ko. Canon A85!?! -> Aikaisempien "juttujesi" perusteella ei tekisi mieli enää edes puuttua - mutta kun tähän saakka on jo tultu; Olisi tapauksessasi jopa loistava valinta. Sopii niin pieneen kuin isoon käteen ja on "kameran näköinenkin".
-Laita linkki sellaisesta kamerasta joka todella olisi paras hintalaatusuhteeltaan tuohon 400€!!! -> suosittelen canonia Sinulle edelleen. Parasta EI olekaan. Sopivimman etsimisen joudut tekemään itse.
-Jos nyt sellaista löytyy :evil: -> ks. edellinen, mutta olet jo canon mies, usko pois. Kannattaakin. (canonin ainoa "huonopuoli" voi tulla vastaan kun kuvat pitää siirtää tietokoneelle, mutta tuskin sittenkään)
-Muistutan nyt vielä että kamera tulee matkailevan perheen joululahjaksi! -> Olen sen muistanut kokoajan. Sinä et vain ole muistanut jotta olet nollakokemuksella liikkeellä ja kaikki tieto pitäisi olla tervetullutta. OMA mielipide täytyy pystyä muodostamaan!
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
PS:.olen yv:llä pyytänyt anteeksi MarGox:ilta!
- eikannattaisi edes käyttäytyä niin, jotta joutuu anteeksi pyytelemään. No, kaikkihan me joskus . . .
ps. antamassasi vertaa.fi -listassa on vain kaksi, jotka sopivat antamiisi spekseihin (A85/A95).
Tarvekartoitus kannattaa aloittaa aina silläviisii, jotta mieti käyttötarkoitus ensin. Älä toimintoja ja kokoa ja näköä/merkkiä yms...
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #31 : 08.11.04 - klo: 11.44 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
PS:.olen yv:llä pyytänyt anteeksi MarGox:ilta!
- eikannattaisi edes käyttäytyä niin, jotta joutuu anteeksi pyytelemään. No, kaikkihan me joskus . . .
ps. antamassasi vertaa.fi -listassa on vain kaksi, jotka sopivat antamiisi spekseihin (A85/A95).
Tarvekartoitus kannattaa aloittaa aina silläviisii, jotta mieti käyttötarkoitus ensin. Älä toimintoja ja kokoa ja näköä/merkkiä yms...
Joo, kaikkihan me joskus, varsinkin väsyneet murrosikäiset. Onneksi tajusin poistaa kaikki hävyttömyydet...
Nyt on sitten kilpakumppanit varmistuneet...
Pyydän vielä kaikilta anteeksi käytöstäni!

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #32 : 08.11.04 - klo: 15.59 »
Kyllä noi A sarjalaiset kanonit on kyllä helposti suositeltavia. Monia muitakin hyviä merkkejä ja malleja löytyy mutta tuota nyt ekaks suosittelisin. Itse olen töissä valokuvausliikkeessä ja omille vanhemmille sekä kavereille olen tommoiset kehdannut myydä. Tämä lähinnä kertoo luottamuksestani kyseisiä vehkeitä kohtaan. Isäpapalle ei ihan skeidaa kehtais myydä  :wink:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #33 : 08.11.04 - klo: 17.53 »
Eiköhän se tule olemaan tämän Canonin A sarjan laite...
A85 tai A95 ....
Kaippa jompaan kumpaan hankitaan sitten tuo 256mb muistia ja tuo kamera ceissi....

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #34 : 12.11.04 - klo: 15.17 »
Ois tälläinen vähän oudompi kysymys noista kameroista. Sain uuden kameran ja olen käyttänyt sitä innoissani enkä tietenkään halua saada sitä epäkuntoon. Olen käsitellyt kameraa aina niin, etten vaan missään nimessä osu linssiin. Siis haittaako jos sormi osuu siihen linssiin?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #35 : 12.11.04 - klo: 15.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Jos jollain oikealla kankaalla pyyhkii sormenjäljen pois niin ei haittaa.. en vaan muista kankaan nimeä.
Mikrokuitu liinallahan ainakin jotain linssejä puhdistellaan, kuten minun kiikareitani... :roll:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #36 : 12.11.04 - klo: 19.12 »
Ei se ole niin hirveän vaarallista jos somella koskee siihen.
Mutta kannattaa varoa naarmuttamasta sitä.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #37 : 12.11.04 - klo: 20.10 »
-------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 15.16 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #38 : 12.11.04 - klo: 20.35 »
Tarkoitin että sitä ei tarvitse pelätä kuin ruttoa.
Eihän se tietenkään hyvää tee.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #39 : 08.12.04 - klo: 18.02 »
Nyt sitten sain sen A85:n 8)

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #40 : 16.05.05 - klo: 15.35 »
Hommasin tänään canonin digikameran :mrgreen:  Voin katsella kuvia windows xp käyttöjärjestelmällä mutta pitäis hommata oikein kunnon kuvanmuokkausohjelma :P  Niin mikä olisi hyvä SUOMENKIELINEN ohjelma :?:
joo o

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #41 : 16.05.05 - klo: 16.18 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Hommasin tänään canonin digikameran :mrgreen:  Voin katsella kuvia windows xp käyttöjärjestelmällä mutta pitäis hommata oikein kunnon kuvanmuokkausohjelma :P  Niin mikä olisi hyvä SUOMENKIELINEN ohjelma :?:

Photoshop on loistava ohjelma.
Sitä saa kyllä jonkun aikaa opiskella, ennen kun oppii hyvin käyttämään. Saa myös suomenkielisenä. Kannattaa kysyä hintaa lähimmältä ATK-kauppiaalta...

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Digikamerat
« Vastaus #42 : 16.05.05 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Hommasin tänään canonin digikameran :mrgreen:  Voin katsella kuvia windows xp käyttöjärjestelmällä mutta pitäis hommata oikein kunnon kuvanmuokkausohjelma :P  Niin mikä olisi hyvä SUOMENKIELINEN ohjelma :?:

Photoshop on loistava ohjelma.
Sitä saa kyllä jonkun aikaa opiskella, ennen kun oppii hyvin käyttämään. Saa myös suomenkielisenä. Kannattaa kysyä hintaa lähimmältä ATK-kauppiaalta...


Elements- versiota varmaan kannattaa Photoshopista kysellä. Taitaa huitoa "aidon" hinta tuolla 500-700e tietämillä.


Iteltä löytyy Canon A65 vanhahko jo, mutta MatGox:in kanssa samaa mieltä voin olla kaikesta mitä on sanonut ja erityisesti tosta, että megapikseli määrällä ei ole juuri minkäänlaista väliä vaan sillä laadulla ja optiikka vielä sitäkin tärkeämpi. Koska kaikkihan ensin optiikan läpi menee :)

  Itellä oli Fujin halppis kamera muistaakseni ex-20 ensimmäisenä kamerana ja kyllä toi A65 kuvanlaatu on aivan, kuin jostain toiselta planeetalta. Voimpa laittaa esimerkin kummallakin otetuista parista kuvasta. Kummassakin siis 2megapikseliä fujissa pitäisi olla vielä 2.1megapikseliä, mutta antakaa kuvien puhua puolestaan :D (huom canonin osa kuvista on otettu pienemmällä resoluutiolla mihin se pystyisi eli 1024x768 (maksimi on 1600x1200).  Ensin Fujin EX-20 kameralla otettuja kuvia. Ja sitten Canonin A65 kameralla otettuja.

Kannattaa vertailla erikoisesti makro kuvia ja huomata, ettei Fujifilm ota edes ulkona päivän valossa mitään kohtaa kuvasta tarkaksi. Kun taas Canoni hoitaa hieman vaikeemmatkin tilanteen hienosti.


Itse ostaisin jonkun Powershot sarjalaisen A- sarjasta luultavasti joku A8x tai A9x, mutta toi 2megapikseliä riittäny itselle täysin, koska kamera itsessään pelaa mainiosti. Itellä on 128mb kortti ja sillä saa 208kuvaa 1024x768 ja täydellä laadulla. Täydellä resoluutiolla ja laadulla 100kuvaa~. Videota menee muistaakseni 10min vai menikö peräti 15min.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #43 : 16.05.05 - klo: 17.37 »
Yhtään tuota Lassin ex-20 kameraa puolustelematta, voisin veikata kuitenkin, että nuo huonolaatuiset kuvat eivät johdu pelkästään kamerasta. Esim. tuon blaukkari-lähikuvan ongelma saattaisi olla se, että kamera ei vähäisen valaistuksen vuoksi pysty tarkentamaan oikein. Kisukuvassakin tarkennusetäisyys menee jonnekin tuonne taakse kisun pään sijaan. Ulkokuvassa kamera on taas selvästi heilahtanut kriittisellä hetkellä. Valotus näyttää ulkokuvassa olevan mitä sattuu, se menee kameran piikkiin. Mutta juu, tuon vanhan fujin tasoisia kameroita ei taideta enää myydä edes Lidlissä. Selvää on, että tuo canoni päihittää vanhan pilipalifujin mennen tullen :)

Ja sellanen juttu vielä, että kun sitä ekaa digipokkaria olette hankkimassa, niin sen zuumikertoimen lisäksi kiinnitäkään huomiota kinokokoon suhteutettuun polttovälialueeseen, sillä, lähteekö polttoväli esim. 28:sta vai 38:sta millistä on suuri ero sisätiloissa kuvatessa.

edit: päivittää>>päihittää....
Lahti Rock City

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Digikamerat
« Vastaus #44 : 16.05.05 - klo: 18.39 »
Canonin A-sarjaa voin suositella. Minun entinen kamera ( onhan se tuolla kaapissa vieläkin) , ikivanha A-20, teki yllättävän kelvollisia kuvia, vaikka mikään pikselihirmu se ei olekkaan, taitaa olla 2,1 Mpic. Nykyinen kamerani, Nikon D-70 painii kyllä kuvan laadussa eri luokassa ja koska minulla on myös Nikonista pitkä kokemus, niin myös Nikonin kameroita voin suositella, en tosin tiedä, löytyykö noihin vaatimuksiin kyseiseltä valmistajalta sopivaa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Digikamerat
« Vastaus #45 : 16.05.05 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Yhtään tuota Lassin ex-20 kameraa puolustelematta, voisin veikata kuitenkin, että nuo huonolaatuiset kuvat eivät johdu pelkästään kamerasta. Esim. tuon blaukkari-lähikuvan ongelma saattaisi olla se, että kamera ei vähäisen valaistuksen vuoksi pysty tarkentamaan oikein. Kisukuvassakin tarkennusetäisyys menee jonnekin tuonne taakse kisun pään sijaan. Ulkokuvassa kamera on taas selvästi heilahtanut kriittisellä hetkellä. Valotus näyttää ulkokuvassa olevan mitä sattuu, se menee kameran piikkiin. Mutta juu, tuon vanhan fujin tasoisia kameroita ei taideta enää myydä edes Lidlissä. Selvää on, että tuo canoni päihittää vanhan pilipalifujin mennen tullen :)

Ja sellanen juttu vielä, että kun sitä ekaa digipokkaria olette hankkimassa, niin sen zuumikertoimen lisäksi kiinnitäkään huomiota kinokokoon suhteutettuun polttovälialueeseen, sillä, lähteekö polttoväli esim. 28:sta vai 38:sta millistä on suuri ero sisätiloissa kuvatessa.

edit: päivittää>>päihittää....


Blaukkari kuvassa oli kyllä katto valo antamassa valaistusta ja myös salama vielä lisänä, että olisi pitänyt tulla hyvä kuva. Muuten samaa mieltä tota kameraa juu ei myydä enään muuta kun citymarketissa, että älkää ostako :)

Hymypoika

  • Vieras
Digikamerat
« Vastaus #46 : 16.05.05 - klo: 21.02 »
Canonia suosittelen. On myös kokemuksia paljon muista laitteista.

Itse tyytyväinen näihin mitä nyt on http://www.poeka.1g.fi/kamerat.htm

Miksi S1, eikä järkkäri? Kääntyvä näyttö ja videokuvaus veti voiton. Laatukin on hyvä. Tosin se digijärkkäri on tässä tulossa, mutta ensiksi pitää "jaksaa" irroittaa yli 2000e ;)

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #47 : 16.05.05 - klo: 21.21 »
En nyt halua kuulostaa tyhmältä, mutta ketä varten te täällä suosittelette kameroita, mielestäni juge2 kysyi muokkausohjelmia, ja jos minua neuvotte, niin olen jo kamerani ostanut :roll:
En löytänyt mitään kohdetta kenelle suosittelette  :?

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #48 : 17.05.05 - klo: 14.33 »
Näyttää melko kalliilta tuo photoshop elements http://www.mikromaakarit.com/shop/index.php?type=&brand=&order=brand&show=available&search=photoshop+Elements . Ja on vähän liian hyvä :(  Mutta olisiko mitään vastaavaa mutta halvempaa ja suomenkielistä :?:
joo o

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Digikamerat
« Vastaus #49 : 17.05.05 - klo: 15.44 »
no eipä tuota halvemmalla "kunnon" kuvankäsittely ohjelmaa saa ainakaan suomalaisena. Photoshop elementsiä muistaakseni myydään suomalaisena ja en pidä 60e hinta lappua pahana siitä jos sitä tarvitsee :) Photosop 7 / 8cs on sitten aivan eriasioita, kun niiden hinta on oikeasti iso :D http://www.tietokonemaailma.fi/product_detailsw.php?pid=101868&url=http://www.tietokonemaailma.fi/product_list.php?gid=76 esim ammattalaisversio 1300e tässä :) sitten joku 200e en tiedä mitä eroa sitten tohon ammattimaiseen puuttuuko sitten imageready ainakin. Hmmh ainakin näkyy olevan joku ugrade paketti eli päivittänee vanhan photarin tohon uuteen http://www.tietokonemaailma.fi/product_detailsw.php?pid=101870&url=http://www.tietokonemaailma.fi/product_list.php?gid=76 Itse ostaisin kyllä elementsin, muita varteen otettavia en tiedä paint shop pro sarja on myös olemassa, mutta ei muistaakseni suomenkielisenä eikä itestäni lähellekkään niin hyvä, kun photoshop. Kaikista näistä kokemusta suht paljon.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #50 : 17.05.05 - klo: 16.45 »
Mulla on nyt kamerana Panasonic Lumix DMC-FZ20.

Noihin megapixeleihin:
Jos meinaat laittaa kuvia nettiin niin ne (mega)pixelit hidastavat kuvien aukeamista...

www.freewebs.com/scooter-tun1ng <---------- Tuolla kaikki kuvat kännykän kameralla otettuja, ja kyllä niistä selvää saa.


LINKKI KORJATTU!
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #51 : 17.05.05 - klo: 16.59 »
Ihan kiva mutta tuolla ei ole kuvina kuin taustakuva :D

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #52 : 17.05.05 - klo: 17.44 »
--------------------------------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 14.57 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #53 : 30.06.05 - klo: 20.23 »
Miten niitä kuvia pystyy pakkaamaan eli pienentämään? :oops:
joo o

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #54 : 01.07.05 - klo: 08.54 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Miten niitä kuvia pystyy pakkaamaan eli pienentämään? :oops:


Vissii kameran mukana tulee yleensä joku ohjelma, millä pystyy pienentää kuvia.. tai sit ostat adoben  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Maintenanceman

  • Tulokas
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #55 : 01.07.05 - klo: 09.59 »
Eikös sellaisia ilmais ohjelmiakin löydy joilla voi hoitaa kuvien pienentämisen ilman yltiömonimutkaisia muokkausmahdollisuuksia?
Yksinkertaisimmillaan kait pienentäminen onnistuu myös esim. Windowssilla, ainakin sellainen mahdollisuus on että kuvia voi pienentää s-postilla lähetettäväksi.

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Digikamerat
« Vastaus #56 : 03.07.05 - klo: 14.34 »
Paint

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #57 : 03.07.05 - klo: 19.11 »
Jos pienentää paintillä kuvaa ei enää pysty laittamaan nettiin :wink:  Mulla on ohjelmana ZoomBrowser EX niin miten sillä voi pienentää :?: Vai voiko sillä :|
joo o

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #58 : 03.07.05 - klo: 19.30 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Jos pienentää paintillä kuvaa ei enää pysty laittamaan nettiin :wink:  Mulla on ohjelmana ZoomBrowser EX niin miten sillä voi pienentää :?: Vai voiko sillä :|


Sanoisin, että pystyy mutta en ole ihan 100% varmaa

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Digikamerat
« Vastaus #59 : 03.07.05 - klo: 19.58 »
Pitäis tietää miten :mrgreen:  En ymmärrä koko ohjelmasta mitään :oops:
joo o