Kameran valinta on sen käyttön mukainen. Se on kyllä totta että pekselit merkitsevät siinä missä optinen zoomi sun muuta.
Minulla on n, 200 000 kuvan kokemus noista digi kameroista ja tän pystyn teille kertomaan. Ja semmoinen asia viellä OLETAN ETTÄ TE ETTE OLE AMMATTI MIEHIÄ.
Zoomia kannatta olla vähintään 3 mutta sekin on kyllä todella vähän jos pikseleita on 3 milj. Jos esim on 3 x zoomi ja 5 milj pikseleita sen saa sitten titokoneella lähemmäksi.
Pikseleista taas ei ole mitään hyötyä jos on optikka pieni/ huono laatuinen. Kuka ihminen kuvittelee että että 5 milj pikselin kameralla tulee hyviä kuvia jos optikka on pieni/ huono laatuinen

.
Mitä tulee taas tuon video juttuun niin minun kameralla tulee yllättävän hyvä laatuista ja äänistä kuvaa ja se on minun mielestä ihan plussaa tuossa kamerassa.
Tämmöinen pieni vinkki että se LCD näyttö kannattaa olla semmoinen kuin noissa CANON kameroissa on eli joka suuntaan taipuva.
Akku käyttöinen tietysti jos kuvaa paljon.
Suljin aukko ja nopeus manuaaliseti on melko pakolliset jos haluaa hyvät kuvat
Se mikä on CANONissa paras puoli on sen käyttö mukavuus eli Suomen kieliset ohjeet ja todella helppo käyttöinen.
Jos on isot zoomit kamerassa eli 8/10 x niin siinä PITÄÄ olla kuvan vakaaja mutta tulee suttuista jälkeä jos kuva jotain mikä on kaukana ja käyttää zoomi ääri asennossa.
Lisä salama istukka/ jalka (ei pakollinen mutta onneksi minun kamerassa on semmoinen)
Minulla on itse iki vänha CANON POWERHOT 90IS 10xzoomi, 2.6 mega pikseleita, akku käyttöinen, LCD näyttö joka suuntaan kääntyvä, suljin nopeus ja suljin aukko manuaalisesti säädettävät, iso herkkyys auto,50,100,200,400, jpeg/raw. video 30sek.
Loistava kamera osta tuomoinen jos löytyy hinta on tippunut 2000e viimeksi kuin näin uutena tuon laitteen tietokone liikkeessä se oli just yli 1000e ja siitäkin on jo 1v joten en usko tuon laitteen enää kovin kallis olevan.