Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup #3 27.2.2016 @ Helsinki by Fullspeed RC: lopputulokset ja tarinat  (Luettu 11848 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Fullspeed RC:n puolesta kiitokset kaikille kilpailijoille ja erityisesti toimitsijoille hienosta kisapäivästä!

Lopputulokset:

Short Course 2wd (SC2-10):

A-finaali

1 Mäkelä Mikko
2 Ravantti Jani
3 Mykkänen Jori
4 Hattunen Juho
5 Lampinen Mikko
6 Elfström Kim FIN
7 Palonen Olli
8 Ylinen Mikko FIN

B-finaali

9 kallonen harri
10 Pähn Janek
11 Toivonen Jari
12 Mykkänen Sampo
13 Nepponen Mikko
14 Niiranen Mika
15 Rinne Jussi
16 Simonen Miro

C-finaali

17 Teittinen Ilkka
18 Salminen Topi
19 Jokinen Timo
20 Suokas Kimmo
21 Puttonen Aki
22 Kuuse Meeme

Short Course 4wd (SC4-10):

A-finaali

1 Yrjänäinen Mikael
2 Ruotsalainen Lauri
3 Liljeqvist Tony
4 Suokas Sami
5 Myllyntaus Martti
6 Koski Ari
7 Ravantti Jani
8 Maula Mikko

B-finaali

9 Savola Jarkko
10 Nuotio Juuso
11 Maula Janne
12 Lempiäinen Joona
13 Saarelainen Samuli
14 Kolehmainen Tatu
15 Tommi Hartlin
16 Vilkman Aleksi

C-finaali

17 Äyhö Teemu
18 Tervo Tommi
19 Pähn Janek
20 Roine Petri
21 Kuuse Meeme
22 Koivisto Hideki

Eräkohtaiset tulokset täältä.
« Viimeksi muokattu: 27.02.16 - klo: 21.27 kirjoittanut Fullspeed RC »

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset kanssakilpailijoille ja järjestäjille loistavasta kilpailusta.

Olin pedannut mielessäni itselleni takavedon top 5 sijoitusta tietäen, että Mäkelä ja Ravanti tulevat menemään omaa vauhtiaan ja toivoen, että vähemmän Bunkkerin matolla ja profiililla ajaneet kisaketut eivät saisi kirittyä vauhtiaan liikaa päivän aikana. Hattunen ja Mykkänen kuitenkin pääsivät A-finaalilähtöihin kiilattua itsensä paikoille 3 ja 4. Finaaleissa oli tuttuun tapaan ylä- ja alamäkiä joista huippukohdat olivat kahdessa lähdössä epähuomiossa ohi päästetyt kilpailijat. Ajattelin kohteliaasti että olin kierroksen jäljessä enkä halunnut häiritä tuomareiden keskittymistä nelkun A-finaalia varten joissa on tuomarit välillä olleet täystyölistettyjä. Jotain tapahtumia A-finaaleissa oli ilmeisesti kärkikaksikon välillä, mutta itse en mielestäni aiheuttanut enkä kohdannut mitään suurempaa sählinkiä. Olen kuitenkin tyytyväinen 7. sijaan huomioiden kuinka kovassa seurassa sain kilpailla.

Sen verran mitä omien ajojen lomassa katsoin muiden kilpailijoiden ajoja, niin aika hyvin oli autot saatu säädettyä normaalia kovemmalle pidolle. Itse ajoin voittaja Mäkelän tavoin Team Durangon DESC410-autoa josta oli etupään voimansiirto poistettu. Kovaa pitoa varten ei autoon tarvinnut tehdä mitään suuria muutoksia. 2 mm etuvakaaja on periaatteessa ainoa selkeä muutos (vetävien pyörien lukumäärän lisäksi) kyseiseen autoon siirryttäessa esimerkiksi Nokialta Bunkeriin. Kyseistä autoa ajetaan tyypillisesti ilman etuvakaajaa.

Toinen autoni, perinteinen takaveto Team Durango DESC210 oli lainassa kannustuspalkinnon saaneella Kimmo Suokkaalla. Kyseiseen autoon ei oltu tehty merkittäviä muutoksia Bunkerin matolle. Jousitus oli tietenkin normaalia tanakampi mutta merkittävin asia oli kuitenkin ulosjouston reilu rajoittaminen jolla saadaan auton kallistumista hallittua.

Jaoin muutamille kilpailijoille säätövinkkejä kyseiselle matolle sekä perjantaina, että lauantaina. Ajatuksena oli jakaa sitä tietämystä mitä Fullspeed RC:n SC-kuskeilla on kyseisestä ratamateriaalista kertynyt ja helpottaa näinollen kisapäivän sujumista ja jättää mahdollisimman positiivinen fiilis kisasta.

#61 Olli Palonen
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tässä liikkuvaa kuvaa tuuppien kolmannesta A-finaalista. Video on kuvattu Hattusen menoa seuraten...

https://youtu.be/gFO3igkvFYo

Poissa harrikal

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Isot Kiitokset lähtee täältä kanssa hyvän kisan järkkäämisestä.Omat ajelut oli tuuppi luokassa(nro 44) vähän niin ja näin.Alku erät meni pipariksi teknisten murheitten ja hiukan tukkosten ranteiden kanssa. Ja näin B-Finaalin kutsui vaikka kyyti olisi riittänyt ehkä korkemmallekkin:). 

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitoksia Fullspeed RC porukalle hyvin järjestetyistä kisoista.

Omasta kisa päivästä sen verran homma meni aika odotusten mukaisesti. Tiesin jo etukäteen että Mikael ja Lauri tulee menemään kovaa ja heidän haastaminen tulee olemaan vaikeaa. Alkuerät meni ihan hyvin itseltäni. Kaikissa tuli yksi paha kaato kauas nostajasta heti alussa. Sain kuitenkin sen verran kirittyä vauhtia että kolmos ruutu irtosi finaaleihin. Finaaleissa oli aika paljon kaatoja ja kolareitakin mahtui reilusti finaaleihin. Viimeinen finaali oli itseltä parasta ajamista ja kun Mikael teki heti alussa virheen niin päästiin Laurin kanssa hänestä ohi. Sitten alkoi hienoa ajoa koko finaalin kun Mikael painosti tiukasti takaa ja yritettiin ajaa Lauria kiinni. Jossain vaiheessa Lauri kaatoi ja päääsin kärkeen edelleen Mikael kiinni takapuskurissa. Toka vikalla kierroksella iski itselle joku mystinen sähkövika ja auto pysähtyi hetkeksi. Siihen meni finaalin voitto ja koko kilpailun kakkos tila.

Onnea Mikaelille hienosta voitosta ja reilusta kilvan ajosta. Ensi viikolla Ulvilassa jatketaan.

Alustasta on ollut kovat keskustelut että voiko siinä ajaa corrilla minipinneillä. Itse tykkään kovasti yhdistelmästä ja sen tuomasta todella nopeasta ajamisesta. Se on ihan erilaista kuin muualla ja huomattavasti vaikeampaa ja tarkempaa varsinkin kun mennään todella kovaa.

Kolmos sija lopputuloksissa oli se mitä odotinkin itseltäni mutta vähän jäi harmittamaan kun kakkos tilakin oli todella lähellä ja meni sähkö ongelmiin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo: 20.39 kirjoittanut Tony_L »
Team associated RC8B3.1

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Kiitokset Järjestäjille ja kanssakilpailijoille

Perjantaina otin ensimetrit paljonpuhutulla EOS-matolla ...
Suureksi yllätyksekseni Asso oli yllätävän hyvässä iskussa jo ensimetreistä. Pito oli odotetusti kova, mutta Asso oli varsin vakaa ajaa ja oletettua kippaamis-ongelmaa ei ollut. 
Muutaman akun jälkeen suuntasin hotellille ja Hesan yöhön....

Lauantaina reenissä huomasin, että vauhti oli jäänyt Hesan yöhön  :shocked:
No leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä / Alkueriä ...
Ajanoton edessä oleva tupla oli myrkkyä Assolle ja kuskille... ja lennot päättyivät milloin mietenkinpäin. Viimeisen alkuerän mummoilin pohjia pitkin ajamalla... yllätykseksi aika parani 12sek , mutta sijoitus säilyi.

Finaaliessa perus settiä ylä-ja alamäkineen ... pikku kolarinkin onnistuin lähtökurvissa järjestämään ja tarkkavaiset tuomarit jakoivat siitä stopparin ...  :police: 

No mitäs jäi reissusta käteen.. Yhdet kuluneet takarenkaat ja palanut sliperin levy, sekä jäännöspisteet  :wink:

Stinde #26





FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oikee meininki stindellä..! Vauhti voi jäädä yöhön mutta hauskaa voi olla silti!  :afro:

Hyvät kisat oli, kiitos järjestelyporukalle ja kilpakumppaneille mukavasta päivästä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos kisoista Fullspeed RC:lle.

Järjestelyt toimivat mallikkaasti ja kisoissa oli pääsääntöisesti mahtava fiilis.

Omat odotukset olivat A finaalissa. Tosin olin laskenut 10 kuskin finaalien mukaan :) Kisoissa sitten ajettiin kahdeksan kuskin voimin finaalit ja tiesin, että tiukkaa tekee.
Lähdin riskillä päivään laittamalla tuliterät minipinnit alle, joilla en ole ikinä Bunkkerissa ajanut. Olin kyllä treenannut paljon, mutta liukkaammilla renkailla.

Ekat kierrokset vapaissa treeneissä antoi luottamusta autoon ja pääsin reseedauksessa kuumimpaan alkuerään. Siellä oikeastaan yllätyin kuinka helppo auto oli ajaa ja vauhtia alkoi löytyä. Alkuerien jälkeen neljäs sija, joka oli aivan jotain muuta kuin odotin. Taakse jäi Ravantti,Myllyntaus ja Nopeampi Maula.

Finaalit sujuivat erittäin mallikkaasti vaikka ensimmäinen niistä oli aikamoista tönimistä ja radalla tapahtui muutenkin kummia. Tuloksena kuitenkin huikea kolmas sija! Seuraavaan finaaliin lähdettiin rennommin mielin sain kuin sainkin pidettyä Janin takana ollen neljäs.
Kolmannessa finaalissa kaadoin heti alkumetreillä ja tipuin liian kaus. Martti pääsi käyttämään muiden epäonnen hyväkseen ja ajoi toiseksi. Tämä tiesi melkovarmaa nelossijan menetystä loppupisteissa, mutta viimeisessä finaalissa ajelin kaikessa rauhassa ja enemmäön keskityin Arin ja Martin taisteluun toivoen, että Martti ei tee huikeaa nousua viimeisillä kierroksilla.

Finaalin sijoitukset riittivät omalta kohdalta huikeaan neljänteen sijaan!

Huomitoitavaa oli myös Arin erittäin kova tulos!


Alla olevassa kuvassa testloggerin dataa kisasta. Renkaat pysyivät koko kisa päivän loistavassa iskussa
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille kisoista. Kaikki toimi buffettia myöten erinomaisesti, kuulutukset oli kuuluvia ja tuomarointi parasta mitä on ikinä itse ollut todistamassa.

Oma suorittaminen sitten ei ollutkaan niin mahtavalla tasolla. Treenit ja ensimmäinen alkuerä oli vielä suht hyvää suorittamista ja ajaminen sujui ilman sen ihmeempiä immelmanneja. Siitä sitten syöksyttiinkin syvälle suohon. Loput alkuerät menikin jatkuvien pienten virheiden parissa, mitkä kasvoivat isoiksi ja molemmilla kerroilla jäätiin noin kierroksen päähän ensimmäisestä alkuerästä. Paikka kuitenkin jollain ihmeellä aukesi A-finaalin Savolan jäädessä jollain 0,2s erolla taakse.

Finaalit sitten olikin sellaista "körryyttelyä" kun lähtee takimmaisena. Kahdessa ekassa finaalissa heti alkuun pieni pomppu katolleen ja sitten saikin ajella aivan rauhassa yksinään joukon perällä. Välillä katollaan, välillä pyörillään. Enemmän toki aikaa taisi kulua katollaan. Tässä kohtaa kiinnostus koko ajamista kohtaan oli jo luokkaa "miksi edes ajan?". Loput 2 finaalia alkoi sitten jo kulkea paremmin. Silloin kun oli pyörillään pystyi jopa ajamaan kärjen vauhtia, toki kierroksella jääneenä.  Eipä tuo sijoitus lopputuloksissa enää mihinkään muuttunut vaan A-finaalin jumboksi tuli jäätyä.

Sitten tuo paljon puhuttanut eeooäs-matto johon yhdistetään piikkirengas. Oma mielipide tuosta yhdistelmästä on järkyttävintä p**kaa mitä olen ikinä kokenut. En ainakaan itse nauttinut millään tasolla ajamisesta niin treeneissä kuin kisapäivänäkään. Edeltävä iltana jopa toivoi jotain hyvää syytä miksi voisi peruuttaa osallistumisen. Kisapäivänä vain laski jäljellä olevia eriä tuota kärsimystä. Mahtoi eräästä tuntua samalta aikanaan pääsiäisenä. Ainoa tavoite oli hävittää pitoa ja saada auto lähes turistien korkeudelle. Omasta mielestä SC-auton korkeutta ei pitäisi joutua missään olosuhteissa mittaamaan jollain 7mm poranterällä! Kaikki kunnia toki heille ketkä tuosta tykkää. Itselle nuo jäivät aivan 100% varmuudella ensimmäisiksi ja viimeisiksi kisoiksi eeooäs+piikkirengas yhdistelmällä. Paljon mieluummin teen kuten Tervo ja ajan liukkaalla renkaalla hitaampia aikoja, mutta nauttien ajamisesta. Tervon meno näytti muutenkin siltä miltä sarjan autojen kuuluisi näyttää! Kymppikrossarit erikseen sitten.

UGH! Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi.

-Mikko #87-

Kiitokset: Tekno RC, RCCenter/Turun kahvipaahtimo sekä eurorc
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kakkossija ajettiin ei-piikkirenkaalla joten helpommillakin renkailla voi pärjätä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset kisan järjestäjille ja kanssakilpailijoille jälleen yhdestä kokemuksesta.

Kisojen järjestelyn osalta kaikki toimi todella hienosti ja iso kiitos myös tuomareille, jotka uskalsivat puuttua tilanteisiin. Se on todella vaativaa hommaa ja hienoa kun asioihin puututtiin tarvittaessa.

Oma kisa-aamuni ei alkanut kovin hyvin koska tunsin silloin (ja edelleen), etten ole täysin terve influensassa vietetyn viikon jälkeen. Heti ensimmäisellä akulla huomasin, että se hyvä terä joka aikaisemman viikon treeneissä näkyi oli tipotiessään. Ennakkoon odotin tämän olevan itselleni alustan vuoksi "helppo kisa" koska en uskonut ulkopaikkakuntalaisten pystyvän ajamaan EOS-Mini Pin yhdistelmällä kovin montaa kierrosta putkeen pystyssä. Nyt jouduin lauantaina saman ongelman koskevan itseäni ja turhautuminen pystyssä pysymisen kanssa taisteluun vei tehokkaasti kisahalut.

Harjoittelun reseedissä vauhtia löytyi sentään jonkin verran ja taisin olla kolmanneksi nopein. Aika-ajojen kohdalla taas en päässyt rytmiin ja kärsin jo silloin motivaation puutteesta, kun jouduin ainoastaan varomaan/pelkäämään kaatamista. Aika-ajoissa paras tulos olikin pettymys ja lähdin kisaan viidennestä ruudusta.

Finaalilähdöt olivatkin sitten omalta osaltani samaa epävarmaa ja tuskaista ajoa jota aamusta asti oli havaittavissa. Sellainenkin uusi asia tapahtui, että en viitsinyt edes ajaa yhtä finaalia loppuun saakkaa. Kaadoin autoni ainakin kolmesti tai neljästi ja totesin, ettei kannata olla muiden tukkeena radalla.

Finaaliajon surkein kokemus nousi siis aivan uudelle tasolle  :shocked:

Itse toivon lajin ensi kaudella pelastuvan, emmekä enää jatkossa aja tällä järjettömällä pidolla "off-road" autojen kanssa. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miksi olen itse lajista niin harrastamisen kuin kisaamisen osalta tykännyt ja jäännyt kovaan koukkuun. Onneksi ensi viikonloppuna ajetaan liukkaalla pinnalla ja sama jatkuu Nokialla.

Loppuun sitten vielä positiivisia sanoja, jotta koko kirjoitus ei ole pelkkää "ruikutusta":

- Iso hatun nosto Arille ensimmäisestä SC-kisasta ja hienosta kisasilmästä porukassa ajaessa. Todella hienoa ja tarkkaa ajoa! Toivottavasti into jatkuu ja olet mukana myös Ulvilassa.

- Samin paras ajo (koskaan?) ja hieno loppusijoitus! Kisahermot kestivät hyvin myös finaaleissa, joka usein onkin se kovin paikka.

- Mäkelän Mikko teki takavedossa VIHDOIN sen! Hienoa ajoa ja voitto meni oikeaan osoitteeseen x 100!

Nähdään lauantaina Ulvilassa ja liukastellaan taas  :tongue:


Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Suuret kiitokset kokemuksesta etenkin järjestäjälle! Paikallisten menestys oli huikeata ja sitähän tässä haettiinkin.
Kerholaiset ovat jakaneet toisilleen kunnon selän taputukset ja voidaan mennä pikku palautteen pariin..

Mä olen ajanut aika monessa luokassa kilpaa pikkuautolla, on ajeltu sähkökrossia tuupilla ja nelkulla, polttiskrossia, touringia ja kiilaa tämän SC kokeilun lisäksi. Olen ajanut kymppicrossia silloin kuin kisat ajettiin pääsääntöisesti polttisradoilla jotka ei aina ollu todellakaan edes ihan kunnossa. Hauskaa on ollut siitä huolimatta.
Koskaan ei ole tullu lähdettyä kotio kesken kisapäivän, paitsi nyt viime lauantaina kun pakattiin tavarat alkuerien jälkeen..

Ajoin ensimmäisen SC kisani Nokialla ja sarja tuntui niin hauskalta että kalenteriin saatiin sovitettua vielä bunkkeri ja toinen Nokian kisoista, eli mahdollisuus ajaa sarjapisteet. Bunkkeri otettiin vastaan haasteena ja siihen todellakin koitettiin valmistua ennakkoon niin hyvin kuin mahdollista, kyseltiin, kaiveltiin, rakennettiin ja pohdittiin.
Päästiin jopa ajamaan testipäivä matolla ennen kisaviikonloppua ja kaikki vaikutti olevan ihan ok. Järjestäjä oli ilmoittanut että rengas on vapaa, mutta pinni nopein, eli sillä ajetaan kun on tarkoitus ja halu menestyä. Auto oli rakennettu kokonaan uusiksi, renkaita varattu iso nippu ja eikun into piukeena kohti bunkkeria hyvissä ajoin perjantaina. Olosuhteet selvisi ja koko päivän säätämisen jälkeen auto pysyi varovasti ajamalla nippa nappa pystyssä. Paikallisia oli perjantaina radalla kourallinen, eikä kumppaneiden kisavauhtia päässy näkemään.

Lauantaina kisassa selvisi nopeasti, ettei mummovauhti jolla auto pysyi rullillansa riittänyt ja oli ajettava kovempaa. Kovempaa kyytiä ei pirssi kestänyt ja joka erässä tuli useita yllättäviä kaatoja. Tein vielä ylimääräisen parin renkaita kisapaikalla kun näytti että rengas on kuitenkin väärä, mutta en uskaltanut enää alkuerissä kokeilla staggeria alle kun oli tuloksessa muutenkin selkä seinää vasten, piti vaan yrittää pitää autoa epätoivoisesti pystyssä. Kivaa ei ollut koko viikonloppuna ja meinaa vieläkin v**ttaa.

Nokia huikean kisan jälkeen mä en edes ymmärrä miten on mahdollista saada moinen farssi kasaan ja erityisesti miksi? Oliko läpinäkyvä kotiinveto sen arvoista että tapahtumaa kuvataan paskimpana kisana ikinä? Oma sarja meni ohi bunkkerin kisan seurauksena, mutta se ei haittaa.  Sen sijaan toivon että kisajärjestäjät ymmärtää osaltaan vastuunsa sarjan hyvinvoinnin kannalta, eikä tahallaan tuhoa sitä. Puitteet ja mahdollisuudet teillä olisi ollu järjestää kauden paras kisa.

Miksi ei valittu luokkaan soveltuvaa yksityyppirengasta jos matolla piti ajaa?

Miksi profiili ja matot muutetaan heti kisan jälkeen vaikka juuri te aina vöyhötätte siitä kuinka rata pitäisi muuttaa kisoihin niin ettei kotikenttäetu ole niin suuri?

Älkää ottako tätä vi**luna vaan miettikää kaverinkin puolta asiasta.

Nyt kaivetaan uutta kipinää kohti Nokiaa ja toivotankin muutkin tuoreet tuuppikuljettajat jatkamaan myös nokialla pisteiden keräämistä, sehän meni osalla jopa selkeästi paremmin kuin pääluokka.. :azn:

-Jussi Rinne-



Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.
Team associated RC8B3.1

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Jussi, onhan sinulla tiedossa sellainen sääntö kilpailuja koskien että nostovelvollisuus on koko päivän pituinen vaikka omat ajot loppuukin kesken? On hyvin epäurheilijamaista  lähteä kotiin ennen palkintojen jakoa.

En ymmärrä sanojasi kotiinvedosta. Kaikilla oli ihan samanlainen mahdollisuus tulla treenaamaan bunkkeriin kuin paikallisilla. Samanlainen kotietu on yleensä ihan joka paikassa. Esim. Nokialla paikalliset meni todella kovaa.

Nokian rata on Sc autoille soveltuva ja luokan hengen mukainen rata jolla sekä paikalliset että vierailijat menestyvät luokkien mukaisilla autoilla ja sii täysin eri asia bunkkerin kanssa. Enempää en osaa arvioida ymmärtämisen kykyäsi.

Tunnen hyvin säännöt, anna mulle porttikielto bunkkeriin tai mitätöi tulos..


Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?

Luitko sä edes mun postausta?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Miten tämä liittyy alustan soveltuvuuteen? Toiset onnistuu ja toiset ei pysty edes ajamaan.. Ettekö te tosiaan näe faktoja saati osaa ottaa palautetta flopista?

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?
Team associated RC8B3.1

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Joo kiitokset kisoista.
Oli jo ennakkoon tiedossa että voittoa on turha lähteä hakemaan "tavallisella" kalustolla.
Päivön mittaan teki muutaman kerran mieli jo lyödä hanskat tiskiin kun auto heitti volttia milloin missäkin, joko liian nopean ohjausliikkeen, tai liian kovan nopeuden seurauksena..
No ihan hyvä tulos lopulta tuli ja parissa finaalissa oli vähän kilpa-ajon tuntuakin.
Ajoin viimeisen alkuerän ja finaalit Mini Spike edessä, pinnit takana.
Yhden kisan takia ei tehnyt mieli lähteä kalustoa uusimaan, niin mentiin niillä mitä oli. Vakaajan laitoin taakse ja loput oli säätömuutoksia. Sekunnin verran kierrokselle hitaampi oli tuo keskimoottorituuppari, nelitakavetoihin verrattuna. Paljon parempiakin alustoja on ajaa tämän luokan autoilla, kuin tuo matto. Todennäköisesti liukkaammalla renkaalla olisi ollut vielä paljon hitaampi, mene ja tiedä.
Liikaa Kyoshoja

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Nyt tuli jtr:ltä niin tiukkaa tilitystä kisasta että on pakko ottaa hieman koppia tästä. Kilpailunjohtajana olin vastuussa kisan järjestämisestä ja olen pahoillani jos joku kokee että järjestämämme kilpailu on ollut epäonnistunut.

Bunkkerin radan pintamateriaali vaihtui jo syksyllä EOS-mattoon, ja sen jälkeen on jokaisella kilpailijalla ollut kuukausikaupalla aikaa tutustua siihen. Järjestimme jopa tammikuussa lämppärikisan, jossa ajettiin myös SC-luokat - kuinka moni kerho näin on tehnyt?

Renkaista keskustelimme runsaasti ennen kilpailukutsun julkaisua, ja pohdinnassa oli määrätä yksityyppirengas kisaan joka olisi ollut liukkaampi. Tämä olisi vaatinut sarjasääntöjen muuttamista kesken kauden yhtä ainoaa kisaa varten (toinen mattokisa turussa oli jo ajettu vapaalla renkaalla). Tästä luokkayhteyshenkilön johdolla keskusteltiin isommassa työryhmässä (ml. näkemykset Turusta ja Jyväskylästä), mutta päädyttiin jatkamaan vapaalla renkaalla tämä kausi loppuun. Renkaiden määrän rajoittaminen oli kompromissi, jolla pyrittiin pitämään kunkin kisaajan kisabudjetit harrasteluokan tasolla.

Mattotrendi on ollut laajempi trendi tänä talvena, kun niihin on siirrytty myös Turussa ja myös Jämsän WJ-kisa ajettiin matolla.

Mitä tulee kotietuun, niin sitä on varmasti aina jonkin verran ja yleensä kotiradan kuskit ovat parhaimmillaan kotiradallaan. Tämä etu- ja haitta on tarjolla tasapuolisesti kaikille kisoja järjestäville seuroille, Helsinki/Fullspeed ei ole tässä suhteessa poikkeus. Ainoa tapa päästä tästä eroon on siirtyä FTT-malliin jossa rata rakennetaan perjantaina kokonaan uusiksi ja treenaus ennen eräharjoituksia kielletään kokonaan. Me olemme valmiita keskustelemaan tähän malliin siirtymisestä, mutta ainakin Nokian suunnalta tämä ehdotus torpattiin täysin (ymmärrettävistä syistä toki). Kannattaa myös huomioida, että nelkussa voittaja ei ollut kotiradallaan vaan pisti kotiradan kuskeja pataan turhia mutisematta.

On myös harvinaisen epäurheilijamaista lähteä kotiin kisasta pyytämättä lupaa kilpailunjärjestäjältä - jokainen kuski on myös nostaja muille kilpailijoille!

T. Mikko / kilpailunjohtaja

Wacky Stack Racing Team

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

Sun tehtävä on huolehtia luokan hyvinvoinnista! Yritä hoitaa hommas..

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyllä sä vielä jtr jotain voitat, joskus. Jossain. Ehkäpä jo ulvilassa nähdään aivan vastustamatonta jyväskylän ylivoimaa. Ei tolla asenteella voi olla pärjäämättä!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?

Lue Sami ensin mun eka ja sitten toi edellinen kommentti vielä kerran uudestaan...

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Kyllä sä vielä jtr jotain voitat, joskus. Jossain. Ehkäpä jo ulvilassa nähdään aivan vastustamatonta jyväskylän ylivoimaa. Ei tolla asenteella voi olla pärjäämättä!

Sä olet hauska mies.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
No ohhoh :shocked:

Johan tulee textiä :laugh: :laugh: 

Täältä iso kiitos kisojen järjestäjille ja Jertzille loistavasta puffasta.
Mitä tuohon kisaan tulee niin, Asson SC5M autolla mentiin. Stagger/Pinn rengastuksella. Ainoa asia minkä olin autoon muuttanut oli lowriderboxi ja jouset jäykemmiksi tätä kisaa varten. Ja hyvin tuo pelasi koko päivän, ehkä hiukan yllätyksenä 2wd luokan 3sija. Autoa tuli testattua 5-6h omalla koti MATTO radalla ja tiesin että eos matossa on kovempi pito. Joten oli aika helppo tulla ajamaan tuolle alustalle. Mulle on ihan sama ajetaan vaikka kalliolla, sama alusta se on kaikille  :cool:

Kiitos vielä kerran kaikille kilpakumppaneille ja kisanjärjestäneille!

  -Fireman- #6


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
No niin äskeinen kirjoitus hävisi bittiavaruuteen. Sun kirjoituksista sai sen kuvan ettet uskaltanut laittaa staggereita alle kun vauhti ei riittänyt? Mitä kisaamisern tulee niin jopa tuupin C finaalissa oli hyvää kilvanajoa ja rentoa menoa. Aika harva tuuppi kuski varusti autonsa kokonaan minipinneillä ja varsinkaan leikkaamattomilla sellaisilla. Oliko sulla leikatut renkaat?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection