Kirjoittaja Aihe: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua  (Luettu 8472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« : 08.03.16 - klo: 16.11 »
Kausi 2016 on mattoautojen osalta saatu kotimaassa päätökseen viikonloppuna, ja kun rauta on kuumaa niin ajattelin vetää yhteen muutamia ensi kauden sääntöpäivityksiä ja ajatuksia. Kiitoksia kaikille kisaajille palautteesta!

Ensi kaudeksi on tarkoitus muuttaa seuraavat sääntökohdat/lisäykset GT-12 sääntöihin:

-Kaikille käytössä 3 tai max 4 sarjaa renkaita nykyisen 2+1 sarjan sijaan = mahdollistaa ajamisen pienemmillä renkailla joita jo voi olla pakissa valmiina

-Korin korkeussääntö, katson lähiviikkoina mikä on järkevä minimimitta

-Max leveys 172mm entisen 170mm sijaan

-kilpailijanumerot jaetaan tämän kauden sijoitusten perusteella, 1-26. Muut numerot pyydetään allekirjoittaneelta uusille sarjaan osallistuneille. Yksi numero tuulilasissa, jokaiselle kauden alussa 2 numeroa ja tarvittaessa saa lisää kilpailupaikalta.

-2s/25.5t sääntö tuntuu tarpeettomalta ja se poistetaan

-Palkitaan top3 pokaalein ja loput a finalistit muistoesinein tai tavarapalkinnoilla,  muiden finaalien voittajat pokaalein

-Sarjassa luokkina C-12, GT-12, F1-10 ja yksi lisäluokka jossa erilliset kilpailut, muut luokat sarjana. Sarjan 10 parasta palkitaan pokaalein mikäli sarjaan osallistuu yli 20 kuljettajaa. Mikäli sarjassa osallistujia alle 15, sarjan top 3 palkitaan pokaalein ja top 10 kunniakirjalla/tavarapalkinnolla. Mikäli alle 10 osallistujaa sarjassa, top 3 palkitaan pokaalein ja top 6 kunniakirjoilla. Sarjapalkintomaksu on 2euroa per osallistuja C-12, GT-12 ja F1-10 luokista, sarjan viimeinen kilpailunjärjestäjä kerää maksut ja hankkii palkinnot.

-Sarjan nopein alle 16v kuljettaja palkitaan sarjan päätteeksi

-12Track Tour -sarja koostuu neljästä tai max viidestä osakilpailusta, aikavälillä marras-maaliskuu, joista yksi on tuplakilpailu. Kilpailujen välissä oltava vähintään 4 viikkoa.

-Sarjan osallistumisrajoitukset pysyvät ennallaan.

Myös muutama muu muutos on pohdinnassa muita luokkia koskien, tuosta ilmoitellaan sitten myöhemmin.

C-12 luokkaa koskien pohdinnassa on ainakin:

-siirtyminen min. 6,5t lankaisiin koneisiin
-kerta-SM -kisa
-pitoaineet



Kilpailijanumerot kaudelle 2017

GT-12

1   Eetu Laaksonen
2   Manu Hakala
3   Antti Luoto
4   Jukka Häkämies
5   Ilari Lamminsivu
6   Vesa Yli
7   Santeri Jokela
8   Jukka Laaksonen
9   Hannu Kartano
10   Jari Paasikivi
11   Jaakko Huhmarsalo
12   Jaakko Mursula
13   Artti Viitaniemi
14   Marko Aava
15   Jari Järviluoma
16   Niko Sinervo
17   Petri Tuomainen
18   Aapo Koro
19   Tommi Tirroniemi
20   Jussi Leivo
21   Rami Maikola
22   Olavi Tenno
23   Nico Haapalehto
24   Jyrki Lehto
25   Tauno Meriläinen
26   Henri Huhtanen
27   Teemu Taivainen
28   Mikko Porkka


C-12

1   Ari-Pekka Kyykkä
2   Vesa Yli
3   Panu Vehniäinen
4   Taneli Erkkilä
5   Tony Raikas
6   Eetu Pesonen
7   Teemu Saarinen
8   Henri Fredriksson
9   Tuukka Tiainen
10   Janne Liinkangas
11   Tauno Meriläinen
12   Janne Kiiski


F1-10

1   Niko Sinervo
2   Artti Viitaniemi
3   Ilari Lamminsivu
4   Aapo Koro
5   Oskari Saarela
6   Santeri Jokela
7   Jethro Lehtojärvi
8   Jukka Laine

F1-10 -luokassa voidaan halutessa ajaa henkilökohtaisilla itse valituilla kisanumeroilla mikäli se on tahtotila luokan kuskeilla.
« Viimeksi muokattu: 08.09.16 - klo: 10.20 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #1 : 18.04.16 - klo: 19.22 »
Mitä olisitte mieltä, jos GT-12 -luokan rinnalle ottaisi entry level - luokkana "oikean" stanuluokan, eli meillä vaikka nimellä ST-12, jossa ajettaisiin vain Supastox tai vastaavilla autoilla? 13.5t moottori ja 1S akut molemmissa (GT-12 ja ST-12).

Viime kauden kisoissa oli vain yksi Supa GT-12 luokassa, mutta tiedän, että autoja on Suomessa aika paljon ja kiinnostusta olisi ajaa kisaa. Supan vauhti tavallisen C-12 auton rinnalla on selvästi hitaampi, joten mielestäni tilanne olisi win-win kaikille osapuolille.

GT-12 oli ilahduttavan suosittua talvella ja toivottavasti kasvaa entisestään ensi talveksi! Myös C-12 kuskeja on odotettavissa lisää mukaan. Mutta löytyykö Supastox-kuskeja niin paljon, että saadaan heti ekalla kaudella 1-2 erää kuskeja viivalle? Itse näkisin, että kukaan nykyisestä GT-12 luokasta ei vaihda "Supaan", mutta onko innokkaita mukaantulijoita riittävästi?  Kertokaa kiinnostuksestanne!

Korostetaan jo tässä vaiheessa, että tarkoituksena ei ole luoda joka talveksi uusia luokkia, vaan yrittää aktivoida kuskeja joita tiedän olevan jo seuroissa aktiivisina. Meidän GT-12 luokka toimii mielestäni äärimmäisen hyvin, uusilla sääntöpäivityksillä  saadaan entisestään helpotettua kalustovalintaa (ykstyyppipitoaine, renkaiden määrä 3-4 sarjaa kaikille jne) ja tasoitettua kisoja. Myös kilpailuihin mahtuu aikataulullisesti lisää väkeä ilman ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 18.04.16 - klo: 19.45 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #2 : 18.04.16 - klo: 19.38 »
Lisäksi sellainen kysymys, että jos kisaviikonlopun formaatti olisi niin että lauantaina olisi GT-12 ja lisäluokat ja sunnuntaina C-12, kuinka moni nykyisistä GT-12 kuskeista olisi ajamassa sunnuntaina viriä? Tai mikäli luokat toisinpäin eli la viri ja su GT-12?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JugeL

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #3 : 20.04.16 - klo: 00.01 »
Mukava kuulla että ensi kauden suunnittelu on jo hyvässä vauhdissa, tässä meidän "tiimin" hajatuksia.

Näillä näkymin Touring jää molemmilta kilpailutauolle kaudelle 2017, sitä toki treenataan aina kuin mahdollista.

Eli voin jo nyt sanoa, että GT#1 ja GT#8 ajavat myös viriä ensi kaudella, (kaikki kilpailut) mielellään GT ja C eri päivinä, ei väliä kumpi ajetaan lauantaina ja kumpi sunnuntaina. Kaksipäiväiset kilpailut sopivat meille hyvin.

Kannatan ST-12 -luokkaa, Supastoxeja on porukoilla vaikka kuinka paljon, olisi hienoa jos he aktivoituisivat kilpailemaan, kynnys on kuitenkin melko matala..

Lisäksi MäntsMk:sta saadaan ainakin kaksi varmaa kuskia lisää, yksi GT:hen ja toinen ST:hen, jos luokka laitetaan tulille, muuten GT. Kahden muun kuskin kohdalla käydään vielä "neuvotteluja"..

Muut sääntömuutokset, yksityyppipitoaine, renkaat, korin korkeus, kaikki sopii.

Näillä eväillä, J & E Laaksonen



MäntsMK

Poissa JugeL

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #4 : 20.04.16 - klo: 00.28 »

-Sarjan nopein alle 16v kuljettaja palkitaan sarjan päätteeksi



Tämä ei toteutunut 2016 kauden päätteeksi, millä nyt ei ole sinänsä väliä tässä tapauksessa.

Mutta toivon,  että ensi kaudella on mukana enemmänkin alle 16v.  kuskeja meitä vanhuksia haastamaan :)
MäntsMK

Poissa -Hide-

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #5 : 20.04.16 - klo: 00.48 »
Pari ajatusta GT12 säännöistä henkilöltä joka oli kiinnostunut luokasta ja omistaa luokkaan sopivan auton ja oli todella pettynyt kun luokasta tehtiin vain CS-12 eri korilla ja unohdettiin koko GT12 perusajatus, eli halpa ja helppo aloitusluokka.

Ensiksi tuo 2s/25.5 sääntö on naurettava jo pelkästään 25.5 moottorien kehnohkon saatavuuden ja korkean hinnan takia.

BRCA:n GT12 säännöistä löytyy seuraava kohta:
Linkki sääntöihin: https://www.brca.org/gt-circuit-documents/1-12th-circuit-rules/17-brca-gt12-construction-rules-v1-7-2015-16.html

”Intent – that 21.5t motors are not used with additional mechanical timing advanced as this will give a performance advantage over the 13.5/1S combinations.  It is intended that the use of 2S cells simplifies installation, and should not be used to give a performance advantage.”

Miksei esim. Supastoxien, joihin saa vakiona laitettua shortyn tai saddlen, voitu antaa käyttää 2s akkuja ja jotain kiinteä ennakkoista 21.5 moottoria tai vaikka Muchmoren stanucomboa?
Akut kuitenkin painavat enemmän ja kaikkea tehoa ei saa välitettyä tehokkaasti rataan kiitos kapeampien takarenkaiden.


Myös tuo älytön 770g painoraja, joka BRCA:n säännöissä GT12 kohdalla on 950g.
Punnitsin Supastox alustan ja viisari värähti lähelle 400g, joka huomattavasti enemmän kuin 200g painava Xray X12.
Nopealla googletuksella supan paino ajokunnossa on aika hyvin tuo 950g tai enemmän.


Nähdäkseni olisi järkevintä rakentaa GT12 säännöt uudestaan Supastoxin ympärille ja sitten katsoa miten muut alustat saa suunnilleen samalle viivalle nopeuden suhteen.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #6 : 20.04.16 - klo: 01.03 »
On valitettavaa, että kaikkia ei voi aina miellyttää. Useita kuitenkin säännöt miellyttivät, sekä luokka, koska kisoissa oli n 25 uutta ukkoa viime vuosien nollan sijaan.

En ymmärrä miksi 770g painoraja on älytön? C-12 autoon ei saa 200g lisäpainoa kyytiin eikä sen painon kuskaaminen radalla ole järkevää. Jos halutaan että porukkaa tulee myös viriluokkaan, pelkkien supastoxien ajattaminen on mahdollisimman kaukana kalustollisesti tuosta perus mattorataluokasta.


Luokan tarkoituksena on ollut saada kuskeja mukaan mattoautoiluun, ja siinä on onnistuttu. Se on selvää, että ihan alottelijalle GT-12 on liikaa tehoa. Niin on myös 21.5t koneessa TSS-10 luokassa.

GT-12 suomessa ei ole missään vaiheessa ollut tarkoitus olla suora kopio briteistä, eikä se tule sitä olemaankaan. Supastoxeille voi tehdä oman entry level -luokan, joka on suoraan brittien säännöistä. Se ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että jengi haluaa ajaa stokkiluokkaa GT-koreilla ja voimassaolevilla säännöillä.
Ja se ei saa jengiä vaihtamaan c-12 autojaan supastoxiin tai siirtymään viriin, vaan todennäköisesti lopettamaan, joten aika huono yhtälö.

Vastauksena kysymykseesi miksi ei saa ajaa 2S ja 21.5 on se että se on yksinkertaisesti liian nopea, nopeampi kuin 1S ja 13.5t. Siksi 25.5t joka ei ole naurettava vaan tasaväkisempi.

Ja mitä painorajaan tulee, GT-12 sääntöjä ei ole tehty supastoxeille, joten supaluokan painoraja olisi luonnollisesti 950g.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #7 : 20.04.16 - klo: 06.21 »
Täältä löytyy myös kiinnostusta viriin. Omalla kohdalla se vaan vaatisi gt ja viri luokkaa eri päiville jotta ehtisi tuolla formulallakin ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 20.04.16 - klo: 06.25 kirjoittanut Sinervo »

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #8 : 20.04.16 - klo: 12.49 »
Kerrotaas omakin mielenkiinto täällä foorumilla jos nyt saataisin vielä lisääkin kiinnostuneita viriin. Eli viristä olisin kiinnostunut, mutta vaatii omallakin kohdalla toiselle päivälle virin, jotta ehtii ajaa formulaa ja GT. Ei tarvisi myös välttämässä kahta mattoautoa ostaa jos eripäivinä. Tuo sunnuntai viri voisi olla parempi vaihtoehto kun lauantai sillä GT on kuitenkin jokatapauksessa enemmän porukkaa ja pitkämatkalaisille lauantai on parempi vaihtoehto kun sunnuntai.
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #9 : 20.04.16 - klo: 14.21 »
Pari ajatusta GT12 säännöistä henkilöltä joka oli kiinnostunut luokasta ja omistaa luokkaan sopivan auton ja oli todella pettynyt kun luokasta tehtiin vain CS-12 eri korilla ja unohdettiin koko GT12 perusajatus, eli halpa ja helppo aloitusluokka.

Ensiksi tuo 2s/25.5 sääntö on naurettava jo pelkästään 25.5 moottorien kehnohkon saatavuuden ja korkean hinnan takia.

BRCA:n GT12 säännöistä löytyy seuraava kohta:
Linkki sääntöihin: https://www.brca.org/gt-circuit-documents/1-12th-circuit-rules/17-brca-gt12-construction-rules-v1-7-2015-16.html

”Intent – that 21.5t motors are not used with additional mechanical timing advanced as this will give a performance advantage over the 13.5/1S combinations.  It is intended that the use of 2S cells simplifies installation, and should not be used to give a performance advantage.”

Miksei esim. Supastoxien, joihin saa vakiona laitettua shortyn tai saddlen, voitu antaa käyttää 2s akkuja ja jotain kiinteä ennakkoista 21.5 moottoria tai vaikka Muchmoren stanucomboa?
Akut kuitenkin painavat enemmän ja kaikkea tehoa ei saa välitettyä tehokkaasti rataan kiitos kapeampien takarenkaiden.


Myös tuo älytön 770g painoraja, joka BRCA:n säännöissä GT12 kohdalla on 950g.
Punnitsin Supastox alustan ja viisari värähti lähelle 400g, joka huomattavasti enemmän kuin 200g painava Xray X12.
Nopealla googletuksella supan paino ajokunnossa on aika hyvin tuo 950g tai enemmän.


Nähdäkseni olisi järkevintä rakentaa GT12 säännöt uudestaan Supastoxin ympärille ja sitten katsoa miten muut alustat saa suunnilleen samalle viivalle nopeuden suhteen.
2S 21.5T ja 950g auto on todennäköisesti kapeilla takarenkailla hitaampi kuin 1S 13.5 770g, siinä olet oikeassa.
2S 21.5 770g vs 13.5 1S 770g, ensin mainittu on nopeampi. Voi ottaa verrokkia Japanin 2S 21.5T luokan vauhdeista siinä (siinä on toki vapaat 21.5 moottorit).
Jos olisi päättyneellä kaudella ollut 2S 21.5T 770g selvästi nopeampi kuin 1S 13.5 770g, olisi tämä aiheuttanut todennäköisesti sen että 2S säännön mukaisia paketteja olisi pitänyt kärkikamppailusta haaveilevien ruveta hommamaan - joka ei olisi ollut kenenkään halu luultavasti.
asia on sinänsä historiaa, kun 2S 25.5T sääntö poistuu kokonaan ensi kaudeksi.

Supastox auto tekniikaltaan poikkeaa C-12 autosta niin paljon, että ns. luonnollista siirtymää siitä luokasta seuraavaan ei tule muuta kuin uuden auton ostolla.
Suomen mittakaavassa Brittien GT-12 sarjan supastox runkoja on suhteessa vähän käytettyihin c-12 autoihin nähden. Suomen GT-12 luokka on tehty sille kalustolle mitä oletutusti on olemassa.

Vesa esitti tuossa aiemmin että supastox runkoon perustuvaa entry level mattoautoluokkaa olisi mahdollista ottaa mukaan mattoautosarjaan nykyisten luokkien rinnalle. Onko sille kysyntää -Hide-:llä ja muilla?  :azn:


Itse en niin mielelläni ole kaksipäiväisten kisojen kannalla, jos kisailijamäärät ovat nykyisten tasolla. Siitä huolimatta toki ajan mielellään C-12 kisoja joissa on 5-10 sijasta >15 kuljettajaa, on päivä sitten kumpi vaan  :wink:
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #10 : 27.04.16 - klo: 11.06 »
Mikäli kiinnostuneita on, ST-12 luokan numeroita voi anoa allekirjoittaneelta. Katsotaan tilannetta muutaman viikon päästä uudestaan, ja jos Supastoxaajia löytyy "riitävästi" niin lisään luokan mukaan sarjan ohjelmaan.

Lyhykäisyydessänsä kyse siis Brittien sääntöjenmukaisesta mattorataluokasta (Briteissä GT-12).

Eli nyt hopin hopin kaikki kiinnostuneet ilmoittautumaan mukaan jo tässä vaiheessa.  :wink:

ST-12 Kilpailunumerot 2017 kaudelle:
11 Jukka Laine
« Viimeksi muokattu: 27.04.16 - klo: 17.22 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #11 : 28.07.16 - klo: 14.57 »
Yksi suurimpia muutoksia joka on vakavasti harkinnassa (ja todennäköinen) on siirtyminen viriluokassa 6.5t minimikäämiin. Syynä tähän on viime vuosien huima tehonkasvu, joka on saattanut kamat äärirajoille sekä tehnyt kisaamisesta sen verran haasteellista, että puhtaita eriä ja ohituksia ei näe edes EM- tai MM-tasolla kovinkaan monta.

Itse näkisin muutoksen ainoastaan hyvänä asiana.

Muihin asioihin sarjan suhteen laitan viestiä elokuun alussa.

Kilpailunjärjestäjät jotka ovat kiinnostuneet pitämään kisat ensi kaudella marras-maaliskuussa, voivat ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen niin katsotaan mitä saadan järkättyä! Ajatus on, että kisoja olisi viime kauden tapaan 3, joista yksi on tuplakisa.

Halukkaan kisajärjestäjät:
-OSPA
-KyPAK?
-RaumRC?
-Äänekoski?

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #12 : 28.07.16 - klo: 15.02 »
Mitä olisitte mieltä, jos GT-12 -luokan rinnalle ottaisi entry level - luokkana "oikean" stanuluokan, eli meillä vaikka nimellä ST-12, jossa ajettaisiin vain Supastox tai vastaavilla autoilla? 13.5t moottori ja 1S akut molemmissa (GT-12 ja ST-12).

Viime kauden kisoissa oli vain yksi Supa GT-12 luokassa, mutta tiedän, että autoja on Suomessa aika paljon ja kiinnostusta olisi ajaa kisaa. Supan vauhti tavallisen C-12 auton rinnalla on selvästi hitaampi, joten mielestäni tilanne olisi win-win kaikille osapuolille.

GT-12 oli ilahduttavan suosittua talvella ja toivottavasti kasvaa entisestään ensi talveksi! Myös C-12 kuskeja on odotettavissa lisää mukaan. Mutta löytyykö Supastox-kuskeja niin paljon, että saadaan heti ekalla kaudella 1-2 erää kuskeja viivalle? Itse näkisin, että kukaan nykyisestä GT-12 luokasta ei vaihda "Supaan", mutta onko innokkaita mukaantulijoita riittävästi?  Kertokaa kiinnostuksestanne!

Korostetaan jo tässä vaiheessa, että tarkoituksena ei ole luoda joka talveksi uusia luokkia, vaan yrittää aktivoida kuskeja joita tiedän olevan jo seuroissa aktiivisina. Meidän GT-12 luokka toimii mielestäni äärimmäisen hyvin, uusilla sääntöpäivityksillä  saadaan entisestään helpotettua kalustovalintaa (ykstyyppipitoaine, renkaiden määrä 3-4 sarjaa kaikille jne) ja tasoitettua kisoja. Myös kilpailuihin mahtuu aikataulullisesti lisää väkeä ilman ongelmia.

Keskustelin RCM:n Matti Eskelisen kanssa, ja heillä olisi mielenkiintoa tukea Supastox eli "ST-12" luokkaa, mikäli porukkaa riittää kisoihin asti. Tiedotan aiheesta ja luokasta lisää lähiaikoina.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #13 : 28.08.16 - klo: 22.25 »
Aloitin talvikaluston inventoimisen hetki sitten ja mieleen tuli seuraavia ajatuksia...

Supastox ja kiila-alusta, omistan kaksi kappaletta SSGT-autoja, ja omalla kohdalla kiinnostus niihin lopahti siihen että renkaiden sorvaaminen oli todella hankalaa, koska vaativat erilaisen adapterin sorviin. Lisäksi renkaat kuluivat todella nopeasti (johtuen varmaan auton suuresta painosta ja takarenkaiden kapeudesta). Auto oli kyllä muuten helppo ajaa. Sorvausongelma on ilmeisesti poistunut uudessa Schumacher Atomissa, jossa on kiiloista tuttu kolmen ruuvin kiinnitys renkaassa.

Yhden vai kahden kennon sähköt? Ostin pari kappaletta Hobbykingin Turnigy One Cell (hinta noin 40 euroa/kpl) säätimiä kokeeksi. Ovat toiminnaltaan todella hyviä ja näytti vauhtikin riittävän melko hyvin kun edellisen kauden sarjassa ajettiin kolmos- ja nelossijat kyseisellä säätimellä. Tuo yhden kennon säädin ei siis ole kovinkaan suuri panostus.

Rengassääntöuudistus on erittäin tervetullut.

Mielelläni ajaisin kisat lauantaina. Saatan jopa innostua ajamaan C-12-luokkaa GT:n ohella jos kone rajataan 6,5 lankaiseen. Jos kuskeja on samoissa määrin kuin viime kaudella, kahden päivän kisat vaikuttaa hieman ylimitoitetulta. Tosin Oulun kahden päivän kisa viime talvena oli aika mukava!

Olisi mukavaa jos syksyllä saataisiin sovittua "mattokuskien" treenipäivä jollekin viikonlopulle jollekin kalustolle  hyvin sopivalle radalle (KyPak, Rauma, Oulu). Voin alkaa siihen puuhamieheksi. Laittakaa kiinnostuneet puhelinnumeroita mulle yv:llä niin perustan Whatsapp-ryhmän asian ympärille.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #14 : 08.09.16 - klo: 10.40 »
Kisakalenteri ja sääntöpaketti on pöydällä, ja tarkoitus on julkaista se viimeistään maanantaina kun saan vahvistukset ajankohtiin viimeinkin! Pahoittelut viiveestä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #15 : 16.09.16 - klo: 23.23 »
Valitettavasti venyy vieläkin ensi viikon alkuun, salivuoroista ei ole saanut vahvistusta virallisesti mutta epävirallinen tieto on että anomamme ajankohta FTT-kisalle on OK. Tuo vaikuttaa myös muihin ajankohtiin ja siksi kalenteri vielä parin kisan osalta on avoinna. Sääntöpaketti julkaistaan myös viimeistään ensi viikon tiistaina.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 12Track Tour 2016 - 2017 suunnittelua
« Vastaus #16 : 17.09.16 - klo: 20.12 »
Valitettavasti venyy vieläkin ensi viikon alkuun, salivuoroista ei ole saanut vahvistusta virallisesti mutta epävirallinen tieto on että anomamme ajankohta FTT-kisalle on OK. Tuo vaikuttaa myös muihin ajankohtiin ja siksi kalenteri vielä parin kisan osalta on avoinna. Sääntöpaketti julkaistaan myös viimeistään ensi viikon tiistaina.
Nyt sitten pompsahti Norksin lentojen hinnat. Vielä kun vähän aikaa jahkaillaan niin ei tarvitse tulla Ouluun FTT kisoihin laisinkaan. Tästä valitettiin jo viime vuonna että pitäisi saada ajankohdat lyötyä lukkoon riittävän ajoissa. Ihmisillä on muuta elämää ja mitä lähemmäs kisaa mennään niin lippujen hinnat senkun vain nousevat.

Kim